abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193508752
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aan de Telegraaf heb ik ook geen boodschap nee. Maar het is natuurlijk niet alleen de Telegraaf die hier boos over is.

Mijn bezwaar is dat ze op een aantal momenten in deze kwestie heeft laten zien haar baan gewoon niet te snappen. En zeker in een situatie waar de regering veel moeite heeft om maatregelen te handhaven. En we niet weten of op termijn nog een verscherping nodig is. Dan is een burgemeester die op eigen houtje bepaald hoe belangrijk een bepaalde demonstratie al dan niet is een enorm risico voor de handhaafbaarheid.

Dus het is een lastige om dat vertrouwen terug te krijgen. Het is immers geen baan waarbij beginnersfouten horen en een je een coach kan inschakelen ofzo.
Tel daarbij op het gluiperige gedrag om de minister erbij te betrekken omdat ze nattigheid voelde, en we kunnen wel concluderen dat ze meer bezig was haar hachje te redden dan de stad te besturen.
  zondag 7 juni 2020 @ 04:29:29 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193517080
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:56 schreef Hexagon het volgende:
Aan de Telegraaf heb ik ook geen boodschap nee. Maar het is natuurlijk niet alleen de Telegraaf die hier boos over is.
Klopt, ook de lezers van de Telegraaf kunnen niet ophouden met zeuren.
quote:
Mijn bezwaar is dat ze op een aantal momenten in deze kwestie heeft laten zien haar baan gewoon niet te snappen. En zeker in een situatie waar de regering veel moeite heeft om maatregelen te handhaven. En we niet weten of op termijn nog een verscherping nodig is. Dan is een burgemeester die op eigen houtje bepaald hoe belangrijk een bepaalde demonstratie al dan niet is een enorm risico voor de handhaafbaarheid.
Ja, dat zie je nu overal in de wereld. Dat anderhalve-metercircus is moeilijk te verenigen met het recht op demonstratie.
In de VS, maar ook in Londen, Parijs, Berlijn en Amsterdam zie je dat de volkswoede over politiegeweld grote mensenmassa's mobiliseert.
Dat gaat niet overal goed: bruut politieoptreden en daardoor rellen, chaos.
In Amsterdam: geen vuiltje aan de lucht. Prima sfeer, geen onvertogen woord. Het was alleen een beetje druk.
Dat die demonstratie zonder incidenten is verlopen, ondanks de drukte, is mede te danken aan de de-escalatie strategie van Halsema. Hulde!
quote:
Dus het is een lastige om dat vertrouwen terug te krijgen. Het is immers geen baan waarbij beginnersfouten horen en een je een coach kan inschakelen ofzo.
Van rauwrechts en diens clubblaadjes heeft ze nooit het vertrouwen gekregen en dat gaat ze niet krijgen ook. Want vrouw, want links, want bah eng.
Dat deel van de burgerij zou ik lekker in het eigen sop laten gaarkoken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 7 juni 2020 @ 04:35:41 #127
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193517099
Je ziet dat burgemeesters in andere Nederlandse steden de strategie van Halsema grotendeels overnemen. Dat gaat ook overal goed.
  zondag 7 juni 2020 @ 13:24:28 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193521135
Harde kritiek Joustra op verloop Dam-demo

Tjibbe Joustra heeft in het programma Buitenhof harde kritiek geuit op het verloop van de demonstratie op de Dam en de rol van burgemeester Halsema. De voormalig voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) pleit voor een onafhankelijk onderzoek en benadrukt dat helemaal niet uitmaakt wat minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) in een appgesprek heeft gezegd. „De burgemeester is eindverantwoordelijk.” _O_

Bovendien vindt Joustra zulke appberichten meer iets voor ’de informele sfeer’. „Je kunt geen formele zaken op deze manier bewerkstelligen. Het is mij bovendien onduidelijk wat de minister zou kunnen, want je kunt niet regelgeving opzij schuiven.”

Volgens de voormalig OVV-voorzitter had dit formeel in ieder geval niet zo mogen gebeuren. „Bij crisiscommunicatie is het van groot belang dat informatie gevalideerd wordt. Je hebt een crisisstaf waar informatie naartoe moet. Als je die ongefilterd krijgt, blijkt het vaak te niet kloppen. Of blijkt er toch iemand nog een berichtje op zijn telefoon door te krijgen.”

Joustra wil Halsema niet direct de schuld geven van drukte op de Dam. „De burgemeester is eindverantwoordelijk, dat is dan ook zo. Maar dat betekent nog niet dat je schuld hebt aan zaken.”

Het is volgens hem wel van groot belang om vanaf het begin te zeggen wie verantwoordelijk is. „Het is een weinig begaanbare weg om te zeggen: die is verantwoordelijk en die. Jij bent als burgemeester eindverantwoordelijk en dat betekent dat je moet uitleggen wat er gebeurd is.” Dat is volgens Joustra nog onvoldoende gebeurd. „Ik denk dat er nog wel ruimte is voor een systematische uitleg. Heeft men steken laten vallen?”

Dat moet door een onafhankelijke club onderzocht worden, aldus de voormalige OVV-voorzitter. „De burgemeester speelt een rol, de korpschef speelt een rol, dat moet je onafhankelijk laten doen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-op-verloop-dam-demo

Halsema weer een :R
pi_193521499
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2020 04:35 schreef Ringo het volgende:
Je ziet dat burgemeesters in andere Nederlandse steden de strategie van Halsema grotendeels overnemen. Dat gaat ook overal goed.
De strategie van geen voorwaarden stellen vooraf? Dat zie ik nergens.

Je ziet bovendien dat organisatoren ook een stuk beter voorbereid zijn. Dan hoef je als burgemeester ook weinig te doen.
zie email 27 oktober
  zondag 7 juni 2020 @ 14:04:52 #130
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193521601
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De strategie van geen voorwaarden stellen vooraf? Dat zie ik nergens.

Je ziet bovendien dat organisatoren ook een stuk beter voorbereid zijn. Dan hoef je als burgemeester ook weinig te doen.
De strategie van bij grotere opkomst toch niet afbreken.
quote:
In de beschikkingsbrief van de gemeente Eindhoven hield de organisatie het daarom op mogelijk „200 deelnemers”. De gemeente zelf trok in diezelfde brief bij zevenhonderd demonstranten een harde grens.

In werkelijkheid waren er zaterdag ruim twee keer zoveel mensen aanwezig als toegestaan. De gemeente schat het aantal op 1.700 demonstranten. Hoe kon het dat de gemeente die duizend man extra toch toestond? Waarom is de demonstratie niet alsnog afgebroken?
Duizend man meer dan toegestaan maar toch kon de demonstratie van de gemeente gewoon doorgaan. Dus in dit geval strikte voorwaarden vooraf en tijdens de demonstratie pragmatisch handelen.
pi_193521632
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De strategie van bij grotere opkomst toch niet afbreken.
[..]

Duizend man meer dan toegestaan maar toch kon de demonstratie van de gemeente gewoon doorgaan. Dus in dit geval strikte voorwaarden vooraf en tijdens de demonstratie pragmatisch handelen.
Wat ik van de situatie in Eindhoven begreep was daar ondanks de veel grotere opkomst toch de 1,5 meter gewaarborgd. Dat betekend dat je als burgemeester in het voortraject goede keuzes hebt gemaakt.

Ik reken dat Halsema niet heel zwaar aan. Ze was de eerste en had kort de tijd. Maar de situatie is natuurlijk wel onvergelijkbaar.
zie email 27 oktober
pi_193521660
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:

De voormalig voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV)
Ah weer iemand met aandacht tekort.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2020 14:09:19 ]
  zondag 7 juni 2020 @ 14:10:52 #133
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193521681
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat ik van de situatie in Eindhoven begreep was daar ondanks de veel grotere opkomst toch de 1,5 meter gewaarborgd. Dat betekend dat je als burgemeester in het voortraject goede keuzes hebt gemaakt.

Ik reken dat Halsema niet heel zwaar aan. Ze was de eerste en had kort de tijd. Maar de situatie is natuurlijk wel onvergelijkbaar.
Ok, wat mij betreft is het redelijk vergelijkbaar. De situatie is door alle commotie anders maar de aanpak redelijk vergelijkbaar. Ben benieuwd hoe het woensdag gaat.
  zondag 7 juni 2020 @ 14:12:49 #134
131800 Tarado
capō de fusca
pi_193521701
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ok, wat mij betreft is het redelijk vergelijkbaar. De situatie is door alle commotie anders maar de aanpak redelijk vergelijkbaar. Ben benieuwd hoe het woensdag gaat.
wat ik het kwalijke vind aan haar excuus is dat ze deed of ze het niet wist en daarom niet anders kon terwijl de feiten anders liggen, ze heeft dan wel weer het geluk dat het qua openbare orde goed is afgelopen
  zondag 7 juni 2020 @ 14:21:52 #135
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193521815
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat ik het kwalijke vind aan haar excuus is dat ze deed of ze het niet wist en daarom niet anders kon terwijl de feiten anders liggen, ze heeft dan wel weer het geluk dat het qua openbare orde goed is afgelopen
Qua openbare orde was het zoals het ging ook de eenvoudigste optie.
  zondag 7 juni 2020 @ 14:23:49 #136
131800 Tarado
capō de fusca
pi_193521837
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Qua openbare orde was het zoals het ging ook de eenvoudigste optie.
dat weten we dus niet, het had om andere redenen kunnen escaleren
  zondag 7 juni 2020 @ 18:31:04 #137
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193524706
Duizenden mensen bij antiracismedemonstraties Zwolle en Maastricht

Ook vandaag zijn er weer twee antiracismedemonstraties in Nederland. Gisteren werd er geprotesteerd in Tilburg en Eindhoven, vandaag in Zwolle en Maastricht. In Zwolle zijn 2500 mensen aanwezig. In Maastricht zijn maximaal 2000 mensen welkom en zijn er inmiddels ruim 1400 aanwezig.

Bij de manifestatie tegen racisme en discriminatie in Zwolle hebben zich vanmiddag 2500 betogers verzameld. Ze vormden om 15.00 uur een zwart hart waarvan een foto vanuit een drone gemaakt werd. Ook vroegen ze aandacht voor Tomy Holten, de ‘Zwolse George Floyd’, die ook bij politiegeweld om het leven kwam. Hij overleed in maart na een arrestatie. ,,Er wordt eerst gemept, dan pas worden vragen gesteld. Tomy Holten heeft dit meegemaakt”, zei demonstrant Louis de Freitas die het publiek kort toe mocht spreken. Het publiek hield om 15.00 uur een minuut stilte.

Eerder deze week sprak de Zwolse organisatie de verwachting uit dat er 200 tot 250 bezoekers naar Zwolle zouden komen. De demonstratie in het Wezenlandenpark is een initiatief van de Zwolse homogemeenschap. ,,LHBTI’ers weten net als de zwarte gemeenschap in de Verenigde Staten wat het is om niet gelijkwaardig behandeld te worden’’, aldus de woordvoerder.

Burgemeester Peter Snijders van Zwolle richtte zich voorafgaand aan de manifestatie in een tweet tot de betogers. Hij noemde het ‘een belangrijk grondrecht om je mening te kunnen uiten tegen discriminatie’. Met de vuist in de lucht gebald schreeuwden de betogers minutenlang ‘black lives matter’ en ‘no justice no peace’.

Cirkels
Zo’n 1400 mensen hebben meegedaan aan de manifestatie tegen racisme in Maastricht. De meeste mensen zaten op het gras, zoals door de organisatie was gevraagd. Er waren gele vlekken in ronde vorm met spuitbussen op de grond getekend, waarop mensen gingen zitten om de 1,5 meter afstand te bewaren. ,,We hopen mensen wakker te kunnen schudden en willen mensen in VS laten zien dat we hen steunen’’, zei een van de organisatoren.

De manifestatie op De Griend langs de Maas begon om 14.00 uur en verliep in een ontspannen sfeer. Rond 15.30 uur eindigde de bijeenkomst. De voertaal tijdens de manifestatie was Engels, slechts enkele mensen spraken de menigte in het Nederlands toe. Dat komt vooral omdat veel deelnemers buitenlandse studenten waren, die geen Nederlands verstaan.

,,Je leerde ons Frans, Nederlands, Duits, Engels, Spaans, Portugees en jullie leerden niets!”, hield een van de organisatoren, Magali, de menigte voor. Veel witte mensen voelen volgens haar geen enkele empathie voor zwarte mensen. ,,Ze begrijpen niet waar wij het over hebben.”

Vergeving
,,Haat is klaar. Genoeg”, hield Mireille uit Brunssum de aanwezigen voor. Ze was met haar man Remco bij de actie om zich uit te spreken tegen racisme. Remco zag de demonstranten, zwart en wit, door elkaar zitten op het veld. ,,Ik roep alle witte Nederlanders op zich uit te spreken tegen racisme. Laat je horen.” Als witte man vroeg hij vergeving voor wat zijn voorouders de voorouders van zijn gekleurde echtgenote Mireille hebben aangedaan tijdens de slavernij.

De organisatie wilde de manifestatie aanvankelijk op het Vrijthof in het stadshart houden. Maar daarvan werd afgezien omdat dat plein te klein is voor een te grote toeloop. In overleg met het stadsbestuur werd daarom gekozen voor het park De Griend aan de Maas, waar meer uitwijkmogelijkheden zijn. Achteraan De Griend waren de toespraken niet te horen. Dit als gevolg van de drukte en de noodzaak anderhalve meter afstand te bewaren. Maar via een livestream konden mensen de sprekers via hun mobiele telefoon toch volgen.

Het was de tweede manifestatie tegen racisme in Maastricht. Afgelopen maandag deden zo’n honderd mensen mee aan een Black Lives Matter demonstratie. Die was toen op de Markt.

https://www.ad.nl/binnenl(...)maastricht~a2639d1e/

Kijk Halsema zo kan het dus ook :7
Kan je nog een heleboel van leren alvorens ons met prietpraat te bestoken over duivelse dilemma's :r
pi_193525675
Zou de ophef wat de maken met onevenredige Femke-haat?
pi_193525968
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Natuurlijk heeft de ophef ook te maken met de persoon van Halsema, ze is bij een heel deel van de bevolking nou eenmaal zeer onpopulair. Maar gezegd mag wel worden dat ze dit niet handig heeft aangepakt. De aanwezigheid zonder mondkapje, de slechte voorbereiding, te weinig initiatief om de instroomte beperken/uitstroom te vergroten. Ook dat getwitter met Grapperhaus was niet handig.
Dat ze van te voren niet verwacht hadden dat er zo veel mensen zouden komen kan gebeuren. Dat is ook niet aan Halsema zelf om dat te berekenen, die moet daar op haar experts (en de organisatie) kunnen vertrouwen. Maar dat ze bij een hogere instroom volledig overvallen is en praktisch niks doet is gewoon niet goed.

Of het genoeg is om haar weg te sturen? Daar twijfel ik over. Ik weet ook niet wat ik zelf zou zeggen als ik in de raad zat.

Al is het wel zo dat Halsema uitdrukkelijk gewaarschuwd werd door een raadslid: https://www.telegraaf.nl/(...)p-verkeerd-uitgelegd
(Een raadslid wat ik zeer kan waarderen en waar ik de afgelopen 2ekamer verkiezingen op heb gestemd, trouwens)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 7 juni 2020 @ 20:18:23 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193526154
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar natuurlijk. 80% van de #ophef is afkomstig van rauwrechts, types ą la Jan Roos en Wierd Duk. Witte mannen met kleine piemels.
pi_193526267
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft de ophef ook te maken met de persoon van Halsema, ze is bij een heel deel van de bevolking nou eenmaal zeer onpopulair. Maar gezegd mag wel worden dat ze dit niet handig heeft aangepakt. De aanwezigheid zonder mondkapje, de slechte voorbereiding, te weinig initiatief om de instroomte beperken/uitstroom te vergroten. Ook dat getwitter met Grapperhaus was niet handig.
Dat ze van te voren niet verwacht hadden dat er zo veel mensen zouden komen kan gebeuren. Dat is ook niet aan Halsema zelf om dat te berekenen, die moet daar op haar experts (en de organisatie) kunnen vertrouwen. Maar dat ze bij een hogere instroom volledig overvallen is en praktisch niks doet is gewoon niet goed.

Of het genoeg is om haar weg te sturen? Daar twijfel ik over. Ik weet ook niet wat ik zelf zou zeggen als ik in de raad zat.

Al is het wel zo dat Halsema uitdrukkelijk gewaarschuwd werd door een raadslid: https://www.telegraaf.nl/(...)p-verkeerd-uitgelegd
(Een raadslid wat ik zeer kan waarderen en waar ik de afgelopen 2ekamer verkiezingen op heb gestemd, trouwens)
Ik vind juist de foutieve inschatting het slechtste teken: dit betekent dat ze niet genoeg feeling heeft met wat er speelt onder het Amsterdamse burger en slechte adviseurs heeft.

Maar als dit genoeg is om af te treden, dan zullen er wel heel veel burgemeesters van grote steden wereldwijd moeten aftreden de komende tijd.
pi_193526337
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind juist de foutieve inschatting het slechtste teken: dit betekent dat ze niet genoeg feeling heeft met wat er speelt onder het Amsterdamse burger en slechte adviseurs heeft.

Maar als dit genoeg is om af te treden, dan zullen er wel heel veel burgemeesters van grote steden wereldwijd moeten aftreden de komende tijd.
Naast de foutieve "inschatting" (wat gewoonweg het negeren van signalen bleek te zijn) kan haar zeker worden aangerekend dat er helemaal niet werd ingegrepen toen de aanwas groter bleek te zijn. Gewoon echt helemaal niks. Nada. 0. Radiostilte.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:12:12 #143
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193527140
quote:
Niet overal is men zo kleingeestig als in Nederland.
pi_193529738
quote:

[..]

Maar die inschatting maken is niet echt haar werk, de politie moet die inschatting maken. Halsema werd daar gewoon fout geļnformeerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 7 juni 2020 @ 23:32:33 #145
131800 Tarado
capō de fusca
pi_193530138
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:08 schreef Hanca het volgende:
Halsema werd daar gewoon fout geļnformeerd.
is dat zo?
  maandag 8 juni 2020 @ 04:20:23 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193531627
Haha, zo'n rake column van Sander Schimmelpenninck:
Onsmakelijk hoe fatsoenlijke mensen corona-angst omzetten in een morele overtoep
pi_193532256
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Naast de foutieve "inschatting" (wat gewoonweg het negeren van signalen bleek te zijn) kan haar zeker worden aangerekend dat er helemaal niet werd ingegrepen toen de aanwas groter bleek te zijn. Gewoon echt helemaal niks. Nada. 0. Radiostilte.
Vreselijk.
pi_193532371
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

is dat zo?
Ja, politie gaf ook aan veel minder mensen te verwachten, die gingen uit van hooguit 600 mensen (dat gaven ze om 12 uur s middags nog aan).

https://www.trouw.nl/binn(...)onstranten~b664ff18/

Politie heeft er mensen voor om dat uit te zoeken, dat is niet het werk voor Halsema zelf. Halsema moet op die info vertrouwen.
pi_193532839
Femke "mijn kind is geen sociaal expriment" Halsema had uberhaupt not burgemeester moeten worden.
pi_193532903
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2020 04:20 schreef Ringo het volgende:
Onsmakelijk hoe fatsoenlijke mensen corona-angst omzetten in een morele overtoep
quote:
Als Femke Halsema geen burgemeester was, en het onderwerp van de demonstratie niet racisme was, zou de opwinding een factor tien kleiner zijn geweest, zo simpel is het. Er is daarnaast iets ontzettend onsmakelijks aan de manier waarop normaliter best fatsoenlijke mensen hun eigen angst voor corona omzetten in een morele overtoep, als het ultieme argument dat alle andere opzij zet. Als puntje bij paaltje komt, zijn we net zulke regeltjesfetsjisten als de Duitsers; regels zijn regels en als zij dan wij ook, en appels zijn ook heus peren. Terwijl leiders zich juist onderscheiden door niet altijd de regels te volgen, anders kun je er net zo goed een boa neerzetten.
Waarheid.
pi_193532965
quote:
Opgehouden met lezen bij Ingrid. :W
pi_193533022
quote:
"Terwijl leiders zich juist onderscheiden door niet altijd de regels te volgen, anders kun je er net zo goed een boa neerzetten."
:D :X

Op zich mooie column, maar ik ben het niet met hem eens. Er zijn veel mensen die dingen ląten, omdat de overheid dat stelt. In het begin zat er een stukje coördinatie op : als die groep nou binnen blijft dan kan die andere groep veilig naar buiten, en geven we het virus geen ruimte. (kinderen thuis zodat noodzakelijke beroepen konden werken).

Inmiddels bepalen mensen zelf meer wat kan en niet kan. De mensen met de grootste mond /meeste lef nemen de ruimte in van de kwetsbaarste of de angstigste. Degene die nu meer (overbodig) met het OV reist, vergroot het risico om besmet te raken, ten koste van de kwetsbare die niet naar buiten kan omdat het risico op besmetting groter is geworden.

Er zijn een hoop mensen die dingen inleveren. Bezoek in verpleegtehuizen, dagbesteding, geestelijke gezondheidszorg, etc. En dat wordt allemaal nu weer wat ingewikkelder omdat er op de dam een paar mensen weer dat risico hebben opgezocht terwijl het niet nodig was ('vermijd drukte'). Dąt vind ik kwalijk. Waar is de solidariteit om iedereen weer wat meer bewegingsvrijheid te gunnen door zelf goed op je eigen gangen te letten?
Somebody that I used to know
  maandag 8 juni 2020 @ 18:59:34 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193540840
Datzelfde geldt natuurlijk voor de vliegtuigen, de treinen, de trams, de parken, de stranden en alle restaurants en terrassen waar half Nederland elkaar alweer gezellig in het gezicht aan het hijgen is.

Maar een demonstratie, in hartje Amsterdam, door mensen van links allooi, tegen racisme, onder auspiciėn van deze ene burgemeester... neen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Ringo op 08-06-2020 19:09:56 ]
  maandag 8 juni 2020 @ 19:04:03 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193540918
quote:
Mooi!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 juni 2020 @ 19:23:27 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')