I'm locked and loaded, and good to go!quote:Op woensdag 24 juni 2020 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We zitten op de raket... te wachten tot jij nog snel even bijkoopt. Schiet eens op.
$12 eoyquote:Op maandag 22 juni 2020 13:20 schreef Roellie80 het volgende:
Goedenmiddag,
Ik post maar weer eens. BTC zal morgen weer boven de $10k komen. Geen dank
Blijf maar weer wegquote:Op maandag 22 juni 2020 13:20 schreef Roellie80 het volgende:
Goedenmiddag,
Ik post maar weer eens. BTC zal morgen weer boven de $10k komen. Geen dank
2FA-QRcode blockchain enabled product verificatietwitter:sturlington1 twitterde op zaterdag 09-05-2020 om 08:48:33Validating the case for blockchain. @itemsdapp @Menard222 @sunshinelu24 @vechainofficial #blockchain #vechain #VET https://t.co/65pGVarfgf reageer retweet
Is de docu het waard om geheel te kijken?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 18:31 schreef Piva het volgende:
Say what
De start at timer werkt niet. Minute 38:00
Als je genoeg van bitcoin/geld weet waarschijnlijk niet, niet echt heel vernieuwend ofzo. Er is beter materiaal beschikbaar. Maar echt slecht is het ook niet.quote:Op woensdag 1 juli 2020 08:49 schreef dimmak het volgende:
[..]
Is de docu het waard om geheel te kijken?
Ik zit nu ongeveer 1.5 jaar in een beetje BTC, VET en BNB. Al met al is mijn investering in die tijd tussen de -40 en +40% geblevenquote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:34 schreef fathank het volgende:
ChooChoo
Stil hier wel. Niks nieuws te melden?
Ze? We doen al een maand over dit topicquote:
Ik hou me bewust in anders wordt het zo eentonigquote:Op zondag 5 juli 2020 10:24 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ze? We doen al een maand over dit topic.
Als ik die sticker kopieer en op mijn namaak product plak, wat dan?quote:Op donderdag 25 juni 2020 07:48 schreef fathank het volgende:
2FA-QRcode blockchain enabled product verificatietwitter:sturlington1 twitterde op zaterdag 09-05-2020 om 08:48:33Validating the case for blockchain. @:itemsdapp @:Menard222 @:sunshinelu24 @:vechainofficial #blockchain #vechain #VET https://t.co/65pGVarfgf reageer retweet
Je kan die sticker gerust kopiëren. Maar als jouw koper later is met registreren zal blijken dat ie een namaak gekocht heeft want de 2fa code is maar 1 keer bruikbaar. Is jouw koper wel eerder zal de koper van het origineel zijn product niet kunnen registreren en kan de fabrikant maatregelen treffen.quote:Op zondag 5 juli 2020 11:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als ik die sticker kopieer en op mijn namaak product plak, wat dan?
Waarom moet dit geverifieerd worden op de vechain blockchain en kan dit niet gewoon via de website van de fabrikant?
Ja het is ook zowat in in je eentje een topic vol te pratenquote:Op zondag 5 juli 2020 11:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik hou me bewust in anders wordt het zo eentonig
De onderstreepte gedeelten zijn vrij problematisch in mijn ogen.quote:Op zondag 5 juli 2020 11:33 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kan die sticker gerust kopiëren. Maar als jouw koper later is met registreren zal blijken dat ie een namaak gekocht heeft want de 2fa code is maar 1 keer bruikbaar. Is jouw koper wel eerder zal de koper van het origineel zijn product niet kunnen registreren en kan de fabrikant maatregelen treffen.
Waarom dat via VeChain moet? Niks moet, maar als een public ledger de voorkeur heeft boven een database is VeChain de beste keus dankzij de fee delegation mogelijkheden waardoor de eindgebruiker er niks van merkt dat er überhaupt iets van cryptocurrency achter zit.
