Waarom sowieso optie 2? Optie 1 klinkt goedkoper? Maar... goed punt... badkamer wil je gewoon boven hebben he?quote:Op zaterdag 30 mei 2020 14:38 schreef Seven. het volgende:
Sowieso optie 2. Voor 30k moet dat wel lukken als je niet voor enorme leidinguitdagingen komt te staan. Ben je beetje handig? En wat zit er in de ruimte recht boven de huidige badkamer? Het wordt vervelend als je je hele huis moet doorkruisen met leidingwerk.
Nice find!quote:Op zaterdag 30 mei 2020 14:48 schreef monsterd. het volgende:
En dit huis heb ik gevonden op Funda.Op de foto’s zie je dat de huidige bewoners een enorme hoekbank in de woonkamer hebben, daarom hebben ze zo’n iel tv-meubeltje ervoor, anders heb je geen loopruimte.
Boven is het toch ook niet zo ruim? Dan zou je dus de middelste kamer opofferen? Hoe vind je dan een schuine kap in de badkamer? Even goed nadenken over je indeling. Bovendien komt je leidingwerk dan recht onder de woonkamer uit, tenzij je alles kunt verleggen naar rechts toe, richting hal en keuken.
Elke keer de trap op en af om te douchen is vervelend. Plus: staat er iemand bij de voordeur te kletsen, dan ga je echt niet lekker in je nakie van de badkamer naar boven.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 14:41 schreef JeOma het volgende:
[..]
Waarom sowieso optie 2? Optie 1 klinkt goedkoper? Maar... goed punt... badkamer wil je gewoon boven hebben he?
12k zou een zeer redelijke prijs zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 15:40 schreef ManianMan het volgende:
Rond de 12000 moet dit al te regelen zijn ligt wel waar je woont. Heb het hier over zuidlimburg waar de uurprijs stuk lager is.
Zou sowieso de onderste badkamer de muur doorbreken zodat de woonkamer iets groter is. Rechts onder in de hal de wc proberen maken.![]()
Maar, wacht even... 12k voor alles, inclusief nieuwe muren metselen enzo?quote:Op zaterdag 30 mei 2020 16:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
12k zou een zeer redelijke prijs zijn.
Moet je wel deskundige begeleiding hebben. Lees: je niet laten oplichten door een beunhaas. Vraag wat grotere lokale bedrijfjes.
Muurtje van gipsblokken en een kozijn, dagje werk. 850 euro. Als het een onderdeel is van de hele renovatie. Doe je het los, betaal je zo 1200.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 16:26 schreef JeOma het volgende:
[..]
Maar, wacht even... 12k voor alles, inclusief nieuwe muren metselen enzo?
Trouwens erg bedankt voor alle meedenk-tips, ook als ze iets verder out-the-box zijn. Wordt erg gewaardeerd. Wij zijn (gezien de rare woningmarkt) nu ook naar dit soort huizen aan het kijken, ook al zijn we dus écht geen handige gasten. Maar we hebben wel een budget voor dit soort dingen, dus moet gewoon goed geregeld worden. Bij dit soort verbouwingen dacht ik dus echt aan 80.000 euro in totaal, maar dan ben ik echt te pessimistisch?
Zouden jullie een lokale aannemer nemen, of voor elke klus een losse handige vakman (inderdaad: géén beun-gelul, moet gewoon netjes, prijs is minder relevant) zoeken?
En @:HPoi: dat schuine hoekje is inderdaad een haard. Volgens de brochure wordt hij niet meer gebruikt.
Thanks. Supernuttig. We gaan eerst 's even bezichtigen daar en verder rekenen.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 16:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Muurtje van gipsblokken en een kozijn, dagje werk. 850 euro. Als het een onderdeel is van de hele renovatie. Doe je het los, betaal je zo 1200.
Ik zou geen losse handige vakmannen nemen voor deze klus. Kijk eens rond in je woonplaats wat voor aannemers er zitten en wat voor busjes je vaak ziet rijden. Doe dan wat onderzoek, check reviews ed. Maak een lijst van alle zaken die je aan wil laten pakken. Zo uitgebreid mogelijk. Vraag minimaal 3 aannemers voor een offerte. En vooral ook of ze wel tijd hebben de komende maanden. Het is een gekkenhuis momenteel.
Ja, helaas. Maar wij wonen met z'n 2en en blijven met z'n 2en en kopen het niet voor de winst, maar om er gewoon 30 jaar te gaan wonen ofzo. Dus ik snap het punt dat je eigenlijk niet die derde badkamer kwijt wilt, maar als je bijv. die hal opoffert krijg je weer het dilemma hoe je in de achterste slaapkamer terechtkomt enzo.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 17:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zou geen derde slaapkamer opofferen om daar een badkamer van te kunnen maken; geen idee hoeveel ruimte er verder op zolder is ? Zijn dat dan nog volwaardige slaapkamers ?
*edit*
Net het huis gevonden; boven de slaapkamers lijkt enkel en alleen een vliering te zitten waar je geen slaapkamer van kunt maken.
Ik vond het ook een stom iets, een badkamer beneden. Maar ik heb een slaapkamer beneden en hiernaast een badkamer. Superhandig met kleine kinderen om ze daar in bad te doen, dan kun je ze makkelijker in de gaten houden terwijl je in de keuken bezig bent ofzo.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 15:50 schreef HPoi het volgende:
Badkamer naar boven. Scheelt ook weer als je ooit verkoopt. Niemand wil nl. graag een badkamer beneden. (alleen senioren en mindervaliden, alleen je hebt ook geen slaapkamer beneden, dus dan slaat het nog nergens op)
Heb liever direct warm water in de badkamer. Warm water gebruik je niet snel in de keuken tenzij je geen vaatwasser hebt. Koken doe je toch elektrisch en mocht je kokend water snel nodig hebben voldoet de magnetron of waterkoker.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 18:50 schreef kingjotte het volgende:
Volgens mij zit de trap naar de vliering in de 'bovenste' slaapkamer op de tekening, daar moet je dus ook iets voor verzinnen als je aan die kant je badkamer wilt maken.
Het idee van Blomke is lang zo gek nog niet, dan kun je met je leidingwerk recht naar beneden, naar het hok waar de wasmachine staat, daar zit immers al water en afvoer. De CV ketel hangt wel helemaal aan de andere kant van het huis, dus gaat wel even duren voor je douche warm is (of je moet die verplaatsen naar de vliering maar dan duurt warm water in de keuken weer langer)
Leuke tip! Die ga ik even verder uittekenen en over nadenken. Klinkt heel valide. Eigenlijk nog de beste so far!quote:Op zaterdag 30 mei 2020 17:52 schreef blomke het volgende:
Ik heb een nieuwe indeling gemaakt met de badderkamer (BK) boven en behoud drie slaapkamers:
1) BK komt rechtsonder op onderste slaapkamer, die een stuk kleiner wordt. Huidige deur wordt BK-deur en de linkerkozijnstijl stukje naar links en verticaal doorgetrokken (tussen de 2 ramen uitkomend) voor afscheiding BK - slpk
2) Verkleinde slaapkamer krijgt nieuwe toegang via wat nu kast is.
3) Deuren twee resterende slaapkamers, schuiven de hal in, zodat die hal een stuk kleiner wordt (kasten wegslopen) en die 2 slaapkamers groter worden.
Heb je een overloop met 4 deuren, naar 3 slpks en 1 BK.
Blijft over dat de benedenverdieping gewoon ruk ingedeeld is. Kan je de BK weghalen, zit je met een extra gat.
Wij ook. Ken de buurt wel een beetje, is niet een topbuurt, maar denk dat de prijs daar ook naar is. In elk geval redelijk vrij achter.quote:Op zondag 31 mei 2020 10:32 schreef blomke het volgende:
Benn wel benieuwd hoe de omgeving van het huis is.
Waarschijnlijk worden met die k kastruimte bedoeld.quote:Op woensdag 3 juni 2020 06:35 schreef Watuntrik het volgende:
Badkamer naar boven is zo gepiept maar dan moeten dus inderdaad de water leidingen naar boven en de riolering naar beneden. En dat is dan meestal de grootste uitdaging omdat netjes weg te werken.
Ik neem aan dat je de badkamer boven de keuken plandt?... Wat is dan die ruimte daarnaast aangeduid met K op de tekening? Op tek. van onder verdieping klein grijs vierkantje K. Bovenverdieping grijze strook K. Is daar eventueel ruimte voor de leidingen, van de nieuwe situatie badkamer naar oude situatie badkamer te brengen. Met toilet boven moet je ergens plaats hebben voor een 110mm rioolbuis, die zal toch ergens naar onderen moeten.
Heb die plaats voor zulke maat buis niet, maar eventueel wel kleinere maat zou je voor Sanibroyeur toilet kunnen gaan. Die vermalen en pompen de drol zo een 40 of 50mm afvoerpijpje in.
Als dat inderdaad Kastruimte is, ligt voor de hand maar dacht toch even vragen. En dat ligt volgens tekening boven de huidige badkamer, dan zou er plaats zat moeten zijn voor leidingwerk te leggen en op bestaande leidingen aan te sluiten.quote:Op woensdag 3 juni 2020 07:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk worden met die k kastruimte bedoeld.
Standleiding mag tegenwoordig ook 90 mm.quote:Op woensdag 3 juni 2020 07:40 schreef Watuntrik het volgende:
Oeps,![]()
Maten staan erbij, is idd, maar paar cm breder, net niet genoeg voor de 110mm.
Heb je ook ideeën over de benedenverdieping? Als daar de badkamer weg is??quote:Op woensdag 3 juni 2020 06:35 schreef Watuntrik het volgende:
Badkamer naar boven is zo gepiept maar dan moeten dus inderdaad de water leidingen naar boven en de riolering naar beneden. En dat is dan meestal de grootste uitdaging omdat netjes weg te werken.
Ok!...quote:Op woensdag 3 juni 2020 17:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Standleiding mag tegenwoordig ook 90 mm.
Ja huh? Weet ik veel watTS wil... Washok?..quote:Op woensdag 3 juni 2020 17:50 schreef blomke het volgende:
Heb je ook ideeën over de benedenverdieping? Als daar de badkamer weg is??
Ik denk dat je voor 20k al een heel eind komt, hangt af van de materialen die je wil.quote:Op woensdag 3 juni 2020 18:18 schreef JeOma het volgende:
Ok, ok. Dank voor je inbreng. En een indicatie wat alles gaat kosten? Gewoon redelijk chique badkamer en ik wil zelf behalve schilderen niet zelf klussen. 50k? 100k?
quote:Op woensdag 3 juni 2020 17:52 schreef Watuntrik het volgende:
Ja huh? Weet ik veel watTS wil... Washok?..
Er zijn al 3 slaapkamers….quote:
Ik denk dat je qua arbeidsloon á ¤ 70,- p/u het totaalpakketje onder de ¤ 4500 klaar moet zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2020 18:18 schreef JeOma het volgende:
Ok, ok. Dank voor je inbreng. En een indicatie wat alles gaat kosten? Gewoon redelijk chique badkamer en ik wil zelf behalve schilderen niet zelf klussen. 50k? 100k?
Goeie tips! Ook over die badkamer. Dat valt me trouwens wel héél erg mee. Maar als ik het dan samenvat is het dus voor een goede vakman in 2 weken te doen om:quote:Op woensdag 3 juni 2020 20:11 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Ik denk dat je qua arbeidsloon á ¤ 70,- p/u het totaalpakketje onder de ¤ 4500 klaar moet zijn.
En ¤70 p/u is de gemiddelde bovengrens..
De rest daarboven is aan jou...Zoals, vloer, wanden, sanitair.
In mijn eentje hang ik je een toiletpot op binnen een halve dag klaar om te poepen. Of die pot nu ¤100 kost of ¤10.000 doet er niet toe...
Nou dat denk ik niet.. Ik telde enkel de badkamer boven maken... Dan zou je met 8 werkdagen, of dan 4 werkdagen á 2 man moeten kunnen realiseren. En dit is dan slechts totaal bestede uren. Het niet vandaag beginnen over 4 dagen klaar. Dat werkt vaak niet zo men werkt in fases, bv een stucer doet 8 uur over de kamer en dan moet het drogen, dan lig je aantal dagen stil dat je er niet veel kunt doen. Zelfde geld voor de vloer, die ligt er ook wel in 8 uur in maar kan daarna even niet betreden worden.quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:06 schreef JeOma het volgende:
En dat zou dan zeg maar 5k kosten aan man-uren
Ik zou de middelste kamer groter maken en de deur naar de onderste slaapkamer ook opschuiven. Stuk van de kast dan bij de middelste kamer bijtrekken, evenals de halmuur naar voren brengen. Dan heb je twee nog wat grotere slaapkamers en aan kleine (logeer/studeer/inloop)kamer.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 17:52 schreef blomke het volgende:
Ik heb een nieuwe indeling gemaakt met de badderkamer (BK) boven en behoud drie slaapkamers:
1) BK komt rechtsonder op onderste slaapkamer, die een stuk kleiner wordt. Huidige deur wordt BK-deur en de linkerkozijnstijl stukje naar links en verticaal doorgetrokken (tussen de 2 ramen uitkomend) voor afscheiding BK - slpk
2) Verkleinde slaapkamer krijgt nieuwe toegang via wat nu kast is.
3) Deuren twee resterende slaapkamers, schuiven de hal in, zodat die hal een stuk kleiner wordt (kasten wegslopen) en die 2 slaapkamers groter worden.
Heb je een overloop met 4 deuren, naar 3 slpks en 1 BK.
Blijft over dat de benedenverdieping gewoon ruk ingedeeld is. Kan je de BK weghalen, zit je met een extra gat.
WC aansluiting is standaard 110... moet je dan versmallen?quote:Op woensdag 3 juni 2020 17:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Standleiding mag tegenwoordig ook 90 mm.
ik deed het op mijn dode gemakje en dat duurde 8 maandenquote:Op donderdag 4 juni 2020 19:25 schreef Makrolon het volgende:
Een badkamer renoveren is gemiddeld zon 100u werk, en jullie willen in 8 dagen een badkamer maken in een ruimte wat eerst geen badkamer was? Dat is echt onrealistisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |