En dus hoeven we er niks aan te doen? Lekker makkelijk!quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:49 schreef HSG het volgende:
In alle landen in de wereld komt racisme voor en dat zal ook nooit verdwijnen. Als het de blanken niet zijn dan zijn getinte/negroide/Aziatische mensen zelf die ontzettend racistisch zijn.
Het gaat om het abnormale gedrag die bepaalde groepen aan het daglicht brengen...quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Gezien de hoeveelheid users die hier dagelijks allerlei vreemdelingenhaat neerpleurt is dat zeker een probleem. Ik denk dat iemand die het wil onderbouwen hier slechts een paar topics hoeft uit te printen.
Je bedoelt dat je het confronterend vind?quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:53 schreef HSG het volgende:
Er zijn genoeg deugers/sjw's die roepen dat het alleen blanken racisten en zijn en dat racisme alleen in de westerse wereld voor komt.
Dat zeg ik niet alleen er wordt nu te makkelijk naar een groep gewezen.
Absoluut!quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:49 schreef HSG het volgende:
In alle landen in de wereld komt racisme voor en dat zal ook nooit verdwijnen. Als het de blanken niet zijn dan zijn getinte/negroide/Aziatische mensen zelf die ontzettend racistisch zijn.
Waar lees jij dat uit?quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je het confronterend vind?
Confirmation bias is een serieus ding. Je ziet wat je verwacht te zien.quote:Op donderdag 4 juni 2020 09:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Precies, gister bij op1 werd ook aangegeven dat een onderzoek hier naar aantoonde dat het eigenlijk helemaal niet het geval was (binnen het politiekorps).
Ik word, zonder te overdrijven, minimaal 1 keer per maand door de politie aan de kant gezet vanwege een ' patsercontrole' . Ik rij een 'dikke' auto en ben nog relatief jong.
Ik ben blank. Nooit een probleem erdoor gekregen, want na het tonen van je papieren ben je na 30 seconden weer op weg.
Ik vraag me af of ik dit anders zou ervaren als ik zwart was geweest......
Jouw reacties.quote:
Goedbedoelde discriminatie of toch betutteling?quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Geen racisme
maar wel discriminatie nu in Nerderland
https://www.telegraaf.nl/(...)m-terrasje-te-pikken
Juist ja, gedrag van personen wordt op hele groepen geprojecteerd. Een belangrijk onderdeel van racisme.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:53 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het gaat om het abnormale gedrag die bepaalde groepen aan het daglicht brengen...
smeerlappen die kroegen onderkotsen moeten ze in een riool begraven, of ze nu blank zwart geel of blauw zijn. Viezerik.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:41 schreef babylon het volgende:
[..]
Toen ik bij mijn vierde bezoek voor de tweede keer de boel onderkotste in een kroeg was IK niet meer welkom. Alle andere blanke dronken lange slungels nog wel. Dat is het probleem met alle negers weigeren als er een paar wat hebben gedaan.
Oh ja zo kunnen we alles wel onder racisme schuiven. Lol.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Juist ja, gedrag van personen wordt op hele groepen geprojecteerd. Een belangrijk onderdeel van racisme.
Moet je aan Memphis Depay vragen die zetten ze aan de kant omdat ze jaloers zijn en omdat die donker isquote:Op donderdag 4 juni 2020 09:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Precies, gister bij op1 werd ook aangegeven dat een onderzoek hier naar aantoonde dat het eigenlijk helemaal niet het geval was (binnen het politiekorps).
Ik word, zonder te overdrijven, minimaal 1 keer per maand door de politie aan de kant gezet vanwege een ' patsercontrole' . Ik rij een 'dikke' auto en ben nog relatief jong.
Ik ben blank. Nooit een probleem erdoor gekregen, want na het tonen van je papieren ben je na 30 seconden weer op weg.
Ik vraag me af of ik dit anders zou ervaren als ik zwart was geweest......
Eens. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die racisme goedkeuren.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Confirmation bias is een serieus ding. Je ziet wat je verwacht te zien.
Overigens is er zeker racisme in Nederland. Ook soms in behandeling van mensen. Ik ben daar tegen, zou graag willen dat mensen worden beoordeeld op hun gedrag en niet hun uiterlijk.
Echter de voorbeelden die ik steeds zie vind ik weinig steekhoudend. Een verdachte situatie is niet perse verdacht omdat de persoon een kleurtje heeft. Heeft ook te maken met de wijk, tijd, wat er daar eerder gebeurd is. Een enkel geval is zelden racisme, de optelsom kan blijk geven van vooroordelen of zelfs kwadere bedoelingen.
Daarnaast is generaliseren niet goed, maar de oververtegenwoordiging van niet blanke mensen in criminaliteit maakt het zeker niet makkelijker om mensen echt altijd als persoon te beoordelen. En dan kun je wel doen of dat niets mag uitmaken, maar dat is hetzelfde als blanke mensen als potentiële racisten zien. De meesten zijn verre van racistisch.
Het is een heel complex en echt probleem. Het wordt alleen weer eens ontzettend versimpeld en geframed. Er is een dader en die is evil, een slachtoffer en die kan er nooit iets aan doen. En de groepen waartoe deze mensen behoren kunnen als groep ook nergens op worden aangesproken. Behalve natuurlijk als je blank bent. Dan ben je wel onderdeel van een racistische cultuur.
Ben je als Marokkaan dan onderdeel van een criminele cultuur? En zelf zijn deze groepen ook verre van vrij van vooroordelen naar anderen op basis van afkomst, ethniciteit, religie of huidskleur.
Iedereen als individu behandelen op basis van gedrag: graag. Op deze manier de discussie voeren en de Amerikaanse situatie klakkeloos kopiëren en projecteren op ons land..... ontzettend achterlijk.
Het gaat mis waar mensen de slachtofferrol kiezen en erin dwepen. Lead by example. Wees die succesvolle donkere vrouw. Of marokkaan, whatever. En als iemand zich racistisch gedraagt, spreek iemand daarop aan. Maar om mensen bij voorbaat al tot racisten te bombarderen is exact hetzelfde als wat mensen met vooroordelen doen richting de groepen die zich gediscrimineerd voelen. Het lost niets op en leidt alleen maar tot meer polarisatie.
In ieder geval alle users die hier voortdurend allerlei kwesties aangrijpen om hele groepen te kunnen bashen ja.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh ja zo kunnen we alles wel onder racisme schuiven. Lol.
Ja, dat is wel precies de selectieve perceptie waar ik op doel.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:00 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Moet je aan Memphis Depay vragen die zetten ze aan de kant omdat ze jaloers zijn en omdat die donker is![]()
Niet om het feit dat hij stuitend arrogant en dom is
Oh ja, daar komt de: als je niet gekleurd bent kun je en mag je er zeker niets van vinden of zeggen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dit vooral ja!
En natuurlijk is 'discriminatie' en 'racisme' óók een gevoel! Net als dat onveiligheid een gevoel is. Dat betekent niet dat we daar maar niks meer mee hoeven te doen...
Maar er ligt ook een oplossing in de 'eigen groep' . Als jij wordt opgevoed met de perceptie dat je als minderwaardig burger door het leven zult gaan, dan ga je dat ook tegenkomen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dit vooral ja!
En natuurlijk is 'discriminatie' en 'racisme' óók een gevoel! Net als dat onveiligheid een gevoel is. Dat betekent niet dat we daar maar niks meer mee hoeven te doen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |