Nou idd. Iets inplannen op zaterdag en zondag niets.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:23 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Of gewoon accepteren dat je de dag daarna moe bent. Tenzij je elke dag dingen te doen hebt, dan is dat niet houdbaar.
Dat is op zich een goed punt, maar mijn probleem met deze testen is dat ze een niet specifiek genoeg antwoord geven en dat er dan ook totaal geen specifiek behandel/medicatieplan uit voortkomt. Misschien weet ik daar niet genoeg van af omdat bij mij geen autisme werd geconstateerd. Maar er werden bij mij WEL neuropsychologische gebreken geconstateerd, waar vervolgens geen behandeling voor was behalve "accepteer het", omdat ze niet konden aangeven waar het door kwam behalve ontwikkel achterstand in het algemeen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:09 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Dat wordt sowieso nooit gezegd zonder bewijs.....niet iedereen hoeft een mri scan te krijgen, maar er zijn genoeg testen waaruit blijkt dat iemand niet reageert zoals diegene eigenlijk zou moeten reageren en dát levert voor professionals bewijs op. Men kan testen hoe hersenhelften bv samenwerken, of evenwichtoefeningen doen.....simpel voorbeeld even voor de duidelijkheid: niet iedereen kan jongleren, diegene kan niet op een rijtje krijgen hoe je deze handeling moet uitvoeren....dat is dan op zich bewijs genoeg dat er iets niet helemaal goed functioneert.
Raar, gezien ik niks verkeerds zei.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De reactie laat zien dat ik je post slecht/verkeerd gelezen heb. En dat ik Phoenyx een ergerlijke user vindt.
Toch nog maar even hierop reageren nu ik begrijp wat voor leven dit is gaan leiden. Voor mijn eigen gevoel doe ik met die post niet alsof ze allemaal vreselijke mensen zijn. Maar wel dat je een lul kan zijn ook al heb je het zelf niet door. Dat lijkt me ook niet echt iets waarover we kunnen discussiëren toch? Als ik een stoornis heb waardoor ik iedereen uitscheld dan ben ik gewoon een eikel, de oorzaak ervoor kan je altijd als verzachtende omstandigheid zien maar ik ben nooit een lieve jongen dan. Wou alleen maar aangeven dat ze het inderdaad niet begrijpen en dat is ze niet kwalijk te nemen maar dat maakt de uitkomst van hun gedrag niet mooierquote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:50 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja en dan ben je dus geen lul..
Je doet net alsof het allemaal vreselijke mensen zijn!!
Zo, heel veel mensen die in het echt ook zo denken zoals ik doe. Wat raar. Je zou bijna kunnen denken dat ik gewoon normaal nadenk en reageer.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:57 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Met zij bedoel ik mezelf en ik weet dat Phoenix een troll is, maar deze reactie heb ik al vaak genoeg meegemaakt in het verleden en daarom reageerde ik erop.
Edit: Ironisch genoeg is dit een reactie wat laat zien, dat er snel van uit wordt gegaan dat je de context niet doorhebt.
Iemand met Tourette ga je toch ook niet grof vinden?quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:22 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Toch nog maar even hierop reageren nu ik begrijp wat voor leven dit is gaan leiden. Voor mijn eigen gevoel doe ik met die post niet alsof ze allemaal vreselijke mensen zijn. Maar wel dat je een lul kan zijn ook al heb je het zelf niet door. Dat lijkt me ook niet echt iets waarover we kunnen discussiëren toch? Als ik een stoornis heb waardoor ik iedereen uitscheld dan ben ik gewoon een eikel, de oorzaak ervoor kan je altijd als verzachtende omstandigheid zien maar ik ben nooit een lieve jongen dan. Wou alleen maar aangeven dat ze het inderdaad niet begrijpen en dat is ze niet kwalijk te nemen maar dat maakt de uitkomst van hun gedrag niet mooier
Dat ik niet nee (als ik weet dat die persoon dat heeft) maar dat is een impuls. Autisten begrijpen de wereld wel, zijn vaak ook zelfs slim toch zeggen ze. Ik heb een kennis die autisme heeft, alle uitspraken van hem kan ik wel op autisme gooien maar dat is ook niet bepaald eerlijk voor mij en de rest van de wereld. Je mag mensen best aanspreken op hun gedrag. Anders leren ze ook niet maar goed.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Iemand met Tourette ga je toch ook niet grof vinden?
Dus omdat je er geen specifieke ervaring mee hebt heb jij je oordeel al klaar.....terwijl ik via mijn dochter hier al 17 jaar ervaring mee hebt dus misschien moet je gewoon niet zo snel je oordeel klaar hebben hierover.....quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat is op zich een goed punt, maar mijn probleem met deze testen is dat ze een niet specifiek genoeg antwoord geven en dat er dan ook totaal geen specifiek behandel/medicatieplan uit voortkomt. Misschien weet ik daar niet genoeg van af omdat bij mij geen autisme werd geconstateerd. Maar er werden bij mij WEL neuropsychologische gebreken geconstateerd, waar vervolgens geen behandeling voor was behalve "accepteer het", omdat ze niet konden aangeven waar het door kwam behalve ontwikkel achterstand in het algemeen.
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13854046.2018.1518489
Goede post. Ze geeft wel aan dat ze er misschien niet genoeg vanaf weet. Volgens mij wil ze gewoon meer informatie/advies, beetje overgehaald worden misschien inderdaad. Zij is net als jij best intelligent.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:31 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dus omdat je er geen specifieke ervaring mee hebt heb jij je oordeel al klaar.....terwijl ik via mijn dochter hier al 17 jaar ervaring mee hebt dus misschien moet je gewoon niet zo snel je oordeel klaar hebben hierover.....
Eens, maar soms komt ze iets anders over....maar ik sta altijd open voor adviesquote:Op donderdag 11 juni 2020 22:34 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Goede post. Ze geeft wel aan dat ze er misschien niet genoeg vanaf weet. Volgens mij wil ze gewoon meer informatie/advies, beetje overgehaald worden misschien inderdaad. Zij is net als jij best intelligent.
Ach ja ik begrijp je. Maar ze bedoelt het goed en is voor zover ik kan zien net als jij wel echt een aardig en intelligent persoon. Vind dat je het goed aanpakt dus hoorquote:Op donderdag 11 juni 2020 22:36 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Eens, maar soms komt ze iets anders over....maar ik sta altijd open voor advies
Eensquote:Op donderdag 11 juni 2020 22:39 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ach ja ik begrijp je. Maar ze bedoelt het goed en is voor zover ik kan zien net als jij wel echt een aardig en intelligent persoon. Vind dat je het goed aanpakt dus hooren samen komen we altijd wel een stapje verder
Ja nou ja deels heb ik dus mijn oordeel al klaar... Maar jij geeft ook helemaal geen concrete voorbeelden over hoe ze welke neuropsychologische gebreken bij je dochter constateerden, al begrijp ik dat dit prive is, maar daardoor moet ik maar gewoon aannemen dat het klopt vanuit jouw ervaring, terwijl ik zelf ook 8 jaar ervaring heb met psychologen en er ook niemand is die op basis daarvan zomaar dingen van mij aanneemt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:31 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Dus omdat je er geen specifieke ervaring mee hebt heb jij je oordeel al klaar.....terwijl ik via mijn dochter hier al 17 jaar ervaring mee hebt dus misschien moet je gewoon niet zo snel je oordeel klaar hebben hierover.....
Nou ja dank je ik wil gewoon antwoord op mijn vragen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:34 schreef phoenyx het volgende:
Goede post. Ze geeft wel aan dat ze er misschien niet genoeg vanaf weet. Volgens mij wil ze gewoon meer informatie/advies, beetje overgehaald worden misschien inderdaad. Zij is net als jij best intelligent.
Ja dat klopt ook, ik ben gewoon normaal verklaard door psychologen, alleen dus met beperkingen. Ik ben blij dat ik dat weet en dat ze op een positieve manier mij probeerden op andere gedachten te brengen, dat verminderde mijn boosheid dat ze er niets aan konden veranderen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:51 schreef phoenyx het volgende:
@:geeninspiratie1235 Ik heb jou eigenlijk altijd als een alternatieve meid gezien, nooit echt het idee gehad dat er echt iets mis met je was aan van wat ik las van je posts. Bedoel ik heb wel topics gezien waarin je daar zelf over twijfelde, maar je posts zijn altijd netjes en vrij correct. Zie je voor me als een relaxte meid/vrouw die vast wel wat dingetjes heeft maar heb nooit echt het gevoel gehad dat het allemaal erg is ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
Wil je je vragen nog een keertje opsommen voor mij?quote:
1. Als iemand neuropsychologische testen krijgt, is dat dan voor of na de disgnose autisme?quote:Op donderdag 11 juni 2020 23:11 schreef phoenyx het volgende:
Wil je je vragen nog een keertje opsommen voor mij?
Ach ik weet het niet. Maar bedanktquote:Op donderdag 11 juni 2020 23:14 schreef phoenyx het volgende:
En over wat je in je spoiler vertelt: sommige mensen hebben nou eenmaal pech. Je kan ook geen succes hebben terwijl je wel gewoon wel normaal of juist goed nadenkt, sommige mensen overkomt dat nou eenmaal jammer genoeg. Ik hoop dat je zoiets inderdaad niet tegen je laat werken om juist niet te proberen wel iets te laten slagen om het zo maar te zeggen.
Misschien.... Ik hoop het en anders pech gehad. Ben niet in ontwikkelingslamd geboren dus dat is al 1 pluspuntquote:Op donderdag 11 juni 2020 23:19 schreef phoenyx het volgende:
Misschien ben jij net als dat ik ben gewoon een beetje speciaal maar leg jij er nu nog extra de nadruk op omdat je nog wat jonger bent? Ik heb zelf het idee met hoe je hier reageert het best wel heel erg goed met je kan gaan over een tijdje. Is gewoon even tijdelijk wat gedoe maar als je wat weet hoe je zaken extra goed aan kan pakken gaat het volgens mij met jou ook wel prima
1, dat weet ik niet jammer genoegquote:Op donderdag 11 juni 2020 23:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
1. Als iemand neuropsychologische testen krijgt, is dat dan voor of na de disgnose autisme?
2. wat is dan de uitleg die zo iemand krijgt waarom de testuitslag met zekerheid kan zeggen dat diegene een hersenaandoening heeft ook al is dat nooit lichamelijk aangetoond
3. Krijgt die persoon dan echt een training of medicatie waardoor het autisme vermindert?
4. Als het doel niet het verminderen van autisme is omdat dit niet kan maar aanpassing omdat ze goed zijn zoals ze zijn maar alleen anders dan anderen, waarom is de officiele diagnose dan nodig. Dan hebben bijeenkomsten van lotgenoten toch hetzelfde effect. Het enige probleem is dat werkgevers vaak mensen met een beperking niet tegemoet willen komen. Maar dan dient een diagnose alleen om dat te bewerkstelligen,wat is voor de rest het doel ervan?
Het voelt voor mij wat aan alsof je jezelf wat ziek praat. Ik geloof best dat niet alles oke is maar zoals jij over jezelf praat is denk ik nogal veel stappen verder dan de praktijk. Je bent zo gek nog niet, jammer dat niet alles lukt in het leven maar je bent behoorlijk intelligent. Probeer nog gewoon wat zaken uit, doe ik ookquote:Op donderdag 11 juni 2020 23:22 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
1. Als iemand neuropsychologische testen krijgt, is dat dan voor of na de disgnose autisme?
2. wat is dan de uitleg die zo iemand krijgt waarom de testuitslag met zekerheid kan zeggen dat diegene een hersenaandoening heeft ook al is dat nooit lichamelijk aangetoond
3. Krijgt die persoon dan echt een training of medicatie waardoor het autisme vermindert?
4. Als het doel niet het verminderen van autisme is omdat dit niet kan maar aanpassing omdat ze goed zijn zoals ze zijn maar alleen anders dan anderen, waarom is de officiele diagnose dan nodig. Dan hebben bijeenkomsten van lotgenoten toch hetzelfde effect. Het enige probleem is dat werkgevers vaak mensen met een beperking niet tegemoet willen komen. Maar dan dient een diagnose alleen om dat te bewerkstelligen,wat is voor de rest het doel ervan?
[..]
Ach ik weet het niet. Maar bedankt
[..]
Misschien.... Ik hoop het en anders pech gehad. Ben niet in ontwikkelingslamd geboren dus dat is al 1 pluspunt
ik ben eigenlijk te moe om het nog een keer op te schrijven sorry... Maar bedankt voor je antwoordenquote:Op donderdag 11 juni 2020 23:31 schreef phoenyx het volgende:
1, dat weet ik niet jammer genoeg
2, die uitleg heb ik jammer genoeg ook niet. Klinkt voor mij wat raar tenzij de antwoorden zo duidelijk zijn dat het niet lichamelijk aangetoond hoeft te worden om het zeker te weten.
3, dat weet ik ook niet. Ik dacht dat autisme niet echt te behandelen is maar dat die personen vanwege hun intelligentie snappen hoe ze moeten reageren.
4, omdat ze op bepaalde punten goed zijn en op andere punten minder goed. Ik had zelf niet in gedachten trouwens dat jij autisme had. Verder begrijp ik niet wat je bij punt 4 zegt, kan best aan mij liggen, kan je dat punt wat duidelijker uiteenzetten?
in de kern heb ik dus ook eigenlijk geen zinnig antwoord.
Ja jij lokte een beetje een zelfmedelijdende reactie uit. Mensen die iedereen hier ophemelt noemden mij beperkt. En als ik dan aangeef dat ik me zelf liever concentreer op wat ik wel kan veranderen praat ik me volgens jou ziek.quote:Op donderdag 11 juni 2020 23:34 schreef phoenyx het volgende:
Het voelt voor mij wat aan alsof je jezelf wat ziek praat. Ik geloof best dat niet alles oke is maar zoals jij over jezelf praat is denk ik nogal veel stappen verder dan de praktijk. Je bent zo gek nog niet, jammer dat niet alles lukt in het leven maar je bent behoorlijk intelligent. Probeer nog gewoon wat zaken uit, doe ik ook
Het een beïnvloedt misschien wel vaker het ander. Het is allemaal niet zo simpel, helaas.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 10:04 schreef Plots het volgende:
[..]
Autisme is aangeboren. Incel worden is aangeleerd door verkeerde omgevingsfactoren.
Haha, ik ben nog slimmer. Ik ben er nooit aan begonnen. Ik kan er gewoon niets leuks aanvinden. Terwijl ik WEL geniet van contacten, van samen zijn, familie, vrienden, mijn mede sportbeoefenaars, vrijwilligerswerk-contacten enz.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:20 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik heb social media er ook uit gegooid. Heerlijk
Een lul zijn of een lul gevonden worden, .....quote:Op donderdag 11 juni 2020 22:22 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Toch nog maar even hierop reageren nu ik begrijp wat voor leven dit is gaan leiden. Voor mijn eigen gevoel doe ik met die post niet alsof ze allemaal vreselijke mensen zijn. Maar wel dat je een lul kan zijn ook al heb je het zelf niet door. Dat lijkt me ook niet echt iets waarover we kunnen discussiëren toch? Als ik een stoornis heb waardoor ik iedereen uitscheld dan ben ik gewoon een eikel, de oorzaak ervoor kan je altijd als verzachtende omstandigheid zien maar ik ben nooit een lieve jongen dan. Wou alleen maar aangeven dat ze het inderdaad niet begrijpen en dat is ze niet kwalijk te nemen maar dat maakt de uitkomst van hun gedrag niet mooier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |