Cliffhanger!quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:24 schreef Blues het volgende:
Heeft demonstreren tegen 'zinloos geweld' of stille tochten e.d. ooit effect gehad?
Het antwoord in het volgende topic
Ik denk dat het vooral belangrijk is voor de mensen die demonstreren. Dat ze het gevoel hebben iets te doen. Heel veel zal het niet uitmaken inderdaad.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Cliffhanger!
Voor mij voelt het altijd als preaching to the choir. De mensen die je bereikt zijn de mensen die toch al tegen waren.
Uiteraard mee eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar bij je tweede zin gaat het toch precies fout. Het gaat niet over het demonstratierecht niet aan de kant willen schuiven, ze ziet het belang de demonstratie en daarom wil ze niet handhaven. Daar zou geen onderscheid in mogen zijn.
Niets, want zij hebben tractoren .quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de boeren weer besluiten te gaan demonstreren
maar wel op anderhalve meterquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:32 schreef golfer het volgende:
Baudet is vast heel tevreden geweest met deze demonstratie, want die stond ergens 's middags nog te roepen dat de anderhalve meter maatregels moeten worden opgeheven.
![]()
En nu op naar Friesland en Groningen.
En gezond verstand dus die gaan de eerste tijd niet protesteren.quote:
Mwoah... het moet ergens beginnen hè. Als niemand zich ooit uitspreekt, dan verandert er echt niks.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Cliffhanger!
Voor mij voelt het altijd als preaching to the choir. De mensen die je bereikt zijn de mensen die toch al tegen waren.
Ik zou in de buurt van Ruinen en Dwingeloo kijken! Je moet minimaal 5 km rond mijn woonplaats weg blijven, hier is niks leuk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh veel plezier! Ik wil eigenlijk ook wel een paar dagen weg, maar lastig lastig..
We moeten nog langs sigme.. @:isabeau weet jij nog leuke plekjes bij jullie in de buurt om 2 nachtjes te verblijven?
Dan zullen de vernielingen en plunderingen in andere stadsdelen plaats moeten gaan vinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:31 schreef Isabeau het volgende:
En controversieel denk ik dat het looten en vernielen in de VS meer effect zal hebben dan het vreedzaam demonstreren. Looten en vernielen kost mensen met macht geld en money talks, dus dat zal eerder leiden tot veranderingen binnen het politieapparaat dan een groep mensen die kaarsjes brandt, op één knie gaan zitten of zingen.
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat als dat stikstofgedoe nu had plaatsgevonden in plaats van pre-corona, ze niet met hun tractor naar het mMlieveld waren gereden hoor. Echt nietquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En gezond verstand dus die gaan de eerste tijd niet protesteren.
Bovendien hebben ze het te druk de komende tijd
Hotel of B&B?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh veel plezier! Ik wil eigenlijk ook wel een paar dagen weg, maar lastig lastig..
We moeten nog langs sigme.. @:isabeau weet jij nog leuke plekjes bij jullie in de buurt om 2 nachtjes te verblijven?
Ja, ok, eens. Allemaal je mond houden en zwijgzaam toekijken werkt al he-le-maal niet. Maar ook als je naar de geschiedenis van de VS kijkt dan heeft gewelddadig optreden in het verleden (ook tegen de overheid) tot veel meer effect geleid dan je stem verheffen en boos of verdrietig worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:36 schreef Candaasje het volgende:
Mwoah... het moet ergens beginnen hè. Als niemand zich ooit uitspreekt, dan verandert er echt niks.
Wel eens met je volgende post. Helaas. Maar geweld lijkt meer uit te halen dan vreedzaam demonstreren. Dat is ook mijn eigen ervaring. En ik vind dat triest, maar het is wel hoe het werkt.
Toch kan kennis/newustzijn verspreiden en draagvlak creëren soms wel helpen in bijvoorbeeld rechtszaken of in wijzigingen in de politiek (van wetten tot welke partij aan de macht komt)
Maakt niet uit .. we moeten vooral even een andere omgeving hebben hier. Maar wel corona proef zeg maar..quote:
Heel Drenthe is wel coronaproofquote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:46 schreef Barreltje het volgende:
Maakt niet uit .. we moeten vooral even een andere omgeving hebben hier. Maar wel corona proef zeg maar..
Ja het is heel lastig.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ok, eens. Allemaal je mond houden en zwijgzaam toekijken werkt al he-le-maal niet. Maar ook als je naar de geschiedenis van de VS kijkt dan heeft gewelddadig optreden in het verleden (ook tegen de overheid) tot veel meer effect geleid dan je stem verheffen en boos of verdrietig worden.
Je wilt alleen (zoals in dit geval) niet ook de sympathie van je medestanders verliezen en als je massaal geweld gaat gebruiken en gaat vernielen en stelen dan heb je die kans weer. Racisten (in dit geval) worden dan ook alleen maar gesterkt in hun overtuiging.
Het is gecompliceerd.
Dat misschien niet, maar goed, er was al even niet geprotesteerd en nu aantal keren in korte tijd. Punt is gemaakt en het zal niet aan het imago/steun bijdragen om nu te gaan protesteren.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 10:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat als dat stikstofgedoe nu had plaatsgevonden in plaats van pre-corona, ze niet met hun tractor naar het mMlieveld waren gereden hoor. Echt niet![]()
En hey, begrijp me niet verkeerd; ik vond hun uitvoering alle perken te buiten gaan en ik was het niet met ze eens, maar in eerste instantie vond ik hun 'civil disobedience' actie best gaaf.
We hebben nog steeds straatnamen van "helden" die achteraf gezien toch niet zo heldhaftig waren. Die het niet zo nauw namen met de mensenrechten, dat is nu we eenmaal met zn (witte) allen hebben besloten dat we die zwartjes ook als mensen zullen zien he, iets waarvan je ook zou kunnen zeggen "joh met de kennis van nuuu...."quote:Op dinsdag 2 juni 2020 09:47 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid.. hoe is in Nederland het racisme diepgeworteld? Anders dan "wat anders is, is lastig"/ "als ze maar niet aan mijn boterham komen" / eigenbehoud ?
Ik vind racisme niet perse het tegenovergestelde van tolerantie bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |