abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 juni 2020 @ 10:43:21 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193534124
Voor al uw opsommingen! Of gemopper of mondkapjes, dat is ook altijd welkom.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193534200
In vers stucwerk boren om een hangkastje te bevestigen en er vervolgens achter komen dat je het op de verkeerde plek hebt gehangen, dat doet wel even pijn hoor. ;( . Maar verder zijn we niet huiverig, dingen aan de muren maken een kamer toch wel af wat mij betreft.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 8 juni 2020 @ 10:54:17 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193534271
Ja mijn huis is dus vers geschilderd, en ik durf niet te boren nog. Onhandig maar waar, want ik heb echt mooie dingen voor aan de muur. Binnenkort maar eens me overheen zetten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 8 juni 2020 @ 10:59:35 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193534335
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Da's toch niet te doen? En zolang het blijft staan heeft toch niemand er last van?

Ik maak geen bewuste gatenkaas van mijn huis, maar wat vast moet, moet vast. Ik doe daar geen concessies in.
Die tesa-niet-boren-strips werken echt als een trein. Dus op zich is dat wel te doen vooralsnog.
Maar als er ooit iets groots boven de bank komt dan gaan we uiteraard wel boren. En de jongste heeft zijn rugbyshirt van vorig jaar in een lijst die moet boven zijn bed die gaan we ook boren hoor, is ook zo lullig anders als hij die op zijn knar krijgt als hij slaapt. ;)

En ik heb de prikborden boven mijn bureau met 'genie-tape' vastgemaakt. Ook die zitten al maanden zonder dat ze naar beneden donderen. :Y

Het begon met 'laten we eerst maar eens afwachten en aanvoelen hoe of wat voor we van alles gaan boren' en daarna is het eigenlijk niet meer nodig geweest voor ophangspul.

Oh, en... we hebben hier echt kutmuren, van die poederende dingen dat als je boort je gat ineens 2x zo groot is.
En toen ik op de slaapkamer ging boren om de tvbeugels op te hangen brak er in de studeerkamer een stuk muur af van 8x3cm ofzo. :') Achter het behang. Gelukkig is het bovenop de kast en staat er een hoop spul voor, maar ik het helpt niet zeg maar qua boor-wensen. ;)

En don't worry, mijn huis is echt heel erg om te leven hoor. :Y :D
***
pi_193534488
@BE Dat hadden wij in het oude huis ook. In de kamer waar werd geboord was er een net gaatje. In de kamer aan de andere kant zat een groot, gapend gat in de muur. :+
Protčge moi de mes désirs.
pi_193534511
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:59 schreef BE het volgende:

[..]

En don't worry, mijn huis is echt heel erg om te leven hoor. :Y :D
Nou maak ik me toch zorgen ;(
pi_193534570
oh, kunst door oma's.

Één van de oma's van de jongens is kunstenares, en dringt ons voortdurend kunst op. Ik vind het niet echt mooi, maar goed...Het hangt voor nu in het trapgat:

pi_193534648
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:18 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, kunst door oma's.

Één van de oma's van de jongens is kunstenares, en dringt ons voortdurend kunst op. Ik vind het niet echt mooi, maar goed...Het hangt voor nu in het trapgat:

[ afbeelding ]
Oh, het trapgat! dat is ook een goed idee!

Ik vind die van jou best mooi! Maar kunst is zo persoonlijk. Moeilijk om te geven
pi_193534675
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:24 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Oh, het trapgat! dat is ook een goed idee!

Ik vind die van jou best mooi! Maar kunst is zo persoonlijk. Moeilijk om te geven
Ik vind het prima acceptabel, maar wel vermoeiend om steeds iets opgedrongen te krijgen, want het niet ergens ophangen is ook erg moeilijk.
pi_193534818
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik vind het prima acceptabel, maar wel vermoeiend om steeds iets opgedrongen te krijgen, want het niet ergens ophangen is ook erg moeilijk.
Ik vind het ook niet lelijk hoor. Maar irritant is het wel van die oma. Hoe lief bedoeld ook.
Op den duur heb je geen mooie plek meer toch?

Btw, iemand die het geheime recept of oorzaak weet van intense moeheid 5 uur na het opstaan? :') Ik zou nu gewoon opnieuw kunnen gaan slapen. :O
pi_193535019
Mijn schoonmoeder is ook zo'n creatieve. :X Ben er ook niet zo'n fan van. Man heeft zich opgeofferd en wat op zijn eigen werkkamer gehangen.

Nu ik er bij nadenk mijn eigen moeder ook trouwens, maar die probeert dingen meestal tenminste wat meer in samenspraak te maken zodat het ook gebruikt kan worden.

Het trapgat wil ik juist graag een keer mooi opknappen en dan volhangen met 'familiekunst' - mooie ingelijste foto's (en illustraties) van het gezin, afgewisseld met werkjes van de kinderen etc. Maar bedacht me laatste dat we daar mee moeten wachten tot we geen traphekje meer nodig hebben, zodat we het gat dat dat in de muur sluit meteen mooi op kunnen vullen en overschilderen. :')
  maandag 8 juni 2020 @ 11:54:26 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193535074
Zo kreeg een vriendin van mij een levensgroot schilderij van haarzelf van haar schoonvader, op basis van een van hun trouwfoto's. Lief gebaar, maar het leek echt net niet... En daardoor dus ook niet mooi.
Hetzelfde met een schilderij van een van hun kinderen. Ook net niet...

Ze zijn nu gescheiden dus ze kon zonder al te veel gedoe van die schilderijen af. ;) :D
***
pi_193535427
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:54 schreef BE het volgende:
Zo kreeg een vriendin van mij een levensgroot schilderij van haarzelf van haar schoonvader, op basis van een van hun trouwfoto's. Lief gebaar, maar het leek echt net niet... En daardoor dus ook niet mooi.
Hetzelfde met een schilderij van een van hun kinderen. Ook net niet...

Ze zijn nu gescheiden dus ze kon zonder al te veel gedoe van die schilderijen af. ;) :D
Ah, daar is de oplossing! *O* ;)
  maandag 8 juni 2020 @ 12:17:29 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_193535505
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:18 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, kunst door oma's.

Één van de oma's van de jongens is kunstenares, en dringt ons voortdurend kunst op. Ik vind het niet echt mooi, maar goed...Het hangt voor nu in het trapgat:

[ afbeelding ]
Ik ga er vanuit dat het niet je eigen moeder is dan, gezien je gevoelens _O-
disclaimer
  maandag 8 juni 2020 @ 12:17:56 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_193535508
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:35 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet lelijk hoor. Maar irritant is het wel van die oma. Hoe lief bedoeld ook.
Op den duur heb je geen mooie plek meer toch?

Btw, iemand die het geheime recept of oorzaak weet van intense moeheid 5 uur na het opstaan? :') Ik zou nu gewoon opnieuw kunnen gaan slapen. :O
Testje doen?
disclaimer
pi_193535682
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:17 schreef SQ het volgende:

[..]

Testje doen?
Nee. :{w Doe eens niet zo eng. :P
Je lijkt mijn schoonzus wel. Bij elke lichamelijke ongemak die ik vertel (hoofdpijn, moe, traag) denkt ze dat ik zwanger ben.
Nee, wij zijn klaar. *O*

Ik heb al jaren last van moeheid midden op de dag. Ik moest zelfs vechten tegen de slaap tijdens vergaderingen toen ik stage liep. :@
Dit hield wel op toen Z. nog elke nacht 2 á 3 keer wakker werd.
En sinds Z. doorslaapt, is het weer terug. :(
Het is echt heel irritant.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:29:41 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_193535695
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee. :{w Doe eens niet zo eng. :P
Je lijkt mijn schoonzus wel. Bij elke lichamelijke ongemak die ik vertel (hoofdpijn, moe, traag) denkt ze dat ik zwanger ben.
Nee, wij zijn klaar. *O*

Ik heb al jaren last van moeheid midden op de dag. Ik moest zelfs vechten tegen de slaap tijdens vergaderingen toen ik stage liep. :@
Dit hield wel op toen Z. nog elke nacht 2 á 3 keer wakker werd.
En sinds Z. doorslaapt, is het weer terug. :(
Het is echt heel irritant.
Heb je je bloedwaarden wel op orde?
disclaimer
pi_193535735
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Heb je je bloedwaarden wel op orde?
Er is voorheen weleens bloed getest maar nooit wat gevonden.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:45:59 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193535986
Mss een keer een slaaponderzoek doen? Slaapapneu en tig keer wakker worden maakt heel vermoeid (en is slecht voor je gezondheid).
Als je het beter deed op een gebroken nacht (waarbij je echt wakker-wakker was en mss wat lichter sliep) kan het zomaar zijn dat nu 'doorslapen' maar met steeds van die haperingen veel vermoeider maakt.
***
pi_193536175
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:45 schreef BE het volgende:
Mss een keer een slaaponderzoek doen? Slaapapneu en tig keer wakker worden maakt heel vermoeid (en is slecht voor je gezondheid).
Als je het beter deed op een gebroken nacht (waarbij je echt wakker-wakker was en mss wat lichter sliep) kan het zomaar zijn dat nu 'doorslapen' maar met steeds van die haperingen veel vermoeider maakt.
Van doorslapen ben ik nu inderdaad meer moe overdag.
Ik groei hier ook gewoon niet overheen ofzo met de jaren.
Of iets aan mijn eten...of meer bewegen. Maar ik ben niet zo goed in dingen veranderen. :P
  maandag 8 juni 2020 @ 13:10:46 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193536326
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 10:27 schreef Adrian4 het volgende:
Ah, het gaat hier over wanddecoraties...
Mijn heertjes zijn creatief geweest bij oma. Nu kwam ze gisteren met twee enorme dingen aan, waar ik schijnbaar iets mee moet.
[ afbeelding ]
:%
hahaha en bedankt, oma! :D

Nah, misschien tijdelijk ergens ophangen (hoe zwaar zijn die dingen?) en dan hop, in de kliko ermee. :)

Exode, wat een leuke foto-ixxi!
in de haak.
pi_193536556
En wat dingen in huis hangen betreft: mijn man is heel precies, handig en zuinig met het huis.
Die hangt dus niet zomaar wat op. Hij meet en bekijkt alles keurig. Ook of alles een beetje synchroon hangt met andere dingen. :P

Dat heeft dus allemaal ook een nadeel: hij kan best boos worden op tuukjes, ongelukjes, stootjes en beschadigingen die in huis gebeuren door spelende koters of een onhandige vrouw. :+
Ik kan mij daar meestal echt niet druk over maken. Dingen gebeuren en het is vervelender om constant scherp te zijn en overdreven voorzichtig dan om een klein tuukje.
Je kinderen hoeven zich niet als monsters te gedragen waarbij alles moet mogen maar je huis is geen glazen kastje. :P
pi_193536564
Wij hebben op veel plekken tesa powerstrips hangen. Ik heb een hekel aan gaten boren omdat ik nogal van het veranderen van de inrichting ben. Daarom is dit de ideale oplossing voor ons. Ik vind ze alleen lelijk, dus ik gebruik ze vooral op plekken waar ze echt achter het op te hangen schilderij e.d. verdwijnen.

Wij ruimden gisteren onze hele woonkamer leeg en vanmorgen hebben ze onze vloer schoongepoetst en opnieuw in de olie gezet. Toen ik deze mensen uitnodigde om eens te komen kijken naar onze vloer en een offerte uit te brengen dacht ik dat de vloer geschuurd zou moeten worden, maar ik werd nog net niet uitgelachen toen ik dat zei. :') Hij had gelijk, de vloer ziet er nu echt weer als nieuw uit, terwijl we hem toch al 9 jaar in gebruik hebben en voor slechts een schijntje van mijn begrote bedrag. O+
pi_193536567
Wat zijn tuukjes?
pi_193536626
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:28 schreef F_r het volgende:
Wat zijn tuukjes?
deukjes met autocorrect?
  maandag 8 juni 2020 @ 13:44:47 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193536824
ik vroeg me ook al af wat een tuukje was. :D

en heerlijk, NIKKI, dat zou hier ook nodig eens moeten gebeuren maar ik zie op tegen het leegruimen van de kamer.
in de haak.
pi_193536863
Dat scheelt dan idd nikki
Wij moeten bedenken wat we in het nieuwe huis als vloer willen
Ik wil iets krasbestendig en onderhoudsvriendelijk. Mijn man wil een gietvloer.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:51:13 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_193536903
Krasbestendig = plavuizen. Voor de rest krast alles eigenlijk wel.
disclaimer
pi_193536919
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef SQ het volgende:
Krasbestendig = plavuizen. Voor de rest krast alles eigenlijk wel.
We hebben nu natuursteen ook niet zo handig
  maandag 8 juni 2020 @ 13:56:31 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_193536964
Je moet je ook afvragen hoe erg het is als een vloer een beetje lijdt. Het blijft toch een gebruiksvoorwerp.
Wij hebben eiken parket en dat krast als de ziekte natuurlijk, maar ik heb dat zelf nooit als storend ervaren. Het is niet superduper obvious.

Wat ik wel echt extreem kut vind is dat mijn man met zijn vette poten over de natuurstenen antieke vloer in de hal is gewandeld na het oliën van dat parket. Heel die vloer zit nu vol voetafdrukken. Krijg je er nooit meer uit zonder de hele hal egaal te oliën :(
disclaimer
pi_193536982
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef SQ het volgende:
Je moet je ook afvragen hoe erg het is als een vloer een beetje lijdt. Het blijft toch een gebruiksvoorwerp.
Wij hebben eiken parket en dat krast als de ziekte natuurlijk, maar ik heb dat zelf nooit als storend ervaren. Het is niet superduper obvious.

Wat ik wel echt extreem kut vind is dat mijn man met zijn vette poten over de natuurstenen antieke vloer in de hal is gewandeld na het oliën van dat parket. Heel die vloer zit nu vol voetafdrukken. Krijg je er nooit meer uit zonder de hele hal egaal te oliën :(
Slijt dat er niet af?
Wij moeten onze vloer wel zo nu en dan impregneren een een beschermfolie aanbrengen. Folie het is vloeibaar. Maar er zijn echt slijtage plekken in de buurt vande kattenbak. En dat krijg ik niet weg.
  maandag 8 juni 2020 @ 14:00:24 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_193537005
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:58 schreef F_r het volgende:

[..]

Slijt dat er niet af?
Wij moeten onze vloer wel zo nu en dan impregneren een een beschermfolie aanbrengen. Folie het is vloeibaar. Maar er zijn echt slijtage plekken in de buurt vande kattenbak. En dat krijg ik niet weg.
ja maar kattenzeik is ook wel het meest bijtende baggerspul wat er bestaat volgens mij :') En natuursteen kan niet tegen zuur.
Het slijt er niet af nee, want natuursteen is poreus, dus dat zit er echt in gezogen helaas.
disclaimer
pi_193537748
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:58 schreef vencodark het volgende:

[..]

Van doorslapen ben ik nu inderdaad meer moe overdag.
Ik groei hier ook gewoon niet overheen ofzo met de jaren.
Of iets aan mijn eten...of meer bewegen. Maar ik ben niet zo goed in dingen veranderen. :P
Ik sluit me aan bij BE, slaapapneu kan je erg moe maken overdag.
Misschien goed om het uit te laten sluiten. Kan hier via de kno arts, dan kan je gewoon thuis slapen, krijg je niet al die plakkers op je hoofd enzo, als bij een uitgebreid slaaponderzoek. Maar dan heb je wel een indicatie voor wel of niet apneu.

Voor wat betreft kunst... wij hadden in ons vorige huis een schilderij van mijn "schoonoma", dat hing IN de trapkast... we vonden het allebei niet zo mooi... :@
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_193537847
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:32 schreef lunapuella het volgende:

[..]

deukjes met autocorrect?
Dit woord is niet bekend? Dan is het onze eigen taal zeker. :') Tuukjes zijn voor ons dus beschadigingen in huis. Je stoot je kopje tegen het aanrecht en BAM! een lelijke plek, krauw, deuk in je aanrecht.
Een tuuk. :P
  maandag 8 juni 2020 @ 15:12:18 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_193537855
Een buts!
disclaimer
  maandag 8 juni 2020 @ 15:47:12 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193538244
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:03 schreef Nijna het volgende:
IN de trapkast.
hahaha! :D Wist ze dat zelf ook?

Ik vrees dat ik ook last heb van slaap-apneu. Misschien toch eens uit laten zoeken inderdaad.
in de haak.
pi_193538270
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:12 schreef SQ het volgende:
Een buts!
Is dat niet Brabants? :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 8 juni 2020 @ 15:52:17 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193538301
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:12 schreef SQ het volgende:
Een buts!
Bluts toch? :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_193538359
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:44 schreef trui het volgende:
ik vroeg me ook al af wat een tuukje was. :D

en heerlijk, NIKKI, dat zou hier ook nodig eens moeten gebeuren maar ik zie op tegen het leegruimen van de kamer.
Het viel best mee. Maar wij hebben er wel voor gekozen om 2 grote kasten die we nooit van plan zijn te verplaatsen te laten staan. Verder was alles binnen ongeveer een uurtje naar boven/de achtertuin verplaatst. Qua resultaat was het de effort zeker waard. :)
  maandag 8 juni 2020 @ 15:58:26 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_193538377
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:52 schreef Ynske het volgende:

[..]

Bluts toch? :D
Nee, een buts :6
disclaimer
  maandag 8 juni 2020 @ 15:59:48 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193538388
Butsen is volgens mij wel gewoon nederlands hoor.
in de haak.
  maandag 8 juni 2020 @ 16:02:20 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193538422
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:56 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Het viel best mee. Maar wij hebben er wel voor gekozen om 2 grote kasten die we nooit van plan zijn te verplaatsen te laten staan. Verder was alles binnen ongeveer een uurtje naar boven/de achtertuin verplaatst. Qua resultaat was het de effort zeker waard. :)
goed gepland dan, qua weer. :) en moet zoiets niet heel lang drogen voor je er weer op mag lopen?
in de haak.
  maandag 8 juni 2020 @ 16:02:37 #43
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193538431
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben op veel plekken tesa powerstrips hangen. Ik heb een hekel aan gaten boren omdat ik nogal van het veranderen van de inrichting ben. Daarom is dit de ideale oplossing voor ons. Ik vind ze alleen lelijk, dus ik gebruik ze vooral op plekken waar ze echt achter het op te hangen schilderij e.d. verdwijnen.

Wij ruimden gisteren onze hele woonkamer leeg en vanmorgen hebben ze onze vloer schoongepoetst en opnieuw in de olie gezet. Toen ik deze mensen uitnodigde om eens te komen kijken naar onze vloer en een offerte uit te brengen dacht ik dat de vloer geschuurd zou moeten worden, maar ik werd nog net niet uitgelachen toen ik dat zei. :') Hij had gelijk, de vloer ziet er nu echt weer als nieuw uit, terwijl we hem toch al 9 jaar in gebruik hebben en voor slechts een schijntje van mijn begrote bedrag. O+
Voor en na foto?

Onze vloer was 2 jaar voor wij hier kwamen wonen gedaan en nu na 5 jaar ziet het er niet meer uit.
Elke keer twijfel ik weer om er een laminaatje overheen te gooien, het geeft mij dus wel veel frustratie zo'n lelijke vloer.

En eigenlijk vind ik m toch te rood, zou dat nog anders kunnen? behalve verf en moeten ze dat dan wel schuren?
  maandag 8 juni 2020 @ 16:04:32 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193538457
Ah, ook blutsen bestaat officieel kennelijk.

en wat die TESA plakstrips betreft, krijg je dat wel goed van de muur als je iets wil verplaatsen? Wij hebben ooit zoiets gebruikt voor fotolijstjes. Die vielen vervolgens toch een voor een naar beneden, maar het plakspul zelf was bijna niet van de muur te krijgen. :r
in de haak.
  maandag 8 juni 2020 @ 16:12:20 #45
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193538553
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:04 schreef trui het volgende:

en wat die TESA plakstrips betreft, krijg je dat wel goed van de muur als je iets wil verplaatsen?
Haha, nee.

Of ik deed iets verkeerd, want ik trok de stuuk lekker mee.
  maandag 8 juni 2020 @ 16:54:57 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193539081
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Voor en na foto?

Onze vloer was 2 jaar voor wij hier kwamen wonen gedaan en nu na 5 jaar ziet het er niet meer uit.
Elke keer twijfel ik weer om er een laminaatje overheen te gooien, het geeft mij dus wel veel frustratie zo'n lelijke vloer.

En eigenlijk vind ik m toch te rood, zou dat nog anders kunnen? behalve verf en moeten ze dat dan wel schuren?
Ligt er helemaal aan wat voor vloer en wat er nu op zit. Is het rood, of hout met een rood-achtige gloed? Is het gelakt of geolied?
Laminaat over een bestaande vloer zou ik niet doen, je krijgt dan hoogteverschil en moet bijvoorbeeld de deuren gaan inkorten.
KuikenGuppy
  maandag 8 juni 2020 @ 16:57:59 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193539108
Onze vloer moet ook dringend gedaan worden, het lukt me alleen maar niet om een kleur kiezen. Het zijn oude eikenhouten planken, deze hebben vroeger in een klooster gelegen O+.
De vorige bewoners hadden de vloer donker geolied (uiteraard, het hele huis was donker :{w ). Gelukkig is dat eraf. Onze twijfel is nu tussen blanke olie of een white/greywash.
KuikenGuppy
  Licht Ontvlambaar maandag 8 juni 2020 @ 16:58:46 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193539122
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:52 schreef Ynske het volgende:

[..]

Bluts toch? :D
Blutsj :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 8 juni 2020 @ 16:58:52 #49
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193539124
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ligt er helemaal aan wat voor vloer en wat er nu op zit. Is het rood, of hout met een rood-achtige gloed? Is het gelakt of geolied?
Laminaat over een bestaande vloer zou ik niet doen, je krijgt dan hoogteverschil en moet bijvoorbeeld de deuren gaan inkorten.
het komt niet onder een deur, ik heb tegels in de hal en keuken.
Maar er ligt een vloer van hout, meer weet ik niet echt. :D
En op een plek waar een stoel staat met wieltjes wordt het ook wel echt blank.

Elk druppeltje vocht wat valt op de vloer trekt onmiddelijk in.
En als er wel eens iets meer als een druppeltje valt (een drinkbeker wat lekt ofzo) dan lijkt het net bloed.
  maandag 8 juni 2020 @ 17:10:56 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_193539297
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Haha, nee.

Of ik deed iets verkeerd, want ik trok de stuuk lekker mee.
Nu snap ik helemaal niet meer waarom het beter is dan boren in je verse stuc _O-
disclaimer
  maandag 8 juni 2020 @ 17:13:51 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_193539336
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

het komt niet onder een deur, ik heb tegels in de hal en keuken.
Maar er ligt een vloer van hout, meer weet ik niet echt. :D
En op een plek waar een stoel staat met wieltjes wordt het ook wel echt blank.

Elk druppeltje vocht wat valt op de vloer trekt onmiddelijk in.
En als er wel eens iets meer als een druppeltje valt (een drinkbeker wat lekt ofzo) dan lijkt het net bloed.
Klinkt vooral als een vloer met dorst. Onderhoud je 'm regelmatig?
disclaimer
  maandag 8 juni 2020 @ 18:23:59 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193540282
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:04 schreef trui het volgende:
Ah, ook blutsen bestaat officieel kennelijk.

en wat die TESA plakstrips betreft, krijg je dat wel goed van de muur als je iets wil verplaatsen? Wij hebben ooit zoiets gebruikt voor fotolijstjes. Die vielen vervolgens toch een voor een naar beneden, maar het plakspul zelf was bijna niet van de muur te krijgen. :r
Overal wel, behalve op 1 plek in de gang. Nadat mijn rekje met hotwheels voor de zoveelste keer leeggedonderd was omdat iedereen er tegenaan liep was ik het zat en wilde ik het rekje weg. En dat ging dus niet helemaal goed. -O- Maar op andere plekken ging het prima :Y
***
  maandag 8 juni 2020 @ 18:24:58 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193540295
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 17:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Nu snap ik helemaal niet meer waarom het beter is dan boren in je verse stuc _O-
Hier geen verse stuc! :6 Maar behang in de woonkamer en ouwe troep in de gang. :')
***
pi_193542141
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:47 schreef trui het volgende:

[..]

hahaha! :D Wist ze dat zelf ook?

Ik vrees dat ik ook last heb van slaap-apneu. Misschien toch eens uit laten zoeken inderdaad.
Oma wist dat zelf niet, maar kwam ook nooit bij ons, gelukkig ;). En nu staat het op zolder en oma weet nog altijd van niks... ik denk dat ze niet eens meer weet dat ze dat aan ons heeft gegeven, ooit.

Ik zou het zeker eens met de huisarts bespreken.

quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, een buts :6
Buts, dat zeg ik ook. Is toch een gewoon nederlands woord?

En de vloer, die zou ik ook wel eens anders willen. In de kamer ligt een of ander donker hout. Ik denk dat het donker geolied is ofzo. Dus misschien is schuren en opnieuw behandelen met het een of ander wel een optie. Misschien de vloerenboer eens vragen, we wonen hier nu 10 jaar en de vloer lag er toen al in, intussen ziet het er niet echt fraai meer uit.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 8 juni 2020 @ 20:15:04 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_193542216
Houten vloeren hebben onderhoud nodig, die blijven niet op magische wijze mooi ;)

Ik was er in mijn vorige huis ook erg laks mee trouwens, maar daar viel het op een of andere manier niet zo op.

Totdat de meubels er uit gingen :')



[ Bericht 33% gewijzigd door SQ op 08-06-2020 20:23:42 ]
disclaimer
  maandag 8 juni 2020 @ 20:19:37 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193542294
Wij hebben lamelparket... ik zou het niemand aanraden. De vloer beschadigt echt heel snel. Op sommige plekken komen er zelfs van die houtsplinters uit. :o
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  Licht Ontvlambaar maandag 8 juni 2020 @ 20:24:17 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193542381
Overigens kende ik het woord buts echt niet, neem aan dat het een deuk is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193542398
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:24 schreef Sjeen het volgende:
Overigens kende ik het woord buts echt niet, neem aan dat het een deuk is.
Jup dat betekend het :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193542440
Buts gebruiken wij ook

Net voor T haar verjaardag (ze is gewoon al weer 11) wezen uiteten. Was erg lekker en prima geregeld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193542449
Wij hebben bamboe op de vloer. Het krast echt heel snel, dat is niet handig met een enthousiaste kleuter in huis. Maar het ziet er wel mooi uit...
pi_193542477
Wij willen een pvc vloer in de woonkamer van het nieuwe huis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193542486
Ik zeg ook vaak buts :) meestal in een zin zoals 'B niet gooien met hotwheels zo komen er butsen in de vloer'

Wij hebben boven en beneden een houten vloer waar duidelijk op geleefd wordt. Krassen, butsen dus en kleurverschil waar het kleed lag.
pi_193542556
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:15 schreef SQ het volgende:
Houten vloeren hebben onderhoud nodig, die blijven niet op magische wijze mooi ;)

Ik was er in mijn vorige huis ook erg laks mee trouwens, maar daar viel het op een of andere manier niet zo op.

Totdat de meubels er uit gingen :')

[ afbeelding ]
Ik had ook niet helemaal de illusie dat ze uit zichzelf mooi zouden blijven hoor, houten vloeren ;) .
Mijn man had zich opgeworpen als de vloer-verzorger... hij is daar niet heel consequent in zullen we maar zeggen.

Mooi illustrerend plaatje trouwens wel SQ, wat een verschil!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_193543011
Haha bij Max Vakantieman was net onze omgeving te zien, topdrukte op de Vecht en Loosdrechtse plassen.
pi_193543152
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:02 schreef trui het volgende:

[..]

goed gepland dan, qua weer. :) en moet zoiets niet heel lang drogen voor je er weer op mag lopen?
In principe is het voldoende droog na een paar uur, maar wij hebben toch besloten morgen pas meubels terug te zetten, want dan heeft de olie net iets meer tijd om in te trekken.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Voor en na foto?

Onze vloer was 2 jaar voor wij hier kwamen wonen gedaan en nu na 5 jaar ziet het er niet meer uit.
Elke keer twijfel ik weer om er een laminaatje overheen te gooien, het geeft mij dus wel veel frustratie zo'n lelijke vloer.

En eigenlijk vind ik m toch te rood, zou dat nog anders kunnen? behalve verf en moeten ze dat dan wel schuren?
Als je echt een andere kleur wilt is schuren denk ik wel nodig. Bij ons is het nu een laagje olie whitewash overheen gegaan. Het was daarvoor al gerookt eiken kleur, maar ik wilde het wel weer iets lichter zodat het weer in de buurt zou komen van toen het net nieuw was.

Ik de spoiler een voor en na foto.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:07:37 #66
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193543166
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 20:15 schreef SQ het volgende:
Houten vloeren hebben onderhoud nodig, die blijven niet op magische wijze mooi ;)

Ik was er in mijn vorige huis ook erg laks mee trouwens, maar daar viel het op een of andere manier niet zo op.

Totdat de meubels er uit gingen :')

[ afbeelding ]
Nah bij mij is het wel 100x zo lelijk als dit.

Het is precies dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar dan toch te rood naar mijn zin en geen idee hoe ik dat zelf anders zou kunnen krijgen (en dan weer geen zin om super veel geld kwijt eraan te zijn want geen idee wat dat zou kosten). Onderhouden heb ik ook echt geen verstand van. Wat is goed, wat niet en hoeveel werk het dan is.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:08:39 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_193543184
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:07 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nah bij mij is het wel 100x zo lelijk als dit.

Het is precies dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar dan toch te rood naar mijn zin en geen idee hoe ik dat zelf anders zou kunnen krijgen (en dan weer geen zin om super veel geld kwijt eraan te zijn want geen idee wat dat zou kosten). Onderhouden heb ik ook echt geen verstand van. Wat is goed, wat niet en hoeveel werk het dan is.
Vind je dat lelijk? :o ik vind dat echt geweldig!
disclaimer
  maandag 8 juni 2020 @ 21:09:17 #68
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193543192
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Vind je dat lelijk? :o ik vind dat echt geweldig!
Ja, maar wij hebben die kleur niet he :P
Bij ons is het dus lelijk rood.

Als het dezelfde kleur had dan zou je mij niet horen.
Maar het is dus hetzelfde patroon.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:11:38 #69
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193543231
Mahonie! dat is de kleur die ik zocht.
Het is een mahonie kleur vloer met het patroon van hierboven.

Niet mijn ding, echt super druk.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:17:21 #70
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193543337
Wij hebben onze notenhouten vloer eind 2018 laten schuren + olieën. Dat kostte voor 60m2 (met allerlei onmogelijke hoekjes) zo’n ¤2000. Goedkoper dan een nieuwe houten vloer leggen, een stuk duurder dan een goedkoop laminaatje erop gooien. Als je laat schuren, kun je daarna zelf de kleur kiezen, wel afhankelijk van de houtsoort van je vloer natuurlijk.

Het was hier de moeite waard iig. En er zitten nu wel alweer genoeg butsen in (en vlekken op, nadat vriendlief bij het schilderen van de binnendeuren naast het afdekzeil knoeide :( )
  maandag 8 juni 2020 @ 21:20:30 #71
73386 Fazz
onderweg
pi_193543380
Er ligt hier gewaxt eiken. Het is mooi maar zo bewerkelijk. Elke druppel zie je. Plus dat de kinderen continue onderuit gaan want het is glad }:| Die van ons lopen vooral op blote voeten maar bezoek vragen nu maar de sokken uit te doen :P
pi_193543480
@SacreCoeur wij hebben dat patroon ook. In ... eiken, denk ik? Inclusief loskomende latjes en niet vlakke ondervloer :'). Inclusief butsen van 2 generaties kinderen en een sleepspoor van een verhuizing. En het zou eigenlijk weer in de was moeten, maar dat is niet mijn favoriete karweitje. Vervangen staat ergens onderaan op de to do klussen lijst...

@Fazz Vlak voor de geboorte van J had mijn vriend de vloer nog in de was gezet. Er zijn kinderen op kraambezoek op uitgegleden, dat weet ik nog :D

Ze zouden een vloer moeten uitvinden die zichzelf onderhoudt :P
  maandag 8 juni 2020 @ 21:34:30 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_193543636
Nou ja er zijn wel vloeren die écht low maintenance zijn. Maar dan lever je wel vaak in op warmte en uitstraling.
disclaimer
  maandag 8 juni 2020 @ 21:46:17 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193543752
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:07 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nah bij mij is het wel 100x zo lelijk als dit.

Het is precies dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar dan toch te rood naar mijn zin en geen idee hoe ik dat zelf anders zou kunnen krijgen (en dan weer geen zin om super veel geld kwijt eraan te zijn want geen idee wat dat zou kosten). Onderhouden heb ik ook echt geen verstand van. Wat is goed, wat niet en hoeveel werk het dan is.
Laten schuren en oliën kost gemiddeld tussen de ¤25-¤35 per vierkante meter.
En hoe langer je er niks aan doet, niks van wilt weten, of ongeīnteresseerd over doet, zal het lelijk blijven en lelijker worden ;). Met schuren en oliën (of lakken) kan je de vloer een andere kleur geven. En daarna weet je ook precies hoe je het moet onderhouden.
KuikenGuppy
  maandag 8 juni 2020 @ 21:49:00 #75
73386 Fazz
onderweg
pi_193543792
Je kunt ook zelf zo'n schuurapparaat huren en aan de slag gaan 8-)
  maandag 8 juni 2020 @ 21:52:02 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_193543823
Ja, is helemaal niet zo moeilijk ook. Ik heb nooit een bedrijf laten komen voor zulke dingen, als je het zelf doet ben je 100 euro voor schuurpapier kwijt en 50 voor de olie ;)
disclaimer
  maandag 8 juni 2020 @ 22:07:56 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193544050
Maar ik zou wel eerst even testen of het hout oorspronkelijk wel lichter is voor je dat hoopt te verkrijgen met schuren. Mijn opa en oma hadden een parketvloer van heel donker hout, deed idd aan mahonie denken.

