abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193432671
pi_193432684
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:24 schreef Blues het volgende:
Heeft demonstreren tegen 'zinloos geweld' of stille tochten e.d. ooit effect gehad?
Het antwoord in het volgende topic *)
Cliffhanger! :o

Voor mij voelt het altijd als preaching to the choir. De mensen die je bereikt zijn de mensen die toch al tegen waren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193432692
Ik ben zeker te last om tegen fiets te zeggen dat we al meer dan 15 jaar erg tevreden zijn met The Large?
Vroeger veel gothic-kleding gekocht, nu vaker merch.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:30:32 #4
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193432738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor mij voelt het altijd als preaching to the choir. De mensen die je bereikt zijn de mensen die toch al tegen waren.
Ik denk dat het vooral belangrijk is voor de mensen die demonstreren. Dat ze het gevoel hebben iets te doen. Heel veel zal het niet uitmaken inderdaad.
Spoilers!
pi_193432753
En controversieel denk ik dat het looten en vernielen in de VS meer effect zal hebben dan het vreedzaam demonstreren. Looten en vernielen kost mensen met macht geld en money talks, dus dat zal eerder leiden tot veranderingen binnen het politieapparaat dan een groep mensen die kaarsjes brandt, op één knie gaan zitten of zingen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:32:12 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193432763
Baudet is vast heel tevreden geweest met deze demonstratie, want die stond ergens 's middags nog te roepen dat de anderhalve meter maatregels moeten worden opgeheven.
:7

En nu op naar Friesland en Groningen. :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193432793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:10 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar bij je tweede zin gaat het toch precies fout. Het gaat niet over het demonstratierecht niet aan de kant willen schuiven, ze ziet het belang de demonstratie en daarom wil ze niet handhaven. Daar zou geen onderscheid in mogen zijn.
Uiteraard mee eens.
Een anti/pro-5G demonstratie of van mijn part een veehouder-demonstratie mogen van mij net zozeer of net niet zozeer als deze demonstratie. (Niet dat ik het er mee eens ben verder, maar dat is een ander verhaal natuurlijk).

Maar dat is nu niet het punt waar Halsema het hardst op gepakt wordt, heb ik het idee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de boeren weer besluiten te gaan demonstreren :+
Niets, want zij hebben tractoren . :+
pi_193432802
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:32 schreef golfer het volgende:
Baudet is vast heel tevreden geweest met deze demonstratie, want die stond ergens 's middags nog te roepen dat de anderhalve meter maatregels moeten worden opgeheven.
:7

En nu op naar Friesland en Groningen. :W
maar wel op anderhalve meter _O-
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:34:45 #9
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193432811
Oh veel plezier! Ik wil eigenlijk ook wel een paar dagen weg, maar lastig lastig..

We moeten nog langs sigme.. @Isabeau weet jij nog leuke plekjes bij jullie in de buurt om 2 nachtjes te verblijven?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 10:35:49 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193432828
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:33 schreef Candaasje het volgende:

Niets, want zij hebben tractoren . :+
En gezond verstand dus die gaan de eerste tijd niet protesteren.

Bovendien hebben ze het te druk de komende tijd
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193432831
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mwoah... het moet ergens beginnen hè. Als niemand zich ooit uitspreekt, dan verandert er echt niks.

Wel eens met je volgende post. Helaas. Maar geweld lijkt meer uit te halen dan vreedzaam demonstreren. Dat is ook mijn eigen ervaring. En ik vind dat triest, maar het is wel hoe het werkt.

Toch kan kennis/newustzijn verspreiden en draagvlak creëren soms wel helpen in bijvoorbeeld rechtszaken of in wijzigingen in de politiek (van wetten tot welke partij aan de macht komt)
pi_193432842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh veel plezier! Ik wil eigenlijk ook wel een paar dagen weg, maar lastig lastig..

We moeten nog langs sigme.. @:isabeau weet jij nog leuke plekjes bij jullie in de buurt om 2 nachtjes te verblijven?
Ik zou in de buurt van Ruinen en Dwingeloo kijken! Je moet minimaal 5 km rond mijn woonplaats weg blijven, hier is niks leuk.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:37:02 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_193432843
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:31 schreef Isabeau het volgende:
En controversieel denk ik dat het looten en vernielen in de VS meer effect zal hebben dan het vreedzaam demonstreren. Looten en vernielen kost mensen met macht geld en money talks, dus dat zal eerder leiden tot veranderingen binnen het politieapparaat dan een groep mensen die kaarsjes brandt, op één knie gaan zitten of zingen.
Dan zullen de vernielingen en plunderingen in andere stadsdelen plaats moeten gaan vinden.
Zolang er enkel de witgoed en supermarkten ten prooi vallen zal er vanuit die kant nog geen actie komen.
Als de dure winkelketens massaal ten prooi vallen zal er tegen geluid gaan komen.
Maar zolang trump er zit verwacht ik er eigenlijk weinig van.
Een park met geweld laten ontruimen om er doorheen te kunnen lopen naar een kerk voor wat foto's |:(
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193432850
Het voelt toch een beetje raar om tijdens het werk even een korte plons te nemen om af te koelen. :D
pi_193432866
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En gezond verstand dus die gaan de eerste tijd niet protesteren.

Bovendien hebben ze het te druk de komende tijd
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat als dat stikstofgedoe nu had plaatsgevonden in plaats van pre-corona, ze niet met hun tractor naar het mMlieveld waren gereden hoor. Echt niet :P

En hey, begrijp me niet verkeerd; ik vond hun uitvoering alle perken te buiten gaan en ik was het niet met ze eens, maar in eerste instantie vond ik hun 'civil disobedience' actie best gaaf.
pi_193432875
Veel plezier in het hoge Noorden...Blues en golfer.

De demonstratie heb ik met afgrijzen bekeken.
Bekende was “trots” dat zijn 2 dochters van 1e en 2e leg gezamenlijk aanwezig waren.
N.b. ouders zouden beter moeten weten, want beiden werkzaam in ziekenhuis.

En ook de eerste levensbehoefte om massaal op een terras te móeten zitten, is mij niet duidelijk.
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 10:39:36 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193432885
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:34 schreef Barreltje het volgende:

We moeten nog langs sigme.. @:isabeau weet jij nog leuke plekjes bij jullie in de buurt om 2 nachtjes te verblijven?
Hotel of B&B?
pi_193432888
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:36 schreef Candaasje het volgende:

Mwoah... het moet ergens beginnen hè. Als niemand zich ooit uitspreekt, dan verandert er echt niks.

Wel eens met je volgende post. Helaas. Maar geweld lijkt meer uit te halen dan vreedzaam demonstreren. Dat is ook mijn eigen ervaring. En ik vind dat triest, maar het is wel hoe het werkt.

Toch kan kennis/newustzijn verspreiden en draagvlak creëren soms wel helpen in bijvoorbeeld rechtszaken of in wijzigingen in de politiek (van wetten tot welke partij aan de macht komt)
Ja, ok, eens. Allemaal je mond houden en zwijgzaam toekijken werkt al he-le-maal niet. Maar ook als je naar de geschiedenis van de VS kijkt dan heeft gewelddadig optreden in het verleden (ook tegen de overheid) tot veel meer effect geleid dan je stem verheffen en boos of verdrietig worden.

Je wilt alleen (zoals in dit geval) niet ook de sympathie van je medestanders verliezen en als je massaal geweld gaat gebruiken en gaat vernielen en stelen dan heb je die kans weer. Racisten (in dit geval) worden dan ook alleen maar gesterkt in hun overtuiging.

Het is gecompliceerd.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:46:03 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193432985
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hotel of B&B?
Maakt niet uit .. we moeten vooral even een andere omgeving hebben hier. Maar wel corona proef zeg maar..

Edit: eigenlijk het liefst wel met iets van een kook gelegenheid
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193432995
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:46 schreef Barreltje het volgende:

Maakt niet uit .. we moeten vooral even een andere omgeving hebben hier. Maar wel corona proef zeg maar..
Heel Drenthe is wel coronaproof :+
pi_193432996
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ok, eens. Allemaal je mond houden en zwijgzaam toekijken werkt al he-le-maal niet. Maar ook als je naar de geschiedenis van de VS kijkt dan heeft gewelddadig optreden in het verleden (ook tegen de overheid) tot veel meer effect geleid dan je stem verheffen en boos of verdrietig worden.

Je wilt alleen (zoals in dit geval) niet ook de sympathie van je medestanders verliezen en als je massaal geweld gaat gebruiken en gaat vernielen en stelen dan heb je die kans weer. Racisten (in dit geval) worden dan ook alleen maar gesterkt in hun overtuiging.

Het is gecompliceerd.
Ja het is heel lastig.
Toevallig gingen de discussies er bij ons ook over; was die vrachtwagen in de hens steken nu wel goed of niet....zou het schaden of juist effectief zijn voor de dieren? etc.
(Als je naar 'successen' kijkt, dan kijk je niet zozeer naar vreedzame activisten die al 40 jaar op straat staan te praten...dan kijk je naar SHAC7; die met geweld en intimidatie Hunting Life Sciences op de knieën kregen. Schoonheidsprijs? Absoluut niet. Effectief? Wel degelijk. Maar er zijn ook nog wel andere manieren om te bereiken dat je wil dan deze twee uitersten. )

Het lastige met de rellen in de VS is dat het ook niet enkel de zwarte mensen zijn die aan het plunderen en rellen zijn; er zijn ook genoeg witte mensen die meedoen. Of zij echt sympathisanten zijn of gewoon van een beetje rellen houden (zeg maar hooligans) en dus nog meer olie op het vuur gooien, weet ik niet.

En ook: vreedzame demonstranten worden in de VS met rubberkogels door de politie onderhanden genomen (ook echt op gezichten gericht). Er was zelfs een verslag van een 'verpleegpost' waar ze binnenvielen en er flink in het rond geschoten werd. Dus dan denk je ook; van het op een vreedzame manier aankaarten van problemen, hou je als je een beetje pech hebt nog flinke littekens over ook... ;(
pi_193433009
Anyway... ik ga weer eens wat doen aan mijn eigen problematiek hier in huis :+
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 10:49:50 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193433035
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je gaat mij echt niet wijsmaken dat als dat stikstofgedoe nu had plaatsgevonden in plaats van pre-corona, ze niet met hun tractor naar het mMlieveld waren gereden hoor. Echt niet :P

En hey, begrijp me niet verkeerd; ik vond hun uitvoering alle perken te buiten gaan en ik was het niet met ze eens, maar in eerste instantie vond ik hun 'civil disobedience' actie best gaaf.
Dat misschien niet, maar goed, er was al even niet geprotesteerd en nu aantal keren in korte tijd. Punt is gemaakt en het zal niet aan het imago/steun bijdragen om nu te gaan protesteren.

Terwijl, als iedereen in eigen cabine blijft, kan er best geprotesteerd worden. Aantal weken geleden was er ook een "trekker disco" bij Zak of Index (kom zo snel niet op de naam, in Schüttorf in elk geval) :+

Dat laatste is overigens gekheid. Tenminste ik denk wel dat het kan, maar vind niet dat je het moet doen ;)
pi_193433043
mja als ik dit lees.. vraag ik me af of het juist niet komt doordat er allang black privilige is?

doordat elke keer zodra iemand een vinger uitsteekt er wordt gegild "ja maar discriminiatie"
gevolg daarvan is dat mensen nergens meer wat van durft te zeggen met als gevolg dat het uiteindelijk ergens uit de hand loopt doordat iemand al die tijd niks gezegd heeft en vervolgens compleet over de schreef gaat

let wel.. praat niet goed wat er is gebeurd he... maar wellicht moeten we verder kijken naar wat de oorzaak van dingen is.

het is geen tijd voor privilige... maar voor gelijkheid.
en dus ook gewoon dat we niet spreken van profileren.. maar van common sense.

ik woon in een wijk waar denk meer dan 80% van de wijk "buitenlander" is
dus als er wordt gezocht naar een overvaller is dat vaak "een getinte man"
maar dat eigenlijk niet gezegd worden want dat is discriminatie.
nee.. dat is gewoon de werkelijkheid.. die overvaller was nou eenmaal getint.
kan hij niks aan doen... maar als hij de snackbar overvalt is het wel een uiterlijk kenmerk.
of je het leuk vind of niet.
pi_193433087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid.. hoe is in Nederland het racisme diepgeworteld? Anders dan "wat anders is, is lastig"/ "als ze maar niet aan mijn boterham komen" / eigenbehoud ?

Ik vind racisme niet perse het tegenovergestelde van tolerantie bijvoorbeeld.
We hebben nog steeds straatnamen van "helden" die achteraf gezien toch niet zo heldhaftig waren. Die het niet zo nauw namen met de mensenrechten, dat is nu we eenmaal met zn (witte) allen hebben besloten dat we die zwartjes ook als mensen zullen zien he, iets waarvan je ook zou kunnen zeggen "joh met de kennis van nuuu...."

Laten we ook niet vergeten dat we met veel buiteeelaaanders een verleden hebben. We waren erg enthousiast in de slavenhandel, DHL-den er lekker op los voor de hele wereld, we hebben zelf opnieuw hele streken leeggeplukt van arbeidskrachten om bij ons het vuile werk te komen doen zonder verdere verantwoordelijkheid te nemen voor het idee dat deze mensen misschien niet teruggescheept wilden worden op het moment dat wij dachten dat het genoeg was.

Hoe moeilijk is het om dat gewoon te erkennen en te kijken hoe we het, nu, op dit moment, beter kunnen doen?
(Ok, vast erg moeilijk, maar we kunnen er niet onderuit.)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')