abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193504105
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Aure het volgende:
Zijn hier nog peuters die een fles krijgen in de avond? En wanneer stop je daar mee :P Jip krijgt nog een fles voor het slapen gaan en vindt het nog heerlijk, dus ik weet niet zo goed wanneer ik daar mee moet stoppen. Echt nodig heeft ie het natuurlijk niet meer :P we doen er nu wel minder in dan eerst.
Ja hier, een flesje warme melk. Hij vindt het heerlijk en ik vind het prima want zo weet ik zeker dat hij nog 150/200 cc vocht binnen heeft op een dag.
Daarna poetsen we de tanden, ritsen we de slaapzak dicht en gaat hij naar bed.
Dus wij laten het voorlopig lekker zo.

Oudste heeft vanwege een dieet ook iedere avond nog een soort calorieënpap dus dat doen we tegelijk.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 14:36:33 #52
382129 crew  Donna
pi_193504530
G. krijgt thee met melk in een fles. Bij het ontbijt en voor het slapen.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:41:39 #53
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193505158
Hoe pak je het aan met tandenpoetsen en die fles? Heb altijd begrepen dat het slecht voor het gebit is om snel na het poetsen te eten/drinken. Maar ook dat zonder poetsen lang slapen niet zo lekker is voor de tanden :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:44:25 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_193505181
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Hoe pak je het aan met tandenpoetsen en die fles? Heb altijd begrepen dat het slecht voor het gebit is om snel na het poetsen te eten/drinken. Maar ook dat zonder poetsen lang slapen niet zo lekker is voor de tanden :?
Tanden poetsen we gewoon er voor. Het is inderdaad niet het beste voor de tanden, maar goed, soms kies je niet voor het allerbeste.
disclaimer
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:45:29 #55
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193505190
Misschien heet het daarom wel melkgebit :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193505240
Aangaande borstvoeding heb ik altijd begrepen dat het tandenpoetspunt niet zo'n probleem is: bij een goeie aanhap zit de melksproeiende tepel zo ver in de mond dat er geen melk tegen de tanden aan komt. Zal niet helemaal op dezelfde manier werken met een fles, denk ik zo. Maar hoe dan ook: comfortabele slaap is ook belangrijk :Y @Aure Waarom wil je het precies afbouwen? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_193505266
Hier ook nog altijd warme melk smorgens als hij wakker wordt en voor het slapen gaan.
Savonds is het even een lekker momentje samen terwijl we steeds weer diezelfde aflevering van Thomas de trein kijken :')
Voorheen poetsten we z'n tanden voor de melk maar tegenwoordig gaat hij er ook mee akkoord als we na de melk poetsen :Y

Hij mag het zo lang blijven drinken als hij nodig vind, we geven overigens havermelk met calcium. Best zoet dat spul maar gewone koemelk blieft hij niet :D
Hij heeft ook nooit koemelk leren drinken omdat hij een koemelkallergie had.
pi_193507386
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:52 schreef Aure het volgende:
Zijn hier nog peuters die een fles krijgen in de avond? En wanneer stop je daar mee :P Jip krijgt nog een fles voor het slapen gaan en vindt het nog heerlijk, dus ik weet niet zo goed wanneer ik daar mee moet stoppen. Echt nodig heeft ie het natuurlijk niet meer :P we doen er nu wel minder in dan eerst.
Hier ook nog een fles in de avond, we genieten er beide nog van en wat Malteser ook zegt; een fijn idee dat ik dan weet dat ze nog lekker wat vocht binnen krijgt. Wij poetsen wel er na de tanden tegenwoordig en dat gaat prima :) Ik ben zelf nog niet van plan er mee te stoppen, en C ook niet geloof ik :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:54:11 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193508348
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Tanden poetsen we gewoon er voor. Het is inderdaad niet het beste voor de tanden, maar goed, soms kies je niet voor het allerbeste.
Wij ook idd. Ik weet dat het 'niet goed' is en ik had vroeger vast gezegd dat ik het niet zou doen, maar de realiteit is dat O heel lang een ultiem beroerde slaper is geweest en die tijd lijkt nu achter ons te liggen. Maar hij valt wel standaard met fles in slaap. Die gebruikt ie als een soort fiep. En anderhalf jaar baggerslaap blijft lang in je geheugen hangen dus wij veranderen niets zolang dit werkt :+

Ik schrijf eigenlijk nauwelijks meer mee omdat ik met 3 kinderen de tijd niet heb om alles bij te houden en op iedereen te reageren, maar hierbij een dikke shout out naar iedereen met temperamentvolle dreumesen/ peuters 😅 _O-. Onze oudste twee zijn altijd vrij mellow geweest, maar we hebben blijkbaar al het temperament in ons DNA opgespaard voor dit exemplaar :'). Hij is van alles Heel Veel. Heel lief en vaak vrolijk en hij kletst en vertelt zoveel, maar hij kan ook ZO BOOS zijn, echt ongekend 😅. Hij is een jaar en 9 maanden maar zegt al maanden op alles nee, als hij zijn zin niet krijgt gaat hij trillend van woede, rood aangelopen op de grond liggen gillen en om zich heen slaan :D
En hij gilt werkelijk zo hard als iemand iets doet wat niet naar zijn zin is, het is onvoorstelbaar dat zo'n oorverdovend geluid uit zo'n klein kind kan komen :'). En hij is totaal niet af te leiden.

Wel even wennen :'). Ik vind het maar lastig. Gelukkig staat er ook een hoop vrolijkheid tegenover, maar meine Güte 😅

Have a third kid, they said ;)

Edit: ow sorry ik dacht dat ik bij de dreumesen zat 😬 nou ja hij doet er niet voor onder zal ik maar zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spees_Eend op 06-06-2020 19:56:20 (Foutje) ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:06:35 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_193508562
Bedankt he, spees ;(

(Al heb ik na mijn oudste misschien juist wel een heel mellow kind verdiend :'))
disclaimer
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:08:39 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_193508595
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:06 schreef SQ het volgende:
Bedankt he, spees ;(

(Al heb ik na mijn oudste misschien juist wel een heel mellow kind verdiend :'))
Ik wou net zeggen, jij hebt jouw share gehad toch :D jij doet de omgekeerde volgorde *O*
pi_193508790
Thanks allemaal, ik dacht echt dat elke peuter hier al van de fles af was maar dat valt mee :P

@minilot ik weet het ook niet zo goed, meer omdat ie zo groot wordt ofzo en die fles dus eigenlijk niet echt nodig meer is. Maarja het kan ook niet echt kwaad.

Ik poets trouwens na de fles, vindt ie niet leuk, maarja. Moet toch gebeuren :P
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:24:08 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193508892
FLESJE WARME MELLKK!

Klinkt hier iets té vaak. Ik had het afgebouwd omdat ik dacht dat het met kwijlen samenhing. Inmiddels is dat over en meneer geniet zó van dat flesje O+

Ik vermoed dat hij zich vanaf 4 jaar zelf te oud vindt. We zien het wel.
  Moderator zaterdag 6 juni 2020 @ 20:25:39 #64
382129 crew  Donna
pi_193508927
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 20:18 schreef Aure het volgende:
Thanks allemaal, ik dacht echt dat elke peuter hier al van de fles af was maar dat valt mee :P

@:minilot ik weet het ook niet zo goed, meer omdat ie zo groot wordt ofzo en die fles dus eigenlijk niet echt nodig meer is. Maarja het kan ook niet echt kwaad.

Ik poets trouwens na de fles, vindt ie niet leuk, maarja. Moet toch gebeuren :P
Dat dacht ik ook, maar toen zag ik het zoontje van een collega van vriend ook nog zijn limonade uit een flesje drinken en toen dacht ik ohhhhhhhhh, we zijn niet de enige. :D
pi_193508942
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij poetsen erna.
Dus bad-pyjama aan-fles-tanden poetsen-slaapzak aan-slapen. :Z
pi_193509901
Wij poetsen ook na de fles :) Heel fijn om te lezen dat mijn 2,5 jarige niet de enige is die nog lekker aan een flesje lurkt in de avond O+ Ze ligt dan ook zo lekker bij me te kroelen *;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 6 juni 2020 @ 21:24:31 #67
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193510242
Wij zijn natuurlijk weer team geen routine.
Sowieso flesje (koude) melk en soms poetsen we ervoor, soms erna.
Ligt eraan hoe moe hij is.
pi_193510437
Wij hebben een fles nooit in de routine gehad. Wel krijgt L elke ochtend een bakje pap. Die heb ik overigens eerst wel als papfles geprobeerd maar dat smeerde meer dan een lepel.
pi_193510844
Grappig om te lezen over die flessen bij de peuters.
N heeft nooit een standaard fles gehad (alleen als ik er niet was kreeg ze een fles). Toen ze in de avond geen bv meer wilde hebben we daar niets voor in de plaats gedaan, dat was rond 16 maanden ongeveer.
Als ze niet daarvoor ook al een slechte inslaper was zou ik nu bijna denken dat het daar aan ligt. _O-
pi_193511940
Ik heb altijd de 'regel' gehad fles is voor melk, dus zodra hij geen fles meer wilde met ruim een jaar is de fles hier ook verdwenen. Koemelk drinkt hij alleen op de opvang (op school is wel lekkere melk, mama. 'in wat voor pak zit dat dan?' een blauwe :Y 'die hebben wij thuis toch ook? Is die dan ook lekker?' nee die niet mama.) en thuis zit al het drinken in een glas. Alleen staat op zijn nachtkastje een beker water, een munchkin. Als hij dan 's nachts wakker wordt en dorst krijgt, hoeft hij geen glas om te stoten :+
  zaterdag 6 juni 2020 @ 22:35:27 #71
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193512026
U. drinkt aan de borst na het poetsen. Ook hij neemt een Munchkin mee naar bed. Die beker gaat overal mee naartoe.
Protège moi de mes désirs.
pi_193512983
Hier een rietjesbeker mee naar bed, die wordt netjes met de handgreep over de rand van het ledikant gehangen. Vanavond had ik de beker blijkbaar niet goed dichtgedraaid waardoor er een zeiknat kind in bed stond te roepen "NAT!!". Oeps.

Ik dacht eerst ook nog dat hij de regen bedoelde want woordje nat is een nieuw woordje door de regen van de afgelopen dagen. Dus pas de 2e keer boven dat ik erachter kwam dat alles nat was :')
pi_193513237
Maar hebben jullie dan geen overstromende luiers s ochtends? ‘s Avonds nog veel drinken staat hier gelijk aan een overstroming, ik was heel blij toen we iets voor hun 2e verjaardag opeens van die papfles af waren nadat we hem vergeten waren en we geen klachten kregen. Flessen hebben we al een jaar niet meer in huis, alleen nog een rietjesbeker en daar komt ook geen vervanging meer voor als deze echt kapot zijn.

Ze krijgen 1 beker drinken bij het avondeten, verder overdag onbeperkt, dan houdt de luier het meestal wel.
pi_193513332
Wij hebben een open beker water naast het bed, die geef ik aan als hij wil drinken. Een magische beker waaruit hij steeds de "laatste keer" kan drinken.

Meestal zegt hij "echt wel water drinken" als hij dorst heeft/het slapen wil uitstellen.
Dan neemt hij een slokje en wil hem wegzetten, zeg ik "meer". Vraagt hij "mama wil je meer zeggen?".

Pas als ik het streng zeg gaat hij wat meer drinken maar moet ik wel steeds "meer" blijven zeggen. :')

Hij vertelt sowieso graag wat iedereen moet zeggen en doen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 23:14:42 #75
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193513406
Nee, U. plast niet meer in z’n slaap.
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')