Het draadje staat vol leuke cijfers over hoe goed Wopke beoordeeld wordt.quote:Op dinsdag 15 september 2020 16:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Deze wilde jij dus posten
quote:Op donderdag 24 september 2020 18:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koers air france kok nu 3 euro
Waarde 14% belang nu 180 miljoen
Aankoopkosten 750 miljoen
570 miljoen naar de klote
Maar gelukkig vindt onze expert Jort Kelder het een briljante zet en is het herstelplan nog steeds niet klaar omdat de bonden te machtig zijn
En dus smijten we gewoon nog meer geld erin
De huidige waarde doet er alleen toe als je van plan bent te verkopen. Dat gaat Nederland nooit doen, huidige waarde is dus 100% irrelevant.quote:Op donderdag 24 september 2020 18:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koers air france kok nu 3 euro
Waarde 14% belang nu 180 miljoen
Aankoopkosten 750 miljoen
570 miljoen naar de klote
Maar gelukkig vindt onze expert Jort Kelder het een briljante zet en is het herstelplan nog steeds niet klaar omdat de bonden te machtig zijn
En dus smijten we gewoon nog meer geld erin
De overheid moet niet beleggen met belastinggeld , zeker niet als het een hele slechte investering blijkt te zijn in een zeer vervuilende industriequote:Op donderdag 24 september 2020 19:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
De huidige waarde doet er alleen toe als je van plan bent te verkopen. Dat gaat Nederland nooit doen, huidige waarde is dus 100% irrelevant.
Het is dan ook geen belegging, maar een investering in een deelbelang in één van onze belangrijkste bedrijven. Er is geen plan tot verkoop, dus het is geen beleggen.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De overheid moet niet beleggen met belastinggeld , zeker niet als het een hele slechte investering blijkt te zijn in een zeer vervuilende industrie
blijft een hele hele slechte belegging / investering in een zeer vervuilend bedrijf dat failliet hoort te gaan en zich voor hulp moet richten tot de moedermaatschappijquote:Op donderdag 24 september 2020 19:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is dan ook geen belegging, maar een investering in een deelbelang in één van onze belangrijkste bedrijven. Er is geen plan tot verkoop, dus het is geen beleggen.
Het is een prima investering in een bedrijf dat duizenden mensen in Nederland aan het werk houdt, direct of indirect. Zonder KLM verliest Schiphol bijna zijn hele inkomen: https://www.luchtvaartnie(...)e-gebruiker-schipholquote:Op donderdag 24 september 2020 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
blijft een hele hele slechte belegging / investering in een bedrijf dat failliet hoort te gaan
Dat zou kunnen kloppen als de staat het van zijn eigen geld gekocht heeft, maar gelukkig hebben we ook hiervoor geld geleend, en dus is nu de staatsschuld opgelopen met 560 miljoenquote:Op donderdag 24 september 2020 19:07 schreef Hanca het volgende:
De huidige waarde doet er alleen toe als je van plan bent te verkopen. Dat gaat Nederland nooit doen, huidige waarde is dus 100% irrelevant.
De staat heeft dat geld geleend tegen een negatieve rente.quote:Op donderdag 24 september 2020 20:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat zou kunnen kloppen als de staat het van zijn eigen geld gekocht heeft, maar gelukkig hebben we ook hiervoor geld geleend, en dus is nu de staatsschuld opgelopen met 560 miljoen
Dat zou best eens kunnen, en die geldgever die een negatieve rente accepteerd wordt niet onrustig als dat onderpand 80% in waarde daaltquote:Op donderdag 24 september 2020 21:18 schreef Hanca het volgende:
De staat heeft dat geld geleend tegen een negatieve rente.
Nee, die wordt daar niet onrustig van, een staatsobligatie van Nederland is een 100% risicoloze investering. Jij hebt echt 0 verstand van financiën hè? En al helemaal niet van het ministerie van financiën...quote:Op donderdag 24 september 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen, en die geldgever die een negatieve rente accepteerd wordt niet onrustig als dat onderpand 80% in waarde daalt
Dus wel en daarom moet er al minimaal 560 miljoen aan aanvullende zekerheden worden gestort en van wie zijn die
Juist die zijn van ons en nu dus verkwanseld als onderpand voor een geleden boekverlies
Lekker bezig Wopke
Gisteren is er voor 6 miljard aan obligaties voor 30 jaar verkocht door Nederland tegen 0,028% rente. Blijkbaar zijn de markten en investeerders totaal niet onder de indruk van het KLM verhaal.quote:Op donderdag 24 september 2020 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen, en die geldgever die een negatieve rente accepteerd wordt niet onrustig als dat onderpand 80% in waarde daalt
Dus wel en daarom moet er al minimaal 560 miljoen aan aanvullende zekerheden worden gestort en van wie zijn die
Juist die zijn van ons en nu dus verkwanseld als onderpand voor een geleden boekverlies
Lekker bezig Wopke
Nee, want als Hoekstra loopt te kloten en 750 miljoen door de pot spoelt dan heeft de geldschieter gewoon pandrecht op de staat der Nederlanden en dat zijn wij met zijn allenquote:Op donderdag 24 september 2020 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
Gisteren is er voor 6 miljard aan obligaties voor 30 jaar verkocht door Nederland tegen 0,028% rente. Blijkbaar zijn de markten en investeerders totaal niet onder de indruk van het KLM verhaal.
Ik neem aan dat jouw volgende post de loftrompet over Hoekstra zal steken voor dat resultaat?
Nou, dat is ook wel een lulverhaal, ten eerste is KLM bepaald niet failliet maar heeft het gewoon steun nodig nu net als iedere luchtvaartmaatschappij ter wereld en zelfs al zou KLM failliet gaan dan is Nederland totaal niet in nood.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, want als Hoekstra loopt te kloten en 750 miljoen door de pot spoelt dan heeft de geldschieter gewoon pandrecht op de staat der Nederlanden en dat zijn wij met zijn allen
In nood verkwanselt Hoekstra gewoon een staatsbelang onder de boekwaarde zoals DSM destijds, en als dat niet lukt wordt gewoon de schuld per huishouden weer hoger en mogen wij met zijn allen het betalen aan rente en aflossing
Lekker bezig Wopke want die voelt zich niet verantwoordelijk en gaat door naar zijn volgende blunderbaan dikbetaald uiteraard
Raar dit want Hoekstra verteld zelf .....quote:Op donderdag 24 september 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
Nou, dat is ook wel een lulverhaal, ten eerste is KLM bepaald niet failliet maar heeft het gewoon steun nodig nu net als iedere luchtvaartmaatschappij ter wereld en zelfs al zou KLM failliet gaan dan is Nederland totaal niet in nood.
"Luchtvaartmaatschappij KLM dreigt vluchten, het kas- en liquiditeitsbeheer en delen van het onderhoudsbedrijf aan Air France kwijt te raken door de coronacrisis. Dat melden bronnen aan De Telegraaf."quote:Op donderdag 24 september 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
Nou, dat is ook wel een lulverhaal, ten eerste is KLM bepaald niet failliet maar heeft het gewoon steun nodig nu net als iedere luchtvaartmaatschappij ter wereld en zelfs al zou KLM failliet gaan dan is Nederland totaal niet in nood.
750 miljoen is een lachertje op de 67 miljard (en wat nog gaat komen) die corona al gekost heeft.
Ik vind je posts een beetje ziekelijk worden, om eerlijk te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |