abonnement Unibet Coolblue
pi_193458586
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:52 schreef Duveldrinker het volgende:
Kent iemand dit nog?

https://en.wikipedia.org/wiki/Shooting_of_Justine_Damond

Was een grote zaak, heel weinig aandacht. Blanke vrouwen genoeg.
Schutter was een neger, is veroordeeld. Maar geen rellen, plunderingen en gelul over rascisme.
Wel had deze vrouw geen strafblad zoals de misdadige junk Floyd wel had.
Dus een verslaafde met een strafblad verdient het meer om gedood te worden dan iemand die dat niet heeft/is? Ik zou persoonlijk zeggen dat beide het niet verdienen te sterven, maar goed.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:57:16 #277
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193458596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:14 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja maar je ziet dit nu ook al in NL. Iemand wordt terecht aangehouden en meteen 20 man er omheen met hun telefoontje filmen en schreeuwen dat de politie te hardhandig is. Geen enkele agent kan tegenwoordig nog fatsoenlijk zijn werk doen. De rotte appels moeten er uit maar 99% van de agenten zijn gewoon prima kerels. Ik heb er wel respect voor ik zou dit werk niet kunnen doen. Probeer je iemand in de boeien te slaan moet je een hele groep van je af vechten.
Ja, lachen.

Ze hebben een keer bij mij de deur ingetrapt toen ik niet thuis was. En een briefje achtergelaten dat ze de sloten hadden vervangen en of ik naar het politiebureau kon komen om de sleutels op te halen :')

De politie is je beste vriend ^O^
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193458600
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat als men het politie en justitie apparaat daar echt wil veranderen dit als voorbeeldcase zou moeten dienen, anders verliest de boze massa nog meer vertouwen in het functioneren van hun rechtsstaat.

Dat hebben we ook al zien gebeuren naar de zaak rodney king in 1992.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rodney_King?wprov=sfla1
Je geeft niet echt antwoord op de vraag. Moet 'barbertje' hangen, enkel en alleen om de volkswoede te voorkomen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:57:53 #279
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193458608
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:56 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Welke duim?
[..]

Dat deze gevangenen nu aan het plunderen zijn.
pi_193458626
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dus een verslaafde met een strafblad verdient het meer om gedood te worden dan iemand die dat niet heeft/is? Ik zou persoonlijk zeggen dat beide het niet verdienen te sterven, maar goed.
Een crimineel neemt dat risico. Die hoort geen boegbeeld van iets te zijn. En mensen die hem beschrijven als goedaardige man en vredelievend pleur toch op.
pi_193458643
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:52 schreef Duveldrinker het volgende:
Kent iemand dit nog?

https://en.wikipedia.org/wiki/Shooting_of_Justine_Damond

Was een grote zaak, heel weinig aandacht. Blanke vrouwen genoeg.
Schutter was een neger, is veroordeeld. Maar geen rellen, plunderingen en gelul over rascisme.
Wel had deze vrouw geen strafblad zoals de misdadige junk Floyd wel had.
Niet interessant genoeg voor de media om op te kloppen. In dezelfde week dat een blank bejaard stel dat het graf van hun overleden zoon bezocht en koelbloedig zonder enige reden dood werden geschoten door een zwarte. Ging de media aandacht alleen uit naar die zogenaamde "jogger" die zou zijn gelynched door "racisten". Wat achteraf natuurlijk gewoon een dief op heterdaad bleek te zijn.

Media heeft alleen belang bij mensen tegen elkaar ophitsen. Vinden ze leuk ofzo.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:00:14 #282
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193458671
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:52 schreef Duveldrinker het volgende:
Kent iemand dit nog?

https://en.wikipedia.org/wiki/Shooting_of_Justine_Damond

Was een grote zaak, heel weinig aandacht. Blanke vrouwen genoeg.
Schutter was een neger, is veroordeeld. Maar geen rellen, plunderingen en gelul over rascisme.
Wel had deze vrouw geen strafblad zoals de misdadige junk Floyd wel had.
Zat slachtoffers waar die hele BLM beweging zich niet over uitlaat. Puut voor hun eigen gewin en de sensatie staan ze daar.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:00:32 #283
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193458677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:59 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Niet interessant genoeg voor de media om op te kloppen.
Letterlijk eerste alinea:
quote:
Occurring weeks after a high-profile manslaughter trial acquittal in the 2016 police shooting of Philando Castile, also in the Twin Cities metro area, the shooting exacerbated existing tensions and attracted national and international press
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:59 schreef Scarface88 het volgende:
Media heeft alleen belang bij mensen tegen elkaar ophitsen. Vinden ze leuk ofzo.
Dan ben jij inmiddels een uitstekende journalist geworden met je constante stroom aan leugens en verzinsels.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:01:04 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193458687
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

Dus een verslaafde met een strafblad verdient het meer om gedood te worden dan iemand die dat niet heeft/is? Ik zou persoonlijk zeggen dat beide het niet verdienen te sterven, maar goed.
Dat zegt niemand maar het is wel rellen als je zwarte bajes mattie omgelegd wordt maar als er een blanke vrouw neergeknald wordt dan is het schouders ophalen en door. Toch bijzonder.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:02:14 #285
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193458718
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:00 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Heb je inmiddels al de statistieken opgezocht of nog steeds onzin aan het verkondigen dat geweld tegen zwarte mensen vooral door blanken is?
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:02:33 #286
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193458721
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:02 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Heb je inmiddels al de statistieken opgezocht of nog steeds onzin aan het verkondigen dat geweld tegen zwarte mensen vooral door blanken is?
Waar heb je het precies over?
pi_193458722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:59 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Niet interessant genoeg voor de media om op te kloppen. In dezelfde week dat een blank bejaard stel dat het graf van hun overleden zoon bezocht en koelbloedig zonder enige reden dood werden geschoten door een zwarte. Ging de media aandacht alleen uit naar die zogenaamde "jogger" die zou zijn gelynched door "racisten". Wat achteraf natuurlijk gewoon een dief op heterdaad bleek te zijn.

Media heeft alleen belang bij mensen tegen elkaar ophitsen. Vinden ze leuk ofzo.
En dan beweren dat het leven van een zwarte minder waard is dan van een blanke. Uit alles blijkt het tegenovergestelde. Hoe moet die vrouw zich nu voelen die Floyd zijn gun in haar zwangere buik kreeg geduwd. Levenslang trauma en ineens overal die rotkop van die vent en mensen die hem als de verlosser en martelaar uitroepen.
pi_193458741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:58 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Een crimineel neemt dat risico. Die hoort geen boegbeeld van iets te zijn. En mensen die hem beschrijven als goedaardige man en vredelievend pleur toch op.
Hij werd gearresteerd voor vervalsing o.i.d. toch? Als je van mening bent dat je dan je recht op een eerlijke behandeling vergeeft moet je daar ook voor uitkomen. Echter vind het meerendeel van de bevolking dergelijke vergrijpen nou niet dermate serieus dat je maar meteen 'dead or alive' ingerekend mag worden. Als het een seriemoordenaar was ging er niemand de straat op.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:05:26 #289
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193458785
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waar heb je het precies over?
Omdat iemand eerder met feiten kwam waar je geen zin had om naar te kijken.
pi_193458787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:02 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

En dan beweren dat het leven van een zwarte minder waard is dan van een blanke. Uit alles blijkt het tegenovergestelde. Hoe moet die vrouw zich nu voelen die Floyd zijn gun in haar zwangere buik kreeg geduwd. Levenslang trauma en ineens overal die rotkop van die vent en mensen die hem als de verlosser en martelaar uitroepen.
Het lijkt wel alsof de hele wereld stockholmsyndroom heeft.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193458789
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zegt niemand maar het is wel rellen als je zwarte bajes mattie omgelegd wordt maar als er een blanke vrouw neergeknald wordt dan is het schouders ophalen en door. Toch bijzonder.
Volgens mij haalde niemand z'n schouders op en werd die agent veroordeelt en kregen de nabestaanden een schadevergoeding. Niet dat dat het goed maakt, maar het is niet alsof er niks gebeurde. En nog steeds haalt iedereen zijn schouders op als een zwarte bajesklant afgeschoten wordt door een andere crimineel. Punt hierbij is alleen dat de politie de dader was en hij al lang geen gevaar meer vormde. Hier zijn dus niet de juiste procedures gevolgt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:06:32 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193458806
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

Je doet ook gewoon geen enkele moeite om je te verdiepen in het waarom achter de demonstraties.

Maar goed, dat is NWS. Het zij zo.
Omdat ik van mening ben (itt een hele horde users hier) dat ze totaal geen punt hebben.
pi_193458807
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:56 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Welke duim?
[..]

Bronvermelding.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:06:43 #294
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193458811
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:05 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Omdat iemand eerder met feiten kwam waar je geen zin had om naar te kijken.
Waar precies?
pi_193458818
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Volgens mij haalde niemand z'n schouders op en werd die agent veroordeelt en kregen de nabestaanden een schadevergoeding. Niet dat dat het goed maakt, maar het is niet alsof er niks gebeurde. En nog steeds haalt iedereen zijn schouders op als een zwarte bajesklant afgeschoten wordt door een andere crimineel. Punt hierbij is alleen dat de politie de dader was en hij al lang geen gevaar meer vormde. Hier zijn dus niet de juiste procedures gevolgt.
De aandacht was echt totaal niet te vergelijken met deze zaak.
pi_193458851
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hij werd gearresteerd voor vervalsing o.i.d. toch? Als je van mening bent dat je dan je recht op een eerlijke behandeling vergeeft moet je daar ook voor uitkomen. Echter vind het meerendeel van de bevolking dergelijke vergrijpen nou niet dermate serieus dat je maar meteen 'dead or alive' ingerekend mag worden. Als het een seriemoordenaar was ging er niemand de straat op.
Het zou om een vals briefje van $20 gaan.
Nu heeft mijn zus ook ooit eens op het politiebureau gezeten omdat ze een vals 25 gulden briefje probeerde uit te geven (bleek ze als wisselgeld gekregen te hebben, stond gelukkig op video).

Het bezig van vals geld toont weinig aan, er is veel vals geld in circulatie in de USA.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:09:01 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193458862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:07 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

De aandacht was echt totaal niet te vergelijken met deze zaak.
Omdat daar geen institutioneel rascisme achter zat wellicht?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')