Voor SacreCoeur tot op het beton staat te schuren straks. ;)
***
pi_193544092
Houten vloer onderhouden... daar moet ik me ook nog even in verdiepen. Ons nieuwe huis heeft ook een prachtige houten vloer. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:11:00 #79
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193544099
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:52 schreef SQ het volgende:
Ja, is helemaal niet zo moeilijk ook. Ik heb nooit een bedrijf laten komen voor zulke dingen, als je het zelf doet ben je 100 euro voor schuurpapier kwijt en 50 voor de olie ;)
Wij hebben dit al lang op onze to do list staan, maar onze vloerenlegger zei dat je er dan 48 uur niet op mag lopen, dus doe je dit dan vlak voor een weekendje weg en dan werk je je weg naar buiten? 😅😂. Hier lopen we telkens op vast in ons hoofd en dan doen we het maar niet :')

Overigens hier ook lamelparket Mariposas (moest vanwege het type vloerverwarming zeiden ze toen) maar hier ligt het al 5 jaar zonder enig onderhoud (zie boven :+) en met inmiddels drie jonge kinderen en hier niets van slijtage of splinters?
  maandag 8 juni 2020 @ 22:14:13 #80
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193544150
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:07 schreef BE het volgende:
Maar ik zou wel eerst even testen of het hout oorspronkelijk wel lichter is voor je dat hoopt te verkrijgen met schuren. Mijn opa en oma hadden een parketvloer van heel donker hout, deed idd aan mahonie denken.

Voor SacreCoeur tot op het beton staat te schuren straks. ;)
Ik ga helemaal niets zelf schuren, leg nog liever een stuk zeil ;(

Denk dat wij er gewoon goed aan doen om iets totaal onderhoudsvrij te leggen.
Zelfs 1x per jaar onderhouden staat tegen.
Ik snap de charme, maar lever dan wel in op warmte en uitstraling :P

Beetje vloerliefhebber zal wel pijn krijgen van wat ik hier zeg. :+
  maandag 8 juni 2020 @ 22:15:10 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193544170
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij hebben dit al lang op onze to do list staan, maar onze vloerenlegger zei dat je er dan 48 uur niet op mag lopen, dus doe je dit dan vlak voor een weekendje weg en dan werk je je weg naar buiten? 😅😂. Hier lopen we telkens op vast in ons hoofd en dan doen we het maar niet :')

Overigens hier ook lamelparket Mariposas (moest vanwege het type vloerverwarming zeiden ze toen) maar hier ligt het al 5 jaar zonder enig onderhoud (zie boven :+) en met inmiddels drie jonge kinderen en hier niets van slijtage of splinters?
Ik vond laatst olie die je na 8 uur weer kan belopen! Die gaan wij gebruiken.

Edit: diamond oil van woca.
KuikenGuppy
  maandag 8 juni 2020 @ 22:19:33 #82
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193544241
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij hebben dit al lang op onze to do list staan, maar onze vloerenlegger zei dat je er dan 48 uur niet op mag lopen, dus doe je dit dan vlak voor een weekendje weg en dan werk je je weg naar buiten? 😅😂. Hier lopen we telkens op vast in ons hoofd en dan doen we het maar niet :')

Overigens hier ook lamelparket Mariposas (moest vanwege het type vloerverwarming zeiden ze toen) maar hier ligt het al 5 jaar zonder enig onderhoud (zie boven :+) en met inmiddels drie jonge kinderen en hier niets van slijtage of splinters?
Echt helemaal niets aan slijtage? Hoe dan? Ook niets aan putjes of butsen?

Eea zal ongetwijfeld afhangen van de kwaliteit van de vloer. Wat hier precies ligt weet ik niet, het lag er al toen wij het kochten.


Naast de groef splintert het dus op enkele plekken.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  maandag 8 juni 2020 @ 22:22:39 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193544294
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vond laatst olie die je na 8 uur weer kan belopen! Die gaan wij gebruiken.

Edit: diamond oil van woca.
Oeehhhh goeie tip, dank je! Want we moeten er echt eens aan.

Mariposas, nee echt niet. Wel zo'n stomme Hema stempel ergens 🤣 en misschien een enkel verdwaald putje, maar hij ziet er eigenlijk als nieuw uit behalve de kleur, lichter dan toen hij wel nog net geolied was :+
pi_193544309
Wij lieten de houten vloer schuren en opnieuw in de olie zetten voor we hier naar toe verhuisden. Dat is nu een half jaar geleden. Ik zal die toko eens bellen hoe ik ‘m moet behandelen. Want hij heeft wellicht wel weer wat ‘voeding’ nodig??
  maandag 8 juni 2020 @ 22:26:09 #85
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193544338
Zo te zien zijn wij de enige met een pvc-vloer. :P

Lag er al in en is verder ook helemaal prima!
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:34:55 #86
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193544512
Nee hoor wij hebben ook pvc. Gaat heel goed samen met de lage temperatuur vloerverwarming. De vloer mocht maar een hele lage rc waarde hebben.

Als je het hebt over 0 onderhoud dan is dit het wel. Ben er erg tevreden over.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 8 juni 2020 @ 22:36:03 #87
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193544537
Team pvc *O* idd vanwege vloerkoeling/verwarming
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Licht Ontvlambaar maandag 8 juni 2020 @ 22:47:36 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193544739
Hier ligt al ruim 17 jaar een geoliede eiken vloer, zonder v-groef want dat vonden we niet mooi.

Heel weinig dweilen, met natuurzeep van Woca. En regelmatig beetje olie op plaatsen waar veel ‘verkeer’ is, onder stoelpoten enzo. In die 17 jaar hebben ‘m volgens mij één keer met dieptereiniger gedaan en met machine opnieuw in de olie gezet.

Water veeg je op, dat laat niks achter. Deuken zitten er wel, ik laat nogal eens wat uit mijn handen vallen :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 8 juni 2020 @ 22:59:23 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193544959
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oeehhhh goeie tip, dank je! Want we moeten er echt eens aan.

Mariposas, nee echt niet. Wel zo'n stomme Hema stempel ergens 🤣 en misschien een enkel verdwaald putje, maar hij ziet er eigenlijk als nieuw uit behalve de kleur, lichter dan toen hij wel nog net geolied was :+
Ja dan kan je 't gewoon een keer doen als je daarna toch naar bed gaat ofzo. Dat is in elk geval mijn plan :P.
Die stempel kan je trouwens waarschijnlijk wegpoetsen met een wondersponsje ;).
KuikenGuppy
pi_193545189
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja dan kan je 't gewoon een keer doen als je daarna toch naar bed gaat ofzo. Dat is in elk geval mijn plan :P.
Die stempel kan je trouwens waarschijnlijk wegpoetsen met een wondersponsje ;).
Het wondersponsje poetste bij ons ook de laag van de vloer af. Nu 2 lichte kringen in de vloer...
Bij ons is het geolied overigens.
  maandag 8 juni 2020 @ 23:23:22 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193545317
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:13 schreef exode het volgende:

[..]

Het wondersponsje poetste bij ons ook de laag van de vloer af. Nu 2 lichte kringen in de vloer...
Bij ons is het geolied overigens.
Nouja, als het plan toch oliën is... maar dan gaat het met schuren ook wel weg natuurlijk 😋
KuikenGuppy
pi_193546866
Over vlekken gesproken: wij hebben van dat spuitwerk op het plafond. Fijne korreltjes zijn dat.
Nu was er eens een kuipje boter dat uit de koelkast viel. Het deksel wipte eraf en door de klap op de vloer vlogen er zo 4 spetters zachte boter tegen het plafond! :o Hoe dan. }:|
Zie dat er maar eens af te krijgen. Nu hebben we 4 vlekken daar die je gewoon niet meer wegkrijgt. :')
pi_193546964
Bij de Action verkopen ze van die squishy balletjes, als je erin knijpt, dat je de vloeistof binnenin voelt en ziet zeg maar. Als je die net nieuw hebt en tegen de muur gooit, blijven er ook vlekken van achter ;(
  dinsdag 9 juni 2020 @ 07:53:36 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_193547039
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij hebben dit al lang op onze to do list staan, maar onze vloerenlegger zei dat je er dan 48 uur niet op mag lopen, dus doe je dit dan vlak voor een weekendje weg en dan werk je je weg naar buiten? 😅😂. Hier lopen we telkens op vast in ons hoofd en dan doen we het maar niet :')

Overigens hier ook lamelparket Mariposas (moest vanwege het type vloerverwarming zeiden ze toen) maar hier ligt het al 5 jaar zonder enig onderhoud (zie boven :+) en met inmiddels drie jonge kinderen en hier niets van slijtage of splinters?
Wij hadden eerst een vloer in 2 delen met ensuite er tussen dus dan is het een kwestie van in delen doen.

Maar ja, in jouw geval zou ik iig de kinderen uitbesteden ja. Of uit logeren gaan.
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 08:18:46 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_193547236
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:19 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Echt helemaal niets aan slijtage? Hoe dan? Ook niets aan putjes of butsen?

Eea zal ongetwijfeld afhangen van de kwaliteit van de vloer. Wat hier precies ligt weet ik niet, het lag er al toen wij het kochten.

[ afbeelding ]
Naast de groef splintert het dus op enkele plekken.
Oh maar dit ziet er niet heel abnormaal uit voor een houten vloer waar op geleefd wordt. In ons vorige huis hadden we ook een paar van die plekjes. Blijft toch een natuurproduct.
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 08:20:14 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_193547249
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zo te zien zijn wij de enige met een pvc-vloer. :P

Lag er al in en is verder ook helemaal prima!
Nee joh. Over 2 jaar heeft 80% pvc als ik k&w moet geloven :')
disclaimer
pi_193547379
Hier ligt gewoon laminaat van de bouwmarkt :') :P
pi_193547629
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:34 schreef Aure het volgende:
Hier ligt gewoon laminaat van de bouwmarkt :') :P
#metoo :P
pi_193547738
Ik moest pvc dus echt even opzoeken :@

Ik wilde net bloed gaan prikken, maar de rij was 1,5 uur :o Ik ga einde ochtend wel weer terug.
pi_193547754
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij hebben dit al lang op onze to do list staan, maar onze vloerenlegger zei dat je er dan 48 uur niet op mag lopen, dus doe je dit dan vlak voor een weekendje weg en dan werk je je weg naar buiten? 😅😂. Hier lopen we telkens op vast in ons hoofd en dan doen we het maar niet :')

Overigens hier ook lamelparket Mariposas (moest vanwege het type vloerverwarming zeiden ze toen) maar hier ligt het al 5 jaar zonder enig onderhoud (zie boven :+) en met inmiddels drie jonge kinderen en hier niets van slijtage of splinters?
Wij hebben een houten vloer die helemaal van de voordeur doorloopt naar de achterdeur, zonder drempels en met behoorlijke v-groef. Wij hebben het schuren en oliën laten doen voor we verhuisden 10 jaar geleden. Hebben zelf een weekendje weg geboekt en tegen de werklui gezegd dat ze de deur achter zich dicht konden trekken als ze klaar waren. Echt ideaal! Het was zo mooi toen O+. Inmiddels helaas weer genoeg putten, butsen en vlekken. Het zou weer eens moeten, maar geen moed voor om nu alles leeg te halen. En eigenlijk zou ik wel vloerverwarming willen, en de lelijke convectorput weg. Maar de houten vloer heeft zoveel meer karakter...

Wij dweilen 1x per week met HG olievloerreiniger trouwens, dat werkt prima. Rondom de tafel zou het wel een extra olielaagje kunnen gebruiken, maar ik ben zo bang dat je dan grote kleurverschillen krijgt. Dan moet alsnog alles.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:27:11 #101
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193547984
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee joh. Over 2 jaar heeft 80% pvc als ik k&w moet geloven :')
Zal alleen maar toenemen met de energietransitie waarin we ons bevinden. (Meer zullen overgaan op vloerverwarming en vloerkoeling)
Protčge moi de mes désirs.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:28:33 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_193548007
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zal alleen maar toenemen met de energietransitie waarin we ons bevinden. (Meer zullen overgaan op vloerverwarming en vloerkoeling)
Mwah, ik heb vv met hout en tegels en dat gaat ook prima hoor.
Maar goed, ik stook het ook nooit echt heel warm, dat scheelt misschien.

Ik heb zelf gewoon heel weinig met alle plastics die tegenwoordig overal voor gebruikt worden. Het mist toch iets, voor mij. Alle nieuwe kozijnen in ons huis zijn ook van hout.
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:31:09 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_193548039
Hier ook een pvc vloer. In het oude huis lag wel hout. Was mooi maar ook stuk bewerkelijker. Pvc is alleen wel minder krasvast dan ik dacht/hoopte.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:34:55 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193548081
In mijn omgeving idd ook veel mensen met vloerverwarming en hout of tegels. PVC doet me altijd zo kil aan ofzo 🙈 en zo zorginstelling.

Die vloerreiniger kende ik ook nog niet Phaidra, dank je 😁.

Alledrie uit logeren is eigenlijk geen optie bij ons, dus ik denk dat we voor de 8-uur-olie gaan.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:49:26 #105
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193548265
Veel hout voldoet niet aan de RC waarde die men opgeeft als je een warmtepomp hebt met vloerkoeling kwamen wij in onze zoektocht achter. Er zijn bijvoorbeeld wel laminaat opties die voldoen maar laminaat hoef ik echt nooit meer.
Tegels zijn ook een goede optie maar dat vind ik dan weer niet mooi.

Ik vind houten vloeren ook wel wat mooier maar het onderhoudsarme aan pvc bevalt me goed. Tevens hebben wij helemaal geen last van krassen. Vrienden van ons wel maar die hebben click pvc en wij verlijmd. Merk en soort maakt wel verschil in ervaring denk ik.

Ik vind de trend van epoxy, gietvloeren en linoleum ook heel erg zorginstelling en schoolachtig en heb daar helemaal niks mee. En gietvloeren zijn volgens mij helemaal krasgevoelig? Bij de buren moet ik altijd mijn schoenen uit :+ Dat is met twee katten en hun nageltjes gewoon echt niet handig.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:52:27 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_193548307
Ik ben vooral benieuwd of dat pvc de grindvloer van de twenties wordt, of dat het echt here to stay is. Die gietvloeren gaan het op lange termijn iig ook niet worden denk ik.
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 10:38:12 #107
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_193548839
We moesten wel iets met de vloer hier (harde tegels+kind=HAP).. We hebben er toen maar laminaat overheen gelegd.

Maar eigenlijk vind ik een gietvloer wel heel mooi. Iemand ervaring daarmee in combi met vloerverwarming (zou ook nog aangelegd moeten worden)?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 10:42:18 #108
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193548878
Wij vinden een gietvloer ook erg mooi, dus ik lees mee. :)

Wat betreft pvc zijn we ook erg tevreden. De krasbestendigheid, het makkelijk schoonmaken en dat hij inderdaad erg geschikt is voor vloerverwarming en vloerkoeling. Onze vloer is ook verlijmd.
Het enige nadeel is dat de vloer af en toe behoorlijk glad kan zijn, maar dat heb je met alle vloeren wel, denk ik.
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 10:54:14 #109
5428 crew  miss_sly
pi_193549029
Ik ben weer erg blij met onze houten vloer beneden O+ In het vorige huis hadden we ook een houten vloer en ik vind het qua onderhoud heel erg meevallen. Misschien ook juist wel omdat we vinden dat hout mag leven en dat je mag zien dat een vloer al langer ligt. Een vlekje, buts of krasje in de loop van de tijd vinden we niet erg. En mijn ervaring is dat met zo nu en dan dweilen met een passende reiniger de vloer ook erg mooi blijft.

We hebben nu boven een gietvloer. Ik vind het wel mooi, schaap en S zijn er enthousiaster over dan ik, geloof ik. Ik vond het een ontzettend gedoe om te laten leggen (het komt heel nauw mbt de gladheid van de vloer, temperatuur in het huis, allerlei afwerkingen, gedoe) en ik vind een houten vloer toch echt nog steeds mooier. Warmer, meer sfeervol. En een gietvloer is ook echt kwetsbaar. Als het om zo sterk mogelijk icm vloerverwarming gaat, zal een goede pvc-vloer wel het beste zijn, vermoed ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 juni 2020 @ 10:57:05 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_193549062
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben weer erg blij met onze houten vloer beneden O+ In het vorige huis hadden we ook een houten vloer en ik vind het qua onderhoud heel erg meevallen. Misschien ook juist wel omdat we vinden dat hout mag leven en dat je mag zien dat een vloer al langer ligt. Een vlekje, buts of krasje in de loop van de tijd vinden we niet erg. En mijn ervaring is dat met zo nu en dan dweilen met een passende reiniger de vloer ook erg mooi blijft.