Dus dan koop je eerst een legitieme verpakking om de inhoud te vervangen met nepspul?quote:Op maandag 6 juli 2020 15:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dus naast dat de legitieme verificatie op de verpakking van namaak producten geplakt kan worden kan ook de inhoud van een legitieme verpakking vervangen met een namaak product.
Het nepspul is veel goedkoper dat het legitieme product, maar je gaat het wel verkopen voor de legitieme hoge prijs, dus dat betekent flink kassa! Een deel van die winst kun je incalculeren bij het inkopen van legitieme verpakkingen die iemand weer heeft gestolen of anderszins op de kop heeft weten te tikken.quote:Op maandag 6 juli 2020 15:05 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Dus dan koop je eerst een legitieme verpakking om de inhoud te vervangen met nepspul?
Hoe wil je hier winst op maken?
quote:Op maandag 6 juli 2020 16:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het nepspul is veel goedkoper dat het legitieme product, maar je gaat het wel verkopen voor de legitieme hoge prijs, dus dat betekent flink kassa! Een deel van die winst kun je incalculeren bij het inkopen van legitieme verpakkingen die iemand weer heeft gestolen of anderszins op de kop heeft weten te tikken.
Bakstenen?quote:Op maandag 6 juli 2020 16:58 schreef fathank het volgende:
psssst
doosje met sticker kopen? Moet je er zelf nog wat instoppen. De code staat wel in de database geregistreerd.
Ja mooi hé. Zo maak je van een namaak in één klap een origineel. De blockchain zegt dat het een origineel is dus dan is het zo... *kuch*quote:Op maandag 6 juli 2020 16:58 schreef fathank het volgende:
psssst
doosje met sticker kopen? Moet je er zelf nog wat instoppen. De code staat wel in de database geregistreerd.
Ja maar als er nou iemand in de fabriek ze al omgewisseld heeft koop je een nepperd terwijl Vechain zegt dattie echt is.quote:Op maandag 6 juli 2020 17:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik verder niets met Vechain, bezit het ook niet, ga er ook niet in investeren.
Maar er wordt wel een beetje probleemgericht gedacht in dit topic.
Neem als voorbeeld Volvo.
Volvo laat een rembekrachtigingssensor maken bij Bosch.
Bosch heeft de private key, produceert de sensor, voorziet hem van een Volvo logo, typenummer en een serienummer, dat ook op de doos komt.
Op het moment dat er 100 geproduceerd zijn, plaats je die 100 op de blockchain en verscheep je ze naar de Volvo dealers (of naar de fabriek, waar ze de auto's assembleren).
De dealer / fabriek krijgt ze binnen, magazijnmedewerkers kunnen met 1 bliep van de scanner zien wanneer het product gemaakt is en dat het serienummer origineel van Bosch komt, want het staat op de blockchain en het kan bijgeboekt worden op de voorraad.
Hoe onderschep je dat? De hele partij stelen. Maar dan is het nog steeds een echt product.
Op het moment dat er een batch is gestolen, kan je met je private key de batch ongeldig maken op de blockchain. Duikt het dan ergens op, dan heeft het een status "003" en weet je software "hey, da's een rembekrachtigingssensor van een gestolen batch, mogelijk is hij gestolen of nagemaakt (nadat hij gestolen is).
En dat is maar 1 voorbeeld. Je moet naar een zo waterdicht mogelijk systeem werken.
Vooraf 100.000 doosjes bedrukken met codes, die op de blockchain zetten en dan pas de producten gaan fabriceren is een voorbeeld hoe het niet zou moeten, dat werkt fraude juist in de hand. Dat ligt niet aan de blockchain maar aan een verkeerde implementatie.
Dat is dan binnen 5 minuten te traceren.quote:Op maandag 6 juli 2020 17:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja maar als er nou iemand in de fabriek ze al omgewisseld heeft koop je een nepperd terwijl Vechain zegt dattie echt is.
Ook dat is probleemgericht denken, je moet dan nog wel de fabriek binnenkomen met die nepperds en ze om kunnen wisselen.quote:Op maandag 6 juli 2020 17:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja maar als er nou iemand in de fabriek ze al omgewisseld heeft koop je een nepperd terwijl Vechain zegt dattie echt is.
Wel lekker goedkoop in je eentje. En je kan de boel lekker flessen en dubbel verdienenquote:Op maandag 6 juli 2020 18:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook dat is probleemgericht denken, je moet dan nog wel de fabriek binnenkomen met die nepperds en ze om kunnen wisselen.
En daarover nadenken is prima om je processen te pen-testen natuurlijk.
Maar uiteindelijk zijn dat allemaal oplosbare punten. Het lijkt me wat naïef om te denken dat een fabrikant daar zelf niet aan denkt.
Als je een hele fabriekshal laat runnen door 1 persoon en je hebt ook geen camera's hangen dan wordt het wel spannend
En dat geld weer investeren in Bitcoin.quote:Op maandag 6 juli 2020 19:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Wel lekker goedkoop in je eentje. En je kan de boel lekker flessen en dubbel verdienen
SQL denk ik. Databases gaan wel een dingetje worden.quote:Op maandag 6 juli 2020 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dat geld weer investeren in Bitcoin.
ArcelorMittal had dit zelf kunnen bouwen op hun eigen database.twitter:CREAMethod twitterde op dinsdag 07-07-2020 om 09:03:57.#VeChain: Leading global steel company relies on DNV GL’s My Care Powered By VeChainThor $VET https://t.co/FCskXQsFS7 reageer retweet
Niet alleen in de fabriek. Op een gegeven moment wordt het over de hele wereld naar honderdduizenden dealers, retailers en magazijnen gedistribueerd en dat is veel moeilijker in de hand te houden en te controleren dan de fabriek zelf.quote:Op maandag 6 juli 2020 17:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja het is idd zeer complex en genuanceerd. Maar als het puntje bij paaltje komt heb je hier zo ver ik kan zien voor geen blockchain nodig en is een blockchain niet goedkoper of efficienter of veiliger dan iets gecentraliseerds of iets wat gesloten is of iets dat geen coin nodig heeft.quote:Op maandag 6 juli 2020 17:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik verder niets met Vechain, bezit het ook niet, ga er ook niet in investeren.
Maar er wordt wel een beetje probleemgericht gedacht in dit topic.
Neem als voorbeeld Volvo.
Volvo laat een rembekrachtigingssensor maken bij Bosch.
Bosch heeft de private key, produceert de sensor, voorziet hem van een Volvo logo, typenummer en een serienummer, dat ook op de doos komt.
Op het moment dat er 100 geproduceerd zijn, plaats je die 100 op de blockchain en verscheep je ze naar de Volvo dealers (of naar de fabriek, waar ze de auto's assembleren).
De dealer / fabriek krijgt ze binnen, magazijnmedewerkers kunnen met 1 bliep van de scanner zien wanneer het product gemaakt is en dat het serienummer origineel van Bosch komt, want het staat op de blockchain en het kan bijgeboekt worden op de voorraad.
Hoe onderschep je dat? De hele partij stelen. Maar dan is het nog steeds een echt product.
Op het moment dat er een batch is gestolen, kan je met je private key de batch ongeldig maken op de blockchain. Duikt het dan ergens op, dan heeft het een status "003" en weet je software "hey, da's een rembekrachtigingssensor van een gestolen batch, mogelijk is hij gestolen of nagemaakt (nadat hij gestolen is).
En dat is maar 1 voorbeeld. Je moet naar een zo waterdicht mogelijk systeem werken.
Vooraf 100.000 doosjes bedrukken met codes, die op de blockchain zetten en dan pas de producten gaan fabriceren is een voorbeeld hoe het niet zou moeten, dat werkt fraude juist in de hand. Dat ligt niet aan de blockchain maar aan een verkeerde implementatie.
Een dealer of retailer koopt de spullen bij de fabriek. Vervolgens gooien ze het origineel weg en vervangen ze het door een namaak, om het vervolgens weer voor retail prijs te verkopen? Of hoe zie je dat voor je? Of iemand kopieert de eenmalig bruikbare 2-FA QR-code en plakt die op zijn namaakproduct?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Niet alleen in de fabriek. Op een gegeven moment wordt het over de hele wereld naar honderdduizenden dealers, retailers en magazijnen gedistributeerd en dat is veel moeilijker in de hand te houden en te controleren dan de fabriek zelf.
Hoe zie je daar misbruik in dan? Als je vanaf de oorsprong kan garanderen dat het een authentiek product is is alles wat er na komt redelijk irrelevant.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Niet alleen in de fabriek. Op een gegeven moment wordt het over de hele wereld naar honderdduizenden dealers, retailers en magazijnen gedistribueerd en dat is veel moeilijker in de hand te houden en te controleren dan de fabriek zelf.
Het gaat meestal om malafide medewerkers die een partij achteroverdrukken of een klein deel afromen en er zelf een handeltje op na houden of doorverkopen aan mensen die er een handeltje op nahouden. Of bedrijven die failliet gaan en nog voorraaden hebben wat in een grijs of zwart circuit terecht komt. Of diefstal uit magazijnen en vrachtwagens.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Een dealer of retailer koopt de spullen bij de fabriek. Vervolgens gooien ze het origineel weg en vervangen ze het door een namaak, om het vervolgens weer voor retail prijs te verkopen? Of hoe zie je dat voor je? Of iemand kopieert de eenmalig bruikbare 2-FA QR-code en plakt die op zijn namaakproduct?
Dat kun je dus niet garanderen omdat de QR code of de registratie op de blockchain niet gelijkstaat of één is met het product. Het is niet een DNA-afdruk of vingerafdruk, het zijn twee losstaande dingen die niet inherent met elkaar verbonden zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe zie je daar misbruik in dan? Als je vanaf de oorsprong kan garanderen dat het een authentiek product is is alles wat er na komt redelijk irrelevant.
Ik denk dat het punt je ontgaat dat de supplychain getraceerd wordt door de gehele bedrijfsketen.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het gaat meestal om malafide medewerkers die een partij achteroverdrukken of een klein deel afromen en er zelf een handeltje op na houden of doorverkopen aan mensen die er een handeltje op nahouden. Of bedrijven die failliet gaan en nog voorraaden hebben wat in een grijs of zwart circuit terecht komt. Of diefstal uit magazijnen en vrachtwagens.
En dit is met name van belang voor supply chains waarin luxe goederen danwel bederfelijke goederen in voorkomen.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 12:00 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik denk dat het punt je ontgaat dat het de supplychain getraceerd wordt door de gehele bedrijfsketen.
Fraudeurs kan je er dus zo uitpikken zonder ellenlange onderzoek. En daar gaat je baan/onderneming.
Dat je je supplychain laat draaien op de vechain blockchain betekent niet dat je fraude kan voorkomen en dat alles 100% klopt. Het maakt het moeilijker en in het geval dat er iets fout gaat is dit makkelijker te achterhalen dan nu. Waardoor je weer uitkomt op het kostenbesparing verhaaltje en dit is waar het de bedrijven om gaat. Niet dat de consument kan verifiëren dat ze een legitiem product hebben gekocht, wat boeit de bedrijven dat nou. Het levert ze te weinig op om hun gehele infrastructuur op de schop te gooien hiervoor.
laat ze gaanquote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat kun je dus niet garanderen omdat de QR code of de registratie op de blockchain niet gelijkstaat of één is met het product. Het is niet een DNA-afdruk of vingerafdruk, het zijn twee losstaande dingen die niet inherent met elkaar verbonden zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |