Bemanning:quote:Historische lancering succesvol verlopen: Crew Dragon raast richting ISS
NASA-astronauten Bob Behnken en Doug Hurley zijn zojuist vertrokken vanaf Cape Canaveral in Florida met de Crew Dragon van SpaceX. De historische lancering verliep zonder problemen en het duo raast nu met 27.000 kilometer per uur richting ruimtestation ISS. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een commercieel bedrijf mensen naar de ruimte brengt.
Iets voor half tien vanavond (Nederlandse tijd) is de Crew Dragon gelanceerd vanaf het legendarische platform 39A op lanceerbasis Cape Canaveral in Florida. Met behulp van een Falcon 9 raket werden astronauten Bob Behnken en Doug Hurley richting het International Space Station (ISS) geschoten. Lange tijd was het onzeker of de lancering door zou gaan vanwege de slechte weersomstandigheden. Uiteindelijk bleken deze goed genoeg om de historische vlucht door te laten gaan.
De lancering verliep vlekkeloos. De eerste trap van de raket, die ervoor zorgde dat de capsule loskwam van de grond, landde ongeveer 10 minuten na de lancering veilig en gecontroleerd op een speciaal schip op de Atlantische Oceaan. Het schip, Ofcourse I Still Love You genaamd, brengt de draagraket naar de wal voor hergebruik.
Het is voor het eerst sinds 2011 dat er mensen de ruimte in worden geschoten vanaf Amerikaanse bodem. Crew Dragon heeft het ISS ruimtestation als bestemming, een vlucht van 19 uur. De ruimtereis heeft nog een primeur. Het is voor het eerst dat mensen door een commercieel bedrijf, SpaceX is van Tesla-baas Elon Musk, in de ruimte worden gebracht.
President Donald Trump en vice-president Mike Pence waren bij de lancering aanwezig. Daarmee is Trump pas de derde zittende president die een lancering bijwoont. Ook zijn er ondanks corona duizenden mensen in de buurt om te kijken. Vanuit Nederland is er niets te zien; het is even rond half tien, als de Crew Dragon over Europa schiet, nog niet donker genoeg.
https://www.ad.nl/buitenl(...)chting-iss~a93f2d19/
quote:Robert Louis Behnken
Robert (Bob) Louis Behnken (Creve Coeur, 28 juli 1970) is een Amerikaans ruimtevaarder. Behnkens eerste ruimtevlucht was STS-123 met de spaceshuttle Endeavour en vond plaats op 11 maart 2008. Tijdens de missie werd het eerste deel van de Japanse Experimentmodule naar het Internationaal ruimtestation ISS gebracht.
In totaal heeft Behnken twee ruimtevluchten op zijn naam staan. Tijdens zijn missies maakte hij zes ruimtewandelingen. Hij is getrouwd met astronaute Megan McArthur. Behnken is een van de vier astronauten die trainen en feedback geven aan ruimtevaartuig-ontwikkelaars Boeing en SpaceX om deel te nemen aan het Commercial Crew programma van NASA. Op 3 augustus 2018 werd de selectie van Behnken als astronaut voor SpaceX testvlucht SpX-DM2 bekendgemaakt. Dit is de eerste bemande vlucht met een ruimtevaartuig van het type Dragon 2 (ook wel Crew Dragon).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Behnken
Livestreams:quote:Douglas Gerald Hurley
Douglas Gerald Hurley (Endicott (New York), 21 oktober 1966) is een Amerikaans ruimtevaarder. Hurley zijn eerste ruimtevlucht was STS-127 met de spaceshuttle Endeavour en vond plaats op 15 juli 2009. Tijdens de missie werd het laatste onderdeel van de Japanse Experimentmodule Kibo naar het Internationaal ruimtestation ISS gebracht.
In totaal heeft Hurley twee ruimtevluchten op zijn naam staan. Hij is een van de vier astronauten die trainen en feedback geven aan ruimtevaartuig-ontwikkelaars Boeing en SpaceX om deel te nemen aan het Commercial Crew programma van NASA. Op 3 augustus 2018 werd de selectie van Hurley als astronaut voor SpaceX testvlucht SpX-DM2 bekendgemaakt. Dit is de eerste bemande vlucht met een ruimtevaartuig van het type Dragon 2 (ook wel Crew Dragon). Hij is getrouwd met astronaute Karen Nyberg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Douglas_Hurley
Starliner lijkt ook heel erg op een vliegtuigquote:Op zondag 31 mei 2020 18:08 schreef RAVW het volgende:
trouwens je ziet wel heel duidelijk in die Space shuttle cockpit dat het ontwopen is door Boeing heel herkenbaar als een Boeing cockpit
en starliner word gemaakt door ..........quote:Op zondag 31 mei 2020 18:09 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Starliner lijkt ook heel erg op een vliegtuig
quote:
als het fransen waren dan hadden ze het platform niet eens gehaald ... kom op zeg .. je heb wel veel vertrouwen in die fransen dingenquote:Op zondag 31 mei 2020 18:10 schreef tjoptjop het volgende:
Wel te merken dat het ambtenaren zijn, schiet niet op dit.
Goed dat het geen Fransman is anders komt er ook nog lunch tussendoor
Hoezo? Boeing ontwikkeld ee Starliner capsule.. Boeing heeft toch niks met de SpaceX dragon 2 capsule te maken?quote:Op zondag 31 mei 2020 18:08 schreef RAVW het volgende:
trouwens je ziet wel heel duidelijk in die Space shuttle cockpit dat het ontwopen is door Boeing heel herkenbaar als een Boeing cockpit
Dragon 2 is dan ook geen Space Shuttlequote:Op zondag 31 mei 2020 18:11 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Hoezo? Boeing ontwikkeld ee Starliner capsule.. Boeing heeft toch niks met de SpaceX dragon 2 capsule te maken?
Wel met space shuttle. Daar bedoelt ie mee!quote:Op zondag 31 mei 2020 18:11 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Hoezo? Boeing ontwikkeld ee Starliner capsule.. Boeing heeft toch niks met de SpaceX dragon 2 capsule te maken?
mee lees teug het gmg om de herkenbaarheid van de Space shuttle 2002 cockpit en hun vliegtuigen cockpitquote:Op zondag 31 mei 2020 18:11 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
zo lang hij maar niet van die brabander is .......weet even zijn naam nietquote:
roy dondersquote:Op zondag 31 mei 2020 18:14 schreef RAVW het volgende:
[..]
zo lang hij maar niet van die brabander is .......weet even zijn naam niet
ja diequote:
ziet er wel erg mooi uit maar nog gen full glass cockpit maar dat zal nog wel komenquote:Op zondag 31 mei 2020 18:15 schreef Nikonlover het volgende:
Dit is starliner trouwensHeel duidelijk vliegtuig
![]()
[ afbeelding ]
Ouderwetsquote:
valt mee semi glasscockpitquote:
Ik vind de touchscreens van crew dragon mooier.quote:Op zondag 31 mei 2020 18:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
valt mee semi glasscockpit
allen die metalen schakelaars![]()
![]()
dat is wel zo jaren 70/ 80
ja ik ookquote:Op zondag 31 mei 2020 18:21 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik vind de touchscreens van crew dragon mooier.
Ik ook.. blauw is beautiful...quote:Op zondag 31 mei 2020 18:21 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik vind de touchscreens van crew dragon mooier.
dat is nog niet zo ergquote:Op zondag 31 mei 2020 18:24 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ik ook.. blauw is beautiful...
[ afbeelding ]
Gewoon besturing via Neuralinkquote:Op zondag 31 mei 2020 18:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar wat de volgende cockpit is na de dragon..
Gaan we meer kant op als star trek en of gaan we een holografisch invoeren. Of een stoel die aan lichaam koppelen en vanuit gedachte besturen.
Die bsod komen nooit gelegen, altijd als je het systeem het meest nodig hebt, gelukkig hangen ze al vast, dus resetten is np... zonder geluk vaart niemand wel..quote:Op zondag 31 mei 2020 18:26 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat is nog niet zo erg
leuk als er weer een update uit komt die het hele systeem weer vanslag af maakt
een BSOD kan je vaak verhelpen door een reset maar een foute update .... word iets lastiger
nee updates komen altijd op leuke mementenquote:Op zondag 31 mei 2020 18:28 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Die bsod komen nooit gelegen, altijd als je het systeem het meest nodig hebt, gelukkig hangen ze al vast, dus resetten is np... zonder geluk vaart niemand wel..
testen testen en de luchtdruk gelijk makenquote:Op zondag 31 mei 2020 18:29 schreef Wruijff het volgende:
Waar zijn ze momenteel mee bezig? Ze zitten al 2 uur aan elkaar gescheiden door 1 deurtje. Haha.
Communicatie met de Dragon via het ISS. Dat lukte steeds niet (storing), dus moesten ze het nog doen met de "gewone" communicatie rechtstreeks van Dragon naar de grond.quote:
nee ISShanger in dit gevalquote:
Dat zijn lampenquote:Op zondag 31 mei 2020 18:36 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee ISShanger in dit geval
hoe veel camera's hebben ze nodig en waarvoor zo veel
ja ik zie het ... lol die vent kijk echt zo van oooops dat ziet er wel anders uit dan ik gewent ben , ??? hebben we daar een handleiding vanquote:
Moet volgens een checklistquote:Op zondag 31 mei 2020 18:44 schreef RAVW het volgende:
Is die man nu echt aan het kijken hoe dat systeem los gemaakt moet worden ???
dit is toch niet meer van deze tijd om op zo'n manier een modern schip open te maken ... gewoon met een steeksleutelquote:Op zondag 31 mei 2020 18:44 schreef 5thencounter het volgende:
Da's een fucking grote Russian steeksleutel…. om dat luik te openen![]()
[ afbeelding ]
Jaquote:
die schijt nu 7 kleuren want de deur gaat niet open , maar we hebben de tijdquote:
hij zier er inderdaad wel zo uit of net wakkerquote:
foto doet t nietquote:
Waarom kijk jij eigelijk nog als alles fake is?quote:Op zondag 31 mei 2020 18:57 schreef 5thencounter het volgende:
How to solve problems at al Russian Space Station
[ afbeelding ]
( Armagaddon)
Ho ho.. ik geloof álles, er moet ruimte blijven voor comic reliefquote:Op zondag 31 mei 2020 18:58 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Waarom kijk jij eigelijk nog als alles fake is?
Ik zou werken aan je gevoel voor humor.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:00 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ho ho.. ik geloof álles, er moet ruimte blijven voor comic relief
ja ze doen het nou via de mailbox .... knock knock als onderwerp .. niet open dan ... dat zijn jehova's die nu thuis moeten werken ivm met de lockdownquote:Op zondag 31 mei 2020 19:00 schreef K21 het volgende:
[..]
In de toekomst komen de Jehova's zo langs je (ruimte)huis.
Volgens mij ook Amerikaans.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:07 schreef H0D3NPYL het volgende:
Volgens mij is het een commercial spacecraft
Volgens mij ook Amerikaans, maar weet ik niet zeker.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:07 schreef H0D3NPYL het volgende:
quote:Op zondag 31 mei 2020 19:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Volgens mij ook Amerikaans, maar weet ik niet zeker.
quote:
quote:Op zondag 31 mei 2020 19:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Man, man, man, duurt lang.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:08 schreef Vriezzer het volgende:
Die Rus die daar hangt te wachten met zijn armen over elkaar.
Ik weet alleen nog steeds niet waar vandaan ze nou gelanceerd zijn.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Klopt NASA krijgt dequote:Op zondag 31 mei 2020 19:07 schreef H0D3NPYL het volgende:
"Ach, die Amerikanen hebben er al zo lang over gedaan... kan dit er ook nog wel bij. Ze zijn zeker vergeten hoe ze die tabletjes van hun uit moeten zetten."quote:
Cape Canaveral in Floridaquote:Op zondag 31 mei 2020 19:08 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik weet alleen nog steeds niet waar vandaan ze nou gelanceerd zijn.
Aardequote:Op zondag 31 mei 2020 19:08 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik weet alleen nog steeds niet waar vandaan ze nou gelanceerd zijn.
Oh dat heb ik dan gemist denk ikquote:Op zondag 31 mei 2020 19:10 schreef Wruijff het volgende:
Volgens mij gelanceerd van American soil. Hebben ze wel eens gezegd dacht ik
ja je moet ze inderdaad een beetje de RUIMTE geven om ales te kunnen doenquote:Op zondag 31 mei 2020 19:10 schreef Bocaj het volgende:
Je moet wel veeeeeeeeeeeeeeel geduld hebben in SPACE!!!!!!
In space is er ook geen tijd. Daar is het altijd dagquote:Op zondag 31 mei 2020 19:10 schreef Bocaj het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor dit soort procedures routine worden. Gewoon bam, dock. Deur open, uitladen, inladen, undock met niet meer poespas dan een vliegtuig op een luchthaven.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:10 schreef Bocaj het volgende:
Oh ja, die ook :-)quote:Elke 2 minuten ook. "If you're just tuning in, you're looking at..."
Dat is al jaren aan de gang, alleen omdat die twee Elon-poppetjes mee mochten in een Prive Elon-raketje is het WereldNews…quote:Op zondag 31 mei 2020 19:13 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor dit soort procedures routine worden. Gewoon bam, dock. Deur open, uitladen, inladen, undock met niet meer poespas dan een vliegtuig op een luchthaven.
Ja, dat is zo. Vooraleer je met het vliegtuig in Australië bent, lijken er 10 jaar van je leven verstreken te zijn.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:13 schreef Rianne84 het volgende:
Is toch ook de relativiteitstheorie. Hoe verder je gaat, hoe langzamer de tijd... Of zo.
Ouwe jongens krentenbrood!quote:Op zondag 31 mei 2020 19:14 schreef H0D3NPYL het volgende:
Die astronaut die al binnen was heeft met Doug nog een missie gevlogen
quote:Op zondag 31 mei 2020 19:15 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat is al jaren aan de gang, alleen omdat die twee Elon-poppetjes mee mochten in een Prive Elon-raketje is het WereldNews…
Lezen dat ze eruit mogen en ok drukken!quote:
Die 'Elon-poppetjes' zijn van Nasa..quote:Op zondag 31 mei 2020 19:15 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat is al jaren aan de gang, alleen omdat die twee Elon-poppetjes mee mochten in een Prive Elon-raketje is het WereldNews…
is dit de enieg redne ook dat de nasa zich hier nu ook mee bemoeid of zijn ze ook de enige die een lanceerplatform hebbenquote:
Blijft fascinerend. Moet altijd weer denken aan de waterplaneet die om dat zwarte gat draait in Interstellar. Ze waren een uurtje weg en eenmaal weer terug was er iets van 20 jaar voorbij.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:13 schreef Rianne84 het volgende:
Is toch ook de relativiteitstheorie. Hoe verder je gaat, hoe langzamer de tijd... Of zo.
FLIKKER OP UIT DIT TOPIC ALS HET JE GEEN ENE REET INTERESSEERT!!!!!!!!quote:Op zondag 31 mei 2020 19:15 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat lanceerplatform is ondertussen van SpaceX. Was gekocht of geleasedquote:Op zondag 31 mei 2020 19:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
is dit de enieg redne ook dat de nasa zich hier nu ook mee bemoeid of zijn ze ook de enige die een lanceerplatform hebben
woestquote:Op zondag 31 mei 2020 19:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
FLIKKER OP UIT DIT TOPIC ALS HET JE GEEN ENE REET INTERESSEERT!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nasa wil lanceervoertuigen kunnen kopen van de markt voor hun astronauten. Ze hebben er veel belang bij dat hun oogappel SpaceX succesvol is en andere bedrijven een voorbeeld hebben.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
is dit de enieg redne ook dat de nasa zich hier nu ook mee bemoeid of zijn ze ook de enige die een lanceerplatform hebben
Volgens mij geleased van NASA inderdaad.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:19 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Dat lanceerplatform is ondertussen van SpaceX. Was gekocht of geleased
wand Elon wilde toch een hele eigen baisi gaan bouwen had ik begrepen .. dit was nog niet van hem dus hij zal het wel gehuurt hebben tegen vrienden prijsjequote:Op zondag 31 mei 2020 19:19 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Dat lanceerplatform is ondertussen van SpaceX. Was gekocht of geleased
Ik zou het amusant vinden als zo'n op en top prof astronaut dit zo zou zeggen. Kuipers: ja ik heb nog wat gekut met filters hiero. gvdquote:Op zondag 31 mei 2020 19:21 schreef Bocaj het volgende:
Ze zijn aan het kutten met filters lijkt het....
De planeet ontploft over 5 minuten!quote:
quote:Op zondag 31 mei 2020 19:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
FLIKKER OP UIT DIT TOPIC ALS HET JE GEEN ENE REET INTERESSEERT!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat dit kan ?!quote:Op zondag 31 mei 2020 19:23 schreef superniger het volgende:
En ze zweven.
Ik zweef ook.
Het is ongekend.
Dan heb jij wel rare bronnenquote:Op zondag 31 mei 2020 19:23 schreef northernlight81 het volgende:
Als ik het goed begrepen heb landt dir dragon2 capsule binnen 24u na de lancering weer op zee, die gaat zometeen gelijk terug naar aarde.
Ik ga je blokkeren. Je kan de tyfus krijgen met dat space is fake gedoe van je.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:22 schreef 5thencounter het volgende:
[..]![]()
Er moet ergens kritische noten blijven anders drijft het goedgelovige volk weg op roze wolken
Volgens mij maakte hij net een flinke klap ergens buiten beeld. Hij ziet er niet heel vrolijk uit.quote:
Ambulance is er over 19 uurquote:Op zondag 31 mei 2020 19:25 schreef Wruijff het volgende:
[..]
Ja terug naar de Aarde. Naar t ziekenhuis.
CHill joh.. neem zaken niet zo serieusquote:Op zondag 31 mei 2020 19:24 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik ga je blokkeren. Je kan de tyfus krijgen met dat space is fake gedoe van je.
Grappig dat de kwaliteit van de mensen in het ISS beter is dan die vanuit Mission Control Centerquote:
Kunnen zo aan de slag bij de NOSquote:Op zondag 31 mei 2020 19:28 schreef RAVW het volgende:
LOL lekker die vragen , gelijk over slapen beginnen
De bemande ruimtevlucht zal naar het ISS gaan en iets meer 19 uur na de lancering zelfstandig aankoppelen en daar enige tijd blijven. Na afkoppeling zal de Crew Dragon binnen 24 uur terugkeren in de atmosfeer aan parachutes in de Atlantische Oceaan voor de kust van Cape Canaveral (Florida) landen en door bergingsschip Go Searcher worden geborgen.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:26 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Wikipedia 😂, maar ik heb dat ook op de Nasa site gelezen dacht ik
Parachute springenquote:
Dat is nou net waar het om gaat deze lanceringquote:Op zondag 31 mei 2020 19:30 schreef Wruijff het volgende:
Daar was ie weer! American launch from American soilDit wordt er aardig ingestampt.
Dan heb ik het niet goed gelezenquote:Op zondag 31 mei 2020 19:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De bemande ruimtevlucht zal naar het ISS gaan en iets meer 19 uur na de lancering zelfstandig aankoppelen en daar enige tijd blijven. Na afkoppeling zal de Crew Dragon binnen 24 uur terugkeren in de atmosfeer aan parachutes in de Atlantische Oceaan voor de kust van Cape Canaveral (Florida) landen en door bergingsschip Go Searcher worden geborgen.
Dit jaquote:
quote:Op zondag 31 mei 2020 19:31 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Dan heb ik het niet goed gelezen
Mag niet. Wordt Trump boos.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:32 schreef Vriezzer het volgende:
Ik zou in een zo'n geval altijd even de Russen bedanken voor alle jaren taxiën (weliswaar tegen betaling, maar het ging prima). Beetje diplomatie mag wel, verder je eigen feestje bouwen.
Beetje apart inderdaad.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:32 schreef Vriezzer het volgende:
Ik zou in een zo'n geval altijd even de Russen bedanken voor alle jaren taxiën (weliswaar tegen betaling, maar het ging prima). Beetje diplomatie mag wel, verder je eigen feestje bouwen.
Ik had nog wel even hun namen genoemd denk ik. Maar ja, Congress is niet zo Rusland gezind, die Bridenstine wil niet te warmpjes zijn naar de Russen. Die wil z'n funding veilig stellen.quote:
Toch wel goed. Nu hopen dat er Europesche bedrijven het ook doen.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:42 schreef Hamlapjes het volgende:
Bladiebladiebla, vrije markt is geweldig
USA
Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 31 mei 2020 19:42 schreef 5thencounter het volgende:
Ahh... ze gaan naar de Maan… met commerciële raketten
En naar Mars met commerciële rakketten.. zozo wat een plannen
Ik hoop dat ik de eerste kolonie op Mars nog mag meemaken in mijn levenquote:
Dat verbaast me dus.. van vage niet lopende oplaadbare autootjes naar Megalomane ideeën over bemande Marsraketten..gaat me even te ver nuquote:Op zondag 31 mei 2020 19:49 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Waarom? Dit is al heel lang het droomdoel van Musk.
Ik vroeg straks al hier in het topic hoe realistisch het nou is dat we binnen 10 jaar op Mars staan. Maar niemand die me ook maar een beetje een serieus antwoord kan geven.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:51 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik de eerste kolonie op Mars nog mag meemaken in mijn leven
Hoezo is dat megalomaan? Ik denk dat het kan.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:51 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat verbaast me dus.. van vage niet lopende oplaadbare autootjes naar Megalomane ideeën over bemande Marsraketten..gaat me even te ver nu
binnen 10 jaar is niet reeel laten ze maar eerst weer een keer naar de maan gaan en terugquote:Op zondag 31 mei 2020 19:52 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik vroeg straks al hier in het topic hoe realistisch het nou is dat we binnen 10 jaar op Mars staan. Maar niemand die me ook maar een beetje een serieus antwoord kan geven.
Binnen 10 jaar betwijfel ik. Binnen een generatie moet toch wel lukken denk ik.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:52 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik vroeg straks al hier in het topic hoe realistisch het nou is dat we binnen 10 jaar op Mars staan. Maar niemand die me ook maar een beetje een serieus antwoord kan geven.
Binnen 3 jaar staan we weer op de maan, dat weet ik wel zeker.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
binnen 10 jaar is niet reeel laten ze maar eerst weer een keer naar de maan gaan en terug
Mars maak ik niet meer mee in mijn leven ..
Ze hebben binnen 6 jaar wel een rakket die naar Mars kan. Ontwikkeling met Starship gaan snel. SN5 staat klaar en SN6 en SN7 zijn ze deze maand mee begonnen met bouwen en kunnen binnen 2-3 maand gebruikt worden. Ze gaan snel.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:51 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat verbaast me dus.. van vage niet lopende oplaadbare autootjes naar Megalomane ideeën over bemande Marsraketten..gaat me even te ver nu
quote:Op zondag 31 mei 2020 19:52 schreef Jonmen het volgende:
Kan je op fok mensen blokkeren zodat je daar geen berichten van kan zien eigelijk?
Moet je een abbo voor hebben.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:52 schreef Jonmen het volgende:
Kan je op fok mensen blokkeren zodat je daar geen berichten van kan zien eigelijk?
Ik niet, ja je kan raketten overal heen schieten waar je maar wilt, maar zodra je er mensen in mee stuurt blijf je duizenden miljarden storten in hulpeloze Maan en Mars colonies die totaal geen levensvatbaarheid hebben tot in lengte van jaren… zinloze actiesquote:Op zondag 31 mei 2020 19:52 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hoezo is dat megalomaan? Ik denk dat het kan.
de raket zal geen probleem wezen maar de reis zelf ... dat duurt gemiddeld 8 maandenquote:Op zondag 31 mei 2020 19:54 schreef Wruijff het volgende:
[..]
Ze hebben binnen 6 jaar wel een rakket die naar Mars kan. Ontwikkeling met Starship gaan snel. SN5 staat klaar en SN6 en SN7 zijn ze deze maand mee begonnen met bouwen en kunnen binnen 2-3 maand gebruikt worden. Ze gaan snel.
quote:Op zondag 31 mei 2020 19:57 schreef Qunix het volgende:
49,048,624 views voor de stream (alleen SpaceX). NASA zal ook wel miljoenen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |