Ik net een half uurtje in mijn lunchpauze maar inmiddels weer terug achter de laptop bezig met een presentatie voor volgende week.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:25 schreef Generationalpha het volgende:
Hoeveel mensen zouden vandaag lekker in de zon zitten in plaats van thuis te werken?
Sorry de Intex.quote:
Iedereen in dit topic werkt kanjerhard.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 14:25 schreef Generationalpha het volgende:
Hoeveel mensen zouden vandaag lekker in de zon zitten in plaats van thuis te werken?
Voornamelijk bizar dat zo iemand kan blijven zitten. IEdereen ziet dit toch?quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:28 schreef ISVV het volgende:
Leuk topic, daarom een kick. Ik had er bij mijn vorige werkgever ook zo een. Zogenaamd een business analist, maar ze deed niks. Kwam vaak om 10:30 uur binnen en was om 15:30 uur weg. Hing een beetje tussen meerdere leidinggevenden in, kreeg altijd een voldoende voor haar beoordeling, pakte dan nog een zuinige salarisverhoging mee. We vielen onder een prima CAO dus op haar 40e verdiende ze toch zo 4400 euro per maand zonder daar iets voor te hoeven doen.
Tijdens meetings praatte ze veel, maar ze zei eigenlijk weinig. Tikte af en toe een lange mail, trapte wat open deuren in, agenda stond vol met meetings met 'bijpraten'. Deed ook vaak uitspraken als "dit moeten we even laten bezinken" en "hier moeten we het volgende week even over hebben". Echt aartslui.
Na een tijdje werd een directielid wakker aangezien niemand haar bij de projecten wilde hebben. Toen werd ze naar een andere leidinggevende overgeplaatst. Deze leidinggevende maakte harde afspraken met haar. Maandje later was ze weg. Maar deze persoon heeft dus acht jaar aan kunnen kloten. Was een aardige meid hoor, maar toegevoegde waarde 0,0.
Precies. Maar wat ik zeg, ze had formeel één leidinggevende. In de praktijk drie. Zij deden altijd samen de beoordeling. Niemand had zin om de confrontatie aan te gaan, dus ze kreeg dan gewoon een voldoende bij de beoordeling. Maar wat je zegt klopt, die situatie werd echt onhoudbaar. Op een gegeven moment kregen mensen ruzie met elkaar omdat niemand haar in het projectteam wilde🤣 deed het imago van de mensen met dezelfde functie ook geen goed. Maar echt bizar dat het jaren heeft kunnen duren ja.quote:Op donderdag 21 juli 2022 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voornamelijk bizar dat zo iemand kan blijven zitten. IEdereen ziet dit toch?
Mensen die alleen maar 'bijpraatmomentjes' in hun agenda's hebben moet je altijd wantrouwen, ik ken ze ook. En het zijn er veel meer dan je denkt. Zeker in het bedrijfsleven en bij de overheid. Managers die elke week niet veel meer doen dan wat praten met medewerkers en nutteloos vergaderen over de toekomst van de organisatie, projectleiders die niets opleveren en na een jaar weer vertrekken zonder iets gedaan te hebben, administratieve baantjes waarbij mensen werkelijk niets uitvoeren.quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:28 schreef ISVV het volgende:
Leuk topic, daarom een kick. Ik had er bij mijn vorige werkgever ook zo een. Zogenaamd een business analist, maar ze deed niks. Kwam vaak om 10:30 uur binnen en was om 15:30 uur weg. Hing een beetje tussen meerdere leidinggevenden in, kreeg altijd een voldoende voor haar beoordeling, pakte dan nog een zuinige salarisverhoging mee. We vielen onder een prima CAO dus op haar 40e verdiende ze toch zo 4400 euro per maand zonder daar iets voor te hoeven doen.
Tijdens meetings praatte ze veel, maar ze zei eigenlijk weinig. Tikte af en toe een lange mail, trapte wat open deuren in, agenda stond vol met meetings met 'bijpraten'. Deed ook vaak uitspraken als "dit moeten we even laten bezinken" en "hier moeten we het volgende week even over hebben". Echt aartslui.
Na een tijdje werd een directielid wakker aangezien niemand haar bij de projecten wilde hebben. Toen werd ze naar een andere leidinggevende overgeplaatst. Deze leidinggevende maakte harde afspraken met haar. Maandje later was ze weg. Maar deze persoon heeft dus acht jaar aan kunnen kloten. Was een aardige meid hoor, maar toegevoegde waarde 0,0.
Maar dan nog... Ook slecht dat die 3 niet eens samen met gesprek gaan in iemand. Het kost je productiviteit en een hoop geld als zo iemand niets doet in het bedrijf.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:07 schreef ISVV het volgende:
[..]
Precies. Maar wat ik zeg, ze had formeel één leidinggevende. In de praktijk drie. Zij deden altijd samen de beoordeling. Niemand had zin om de confrontatie aan te gaan, dus ze kreeg dan gewoon een voldoende bij de beoordeling. Maar wat je zegt klopt, die situatie werd echt onhoudbaar. Op een gegeven moment kregen mensen ruzie met elkaar omdat niemand haar in het projectteam wilde🤣 deed het imago van de mensen met dezelfde functie ook geen goed. Maar echt bizar dat het jaren heeft kunnen duren ja.
Helemaal mee eens hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar dan nog... Ook slecht dat die 3 niet eens samen met gesprek gaan in iemand. Het kost je productiviteit en een hoop geld als zo iemand niets doet in het bedrijf.
Zeker waar. Al moet ik zeggen dat wij hier een 'Manager Onboarding' hebben. Eerst dacht ik ook van wtf doet die gast de hele dag, maar die vent zorgt wel dat alle halve autisten (software) en expats hier goed landen en trouw blijven aan onze organisatie. Heeft ook al meerdere malen mensen kunnen behouden die echt met anderhalf been buiten stonden en signaleert regelmatig op tijd wanneer mensen in de problemen zitten. Die man is echt goud waard voor ons, maar als je het van een afstandje bekijkt heb je dat niet in de gaten.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mensen die alleen maar 'bijpraatmomentjes' in hun agenda's hebben moet je altijd wantrouwen, ik ken ze ook. En het zijn er veel meer dan je denkt. Zeker in het bedrijfsleven en bij de overheid. Managers die elke week niet veel meer doen dan wat praten met medewerkers en nutteloos vergaderen over de toekomst van de organisatie, projectleiders die niets opleveren en na een jaar weer vertrekken zonder iets gedaan te hebben, administratieve baantjes waarbij mensen werkelijk niets uitvoeren.
Vraag mij zelf altijd af of dat soort mensen doorhebben dat wat ze doen totale bullshit is. Als ze er dan een zeldzame keer mee geconfronteerd worden dan schieten ze in de ontkenning, maar dit soort banen en collega's komen echt heel veel voor.
Dat geloof ik ook zeker hoor, er zitten uiteraard ook goede mensen tussen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:26 schreef ISVV het volgende:
[..]
Zeker waar. Al moet ik zeggen dat wij hier een 'Manager Onboarding' hebben. Eerst dacht ik ook van wtf doet die gast de hele dag, maar die vent zorgt wel dat alle halve autisten (software) en expats hier goed landen en trouw blijven aan onze organisatie. Heeft ook al meerdere malen mensen kunnen behouden die echt met anderhalf been buiten stonden en signaleert regelmatig op tijd wanneer mensen in de problemen zitten. Die man is echt goud waard voor ons, maar als je het van een afstandje bekijkt heb je dat niet in de gaten.
Ik zou met liefde alle bijpraat momentjes uit mijn agenda flikkeren. Maar het is gebleken dat het niet bevorderlijk is voor het gevoel van waardering bij mensen als je dat doet. Dan krijg je al snel dat mensen zich behandeld voelen als een nummertje door de organisatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mensen die alleen maar 'bijpraatmomentjes' in hun agenda's hebben moet je altijd wantrouwen, ik ken ze ook. En het zijn er veel meer dan je denkt. Zeker in het bedrijfsleven en bij de overheid. Managers die elke week niet veel meer doen dan wat praten met medewerkers en nutteloos vergaderen over de toekomst van de organisatie, projectleiders die niets opleveren en na een jaar weer vertrekken zonder iets gedaan te hebben, administratieve baantjes waarbij mensen werkelijk niets uitvoeren.
Vraag mij zelf altijd af of dat soort mensen doorhebben dat wat ze doen totale bullshit is. Als ze er dan een zeldzame keer mee geconfronteerd worden dan schieten ze in de ontkenning, maar dit soort banen en collega's komen echt heel veel voor.
Zoals zoveel bullshitjobs tegenwoordig die vooral draaien om gebabbel.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zou met liefde alle bijpraat momentjes uit mijn agenda flikkeren. Maar het is gebleken dat het niet bevorderlijk is voor het gevoel van waardering bij mensen als je dat doet. Dan krijg je al snel dat mensen zich behandeld voelen als een nummertje door de organisatie.
En met 40 man in de club is dat zo onderhand een dagtaak aan het worden ja.
Als iedereen het ziet maar niemand wat zegt....quote:Op donderdag 21 juli 2022 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch bepaalde verantwoordelijkheden als leidinggevende? Blijkbaar zitten daar een hoop incapabele mensen.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Als iedereen het ziet maar niemand wat zegt....
Zo'n collega had ik ook gehad. Die had een houding van "dat ga ik lekker tegen de manager zeggen" en bij elk wit-wasje stuurde hij mail met jou in de CC naar de manager met hoop geklaag van twee A4'tjes aan tekst. Niemand mocht die vent.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch bepaalde verantwoordelijkheden als leidinggevende? Blijkbaar zitten daar een hoop incapabele mensen.
Je hebt genoeg bedrijven waar bijna niemand het boeit als er wat figuren rondlopen die feitelijk niks doen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |