abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193545962
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 00:54 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Slopen van grachtenpanden blijkbaar. Sponsor is Nuon?
Defund jongerenburgemeesters.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 04:50:30 #227
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_193546637
Heel de grachtengordel tegen de grond en luxe resorts bouwen voor al de nieuwkomers _O_
I will do what i must !!
pi_193546986
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 17:16 schreef spierbal het volgende:
Dankzij slavernij in de gouden eeuw hebben wij nu wel een mooie welvaart waar die gozer ook gretig gebruik van maakt. Kortzichtige mensen altijd.
Slavenhandel was slechts 2% van de inkomsten. Meer dan 90% werd verdiend door verkoop van specerijen.

Weet je wie bijna compleet vaarden op slavenhandel/slavernij? De Turken en Marokkanen. Bij de eerste duurde het tot 1908 en bij de tweede... die hebben ze massaal uit Afrika gehaald en verkocht aan westerse landen, Turkije en Arabieren.
Corporate translator
pi_193547467
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 00:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

15.000 vrouwen en kinderen waren niet aardig tegen Coen. Kerel, je voert de verkeerde discussie met de verkeerde persoon. Ik ben niet te overtuigen met het goedpraten van massamoord op onschuldige burgers.
Ik praat niks goed, ik heb het al een slachtpartij genoemd. Ik snap alleen niet hoe je van de primaire bron die het over 1200 zielen heeft tot 15.000 komt en het genocide noemt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 08:58:30 #230
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193547622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik praat niks goed, ik heb het al een slachtpartij genoemd. Ik snap alleen niet hoe je van de primaire bron die het over 1200 zielen heeft tot 15.000 komt en het genocide noemt.
Misschien communiceer je met Naomi Pieter. ;)

https://www.trouw.nl/opin(...)e-vermoord~bb17a381/
(Met een incognito mode is het te lezen)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:02:06 #231
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193547660
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:46 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Maar een standbeeldje van Hitler ook neerzetten dan? Heeft ook veel goede dingen gedaan. :)
Ik zie geen standbeeld van hitler ergens
Jp coen is geen hitler
Schaamteloze godwin, jij bent af in deze discussie
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:02:46 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193547665
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 00:31 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je probeert massamoord goed te praten bij de verkeerde persoon. Je hebt de verkeerde voor je.
Waar doe ik dat exact?
1947-2016
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:23:09 #233
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_193547917
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zie geen standbeeld van hitler ergens
Jp coen is geen hitler
Schaamteloze godwin, jij bent af in deze discussie
Nee er is geen standbeeld van Hitler nee, dat is juist mijn punt he. Met de argumenten om het beeld van jp Coen te laten staan kun je er een van Hitler zetten ook.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:25:10 #234
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193547952
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:23 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Nee er is geen standbeeld van Hitler nee, dat is juist mijn punt he. Met de argumenten om het beeld van jp Coen te laten staan kun je er een van Hitler zetten ook.
godwin.
1947-2016
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:34:05 #235
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_193548069
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

godwin.
Grote jongen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_193549025
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 07:43 schreef HSG het volgende:

[..]

Slavenhandel was slechts 2% van de inkomsten. Meer dan 90% werd verdiend door verkoop van specerijen.

Weet je wie bijna compleet vaarden op slavenhandel/slavernij? De Turken en Marokkanen. Bij de eerste duurde het tot 1908 en bij de tweede... die hebben ze massaal uit Afrika gehaald en verkocht aan westerse landen, Turkije en Arabieren.
Zou die El Johari dit weten?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193549091
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zou die El Johari dit weten?
Nee die weigert dat of wordt compleet getriggerd.
Corporate translator
pi_193549469
quote:

[..]

Kan niet vaak genoeg herhaald worden dit.

Het is te idioot voor woorden dat blanken continue in het verdomhoekje worden geplaatst terwijl wij als enige op de wereld slavernij juist hebben verboden en er voor gevochten hebben om dat wereldwijd uit te bannen.

Met open armen mensen uit alle hoeken van de wereld ontvangen, honderden jaren lang, onze welvaart delend en wel.

Stank voor dank..
pi_193550194
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe jij van de primaire bron 15.000 op 1200 komt. Is natuurlijk sowieso al van onderwerp veranderen wat je doet, want of er nou 1200 vrouwen en kinderen of 15000 zijn afgeslacht, het blijft hoe dan ook massamoord. Dus de stennis die je maakt om getallen is in deze niet relevant. Ik heb ook nooit het woord genocide in de mond genomen, dat verzin je nu terplekke.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze waren ook niet aardig tegen Coen. Coen zelf had het overigens over 1200 doden, en hij heeft er ook nog honderden levend van het eiland gezet.
15000 vrouwen en kinderen waren niet aardig tegen Coen, dus we gaan ze maar allemaal afslachten. Klopt dus zoals ik al zei, je probeert massamoord goed te praten.
West-Melanesia
pi_193550238
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar doe ik dat exact?
Door je af te vragen of het de schuld van die 15.000 vrouwen en kinderen misschien zelf was dat ze zijn afgeslacht door Coen. Dat snap je wel, en dat heb ik al meerdere keren aan je uitgelegd. Maar je durft het niet toe te geven dat het eigenlijk een walgelijke uitspraak van je is. Of je doet gewoon alsof je neus bloed.
West-Melanesia
pi_193550386
Zo'n wereldwijde explosie van opstanden tegen 'kolonialisme en systemische onderdrukking' moet haast wel georkestreerd zijn.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193550533
vind eigenlijk dat hij best een punt heeft. Waarschijnlijk zijn de meeste van die grachtenpanden bewoond door links lullen rechts vullen vulk, wel vermakelijk dat het ze mss aan het denken zet.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:37:49 #243
240618 Micson
The lonely stoner
pi_193550668
quote:

[..]

Hier is vorig jaar een grote publicatie over verschenen. Een groep historici heeft jarenlang alle beschikbare administratie uit de VOC-tijd uitgeplozen. Zij kwamen tot de conclusie dat slavernij destijds net zo belangrijk voor onze economie was als de haven van Rotterdam nu. Het gaat om 5% van het BBP.

Erg belangrijk dus, maar het is onzin om te zeggen dat al onze welvaart is gebaseerd op de handel in slaven. Grote onzin zelfs.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:48:25 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193550856
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:13 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Door je af te vragen of het de schuld van die 15.000 vrouwen en kinderen misschien zelf was dat ze zijn afgeslacht door Coen. Dat snap je wel, en dat heb ik al meerdere keren aan je uitgelegd. Maar je durft het niet toe te geven dat het eigenlijk een walgelijke uitspraak van je is. Of je doet gewoon alsof je neus bloed.
Waarom probeer jij mij in een hoek te duwen dat ik dat goed probeer te praten?
Waarom zeg jij dat het je geen moer kan schelen en praat je er nu 2 dagen lang over?
Waarom kom je hier op een discussie forum en bent alleen maar bezig met een frame te plaatsen?

Zoveel vragen zo weinig antwoorden...

Je wil je gewoon je onderbuikje legen en niks anders.
1947-2016
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:49:40 #245
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193550877
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:37 schreef Micson het volgende:

[..]

Hier is vorig jaar een grote publicatie over verschenen. Een groep historici heeft jarenlang alle beschikbare administratie uit de VOC-tijd uitgeplozen. Zij kwamen tot de conclusie dat slavernij destijds net zo belangrijk voor onze economie was als de haven van Rotterdam nu. Het gaat om 5% van het BBP.

Erg belangrijk dus, maar het is onzin om te zeggen dat al onze welvaart is gebaseerd op de handel in slaven. Grote onzin zelfs.
dat niet alleen , wij kochten slaven van spanje en Portugal , dus ze waren al slaaf
en we hebben ze dus niet als slaaf gemaakt
oke dat wij slimmer en vooruit denkender waren dan de spaanse en portugeze slavenhandelaren , dat wij als nederland daar de over hand in namen , dat wil nog iet zeggendat wij daar van nu op aan gekeken moeten worden ...
en er is trouwens niet verander..... slavernij bestaat nog steeds alleen ze geven het nu een andere naam ..participatie wetgeving ( de oude WSW wetgeving )

quote:
De eerdere participatie samenleving stamt van ca 150 jaar geleden en werd ingesteld na formele afschaffing van de slavernij toen bedrijven zonder goedkope arbeidskrachten dreigden te geraken. Het spreekwoordelijke keukentafelgesprek waarbij de doorgaans niets vermoedende burger willen en wetens wordt opgezet, is in dat kader opgepoetst.

'Noodzakelijk geachte ondersteuning' waartoe tegenwoordig Participatiebedrijf..naam bedrijf ...... bij 3-besluit door de 3 steden ....-colleges is gemachtigd, heette voeger 'Contract arbeid onder Poenale Sanctie'.

Na het bekend raken van het aanvankelijk zorgvuldig achtergehouden 'Remrev-rapport' traden er net als nu R........ (fractievoorzitter GroenLinks) lieden op de voorgrond om het systeem van onvrije arbeid en haar private uitvoerders als nu Participatiebedrijf .......... te verdedigen vanwege de daarmee gemoeide geldelijke belangen van de aandeelhouders.

Dat het hierbij ging en gaat over 'Onvrije arbeid na de afschaffing van de slavernij' moge blijken uit het academisch proefschrift van Wilhelmina Kloosterboer uit 1954 waarin in de inleiding wordt verwezen naar het standaardwerk 'Slavery As an Industrial System', de dissertatie uit 1900 van Herman Jeremias Nieboer waarin deze stelt 'dat het al dan niet voorkomen van slavernij bij een volk samenhangt met de economische situatie waarin zo'n volk verkeert. Zijn de omstandigheden zodanig, dat er een aanbod aan vrije arbeiders is, dan zal er in het algemeen geen slavernij zijn. Ontbreken daarentegen arbeiders die zich vrijwillig voor werk aanmelden, dan zal wel in de meeste gevallen slavernij worden aangetroffen".

Kloosterboer acht de afschaffing van slavernij in de loop van de negentiende eeuw imeestal niet zo waren dat een voldoende aanbod van vrije arbeiders verwacht mocht worden. n het licht van deze theorie 'preamatuur' nu de omstandigheden: 'Het was dan ook wel zo, dat de stoot tot de vrijmaking werd gegeven door groepen, die niet rechstreeks bij de slavernij betrokken waren. De slavenhouders zelf waren fel tegen de afschaffing gekant en - voerden spoedig nieuwe vormen van onvrijheid in, die de vroegere slavernij vervingen......

Het is dan ook niet in te zien, waarom er bij gebrek aan vrije arbeiders juist slavernij zou moeten ontstaan (waarop Nieboer o de nadruk legt). Horigheid, schuldslavernij, en ook contractarbeid onder poenale sanctie vervullen, als arbeidsstelsels bezien, precies dezelfde functie. Het zal afhangen van de geest van de tijd, welke vorm van onvrijwillige arbeid in feite voorkomt. Na de afschaffing van de slavernij zou de publieke opinie in Westerse landen het opnieuw invoeren van echte slavernij nooit hebben goedgekeurd, al was er nog zo'n nijpend arbeidersgebrek. In zulke gevallen ontstonden dan echter nieuwe vormen van gedwongen arbeid - die vaak niet minder erg voor de slachtoffers waren dan eigenlijke slavernij.'.

Daar waar in Tjsechie een wetvoorstel van gelijke strekking als de Participatiewet niet voorbij het Consttutioneel Hof zou komen, passeerde dergelijke wetgeving op dezelfde grondslag in Nederland de Eerste Kamer nadat de Tweede Kamer het wetsvoorstel dolenthousiast had omarmd.

In 2015 was met de Participatiewet onvrije arbeid onder poenale sanctie een feit, waarbij ..Naam bedrijf...........hier staat voor regionale slavenhouder en lieden als R...... (fractievoorzitter GroenLinks) staan voor de hiervan profijt trekkende aandeelhouders die de situatie natuurlijk liefst zo laten...
mensen die echt lees voer willen hebben
https://www.dbnl.org/teks(...)04198701_01_0010.php

hoe bedoel je slavenij afgeschaft

En tegen dat bedrijf ben ik dus al 25 jaar bezig om mijn recht te behalen

[ Bericht 5% gewijzigd door RAVW op 09-06-2020 13:03:50 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:53:16 #246
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_193550921
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:12 schreef Oceanier het volgende:
Grachtengevels? Beter dat standbeeld van JP coen in Hoorn in het water flikkeren.
Gewoon laten staan.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:24:17 #247
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193551307
Mohammed bezat blijkbaar ook slaven (zie o.a. onderstaand artikel). Moskeeën ook maar slopen dan?

https://www.bbc.co.uk/rel(...)tory/slavery_1.shtml

edit: hij verhandelde ze ook en hij ving ze zelfs

[ Bericht 9% gewijzigd door beantherio op 09-06-2020 13:39:04 ]
pi_193551336
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:24 schreef beantherio het volgende:
Mohammed bezat blijkbaar ook slaven (zie o.a. onderstaand artikel). Moskeeën ook maar slopen dan?

Graag..
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:54:14 #249
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_193551740
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:24 schreef beantherio het volgende:

edit: hij verhandelde ze ook en hij ving ze zelfs
Sowieso alle moskeeën slopen die gefinancierd zijn met geld uit Saudi-Arabië en/of Qatar. Daar is slavernij nog actueel, gewoon terwijl we spreken, dan heb je pas echt wat om over te zeiken.

Maar ja, consequent zijn is natuurlijk lastig als je daarmee niet de blanke man kan raken.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_193557910
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom probeer jij mij in een hoek te duwen dat ik dat goed probeer te praten?
Waarom zeg jij dat het je geen moer kan schelen en praat je er nu 2 dagen lang over?
Waarom kom je hier op een discussie forum en bent alleen maar bezig met een frame te plaatsen?

Zoveel vragen zo weinig antwoorden...

Je wil je gewoon je onderbuikje legen en niks anders.
Ik hoef je niet eens in een hoekje te duwen. Dat heb je zelf al gedaan.
Ik heb gezegd als je sloopt sloop dan goed. Het interesseert mij geen moer, jullie tenen worden al 2 dagen langer dan een meter om die uitspraak.
Hoe plaats ik een frame met die uitspraak?
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')