We hebben nu boven een gietvloer. Ik vind het wel mooi, schaap en S zijn er enthousiaster over dan ik, geloof ik. Ik vond het een ontzettend gedoe om te laten leggen (het komt heel nauw mbt de gladheid van de vloer, temperatuur in het huis, allerlei afwerkingen, gedoe) en ik vind een houten vloer toch echt nog steeds mooier. Warmer, meer sfeervol. En een gietvloer is ook echt kwetsbaar. Als het om zo sterk mogelijk icm vloerverwarming gaat, zal een goede pvc-vloer wel het beste zijn, vermoed ik.
Tegels :Y maar die vind ik zelf ook niet mooi hoor, in de woonkamer enzo :')
Och, bestond De Perfecte Vloer toch maar...
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:31:49 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193549642
Wat een fwp ook eigenlijk he :P.
KuikenGuppy
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:39:39 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_193549742
Het is toch fijn dat we ons hier nog steeds druk over kunnen maken O+
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:45:41 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193549819
Ander fwp. Wat vandaag weer te eten.
Ik maak een weekmenu maar zeker later in de week als de opties inmiddels kleiner zijn heb ik niet altijd zin meer in wat ik bedacht had -O-

Positief is wel dat de levertijden voor online bestellen weer normaler zijn. Hoef ik niet meer voor 3 weken aan eten te plannen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:46:47 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_193549831
Ik maak spaghetti carbonara. Gisteren al een pond groenten gehad dus ik mag compenseren :Y)

(Jaja... voel je de opsom al komen? O+)
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:48:11 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193549859
:D

Punt is dat als ik niet wil kiezen uit de planning dat ik naar de supermarkt moet. En daar heb ik al helemaal geen zin in :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:49:00 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_193549870
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:48 schreef laziness het volgende:
:D

Punt is dat als ik niet wil kiezen uit de planning dat ik naar de supermarkt moet. En daar heb ik al helemaal geen zin in :')
Ja jonge! Dan bel je toch thuisbezorgd.nl?
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:50:06 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193549887
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja jonge! Dan bel je toch thuisbezorgd.nl?
Ja ongezond jonguh, jeweetz :{w
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:51:52 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_193549912
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:50 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja ongezond jonguh, jeweetz :{w
Hoeft helemaal niet!
Oké, het is wel even zoeken, maar je kunt tegenwoordig meer krijgen dan pizza en kapsalon :P
disclaimer
pi_193550074
Wij eten kipshoarma vanavond :6
pi_193550269
Lasagne *O* Hoewel eerder deze week ook genoten van de friet en saté van De Beren toen mijn man geen zin had om te koken *O*
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:17:12 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_193550295
Ik lees tnt geen groente- overschot in elk geval :9
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:18:21 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193550310
Wij eten nu zo aubergines met gebakken rijst :+ iets met groenten dus.

Er moet weer (nog steeds) wat af want over 5 weken trouwjurken uitzoeken :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193550329
Mijnheer Tonzon is hier vanochtend geweest....die zitten om werk verlegen. We bleven maar korting krijgen :@
Maar *O* het kan toch onder onze vloer....toch als in een algemeen isolatie mannetje had gezegd van niet. Nu dus een Tonzon specialist geweest en die zegt dat het gewoon kan.

Wij hebben dus een nogal oud en slecht geīsoleerd huis, ik loop nu bijvoorbeeld nog steeds op pantoffels omdat die vloer zo koud is.
Nu nog HR++ glas en we kunnen de winter in hoor (en voorzetwandjes maar die bedrijven zijn schaars geloof ik).

En wij eten vanavond lekker makkelijk: noodles met broccoli, boontjes, vega stukjes en sojasaus of oestersaus en als ik een gekke bui heb met ui en knoflook en gember.
Ik som wel mee op hoor.

Oh en ik heb 2 blauwe armen, waarom luisteren die bloedprik vrouwen niet als je even aangeeft waar ze moeten prikken? AU!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:26:36 #124
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193550434
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:19 schreef exode het volgende:
Mijnheer Tonzon is hier vanochtend geweest....die zitten om werk verlegen. We bleven maar korting krijgen :@
Maar *O* het kan toch onder onze vloer....toch als in een algemeen isolatie mannetje had gezegd van niet. Nu dus een Tonzon specialist geweest en die zegt dat het gewoon kan.

Wij hebben dus een nogal oud en slecht geīsoleerd huis, ik loop nu bijvoorbeeld nog steeds op pantoffels omdat die vloer zo koud is.
Nu nog HR++ glas en we kunnen de winter in hoor (en voorzetwandjes maar die bedrijven zijn schaars geloof ik).

En wij eten vanavond lekker makkelijk: noodles met broccoli, boontjes, vega stukjes en sojasaus of oestersaus en als ik een gekke bui heb met ui en knoflook en gember.
Ik som wel mee op hoor.

Oh en ik heb 2 blauwe armen, waarom luisteren die bloedprik vrouwen niet als je even aangeeft waar ze moeten prikken? AU!
Als je aan die voorzetwandjes gaat beginnen ben ik benieuwd hoe je dat aan gaat pakken. Hier ook zo'n koud huis. Alhoewel dat ook wel lekker is in de zomer..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193550560
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:17 schreef SQ het volgende:
Ik lees tnt geen groente- overschot in elk geval :9
Komtie: thaise soep met kool, tauge en spinazie :D Niet per se veel, maar wel drie soorten groente. En nu salade als lunch.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193550586
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:45 schreef laziness het volgende:
Ander fwp. Wat vandaag weer te eten.
Ik maak een weekmenu maar zeker later in de week als de opties inmiddels kleiner zijn heb ik niet altijd zin meer in wat ik bedacht had -O-

Positief is wel dat de levertijden voor online bestellen weer normaler zijn. Hoef ik niet meer voor 3 weken aan eten te plannen :P
Ik mik de mand altijd vol met wasmiddel als ik data wil vastleggen en dan op een later moment aanpassen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193550679
Qua isolatie hadden wij een redelijk recente woning op het oog dus ik zat me al te verheugen over energielabel A en de voordelen van isolatie :P Is het huis net voor onze neus weggekaapt. Tweede keer alweer :( Maar goed, nu hebben we weer een totaal quirky jaren-30-huis voorbij zien komen en dat vind ik dan eigenlijk zoveel toffer, maar meh deels enkelglas... Ik zou zo graag willen dat ik gewoon een duidelijke voorkeur had in plaats van deze gevoel-verstand-strijd 8)7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:41:21 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_193550739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:38 schreef Clubsoda het volgende:
Qua isolatie hadden wij een redelijk recente woning op het oog dus ik zat me al te verheugen over energielabel A en de voordelen van isolatie :P Is het huis net voor onze neus weggekaapt. Tweede keer alweer :( Maar goed, nu hebben we weer een totaal quirky jaren-30-huis voorbij zien komen en dat vind ik dan eigenlijk zoveel toffer, maar meh deels enkelglas... Ik zou zo graag willen dat ik gewoon een duidelijke voorkeur had in plaats van deze gevoel-verstand-strijd 8)7
Zo'n oud huis kun je ook zelf isoleren, hoeft ook niet héél duur te zijn. Wij hebben ons jaren 20 hoekhuis ook helemaal geīsoleerd en het is echt prima aangenaam!
(Behalve dat ene stukje keukenvloer waar de kelder onder zit dan _O- maar daar rennen we gewoon snel overheen O-))
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:44:12 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193550796
Ik ben gisteren begonnen met de Zomer Slank Challenge van Jasper Albers.
KH-arm en Intermittent Fasting, met daarbij een 4 weken eetplan.
Ik zit nu net met stomme verbazing een heerlijke bloemkool-perenpap te eten! :o :Y
(Ja echt... klinkt goor maar is echt lekker! Met Tahin, honing, kaneel, kokosmelk, pecannoten, kokosvlokken, lijnzaad, blauwe bessen.)
En vanavond staat GadoGadosalade op het menu. :9

Dat laatste als suggestie, want dat kan natuurlijk ook gewoon van elk ander recept gemaakt worden.
***
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:46:21 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193550824
Het klinkt wel ingewikkeld die pap van jou.. Ik at net 5 boterhammen met eisalade (gewoon, uit een bakje) en vanavond eet prul couscous met linzencurrydinges en man en ik eten later en dan worden het wraps met ijsbergsla, gehakt, komkommer, tomatenblokjes, maīs en wat ik verder in de kast vind.

En en en... weten jullie nog van die afwijzing op die droombaan? Nou, dat is een afwijzing met benefits geworden, want op andere afdeling (die veeeel passender is) dezelfde functie en als we een goed gesprek voeren, gaan ze die vacature niet eens open zetten maar me gewoon aannemen. Oh jongens, m'n hart gaat hier oprecht sneller van kloppen.

Voor de weekmenukokers btw: check de club van relaxte moeders eens, die hebben echt leuke weekmenu's die niet moeilijk en wel verantwoord en lekker zijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:48:32 #131
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193550858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik mik de mand altijd vol met wasmiddel als ik data wil vastleggen en dan op een later moment aanpassen.
Wij gebruiken dozen wijn.. O-)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193550880
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Zo'n oud huis kun je ook zelf isoleren, hoeft ook niet héél duur te zijn. Wij hebben ons jaren 20 hoekhuis ook helemaal geīsoleerd en het is echt prima aangenaam!
(Behalve dat ene stukje keukenvloer waar de kelder onder zit dan _O- maar daar rennen we gewoon snel overheen O-))
Ja, dat is ook zo natuurlijk. Ik heb geloof ik niet zoveel zin in gedoe, maar een oud huis is sowieso gedoe :P Het is volgens mij alleen enkelglas bij het glas-in-lood maar dat is niet zo duur omdat in te laten pakken. En deels onderkelderd ook, dus dat is ook niet heel handig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 12:55:39 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_193550956
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, dat is ook zo natuurlijk. Ik heb geloof ik niet zoveel zin in gedoe, maar een oud huis is sowieso gedoe :P Het is volgens mij alleen enkelglas bij het glas-in-lood maar dat is niet zo duur omdat in te laten pakken. En deels onderkelderd ook, dus dat is ook niet heel handig.
Als je geen kelder wil kun je die ook vol laten storten. Scheelt ook een hoop.

Onze aannemer stuurde daar destijds nog op aan, zodat we de vloerverwarming en vloerisolatie konden doorleggen en niet gebonden waren aan die kelderdeur (waarmee je de woonkamer van de keuken scheidt als het ware). Ik ben zķ blij dat we dat niet gedaan hebben ;)
In de kelder staat alle voorraad, en wat ook heel fijn is is dat we een plek hebben waar we allerlei leidingwerk en bekabeling gewoon open en bloot hebben liggen voor onderhoud en aftakkingen.
disclaimer
pi_193550971
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:55 schreef SQ het volgende:

[..]

Als je geen kelder wil kun je die ook vol laten storten. Scheelt ook een hoop.

Onze aannemer stuurde daar destijds nog op aan, zodat we de vloerverwarming en vloerisolatie konden doorleggen en niet gebonden waren aan die kelderdeur (waarmee je de woonkamer van de keuken scheidt als het ware). Ik ben zķ blij dat we dat niet gedaan hebben ;)
In de kelder staat alle voorraad, en wat ook heel fijn is is dat we een plek hebben waar we allerlei leidingwerk en bekabeling gewoon open en bloot hebben liggen voor onderhoud en aftakkingen.
Ik zou dolgraag een kelder willen O+ Zo handig qua opbergruimte en ouderwets kneuterig!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193551140
Barreltje, I wish, Juul haar kamer is de in de winter een vrieskist en in de zomer een sauna. Ze slaapt deels onder een matig geīsoleerd plat dak. Dat plafond wordt binnenkort geīsoleerd. Ze slaapt op de hoek dus 2 buitenmuren, waarvan er 1 echt ijs en ijs en ijskoud aanvoelt in de winter. Leuk zo'n eensteensmuur.
1 nadeel: haar kamer is echt heel klein dus als er een voorzetwand komt, wordt ie nog kleiner.

Wat betreft isolatie moeten wij eigenlijk de buitenmuur volledig doen naast de brandgang. Maar dat kan eigenlijk alleen vanuit buiten en dat wil ik echt niet. Ons mooie rode, bakstenen, oude huisje.

We zijn wel al goed bezig, 2 enkel glas ramen zijn al vervangen, zolder is geīsoleerd, plafond B is geīsoleerd, nu dus bezig voor kruipruimte, HR++ glas in de woonkamer en 2 voorzetwandjes. Dan is het wel even klaar met isoleren wat ons betreft.

En dan te bedenken dat het huis 4 jaar geleden volledig is gerenoveerd door de vorige bewoonster. Die had isoleren niet op haar lijstje staan.
pi_193551163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:48 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wij gebruiken dozen wijn.. O-)
Wij kratten bier :D
pi_193551165
Onze kelder is volgestort en dat vind ik heel erg jammer. Maar dat is ergens in de jaren ‘80 al gebeurd en vast niet om te draaien.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:15:22 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_193551184
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Onze kelder is volgestort en dat vind ik heel erg jammer. Maar dat is ergens in de jaren ‘80 al gebeurd en vast niet om te draaien.
Oh wat zonde inderdaad...

Als hij met puin is volgestort kan het wel, maar met beton helaas niet meer.
disclaimer
pi_193551219
🎉🎉🎉 ik mocht net een sticker plakken 🎉🎉🎉

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:19:23 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193551230
Ah nu het toch over eten gaat: Iemand nog interesse in een HelloFresh kortingscode van 30 euro of zelfs een gratis box? Ik heb van beide nog drie om uit te delen. Wij hebben in de corona tijd maar weer zo'n abonnement genomen, omdat het ook wel fijn is dat je dan in elk geval voor 3 dagen per week alvast wat te eten hebt en je ook minder zelf hoeft na te denken over variatie. Tot nu toe valt het me weer alles mee (was er een paar jaar terug na een tijdje wel op uitgekeken).

vanavond staat een vegetarische moussaka op 't programma. zal mij benieuwen! gisteren heerlijke parelcouscous met kabeljauw, paarse wortel en tomaatjes uit de oven gegeten, en de dag daarvoor Balinese biefstuk met paksoi. Zou ik allemaal zelf nooit hebben bedacht.

klinkt interessant die pap, BE. maar dat interval-vasten vind ik echt vreselijk, dat is niks voor mij.

[ Bericht 11% gewijzigd door trui op 09-06-2020 14:43:06 ]
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:19:40 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193551238
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:18 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉🎉 ik mocht net een sticker plakken 🎉🎉🎉

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!!! *O*
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:20:58 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_193551253
Gefeliciteerd vicky!
disclaimer
pi_193551363
Wat fijn Vicky! Gefeliciteerd! *O*
pi_193551395
Gefeliciteerd Vicky!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:34:43 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193551452
Gefeliciteerd Vicky!

Iemand hier nog een tip voor comfi pumps? Ik wil leuke, beetje retro, voor onder jurk of flared jeans, maar ik heb echt geen idee wat lekker zit. Ik draag 39,5 en heb brede voeten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:34:44 #146
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193551454
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 08:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh maar dit ziet er niet heel abnormaal uit voor een houten vloer waar op geleefd wordt. In ons vorige huis hadden we ook een paar van die plekjes. Blijft toch een natuurproduct.
Oh echt, ik vind het eigenlijk best gevaarlijk. Ik haalde er al eens mijn voet dus aan open. -O-
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:36:16 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_193551484
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh echt, ik vind het eigenlijk best gevaarlijk. Ik haalde er al eens mijn voet dus aan open. -O-
Je kunt zo'n splinter er uit trekken en anders met een beetje houtlijm vast zetten. Maar ik snap wel dat je er niet blij mee bent hoor. Maar helemaal voorkomen kun je dit helaas niet.
disclaimer
pi_193551539
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:34 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd Vicky!

Iemand hier nog een tip voor comfi pumps? Ik wil leuke, beetje retro, voor onder jurk of flared jeans, maar ik heb echt geen idee wat lekker zit. Ik draag 39,5 en heb brede voeten.
Ik ben fan van Wolky en Ecco, die hebben echt goed voetbed. Oh en Gabor. Die hebben vaak ook breedtematen.
pi_193551586
Gefeliciteerd Vicky

Tja pumps zo mooi maar met mijn voeten maat slagschip past het nooit. Ze zijn te plat

Maar ecco, gabor, peter kaiser.

Welke maat heb je? En brede of smalle voeten?
Bij brede voeten tamaris
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:46:14 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_193551624
Clarks pumps lopen ook echt heel fijn!
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:47:10 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193551637
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:18 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉🎉 ik mocht net een sticker plakken 🎉🎉🎉

[ afbeelding ]
*O* *O* *O*
Gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:47:37 #152
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193551644
Ik heb nog nooit pumps gehad die lekker lopen. Maar goed, ik heb ook maat 44 en de meeste pumps in die maat zijn bedoeld voor travestieten. Welllicht is dat het.
pi_193551663
Wie wilde er ook al weer een e-bike?
https://www.ed.nl/best-me(...)t-te-hulp~a544d4828/
Gaat over een stella
pi_193551672
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb nog nooit pumps gehad die lekker lopen. Maar goed, ik heb ook maat 44 en de meeste pumps in die maat zijn bedoeld voor travestieten. Welllicht is dat het.
Ik heb maat 42 maar heel smalle en platte voeten het ziet er echt niet. Je ziet bij altijd een stuk voet omdat die niet die knik in de pump maakt. Lastig uit te leggen.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:54:35 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193551744
Txs dames! Ik ga ze allemaal eens checken...

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:46 schreef SQ het volgende:
Clarks pumps lopen ook echt heel fijn!
Had jij niet ook supercomfi trouwschoenen? Wat voor merk was dat ook alweer?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:04:03 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_193551858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:54 schreef Tink89 het volgende:
Txs dames! Ik ga ze allemaal eens checken...
[..]

Had jij niet ook supercomfi trouwschoenen? Wat voor merk was dat ook alweer?
Cristofoli. Maar die zijn bijna niet meer in Nederland te koop.
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:19:01 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193552047
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Hoeft helemaal niet!
Oké, het is wel even zoeken, maar je kunt tegenwoordig meer krijgen dan pizza en kapsalon :P
In ons gehucht echt niet ;(.
KuikenGuppy
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:21:23 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193552070
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:15 schreef lunapuella het volgende:
Lasagne *O* Hoewel eerder deze week ook genoten van de friet en saté van De Beren toen mijn man geen zin had om te koken *O*
Hier stond ook lasagne op de planning. Manlief kondigde gisteren alleen ineens aan dat hij vandaag een etentje had met een zakenrelatie, en aangezien lasagne voor de jongens soms favoriet, soms lava is, ga ik maar voor wat anders :P.
KuikenGuppy
pi_193552130
Ik eet niet thuis, morgen ook niet. Oh een gisteren en eergisteren ook niet.
Gisteren had ik asperges vanavond geen idee.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:29:53 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193552166
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:26 schreef F_r het volgende:
Ik eet niet thuis, morgen ook niet. Oh een gisteren en eergisteren ook niet.
Gisteren had ik asperges vanavond geen idee.
Waar eet je dan al die keren?
KuikenGuppy
pi_193552174
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waar eet je dan al die keren?
Bij mij ouders en schoonouders wij moeten ons huis uit
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:33:08 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193552198
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:18 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉🎉 ik mocht net een sticker plakken 🎉🎉🎉

[ afbeelding ]
Yes! Gefeliciteerd!!!
***
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:34:14 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193552208
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:19 schreef trui het volgende:
Ah nu het toch over eten gaat: Iemand nog interesse in een HelloFresh kortingscode? Ik heb er nog een paar te verdelen. Wij hebben in de corona tijd maar weer zo'n abonnement genomen, omdat het ook wel fijn is dat je dan in elk geval voor 3 dagen per week alvast wat te eten hebt en je ook minder zelf hoeft na te denken over variatie. Tot nu toe valt het me weer alles mee (was er een paar jaar terug na een tijdje wel op uitgekeken).

vanavond staat een vegetarische moussaka op 't programma. zal mij benieuwen! gisteren heerlijke parelcouscous met kabeljauw, paarse wortel en tomaatjes uit de oven gegeten, en de dag daarvoor Balinese biefstuk met paksoi. Zou ik allemaal zelf nooit hebben bedacht.

klinkt interessant die pap, BE, maar dat interval-vasten vind ik echt vreselijk, dat is niks voor mij.
Ik doe het al best lang en vind het echt ideaal!
***
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:42:02 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193552268
(sorry nog voor de verkeerde naam, BE. inmiddels aangepast). En bedankt nog dat jij me met jouw kortingsactie weer op het HelloFresh pad hebt gebracht. :D
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:48:28 #165
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193552330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb nog nooit pumps gehad die lekker lopen. Maar goed, ik heb ook maat 44 en de meeste pumps in die maat zijn bedoeld voor travestieten. Welllicht is dat het.
Ik gaf in Thailand m'n oude schoenen altijd aan een vrouw die in de grootste sloppenwijk woonde, want voor een Thaise had ze erg grote voeten. En als ze toch te groot waren, en/of haken hadden, gaf ze ze inderdaad aan de ladyboys in de buurt.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:50:56 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193552356
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:34 schreef BE het volgende:

[..]

Ik doe het al best lang en vind het echt ideaal!
hoe vaak laten jullie 'm komen?
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:06:10 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193552520
Wij hebben een paar maanden geleden een keer zo'n box laten komen, maar dat viel me erg tegen. De service was slecht en de recepten vond ik omslachtig geschreven. Daarnaast vind ik gemiddeld ¤15 per maaltijd echt gewoon heel duur. Het stukje ontzorgd worden snap ik, dat is fijn, maar ik vind dat geen ¤9 per maaltijd waard. Ik kijk overigens wel regelmatig op hun menu, en bestel dan in de supermarkt wat je anders in zo'n box zou krijgen. Een soort HF voor krenten :').
KuikenGuppy
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:08:37 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193552546
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:42 schreef trui het volgende:
(sorry nog voor de verkeerde naam, BE. inmiddels aangepast). En bedankt nog dat jij me met jouw kortingsactie weer op het HelloFresh pad hebt gebracht. :D
:*
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:50 schreef trui het volgende:

[..]

hoe vaak laten jullie 'm komen?
Oh nee, niet de box, het intermittent fasten.
Ik deed de box 1x per week, maar ik ben daar weer mee gestopt. De kinders aten er steeds minder van en ik vond het dan toch wel erg duur om daar steeds dan eten van weg te gooien.

[ Bericht 35% gewijzigd door BE op 09-06-2020 15:17:44 ]
***
pi_193552597
Ik snap het gemak niet zo van boxen zoals HF, je moet dan toch nog steeds boodschappen doen? Als in voor de rest van de dag eten en drinken en en en.

Wij hebben met thuisbezorgd overigens best veel keuze, maar ik bestel dan meestal direct, dan hoeft zo'n restaurant geen commissie af te staan aan thuisbezorgd. Alle restaurants hier in het dorp bieden het ook nog aan, thuisbezorgen en afhalen.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:16:12 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193552630
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:13 schreef exode het volgende:
Ik snap het gemak niet zo van boxen zoals HF, je moet dan toch nog steeds boodschappen doen? Als in voor de rest van de dag eten en drinken en en en.

Wij hebben met thuisbezorgd overigens best veel keuze, maar ik bestel dan meestal direct, dan hoeft zo'n restaurant geen commissie af te staan aan thuisbezorgd. Alle restaurants hier in het dorp bieden het ook nog aan, thuisbezorgen en afhalen.
Ja, maar je hoeft niet zelf te bedenken wat je gaat koken dag in dag uit en alle ingrediënten komen afgepast bij je thuis. Ik zie daar wel de voordelen van in hoor. :Y
***
pi_193552712
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:16 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, maar je hoeft niet zelf te bedenken wat je gaat koken dag in dag uit en alle ingrediënten komen afgepast bij je thuis. Ik zie daar wel de voordelen van in hoor. :Y
Ah ja, ik val gewoon vaak terug op dezelfde recepten ;)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:22:27 #172
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193552716
Ik heb ook een tijdje HF gedaan, nog nooit fout gegaan en fijne kortingen.
Maar wij met 2 volwassenen, puber en klein kind moesten wel naar de 5 pers. ipv 4.
De porties zijn niet groot.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:24:55 #173
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193552746
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:06 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben een paar maanden geleden een keer zo'n box laten komen, maar dat viel me erg tegen. De service was slecht en de recepten vond ik omslachtig geschreven. Daarnaast vind ik gemiddeld ¤15 per maaltijd echt gewoon heel duur. Het stukje ontzorgd worden snap ik, dat is fijn, maar ik vind dat geen ¤9 per maaltijd waard. Ik kijk overigens wel regelmatig op hun menu, en bestel dan in de supermarkt wat je anders in zo'n box zou krijgen. Een soort HF voor krenten :').
Ah dat doe ik ook wel is :7

Ik vind de HF te duur als je geen kortingscode kan gebruiken.
Ook zijn de recepten niet heel verrassend.
Zullen wel elke 12 weken rouleren oid, ik zie best vaak zelfde dingen terugkomen.
pi_193552807
Wij hadden af en toe de allerhandebox.. nog best lang met zn 4 en van de 2 persoons gegeten 😀
pi_193552842
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:44 schreef BE het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met de Zomer Slank Challenge van Jasper Albers.
KH-arm en Intermittent Fasting, met daarbij een 4 weken eetplan.
Ik zit nu net met stomme verbazing een heerlijke bloemkool-perenpap te eten! :o :Y
(Ja echt... klinkt goor maar is echt lekker! Met Tahin, honing, kaneel, kokosmelk, pecannoten,
Bloemkool-perenpap, daar kan ik me echt niks bij voorstellen... Maar het valt dus mee ;).
Ik ben niet zo avontuurlijk dat ik dat soort dingen dan uitprobeer. Succes!

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:46 schreef Tink89 het volgende:

En en en... weten jullie nog van die afwijzing op die droombaan? Nou, dat is een afwijzing met benefits geworden, want op andere afdeling (die veeeel passender is) dezelfde functie en als we een goed gesprek voeren, gaan ze die vacature niet eens open zetten maar me gewoon aannemen. Oh jongens, m'n hart gaat hier oprecht sneller van kloppen.

Cool Tink!

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:18 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉🎉 ik mocht net een sticker plakken 🎉🎉🎉

[ afbeelding ]
Lekker Vicky *O* Vlot ook!

Wij hebben vandaag kippensoep. Zou eigenlijk van het weekend, maar toen besloten we iets te bestellen bij een lokale ondernemer. We wilden eigenlijk bij een waar we al een aantal keer lekker van gegeten hadden, maar die leek niet open voor bezorging, dus we kozen een ander.
Dat was 1 keer, nooit weer. Het viel zo tegen. Dus volgende keer in elk geval niet daar...
Die boxen daar twijfelen we wel eens over, nog nooit gedaan tot nog toe. Ik kijk wel eens bij Hello Fresh, maar heb nogal kieskeurige eters en ik vind het lastig om dan 3 dingen uit te kiezen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:42:34 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193552914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:24 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ah dat doe ik ook wel is :7

Ik vind de HF te duur als je geen kortingscode kan gebruiken.
Ook zijn de recepten niet heel verrassend.
Zullen wel elke 12 weken rouleren oid, ik zie best vaak zelfde dingen terugkomen.
ja, de vorige keer was ik er op een gegeven moment ook op uitgekeken. Dit keer heb ik 't idee dat er toch meer variatie in zit, en je hebt ook meer keuze-opties per week. Maar we gaan er hier ook niet voor altijd mee door hoor. De prijs vind ik nog redelijk meevallen. We hebben ook een tijd Marley Spoon gehad, daar was ik ook wel enthousiast over. M'n huisgenoten wat minder.
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:43:08 #177
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193552919
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:22 schreef exode het volgende:

[..]

Ah ja, ik val gewoon vaak terug op dezelfde recepten ;)
precies, ik ook, en daarom is dit juist leuke input voor eens wat anders. Ik bewaar echt wel een aantal recepten.
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:45:37 #178
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193552944
Ik maak vanavond wel een HF recept toevallig :p

https://www.hellofresh.nl(...)008c30006c48bc61d502
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:45:39 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193552945
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:13 schreef exode het volgende:
Ik snap het gemak niet zo van boxen zoals HF, je moet dan toch nog steeds boodschappen doen? Als in voor de rest van de dag eten en drinken en en en.
ja, maar het scheelt je voor 3 dagen aan maaltijd-boodschappen, en zeker nu ik nog steeds bijna alle boodschappen online bestel, vind ik het wel prettig dat HF halverwege de week komt, en de Albert (of Picnic of wat ik ook maar op dat moment te pakken kan krijgen) op een ander moment in de week. Dan past 't wat beter in de koelkast. :)
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:46:55 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193552954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:08 schreef BE het volgende:
Oh nee, niet de box, het intermittent fasten.
:D :o oooh echt? ik vind 't vreselijk, krijg altijd meteen hoofdpijn van zo'n dag bijna niks eten.

quote:
Ik deed de box 1x per week, maar ik ben daar weer mee gestopt. De kinders aten er steeds minder van en ik vond het dan toch wel erg duur om daar steeds dan eten van weg te gooien.
oh dat is inderdaad jammer. Hier gaat het de afgelopen tijd verrassend goed met wat ze ervan lusten. De vorige keren ging ik zelf nog allerlei aanpassingen bedenken zodat het voor iedereen acceptabel was. Nu maak ik gewoon alles volgens recept en zien ze maar. :P Soms wel wat extra rauwkost erbij.
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:48:38 #181
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193552971
Bestel eigenlijk niets meer laatste paar weken.
Boodschappen doen is weer leuk.

Dit is trouwens mijn favoriet van HF https://www.hellofresh.nl(...)8a9c23171a13591616c2
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:49:55 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193552980
Boodschappen doen is weer leuk? Hier nog niet hoor. Mensen lijken echt totaal niet meer aan die 1,5 meter te denken, erg vervelend vind ik.
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:51:58 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193553002
nou ja, mocht iemand dus een keer een gratis box willen, PM me, ik mag er een paar weggeven. Je kunt 't daarna weer stop zetten wanneer je maar wil volgens mij.
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:54:35 #184
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193553050
Was boodschappen doen ooit leuk dan? :o

Marley Spoon konden wij met kind eten van een box voor 2 personen. Maar ik vind het best duur voor wat je krijgt.
Maar ik zoek dan ook wel veel zelf naar nieuwe recepten en heb daar best lol in.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:55:27 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193553066
Vicky gefeliciteerd *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:57:19 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193553093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:54 schreef laziness het volgende:
Was boodschappen doen ooit leuk dan? :o

Marley Spoon konden wij met kind eten van een box voor 2 personen. Maar ik vind het best duur voor wat je krijgt.
Maar ik zoek dan ook wel veel zelf naar nieuwe recepten en heb daar best lol in.
ik doorgaans ook, maar met al dat vooruit bestellen van boodschappen (wat ik niet zo gewend was) en jagen op bezorgmomentjes vond ik 't een heel geploeter worden.

en ja, Marley Spoon is wel wat duurder.

wij aten dus eergisteren dit. Verrassend lekker!!

en laatst een dahl met zoete aardappel, waar mijn man (absoluut nogal een vleesliefhebber) zelfs enthousiast over was. Deze geloof ik. https://www.hellofresh.nl(...)c2e6ee538800157d03b7

[ Bericht 22% gewijzigd door trui op 09-06-2020 16:03:12 ]
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:02:09 #187
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193553160
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:54 schreef laziness het volgende:
Was boodschappen doen ooit leuk dan? :o

Zeker :P
Ik vind boodschappen doen heerlijk.

Vooral als het rustig is, dan lekker zelfscannen en alles rustig bekijken.
Ik vind die grote Jumbo in Breda ook echt leuk :+ daar ben ik rustig een middagje zoet.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:07:00 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_193553236
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:49 schreef trui het volgende:
Boodschappen doen is weer leuk? Hier nog niet hoor. Mensen lijken echt totaal niet meer aan die 1,5 meter te denken, erg vervelend vind ik.
Nou dit dus.
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:09:44 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193553269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:57 schreef trui het volgende:

[..]

ik doorgaans ook, maar met al dat vooruit bestellen van boodschappen (wat ik niet zo gewend was) en jagen op bezorgmomentjes vond ik 't een heel geploeter worden.

en ja, Marley Spoon is wel wat duurder.

Klopt hoor. Ik heb wel een planning van 2 tot 3 weken moeten maken. Dan is mijn menu wat minder origineel. En dan waren producten opeens niet meer leverbaar tussendoor }:| Ideaal was het totaal niet. Ik ben blij dat het weer redelijk terug gekeerd is normaal, dat online bestellen.
Ik snap zeker wel dat die kant en klare boxen in deze tijd daarom ook veel besteld worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zeker :P
Ik vind boodschappen doen heerlijk.

Vooral als het rustig is, dan lekker zelfscannen en alles rustig bekijken.
Ik vind die grote Jumbo in Breda ook echt leuk :+ daar ben ik rustig een middagje zoet.
Ik weet echt zoveel meer leuke dingen te doen op mijn vrije dag dan de supermarkt :D Maar toen ik met een dreumes veel minder werkte en hij gezellig in het wagentje zat was ik ook wel meer van het rond slenteren in de supermarkt hoor. Maar die fase zijn we inmiddels voorbij. Kind zucht net zo van de supermarkt als ik :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:11:40 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_193553287
Ik ga altijd alleen, op vrijdagavond terwijl mijn man de kinderen in bed legt trouwens. Dan is boodschappen doen nog te doen. En ik ben dan even alleen O+ maar verder zal het mijn hobby niet worden :')
disclaimer
pi_193553291
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:24 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Ook zijn de recepten niet heel verrassend.
Zullen wel elke 12 weken rouleren oid, ik zie best vaak zelfde dingen terugkomen.
Wij hebben het een tijdje gedaan maar zijn hierom gestopt inderdaad. Mijn man is vegetariër dus dat beperkt de keuze al, en voor mijn gevoel hadden we elke week een maaltijdsalade en soep.
pi_193553330
Ik ging elke donderdagavond boodschappen doen, afwisselend AH en Lidl. Vorige week voor het eerst in maanden de Lidl weer binnen geweest, wat een enorm prijsverschil is dat toch.

Wat betreft recepten hebben we op de 4 drukke werk/schooldagen onze vaste succesvolle recepten. Ik geloof dat het er iets van 20 zijn. 1 keer per week bestellen we wat en 2 keer per week gaan we los ;) Dan proberen we iets nieuws of iets wat gewoon meer tijd kost om te maken. Tenminste gemiddeld gezien. Met 2 kinderen is recepten uitproberen niet bepaald een gegarandeerd succes, tenminste hier in huis niet.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:38:46 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193553579
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:30 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Wij hadden af en toe de allerhandebox.. nog best lang met zn 4 en van de 2 persoons gegeten 😀
Dit hebben wij ook lang gedaan, drie boxen per week. Fijn dat je geen abonnement hoeft en dus ook niks bestelt als je de recepten eens niks vindt. Wij aten de meeste "2-persoons maaltijden" ook met het hele gezin. Jammer dat ze nu tot nader order ermee zijn gestopt ivm covid.

Als je meerdere kinderen hebt die goede eters zijn is 2P wellicht niet voldoende. Wij zijn zelf normale eters denk ik en onze kinderen eten meestal weinig en zijn vaak pitsers ;(
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:42:34 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193553628
Wij hadden wel eens de Beebox (nu Willem & Drees), maar ik werd er een beetje flauw van dat alles daar iets met linzen, couscous en paddenstoelenmix is. Zal misschien wel anders zijn tegenwoordig.

Rond de geboorte van onze jongste waren we het vergeten af te zeggen en toen heeft onze kraamzorg er toch zo super lekker mee gekookt, zij had echt talent O+.

Van HF is dit ons all-time favoriete recept: https://www.hellofresh.nl(...)4e9f8303bb3e0759f9b5
KuikenGuppy
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:49:43 #195
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193553695
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit hebben wij ook lang gedaan, drie boxen per week. Fijn dat je geen abonnement hoeft en dus ook niks bestelt als je de recepten eens niks vindt. Wij aten de meeste "2-persoons maaltijden" ook met het hele gezin. Jammer dat ze nu tot nader order ermee zijn gestopt ivm covid.
Ik las in het maaltijdboxen topic dat de klantenservice had aangegeven aan een user dat ze de box helemaal niet meer op gaan starten.

Wat vreemd is als het een succes was. Hoor van best veel mensen dat ze die box hadden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:01:48 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193553858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Onze kelder is volgestort en dat vind ik heel erg jammer. Maar dat is ergens in de jaren ‘80 al gebeurd en vast niet om te draaien.
Zo kwam ik toen ik in de VS als au-pair werkte wel eens in een landhuis waar vroeger een binnenzwembad in de kelder zat..... ook volgestort :'(
Zo zonde, zo mooi, met van die jaren 20 kleedhokjes om het zwembad heen enzo....
Volgens mij was het landhuis zelf ooit steen voor steen overgebracht vanuit Ierland of Engeland.

En dan van die kinderen die op het grasveld onderaan de heuvel een verjaardagsfeestje hebben, compleet met pony enz.
Of gewoon in de balzaal natuurlijk, als het geen buitenfeestje weer is :X

Wel leuke mensen trouwens, helemaal niet wat je bij "balzaal" en "grasveld onderaan de heuvel" verwacht :')
Maar dus wel een 3-jarig dochtertje (destijds) dat niet tevreden is als ze muntgeld van papa krijgt maar "real money" wil.... papier dus.

Overigens is ze prima opgedroogd en werkt tegenwoordig als verpleegkundige.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:15:41 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193554089
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zeker :P
Ik vind boodschappen doen heerlijk.

Vooral als het rustig is, dan lekker zelfscannen en alles rustig bekijken.
Ik vind die grote Jumbo in Breda ook echt leuk :+ daar ben ik rustig een middagje zoet.
Onze Jumbo is elke dag tot 22 uur open. Als je dan na 21 uur gaat, is het er heerlijk rustig.
Mijn man doet overigens de boodschappen, hij vindt het leuk en ik haat het. Ik maak de boodschappenlijstjes en hij zorgt dan dat het in huis is. Ideaal!
KuikenGuppy
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:17:14 #198
73386 Fazz
onderweg
pi_193554120
Gefeliciteerd Vicky!

Weekmenu’s.... ik krijg daar zulke burgerlijke rillingen van :D Het idee dat ik nu al moet bepalen waar ik over 3 dagen trek in heb. No thanks.

We krijgen wekelijks een groente tasje bezorgd en koken met wat er in huis is. Ik zeg wel we, maar 9 van de 10 keer wordt er voor me gekookt O+ :D
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:20:08 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193554155
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:17 schreef Fazz het volgende:
Gefeliciteerd Vicky!

Weekmenu’s.... ik krijg daar zulke burgerlijke rillingen van :D Het idee dat ik nu al moet bepalen waar ik over 3 dagen trek in heb. No thanks.
Mja, het is gewoon handig om je maar één keer per week druk te hoeven maken om de boodschappen. En je kan door goed te plannen veel efficiënter inkopen.
Ik hou er van georganiseerd en goed voorbereid te zijn, ieder zijn ding ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:21:32 #200
73386 Fazz
onderweg
pi_193554176
Als je een goede voorraad hebt dan kan dat toch ook zonder alles van te voren al uit te denken?
Dat lijkt mij dan weer heel inefficiënt :+
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:35:33 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193554393
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:21 schreef Fazz het volgende:
Als je een goede voorraad hebt dan kan dat toch ook zonder alles van te voren al uit te denken?
Dat lijkt mij dan weer heel inefficiënt :+
klopt, maar ik blijf vaak toch bij een beperkt rijtje standaard recepten hangen en vind het soms (nu dus) wel fijn om wat recepten/suggesties erbij te krijgen. Zo'n groente abonnement heb ik ook wel eens gehad, maar daar had je dan geen keuze in, en daarvoor heb ik nu te moeilijke eters om me heen. ;)
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:37:28 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193554423
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:21 schreef Fazz het volgende:
Als je een goede voorraad hebt dan kan dat toch ook zonder alles van te voren al uit te denken?
Dat lijkt mij dan weer heel inefficiënt :+
Niet als je veel afwisseling wilt maar wel vers wilt koken. Anders verzand ik persoonlijk in hetzelfde riedeltje en dat wil ik juist voorkomen.
Ik zoek veel nieuwe recepten op en daar gaan dan best dingen doorheen die ik niet standaard in de koelkast heb staan ivm houdbaarheidsdatum.

En als je voor minimaal een week haalt is er genoeg ruimte om als nog te kunnen kiezen wat je vandaag wilt eten over het algemeen.

Toen je aan het begin van de corona crisis nauwelijks boodschappen kon bestellen bestelden wij wel meer houdbare zaken en vielen terug op een aantal standaard recepten. Die was ik echt snel zat persoonlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193554431
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:35 schreef trui het volgende:

[..]

klopt, maar ik blijf vaak toch bij een beperkt rijtje standaard recepten hangen en vind het soms (nu dus) wel fijn om wat recepten/suggesties erbij te krijgen. Zo'n groente abonnement heb ik ook wel eens gehad, maar daar had je dan geen keuze in, en daarvoor heb ik nu te moeilijke eters om me heen. ;)
Hier wel hetzelfde.
Altijd bij dezelfde recepten blijven hangen incl wat moeilijke eters erbij.
Zo’n box heb ik dan weer niet geprobeerd. Lijkt me eigenijk ook niks dus ik sukkel wel door.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:40:19 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193554472
Nadeel van HF vind ik dat je maar vrij kort van te voren kunt aangeven welke gerechten je de komende weken wil ontvangen, en of je een week wil overslaan. Als ik de keren dat ik wil overslaan nu alvast kon aangeven voor de komende 2 maanden ofzo, zou ik het een stuk relaxter vinden.
in de haak.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 17:44:42 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193554544
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:37 schreef lily het volgende:

[..]

Hier wel hetzelfde.
Altijd bij dezelfde recepten blijven hangen incl wat moeilijke eters erbij.
Zo’n box heb ik dan weer niet geprobeerd. Lijkt me eigenijk ook niks dus ik sukkel wel door.
Het kan met slechte eters juist soms net even een extra stok achter de deur zijn om iets nieuws te proeven ("ja ik heb 't ook niet zelf bedacht hoor jongens, dit is een idee van HF" ). ;) Bij ons werkt het op dit moment in elk geval wel zo dat ze er toch braaf in elk geval van eten.
in de haak.
pi_193555227
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:44 schreef trui het volgende:

[..]
("ja ik heb 't ook niet zelf bedacht hoor jongens, dit is een idee van HF" ). ;)
Haha :D
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:46:15 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193555447
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:46 schreef trui het volgende:

[..]

:D :o oooh echt? ik vind 't vreselijk, krijg altijd meteen hoofdpijn van zo'n dag bijna niks eten.
[..]

Ik eet tussen 12 en 20 en dat is prima te doen. :Y
Vanmorgen stond ik onder de douche en had ik HONGER!!! maar toen ik klaar was met douchen en aankleden etc. was ik het helemaal vergeten.
Scheelt wel dat ik nu aan het werk ben, dan heb ik afleiding zag. Straks als het weer stil is zal het lastiger zijn. ;)
***
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:46:23 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193555450
Mijn man schijnt te denken dat onze koelkast een bodemloze put is. En laatst hadden we iets van 10 literpakken vla, yoghurt etc. 2 grote melkpakken. 2 dozen verspakketten. Vlees, groente, etc.
Ik kon het gewoon niet kwijt. In plaats van dat hij even van te voren kijkt in onze koelkast en adh daarvan bestelt....
Overigens vind ik het geen praktische koelkast. De vakken in de deur zijn vrij diep, waardoor ze redelijk ver de koelkast in komen. En je op die plek al geen spullen kunt plaatsen, omdat de deur anders niet dicht kan.
De koelkast is sws te hoog voor mij. Hij zit boven de vriezer en ik kan nauwelijks bij het bovenste plankje. Maargoed. Dat is mijn tuinkabouterlife.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 09-06-2020 19:16:08 ]
pi_193555625
Onze zoon zet alles leeg terug.
In gewone kasten, in koelkast, in diepvries.
Om niet te horen te krijgen dat ie iets leeg terugzet laat hij nu overal een heel klein beetje erin zitten :{
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:01:19 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_193555701
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:56 schreef lily het volgende:
Onze zoon zet alles leeg terug.
In gewone kasten, in koelkast, in diepvries.
Om niet te horen te krijgen dat ie iets leeg terugzet laat hij nu overal een heel klein beetje erin zitten :{
Oooooh dat is zo mogelijk nķg hatelijker :')

Hier rekent iedereen op de opruimkabouter voor het weer terug in de (koel)kast zetten van levensmiddelen.
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:06:17 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193555799
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:56 schreef lily het volgende:
Onze zoon zet alles leeg terug.
In gewone kasten, in koelkast, in diepvries.
Om niet te horen te krijgen dat ie iets leeg terugzet laat hij nu overal een heel klein beetje erin zitten :{
Oh, daar heb ik zo'n ontiegelijke hekel aan...
En doppen er niet goed op draaien, maar een Colafles met een bodempje en een dop die dichtgedraaid is alsof je kreupele oma van 92 de dop erop gedaan heeft is helemaal irritant.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193555841
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Colafles met een bodempje en een dop die dichtgedraaid is alsof je kreupele oma van 92 de dop erop gedaan heeft is helemaal irritant.
Was ik niet
Deed ik niet
Ik ook niet

Dus
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:10:18 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193555891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:08 schreef lily het volgende:

[..]

Was ik niet
Deed ik niet
Ik ook niet

Dus
Ik had jarenlang alleen maar 1 kind in huis, toen was het vrij makkelijk.

Nu weet ik soms ook niet wie de dader is.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193555907
Ik denk die opruimkabouter van SQ
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:13:24 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193555962
:D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:16:14 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_193556022
Ja nee hier is het nog voornamelijk de man. Laat alles op het aanrecht staan en gaat zitten eten. Na het eten wordt met een beetje geluk het servies op de vaatwasser gezet maar vaker blijft het gewoon op tafel staan. Zo vermoeiend. Maar net als met de schoenen in de deuropening durf ik na al die jaren niet meer te hopen dat het ooit nog beter wordt -O-
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:20:35 #217
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193556098
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:56 schreef lily het volgende:
Onze zoon zet alles leeg terug.
In gewone kasten, in koelkast, in diepvries.
Om niet te horen te krijgen dat ie iets leeg terugzet laat hij nu overal een heel klein beetje erin zitten :{
:D oh dat klinkt maar een heel klein beetje bekend...
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:29:05 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193556273
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waar eet je dan al die keren?
Bij haar minnaar
pi_193556295
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:17 schreef Fazz het volgende:
Gefeliciteerd Vicky!

Weekmenu’s.... ik krijg daar zulke burgerlijke rillingen van :D Het idee dat ik nu al moet bepalen waar ik over 3 dagen trek in heb. No thanks.

We krijgen wekelijks een groente tasje bezorgd en koken met wat er in huis is. Ik zeg wel we, maar 9 van de 10 keer wordt er voor me gekookt O+ :D
Ik kreeg daar ook altijd de rillingen van, maar met werken en school en altijd op en neer aan het racen zijn trok ik het niet meer om iedere dag ook nog boodschappen te halen. En dan haalde ik dus steeds vaker iets snels/ongezonds.
Ik stop wel zo’n beetje iedere week een gerecht met houdbare producten en een vriezergerecht in het menu. Dan kan ik nog een beetje schuiven of iets overslaan.
Sowieso is weekmenu toch niet perse op dag? Bij mij is het meer: deze gerechten eten we ergens deze week een keer.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:30:38 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193556299
Laatst ben ik na het koken gewoon in de tuin gaan zitten :D. Het duurde denk ik 20 minuten voordat iemand kwam vragen waarom we niet gingen eten. Mijn antwoord was: "omdat niemand de tafel heeft gedekt". Duurde daarna alsnog best wel een tijdje voor we daadwerkelijk konden eten :').
Soms neem ik ook gewoon heel bewust geen initiatief om te gaan lunchen (in het weekend hč), gewoon om (meestal tevergeefs) te kijken hoe lang het duurt voordat iemand anders initiatief neemt.
KuikenGuppy
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:31:12 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_193556310
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:30 schreef Burdie het volgende:
Laatst ben ik na het koken gewoon in de tuin gaan zitten :D. Het duurde denk ik 20 minuten voordat iemand kwam vragen waarom we niet gingen eten. Mijn antwoord was: "omdat niemand de tafel heeft gedekt". Duurde daarna alsnog best wel een tijdje voor we daadwerkelijk konden eten :').
Soms neem ik ook gewoon heel bewust geen initiatief om te gaan lunchen (in het weekend hč), gewoon om (meestal tevergeefs) te kijken hoe lang het duurt voordat iemand anders initiatief neemt.
Lang.
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:31:49 #222
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193556326
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:30 schreef Burdie het volgende:
Laatst ben ik na het koken gewoon in de tuin gaan zitten :D. Het duurde denk ik 20 minuten voordat iemand kwam vragen waarom we niet gingen eten. Mijn antwoord was: "omdat niemand de tafel heeft gedekt". Duurde daarna alsnog best wel een tijdje voor we daadwerkelijk konden eten :').
Soms neem ik ook gewoon heel bewust geen initiatief om te gaan lunchen (in het weekend hč), gewoon om (meestal tevergeefs) te kijken hoe lang het duurt voordat iemand anders initiatief neemt.
Hier wordt er dan niet gegeten
pi_193556354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Niet als je veel afwisseling wilt maar wel vers wilt koken. Anders verzand ik persoonlijk in hetzelfde riedeltje en dat wil ik juist voorkomen.
Ik zoek veel nieuwe recepten op en daar gaan dan best dingen doorheen die ik niet standaard in de koelkast heb staan ivm houdbaarheidsdatum.

En als je voor minimaal een week haalt is er genoeg ruimte om als nog te kunnen kiezen wat je vandaag wilt eten over het algemeen.

Toen je aan het begin van de corona crisis nauwelijks boodschappen kon bestellen bestelden wij wel meer houdbare zaken en vielen terug op een aantal standaard recepten. Die was ik echt snel zat persoonlijk.
Dit heb ik ook inderdaad. Met een weekmenu kies ik veel bewuster voor nieuwe dingen. En dan ben ik ook ‘gedwongen’ om ze te maken :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193556378
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:16 schreef SQ het volgende:
Ja nee hier is het nog voornamelijk de man. Laat alles op het aanrecht staan en gaat zitten eten. Na het eten wordt met een beetje geluk het servies op de vaatwasser gezet maar vaker blijft het gewoon op tafel staan. Zo vermoeiend. Maar net als met de schoenen in de deuropening durf ik na al die jaren niet meer te hopen dat het ooit nog beter wordt -O-
Ja! Zo herkenbaar van die vaatwasser! En dan ben ik degene die alles er in zet, krijg ik nog commentaar dat ik de vaatwasser niet praktisch inruim }:|
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:35:24 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_193556397
Weekmenu's, ik zweer er bij. Maar ik heb ook een kind wat heel graag weet wat er de komende dagen op het menu staat. En ik weiger om vaker dan eens per week naar de supermarkt te gaan. Dus ja, hier wel. Dan maar burgerlijk ;)
disclaimer
pi_193556420
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:56 schreef lily het volgende:
Onze zoon zet alles leeg terug.
In gewone kasten, in koelkast, in diepvries.
Om niet te horen te krijgen dat ie iets leeg terugzet laat hij nu overal een heel klein beetje erin zitten :{
Haha, ik had vandaag nog zo’n discussie met vriend. Als hij melk wil drinken ruikt hij niet even aan het pak dat al open in de koelkast staat, maar pakt gewoon een nieuw pak uit de kelder, standaard :(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:39:43 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_193556465
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:36 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, ik had vandaag nog zo’n discussie met vriend. Als hij melk wil drinken ruikt hij niet even aan het pak dat al open in de koelkast staat, maar pakt gewoon een nieuw pak uit de kelder, standaard :(
:X

Mijn man haalde gistermiddag! een heel brood uit de vriezer, om vervolgens deze ochtend een grote zak van die gore afbakbroodjes te halen wat dus automatisch het standaard menu is de komende dagen. Kan ik driekwart brood wegflikkeren. Haal het dan niet uur de vriezer :(

Goed, genoeg geklaagd weer :')
disclaimer
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:47:15 #228
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193556561
Ha, partnerirritaties, die heb ik niet! Een matig etend kind wel dus ik heb jullie HF-favorieten opgeslagen. Niet dat hij dat gaat eten maar zo houd ik er in ieder geval zelf lol in.

Vanavond had ik er zo geen zin in dat ik een vriezermaaltijd at en peuter mocht zelf kiezen dus die at 3 bakken vanillevla en 2 rijstwafels :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193556617
Ik maak altijd een weekmenu, maar niet met vaste dagen. Zo kan ik toch nog een beetje kiezen waar ik zin in heb. Of ik vraag het aan dochter waar zij trek in heeft.
pi_193556618
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:47 schreef Lemijn het volgende:
Ha, partnerirritaties, die heb ik niet! Een matig etend kind wel dus ik heb jullie HF-favorieten opgeslagen. Niet dat hij dat gaat eten maar zo houd ik er in ieder geval zelf lol in.

Vanavond had ik er zo geen zin in dat ik een vriezermaaltijd at en peuter mocht zelf kiezen dus die at 3 bakken vanillevla en 2 rijstwafels :') .
Haha, ik snap dat wel, vanillevla :9

Hier 2 die ik ook niet echt kan volgen. De ene dag wordt een muizenhapje gegeten en is alles vies. Vandaag allebei 2 borden met aardappels, bloemkool, peultjes en speklappen leeggegeten 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193556813
De oplossing: neem een vrouw ipv man ;) Ik herken het dus niet eigenlijk.
Het gaat hier aardig 50/50 met huishouden en kinderen.

Ik word wel knettergek van onze katten, ik blijf stront uit de tuin halen. En die stank in de tuin als het waait....pffff.
pi_193557090
Ik hou van mijn kelder/voorraadkast! O+
En ik zweer ook bij een weekmenu. Omdat ik niet hou van boodschappen doen en omdat ik sommige dagen weinig tijd heb om te koken. We eten elke schoolweek 2 dagen 'uit de magnetron' ivm moe kind na de BSO.
pi_193557109
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:01 schreef exode het volgende:
De oplossing: neem een vrouw ipv man Ik herken het dus niet eigenlijk.
Het gaat hier aardig 50/50 met huishouden en kinderen.
Nou echt he? *O* Nķķit gedoe met taakverdeling, initiatief of dingen niet zien :P Hoewel het ook goed kan liggen aan de netheid van dit specifieke exemplaar ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193557212
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:01 schreef exode het volgende:
De oplossing: neem een vrouw ipv man ;) Ik herken het dus niet eigenlijk.

Ik ook niet hoor.
Mijn man is huisman en doet dus het hele huishouden dus hij moppert hier op de rest van het gezin :P
pi_193557257
Een vrouw is lang niet altijd een oplossing hoor, mijn man is beduidend netter dan ik en kan zich groen en geel ergeren aan mijn gebrek aan huishoudskills.

Anderzijds erger ik me omdat hij na bijna 40 jaar op deze aarde nog niet snapt hoe een agenda werkt. En omdat opvang- en school-dingen (zoals de aangepaste schooltijden onthouden) standaard op mij neerkomen, terwijl hij toch echt exact dezelfde mails krijgt als ik.
pi_193557683
Haal mijn theorie nou niet onderuit ;)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:52:40 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_193557804
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:22 schreef lunapuella het volgende:
Een vrouw is lang niet altijd een oplossing hoor, mijn man is beduidend netter dan ik en kan zich groen en geel ergeren aan mijn gebrek aan huishoudskills.

Anderzijds erger ik me omdat hij na bijna 40 jaar op deze aarde nog niet snapt hoe een agenda werkt. En omdat opvang- en school-dingen (zoals de aangepaste schooltijden onthouden) standaard op mij neerkomen, terwijl hij toch echt exact dezelfde mails krijgt als ik.
Ik weet waarom dat is. Hij heeft geen noodzaak ze te onthouden, want jij doet dat al.

Een beetje hetzelfde als mijn vaatwasser dus :') #sadbuttrue
disclaimer
pi_193558154
Ik had collega’s die altijd hun vuile vaat op de vaatwasser zetten in plaats van erin. Na een paar keer vragen deden ze het nog steeds niet, dus ben ik hun vuile vaat in hun tassen gaan doen. Dat hielp *O*
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:16:01 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193558200
:D _O_
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:16:46 #240
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193558217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik had collega’s die altijd hun vuile vaat op de vaatwasser zetten in plaats van erin. Na een paar keer vragen deden ze het nog steeds niet, dus ben ik hun vuile vaat in hun tassen gaan doen. Dat hielp *O*
_O-

O, Ik dacht dat je het thuis wilde afwassen, omdat je het hier niet in de vaatwasser doet, dus ik heb je even geholpen O~)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:17:47 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193558240
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:01 schreef exode het volgende:
De oplossing: neem een vrouw ipv man ;) Ik herken het dus niet eigenlijk.
Het gaat hier aardig 50/50 met huishouden en kinderen.

Ik word wel knettergek van onze katten, ik blijf stront uit de tuin halen. En die stank in de tuin als het waait....pffff.
Nou ja, gelukkig doen ze het in je eigen tuin.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:20:50 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193558314
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:30 schreef Burdie het volgende:
Soms neem ik ook gewoon heel bewust geen initiatief om te gaan lunchen (in het weekend hč), gewoon om (meestal tevergeefs) te kijken hoe lang het duurt voordat iemand anders initiatief neemt.
Wij eten, zeker in het weekend, zo vreselijk random dat we sowieso nooit tegelijk lunchen. :@
Een van ons brult ergens na het middaguur: hebben jullie al geluncht? en als het antwoord nee is dan gaan ze op dat moment lunch maken.

Ik ben van huis uit ook niet gewend gezamelijk te ontbijten of te lunchen aan tafel dus dat zit er hier ook echt totaal niet in. :@
***
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:22:06 #243
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193558335
Mijn man is beter in het huishouden dan ik, maar we zijn er allebei geen ster in, ondanks 2 vaatwassers.... _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:27:34 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193558428
Verdomd, loop ik net naar de keuken, wat staat er op de vaatwasser?
Een lege Colafles :(

Daarvan hoef ik me iig niet af te vragen wie de dader is....
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193559316
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, gelukkig doen ze het in je eigen tuin.
Oh ja absoluut. Het zou alleen zo fijn zijn als ze het gewoon op 1 plek deden. Ook aan de oppervlakte ipv op 10 plekken diep begraven.
Bluh!
pi_193559584
Maar HF zijn toch van die verschrikkelijke stalkers? Als je een keer iets besteld heb dat je nooit maar dan ook nooit meer van ze af komt?
Stalken ze je niet via je telefoon/sms/mail dan is het wel via ads op soicals, persoonlijk aan de deur of nog erger alle influencers die doen alsof het de 7e hemel is en klaarkomen boven zon doos.

Maar misschien gewoon niet aan mij besteed met mijn gluten intolerantie en sla is geen maaltijd instelling.

Ohja ik haal zelf inspiraitie uit recepten van uit paulines keuken (makkelijk en meukvrij) en ook zonder kinderen de week menu's van de club van relaxte moeders.

Voor de stats: goedkope houten laminaat wat al er in lag. Gewoon stofzuigen en zo weinig als mogelijk dweilen. Familie van mij heeft pvc liggen met houtlook. Is ook in stroken alla planken verlijmd. Slijtvast, onderhoudsvriendelijk en fijn om op te lopen en vloerverwarming <3.

pvc betekent tegenwoordig echt geen school of instellinggevoel meer.
pi_193559759
Pvc van tegenwoordig is net laminaat

In de woonkamer komt laminaat, 1e en 2e verdieping krijgt naar alle waarschijnlijkheid Ikea laminaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 23:07:54 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193560542
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:20 schreef BE het volgende:

[..]

Wij eten, zeker in het weekend, zo vreselijk random dat we sowieso nooit tegelijk lunchen. :@
Een van ons brult ergens na het middaguur: hebben jullie al geluncht? en als het antwoord nee is dan gaan ze op dat moment lunch maken.

Ik ben van huis uit ook niet gewend gezamelijk te ontbijten of te lunchen aan tafel dus dat zit er hier ook echt totaal niet in. :@
Wij eten alle 3 maaltijden per dag met elkaar aan tafel. Telefoons weg, boeken en speelgoed weg, gewoon even aandacht voor elkaar. Alleen op zondagochtend niet, dan ontbijten we op de bank voor de tv.
KuikenGuppy
pi_193560823
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:30 schreef Vicky het volgende:
Pvc van tegenwoordig is net laminaat

In de woonkamer komt laminaat, 1e en 2e verdieping krijgt naar alle waarschijnlijkheid Ikea laminaat.
Wij hadden in het vorige huis pvc in de gang en wc. Was heel fijn O+
Ook om het te leggen trouwens.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193560916
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik had collega’s die altijd hun vuile vaat op de vaatwasser zetten in plaats van erin. Na een paar keer vragen deden ze het nog steeds niet, dus ben ik hun vuile vaat in hun tassen gaan doen. Dat hielp *O*
Ik moest hardop lachen waardoor de kat op schoot schrok, wegspringt en ik nu een kras op m’n been heb }:| :') oO<
  woensdag 10 juni 2020 @ 00:03:36 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193561469
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij eten alle 3 maaltijden per dag met elkaar aan tafel. Telefoons weg, boeken en speelgoed weg, gewoon even aandacht voor elkaar. Alleen op zondagochtend niet, dan ontbijten we op de bank voor de tv.
Knap als dat lukt.
Dat is hier met het avondeten al niet eens alle dagen mogelijk door sporten en dat soort dingen.
***
pi_193562577
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:27 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Ik moest hardop lachen waardoor de kat op schoot schrok, wegspringt en ik nu een kras op m’n been heb }:| :') oO<
:D
pi_193562688
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij eten alle 3 maaltijden per dag met elkaar aan tafel. Telefoons weg, boeken en speelgoed weg, gewoon even aandacht voor elkaar. Alleen op zondagochtend niet, dan ontbijten we op de bank voor de tv.
Wij doen dat alleen niet met ontbijt. Maar lunch en avondeten wel samen aan tafel, met aandacht voor elkaar.
En dan op zaterdag- of zondagavond eten we vaak frietjes of pizza en dan voor de tv aan de kleine tafels O+
En met goed weer eten we in het zonnetje onder de overkapping op de loungebank.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193562802
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij eten alle 3 maaltijden per dag met elkaar aan tafel. Telefoons weg, boeken en speelgoed weg, gewoon even aandacht voor elkaar. Alleen op zondagochtend niet, dan ontbijten we op de bank voor de tv.
:Y Wij ontbijten alleen ook op zaterdagochtend op de bank en kind luncht nu weer op school maar verder alles aan tafel samen, zonder bijbehorend entertainment. Ik deed dat ook toen ik alleenstaand was met baby-dreumes, dat vond ik wel eens afzien, zo'n maaltijd die eindeloos kon duren zonder normaal gesprek :') Maar goed, goede voorbeeld enzo he? ;) Ik heb het ook zo meegekregen thuis, mijn hele middelbare-schooltijd zorgde mijn moeder er ook voor dat we samen ontbeten, terwijl ik veel klasgenootjes had wiens ouders nog in bed lagen als ze vroeg de deur uit moesten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193562819
Ontbijt doen we nooit samen. We staan ook niet vaak tegelijk op, we zijn allemaal niet zo snel en gezellig in. De ochtend.
Lunch is ook wel zo. Met alle verschillende tijden is het gewoon gezellig met iedereen die er wel is. En dan lekker met een bordje voor de tv/boek :D
Avondeten wel samen, dat lukt nu qua tijden weer.

Bij mijn ouders deden we alles wel samen, behalve het brood 's avonds. Dan stond mijn vader zijn koeien te melken ):O
  woensdag 10 juni 2020 @ 08:47:21 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193563337
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:56 schreef lily het volgende:
Onze zoon zet alles leeg terug.
In gewone kasten, in koelkast, in diepvries.
Om niet te horen te krijgen dat ie iets leeg terugzet laat hij nu overal een heel klein beetje erin zitten :{
Haha dat laatste zou ook echt een oplossing kunnen zijn waar Cato voor kiest.
Ze brengen hier wel braaf allemaal hun eigen bord naar 't aanrecht, maar meteen even in de vaatwasser zetten is nog een puntje van aandacht. Ook ruimen ze wel de tafel af na ontbijt/lunch als ze de laatste zijn. Avondeten doen we wel altijd gezamenlijk, ontbijt en lunch niet altijd, maar net hoe het uitkomt.

Mijn man ruimt ook gewoon mee op trouwens, ruimt de vaatwasser vaker in en uit dan ik. Alleen het even afnemen van het aanrecht als dat nat/vies is, of het schoonmaken van een gebruikt fornuis, dat komt echt niet bij hem op.

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 10-06-2020 08:56:19 ]
in de haak.
  woensdag 10 juni 2020 @ 08:50:51 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193563377
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:24 schreef Roosgeluk het volgende:
Maar HF zijn toch van die verschrikkelijke stalkers? Als je een keer iets besteld heb dat je nooit maar dan ook nooit meer van ze af komt?
Stalken ze je niet via je telefoon/sms/mail dan is het wel via ads op soicals, persoonlijk aan de deur of nog erger alle influencers die doen alsof het de 7e hemel is en klaarkomen boven zon doos.
:D ja daar staan ze wel om bekend geloof ik, maar ik heb er na het opzeggen van mijn vorige abonnement niet heel veel last meer van gehad hoor. gewoon even heel duidelijk aangeven dat je er echt mee stopt. Misschien hebben ze ook wel geleerd van de negatieve publiciteit die ze dat heeft opgeleverd.
in de haak.
pi_193564384
Zo, eindelijk, de M'veense Plassen gaan open vanaf vrijdag....je moet alleen altijd vooraf online reserveren en de dagcamping blijft dicht :'( Daar gaat ons vakantie alternatief.

Nu dus op zoek naar een camping in de buurt om de vouwwagen neer te zetten als een soort van get away. Balen echt, en velen met ons. Topplek is het daar, zeker met de hitte. De andere onbetaalde plassen zullen wel afgeladen zijn met mooi weer in de zomer. Daar zijn geen beperkingen.
  woensdag 10 juni 2020 @ 10:15:03 #259
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_193564443

Wij hebben deze hangen O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:27:32 #260
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193570535
Wij wilden eersr ook wel een ixxi, maar ik zoek eigenlijk naar net iets anders, waar ook een plankje, klok of iets anders tussen kan. Boren vind ik dan niet erg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:03:34 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_193579803
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:47 schreef trui het volgende:

[..]

Haha dat laatste zou ook echt een oplossing kunnen zijn waar Cato voor kiest.
Ze brengen hier wel braaf allemaal hun eigen bord naar 't aanrecht, maar meteen even in de vaatwasser zetten is nog een puntje van aandacht. Ook ruimen ze wel de tafel af na ontbijt/lunch als ze de laatste zijn. Avondeten doen we wel altijd gezamenlijk, ontbijt en lunch niet altijd, maar net hoe het uitkomt.

Mijn man ruimt ook gewoon mee op trouwens, ruimt de vaatwasser vaker in en uit dan ik. Alleen het even afnemen van het aanrecht als dat nat/vies is, of het schoonmaken van een gebruikt fornuis, dat komt echt niet bij hem op.
lol! dit.alles. de vaatwasser is een soort zone van 2m2. 'in de buurt van' is al een hele prestatie. soms wordt er wel opgeruimd, soms niet.
en voor de rest was en is alles mijn taakje. alleen nu met minder mensen :+ :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_193581841
Hier zetten ze wel hun bord op het aanrecht, jongste doet dat bijna altijd en de oudste vergeet het ook nog regelmatig.
Mijn man zet dingen ook op het aanrecht en niet in de vaatwasser, maar dat kan ook komen omdat ik vind dat het er op een bepaalde manier in moet :P.
We hebben zo'n mooie besteklade in dat ding en als je het dan met inruimen bij elkaar legt kan je in 1 greep pakken wat in hetzelfde bakje hoort, maar dat wil hij nog niet begrijpen ;) .(kost teveel moeite vindt hij).

Vanmorgen de koelkast maar weer eens schoongemaakt. Was nodig en nu was hij nog vrij leeg, want ik moet nog boodschappen doen. Stomme klus altijd, maar als het dan weer schoon is ben ik toch blij dat ik het gedaan heb.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_193581950
Vaatwasser is hier helemaal man’s ding. Hij kan ‘m veel beter inladen dan ik. Overigens zet ik mijn spullen wel netjes in de vaatwasser.

Wij moeten ook nog wat boven de bank maar ik weet nog niet wat dus nu hangt er al 6,5 maand niks. Gelukkig is de muur groen dus dat breekt al wel.

Onze foto ixxi hangt in de eetkeuken.
  donderdag 11 juni 2020 @ 12:37:19 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_193581985
Wij hebben destijds expres niks boven de bank gehangen omdat je er dan zelf nooit naar kijkt :')

Al kochten we het schilderij wel met dat doel. Maar toen het eenmaal werd bezorgd dacht ik, nee, dat is gek. En toen heb ik m in de eetkamer gehangen.
disclaimer
pi_193583289
Wij hebben 3 lijsten met grote foto's boven de tv hangen. Dan zie je ze inderdaad zelf ook als je op de bank zit. Ik doe daar elk jaar na de vakantie 3 nieuwe zelfgemaakte natuur/landschaps foto's in. Maar ik denk dat we dit keer een jaartje extra met ons Deens landschap doen. Ik vraag me af of ik in Rundumhauze ook een tof drieluik bij elkaar gefotografeerd krijg.
pi_193583421
Wij hebben foto’s in hexagonvorm boven de bank hangen. Boven/naast de tv vind ik juist afleiden. Niet dat ik nog veel tv kijk, maar soit. En je zit ook niet de hele dag op de bank natuurlijk. :P
Protčge moi de mes désirs.
pi_193583561
Onze bank staat midden in de kamer. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:03:58 #268
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_193583582
wij hebben er nu 1 naast de tv en ik vind dat eigenlijk niet storend.
Juist als hij dan niet aan staat dan stoor ik mij er minder aan dan bij een lege muur.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Onze bank staat midden in de kamer. :+.
Bij ons ook O+ ik vind dat veel fijner dan een bank bij de muur.
  donderdag 11 juni 2020 @ 14:36:09 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_193584146
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij hebben foto’s in hexagonvorm boven de bank hangen. Boven/naast de tv vind ik juist afleiden. Niet dat ik nog veel tv kijk, maar soit. En je zit ook niet de hele dag op de bank natuurlijk. :P
Klopt, maar ik kijk ook nooit naar de bank verder, in mijn huis was / is geen enkele plek waar je kunt zitten en dan boven de bank kijkt. Eea is afhankelijk van de indeling van je huis ofc.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Onze bank staat midden in de kamer. :+.
Dit is hier inmiddels ook het geval inderdaad _O-
disclaimer
pi_193584328
Oh ik vind dingen aan de muur bij onze tv vreselijk, not gonna happen. Eigenlijk nooit gehad ook bedenk ik me nu.

Ik ga zo gewoon naar de pedicure....daar zijn mijn voeten aan toe. :D Veel te lang geleden.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:09:01 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193584679
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Onze bank staat midden in de kamer. :+.
haha de onze ook, dus dat probleem hebben wij niet. :+
in de haak.
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:20:08 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193584856
Oh jongens, ik kocht vandaag ongepland een nieuwe xylofoon en ik ben me er toch een partij blij mee O+ O+ O+

Benieuwd hoe lang het duurt voordat prul ook op dat ding wil hengsten _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193585274
Ik weet niet hoe het komt, maar sinds ik gisteren dit topic gelezen heb krijg ik op Facebook allemaal reclame van Marley spoon en hello fresh :P typisch O-)

Wij hebben eigenlijk niks aan de muur beneden sinds we vorig jaar verbouwen hebben, omdat we nog niet wisten wat. En eigenlijk vind ik het wel lekker rustig in ons toch al ‘rommelige’ huis.

Maar wie weet wat er nog ooit komen gaat hoor.

Moet alleen zorgen voor nog wat meer groen in de woonkamer.

Verder hier een pvc vloer in visgraat motief en met een kader. Daar ben ik zo blij mee en wordt meer dan eens voor echt hout aangezien. Heeft dus zeker wel een warme uitstraling O+
  donderdag 11 juni 2020 @ 15:52:18 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193585341
Ik zag net zelfs Marley Spoon reclame bij de tramhalte hangen, dat is pas eng :+
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193585764
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:48 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben 3 lijsten met grote foto's boven de tv hangen. Dan zie je ze inderdaad zelf ook als je op de bank zit. Ik doe daar elk jaar na de vakantie 3 nieuwe zelfgemaakte natuur/landschaps foto's in. Maar ik denk dat we dit keer een jaartje extra met ons Deens landschap doen. Ik vraag me af of ik in Rundumhauze ook een tof drieluik bij elkaar gefotografeerd krijg.
Een dagje naar de heide/strand/bossen? Mijn zus heeft ooit fantastische foto’s gemaakt van de Schotse Hooglanders die hier in de omgeving zitten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193585799
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:20 schreef Tink89 het volgende:
Oh jongens, ik kocht vandaag ongepland een nieuwe xylofoon en ik ben me er toch een partij blij mee O+ O+ O+

Benieuwd hoe lang het duurt voordat prul ook op dat ding wil hengsten _O-
Oeh O+ O+
Ik heb een hele oude valse boven, maar toch handig om te kunnen oefenen.
Mijn grote droom is een vibrafoon, maar dat zit momenteel niet in het budget :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 11 juni 2020 @ 16:23:50 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193585867
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juni 2020 15:52 schreef Leandra het volgende:
Ik zag net zelfs Marley Spoon reclame bij de tramhalte hangen, dat is pas eng :+
:D ja Mark Zuckerberg luistert overal mee!
in de haak.
pi_193586168
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:19 schreef LeSage het volgende:

[..]

Oeh O+ O+
Ik heb een hele oude valse boven, maar toch handig om te kunnen oefenen.
Mijn grote droom is een vibrafoon, maar dat zit momenteel niet in het budget :')
Als a-muziekaal persoon kende ik het niet een vibrafoon. Wel een mooi instrument, lijkt me overigens wel erg ingewikkeld met twee ‘stokken’ in je hand :@
Maar goed ik ben dan qua instrumenten ook niet verder gekomen dan blokfluitles op de basisschool..
pi_193587058
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:42 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Als a-muziekaal persoon kende ik het niet een vibrafoon. Wel een mooi instrument, lijkt me overigens wel erg ingewikkeld met twee ‘stokken’ in je hand :@
Maar goed ik ben dan qua instrumenten ook niet verder gekomen dan blokfluitles op de basisschool..
Ik heb 11 jaar pianoles gehad en speel inmiddels al zo’n 15 jaar in een slagwerkgroep met veel melodische instrumenten O+
En die twee stokken is een kwestie van oefenen, dat is minder moeilijk dan het lijkt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:01:10 #280
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_193587497
Mijn man verkoopt foto's (o.a.) voor aan de muur, dus verwachten veel mensen dat ons huis volhangt met zijn foto's.
Wij hebben een van zijn foto's boven de eettafel hangen en een op onze slaapkamer.
De rest hangt bij anderen 😉.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_193588318
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:37 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik heb 11 jaar pianoles gehad en speel inmiddels al zo’n 15 jaar in een slagwerkgroep met veel melodische instrumenten O+
En die twee stokken is een kwestie van oefenen, dat is minder moeilijk dan het lijkt.
Nice! Ik vind dat altijd ook wel gaaf om te zien. Daarom vind ik het wel leuk dat de jongste volgend schooljaar een instrument gaat spelen. Tenminste ze wil graag gitaarles, dus daar is ze vast voor aangemeld. Hopelijk valt het haar niet te veel tegen dat ze niet meteen liedjes kan spelen ;) maar daar zullen we haar tzt nog wel een keer op voorbereiden
  donderdag 11 juni 2020 @ 19:35:03 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193589162
Vooralsnog word ik er echt oprecht gelukkig van om te spelen. Nu heel veel oefenen :-D

Ik hoop ook zo dat prul straks muziek maken nog net zo leuk vindt als nu. Lekker met z'n drietjes muziek maken O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 11 juni 2020 @ 19:40:31 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193589268
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 16:42 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Als a-muziekaal persoon kende ik het niet een vibrafoon. Wel een mooi instrument, lijkt me overigens wel erg ingewikkeld met twee ‘stokken’ in je hand :@
Maar goed ik ben dan qua instrumenten ook niet verder gekomen dan blokfluitles op de basisschool..
Ik ook niet, en nadat ik vibra had ingevuld op DuckDuckGo was vibrafoon ook niet de eerste suggestie qua aanvullen zeg maar
pi_193589978
Zo hoop ik ooit een harp te kopen. Lijkt me geweldig om te kunnen spelen!
  donderdag 11 juni 2020 @ 20:29:39 #285
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193590124
Ik speel(de) ook gitaar, basgitaar, fluit (blokfluit en tin whistle) en viool en ik heb wat jaren zangles gehad. De xylofoon is tot nu toe het makkelijkste instrument eruit. Je kunt niet vals spelen namelijk O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 11 juni 2020 @ 20:32:19 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_193590164
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:29 schreef Tink89 het volgende:
Ik speel(de) ook gitaar, basgitaar, fluit (blokfluit en tin whistle) en viool en ik heb wat jaren zangles gehad. De xylofoon is tot nu toe het makkelijkste instrument eruit. Je kunt niet vals spelen namelijk O+
Wel uit de maat..
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_193590171
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
En je zit ook niet de hele dag op de bank natuurlijk. :P
Niet? :o

Dát zou me een dagje zijn. Hele dag lekker chillen op de bank zonder tig keer op te moeten staan. O+
pi_193590248
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:29 schreef Tink89 het volgende:
Ik speel(de) ook gitaar, basgitaar, fluit (blokfluit en tin whistle) en viool en ik heb wat jaren zangles gehad. De xylofoon is tot nu toe het makkelijkste instrument eruit. Je kunt niet vals spelen namelijk O+
Dat is wel een tof rijtje!
Ik heb nog gitaar, klarinet, hoorn en accordeon gespeeld. Maar dat was allemaal maar even.
Het samen muziek maken vind ik wel het allerleukst. Doe jij dat ook ergens?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 11 juni 2020 @ 21:08:00 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193590643
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:38 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dat is wel een tof rijtje!
Ik heb nog gitaar, klarinet, hoorn en accordeon gespeeld. Maar dat was allemaal maar even.
Het samen muziek maken vind ik wel het allerleukst. Doe jij dat ook ergens?
Thuis, man speelt en ik zing of speel mee. En prul rammelt met sambaballen of van die belletjes op en stok of 'helpt' met gitaarspelen. Ze zingt ook mee. Ik ben geen type voor groepsdingetjes. Trek teamsporten ook niet, omdat het dan al snel voelt als 'moeten'. Dansen dan weer wel, maar da's maar met twee en prima te overleggen.

Met vrienden wordt er wel altijd 'gejamd', da's wel gezellig en spontaan enzo.


Jij hebt ook een tof rijtje. Ik heb alleen voor viool ooit les gehad. Hout- en koperblazen kon bij ons vroeger alleen via de harmonie en dat wilde ik dan weer niet vanwege de vele verplichtingen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193592250
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo hoop ik ooit een harp te kopen. Lijkt me geweldig om te kunnen spelen!
Harp, daar heb ik ooit ook nog een proefles in gehad. Vind ik ook zo’n mooi instrument, maar die lessen zaten niet in de buurt dus mocht ik toen niet van m’n ouders. (Waarschijnlijk hadden zij toen al door dat ik muzikaal niet zo onderlegd ben :D )
  donderdag 11 juni 2020 @ 22:40:54 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193592725
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:38 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dat is wel een tof rijtje!
Ik heb nog gitaar, klarinet, hoorn en accordeon gespeeld. Maar dat was allemaal maar even.
Het samen muziek maken vind ik wel het allerleukst. Doe jij dat ook ergens?
Samen spelen O+. Ik heb jarenlang viool gespeeld, maar moest door een blessure stoppen. Na de verhuizing wilde ik het weer oppakken, maar we moesten zo nodig onder de rivieren gaan wonen, en daar kan je met je instrument in geen enkel ensemble terecht als je er niet op kunt blazen }:| :{w.
KuikenGuppy
  donderdag 11 juni 2020 @ 22:53:36 #292
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193593170
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Niet? :o

Dát zou me een dagje zijn. Hele dag lekker chillen op de bank zonder tig keer op te moeten staan. O+
Doe ik wel is, na 2 uur is het maar saai en ga ik schoonmaken ofzo :')
Van te voren denk ik dan dat het heel chill gaat zijn.

Zo ook afgelopen zondag :P vriend ging met de kleinste naar zijn vader en mijn dochter was bij haar vriendje.
Heb de hele middag staan strijken met 13 reasons why op en een fles cola ernaast :')
  donderdag 11 juni 2020 @ 23:36:22 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193594272
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Samen spelen O+. Ik heb jarenlang viool gespeeld, maar moest door een blessure stoppen. Na de verhuizing wilde ik het weer oppakken, maar we moesten zo nodig onder de rivieren gaan wonen, en daar kan je met je instrument in geen enkel ensemble terecht als je er niet op kunt blazen }:| :{w.
Mijn ervaring is echt heel anders, kon in regio 013 met viool echt wel samen spelen. Ik wilde alleen niet. Waar zit jij ergens? Misschien heb ik nog tips...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 23:37:26 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193594286
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:39 schreef SQ het volgende:

[..]

:X

Mijn man haalde gistermiddag! een heel brood uit de vriezer, om vervolgens deze ochtend een grote zak van die gore afbakbroodjes te halen wat dus automatisch het standaard menu is de komende dagen. Kan ik driekwart brood wegflikkeren. Haal het dan niet uur de vriezer :(

Goed, genoeg geklaagd weer :')
Protip: niet een heel brood uit de vriezer halen maar alleen het aantal dat je wil. Op een bord leggen en na 5 minuten is het ontdooid en bijna net zo vers als wanneer je het kocht O+ Maar ik heb dan ook een hekel aan oud brood :@

En gelukkig heb ik een atypische man die heel netjes is. Ik herken dus helemaal niks in al deze irritaties :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 23:47:04 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193594378
Mijn man is gitaarleraar geweest en ik vind het altijd heerlijk als hij zijn gitaar pakt en dan zingen we samen O+ Zelf heb ik een paar jaar zangles gehad en qua instrumenten piano, dwarsfluit, gitaar en drumles. Piano kan ik nog steeds wel aardig en drummen ook wel als ik het weer oppak (heb nu denk ik 4 jaar niet gedrumd). Alleen staat mijn drumstel bij mijn ouders wegens geluidsoverlast en is hij daar ook al een tijdje gedemonteerd. Als we ooit een huisje kopen met ruimte er omheen dan willen we ook een muziekstudio, lekker samen spelen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 12 juni 2020 @ 05:55:31 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_193595637
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 23:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Protip: niet een heel brood uit de vriezer halen maar alleen het aantal dat je wil. Op een bord leggen en na 5 minuten is het ontdooid en bijna net zo vers als wanneer je het kocht O+ Maar ik heb dan ook een hekel aan oud brood :@

En gelukkig heb ik een atypische man die heel netjes is. Ik herken dus helemaal niks in al deze irritaties :s)
Zo deden wij het inderdaad toen we nog een vriesvak in de keuken hadden :P
disclaimer
pi_193596272
Ik doe mijn brood per 6 of 8 sneetjes in de vriezer en ik haal er elke dag een zakje uit :P dat werkt ook prima :)
  vrijdag 12 juni 2020 @ 08:54:33 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_193596309
Met vier personen in huis doen we doorgaans niet langer dan 2 dagen met een brood. Maar dat gaat niet op als je vieze afbakbroodjes gaat kopen :')
disclaimer
pi_193596347
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 05:55 schreef SQ het volgende:

[..]

Zo deden wij het inderdaad toen we nog een vriesvak in de keuken hadden :P
Hier ook. Alleen de dag dat ik brood haal, dan laat ik dat brood liggen en doe ik de rest in de avond in de vriezer. Of in het weekend, dan haal ik een restje in 1 keer eruit..
pi_193596356
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 08:54 schreef SQ het volgende:
Met vier personen in huis doen we doorgaans niet langer dan 2 dagen met een brood. Maar dat gaat niet op als je vieze afbakbroodjes gaat kopen :')
sowieso, van die pistoletjes ofzo, die per 6 in een verpakking zitten? Daar vind ik ehct niets aan...
  vrijdag 12 juni 2020 @ 09:05:11 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_193596429
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 08:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

sowieso, van die pistoletjes ofzo, die per 6 in een verpakking zitten? Daar vind ik ehct niets aan...
Ik ook niet. Mijn man en kinderen wel :')
Dus ik eet oud waldkornbrood en zij afbakbroodjes _O-
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')