Nee dus ze moeten niet doen of ze sowieso elk weekend duizenden euro's mislopen.quote:Op maandag 8 juni 2020 17:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
het was afgelopen weekend toch ook geen terrasweer?
vrijdag schijnt het 26 te worden dus ik ga wel even kijken of het doenbaar isquote:Op maandag 8 juni 2020 17:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nee dus ze moeten niet doen of ze sowieso elk weekend duizenden euro's mislopen.
Kan goed zijn dat de volgende +25 graden-zondag pas half augustus is.
Dat was wel te verwachten natuurlijk, maar het mooie weer met warmte zorgt ook voor dat het virus minder snel verspreidt over mensen.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:14 schreef kol7680 het volgende:
Druk Hemelvaartsweekeinde zorgt niet voor corona-uitbraak
Het drukke Hemelvaartweekeinde heeft geen effect gehad op de verspreiding van het coronavirus in Nederland. Ook het heropenen van de basisscholen en het hervatten van de contactberoepen, vier weken geleden, zijn niet terug te zien in de cijfers. Dat meldt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Bron:AD
Voor de doemdenkers hier....
Alweer niet..Na de drukke stranden, en binnenkort de demonstraties.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:14 schreef kol7680 het volgende:
Het drukke Hemelvaartweekeinde heeft geen effect gehad op de verspreiding van het coronavirus in Nederland. Ook het heropenen van de basisscholen en het hervatten van de contactberoepen, vier weken geleden, zijn niet terug te zien in de cijfers. Dat meldt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Als je dat laatste zinnetje nou weglaat, hé, dan is het gewoon fijn positief nieuws.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:14 schreef kol7680 het volgende:
Dat kan, daar is echter nog steeds geen sluitend wetenschappelijk bewijs voor. Grootste reden is het simpele feit dat een hoop maatregelen nog steeds van kracht zijn. Minder contact tussen mensen = minder kans dat een besmetting zich verder kan verspreiden.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:18 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat was wel te verwachten natuurlijk, maar het mooie weer met warmte zorgt ook voor dat het virus minder snel verspreidt over mensen.
Ene keer lees ik hier dat het weer niet uitmaakt, kijk de besmettingen in Brazilië, in Iran.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:18 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat was wel te verwachten natuurlijk, maar het mooie weer met warmte zorgt ook voor dat het virus minder snel verspreidt over mensen.
Logisch is het ook dat mensen in deze tijd veel minder fysiek contact met elkaar hebben zodat ze liever niet door iemand anders besmet willen worden.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:20 schreef JFlip het volgende:
[..]
Dat kan, daar is echter nog steeds geen sluitend wetenschappelijk bewijs voor. Grootste reden is het simpele feit dat een hoop maatregelen nog steeds van kracht zijn. Minder contact tussen mensen = minder kans dat een besmetting zich verder kan verspreiden.
Mensen bevinden zich in de buitenlucht, dat is de factor die meespeelt. Het weer is gewoon onzin. Ook als je met -5 op de Dam voor schut gaat staan met krakertrash dan ga je dit niet terugzien.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ene keer lees ik hier dat het weer niet uitmaakt, kijk de besmettingen in Brazilië, in Iran.
De andere keer is het weer juist gunstig.
Ook dat, maar vele factoren spelen ook wel mee dat het ook aan hoeveel grote groepen mensen bij elkaar komt bijvoorbeeld demonstratie of iets anders.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ene keer lees ik hier dat het weer niet uitmaakt, kijk de besmettingen in Brazilië, in Iran.
Mensen staan nog steeds in gigantische massa's luid te roepen en weet ik wat. Grote gevolgen acht ik gezien het lage aantal infecties vrij klein, maar als dit maar genoeg herhaald wordt, heb je vanzelf wel ergens een carnaval2.0.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mensen bevinden zich in de buitenlucht, dat is de factor die meespeelt. Het weer is gewoon onzin. Ook als je met -5 op de Dam voor schut gaat staan met krakertrash dan ga je dit niet terugzien.
Behalve dan dat je dit met carnaval binnen doetquote:Op maandag 8 juni 2020 18:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen staan nog steeds in gigantische massa's luid te roepen en weet ik wat. Grote gevolgen acht ik gezien het lage aantal infecties vrij klein, maar als dit maar genoeg herhaald wordt, heb je vanzelf wel ergens een carnaval2.0.
Omdat mensen niet duidelijk maken dat het mooie weer op zichzelf geen invloed heeft op het virus. Het zijn andere omstandigheden (luchtvochtigheid, temperatuur etc.) die wij allemaal op één hoop gooien onder het mom van 'mooi weer'.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Tegelijkertijd waaide het ook hard, dus wellicht lastiger om besmet te raken.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:53 schreef Simmertje het volgende:
Ironisch genoeg was het afschaffen van de carnavalsoptochten misschien wel het grootste probleem. Waar normaal mensen verspreid over de stad carnaval aan het vieren zijn waren mensen nu aangewezen op de kroegen en feesttenten.
Maakt weinig uit. De optocht is een paar uurtjes op een evenement van 5 dagen. CV’s gaan dan wel meerdere optochten af maar juist die hangen iedere nacht tot sluitingstijd in de kroeg.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:53 schreef Simmertje het volgende:
Ironisch genoeg was het afschaffen van de carnavalsoptochten misschien wel het grootste probleem. Waar normaal mensen verspreid over de stad carnaval aan het vieren zijn waren mensen nu aangewezen op de kroegen en feesttenten.
Wat een baas deze man.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:21 schreef matthijst het volgende:
Sorry als hij al gepost was mooi interview:
https://www.volkskrant.nl/cs-bda1ff67
"Van de zesduizend coronadoden die tot nu toe zijn geteld waren er 15 onder de 40."
heb je dit wel gelezen dan ?quote:
Ja klopt ik ook hoor. We kenden het virus niet dus moesten we het zekere voor het zekere nemen. Achteraf blijkt het een ouwe lullen virus te zijn. Maar dat konden we ook niet weten. Nu is het tijd om normaal te doen.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heb je dit wel gelezen dan ?
"Nu op de ic’s de rust wederkeert, wordt het tijd voor bezinning, vindt hij. ‘We kenden het virus niet, we moesten ingrijpen, ik sta volledig achter de maatregelen die zijn genomen"
behalve de grote evenementen dan......voor de rest prima.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja klopt ik ook hoor. We kenden het virus niet dus moesten we het zekere voor het zekere nemen. Achteraf blijkt het een ouwe lullen virus te zijn. Maar dat konden we ook niet weten. Nu is het tijd om normaal te doen.
Eensquote:Op maandag 8 juni 2020 19:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
behalve de grote evenementen dan......voor de rest prima.
nu er eindelijk redelijk getest word kan het aantal besmettingen ook gemonitord worden.
Het gaat toch niet alleen om de doden? Of juist helemaal niet. Flattening the curve. Er liggen nog steeds 40-ers op de IC, al meer dan 6 wekenquote:Op maandag 8 juni 2020 19:21 schreef matthijst het volgende:
Sorry als hij al gepost was mooi interview:
https://www.volkskrant.nl/cs-bda1ff67
"Van de zesduizend coronadoden die tot nu toe zijn geteld waren er 15 onder de 40."
Als hij zelf steeds maar uitblijft, dan maar een 2e golf van talkshows waarin mensen een 2e golf voorspellen.quote:
Waar kan ik de leeftijdsverdeling van mensen op de IC's zien?quote:Op maandag 8 juni 2020 20:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Er liggen nog steeds 40-ers op de IC, al meer dan 6 weken
NICE dacht ik. De dochter van een van die lang-liggende was poosje terug bij Beau. Moeder is 47 en had toen geen covid-19 meer maar kan niet meer zelfstandig ademenquote:Op maandag 8 juni 2020 20:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar kan ik de leeftijdsverdeling van mensen op de IC's zien?
En die tweede golf dan? Gewoon net voor de zomervakantie laten komen?quote:Op maandag 8 juni 2020 20:14 schreef DonDruiper het volgende:
AD.nl
De vijf ziekenhuisopnames zijn van wat langer geleden. Twee patiënten werden vorige week donderdag naar een ziekenhuis overgebracht, eentje twee dagen daarvoor en twee mensen werden in de laatste week van mei opgenomen.
Dus al vier dagen geen ziekenhuisopnames meer. Mooi!
Alle maatregelen maar versoepelen.
Welke tweede golf? Heb je daar bewijs van?quote:Op maandag 8 juni 2020 20:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En die tweede golf dan? Gewoon net voor de zomervakantie laten komen?
Ja, een paar. Maar de reactie was behoorlijk overtrokken, achteraf gezien.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het gaat toch niet alleen om de doden? Of juist helemaal niet. Flattening the curve. Er liggen nog steeds 40-ers op de IC, al meer dan 6 weken
quote:Op maandag 8 juni 2020 20:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar kan ik de leeftijdsverdeling van mensen op de IC's zien?
Vast wel maar niet met Covid. Mochten ze alsnog Covid krijgen dan horen we het hier graag zodat het wel elke dag gepost wordt dar er OOK hele jongen mensen op de IC liggen.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef belanov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
momenteel niemand onder de 40 op de IC
Hebben ze jou nog niet verteld dat we voorzichtig moeten zijn omdat er een tweede golf aan komt.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Welke tweede golf? Heb je daar bewijs van?
Wel grappig. Jij was net een van de users die stug bleef volhouden dat Pinksteren wel voor een piek zou gaan zorgen. En dan nu zeggen dat het logisch is dat er geen piek is gekomenquote:Op maandag 8 juni 2020 18:18 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik had het over 40-ers, niet mensen onder de 40. Dat zijn geen bejaarden he, mogelijk de leeftijd van je ouders als je een puber bentquote:Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef belanov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
momenteel niemand onder de 40 op de IC
Dan nog stelt het geen ruk voor.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik had het over 40-ers, niet mensen onder de 40. Dat zijn geen bejaarden he, mogelijk de leeftijd van je ouders als je een puber bent
Schrijf dan 40erquote:Op maandag 8 juni 2020 21:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik had het over 40-ers, niet mensen onder de 40. Dat zijn geen bejaarden he, mogelijk de leeftijd van je ouders als je een puber bent
Dat kloptquote:Op maandag 8 juni 2020 21:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het met streepje moet
Is een constatering hufterig?quote:Op maandag 8 juni 2020 21:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hufterigheid is het nieuwe normaal?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)genezing-sterfte-icsquote:Andere belangrijke nuance is dat op de ic natuurlijk alleen de heftigste gevallen terecht komen. De gemiddelde leeftijd ligt er vrij hoog en er zijn veel mensen met onderliggende klachten
Klopt, je moet ook gewoon erkennen dat er nog erg weinig bekend is in dit soort situaties. Iedereen die met de grootste stelligheid van alles beweert waar in de wetenschap nog veel onduidelijkheid over heerst, van de wijze van verspreiding tot potentiële behandeling, overschreeuwt zichzelf gewoon. Natuurlijk heb je met honderden schreeuwers die allemaal vele hypotheses tot waarheid verheffen achteraf altijd wel een paar van die figuren die op een paar punten gelijk krijgen die dan ook niet zelden weer op een voetstuk worden geplaatst in de media.quote:Op maandag 8 juni 2020 21:08 schreef OProg het volgende:
Toch om nog maar eens complimenteus te zijn, ik volg echt niet de situatie in elk land.
Maar ik ben wel onder de indruk van de bescheidenheid van de meeste personen personen die op medisch gebied betrokken zijn in deze crisis. En dan natuurlijk niet op figurel als Ab O die mochten willen dat ze er echt betrokken bij zijn.
Ik heb het dan vooral over mensen als Gommers, Kluytmans en Kuipers. Die netjes uitleggen waar ze tegenaan zijn gelopen, dat ze ook niet alles weten en dat het niet aan hun is om afwegingen te maken met economisch en sociaal belang omdat dat nu eenmaal hun vakgebied niet is. Hoogstens dat ze begrip hebben dat de situatie veel kan vragen van mensen. Mijn complimenten wat dat betreft voor de manier waarop ze dit invullen.![]()
Maar ook bijvoorbeeld Van Dissel. Je kan kritiek hebben op het RIVM beleid, maar ik denk wel dat hij oprecht bezig is met wat in zijn ogen het beste is. Hij geeft zijn uitleg aan de betrokkenen en hoogstens kwam er nog een interview met De Volkskrant en verder zoekt ook hij de belangstelling niet. Ik zag dat overigens ook in Duitsland waar een viroloog uitleg gaf en ook zei dat hij vertrouwen heeft dat de politiek alle belangen afweegt en dat dit echt niet aan hem is.
Als ik dan naar Belgie kijk, Van Gucht en Van Ranst. Met name die Marc van Ranst die denkt de keizer van het land te zijn geworden. Ruzie maakt met politici, denkt dat hij meer moet twitteren op een dag dan Trump en mensen de maat probeert te nemen. Ik zou me daar als burgen echt voor schamen.
Je kan het hier met de inhoud oneens zijn en uitleindelijk verwacht ik dat er wel op Nederlandse manier discussie zal komen die redelijk normaal gevoerd zal worden. Met de vorm kan je niet anders zeggen dat dat het hier heel netjes er aan toe gaat.
Nein.quote:
Maar is dat 100% zeker en zo ja, waar is het bewijs?quote:Op maandag 8 juni 2020 21:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hebben ze jou nog niet verteld dat we voorzichtig moeten zijn omdat er een tweede golf aan komt.
40 is geen afkorting, het is een andere manier van schrijven. Een samenstelling van een getal en een woord krijgt altijd een '-'.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nein.
https://onzetaal.nl/taaladvies/hboer-hbo-er/
40'er zou het moeten zijn als je het teveel moeite vindt om veertiger te schrijven
Zonder hard bewijs geloof ik je niet. De altijd taalkundig correcte Belgen heb ik iig aan mijn kant:quote:Op maandag 8 juni 2020 22:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
40 is geen afkorting, het is een andere manier van schrijven. Een samenstelling van een getal en een woord krijgt altijd een '-'.
Onzekerheid, en het feit dat de empirische wetenschap met onzekerheidsmarges werkt en een absolute zekerheid nooit middels de emipirie te verkijgen is, is voor veel niet-academici lastig te bevatten merk ik regelmatig in offline en online discussies.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, je moet ook gewoon erkennen dat er nog erg weinig bekend is in dit soort situaties. Iedereen die met de grootste stelligheid van alles beweert waar in de wetenschap nog veel onduidelijkheid over heerst, van de wijze van verspreiding tot potentiële behandeling, overschreeuwt zichzelf gewoon. Natuurlijk heb je met honderden schreeuwers die allemaal vele hypotheses tot waarheid verheffen achteraf altijd wel een paar van die figuren die op een paar punten gelijk krijgen die dan ook niet zelden weer op een voetstuk worden geplaatst in de media.
Ik zie liever een ode aan de onzekerheid.
quote:WHO: pandemie verergert, geen tijd om gas terug te nemen
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) waarschuwt dat het coronavirus wereldwijd nog steeds een gevaar is en dat waakzaamheid geboden blijft. Directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus zei op een persconferentie dat de pandemie wereldwijd verergert, gezien het recordaantal nieuwe Covid-19-gevallen.
De WHO-baas wijst erop dat de meeste mensen nog steeds vatbaar zijn voor het virus. Ook waarschuwt hij landen waar het inmiddels beter gaat. "In die landen is het gevaar dat men denkt dat het achter de rug is. We blijven hameren op actieve bewaking zodat het virus niet terugkeert. Zeker omdat in sommige landen grote bijeenkomsten weer mogen worden gehouden. Het is geen tijd om gas terug te nemen."
quote:Op maandag 8 juni 2020 22:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zonder hard bewijs geloof ik je niet. De altijd taalkundig correcte Belgen heb ik iig aan mijn kant:
https://www.taaltelefoon.be/50er-50er-50-er
U en de Belgen zaten dus juist, mijn excuses.quote:https://onzetaal.nl/taaladvies/afleiding-samenstelling
Wanneer zie je het verschil?
Het verschil tussen samenstellingen en afleidingen blijkt bijvoorbeeld bij klinkerbotsing: die wordt bij samenstellingen opgelost met een koppelteken (zee-eend, politie-informant) en bij afleidingen met een trema (kanoën, beëindigen). Ook bij cijfers, symbolen en afkortingen duikt dit verschil op: er staat een streepje in 80-jarige, 50+-doelgroep en sms-bericht, maar een apostrof in A4'tje, 50+'er, D66'er en sms'en.
Zeer edelmoedig van u.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:28 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
[..]
U en de Belgen zaten dus juist, mijn excuses.
De IC’s hebben extreem vol gelegen, niet met hoog bejaarden want die stierven thuis of in verzorgingstehuis.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is een constatering hufterig?
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)genezing-sterfte-ics
Uhm... nee. Er gebeurt idd veel binnen, maar qua getalen nee.quote:Op maandag 8 juni 2020 18:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Behalve dan dat je dit met carnaval binnen doet
Ik zeg toch ook niet dat we de maatregelen niet in acht moeten nemen? Ik zeg alleen maar dat er zeer weinig niet-hoogbejaarden op de ic liggen.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
De IC’s hebben extreem vol gelegen, niet met hoog bejaarden want die stierven thuis of in verzorgingstehuis.
We hebben de maatregelen ingesteld om te zorgen dat de zorg niet overbelast werd. Flattening the curve weet je nog?
meerderheid was 50-65 volgens mij. Zoals gezegd, hoogbejaarden kwamen niet eens op de IC omdat ze weinig kansen hadden om er levend uit te komenquote:Op maandag 8 juni 2020 22:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat we de maatregelen niet in acht moeten nemen? Ik zeg alleen maar dat er zeer weinig niet-hoogbejaarden op de ic liggen.
Ook op de intensive care-afdelingen is het gros van de patiënten ouder dan 60 jaar; ruim 71 procent. Nog eens 19 procent valt in de leeftijdscategorie 50-59quote:Op maandag 8 juni 2020 22:51 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
meerderheid was 50-65 volgens mij. Zoals gezegd, hoogbejaarden kwamen niet eens op de IC omdat ze weinig kansen hadden om er levend uit te komen
quote:Opvallend is dat op de IC's het aandeel 80-plussers (3 procent) veel lager is dan het aandeel 70-79-jarigen (36 procent) en 60-69-jarigen (32 procent).
Toch vind ik dat ook weer niet heel vreemd. Het was ook simpelweg beleid. Een behandeling op de IC is enorm belastend en velen herstellen maar moeizaam. Als mensen niet vitaal genoeg zijn, dan raden we zo'n IC behandeling liever af.quote:
Iran schijnt er nu eentje te hebben.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Welke tweede golf? Heb je daar bewijs van?
Dan weet je dus waar ze zijnquote:Op maandag 8 juni 2020 22:38 schreef mir1986 het volgende:
Waar zijn die bejaarden nu dan? Worden ze niet meer besmet met Corona? Ik zie er genoeg buiten en op terrasjes..
Hangt er van af...quote:Op maandag 8 juni 2020 20:53 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja, een paar. Maar de reactie was behoorlijk overtrokken, achteraf gezien.
Hoeveel zijn dat er nu dan? Voor zover je dat kunt zeggen dan aangezien we pas 12 weken verder zijn?quote:Op maandag 8 juni 2020 23:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hangt er van af...
Nu is 4% of zo besmet, stel dat 60% van de Nederlanders besmet was geraakt. Hoeveel beneden de 50 zouden dan blijvende gezondheidsschade overhouden aan Covid19.
Er heeft natuurlijk ook, in weerwil van wat beweerd wordt, wel degelijk triage plaatsgevonden.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch vind ik dat ook weer niet heel vreemd. Het was ook simpelweg beleid. Een behandeling op de IC is enorm belastend en velen herstellen maar moeizaam. Als mensen niet vitaal genoeg zijn, dan raden we zo'n IC behandeling liever af.
Natuurlijk, als wij hier het beleid hadden zoals ze dat in Duitsland kenden, dan was de IC gewoon overlopen.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er heeft natuurlijk ook, in weerwil van wat beweerd wordt, wel degelijk triage plaatsgevonden.
We hebben ook echt wel tegen overlopen aangezeten, volgens mij zijn er tegen de 100 Nederlanders naar Duitse ziekenhuizen verscheept.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk, als wij hier het beleid hadden zoals ze dat in Duitsland kenden, dan was de IC gewoon overlopen.
Plus dat we hebben opgeschaald en reguliere zorg opgeschort waardoor er minder IC plekken door reguliere zorg is ingenomen.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We hebben ook echt wel tegen overlopen aangezeten, volgens mij zijn er tegen de 100 Nederlanders naar Duitse ziekenhuizen verscheept.
Er wordt ook een tweede studie genoemd in dit artikel.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:24 schreef Simmertje het volgende:
https://www.bbc.com/news/health-52968523
Lockdowns have saved more than three million lives from coronavirus in Europe, a study estimates.
The team at Imperial College London said the "death toll would have been huge" without lockdown.
But they warned that only a small proportion of people had been infected and we were still only "at the beginning of the pandemic".
Another study argued global lockdowns had "saved more lives, in a shorter period of time, than ever before".
The Imperial study assessed the impact of restrictions in 11 European countries - Austria, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Norway, Spain, Sweden, Switzerland and the UK - up to the beginning of May.
By that time, around 130,000 people had died from coronavirus in those countries.
The researchers used disease modelling to predict how many deaths there would have been if lockdown had not happened. And the work comes from the same group that guided the UK's decision to go into lockdown.
UK changes course amid death toll fears
They estimated 3.2 million people would have died by 4 May if not for measures such as closing businesses and telling people to stay at home.
That meant lockdown saved around 3.1 million lives, including 470,000 in the UK, 690,000 in France and 630,000 in Italy, the report in the journal Nature shows.
"Lockdown averted millions of deaths, those deaths would have been a tragedy," said Dr Seth Flaxman, from Imperial.
Waarom merken ze dat in Zweden niet?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 02:32 schreef Za het volgende:
Voor de liefhebbers, Amerikaanse arts Donald Yealy,
(Professor and Chair of Emergency Medicine, Department of Emergency Medicine
Professor of Medicine and Clinical and Translational Sciences, University of Pittsburgh School of Medicine
Senior Medical Director, UPMC Health Services Division
Vice President of Emergency and Urgent Care, UPMC Physician Services)
Geeft aan dat het virus minder besmettelijk is geworden en mensen minder ziek maakt.
Yealy said he doesn’t know exactly why the prevalence and severity of COVID-19 seems to have fallen. He said it likely reflects an interplay of things including weather, possible genetic changes in the virus, people watching themselves more closely for symptoms, and better medical decisions and treatment.
https://www.pennlive.com/(...)and-less-severe.html
https://www.timesonline.c(...)an-start-of-outbreak
Weet jij zo ook welke bronnen hij gebruikt heeft, want ik mis toch wel een deel in zijn stuk.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 02:32 schreef Za het volgende:
Professor of Medicine and Clinical and Translational Sciences, University of Pittsburgh School of Medicine
Geeft aan dat het virus minder besmettelijk is geworden en mensen minder ziek maakt.
Yealy said he doesn’t know exactly why the prevalence and severity of COVID-19 seems to have fallen. He said it likely reflects an interplay of things including weather, possible genetic changes in the virus, people watching themselves more closely for symptoms, and better medical decisions and treatment.
Mja, die patiënten naar Duitse ziekenhuizen was in mijn ogen al niet echt meer heel erg nodig. Die hadden we nog wel kunnen dragen. Belangrijker is dat zoals Wantie zegt de IC eigenlijk wel boven verantwoorde capaciteit heeft gedraaid en veel reguliere zorg werd uitgesteld. Bewonderenswaardig natuurlijk wat het zorgpersoneel heeft gepresteerd, maar dit moet je eigenlijk niet willen omdat je uiteindelijk niet het niveau van zorg kan bieden dat je normaliter biedt met alle potentiële gevolgen van dien.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We hebben ook echt wel tegen overlopen aangezeten, volgens mij zijn er tegen de 100 Nederlanders naar Duitse ziekenhuizen verscheept.
Hij zegt dus 3 dingen wat niets te maken heeft met het zwakker worden van het virus. Iets wat heel logisch is, zodra mensen kennis hebben van de ernst van het virus worden ze voorzichtiger en worden zwakke groepen beter beschermd. Tel daar de lockdown bij op en je zwakt inderdaad het virus af. Daarnaast zal het zeker een rol spelen dat in de zomer veel activiteiten buiten plaatsvinden i.t.t. maart waar iedereen lekker knus met elkaar in de kroeg zat.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 02:32 schreef Za het volgende:
Lowlands here we comequote:Op dinsdag 9 juni 2020 08:02 schreef kol7680 het volgende:
de GGD in Amsterdam zijn vooralsnog geen besmettingen met het coronavirus bekend die zijn veroorzaakt door de antiracismedemonstratie van een week geleden op de Dam. Dat laten de gemeente en de veiligheidsregio maandag weten na vragen van de Amsterdamse gemeenteraad.
Het college van burgemeester en wethouders wijst er wel op dat de incubatietijd van Covid-19 maximaal 14 dagen bedraagt. Die periode is nog niet verstreken. Ook geeft het college aan dat de "GGD geen mogelijkheid heeft om vast te stellen wie bij de demonstratie aanwezig is geweest". Mensen moeten zelf aangeven dat ze op de Dam zijn geweest. "Ook kan iemand in een andere regio getest worden. Dan kan het langer duren voordat die informatie ook bij GGD Amsterdam bekend is."
"Over mogelijke gezondheidsgevolgen of de mate van besmettingsgevaar kan geen inschatting worden gemaakt", meldt de gemeente verder over de demonstratie. Ook omdat niet bekend is hoeveel besmette personen op de Dam aanwezig waren. Toch verwacht de gemeente dat de meeste mensen een "laag risico" liepen op besmetting, omdat zij "hooguit vluchtige blootstelling hebben gehad" als er al besmette personen aanwezig waren.
Bron:AD.nl
in 2021 ja .....quote:
Denk niet dat er dan in een keer wel van alles door mag gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:18 schreef Simmertje het volgende:
Zomer 2021 wordt wel de gekste zomer ooit
Valt nu weinig over te zeggen nog, eerst maar eens de herfst/winter doorkomen. Als dat goed gaat zie ik niet waarom dingen volgend jaar niet door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Denk niet dat er dan in een keer wel van alles door mag gaan.
ligt er helemaal aan hoe het verloopt aankomende maanden, en buiten zal het een veel minder groot probleem zijn. binnen evenementen zullen ze vast nog wel beperken.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Denk niet dat er dan in een keer wel van alles door mag gaan.
Omdat het virus nog steeds onder ons is en maar zo weer om zich heen kan slaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:22 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Valt nu weinig over te zeggen nog, eerst maar eens de herfst/winter doorkomen. Als dat goed gaat zie ik niet waarom dingen volgend jaar niet door kunnen gaan.
met andere testen is dat wel mogelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:26 schreef Simmertje het volgende:
Tegen die tijd is het testen misschien wel makkelijk en nog grootschaliger geworden. Je zou in theorie op festivals testlocaties kunnen opzetten waar je een percentage bezoekers per dag laat testen zodat je een beeld krijgt of een virus eventueel de kop opsteekt.
Daarom zeg ik ook wanneer testen makkelijker en grootschaliger is geworden. Mag hopen dat we in de zomer van 2021 het testen wel helemaal perfect hebben geregeld. Nog mooier is een vaccin natuurlijkquote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met andere testen is dat wel mogelijk.
Het blijkt nu met het nieuwe testen sinds 1 juni dat het bij de GGD een complete chaos te zijn ( wie had dat verwacht .....) en mensen moeten veel langer dan 48 uur wachten op hun uitslag.
Oh ja het doorgaan van een festival is wel echt noodzakelijkquote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:26 schreef Simmertje het volgende:
Tegen die tijd is het testen misschien wel makkelijk en nog grootschaliger geworden. Je zou in theorie op festivals testlocaties kunnen opzetten waar je een percentage bezoekers per dag laat testen zodat je een beeld krijgt of een virus eventueel de kop opsteekt.
voor de organisatoren wel.....en voor sommige bezoekers ook, anders komen ze in een diepe depressie en plegen ze zelfmoordquote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:40 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oh ja het doorgaan van een festival is wel echt noodzakelijk
Tuurlijk is er geen noodzaak, al mis ik het wel ontzettend hoor de festivals. Natuurlijk komen commerciële partijen als laatst aan de beurt, maar denk dat we hier best over mogen nadenken, we zijn dan sowieso alweer 12 maanden verder.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:42 schreef Predator40 het volgende:
i
[..]
voor de organisatoren wel.....en voor sommige bezoekers ook, anders komen ze in een diepe depressie en plegen ze zelfmoord( onzin natuurlijk...)
als we over een paar maanden net zulke cijfers als nieuw zeeland hebben dan zal het vast geen enkel probleem zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tuurlijk is er geen noodzaak, al mis ik het wel ontzettend hoor de festivals. Natuurlijk komen commerciële partijen als laatst aan de beurt, maar denk dat we hier best over mogen nadenken, we zijn dan sowieso alweer 12 maanden verder.
Nederland kun je niet vergelijken met die 2 natuurlijk, heel veel andere landen in Europa ook niet. Wij zitten niet op een eiland wat je af kunt sluiten en Nieuw Zeeland en Australie hebben die luxe blijkbaar wel dat ze de grenzen dicht kunnen houden tot er ooit een vaccin is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als we over een paar maanden net zulke cijfers als nieuw zeeland hebben dan zal het vast geen enkel probleem zijn.
die hadden echt een keiharde lockdown en alles gaat nu weer open behalve de grenzen natuurlijk, er mag ook weer geknuffeld worden en handen geschud.
Australië gaat ook sneller open dan gepland.
zo doe je dat dus, i.p.v volle vliegtuigen uit hotspots zonder enige controle en/of quarantine het land binnenlaten en amper testen/tracen.
cijfers als Nieuw Zeeland zal NL nooit halen zolang het virus er nog is, situatie is niet te vergelijken dus "zo doe je dat dus" kan hier niet al had er in het begin wel meer gekund.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als we over een paar maanden net zulke cijfers als nieuw zeeland hebben dan zal het vast geen enkel probleem zijn.
die hadden echt een keiharde lockdown en alles gaat nu weer open behalve de grenzen natuurlijk, er mag ook weer geknuffeld worden en handen geschud.
Australië gaat ook sneller open dan gepland.
zo doe je dat dus, i.p.v volle vliegtuigen uit hotspots zonder enige controle en/of quarantine het land binnenlaten en amper testen/tracen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |