abonnement Unibet Coolblue
pi_193474530
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja ik wil geen proefkonijn zijn. Ik ben al behoorlijk gevoelig voor allerlei medicijnen.
En andere mensen wel? Gezonde mensen die relatief weinig te vrezen hebben van corona hebben ook niet per se zin om als proefkonijn met bijwerkingen komen te zitten als gevolg van een vaccin daartegen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 18:49:32 #52
74056 crew  ToT
pi_193474620
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:45 schreef Chia het volgende:

[..]

En andere mensen wel? Gezonde mensen die relatief weinig te vrezen hebben van corona hebben ook niet per se zin om als proefkonijn met bijwerkingen komen te zitten als gevolg van een vaccin daartegen.
Haha nou super tof dat je me probeert te pushen om me te laten injecteren met iets dat niet ontwikkeld is volgens de gebruikelijke veilige richtlijnen, maar die andere mensen zijn mij niet en in dit land heb je altijd nog zoiets als een vrije keuze! :)
Als ik geen zak om mijn eigen leven of gezondheid zou geven zou ik het natuurlijk alsnog kunnen doen, maar ik heb een gezinnetje dat me nodig heeft, dus blijf ik liever nog ff wat langer leven. :Y
pi_193474669
Ik zal wel moeten zit in risico groep.

Ik denk dat als je een buitenlandse reis wil gaan dat het land waar je naartoe gaat als eis heeft dat je een soort vaccinatie paspoort moet kunnen overleggen anders kom je het land gewoon niet in.
pi_193474677
Sorry
pi_193474704
Nee. Ik vind deze hele Coronagebeuren erg verdacht. Het lijkt op een manmade valse vlag. alles van A-Z lijkt er op. Ik ga daarom niet welwillend de oplossing voor een expres gecreëerd probleem tot mij nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 19:05:47 #56
74056 crew  ToT
pi_193474944
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:52 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik zal wel moeten zit in risico groep.

Ik denk dat als je een buitenlandse reis wil gaan dat het land waar je naartoe gaat als eis heeft dat je een soort vaccinatie paspoort moet kunnen overleggen anders kom je het land gewoon niet in.
Dat denk ik ook ja. We hebben wel vakantieplannen, maar op z'n vroegst zomer volgend jaar (misschien winter). Tegen die tijd zal het vast wel duidelijk zijn of het vaccin veilig is of niet.
pi_193475143
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha nou super tof dat je me probeert te pushen om me te laten injecteren met iets dat niet ontwikkeld is volgens de gebruikelijke veilige richtlijnen, maar die andere mensen zijn mij niet en in dit land heb je altijd nog zoiets als een vrije keuze! :)
Als ik geen zak om mijn eigen leven of gezondheid zou geven zou ik het natuurlijk alsnog kunnen doen, maar ik heb een gezinnetje dat me nodig heeft, dus blijf ik liever nog ff wat langer leven. :Y
Uh wtf leg jij me allemaal woorden in de mond dan kerel :') Ik zeg niet dat jij je wel zou moeten laten vaccineren of zo, alleen dat je mi te hoopvol bent in dat genoeg anderen je voor zullen gaan.

Maar blijkbaar wil je graag gepusht worden of zo dat je dat allemaal op mijn post projecteert. Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2020 19:15:30 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 19:15:19 #58
74056 crew  ToT
pi_193475155
quote:
13s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:14 schreef Chia het volgende:

[..]

Uh wtf leg jij me allemaal woorden in de mond dan kerel :') Ik zeg niet dat jij je wel zou moeten laten vaccineren of zo, alleen dat je mi te hoopvol bent in dat genoeg anderen je voor zullen gaan.
Ah dus moet ik dan maar vooraan gaan staan?
pi_193475166
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 19:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah dus moet ik dan maar vooraan gaan staan?
Nee? :') Dat is jouw projectie dat dat zou moeten.
pi_193475174
Ik ga zelf ook niet terwijl ik gezond ben :) fuck alle zwakke mensen, maar ik ben geen proefkonijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2020 19:19:00 ]
pi_193475306
Je mag best vermelden in de OP dat wanneer het vaccin beschikbaar wordt gesteld het sowieso al op tienduizenden mensen, en waarschijnlijk honderdduizenden mensen getest is, en aan meer is toegediend.
Op zich nemen ze alle stappen die normaal ook genomen worden.
Op dieren getest voor veiligheid
op meer dieren getest voor veiligheid
op een klein aantal mensen getest voor veiligheidheid (tientallen tot honderden, met Oxford vaccin inderdaad wel gebeurd op een sterk gelijkend vaccin ontwikkeld voor MERS)
op meer mensen getest voor veiligheidheid (duizenden, tot tienduizend gebeurd nu)
op nog meer mensen getest voor veiligheid en effectiviteit (tienduizenden, zijn ze nu aan het voorbereiden)
testen op effectiviteit (kan gebeuren door te zien of antistoffen in het bloed het virus neutraliseren, doen ze nu al)
testen op effectiviteit in mensen (kan op twee manieren, 'live' of door inge-ente mensen bloot te stellen aan het virus)

Dat laatste willen ze (nog) niet doen omdat ze dat alleen kunnen doen als er een goed werkend en veilig medicijn tegen de ziekte is, en die is er nog niet. Ethisch gezien kunnen ze niet mensen blootstellen aan een ziekteverwekker waar geen gedegen medicijn voor is.
'Live' testen gebeurd als ze mensen gaan inenten in gebieden waar het virus rondwaard, en vooral in gebieden waar het in opkomst is. Dat doen ze pas als weten dat het vaccin veilig is (nadat het op duizenden mensen, zo niet meer dan tienduizenden mensen getest is). Dan vaccineer je grote groepen mensen in die gebieden en die monitoor je. Je hoopt dan dat in de groep mensen die gevaccineerd zijn veel minder mensen ziek worden dan een groep mensen die niet gevaccineerd is. Geeneen vaccin werkt 100% en iemand kan ziek worden een paar dagen na vaccinatie, dus voordat het vaccin pas werkt, dat duurt altijd een paar weken aangezien je lichaam antistoffen op moet bouwen.

Het mooie met vaccins is is dat je het op duizenden gezonde mensen kunt testen. Met normale medicijnen is dat veel lastiger omdat je die eigenlijk op zieke mensen moet testen, en je hebt vaak niet duizenden zieke mensen voorhanden, en je kunt ook niet zomaar bepalen om zieke mensen niet het medicijn te geven, wat in een vaccin test veel makkelijker is uiteraard.

En voor de vraag. Die heb ik niet beantwoord want dat stadium ben ik al voorbij aangezien ik mogelijk al gevaccineerd ben en dus die keuze al heb gemaakt, of ik nu wel of niet een Covid vaccin heb ontvangen.
pi_193476823
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:44 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Jij weet nu al precies dat corona mild bij jou zal verlopen? Knap. Je durft dan wel een gokje te wagen. Maar een vaccin dat zoveel mogelijk getest wordt, is dan weer wel te eng.
ik neem elke dag een gokje in het verkeer, dus ik heb wel lef.... ^O^

Ik neem alleen iets medisch tot mij indien het nodig is, en dit is niet nodig, het risico is te laag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 21:06:46 #63
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193477834
Als het uiteindelijk duidelijk is dat het een goed werkend middel is, prima.
Maar tot die tijd is er zoveel tegenstrijdige info, en na de release waarschijnlijk nog steeds, dat ik niet zomaar iets in me wil laten spuiten.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_193477991
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:37 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Die van Engeland sla ik even over denk ik, maar als er een ander vaccin komt, geen probleem.
Waarom als ik vragen mag?
pi_193478105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:06 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Als het uiteindelijk duidelijk is dat het een goed werkend middel is, prima.
Maar tot die tijd is er zoveel tegenstrijdige info, en na de release waarschijnlijk nog steeds, dat ik niet zomaar iets in me wil laten spuiten.
De anti-info is te voorspellen, en zal worden gebracht zonder mitsen en maren, maar heel resoluut.
Er zit gif in (of kwik of aluminium), mensen zijn er aan doodgegaan (als er tienduizende ingeent zijn zullen ze vast wel iemand vinden die in de weken erna is overleden, wat dan natuurlijk aan het vaccin wordt toegeschreven), er zal ingezet worden dat ons dit door the third world order/Bill Gates etc wordt opgelegd voor ultieme controle over de mensheid (onderdeel van die strategie is dat er een chip in het vaccin zou zitten). Bijwerkingen worden overdreven door bijvoorbeeld het totaal aantal % van mensen met kortstondige bijwerkingen te vermelden en niet te vermelden welke bijwerkingen dat zijn en hoe lang ze duurden. Zolang je die info er consequent uitfiltert kun je een veel betere afweging maken.
Wetenschappers zullen altijd voorzichtig zijn. Geen enkel vaccin werkt 100% en is 100% veilig. Kortstondige bijwerkingen van vaccins zijn bekend en behoorlijk algemeen. Dan gaat het om verhoogde temperatuur of hoofdpijn bijvoorbeeld, wat minder dan 24u duurt.
  donderdag 4 juni 2020 @ 21:39:12 #66
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193478481
Nee. Daar krijg je autisme van.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_193478611
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:39 schreef fathank het volgende:
Nee. Daar krijg je autisme van.
Zal voor de gemiddelde fok!ker niet zoveel uitmaken dus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193480934
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:58 schreef devlinmr het volgende:

Waar precies staat hier dat vaccinatie bij ouderen niet werkt?
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:38 schreef devlinmr het volgende:


Vandaar dat er zoveel ouderen met polio en mazelen rondlopen...
pi_193480965
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:33 schreef Za het volgende:

[..]


[..]

Ik weet dat mijn posts geweldig zijn. Maar om ze nou telkens te quoten hoeft van mij niet. Zeker niet als je selectief quote
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193481020
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:35 schreef devlinmr het volgende:

Ik weet dat mijn posts geweldig zijn. Maar om ze nou telkens te quoten hoeft van mij niet. Zeker niet als je selectief quote
Misschien kun je een keer on topic posten ipv alleen te kloten hier.

Ik neem telkens de moeite je te antwoorden, met bronvermelding.

Rot gewoon op.
pi_193481056
@devlinmr bij ouderen werkt het immuunsysteem nu eenmaal minder. Met een vaccin wordt normaliter het immuunsysteem geprikkeld om antistoffen aan te maken, maar dat gebeurd bij ouderen minder, wat ze dus ook minder bescherming biedt.
pi_193481062
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Je mag best vermelden in de OP dat wanneer het vaccin beschikbaar wordt gesteld het sowieso al op tienduizenden mensen, en waarschijnlijk honderdduizenden mensen getest is, en aan meer is toegediend.
Voor de goede orde ik ben op de hoogte. De OP reflecteert niet mijn mening, ik heb het zo gepost als ik denk dat "men" er straks over spreekt.

Het lijkt me interessant deze discussie nu te voeren.
pi_193483450
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:devlinmr bij ouderen werkt het immuunsysteem nu eenmaal minder. Met een vaccin wordt normaliter het immuunsysteem geprikkeld om antistoffen aan te maken, maar dat gebeurd bij ouderen minder, wat ze dus ook minder bescherming biedt.
Immuunsysteem werkt minder maar dat wil niet meteen zeggen dat een vaccin geen bescherming biedt. Sterker nog, er zijn meerdere vaccins speciaal voor ouderen omdat ze vatbaarder zijn voor bepaalde ziektes. Bovendien pretendeert TS dat een vaccin bij ouderen "nauwelijks werkt" iets wat ook met jouw redenering pertinent onwaar is.

[ Bericht 4% gewijzigd door devlinmr op 05-06-2020 07:59:19 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_193483477
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 23:37 schreef Za het volgende:

[..]

Misschien kun je een keer on topic posten ipv alleen te kloten hier.

Ik neem telkens de moeite je te antwoorden, met bronvermelding.

Rot gewoon op.
Jij quote mij, dan mag ik daar toch op reageren? Vooral als je onzin zit te verkondigen over dat vaccinatie bij ouderen nauwelijks werkt. Gezien het feit dat dat een groot deel van je stelling uitmaakt is je hele stelling dus waardeloos.
Projecteer je eigen tekortkoming dus niet op mij ajb.

[ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 05-06-2020 11:32:46 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 09:14:57 #75
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_193484391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:06 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Als het uiteindelijk duidelijk is dat het een goed werkend middel is, prima.
Maar tot die tijd is er zoveel tegenstrijdige info, en na de release waarschijnlijk nog steeds, dat ik niet zomaar iets in me wil laten spuiten.
Zo denk ik er ook over. Ze moeten maar eerst het vaccin goed testen. Misschien is tegen die tijd het virus al uitgedoofd zodat er geen vaccin nodig is.
pi_193484635
Ja hoor :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193486404
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 07:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Immuunsysteem werkt minder maar dat wil niet meteen zeggen dat een vaccin geen bescherming biedt. Sterker nog, er zijn meerdere vaccins speciaal voor ouderen omdat ze vatbaarder zijn voor bepaalde ziektes. Bovendien pretendeert TS dat een vaccin bij ouderen "nauwelijks werkt" iets wat ook met jouw redenering pertinent onwaar is.
Het biedt ook nog wel bescherming, alleen minder effectief, het werkt dus minder.
Dat meerdere vaccins speciaal voor ouderen ontwikkelt zijn wilt niet zeggen dat die vaccin bij ouderen beter werken. Het is juist een indicatie dat zij het nodig hebben omdat hun immuunsysteem minder werkt. En aangezien vaccins aanspraak maken op je immuunsysteem, werkt dat gewoon minder bij ouderen.
En dat is niet alleen voor ouderen het geval, bij kinderen werkt het immuunsysteem ook beter. Daarom zijn veel ziektes bij kinderen minder gevaarlijk dan bij volwassenen. Zie bijvoorbeeld waterpokken. Daar hebben volwassen vaak meer last van en meer complicaties bij omdat hun immuunsysteem minder werkt dan bij kinderen. Die afname van de kracht van het immuunsysteem gaat door naarmate je ouder wordt.
pi_193486452
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Het biedt ook nog wel bescherming, alleen minder effectief, het werkt dus minder.
Dat meerdere vaccins speciaal voor ouderen ontwikkelt zijn wilt niet zeggen dat die vaccin bij ouderen beter werken. Het is juist een indicatie dat zij het nodig hebben omdat hun immuunsysteem minder werkt. En aangezien vaccins aanspraak maken op je immuunsysteem, werkt dat gewoon minder bij ouderen.
En dat is niet alleen voor ouderen het geval, bij kinderen werkt het immuunsysteem ook beter. Daarom zijn veel ziektes bij kinderen minder gevaarlijk dan bij volwassenen. Zie bijvoorbeeld waterpokken. Daar hebben volwassen vaak meer last van en meer complicaties bij omdat hun immuunsysteem minder werkt dan bij kinderen. Die afname van de kracht van het immuunsysteem gaat door naarmate je ouder wordt.
Daar ben ik het volledig mee eens. TS heeft er echter een handje van om halve waarheden te verkondigen zoals dat een vaccin bij ouderen nauwelijks werkt, wat pertinent onwaar is. Er zit een groot verschil tussen nauwelijks en minder.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:43:42 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193486605
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:05 schreef Za het volgende:

[..]

Anyone born in the United States prior to 1957 is considered immune to measles, because almost everyone in that age group was exposed to the virus before a vaccine was available. People born after 1957 who were properly vaccinated, or who contracted measles, are also protected.
https://www.aarp.org/heal(...)es-older-adults.html

The WHO European Region has been declared polio-free since 2002.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4635704/

Graag een on topic reactie nu, laat jij je straks vaccineren om ouderen te beschermen, of ben je zelf een oudere en hoop je dat de jongeren dat gaan doen?
Je topic impliceert dat vaccinatie alleen nuttig is om ouderen te beschermen wat natuurlijk volstrekte onzin is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:09:45 #80
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_193487190
Ik laat me helemaal nergens voor vaccineren....noem mij maar ouderwets maar ik heb een prima werkend immuunsysteem en dat wil ik graag zo houden. Ik heb ruim 30 jaar geleden 5 vaccins gehad en ben "gezegend" met PDD-NOS. Ik zeg niet dat er een verband is, maar ik sluit het zeker niet uit. Mocht ik in de toekomst nog eens in een roestige spijker stappen of iets dergelijks dan pak ik nog wel een tetanusspuit maar dat is het dan ook.

Ik heb COVID al gehad btw...heb me 1 dag een beetje belabberd gevoeld.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_193487545
Ook geen behoefte aan.
Ik ga geen risico's lopen met mijn gezondheid uit solidariteit voor ouderen oid. Ik ben daar kei- en keihard in, en principieel.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193488314
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:09 schreef Dhalsim het volgende:
Ik laat me helemaal nergens voor vaccineren....noem mij maar ouderwets maar ik heb een prima werkend immuunsysteem en dat wil ik graag zo houden. Ik heb ruim 30 jaar geleden 5 vaccins gehad en ben "gezegend" met PDD-NOS. Ik zeg niet dat er een verband is, maar ik sluit het zeker niet uit. Mocht ik in de toekomst nog eens in een roestige spijker stappen of iets dergelijks dan pak ik nog wel een tetanusspuit maar dat is het dan ook.

Ik heb COVID al gehad btw...heb me 1 dag een beetje belabberd gevoeld.
Je bent inderdaad ouderwets, als in 'je bent gevaccineerd en de werking ervan werd niet in twijfel getrokken'. Er zijn tig studies gedaan om relaties tussen vaccinaties en aandoeningen in het autisme-spectrum te vinden, en die werden nooit gevonden. Er is ook geen gedegen verklaring voor waarom zo'n relatie er zou kunnen zijn.
Als je tientallen miljoenen kinderen inent, dan gebeurd het dat er kinderen overlijden of gediagnosticeerd worden met iets niet lang na de inenting. Voor die mensen en hun naasten is het dan lastig om te accepteren dat dat op toeval berust, en dat er geen verband is. Immers, als je tientallen miljoenen kinderen volgt zonder ze te vaccineren dan overlijden er ook, en worden er ook kinderen gediagnosticeerd met van alles.
Kijk naar de mazelen uitbraak op Samoa. Een paar jaar geleden mixten een paar verplegers het MMR vaccin (wat in poedervorm is) met een verdovingsmiddel ipv met steriel water. Twee kinderen overleden, de anti-vaxxer beweging dook erop en mensen durfden hun kinderen niet meer te vaccineren waardoor groepsimmuniteit voor mazelen ver onder de benodigde 95% dook (mazelen is veel besmettelijker dan covid, dus hogere groepsimmuniteit nodig). Een paar jaar later breekt mazelen uit en 83 mensen overlijden, het overgrote merendeel kinderen onder de 4 jaar die niet gevaccineerd waren. Dat valt mee zou je kunnen zeggen, maar er wonen maar 200.000 mensen op Samoa. Als dat in Nederland zou gebeuren dan zouden er zo'n 7000 mensen zijn overleden, waarvan zo'n 6000 kinderen onder de 4 jaar. Overigens, nabijgelegen eilanden met een groepsimmuniteit van 99% voor mazelen werden niet getroffen door die epidemie (Nauru, Cook, Niue) terwijl eilanden met minder groepsimmuniteit, maar hoger dan Samoa, ook, maar in veel mindere mate werden getroffen (Tonga, Fiji).
En mensen zeggen dan nog: "Maar ik wil niet gevaccineerd worden, want misschien ben ik net die ene die wel autisme krijgt door de vaccinatie. En ik heb gelezen op internet dat dat gebeurd." Nee, dat gebeurd niet, laat mij een peer-reviewed wetenschappelijk artikel zien die zo'n relatie heeft aangetoond.

Ten overvloede, het past niet in jouw overtuiging, en je bent, net als iedereen, het slachtoffer van confirmation bias:
https://www.medicinenet.com/autism_spectrum_disorder_asd_faqs/article.htm

https://www.historyofvaccines.org/content/articles/do-vaccines-cause-autism

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2528717/

https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Samoa_measles_outbreak

BTW, ben je getest op Covid? Duizenden mensen, allemaal met verschijnselen, laten zich nu testen, en toch is maar een heel klein deel positief. Heel veel mensen denken dat ze het hebben gehad, maar dat blijkt niet zo te zijn.
pi_193488339
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:31 schreef phpmystyle het volgende:
Ook geen behoefte aan.
Ik ga geen risico's lopen met mijn gezondheid uit solidariteit voor ouderen oid. Ik ben daar kei- en keihard in, en principieel.
En wat als het risico op gezondheidsproblemen voor jou hoger is wanneer je jezelf niet laat vaccineren dan waneer je dat wel laat doen?
pi_193488429
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En wat als het risico op gezondheidsproblemen voor jou hoger is wanneer je jezelf niet laat vaccineren dan waneer je dat wel laat doen?
Dan wel natuurlijk.
Maar de kans dat iemand mij van het perron duwt op het moment dat er een sneltrein aankomt is groter dan dat covid-19 maar ook één longblaasje kan kapot maken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_193488475
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:43 schreef Megumi het volgende:

Je topic impliceert dat vaccinatie alleen nuttig is om ouderen te beschermen wat natuurlijk volstrekte onzin is.
Het is uiteraard ook om de druk op de IC's te ontlasten, een combi.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:31:37 #86
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193488505
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:29 schreef Za het volgende:

[..]

Het is uiteraard ook om de druk op de IC's te ontlasten, een combi.
Ook onzin natuurlijk. Niet elk virus en of bacterie zorgt er voor dat je op de IC komt. Daarnaast was niet iedereen op de IC 70+. Los daarvan een vaccin is historisch bewezen de beste manier gebleken om een ziekte uit te roeien. Plus de ontdekking van penicilline en antibiotica.

Ontdekkingen die sterfte cijfers spectaculair omlaag brachten. Samen met schoon drink water en riolering, stadsreiniging.

https://www.nvkp.nl/veelg(...)ens-het-rvp-ingeent/

[ Bericht 9% gewijzigd door Megumi op 05-06-2020 13:39:42 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193488652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:31 schreef Megumi het volgende:

Ook onzin natuurlijk. Niet elk virus en of bacterie zorgt er voor dat je op de IC komt. Daarnaast was niet iedereen op de IC 70+. Los daarvan een vaccin is historisch bewezen de beste manier gebleken om een ziekte uit te roeien.

https://www.nvkp.nl/veelg(...)ens-het-rvp-ingeent/
Deze thread gaat niet over elk virus maar over Covid-19.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:43:25 #88
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193488682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:41 schreef Za het volgende:

[..]

Deze thread gaat niet over elk virus maar over Covid-19.
Wat ik post gaat ook over Covid-19 een vaccin of een goed medicijn is de oplossing. Waarbij het eerste de voorkeur heeft natuurlijk. Daar zullen de meeste artsen en virologen/microbiologen het wel over met me eens zijn denk ik zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 05-06-2020 13:49:17 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:32:35 #89
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_193489388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Je bent inderdaad ouderwets, als in 'je bent gevaccineerd en de werking ervan werd niet in twijfel getrokken'. Er zijn tig studies gedaan om relaties tussen vaccinaties en aandoeningen in het autisme-spectrum te vinden, en die werden nooit gevonden. Er is ook geen gedegen verklaring voor waarom zo'n relatie er zou kunnen zijn.
Als je tientallen miljoenen kinderen inent, dan gebeurd het dat er kinderen overlijden of gediagnosticeerd worden met iets niet lang na de inenting. Voor die mensen en hun naasten is het dan lastig om te accepteren dat dat op toeval berust, en dat er geen verband is. Immers, als je tientallen miljoenen kinderen volgt zonder ze te vaccineren dan overlijden er ook, en worden er ook kinderen gediagnosticeerd met van alles.
Kijk naar de mazelen uitbraak op Samoa. Een paar jaar geleden mixten een paar verplegers het MMR vaccin (wat in poedervorm is) met een verdovingsmiddel ipv met steriel water. Twee kinderen overleden, de anti-vaxxer beweging dook erop en mensen durfden hun kinderen niet meer te vaccineren waardoor groepsimmuniteit voor mazelen ver onder de benodigde 95% dook (mazelen is veel besmettelijker dan covid, dus hogere groepsimmuniteit nodig). Een paar jaar later breekt mazelen uit en 83 mensen overlijden, het overgrote merendeel kinderen onder de 4 jaar die niet gevaccineerd waren. Dat valt mee zou je kunnen zeggen, maar er wonen maar 200.000 mensen op Samoa. Als dat in Nederland zou gebeuren dan zouden er zo'n 7000 mensen zijn overleden, waarvan zo'n 6000 kinderen onder de 4 jaar. Overigens, nabijgelegen eilanden met een groepsimmuniteit van 99% voor mazelen werden niet getroffen door die epidemie (Nauru, Cook, Niue) terwijl eilanden met minder groepsimmuniteit, maar hoger dan Samoa, ook, maar in veel mindere mate werden getroffen (Tonga, Fiji).
En mensen zeggen dan nog: "Maar ik wil niet gevaccineerd worden, want misschien ben ik net die ene die wel autisme krijgt door de vaccinatie. En ik heb gelezen op internet dat dat gebeurd." Nee, dat gebeurd niet, laat mij een peer-reviewed wetenschappelijk artikel zien die zo'n relatie heeft aangetoond.

Ten overvloede, het past niet in jouw overtuiging, en je bent, net als iedereen, het slachtoffer van confirmation bias:
https://www.medicinenet.com/autism_spectrum_disorder_asd_faqs/article.htm

https://www.historyofvaccines.org/content/articles/do-vaccines-cause-autism

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2528717/

https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Samoa_measles_outbreak

BTW, ben je getest op Covid? Duizenden mensen, allemaal met verschijnselen, laten zich nu testen, en toch is maar een heel klein deel positief. Heel veel mensen denken dat ze het hebben gehad, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Persoonlijk niet getest, maar in zeer direct contact geweest met iemand die wel positief scoorde (en symptomen had). Ik ga even niet in op je verdere opmerkingen...ik het weinig behoefte aan een discussie waar we het toch niet over eens gaan worden.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:53:06 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193489594
Ik heb me al laten vaccineren voor bijna elke ziekte op aarde (veel reizen in het verleden) dus deze kan er ook nog wel bij.

Ik ben natuurlijk wel een enorme autist (anders zat ik niet op FOK!).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193489687
Jazeker, maar vooral omdat ik helemaal geen zin heb om dat virus te krijgen. Dus liever voorkomen dan genezen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193497180
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan wel natuurlijk.
Maar de kans dat iemand mij van het perron duwt op het moment dat er een sneltrein aankomt is groter dan dat covid-19 maar ook één longblaasje kan kapot maken.
Per dag wel of per keer dat je op het perron staat wel ja. Maar als je elke dag in een forensentrein moet zitten, naar concerten, sportwedstrijden of andere evenementen gaat weet ik niet hoe groot de kans is dat je Covid zult ontlopen en hoe groot de kans is dat je er geen last van zult hebben.
pi_193497223
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:32 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Persoonlijk niet getest, maar in zeer direct contact geweest met iemand die wel positief scoorde (en symptomen had). Ik ga even niet in op je verdere opmerkingen...ik het weinig behoefte aan een discussie waar we het toch niet over eens gaan worden.
Zou wel mooi zijn voor je als je al immuniteit hebt. Zou je wel een antistof-test doen om dat te willen weten? Als je geen vaccinatie wilt maakt het voor jezelf niet uit, maar misschien wel een stukje piece of mind, en misschien ook voor je omgeving?
pi_193497773


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 06-06-2020 00:35:00 ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:17:33 #95
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_193503476
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zou wel mooi zijn voor je als je al immuniteit hebt. Zou je wel een antistof-test doen om dat te willen weten? Als je geen vaccinatie wilt maakt het voor jezelf niet uit, maar misschien wel een stukje piece of mind, en misschien ook voor je omgeving?
Daar heb ik inderdaad geen enkel bezwaar tegen, zeker niet als daar iemand bij gebaat is (al is het maar voor de statistieken). Zolang ze niks injecteren werk ik met plezier mee.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_193503524
Rotzooi in je lichaam laten spuiten door de overheid..

Het moet niet gekker worden, ik neem het niet. Echt niet.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:28:47 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193503601
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:22 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Rotzooi in je lichaam laten spuiten door de overheid..

Het moet niet gekker worden, ik neem het niet. Echt niet.
Waarom zou een democratische overheid zoals we dat in Nederland tegenwoordig hebben jou met rotzooi willen vol spuiten? Vaccinatie is een bewezen methode om vreselijke ziekte's te voorkomen. Denk daarbij aan polio bijvoorbeeld. En zelfs bepaalde vormen van kanker. Ik denk en dan wil ik jou niet persoonlijk aanvallen dat juist de mensen die vaccinaties weigeren gek zijn of wellicht wat beter uitgedrukt zeer slecht geïnformeerd zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 06-06-2020 13:45:18 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193504671
Wat een BNW-topic weer... waarom zou je je niet laten vaccineren tegen een ernstige ziekte? :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 6 juni 2020 @ 18:54:28 #99
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193507531
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 18:29 schreef StarmanFR het volgende:
Of dit virus echt compleet gaat verdwijnen of niet weet niet, maar we hopen natuurlijk van wel en dat is bij andere virussen toch ook gebeurt. Maar dus niet alleen voor ouderen, als we echt weer gezellig in de mensenmassa willen zitten (bv. concerten van 1000den personen) is een vaccin haast wel noodzakelijk vrees ik.
Er zijn toch wel meer virussen te bedenken die hoog besmettelijk waren... Waarom dan voor Corona ineens vaccineren om weer bij mensenmassa's te kunnen zijn?
Corona zal ook wel verdwijnen of dusdanig zwak worden of muteren dat vaccineren eigenlijk geen zin meer heeft... (Ben geen medicus, dus als iemand het beter weet... Correct me if i'm wrong! ;) )
pi_193510944
Waarom wil de overheid dat mensen ze zich zullen laten vaccineren? Omdat het virus zo'n enorme invloed heeft op de gezondheidszorg, omdat er veel mensen in korte tijd aan overlijden.
Waarom zou het virus zwakker worden? Dat is al een paar keer geopperd, maar nog weinig bewijs voor. Sommige doktoren claimen dat ze in positieve tests nu minder virusdeeltjes vinden. Dat kan net zo goed omdat men nu veel eerder getest kan worden. Mensen laten zich nu bij hun 2e kuchje testen, voorheen moest je bijna rijp zijn om opgenomen te worden in het ziekenhuis. Waarom zou het niet sterker worden?
HIV is nooit zwakker geworden, en juist doordat het zo snel muteert is het zo moeilijk om te bestrijden, maar het is vrijwel nooit gebeurd dat het door het muteren zwakker is geworden. En nee, coronavirussen muteren bij lange na niet zo snel als HIV.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')