abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:53:23 #21
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193467147
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:49 schreef HSG het volgende:
In alle landen in de wereld komt racisme voor en dat zal ook nooit verdwijnen. Als het de blanken niet zijn dan zijn getinte/negroide/Aziatische mensen zelf die ontzettend racistisch zijn.
En dus hoeven we er niks aan te doen? Lekker makkelijk! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:53:40 #22
65846 Bocaj
47th President.
pi_193467154
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Gezien de hoeveelheid users die hier dagelijks allerlei vreemdelingenhaat neerpleurt is dat zeker een probleem. Ik denk dat iemand die het wil onderbouwen hier slechts een paar topics hoeft uit te printen.
Het gaat om het abnormale gedrag die bepaalde groepen aan het daglicht brengen...
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:54:50 #23
116015 SicSicSics
pi_193467169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:53 schreef HSG het volgende:
Er zijn genoeg deugers/sjw's die roepen dat het alleen blanken racisten en zijn en dat racisme alleen in de westerse wereld voor komt.

Dat zeg ik niet alleen er wordt nu te makkelijk naar een groep gewezen.
Je bedoelt dat je het confronterend vind? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_193467170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:49 schreef HSG het volgende:
In alle landen in de wereld komt racisme voor en dat zal ook nooit verdwijnen. Als het de blanken niet zijn dan zijn getinte/negroide/Aziatische mensen zelf die ontzettend racistisch zijn.
Absoluut!
Afrikanen worden sowieso in heel veel landen gediscrimineerd.
In Afrika kijken lichter en donkerder getinte negroïde mensen elkaar ook met de nek aan.
Chinezen hebben vaak een hekel aan alles en iedereen (afhankelijk van waar in China).
enz.
pi_193467179
Geen racisme
maar wel discriminatie nu in Nerderland

https://www.telegraaf.nl/(...)m-terrasje-te-pikken
pi_193467209
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je het confronterend vind? :D
Waar lees jij dat uit?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_193467220
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies, gister bij op1 werd ook aangegeven dat een onderzoek hier naar aantoonde dat het eigenlijk helemaal niet het geval was (binnen het politiekorps).

Ik word, zonder te overdrijven, minimaal 1 keer per maand door de politie aan de kant gezet vanwege een ' patsercontrole' . Ik rij een 'dikke' auto en ben nog relatief jong.
Ik ben blank. Nooit een probleem erdoor gekregen, want na het tonen van je papieren ben je na 30 seconden weer op weg.

Ik vraag me af of ik dit anders zou ervaren als ik zwart was geweest......
Confirmation bias is een serieus ding. Je ziet wat je verwacht te zien.

Overigens is er zeker racisme in Nederland. Ook soms in behandeling van mensen. Ik ben daar tegen, zou graag willen dat mensen worden beoordeeld op hun gedrag en niet hun uiterlijk.

Echter de voorbeelden die ik steeds zie vind ik weinig steekhoudend. Een verdachte situatie is niet perse verdacht omdat de persoon een kleurtje heeft. Heeft ook te maken met de wijk, tijd, wat er daar eerder gebeurd is. Een enkel geval is zelden racisme, de optelsom kan blijk geven van vooroordelen of zelfs kwadere bedoelingen.

Daarnaast is generaliseren niet goed, maar de oververtegenwoordiging van niet blanke mensen in criminaliteit maakt het zeker niet makkelijker om mensen echt altijd als persoon te beoordelen. En dan kun je wel doen of dat niets mag uitmaken, maar dat is hetzelfde als blanke mensen als potentiële racisten zien. De meesten zijn verre van racistisch.

Het is een heel complex en echt probleem. Het wordt alleen weer eens ontzettend versimpeld en geframed. Er is een dader en die is evil, een slachtoffer en die kan er nooit iets aan doen. En de groepen waartoe deze mensen behoren kunnen als groep ook nergens op worden aangesproken. Behalve natuurlijk als je blank bent. Dan ben je wel onderdeel van een racistische cultuur.

Ben je als Marokkaan dan onderdeel van een criminele cultuur? En zelf zijn deze groepen ook verre van vrij van vooroordelen naar anderen op basis van afkomst, ethniciteit, religie of huidskleur.

Iedereen als individu behandelen op basis van gedrag: graag. Op deze manier de discussie voeren en de Amerikaanse situatie klakkeloos kopiëren en projecteren op ons land..... ontzettend achterlijk.

Het gaat mis waar mensen de slachtofferrol kiezen en erin dwepen. Lead by example. Wees die succesvolle donkere vrouw. Of marokkaan, whatever. En als iemand zich racistisch gedraagt, spreek iemand daarop aan. Maar om mensen bij voorbaat al tot racisten te bombarderen is exact hetzelfde als wat mensen met vooroordelen doen richting de groepen die zich gediscrimineerd voelen. Het lost niets op en leidt alleen maar tot meer polarisatie.
Whatever...
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:59:11 #28
116015 SicSicSics
pi_193467235
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:56 schreef HSG het volgende:
Waar lees jij dat uit?
Jouw reacties.
Omdat je je kennelijk enorm aangevallen voelt en denkt dat je in de verdediging moet. :) En dat je vindt dat, wanneer we het over racisme in Nederland hebben, je naar de splinters in ander ogen kan wijzen om maar even aan te geven dat jij niks hoeft te veranderen. 8-)
Fine, fuck you then!
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:59:22 #29
65846 Bocaj
47th President.
pi_193467239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Geen racisme
maar wel discriminatie nu in Nerderland

https://www.telegraaf.nl/(...)m-terrasje-te-pikken
Goedbedoelde discriminatie of toch betutteling?
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:59:45 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193467246
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het gaat om het abnormale gedrag die bepaalde groepen aan het daglicht brengen...
Juist ja, gedrag van personen wordt op hele groepen geprojecteerd. Een belangrijk onderdeel van racisme.
pi_193467252
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:41 schreef babylon het volgende:

[..]

Toen ik bij mijn vierde bezoek voor de tweede keer de boel onderkotste in een kroeg was IK niet meer welkom. Alle andere blanke dronken lange slungels nog wel. Dat is het probleem met alle negers weigeren als er een paar wat hebben gedaan.
smeerlappen die kroegen onderkotsen moeten ze in een riool begraven, of ze nu blank zwart geel of blauw zijn. Viezerik.
U MAD?
pi_193467260
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Juist ja, gedrag van personen wordt op hele groepen geprojecteerd. Een belangrijk onderdeel van racisme.
Oh ja zo kunnen we alles wel onder racisme schuiven. Lol.
U MAD?
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:00:41 #33
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_193467261
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies, gister bij op1 werd ook aangegeven dat een onderzoek hier naar aantoonde dat het eigenlijk helemaal niet het geval was (binnen het politiekorps).

Ik word, zonder te overdrijven, minimaal 1 keer per maand door de politie aan de kant gezet vanwege een ' patsercontrole' . Ik rij een 'dikke' auto en ben nog relatief jong.
Ik ben blank. Nooit een probleem erdoor gekregen, want na het tonen van je papieren ben je na 30 seconden weer op weg.

Ik vraag me af of ik dit anders zou ervaren als ik zwart was geweest......
Moet je aan Memphis Depay vragen die zetten ze aan de kant omdat ze jaloers zijn en omdat die donker is :')

Niet om het feit dat hij stuitend arrogant en dom is :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_193467303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Confirmation bias is een serieus ding. Je ziet wat je verwacht te zien.

Overigens is er zeker racisme in Nederland. Ook soms in behandeling van mensen. Ik ben daar tegen, zou graag willen dat mensen worden beoordeeld op hun gedrag en niet hun uiterlijk.

Echter de voorbeelden die ik steeds zie vind ik weinig steekhoudend. Een verdachte situatie is niet perse verdacht omdat de persoon een kleurtje heeft. Heeft ook te maken met de wijk, tijd, wat er daar eerder gebeurd is. Een enkel geval is zelden racisme, de optelsom kan blijk geven van vooroordelen of zelfs kwadere bedoelingen.

Daarnaast is generaliseren niet goed, maar de oververtegenwoordiging van niet blanke mensen in criminaliteit maakt het zeker niet makkelijker om mensen echt altijd als persoon te beoordelen. En dan kun je wel doen of dat niets mag uitmaken, maar dat is hetzelfde als blanke mensen als potentiële racisten zien. De meesten zijn verre van racistisch.

Het is een heel complex en echt probleem. Het wordt alleen weer eens ontzettend versimpeld en geframed. Er is een dader en die is evil, een slachtoffer en die kan er nooit iets aan doen. En de groepen waartoe deze mensen behoren kunnen als groep ook nergens op worden aangesproken. Behalve natuurlijk als je blank bent. Dan ben je wel onderdeel van een racistische cultuur.

Ben je als Marokkaan dan onderdeel van een criminele cultuur? En zelf zijn deze groepen ook verre van vrij van vooroordelen naar anderen op basis van afkomst, ethniciteit, religie of huidskleur.

Iedereen als individu behandelen op basis van gedrag: graag. Op deze manier de discussie voeren en de Amerikaanse situatie klakkeloos kopiëren en projecteren op ons land..... ontzettend achterlijk.

Het gaat mis waar mensen de slachtofferrol kiezen en erin dwepen. Lead by example. Wees die succesvolle donkere vrouw. Of marokkaan, whatever. En als iemand zich racistisch gedraagt, spreek iemand daarop aan. Maar om mensen bij voorbaat al tot racisten te bombarderen is exact hetzelfde als wat mensen met vooroordelen doen richting de groepen die zich gediscrimineerd voelen. Het lost niets op en leidt alleen maar tot meer polarisatie.
Eens. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die racisme goedkeuren.
Maar de meeste die je hoort praten op bijvoorbeeld de televisie komen met voorbeelden waar je niets mee kunt.

Gister bij Beau werd de vraag aan een zwarte vrouw gesteld of ze door de politie wel eens als 'nigger' was aangesproken. "Ja" werd er geantwoord na een lichte twijfel....Ja, wat wil je hiermee bereiken? Het valt niet te controleren, maar je kunt het ook niet ontkrachten omdat je dan als racist in de hoek wordt weggezet.

Ik vind de meeste voorbeelden die worden aangehaald niet overtuigend racistisch, maar veel meer een perceptie.
pi_193467305
met gamala-gamala kun je een heel eind komen in Nederland.

twee allochtonen in onze klas waren amper aanwezig slechts bij het indelen van de projectgroepen waren ze er wel. daarna probeerde ze mee te liften op het werk van andere projectleden.
de twee heren waren er meester in om te klagen over racisme. als ze een onvoldoende hadden dan stonden ze direct bij de decaan die zelf ook van buitenlandse komaf was. de leraar moest dan de toets nogmaals herzien, net zo lang totdat ze wel een voldoende ervoor hadden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193467309
Natuurlijk is er net als in zowat elk land ter wereld ook racisme in Nederland, over en weer.
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:04:37 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193467331
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:00 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Oh ja zo kunnen we alles wel onder racisme schuiven. Lol.
In ieder geval alle users die hier voortdurend allerlei kwesties aangrijpen om hele groepen te kunnen bashen ja.

Maar het is mooi hoe dit topic zichzelf hier gaat bevestigen.
pi_193467367
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:00 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Moet je aan Memphis Depay vragen die zetten ze aan de kant omdat ze jaloers zijn en omdat die donker is :')

Niet om het feit dat hij stuitend arrogant en dom is :')
Ja, dat is wel precies de selectieve perceptie waar ik op doel.

De politie geeft hier vaak tijdens zo'n controle aan: ' We controleren of er niemand veel minder hard werkt dan jij wellicht moet doen om de auto rond te rijden' . Prima invalshoek lijkt me.

Nog nooit heb ik me daardoor onprettig gevoeld. Natuurlijk, als je haast hebt is het soms vervelend, maar soit.

Die racisme kaart is zo makkelijk en gevaarlijk voor de ontvanger ervan. Net zoals een vrouw misbruik kan maken van de 'aangerand' kaart. Ook nauwelijks te verdedigen en te pareren voor een man.
pi_193467371
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dit vooral ja!

En natuurlijk is 'discriminatie' en 'racisme' óók een gevoel! Net als dat onveiligheid een gevoel is. Dat betekent niet dat we daar maar niks meer mee hoeven te doen... :D
Oh ja, daar komt de: als je niet gekleurd bent kun je en mag je er zeker niets van vinden of zeggen.

Lekkere manier om de discussie dood te maken. En altijd gelijk te krijgen. Het is een drogreden van de bovenste plank. Daarnaast erkennen de meeste mensen dat racisme bestaat, ook in Nederland, maar ook dat het nu overdreven wordt op basis van sentiment, en volksmennerij van KOZP types.
Whatever...
pi_193467399
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dit vooral ja!

En natuurlijk is 'discriminatie' en 'racisme' óók een gevoel! Net als dat onveiligheid een gevoel is. Dat betekent niet dat we daar maar niks meer mee hoeven te doen... :D
Maar er ligt ook een oplossing in de 'eigen groep' . Als jij wordt opgevoed met de perceptie dat je als minderwaardig burger door het leven zult gaan, dan ga je dat ook tegenkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')