abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:47:09 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193374358
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193374501
@fietsie excuses!
Kom maar weer eens langs, dan zullen mijn woest-brave honden je begroeten ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:55:16 #3
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193374511
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:54 schreef sigme het volgende:
@:fietsie excuses!
Kom maar weer eens langs, dan zullen mijn woest-brave honden je begroeten ;)
Ahja maar die hebben een -reden- om te blaffen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193374624
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ahja maar die hebben een -reden- om te blaffen :P
Die worden dol van een fiets(ie)? :P

Oh man, ruimtelijk inzicht en ik zijn geen goede vrienden :') Nu dus een hoop trucjes leren, want het is 'gelukkig' wel een gekend probleem. (Zal ik hem maar zelf inkoppen? 85 % van de DGSK studenten is vrouw :+ )
pi_193374874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die worden dol van een fiets(ie)? :P

Oh man, ruimtelijk inzicht en ik zijn geen goede vrienden :') Nu dus een hoop trucjes leren, want het is 'gelukkig' wel een gekend probleem. (Zal ik hem maar zelf inkoppen? 85 % van de DGSK studenten is vrouw :+ )
Bij de stereochemie aanbeland?

Ik heb het uiteindelijk vooral op tekentrucjes gehaald O-)
Dan tekende ik de structuur gewoon om naar een weergave waarvan ik wist hoe ik de stereochemie moest "zien". :')
pi_193375087
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bij de stereochemie aanbeland?

Ik heb het uiteindelijk vooral op tekentrucjes gehaald O-)
Dan tekende ik de structuur gewoon om naar een weergave waarvan ik wist hoe ik de stereochemie moest "zien". :')
Ja we leren allemaal trucjes inderdaad :Y Anders geen doen joh.
(we mogen 1 tetraëder meenemen naar het examen trouwens. )

Had ik al gezegd dat deze docent mijn held is? O+ Droogkloot tussendoor wel, maar dat houdt het wel leuk.
pi_193375167
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:23 schreef sigme het volgende:
Tussen alle bedrijven door heb ik wel meegelezen, veruit het meeste vergeten, sorry.
@:minilot gefeliciteerd met je frêle hartje O+
@:isabeau mooie foto's! Vaker maken & delen aub!
@:Pdehoog leuk van de IXXI
@:tele6 fijn van het FACT
@:loona goed gesprot
@:Annex mooie bosbessentaartdingus :Y)
@:Myraela leuke bikini
@:candaasje he hebt gelijk
@:blues krijgen wij elke dag coronakantieverslag?
@ de rest: sorry, meer kon ik zo snel niet uit het blote hoofd verzinnen
Paar dagen niet meelezen en toch soort van op de hoogte raken O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193375300
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja we leren allemaal trucjes inderdaad :Y Anders geen doen joh.
(we mogen 1 tetraëder meenemen naar het examen trouwens. )

Had ik al gezegd dat deze docent mijn held is? O+ Droogkloot tussendoor wel, maar dat houdt het wel leuk.
Oh, da's vriendelijk van ze.

Ik was altijd vooral zulke aan het tekenen:

(zonder het oog en de pijl dan)

Moeten jullie ook andere projecties, zoals Fischer? En moeten jullie ook ringen, met chair/boat configuraties?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 21:50:31 #9
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193375337
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Moeten jullie ook andere projecties, zoals Fischer? En moeten jullie ook ringen, met chair/boat configuraties?
Ach wat ben ik blij dat ik dit allemaal al weer vergeten was :D
pi_193375341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja en ja. En Howarth geloof ik dat het heet. En ook RS configuratie inderdaad :Y
pi_193375357
Verder wordt ik wel dierenarts hoor. Ooit. :+
pi_193375462
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja en ja. En Howarth geloof ik dat het heet. En ook RS configuratie inderdaad :Y
Haworth. (bijna dus) die is nog wel te doen, dus die was ik alweer vergeten :+

Arme jij, dat je ook nog ringen moet. Die vond ik veel moeilijker dan R/S. Vooral wanneer je moest proberen te bedenken welke configuratie het gunstigst was en hoe dat er dan uit zou moeten zien :r
en ik heb een hele middag zitten oefenen om die stoelconfiguratie überhaupt te kunnen tekenen... waarschijnlijk is dat voor jou een minder groot probleem? :)
pi_193375520
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Haworth. (bijna dus) die is nog wel te doen, dus die was ik alweer vergeten :+

Arme jij, dat je ook nog ringen moet. Die vond ik veel moeilijker dan R/S. Vooral wanneer je moest proberen te bedenken welke configuratie het gunstigst was en hoe dat er dan uit zou moeten zien :r
en ik heb een hele middag zitten oefenen om die stoelconfiguratie überhaupt te kunnen tekenen... waarschijnlijk is dat voor jou een minder groot probleem? :)
ja het is echt feest :+ Ik denk dat ik me het minst actief op de stereochemie verder stort hoor, de reacties zijn al genoeg om te onthouden :X . En alle effecten op aromaten enzo. En zuren/basen vergelijken (dat viel wel mee, was ik wel redelijk OK in geloof ik 8-) ) En fysische eigenschappen van alles. (kookpunt/smeltpunten) En de naamgevingsregels...functionele groepen.... en de gebruikersnamen.... (En ik red het weer eens niet qua tijd om fatsoenlijk te kunnen oefenen. Maar goed, ik heb straks wel een prachtig uitgewerkte samenvatting, dus dan kan het zelfs nog voor de her. Maar liever niet)

Oh en euh, ik kan een stoel tekenen ja. Maar mijn 6 ringen zien er vaak niet uit _O-
(Na 2423 van die dingen getekend te hebben zou je toch denken dat het een beetje strak en symmetrisch moet lukken....nope...)
pi_193375628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

ja het is echt feest :+ Ik denk dat ik me het minst actief op de stereochemie verder stort hoor, de reacties zijn al genoeg om te onthouden :X . En alle effecten op aromaten enzo. En zuren/basen vergelijken (dat viel wel mee, was ik wel redelijk OK in geloof ik 8-) ) En fysische eigenschappen van alles. (kookpunt/smeltpunten) En de naamgevingsregels...functionele groepen.... en de gebruikersnamen.... (En ik red het weer eens niet qua tijd om fatsoenlijk te kunnen oefenen. Maar goed, ik heb straks wel een prachtig uitgewerkte samenvatting, dus dan kan het zelfs nog voor de her. Maar liever niet)

Oh en euh, ik kan een stoel tekenen ja. Maar mijn 6 ringen zien er vaak niet uit _O-
(Na 2423 van die dingen getekend te hebben zou je toch denken dat het een beetje strak en symmetrisch moet lukken....nope...)
Er schijnen speciale schriften te zijn met zeshoeken ipv ruitjes of lijntjes. Als ik verder was gegaan in dat soort chemie zou ik dat nog wel overwegen, al is het maar omdat ik dan eindelijk mooie zeshoeken zou tekenen O+ O+
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:28:23 #15
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193376245
c_/
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:34:56 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193376373
Oow is t topic gesloten voor het weekend? :D sorry....

sluipt weg...
pi_193376383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:50 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ach wat ben ik blij dat ik dit allemaal al weer vergeten was :D
Ik ben blij dat ik het niet eens kon vergeten :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_193376586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Er schijnen speciale schriften te zijn met zeshoeken ipv ruitjes of lijntjes. Als ik verder was gegaan in dat soort chemie zou ik dat nog wel overwegen, al is het maar omdat ik dan eindelijk mooie zeshoeken zou tekenen O+ O+
[ afbeelding ]
Ohja, dat ging ik ooit bestellen :D (nooit van gekomen)

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:34 schreef fietsie het volgende:
Oow is t topic gesloten voor het weekend? :D sorry....

sluipt weg...
Ik ben aan het leren over optische activiteit van moleculen. Of ze lichtbundels polariseren enzo.
Ik denk dat ik dit over 3 maanden weer compleet vergeten ben... maar soit. :')
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:47:22 #19
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193376634
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ohja, dat ging ik ooit bestellen :D (nooit van gekomen)
[..]

Ik ben aan het leren over optische activiteit van moleculen. Of ze lichtbundels polariseren enzo.
Ik denk dat ik dit over 3 maanden weer compleet vergeten ben... maar soit. :')
Er ligt hier een stapel boeken stralingsleer en dingen over magnetisme klaar... moet ik aan beginnen (ivm SPECT-CT en MRI kennis tekort)
pi_193376699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Er ligt hier een stapel boeken stralingsleer en dingen over magnetisme klaar... moet ik aan beginnen (ivm SPECT-CT en MRI kennis tekort)
Oh maar dát is leuk!

Ik hou van MRI. Of meer van NMR eigenlijk, want daar heb ik vooral mee gewerkt. Zit leuke kwantummechanica achter. Dat was het moment dat ik íets van kwantummechanica ben gaan begrijpen -- daarvoor had ik echt geen idee wat ik er ooit aan zou hebben, maar nu kon ik ineens stukken van NMR-spectra gaan voorspellen O+
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:53:25 #21
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193376751
Het is ook wel leuk, maar ook een boel "hoe zat 't ook al weer" over de achterliggende theorie afstoffen...
pi_193376777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh ik zou daar wel allemaal leuke gezichtjes in willen tekenen O+
pi_193376792
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:54 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh ik zou daar wel allemaal leuke gezichtjes in willen tekenen O+
Jij mag mijn docent denk ik ook wel.
Ik quote even:

'Dus ik draai...deze groep draait naar hier, deze groep draait naar hier...als een parasolleke zoals ge op uw ijsje hebt in de zomer...wat we niet gaan mogen doen...maar soit.'

En dan weer gelijk door, droogkloot.
pi_193376826
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja dat laat ik hier aan vriend over. Die vermaakt zich graag met dat soort zaken. Speelt graag met elektronen enzo. (Vorige project juist weer met fotonen).

Ik hou het wel bij het in grote bewondering opkijken naar vriend. Zoals hij het begrijpt kan ik het toch nooit omvatten met die hersens van mij :P .
pi_193376872
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik quote even:

'Dus ik draai...deze groep draait naar hier, deze groep draait naar hier...als een parasolleke zoals ge op uw ijsje hebt in de zomer...wat we niet gaan mogen doen...maar soit.'

Nohhhh, Belgen O+
pi_193376889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik quote even:

Heerlijk :D
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:03:08 #27
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193376914
Zo handden wij een ontwerpdocent uit 't belgische.
Kwam op z'n longboard van het station, in een duur pak, kasjmier truitje en linnen overhemd.

En de dames hielden hun adem in als ie halverwege college, het werd warm, dat truitje uitworstelde...

Maar die had ook van die... opmerkingen, taal-gebaartjes en subtiliteiten.
pi_193377067
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:03 schreef fietsie het volgende:
Zo handden wij een ontwerpdocent uit 't belgische.
Kwam op z'n longboard van het station, in een duur pak, kasjmier truitje en linnen overhemd.

En de dames hielden hun adem in als ie halverwege college, het werd warm, dat truitje uitworstelde...

Maar die had ook van die... opmerkingen, taal-gebaartjes en subtiliteiten.
Prof anatomie en tevens het hoofd van de examencommissie diergeneeskunde komt bijna altijd op zijn vouwfiets of met de bakfiets als 'ie z'n hond moet meenemen. En dus ook zo netjes gekleed :Y

Die was wel iets minder van de opmerkingen, maar heel af en toe, en dan ook wel gelijk goed raak. En een lijf jonguh.... :9~

Deze chemie docent is wat toegankelijker, doet meer denken aan een middelbare school -docent zoals we die hier in NL kennen. Maakt best veel van dit soort opmerkingen tussendoor die het een beetje luchtig houden. Ik mis de verdere interactie in zijn lessen wel hoor, ik ken hem nu dus 2 jaar en zag hem ook regelmatig buiten de lessen om (nee niet wat je denkt }:| ) dus in de lessen hadden we ook wel onderlinge geintjes en uitwisselen van blikken. Dat werkt toch niet on line.
pi_193377183
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Prof anatomie en tevens het hoofd van de examencommissie diergeneeskunde komt bijna altijd op zijn vouwfiets of met de bakfiets als 'ie z'n hond moet meenemen. En dus ook zo netjes gekleed :Y

Die was wel iets minder van de opmerkingen, maar heel af en toe, en dan ook wel gelijk goed raak. En een lijf jonguh.... :9~

Deze chemie docent is wat toegankelijker, doet meer denken aan een middelbare school -docent zoals we die hier in NL kennen. Maakt best veel van dit soort opmerkingen tussendoor die het een beetje luchtig houden. Ik mis de verdere interactie in zijn lessen wel hoor, ik ken hem nu dus 2 jaar en zag hem ook regelmatig buiten de lessen om (nee niet wat je denkt }:| ) dus in de lessen hadden we ook wel onderlinge geintjes en uitwisselen van blikken. Dat werkt toch niet on line.
Nam hij zijn hond dan mee naar college? Wat deed die hond dan de hele tijd?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:21:19 #30
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_193377221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Proefdier.
pi_193377259
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Er is een kennel. En als de prof zelf op zijn kantoor werkte, lag 'ie ook vaak daar op een kussen. Hij nam hem niet altijd mee hoor, maar af en toe doen medewerkers het. In het 3e jaar moet je als DGSK studentn ook een tijdje voor een hond zorgen (overdag dan), dat zijn dus vaak honden van docenten/proffen/assistenten en soms studenten.
pi_193377269
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:21 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Proefdier.
Soms wel ja :Y . Hoewel niet officieel geregistreerd enzo :P
pi_193377315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Er is een kennel. En als de prof zelf op zijn kantoor werkte, lag 'ie ook vaak daar op een kussen. Hij nam hem niet altijd mee hoor, maar af en toe doen medewerkers het. In het 3e jaar moet je als DGSK studentn ook een tijdje voor een hond zorgen (overdag dan), dat zijn dus vaak honden van docenten/proffen/assistenten en soms studenten.
Oh, grappig.
Moet je dan nog bijzondere dingen doen met zo'n hond? Het klinkt makkelijk genoeg dat het geen derdejaars ding zou hoeven zijn? (ik bedoel, tegen die tijd snijden jullie ook in honden en zo toch? Lijkt me moeilijker?
Hoe beoordelen ze het? Ze kunnen de hond niet echt vragen om de rubrics in te vullen :P
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:31:01 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193377398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh, grappig.
Moet je dan nog bijzondere dingen doen met zo'n hond? Het klinkt makkelijk genoeg dat het geen derdejaars ding zou hoeven zijn? (ik bedoel, tegen die tijd snijden jullie ook in honden en zo toch? Lijkt me moeilijker?
Hoe beoordelen ze het? Ze kunnen de hond niet echt vragen om de rubrics in te vullen :P
Prof meet de diepte van de bijtwonden iedere 24 uur...
pi_193377405
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh, grappig.
Oh nee puur verzorging. Snijden doen we enkel in dode dieren (in honden die zijn gedoneerd na euthanasie). Pas vanaf de master ga je meedraaien in de klinieken. (En dan eerst nog veel kijken).
Dus euh, het zal wel gewoon voeren en uitlaten worden. Meestal is het ook in de herfst, dus dat hebben ze slim bekeken :')

EDIT: oh fixatiemethoden worden wel getoetst. Dus hoe je zo'n dier veilig en met zo min mogelijk stress vasthoudt voor medische handelingen (injecties, bloedafname). Maar er wordt dus niet geprikt enzo.

Injecties e.d. hebben we afgelopen jaar wel geoefend, maar alles op modellen en gehackte IKEAknuffels enzo. ^O^

Het enige wat ik tot nu toe op de uni met levende dieren heb gedaan is:
- Geholpen in de (kleine) uni-boerderij de Ark, maar dat is vrijwillig. En das vooral uitmesten en voeren. En een beetje aaien, tegen de dieren praten. Stalkat Harley knuffelen.
- 1 les palpatie in de Ark voor anatomie; nu waren wij de laatste groep en de dieren waren dat gepor in hun voorbenen wel een beetje zat, dus ik heb niet zo heel veel gepalpeerd.
- 1 les dieren geobserveerd in de Ark. Geen interactie zoekend.
- Geholpen met een ronde lamaproeven. Dat vond ik dus best heftig, maar ik wilde weten wat er precies gebeurt.
- De stadsherder-demo meegedaan en een kreupel schaap dus gevangen en op haar kont gezet.
pi_193377417
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:31 schreef fietsie het volgende:

[..]

Prof meet de diepte van de bijtwonden iedere 24 uur...
We zitten naast het AZU, dus dat scheelt 8-)
pi_193377511
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh nee puur verzorging. Snijden doen we enkel in dode dieren (in honden die zijn gedoneerd na euthanasie). Pas vanaf de master ga je meedraaien in de klinieken. (En dan eerst nog veel kijken).
Dus euh, het zal wel gewoon voeren en uitlaten worden. Meestal is het ook in de herfst, dus dat hebben ze slim bekeken :')

EDIT: oh fixatiemethoden worden wel getoetst. Dus hoe je zo'n dier veilig en met zo min mogelijk stress vasthoudt voor medische handelingen (injecties, bloedafname). Maar er wordt dus niet geprikt enzo.

Injecties e.d. hebben we afgelopen jaar wel geoefend, maar alles op modellen en gehackte IKEAknuffels enzo. ^O^

Het enige wat ik tot nu toe op de uni met levende dieren heb gedaan is:
- Geholpen in de (kleine) uni-boerderij de Ark, maar dat is vrijwillig. En das vooral uitmesten en voeren. En een beetje aaien, tegen de dieren praten. Stalkat Harley knuffelen.
- 1 les palpatie in de Ark voor anatomie; nu waren wij de laatste groep en de dieren waren dat gepor in hun voorbenen wel een beetje zat, dus ik heb niet zo heel veel gepalpeerd.
- 1 les dieren geobserveerd in de Ark. Geen interactie zoekend.
- Geholpen met een ronde lamaproeven. Dat vond ik dus best heftig, maar ik wilde weten wat er precies gebeurt.
- De stadsherder-demo meegedaan en een kreupel schaap dus gevangen en op haar kont gezet.
Waarom zet je een kreupel schaap op haar kont? Ik probeer me voor te stellen hoe een schaap eruit ziet als ze op haar kont zit, maar dat werkt toch niet?

Poh, dan heb ik nog haast meer met beesten gedaan in de week dat we voorvorige zomer voor de beesten van familie van A moesten zorgen. (Langharige ezels proberen te borstelen, maar die wilden niet, dus vooral een rare geit geborsteld, want die vond het heerlijk. En mest. En gemene kippen.)
Je zou verwachten dat diergeneeskunde wat praktischer is. Ik had niet verwacht dat jullie veel in levende beesten zouden snijden, maar bij biologie hebben we al een hoop roadkill ontleed, dacht dat jullie zulk soort dingen ook wel zouden doen. Al hoeven jullie de anatomie van de haai en de zakpijp natuurlijk ook niet echt te kennen :+
pi_193377636
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Waarom zet je een kreupel schaap op haar kont? Ik probeer me voor te stellen hoe een schaap eruit ziet als ze op haar kont zit, maar dat werkt toch niet?

Poh, dan heb ik nog haast meer met beesten gedaan in de week dat we voorvorige zomer voor de beesten van familie van A moesten zorgen. (Langharige ezels proberen te borstelen, maar die wilden niet, dus vooral een rare geit geborsteld, want die vond het heerlijk. En mest. En gemene kippen.)
Je zou verwachten dat diergeneeskunde wat praktischer is. Ik had niet verwacht dat jullie veel in levende beesten zouden snijden, maar bij biologie hebben we al een hoop roadkill ontleed, dacht dat jullie zulk soort dingen ook wel zouden doen. Al hoeven jullie de anatomie van de haai en de zakpijp natuurlijk ook niet echt te kennen :+
[ afbeelding ]
Om de klauwen te laten behandelen door de herder. Ik heb er hier ooit een filmpje van gepost zelfs :P Ik zal morgen even zoeken voor je :)

Oh nee ontleden doen we wel veel hoor. Katten, honden, konijnen, duiven, ratten, muizen, ingewanden van varkens, runderen, paarden... en voor de spieren kregen we zelf katten en honden (of delen van) en lag er tijdens de demo's ook wel eens een geit, hert of lama tussen.

Maar met levende dieren is niet zo wenselijk als je de kunde nog niet beheerst. Ik ben er wel blij om dat het aantal levenden proefdieren beperkt is en we dus met veel modellen werken. Dan leer je dus eerst de handelingen goed, voordat je 180 studenten op een dier loslaat :P .

En; we zijn ook met teveel. Dus ze schiften eerst, en als je dan nog over bent, mag je echt met de dieren aan de slag. (Zelf tussendoor of in de zomer stages lopen mag trouwens wel altijd hoor, en dat wordt ook verzekerd vanuit de uni. Je hebt er alleen nauwelijks tijd voor. Maar ik heb volgende zomer wel een verplichte externe stage op het programma en ook dus een interne op de uni-boerderij zelf)

Oh die vrijwilligersgroep voor de boerderij wordt ook regelmatig gevraagd voor hulp bij varkensbedrijven (proeven met biggen) of voor hulp bij een schapenboer.

De opleiding in Utrecht schijnt wel nog wat praktischer te zijn ingericht. België wil eerst alle basiskennis op niveau brengen (eerste jaar, chemie is een eerstejaarsvak dat ik nog had staan) en daarna dus de theorie er goed en in veel detail in hebben. Maar er is wel een verschuiving naar meer praktijklessen gaande. (Antwerpen is daar geloof ik weer verder in dan Gent)
pi_193377659
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh, we hebben trouwens een nematode ascaris ontleed. Voor dierkunde. :+
In de categorie zakpijpen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:49:40 #40
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193377671
Als een ezel niet wil seksen gaat hij ook op zijn kont zitten. Dus.

Weltrusten.
Spoilers!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:55:38 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193377754
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

Weltrusten.
Dit was jouw leermoment van de dag?

En ehm, “ook”? Of is dit te opmerkzaam?
pi_193377768
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

_O-
  vrijdag 29 mei 2020 @ 23:59:09 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193377802
:7
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 23:59:26 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193377804
@Candaasje leer je als veearts ook minder opereren? Keizersnede en lebmaagverplaatsing zullen denk ik de meest voorkomende zijn en die zijn denk ik betrekkelijk eenvoudig.

Makkelijker dan een tumor bij een cavia verwijderen ofzo :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193379303
Mogge.
Vroeg.
c_/
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193379718
Nog niemand wakker? 't Is mooi buiten hoor! Gisterochtend vroor het, vandaag is het warmer.

Gisterochtend, bij lammetje voeren & hardlopen.

Vanochtend, anderhalf uur wandelen (met honden), hier langs het kanaal:

We kwamen langs reeën (met kalfjes), veel hazen, een vroege ooievaar.
pi_193379946
Prachtig Sigme O+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 07:19:34 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193379967
Mogge :W

Mooie plaatjes :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193380133
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

Weltrusten.
:D

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:59 schreef derLudolf het volgende:
@:Candaasje leer je als veearts ook minder opereren? Keizersnede en lebmaagverplaatsing zullen denk ik de meest voorkomende zijn en die zijn denk ik betrekkelijk eenvoudig.

Makkelijker dan een tumor bij een cavia verwijderen ofzo :+
Ik denk dat daar inderdaad minder de nadruk op zal liggen :Y . Meer op ziektepreventie en beleidsvoering e.d. De richting 'paard' zal nog wel meer operaties uitvoeren vermoed ik zo, maar 'gezelschapsdieren' wellicht het meeste. Zou voor mij wel een reden zijn om voor die laatste te kiezen en later eventueel bij te scholen voor grotere dieren. Als ik met runderen O+ e.d. ga werken zal dat in een opvang-setting zijn dan, en niet in een melk/vleesbedrijf, vandaar.

Goedemorgen Sigme! Mooie plaatjes O+
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 08:21:28 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193380204
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat daar inderdaad minder de nadruk op zal liggen :Y . Meer op ziektepreventie en beleidsvoering e.d. De richting 'paard' zal nog wel meer operaties uitvoeren vermoed ik zo, maar 'gezelschapsdieren' wellicht het meeste. Zou voor mij wel een reden zijn om voor die laatste te kiezen en later eventueel bij te scholen voor grotere dieren. Als ik met runderen O+ e.d. ga werken zal dat in een opvang-setting zijn dan, en niet in een melk/vleesbedrijf, vandaar.

Goedemorgen Sigme! Mooie plaatjes O+
Paardenvolk zijn slechte betalers aldus oud studiegenoot met vader die zowel vee- als (gezelschap)dierenarts was.
Hij had iemand aangenomen om huisdieren te doen, want hij had geen zin om cavia's te opereren maar het leverde wel goed geld op.
Toen vroeg ik zo waarom hij dan niet meer richting de paarden ging omdat daar ook meer geopereerd zal worden. Toen was de reactie dat dat de slechtste betalers waren _O-

Maar ze weten wel wat ze moeten vragen, die dierenartsen. Konijn castreren is ¤300 en een poot afzetten ¤350 en dat bovenop nog ¤100 onderzoekskosten. Hoorde ik van vrienden 8)7
pi_193380239
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Paardenvolk zijn slechte betalers aldus oud studiegenoot met vader die zowel vee- als (gezelschap)dierenarts was.
Hij had iemand aangenomen om huisdieren te doen, want hij had geen zin om cavia's te opereren maar het leverde wel goed geld op.
Toen vroeg ik zo waarom hij dan niet meer richting de paarden ging omdat daar ook meer geopereerd zal worden. Toen was de reactie dat dat de slechtste betalers waren _O-

Maar ze weten wel wat ze moeten vragen, die dierenartsen. Konijn castreren is ¤300 en een poot afzetten ¤350 en dat bovenop nog ¤100 onderzoekskosten. Hoorde ik van vrienden 8)7
Ik wil nooit de paardenwereld in. Paardenvolk moet je alleen in gaan als je van moeilijke mensen houdt :P . Aldus paardenarts/veearts van de opleiding tot paraveterinair :D (Hij vond het wel leuk, moeilijke mensen. Maar hij had ook een bepaald soort charisma waardoor 'ie iedereen met hem mee kreeg. Dat scheelt een hoop)

Die prijzen zijn wel redelijk absurd :o
Castratie van een konijn ligt hier in de omgeving eerder rond de 80 euro (voor een ram) en 150 voor een voedster. (Met alle narcose e.d. erbij is dat niet gek).
Poot afzetten weet ik niet, maar kan me voorstellen dat dat wel iets duurder is want ook een tijdrovende klus als je het netjes wil doen.
pi_193380246
Ok, nog even aan de studie. En dan op naar Friesland. Ik zal wel even zwaaien naar iedereen die ergens daar woont. (Ik ga naar De Blesse, bij Steenwijk ergens in de buurt ligt dat)
  zaterdag 30 mei 2020 @ 08:38:48 #53
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193380283
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 23:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Net als een schaap kan een ezel OOK op zijn kont zitten :6
Spoilers!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 08:41:12 #54
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193380300
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:31 schreef Candaasje het volgende:
Ok, nog even aan de studie. En dan op naar Friesland. Ik zal wel even zwaaien naar iedereen die ergens daar woont. (Ik ga naar De Blesse, bij Steenwijk ergens in de buurt ligt dat)
Succes vandaag. Ik hoop dat Cas een leuk vriendinnetje scoort.

Ik zag laatst een docu over een gans wiens partner was overleden. Ze waren 10 jaar samen geweest. Hij was zo eenzaam dat hij de hele dag op zoek was naar reflecterende dingen om een andere gans te zien. Dan zat hij uren naast een auto naar zichzelf te kijken ;(
Spoilers!
pi_193380307
Goedemorgen :W
Tijd om te douchen en dan de picknickmand te vullen.
pi_193380474
Ik ging naar boven om me aan te kleden (en nog heel even op bed te liggen). Het duurde maar heel even en toen kwam er een voorzichtig neusje om de hoek kijken.

Dora heeft het voor het eerst tot helemaal boven gered. Was Super Spannend. Maar ook Super Gaaf.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193380554
Mogge!

Ah wat schattig van Dora (of mag ze dat eigenlijk niet?)

Hier liet Elin om 5 (!) uur al weten dat ze honger had. Straks maar een dutje op het balkon
pi_193380564
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:03 schreef Lonaa het volgende:
Ik ging naar boven om me aan te kleden (en nog heel even op bed te liggen). Het duurde maar heel even en toen kwam er een voorzichtig neusje om de hoek kijken.

Dora heeft het voor het eerst tot helemaal boven gered. Was Super Spannend. Maar ook Super Gaaf.
:D O+ Ik dacht dat je haar liever niet boven had? Want nu weet ze hoe ze bij de mensen moet komen als ze beneden foetsie zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193380609
Het is een beetje dubbel. Ik vind het heel gaaf dat ze, uit zichzelf en niet uit angst, helemaal naar boven is gelopen.
Ze weet al sinds dag 1 dat we daar heen gaan als we "verdwijnen" en als ze heel angstig is (vuurwerk buiten) in de nacht komt ze ook wel deels de trap op om dan te miepen en troost te zoeken.

We hebben ook afgesproken dat als het zo warm is dat de airco aan moet, de hond daar ook bij mag zijn. Die hoeft niet gedoemd te zijn in een facking hete woonkamer te slapen. Dus qua timing is het wel goed, dat ze nu even boven heeft kunnen kijken. Kunnen we een beetje oefenen met waar 'boven' voor is (slapen&knuffelen) en met wanneer dat de bedoeling is (als ik het zeg).

En ergens heb ik ook niet het idee dat ze iedere keer naar boven sjouwt. Dan had ze dat al lang gedaan, lijkt me. De gangdeur is altijd open.
pi_193380693
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zag laatst een docu over een gans wiens partner was overleden. Ze waren 10 jaar samen geweest. Hij was zo eenzaam dat hij de hele dag op zoek was naar reflecterende dingen om een andere gans te zien. Dan zat hij uren naast een auto naar zichzelf te kijken ;(
Ach, die gans😢

Mooie plaatjes sigme als begin voor weer een mooie zonnige dag!
En candaasje: Helemaal op reis voor een tinderdate voor Cas.
En knap van Dora om nu trap te lopen: heeft dat met angst voor het onbekende te maken of ook met langere poten?

Gister thuis uitgegeten met asperges en warmgerookte zalm en nu zoek ik een recept voor honingmosterdsaus.
Hebben jullie een favoriet?
pi_193380746
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:26 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ach, die gans😢

Mooie plaatjes sigme als begin voor weer een mooie zonnige dag!
En candaasje: Helemaal op reis voor een tinderdate voor Cas.
En knap van Dora om nu trap te lopen: heeft dat met angst voor het onbekende te maken of ook met langere poten?

Gister thuis uitgegeten met asperges en warmgerookte zalm en nu zoek ik een recept voor honingmosterdsaus.
Hebben jullie een favoriet?
Honing en mosterd en wat azijn in een schaaltje, peper en zout erbij en proeven. Hangt heel erg af van je mosterd
pi_193380757
Morning

Dochterlief maakt ontbijt.

GEHEIM

Dus ik zit op de bank om jullie goedemorgen te wensen :)
pi_193381001
Gans ;(

Ik was om 6 uur wakker maar niet zo actief als @sigme met haar mooie foto's.

Wel een half uur in de rij gestaan bij de bakker en nu lekker buiten lezen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193381022
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Honing en mosterd en wat azijn in een schaaltje, peper en zout erbij en proeven. Hangt heel erg af van je mosterd
Ja? hoeveelheden...gelijke delen?
Bij goochelen zag ik mayonaise voorbijkomen. 8)7 dat schift toch indien warm?

Verwennerij Uhmmpie👍🏼
pi_193381051
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:02 schreef AnneX het volgende:

[..]

Mayo heb ik er nog nooit bij gedaan. Ik doe het bij elkaar maar let niet op hoeveelheden. Soms ook nog wel een geperste knoflook of heeeeeel fijn gesneden ui
pi_193381082
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mayo heb ik er nog nooit bij gedaan. Ik doe het bij elkaar maar let niet op hoeveelheden. Soms ook nog wel een geperste knoflook of heeeeeel fijn gesneden ui
Dan goochel ik nog even verder.
De saus gister had iets meer ‘body’.

En wel twee schouderklopjes voor Lucky _O_ _O_
In de fipo van de Cul agenda voorstellen heb je de woe en zond ‘opdrachten’ op datum gelinkt naar het betreffende topic.

CUL / Kook mee met CUL: overlegtopic

Topmod w/ :Y) *O*

Edit: oók voor Oceanotrix met het topic van de verzameling van de collages én de recepten! ^O^ _O_
pi_193381088
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ah gosh, dat is wel heel sneu ja ;(

Aan Cas merk je het ook wel goed; hij eet veel minder, ligt maar een beetje.... af en toe gaat ie wel even op het balkon kijken. En hij laat zich nu veel meer aaien door ons, normaal moest 'ie daar vaak niks van weten. Ook zijn oogjes en neus beginnen een beetje viezig te worden; ze wassen elkaar normaal veel.

Dus nouja, we gaan het beleven vandaag. Ik verwacht niet dat ze gelijk dikke mik zijn, maar Cas is een goedzak dus de vorige 2 koppelingen (dit is al zijn derde vrouw....) verliepen behoorlijk rustig en vlot. De liefde groeide daarna best al snel. :)

quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:03 schreef Lonaa het volgende:

Ahw wel fijn dat ze dat durft! ^O^ Zie, ze bloeit steeds verder op bij je! :*
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:23:37 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193381201
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Uhuh
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:24:42 #69
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193381212
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:09 schreef AnneX het volgende:

[..]

En wel twee schouderklopjes voor Lucky _O_ _O_
In de fipo van de Cul agenda voorstellen heb je de woe en zond ‘opdrachten’ op datum gelinkt naar het betreffende topic.

CUL / Kook mee met CUL: overlegtopic

Topmod w/ :Y) *O*

Edit: oók voor Oceanotrix met het topic van de verzameling van de collages én de recepten! ^O^ _O_
Elke schouder een klopje O+

Ze heet @Oceanonix ;) en die collages zijn zeker heel tof en een leuke toevoeging aan de reeks.
Spoilers!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:26:47 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193381229
Hmz vanavond een oudhollandse Grill-BBQ maaltijd. Met burger speklapje en worstje.
En maiskolven.
pi_193381240
Ik sliep vannacht in een stacaravan en had er niet op gerekend dat het zo kkkkkoud zou zijn :o

Met terugwerkende kracht medelijden met Lucky en Jflip :*
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_193381279
Verder van de week matig bijgelezen en al helemaal niet gepost. Het gaat niet fijn op mijn werk, een zeer schrijnende casus waarbij het gewoon niet lukt passende zorg te regelen. Zeer frustrerend en verdrietig.
Lieve mensen die zich afvroegen waarom. tele niet 'gewoon' een opname kan krijgen: willen jullie alsjeblieft stemmen op partijen die niet verder bezuinigen op de GGZ?
(niet dat in tele's geval het ook een geld- of capaciteitsprobleem hoeft te zijn, maar het speelt in mijn werk wel een grote rol).
En een :* voor tele. Hopelijk kan het factteam je de goede ondersteuning bieden. Zoals ik het lees zou het fijn zijn als je het niet alleen hoeft te doen. En super dat je goed je verhaal kon doen met ondersteuning van B ^O^
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:40:50 #73
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193381320
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:28 schreef Lot_1 het volgende:
Ik sliep vannacht in een stacaravan en had er niet op gerekend dat het zo kkkkkoud zou zijn :o

Met terugwerkende kracht medelijden met Lucky en Jflip :*
De temperaturen kunnen inderdaad flink schommelen in een caravan. Ben je op vakantie?

Heftig van zo'n schrijnende casus. Dat lijkt me echt slopend. Sterkte.
Spoilers!
pi_193381509
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:02 schreef AnneX het volgende:

[..]

Verwennerij Uhmmpie👍🏼
Hmm ik heb daar nog nooit mayo bij gedaan.
Kwestie van smaak misschien?

En ja... grote schaal met crackers, kaas, jam, sambal (eet ik graag op mn kaas), mais en nog meer smeersel.
Warme broodjes erbij. O+

Nu koffie en thee aan het maken... die zaten niet bij het ontbijt.
En sinds mijn lief elke ochtend dat hij er is thee maakt voor mijn gup... blijkt die ineens graag wakker te worden met een grote beker thee :)

Koffie voor mams natuurlijk O+
  zaterdag 30 mei 2020 @ 11:30:41 #75
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193381749
Ik ga vandaag de achterkant van het huis bewerken met de hogedrukreiniger. Dat is de eerste stap van het project om de achtergevel zo op te knappen dat we screens voor de kozijnen kunnen hangen.
Ik hoop dat we dit weekend kunnen schoonmaken, plamuren en impregneren.
Spoilers!
pi_193381854
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Elke schouder een klopje O+

Ze heet @:oceanonix ;) en die collages zijn zeker heel tof en een leuke toevoeging aan de reeks.
dank U :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:09 schreef AnneX het volgende:

dank U :)
  zaterdag 30 mei 2020 @ 11:52:49 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193381968
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

Noem je jezelf nou een schaap? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193382052
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

De temperaturen kunnen inderdaad flink schommelen in een caravan. Ben je op vakantie?

Heftig van zo'n schrijnende casus. Dat lijkt me echt slopend. Sterkte.
mijn schoonouders hebben een stacaravan op een camping vlakbij hun woonplaats. Daar woont bijna onze hele familie (ook de mijne) dus we kunnen een aantal tuinbezoekjes doen. Maandag weer naar huis.

Succes met je gevel vandaag!
pi_193382576
@uniekhoorn

Ik lees net dit: https://www.nu.nl/uitleg-(...)vende-schade-is.html

Al heb ik wel andere ideeën bij “milde klachten” dan wat ze daar omschrijven geloof ik.
Zodra er ziekenhuisopnames bij komen kijken.. is het misschien minder erg dan op de IC aan de beademing... maar mild is mijn beleving toch wat anders.
pi_193382730
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:56 schreef Uhmmpie het volgende:
@:uniekhoorn

Ik lees net dit: https://www.nu.nl/uitleg-(...)vende-schade-is.html

Al heb ik wel andere ideeën bij “milde klachten” dan wat ze daar omschrijven geloof ik.
Zodra er ziekenhuisopnames bij komen kijken.. is het misschien minder erg dan op de IC aan de beademing... maar mild is mijn beleving toch wat anders.
Ik sla al aan bij het zinnetje 'wat de fysio zegt'
Mensen aub dat zijn GEEN artsen.

En het herstel kan maanden duren omdat het hele complexe longaandoeningen geeft die soms/vaak, daar is meer onderzoek naar nodig, mogelijk onherstelbaar zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 13:20:05 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193382778
Groeten uit Obdam :W
Etappe Schermerhorn - Obdam gelopen. 13km aardige etappe. Vooral het tweede gedeelte was leuk als je op de dijk liep ipv op een weg waar je nog verkeer hebt rijden al was het best rustig.
pi_193382790
In bad gelegen en meteen daarna de badkamer gepoetst. Als ik het bijhou gaat t goed, is t te doen qua nekpijn en hebben we geen werkster nodig. Uiteindelijk is t een goeie workout :D :X
pi_193382799
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:20 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Obdam :W
Etappe Schermerhorn - Obdam gelopen. 13km aardige etappe. Vooral het tweede gedeelte was leuk als je op de dijk liep ipv op een weg waar je nog verkeer hebt rijden al was het best rustig.
Lekker aan de wandel steeds jij ^O^
pi_193382840
Gebeurt mij niet vaak: lezen door mijn tranen heen https://www.topics.nl/de-(...)0f7a4dbef80303de868d
Gofferdomme.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 13:30:58 #85
13783 Anthraxx
pi_193382917
Ja, die zijn echt zwaar getroffen. Dat is hier wel het gesprek van de dag.
pi_193382976
In de VK: https://www.volkskrant.nl(...)oten-deuren~v386856/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een lap tekst geworden. En weer tranen...die mensen...de Verzorgenden, de bewoners.
pi_193383119
Vooruit: de nieuwe theedoeken vrolijken mij weer een beetje op.
SPOILER
En de beukenhaag aan de ene kant kortgezet.
Pauze en dan de liguster plus nog 2 meter beukenhaag korter zetten.
Én de troep opruimen. Lang leve de X grote kliko w/
#workout.
pi_193383606
Nu heeft het topic corona? Uitgeput?
pi_193383663
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 14:48 schreef AnneX het volgende:
Nee hoor, ik zit op het balkon, kranten lezen en moet een van de katten aaien (als ik stop hoor ik een grrreeerrer)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 15:07:03 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193383785
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:22 schreef Blues het volgende:

[..]

Lekker aan de wandel steeds jij ^O^
Stond niet in de planning, maar toch gedaan. Was lekker :Y. Met de hitte wel meer opletten...

Nu rozig zal straks lekker een middagslaapje doen :+
pi_193383817
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 14:48 schreef AnneX het volgende:
Heb de stukken ook gelezen in de krant.. je ziet wel veel onwetendheid tussen de verhalen door.. hopelijk (hoop niet dát er weer zoiets ooit komt natuurlijk) is er van geleerd en wordt er eerder getest, naar huis gestuurd en ingegrepen.
pi_193384382
BOE :B
pi_193384431
En de tuin is weer een meter breder.
Wat een klus. ~O>
pi_193384503
En de kiphaasstukjes in de marinade: kipnuggets en frietjes :Y)
https://www.hellofresh.nl(...)11f34f7d184c734ef27c

Boe terug.
pi_193384677
Wij zijn weer onderweg naar huis. Met een ander konijn dan op de website stond. :D zo gaat het tot nu toe met alle dames. (Cas was er wel een uit onze voorselectie)
Kennismaking ging best rustig. Cas is nog wel een beetje spannend wat haar betreft, maar die was eerst iets te gretig :P

Nu liggen ze best dicht bij elkaar in de reisbench. Maar dat is ok een deel stress van het autorijden. Zo thuis eens samen in de keuken zetten, kunnen ze verder aan elkaar wennen. :)

Ze is zwart, pluizig en niet bang voor mensen lijkt het. O+
Zal zo thuis even een foto maken.
pi_193384774
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:24 schreef Candaasje het volgende:
Wij zijn weer onderweg naar huis. Met een ander konijn dan op de website stond. :D zo gaat het tot nu toe met alle dames. (Cas was er wel een uit onze voorselectie)
Kennismaking ging best rustig. Cas is nog wel een beetje spannend wat haar betreft, maar die was eerst iets te gretig :P

Nu liggen ze best dicht bij elkaar in de reisbench. Maar dat is ok een deel stress van het autorijden. Zo thuis eens samen in de keuken zetten, kunnen ze verder aan elkaar wennen. :)

O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193384801
quote:

O+ lief

Vanmiddag ouderwets een ANWB autoroute gedaan, bij @Kaatje in de buurt :D
Tussendoor picknicken ergens op de hei waar verder niemand was.
Nu nog in eigen tuin de rest van de hapjes op eten :9
Het is fijne dag.
pi_193384876

Dat was goed vertoeven. Rond 11 uur daar zodat ik de drukte voor was. En in de planning een uurtje of drie aan de plas door te brengen. Maar ik had een goed boek, lekkere snackjes, zonnetje en windje (en kkkkkoud! water).. dus toen kwam ik net pas thuis.

Ik moest wel de 1,5 pasa(sol) meter opstellen. Niet omdat het druk werd (want het was superrustig en ik had rondom me zeker tien meter ^O^ ) maar omdat de zon te heet werd. _O-

Goede dag O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193384882
quote:

Succesvolle Tinder O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 16:46:52 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193384988
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

O+ lief

Vanmiddag ouderwets een ANWB autoroute gedaan, bij @:Kaatje in de buurt :D
Tussendoor picknicken ergens op de hei waar verder niemand was.
Nu nog in eigen tuin de rest van de hapjes op eten :9
Het is fijne dag.
Staan die bordjes er nog wel? Dacht dat die allemaal verdwenen waren. Omwille van milieu enzo
pi_193384989
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:37 schreef AnneX het volgende:
In de VK: https://www.volkskrant.nl(...)oten-deuren~v386856/

SPOILER
Het is een lap tekst geworden. En weer tranen...die mensen...de Verzorgenden, de bewoners.
Herkenbaar :{

En nu langzaam weer opbouwen naar een nieuwe mini maatschappij daar, als de laatste besmette persoon is genezen en de kamers weer gevuld kunnen gaan worden.
Voor mijn verpleeghuis rekenen ze op zes weken voor de bezetting weer op peil is.
pi_193385154
Net het stuk ook gelezen, wat een enorm verdriet daar (en overal eigenlijk)

Ben maar naar binnen gevlucht, de zon piept onder de parasol door, niet te harden zo heet. Strak weer terug als de zon weg is
  zaterdag 30 mei 2020 @ 17:03:11 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193385222
Wij deden vandaag ook een loopje.. met lange broek aan 8)7

Verder geshopt voor de spiesen opdracht en ijsjes gegeten :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193385331
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Staan die bordjes er nog wel? Dacht dat die allemaal verdwenen waren. Omwille van milieu enzo
Op sommige routes staan ze nog, op deze niet. Maar je kan alle routes exporteren naar je navigatiesysteem, of ouderwets kaart lezen.
pi_193385488
Hier “oude oma” in het verpleegtehuis.
Oma van mijn ex dus.

Ziek... benauwd, koorts...
net als blijkt dat 1 van de medewerkers per ongeluk een heel zwikje van die oudjes heeft besmet.

Zit je dus maanden zonder bezoek voor je eigen veiligheid. Mensjes rennen achteruit nu ze echt geen andere mensen zien dan het personeel wat stiekem natuurlijk ook gewoon druk is.

Coronatesten voor heel het verpleegtehuis...

Gisteren getest...
vandaan: negatieve test, niet meer benauwd, temperatuur normaal.

Volgens mij is ze gewoon onkruid... onverwoestbaar O+
pi_193385539
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:22 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier “oude oma” in het verpleegtehuis.
Oma van mijn ex dus.

Ziek... benauwd, koorts...
net als blijkt dat 1 van de medewerkers per ongeluk een heel zwikje van die oudjes heeft besmet.

Zit je dus maanden zonder bezoek voor je eigen veiligheid. Mensjes rennen achteruit nu ze echt geen andere mensen zien dan het personeel wat stiekem natuurlijk ook gewoon druk is.

Coronatesten voor heel het verpleegtehuis...

Gisteren getest...
vandaan: negatieve test, niet meer benauwd, temperatuur normaal.

Volgens mij is ze gewoon onkruid... onverwoestbaar O+
*O*

En dat in deze tijden medewerkers die met kwetsbare mensen werken nog steeds geen mondkapjes (kunnen) dragen is absurd :(
  zaterdag 30 mei 2020 @ 17:31:21 #107
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193385570
Wij hadden het niet erg gevonden als oma was gegaan. In het huis daar (200 patienten) is er 1 afdeling besmet geweest .. die werd resoluut afgesloten van de rest van de inwoners en uiteindelijk is er niemand aan corona overleden...
pi_193385732
:w groetjes uit Twente O+
  zaterdag 30 mei 2020 @ 17:49:07 #109
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193385752
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:46 schreef Jagärtrut het volgende:
1 Paar ouders bezocht?;
pi_193385828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:49 schreef Barreltje het volgende:

[..]

1 Paar ouders bezocht?;
Ja, 3 paar is niet te doen, de Duitser zijn ouders wonen aan de grens met Zwitserland... Ben hier met de kinderen, blijven slapen en morgen weer terug. Het is toch een goede 3 uur rijden...
pi_193385852
quote:
Heerlijk, voor de jongens, voor jou en vooral ook voor opa en oma. Wat zullen jullie allemaal genieten
pi_193385919
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*O*

En dat in deze tijden medewerkers die met kwetsbare mensen werken nog steeds geen mondkapjes (kunnen) dragen is absurd :(
Nou de grap is wel... dat wij juist aardig onder de indruk waren over hoe streng ze daar waren.
Maar uiteindelijk ging het dus alsnog mis.

Maar het is niet voor het eerst dat ik denk... als dit is wat het lijkt... dan is het wel klaar.
En gewoon weer; niks aan de hand.

Volgende keer dochterlief maar weer eens laten videobellen met dr als oma op visite is.
(Al vergist oma zich steeds vaker met de kleinkinderen... die komen uit china en de mijne is hoogblond.. dus dat is ook een teken aan de wand vrees ik. )

Erge is nog dat er natuurlijk een dag komt...
maarja tot die tijd genieten we er maar gewoon van. :)
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:26:09 #113
63722 z80
I fink you freaky
pi_193386320
Het lijkt wel of de grijzen golf inmiddels op het punt is van we hebben het overleeft en kunnen weer los. Druk op de weg met sleurhutten en campers. Bij het tankstation vrolijk dicht bij elkaar gaan staan. En gezien de hoeveelheid gele nummerplaten bij de supermarkt waar ik lang reed is het inkopen doen ook weer normaal.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 30 mei 2020 @ 18:39:19 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193386504
quote:
Groetjes terug uit de Utrechtse heuvelrug.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:40:30 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193386520
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:54 schreef Jagärtrut het volgende:

Ja, 3 paar is niet te doen, de Duitser zijn ouders wonen aan de grens met Zwitserland... Ben hier met de kinderen, blijven slapen en morgen weer terug. Het is toch een goede 3 uur rijden...
Netjes afstand kunnen houden of vlogen de kinderen meteen op de grootouders af?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193386692
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 18:39 schreef Kreator het volgende:

Groetjes terug uit de Utrechtse heuvelrug.
Komt die heuvelrug ook wel eens naar E? >:)
pi_193387714
:W

Het is zwart, pluizig, en niet fatsoenlijk op de foto te zetten :P . Dus in het echt is ze eigenlijk nog veel leuker.

Ik zoek nog inspiratie voor een naam. Ze heet vanuit de opvang Celine, en mijn zusje heeft die zojuist hardgrondig afgekeurd.

Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 19:49:25 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193387831
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:43 schreef Candaasje het volgende:
en niet fatsoenlijk op de foto te zetten :P
Daarom zitten zwarte beesten ook langer in het asiel. Lastig voor Instagram
pi_193387915
quote:

Het is zwart, pluizig, en niet fatsoenlijk op de foto te zetten :P . Dus in het echt is ze eigenlijk nog veel leuker.

Ik zoek nog inspiratie voor een naam. Ze heet vanuit de opvang Celine, en mijn zusje heeft die zojuist hardgrondig afgekeurd.

[ afbeelding ]
Luisteren konijnen naar hun naam? Zo ja, dan ga ik zoeken zonder een “a” In de naam
pi_193388018
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daarom zitten zwarte beesten ook langer in het asiel. Lastig voor Instagram
Ja, sneu wel ;(

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Luisteren konijnen naar hun naam? Zo ja, dan ga ik zoeken zonder een “a” In de naam
Daar heb ik ze nog niet op kunnen betrappen :D
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:06:24 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193388106
quote:

[ afbeelding ]
Zo heette mijn grootmoeder, die ik nooit gekend heb...ook wel bekend met de roepnaam Sara.
Poef.....gone! ©golfer
pi_193388353
Maatje? Als in maatje voor cas?
pi_193388387
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Maatje? Als in maatje voor cas?
Tanja!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:27:44 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_193388492
quote:

[ afbeelding ]
karen
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:30:07 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193388535
*O* Weer een stuk verder kunnen bouwen aan de bank *O*
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:34:26 #126
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193388631
Ik vind Tanja ook wel leuk.

Wij hadden een lekker dagje. Een wat lager tempo dan normaal in de weekenden. Ik heb voornamelijk met de hogedrukreiniger gespeeld. Daar was het prima weer voor.
Spoilers!
pi_193388918
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Tanja!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:08:11 #128
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193389429
We kijken Mr Robot. Wat een goede serie :o
Spoilers!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:10:28 #129
63722 z80
I fink you freaky
pi_193389503
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:13:47 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193389600
Hier staat "The Revenant" op. En post ik plaatjes.
pi_193389617
Emma!
Zoals de kinderserie. Casper en Emma :P
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:14:38 #132
217702 Lonaa
Honger!
pi_193389639
Ik wacht of er een raket de lucht in gaat.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:15:25 #133
63722 z80
I fink you freaky
pi_193389662
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:14 schreef Lonaa het volgende:
T -8
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:17:22 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193389732
quote:
In welke dimensie ook; in de lucht gaat ie :P
pi_193389829
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 20:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Tanja!
Als in Castanja(e) ? :D

Maar het is niet zo'n heel pittig ding, en ik denk bij Tanja aan een vrouw met behoorlijk wat pit :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:14 schreef Tally het volgende:
Emma!
Zoals de kinderserie. Casper en Emma :P
Emma is wel lief O+
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:36:52 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193390453
quote:
Gelukt!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:37:29 #137
63722 z80
I fink you freaky
pi_193390474
T +14
Ja dus.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:38:11 #138
63722 z80
I fink you freaky
pi_193390489
Aftellen was wel anders dan bij nasa.
pi_193390541
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
We kijken Mr Robot. Wat een goede serie :o
omg, die wordt alléén maar beter _O_

Ik mis die serie wel -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:41:43 #140
217702 Lonaa
Honger!
pi_193390590
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Gelukt!
Ja! *O*
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:42:32 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193390611
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:38 schreef z80 het volgende:
Aftellen was wel anders dan bij nasa.
Ze gebruiken nu recente technologie he..
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:43:59 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193390645
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja! *O*
Nu 19 uur wachten om te zien hoe ze aan het ISS gaan docken :o
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:44:48 #143
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193390663
M'n laptop is alleen tijdens de launch 2x compleet uitgegaan. Spontaan.

-plop-
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:49:07 #144
63722 z80
I fink you freaky
pi_193390764
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:42 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ze gebruiken nu recente technologie he..
Maar enkel aftellen en niet melden wat de status is, is toch anders.
Motoren dienen nog steeds vlak voor T-0 gestart te worden.
Wel mooi om te zien dat er een livestream is vanuit de capsule en beelden van stage1 en 2.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:49:12 #145
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193390765
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

omg, die wordt alléén maar beter _O_

Ik mis die serie wel -O-
We zijn net begonnen aan seizoen 2. Echt fascinerend. Het is lang geleden dat ik me overdag verheugfe op de serie die ik 's avonds ga kijken.
Spoilers!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:50:27 #146
63722 z80
I fink you freaky
pi_193390790
Bedtijd. Over 19 uur komt pas het volgende doel.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 21:58:12 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193390971
Wij kijken naar de Netflix-docuserie over Jeffrey Epstein.
Wat een foute man met veel foute vrienden (waaronder natuurlijk Trump). :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_193391267
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 21:58 schreef golfer het volgende:
Wij kijken naar de Netflix-docuserie over Jeffrey Epstein.
Wat een foute man met veel foute vrienden (waaronder natuurlijk Trump). :{w
En Clinton, en Obama, als ik het me goed herinner..

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 30-05-2020 22:14:55 (Obama stond niet op de lijst) ]
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 22:12:13 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193391297
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]

En Clinton, en Obama, als ik het me goed herinner..
Wie niet...
pi_193391356
Pardon, Obama stond niet in de lijst die ik laatst zag:
quote:
How perversely twisted is the American justice system that a Gatsby-esque billionaire, friends with such powerful figures as Bill Clinton, Prince Andrew and Donald Trump, a longstanding donor to Harvard and MIT, could buy his way out of an almost certain life sentence for child sex abuse and trafficking?
https://www.theguardian.c(...)-netflix-documentary
pi_193391431
Er is niemand rijk om Michelle te shushen :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193391465
quote:
18s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:15 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik sla al aan bij het zinnetje 'wat de fysio zegt'
Mensen aub dat zijn GEEN artsen.
Artsen zijn ook niet allemaal heilig of perfect hè. Ik ben best wel eens blijer geweest met de fysio dan met de huisarts.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193391691
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Er is niemand rijk om Michelle te shushen :D
Bigger issues al dan dokters en fysios.

Ik zou het konijn Willem noemen. Al is het dan een meisje.
Naar Cas en Willem, dikke vrienden
pi_193391716
Hoeksta zit bij OP1 behoorlijk in een hoekje gedrukt
pi_193391892
Cas(h) en Carry *)
pi_193391939
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:19 schreef Vanyel het volgende:

Artsen zijn ook niet allemaal heilig of perfect hè. Ik ben best wel eens blijer geweest met de fysio dan met de huisarts.
Tuurlijk, maar een fysio is geen longarts.
+ een paar flinke missers van fysio's gehad en gezien.
pi_193392075
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:36 schreef Blues het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar een fysio is geen longarts.
Maar het lijkt er toch op dat nasleep van covid-19 soms klachten geeft die niet echt het terrein zijn van een longarts. Wintertenen of neurologische problemen bijvoorbeeld, daar lijkt me een longarts nou niet speciaal specialist in.
pi_193392107
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar het lijkt er toch op dat nasleep van covid-19 soms klachten geeft die niet echt het terrein zijn van een longarts. Wintertenen of neurologische problemen bijvoorbeeld, daar lijkt me een longarts nou niet speciaal specialist in.
Oh ik doelde op de nasleep van longproblemen bij covidpatiënten.
pi_193392240
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:43 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh ik doelde op de nasleep van longproblemen bij covidpatiënten.
Euh ja, maar in dat stuk, waarin verwezen wordt naar fysios, gaat het toch juist over het brede scala aan klachten dan mensen soms hebben ná 'afloop' van covid-19?
pi_193392283
ik heb zere vingers van teveel computeren zodat ik tiep met andere vingers dan normaal en nu maar ik nog meer typefouten dan anders :'(
pi_193392422
Iets héél anders.

Door omstandigheden heb ik een paar sockwa's over. Barefoot hardloopschoenen.

Uit ervaring weet ik dat de zolen bijna onverslijtbaar zijn, en m'n schoenen zijn toch ook een jaar of vijf actief mishandeld en werd toen pas echt haveloos.

Anyway, ik heb dus een spiksplinternieuw paar over, maat 38/39. Heeft iemand interesse / kent iemand iemand met interesse? Er moet wel een prijs betaald worden: iets van een feelgood story op iets van sociale media. Nader te overleggen. Met mij. Ik heb geen facebook/twitter/instagram, dus iedereen kan me alles wijsmaken 😃.

Ik heb geen netwerk voor zoiets (had ik al gezegd dat ik dus geen facebook/twitter/instragram/taktik/weetikveel heb?), dus ik probeer het hier maar eens.

@minilot: moet jij geen nieuwe? Of ken jij mensen die dodelijk jaloers waren op jouw prachtige sockwa's?
@Loona, @Tele6: hebben jullie barefootfanaten/barefootverkenners in een sportclubje misschien? Of wil je zelf (en pas je in de prinsessemuiltjes, ik meen dat tele een fraaie maat 44 heeft :D)
@Candaasje: alternatieveling; moet jij geen contact maken met de aarde en dan barefoot maar dan niet blootvoets?
@ alle anderen: iemand interesse of een kennis met interesse?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 mei 2020 @ 22:55:35 #162
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193392476
Die lancering is een beetje langs mij heen gegaan.
Avondje Netflix met een ep Vikings, Kingdom en Last Dance. :)
pi_193396602
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:54 schreef sigme het volgende:
Iets héél anders.

[ afbeelding ]
Uit ervaring weet ik dat de zolen bijna onverslijtbaar zijn, en m'n schoenen zijn toch ook een jaar of vijf actief mishandeld en werd toen pas echt haveloos.

Anyway, ik heb dus een spiksplinternieuw paar over, maat 38/39. Heeft iemand interesse / kent iemand iemand met interesse? Er moet wel een prijs betaald worden: iets van een feelgood story op iets van sociale media. Nader te overleggen. Met mij. Ik heb geen facebook/twitter/instagram, dus iedereen kan me alles wijsmaken 😃.

Ik heb geen netwerk voor zoiets (had ik al gezegd dat ik dus geen facebook/twitter/instragram/taktik/weetikveel heb?), dus ik probeer het hier maar eens.

@:minilot: moet jij geen nieuwe? Of ken jij mensen die dodelijk jaloers waren op jouw prachtige sockwa's?
@:Loona, @:Tele6: hebben jullie barefootfanaten/barefootverkenners in een sportclubje misschien? Of wil je zelf (en pas je in de prinsessemuiltjes, ik meen dat tele een fraaie maat 44 heeft :D)
@:Candaasje: alternatieveling; moet jij geen contact maken met de aarde en dan barefoot maar dan niet blootvoets?
Ah, heel lief, maar ik leef toch nog op te grote voet vrees ik ;) (maat 40 hier...)

:*

God, moe. Nu toch maar aan de slag. Geen greintje zin alleen.
pi_193396887
2.00 wakker geworden van vriendlief die in gamerrage tegen zijn scherm aan het schreeuwen is....ik ga kijken en zeg: 'really....with chess?' - hij was dus aan het schaken |:(
4.00 wakker geworden want vriendlief kwam naar bed en deed de balkondeur wat hard dicht en wilde nog even mededelen dat er nu ook rellen in LA zijn....ok
6.30 een NL alert dat ik nu niet naar het centrum moet komen want er is een grote brand....like wtf, 6.30!
8:00 wakker gemaakt door Poes die al 3 maanden (lees: sinds vriendlief naar bed ging) geen eten had gehad en het nu wel tijd vond om om eten te smeken

Beetje brak, maar gedoucht en ontbeten klaar voor de volgende verjaardag *O* Ga zo stukje taart eten en koffie drinken en dan weer weg voor de andere visite komt.
pi_193396897
Wanneer je agenda een herinnering stuurt dat je vandaag moet inchecken in je geboekte huisje: https://www.airbnb.com/ro(...)2F&guests=1&adults=1

Maar ik zit gewoon thuis. Op de bank. Te werken.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:08:31 #166
217702 Lonaa
Honger!
pi_193396908
quote:
Iets héél anders.

[ afbeelding ]

@:minilot: moet jij geen nieuwe? Of ken jij mensen die dodelijk jaloers waren op jouw prachtige sockwa's?
@:Loona, @:Tele6: hebben jullie barefootfanaten/barefootverkenners in een sportclubje misschien? Of wil je zelf (en pas je in de prinsessemuiltjes, ik meen dat tele een fraaie maat 44 heeft :D)
@:Candaasje: alternatieveling; moet jij geen contact maken met de aarde en dan barefoot maar dan niet blootvoets?
Ik ben wel al tijden benieuwd of het wat voor me is, barefoot schoenen. Maari k doe niet aan hardlopen. :P
pi_193396928
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:08 schreef Lonaa het volgende:

Ik ben wel al tijden benieuwd of het wat voor me is, barefoot schoenen. Maari k doe niet aan hardlopen. :P
Ik heb het altijd al eens willen uitproberen, dat barefoot running, maar ben bang dat ik er blessures van krijg :+ Ik krijg van alles blessures, dus op zich is dat niet raar gedacht. Waarschijnlijk ben ik gewoon te zwaar voor hardlopen.
pi_193396942
Mijn hardlooppoging begint alweer te verslappen. :') Maar ik trok het om kwart over zes opstaan gewoon even heel slecht. Was vervolgens de hele dag moe van het slecht wakker worden, kreeg juist meer vreetdrang daardoor. Dat is het me niet waard. :')
  zondag 31 mei 2020 @ 09:14:02 #169
217702 Lonaa
Honger!
pi_193396943
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb het altijd al eens willen uitproberen, dat barefoot running, maar ben bang dat ik er blessures van krijg :+ Ik krijg van alles blessures, dus op zich is dat niet raar gedacht. Waarschijnlijk ben ik gewoon te zwaar voor hardlopen.
Mijn enkel is nog stuk van vorige week Murph. :')
pi_193396971
quote:
9s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:07 schreef Myraela het volgende:
Wanneer je agenda een herinnering stuurt dat je vandaag moet inchecken in je geboekte huisje: https://www.airbnb.com/ro(...)2F&guests=1&adults=1

Maar ik zit gewoon thuis. Op de bank. Te werken.
Gaaf huisje, jammer hoor. Ik zou zo moeten ontwaken in NYC :7 Nou is dat al een poosje niet the place to be, dus dat verzacht wel enigzins.
pi_193396976
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:13 schreef Myraela het volgende:
Mijn hardlooppoging begint alweer te verslappen. :') Maar ik trok het om kwart over zes opstaan gewoon even heel slecht. Was vervolgens de hele dag moe van het slecht wakker worden, kreeg juist meer vreetdrang daardoor. Dat is het me niet waard. :')
Had ik al eens (misschien al 10x hoor) verteld dat ik 6 weken naar Meppel moest en dus 55 km op een dag ging fietsen met het idee dat ik dan misschien ook wel wat af zou vallen! *)

Nou, hongurrrrrrr als een paard dus hè. Eten! Dus nee, niks afgevallen :{
Ik snap 'veel bewegen' en 'dus meer vreetdrang' wel :Y
pi_193396996
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:06 schreef Isabeau het volgende:
2.00 wakker geworden van vriendlief die in gamerrage tegen zijn scherm aan het schreeuwen is....ik ga kijken en zeg: 'really....with chess?' - hij was dus aan het schaken |:(
4.00 wakker geworden want vriendlief kwam naar bed en deed de balkondeur wat hard dicht en wilde nog even mededelen dat er nu ook rellen in LA zijn....ok
6.30 een NL alert dat ik nu niet naar het centrum moet komen want er is een grote brand....like wtf, 6.30!
8:00 wakker gemaakt door Poes die al 3 maanden (lees: sinds vriendlief naar bed ging) geen eten had gehad en het nu wel tijd vond om om eten te smeken

Beetje brak, maar gedoucht en ontbeten klaar voor de volgende verjaardag *O* Ga zo stukje taart eten en koffie drinken en dan weer weg voor de andere visite komt.
Wat een rare vervelende nacht. Aaneenschakeling van maffe dingen.
Hopelijk niet werken vannacht.

Kleine update want heb al ff niet gepost (wel zoveel mogelijk gelezen); had zondag n pijnaanval van 3,5 uur in mn nieren. En nu heb ik n ontsteking. Hetzij blaas- of nierbekken. Heb n kuur van n week gekregen dus hoop dat t helpt. Geen pijn meer gehad na vorige week in ieder geval.
Sinds virus ben ik helemaal van t wandelen. In weekends zo'n 9 tot 15km per dag. Vind t heerlijk, nooit geweten.
Vanmiddag fietsen naar zus, daarvoor misschien ff wandelen. Daar taart en avondeten want neefje is alweer 8.

Fijne Pinksterdag iedereen O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 31 mei 2020 @ 09:23:57 #173
13783 Anthraxx
pi_193397026
quote:
Iets héél anders.

[ afbeelding ]

Ik zou het graag willen proberen maar daar ga ik met geen enkele mogelijkheid inpassen :D
pi_193397029
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:20 schreef FutureFairytale het volgende:

Wat een rare vervelende nacht. Aaneenschakeling van maffe dingen.
Hopelijk niet werken vannacht.

Kleine update want heb al ff niet gepost (wel zoveel mogelijk gelezen); had zondag n pijnaanval van 3,5 uur in mn nieren. En nu heb ik n ontsteking. Hetzij blaas- of nierbekken. Heb n kuur van n week gekregen dus hoop dat t helpt. Geen pijn meer gehad na vorige week in ieder geval.
Sinds virus ben ik helemaal van t wandelen. In weekends zo'n 9 tot 15km per dag. Vind t heerlijk, nooit geweten.
Vanmiddag fietsen naar zus, daarvoor misschien ff wandelen. Daar taart en avondeten want neefje is alweer 8.

Fijne Pinksterdag iedereen O+
Oh, dat klinkt akelig. Geen niersteentje/gruis wat nu ook de ontsteking veroorzaakt? (is namelijk bekende combi en doet héél veel pijn). En gaaf dat je wandelen zo fijn bent gaan vinden. Is het ook :Y Wandel al jaren super graag, liefst samen met iemand, maar ja, corona :+

En mijn achterneefje wordt 4 (dinsdag, vieren het vandaag). O+
  zondag 31 mei 2020 @ 09:24:25 #175
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193397031
Poeh, wat een nacht met hindernissen @Isabeau

Hardloopschoenen...eh doe maar niet

Ik had vandaag m’n koffer moeten inpakken -O-. Vorig jaar toen ik deze reis moest cancellen was het daar 15 gr en regen, net even gekeken, nu is het er best redelijk maar gaat slechter worden (hier ook volgens mij)

Ga zo eens een stukje tv kijken, zag gisteren een stukje van een docu over Suzy Q, jeugdsentiment
pi_193397044
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:18 schreef Clubsoda het volgende:
Gaaf huisje, jammer hoor. Ik zou zo moeten ontwaken in NYC :7 Nou is dat al een poosje niet the place to be, dus dat verzacht wel enigzins.
Ga je het wel weer inhalen zodra alles weer wat normaler is?

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:19 schreef Isabeau het volgende:
Had ik al eens (misschien al 10x hoor) verteld dat ik 6 weken naar Meppel moest en dus 55 km op een dag ging fietsen met het idee dat ik dan misschien ook wel wat af zou vallen! *)

Nou, hongurrrrrrr als een paard dus hè. Eten! Dus nee, niks afgevallen :{
Ik snap 'veel bewegen' en 'dus meer vreetdrang' wel :Y
55 km is ook echt wel veel! Maar dat is ook wel waarom ik er echt van overtuigd ben dat afvallen 95% je eten is, de rest is wel gezond en tof, maar speelt in mijn ogen echt een minder grote rol.

Al denk ik dat het bij mij ook echt het verkeerd wakker worden was. Soms ging het namelijk helemaal prima, dan werd ik uit mezelf wakker. Maar met een vroege wekker, leek ik gewoon de hele dag niet wakker te worden. Wat overigens raar is, want kwart over zes is eigenlijk mijn 'normale' voor-corona wekker.
pi_193397069
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:26 schreef Myraela het volgende:
quote:

Op zondag 31 mei 2020 09:18 schreef Clubsoda het volgende:

Gaaf huisje, jammer hoor. Ik zou zo moeten ontwaken in NYC Nou is dat al een poosje niet the place to be, dus dat verzacht wel enigzins.
Ga je het wel weer inhalen zodra alles weer wat normaler is?
Geen idee eigenlijk. Zoals de situatie in de VS nu is verwacht ik niet direct dat het daar snel weer goed toeven is. En vliegen vind ik voorlopig ook geen prettig idee. We zitten sowieso vast aan de schoolvakantie dus de eerstvolgende reële mogelijkheid is toch pas over een jaar.

Jij?
pi_193397126
Jeez wat een nacht Isa :{

En beterschap FFT! :*

Ik heb nooit meer gewogen dan toen ik behoorlijk wat keren in de week intensief sportte (en goed nog zuivel at/dronk. Ik denk dat een halve kilo kaas per week ook wel wat doet.) Nu was dat ook wel een deel spieren, maar afvallen deed ik dus niet. (Ik heb geen idee hoe het nu naar al die koekjes en het stilzitten is, maar in november pre-corona woog ik 61kg. Toen ik dus nog sportte, lag dat meer rond de 70k-72kg. )
Maar eerlijk is eerlijk; hoewel zwaarder, zat ik wel wat strakker in mijn vel dan nu :)
pi_193397186
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:28 schreef Clubsoda het volgende:
Geen idee eigenlijk. Zoals de situatie in de VS nu is verwacht ik niet direct dat het daar snel weer goed toeven is. En vliegen vind ik voorlopig ook geen prettig idee. We zitten sowieso vast aan de schoolvakantie dus de eerstvolgende reële mogelijkheid is toch pas over een jaar.

Jij?
Ik heb ook echt nog geen idee. We zijn van de autovakanties en zoeken kleine particuliere huisjes uit. Dus wat dat betreft is het prima te doen zonder de drukte op te zoeken. Maar een zomervakantie zie ik dit jaar echt niet gebeuren. Zelfs als er weer meer mag, hoef ik niet vooraan in de rij te staan.

Misschien eind van het jaar een weekje weg, en dan hopelijk volgend voorjaar wel richting Italië.
pi_193397194
Ja, gewicht zegt ook niet alles natuurlijk, Candaasje. Veel sporten maakt je ook zwaarder, maar ook slanker.

Dus, zo verjaardag en dan fiets ik direct daarna door naar een natuurgebied voor een rondje.
pi_193397205
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:38 schreef Myraela het volgende:
Zelfs als er weer meer mag, hoef ik niet vooraan in de rij te staan.

Verwoord mooi hoe ik me bij veel dingen voel :Y
pi_193397243
Qua horeca voelt het voor mij ook zo :Y Qua zomervakantie hebben we een huisje in Oostenrijk en als het zo doorgaat, zijn we wel van plan om te gaan. Dan ga ik daar wel weinig ondernemen en mensen vermijden ;)
pi_193397247
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:43 schreef Clubsoda het volgende:
Qua horeca voelt het voor mij ook zo :Y Qua zomervakantie hebben we een huisje in Oostenrijk en als het zo doorgaat, zijn we wel van plan om te gaan. Dan ga ik daar wel weinig ondernemen en mensen vermijden ;)
Maar zolang je uit druktes blijf zie ik ook geen enkel bezwaar om lekker in een huisje in het buitenland te gaan zitten.
pi_193397274
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar zolang je uit druktes blijf zie ik ook geen enkel bezwaar om lekker in een huisje in het buitenland te gaan zitten.
Ja, precies. We hebben sowieso niet zoveel meer plannen dan wandelen en in de tuin zitten en dat kan prima, verwacht ik.
pi_193397292
Voor mij hoort horeca zo hard bij vakantie, dat ik het zonde vind van m'n geld om dan helemaal die kant op te gaan. Maar dat kan inderdaad prima verder.

We proberen er gewoon thuis maar het leukste van te maken. Vind ik soms ook nog lastig. Het kanoën afgelopen woensdag was perfect, maar in het weekend probeer ik ook dat soort activiteiten en natuurgebieden te vermijden.
pi_193397311
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 22:36 schreef Blues het volgende:
Dat is vrij bekend hier :D
Bij ons dus andersom.
pi_193397338
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:49 schreef Myraela het volgende:
Voor mij hoort horeca zo hard bij vakantie, dat ik het zonde vind van m'n geld om dan helemaal die kant op te gaan. Maar dat kan inderdaad prima verder.

We proberen er gewoon thuis maar het leukste van te maken. Vind ik soms ook nog lastig. Het kanoën afgelopen woensdag was perfect, maar in het weekend probeer ik ook dat soort activiteiten en natuurgebieden te vermijden.
Kan ik me goed voorstellen. Met een 8-jarige met nul zitvlees is horeca bij ons toch enigszins beperkt tot kopjes koffie en snelle happen. Die kan ik wel missen en we hebben gelukkig een huisje met een prima keuken.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:53:18 #188
217702 Lonaa
Honger!
pi_193397345
Ik voel me wel een beetje opgesloten in huis. F. werkt door de week gewoon op de zaak en heeft de auto mee dan. Ik wil vandaag en morgen best dingen doen, buiten de deur, maar dat doet IEDEREEN en daar heb ik dan weer geen zin in.

Dus, door de week kan ik niet rustig in het bos wandelen want ik kan er niet komen. En in het weekend kan ik niet rustig in het bos wandelen omdat iedereen in het bos wil wandelen.

;(
pi_193397350
Wij wilde eigenlijk door Italië trekken dit jaar. Maar ik begon te twijfelen toen hij wilde boeken in december. Dus aan het end maar een Landal huisje geboekt in Limburg :') in februari was dat ofzo. Een huisje tegenover die van mijn ouders. En zoals het nu gaat gaat dat ook wel door.

Eind juni zouden we samen met mijn ouders naar Centerparcs gaan want dan zou man in Praag zitten voor zijn werk. Maar dat mocht niet meer. Want 2 gezinnen in 1 huisje. Ik mocht wel een huisje er bij boeken. :') dat maar afgezegd.
pi_193397372
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Kan ik me goed voorstellen. Met een 8-jarige met nul zitvlees is horeca bij ons toch enigszins beperkt tot kopjes koffie en snelle happen. Die kan ik wel missen en we hebben gelukkig een huisje met een prima keuken.
Dat hebben wij ook met onze ADHD-ster. Daarom gingen wij eigenlijk alleen naar vreetschuren want speelding. Wat we nu dus niet hoeven te doen want dicht :+
pi_193397377
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat is vrij bekend hier :D
Bij ons dus andersom.
Ik had een falend huisarts-fysio-duo. De huisarts vermoedde geen hernia maar als het toch zo was dan zou de fysio dat wel opmerken en de fysio dacht dat het best een hernia kon zijn maar de huisarts dacht van niet dus zou het vast niet zo zijn. En toen ging-ie me dus kraken |:(

Maar goed, ik heb inmiddels een hele fijne fysio O+ en een andere huisarts maar dat is een sukkel. Ik wil een nieuwe, maar gedoe.
pi_193397413
Ik had een jaar geleden de leukste en liefste tandarts van de wereld, de fijnste meest begripvolle en wijze huisarts en een super fijne, goede fysiotherapeut die ik qua spieren/pezen/gewrichten meer vertrouwde dan artsen.

Ze zijn al-le-maal gestopt. Nou ja, tandarts is nu aan het werk in Groningen (ik heb haar al opgezocht met het gevoel daar dan bij die praktijk te gaan...) omdat ze daar woont. Huisarts kreeg enorme burnout en is gestopt als huisarts. Sportfysiotherapeut is met pensioen. Like wtf jongens :{

Nieuwe tandarts vind ik echt niks. Nieuwe huisarts nog nooit ontmoet. Nieuwe fysio is een broekie van in de 20 waar ik me heel dik, oud en out of shape bij voel :')
pi_193397414
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:55 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook met onze ADHD-ster. Daarom gingen wij eigenlijk alleen naar vreetschuren want speelding. Wat we nu dus niet hoeven te doen want dicht :+
Ja, herkenbaar. Het wordt wel íets beter met het ouder worden, maar houdt niet over. Een ipad zou een oplossing zijn maar dat staat me toch tegen. Wat dat betreft vind ik thuisdineren wel heel fijn, wat hadden gisteren een heerlijk viergangediner en kind een Happy Meal en alle gelegenheid om rond te huppelen en te spelen en te lezen.
pi_193397472
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een jaar geleden de leukste en liefste tandarts van de wereld, de fijnste meest begripvolle en wijze huisarts en een super fijne, goede fysiotherapeut die ik qua spieren/pezen/gewrichten meer vertrouwde dan artsen.

Ze zijn al-le-maal gestopt. Nou ja, tandarts is nu aan het werk in Groningen (ik heb haar al opgezocht met het gevoel daar dan bij die praktijk te gaan...) omdat ze daar woont. Huisarts kreeg enorme burnout en is gestopt als huisarts. Sportfysiotherapeut is met pensioen. Like wtf jongens :{

Nieuwe tandarts vind ik echt niks. Nieuwe huisarts nog nooit ontmoet. Nieuwe fysio is een broekie van in de 20 waar ik me heel dik, oud en out of shape bij voel :')
Oh, wat jammer -O- Voor een tandarts zou ik best een eindje willen reizen. En herkenbaar, van die fysio, de mijne is ook buitengewoon knap :o Ik voel me ook altijd wat onbeholpen, zo halfnaakt met een stijf lijf en dan zo'n behandelbankafdruk op je voorhoofd :')
pi_193397473
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, herkenbaar. Het wordt wel íets beter met het ouder worden, maar houdt niet over. Een ipad zou een oplossing zijn maar dat staat me toch tegen. Wat dat betreft vind ik thuisdineren wel heel fijn, wat hadden gisteren een heerlijk viergangediner en kind een Happy Meal en alle gelegenheid om rond te huppelen en te spelen en te lezen.
Toen ze klein was hebben we de iPad gebruikt. Tegenwoordig word ze heel erg onrustig van een iPad. Vorig jaar wilde we vieren dat we zoveel jaar bij elkaar waren en gingen we naar de Griek. Eentje met veel ruimte maar geen kinderhoek. IPad voor haar mee maar ze werd helemaal gek van het stil zitten. Toen zijn mijn man en ik omdebeurt maar met haar gaan wandelen in de wijk met mijn telefoontje dinosaurussen zoeken (zo’n soort pokemon gebeuren). Gezellig was het niet :+
pi_193397489
quote:
Iets héél anders.

[ afbeelding ]

Ik heb daar inderdaad te grote poten voor :P een beschaafde maat 42/43 wel :s)
Barefoot survivallen gebeurt voor zover ik weet niet. Als je in een touw klimt, leg je een knoop om je eigen voet heen en een schoen is dan essentieel om te voorkomen dat je je eigen voet plet tussen dat touw. De meeste mensen zijn op zoek naar schoenen met hardere zolen dan hardloopschoenen :D
  zondag 31 mei 2020 @ 10:04:51 #197
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193397491
Tally, kan je al eten binnenhouden?

Wat een nacht Isa :X Ik ben maar één keer wakker geworden. Er waren katten aan het vechten buiten en Piep was daardoor van slag dus ze moest gerustgesteld worden.

FFT, leuk je hier weer te zien. Ik hoop dat de kuur helpt.
Spoilers!
pi_193397528
@FutureFairytale beterschap! :*
pi_193397585
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik had een falend huisarts-fysio-duo. De huisarts vermoedde geen hernia maar als het toch zo was dan zou de fysio dat wel opmerken en de fysio dacht dat het best een hernia kon zijn maar de huisarts dacht van niet dus zou het vast niet zo zijn. En toen ging-ie me dus kraken |:(
Au!
quote:
Maar goed, ik heb inmiddels een hele fijne fysio O+ en een andere huisarts maar dat is een sukkel. Ik wil een nieuwe, maar gedoe.
Ik ben best tevree over de mijne. Online aan te melden, geen gedoe O-)
Tenminste, dat was de laatste keer dat ik op hun website keek.
pi_193397586
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, dat klinkt akelig. Geen niersteentje/gruis wat nu ook de ontsteking veroorzaakt? (is namelijk bekende combi en doet héél veel pijn). En gaaf dat je wandelen zo fijn bent gaan vinden. Is het ook :Y Wandel al jaren super graag, liefst samen met iemand, maar ja, corona :+

En mijn achterneefje wordt 4 (dinsdag, vieren het vandaag). O+
Ik denk het wel een niersteen. Had 4 jaar geleden eenzelfde aanval. Had iig ontstekingsbacteriën en bloed in mn urine. Was volgens dokter net bananenmelk.

Ik wandel met een heel goed vriend, achter elkaar op afstand. Veel gezelliger dan alleen. Jammer alleen dat wij altijd het gras induiken omdat de rest naast elkaar blijft lopen.

Wow dat je zelfs verjaardag achterneef viert. Ik zou niet weten wie mijn achterneven- of nichten zijn. Misschien heb je een kleine(re) familie. Prima dag om een verjaardag te vieren iig.
pi_193397598
@Lucky_Strike Ik hoef niet meer te spugen maar het eten komt er nu op een andere manier met een noodgang uit :X
  zondag 31 mei 2020 @ 10:16:15 #202
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193397608
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:15 schreef Tally het volgende:
@:Lucky_Strike Ik hoef niet meer te spugen maar het eten komt er nu op een andere manier met een noodgang uit :X
Niets mis met een beetje variatie :Y
Spoilers!
pi_193397615
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Niets mis met een beetje variatie :Y
Inderdaad scheelt keelpijn en druk op mijn hoofd :')
pi_193397624
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik voel me wel een beetje opgesloten in huis. F. werkt door de week gewoon op de zaak en heeft de auto mee dan. Ik wil vandaag en morgen best dingen doen, buiten de deur, maar dat doet IEDEREEN en daar heb ik dan weer geen zin in.

Dus, door de week kan ik niet rustig in het bos wandelen want ik kan er niet komen. En in het weekend kan ik niet rustig in het bos wandelen omdat iedereen in het bos wil wandelen.

;(
Meeeh -O-

Wel eventjes (kwartiertje) naar buiten voor vitamine d. Doet je vast goed. Blokje om is voldoende.
pi_193397643
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Au!
[..]

Ik ben best tevree over de mijne. Online aan te melden, geen gedoe O-)
Tenminste, dat was de laatste keer dat ik op hun website keek.
Als je wilt dm-en welke huisarts, dan hou ik me aanbevolen! Dat aanmelden is ook niet zo'n ding maar dan moet je je ook afmelden en je dossier doorsluizen enzo. Nou ja, ik ga er werk van maken.
pi_193397650
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:02 schreef Tally het volgende:
Toen zijn mijn man en ik omdebeurt maar met haar gaan wandelen in de wijk met mijn telefoontje dinosaurussen zoeken (zo’n soort pokemon gebeuren). Gezellig was het niet :+
Dat soort etentjes ken ik. Altijd leuk ;(
pi_193397674
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat soort etentjes ken ik. Altijd leuk ;(
We hadden echt het idee dat het wel weer kon. Maar we hadden het toch mis. Was wel een goedkoop etentje :') toetjes sloegen wij over alleen de jongste. En eten wilde zij ook niet alleen wat stokbrood. Dus we hadden al het idee om dan maar samen te gaan of met de jongste maar toen kwam corona :+
pi_193397693
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:02 schreef Tally het volgende:

[..]

Toen ze klein was hebben we de iPad gebruikt. Tegenwoordig word ze heel erg onrustig van een iPad. Vorig jaar wilde we vieren dat we zoveel jaar bij elkaar waren en gingen we naar de Griek. Eentje met veel ruimte maar geen kinderhoek. IPad voor haar mee maar ze werd helemaal gek van het stil zitten. Toen zijn mijn man en ik omdebeurt maar met haar gaan wandelen in de wijk met mijn telefoontje dinosaurussen zoeken (zo’n soort pokemon gebeuren). Gezellig was het niet :+
Zonde van zo'n leuke avond -O- wij hebben het voordeel dat we de helft van de weekenden alleen zijn en dan maar rustig gaan eten. Maar ik vind het ook maar moeilijk voor te stellen dat je zo slecht tegen stilzitten kan :D mijne is nu dus volop aan het lezen en daar kan hij zich in een hyperfocus uren in verliezen. En vervolgens is hij helemaal van het padje omdat hij niet bewogen heeft :+
  zondag 31 mei 2020 @ 10:24:54 #209
217702 Lonaa
Honger!
pi_193397702
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:17 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Meeeh -O-

Wel eventjes (kwartiertje) naar buiten voor vitamine d. Doet je vast goed. Blokje om is voldoende.
Straks soberso wel hoor, want hond. ;)
pi_193397717
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Zonde van zo'n leuke avond -O- wij hebben het voordeel dat we de helft van de weekenden alleen zijn en dan maar rustig gaan eten. Maar ik vind het ook maar moeilijk voor te stellen dat je zo slecht tegen stilzitten kan :D mijne is nu dus volop aan het lezen en daar kan hij zich in een hyperfocus uren in verliezen. En vervolgens is hij helemaal van het padje omdat hij niet bewogen heeft :+
De jongste geef je een boek, iets te eten of haar iPad en dan vergeet je dat die er is :')
  zondag 31 mei 2020 @ 10:28:30 #211
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193397742
He FFT wat pijnlijk klinkt dat, hopelijk werkt de medicatie goed

@Lonaa, is een eind fietsen naar iets niet een optie, en dan wandelen? En geen idee of dat kan, maar een mandje voor Dora zodat je haar mee kan nemen?

Hier een fijne tandarts qua werk, we denken wel beiden totaal anders over de wereld, maar we kunnen daar prima over heen stappen. Im zie nu al op dat hij ermee stopt. Dan gaat de kleinzoon van de vorige tandarts in de praktijk en die man haatte ik, ik heb gejankt toen ik niet meer naar de schooltandarts mocht (volgens mij als enige in Nederland)

Huisarts is ook een prima man, zijn vorige vervanger op maandagen daarentegen was een verschrikking, de huidige ken ik niet.
En fysio, in de praktijk zitten verschillende, en afhankelijk van de klacht weet ik naar wie ik moet. Fijn is wel dat mijn fysiofitness daar ook is, en ze dus, met mijn toestemming, ook overleggen wat het beste programma is
  zondag 31 mei 2020 @ 10:33:46 #212
217702 Lonaa
Honger!
pi_193397805
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:28 schreef Kaatje1 het volgende:
He FFT wat pijnlijk klinkt dat, hopelijk werkt de medicatie goed

@:Lonaa, is een eind fietsen naar iets niet een optie, en dan wandelen? En geen idee of dat kan, maar een mandje voor Dora zodat je haar mee kan nemen?

Hmm. Ik zou wel eens kunnen kijken naar een kar ofzo. Weet niet of ze dat durft. :D
  zondag 31 mei 2020 @ 10:35:30 #213
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193397827
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hmm. Ik zou wel eens kunnen kijken naar een kar ofzo. Weet niet of ze dat durft. :D
Kijken of je zoiets kunt lenen om te proberen
pi_193397832
@FFT ...wat een nare en pijnlijke situatie lijkt mij dat.
Gaat het over na een ab kuur? En dan? Steentjes vergruizen of zo.

En Isa ...en ik denken dat Chess - gewoon schaken ? - een rustige contemplatief spel is.

Vandaag krijg ik de fb herinneringen terug van Sicilië vorig jaar.
Tóch even weg, virtueel.
  zondag 31 mei 2020 @ 10:36:45 #215
217702 Lonaa
Honger!
pi_193397837
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kijken of je zoiets kunt lenen om te proberen
:Y

Straks slenter ik wel wat door de buurt, denk dat het toch te warm is. En misschien gaan we wel een gaaf nieuw commando aanleren. :D
pi_193397916
@ Myraela ...wat een leuk huis heb je gevonden! beetje verwarrend, dat de host Elise heet. :D
Zou je vliegen of met de auto erheen?

De berichten omtrent vliegen zijn nog zo tegenstrijdig...nog even afwachten hoe de situatie begin oktober gaat zijn.
Portugal is daarheen verschoven, met Elisa.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 10:45:26 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193397935
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:53 schreef Lonaa het volgende:

;(
Hoe ver weg werkt F dan? Kun je hem niet brengen en dan direct door naar het bos?
pi_193397946
quote:

[..]

Misschien dan juist eens barefoot proberen.

Maar niet te veel in 1x.. het is een andere manier van lopen.. je landt meer op je voorvoet.
Althans.. dat is de bedoeling maar dat moet je wel een beetje oefenen en je gebruikt dan andere spieren.. dus langzaam opbouwen ter voorkoming van blessures :)
  zondag 31 mei 2020 @ 10:47:38 #219
217702 Lonaa
Honger!
pi_193397957
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe ver weg werkt F dan? Kun je hem niet brengen en dan direct door naar het bos?
Hmm, dit zou nog wel eens een optie kunnen zijn. :Y
  Official ESF Kreviewer zondag 31 mei 2020 @ 10:50:39 #220
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193397990
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ongeveer op 1 flitspaal afstand.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 11:07:20 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193398166
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat kan in de gemeente Emmen best ver zijn. Tenminste, werkende flitspalen. Daarvan zijn er twee, aan één straat.
pi_193398197
Beterschap FFT! Leuk dat je nu plezier in het wandelen hebt gevonden :) wij wandelen op dit moment een stuk minder dan normaal omdat het toch minder relaxt voelt.

Vandaag weer een erg vervelend zonnig dagje in tuin/zwembad met speciaal biertjes en vanavond spiesjes op de bbq B-)
  zondag 31 mei 2020 @ 11:41:40 #223
43653 sigme
Veraan
pi_193398656
quote:

[..]

quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hé, ik noem het hardloopschoenen, maar je kan er natuurlijk ook prima op wandelen. Of fietsen. Of op het terras hangen.

Mijn vraag is: heb je interesse, ongeveer maat 39, en bereidheid er wat tekst aan te wijden.
Geldt ook voor alle anderen hè? Ik wil van die schoenen af, ik heb niks aan 2 paar.
  zondag 31 mei 2020 @ 12:05:30 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193398969
@Isabeau, wat een kutnacht had jij. Maar om dan, uit pure recalcitrantie, meteen maar de lokale snackbar/grillroom in de fik te steken gaat toch wel wat te ver. :')

@FutureFairytale, wat vervelend zo'n aanval van niersteen/gruis. Beterschapskusje van mij op je buik. :*

Hier in de buurt wordt het nu alweer druk met verkeer en reizigers per NS.
Wij willen straks even een stuk gaan fietsen, maar zullen zeker niet de enigen met dat idee zijn en er is hier momenteel ook een flinke bries (kracht 5 Oostenwind), maar toch maar doen.

En besloten om a.s. woensdag, vanwege mooie weersvoorspelling, naar Schiermonnikoog een boot eerder te nemen, dus moeten we al om 9:00 uur in Lauwersoog zijn. Vroeg op dus.
Poef.....gone! ©golfer
pi_193399111
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:41 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Hé, ik noem het hardloopschoenen, maar je kan er natuurlijk ook prima op wandelen. Of fietsen. Of op het terras hangen.

Mijn vraag is: heb je interesse, ongeveer maat 39, en bereidheid er wat tekst aan te wijden.
Geldt ook voor alle anderen hè? Ik wil van die schoenen af, ik heb niks aan 2 paar.
Ik ken iemand die er heel gelukkig van zou zijn geworden als ze een maatje groter waren geweest.

Maar misschien is het leuker om er nieuwe barefoot zieltjes mee te winnen :)

Ik heb laatst deze besteld: https://xeroshoes.com/shop/shoes/toronto-women/

Ze wachten echter nog op een vliegtuig richting europa....
  zondag 31 mei 2020 @ 12:31:32 #226
217702 Lonaa
Honger!
pi_193399273
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

;(
  zondag 31 mei 2020 @ 12:34:18 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193399315
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:05 schreef golfer het volgende:

En besloten om a.s. woensdag, vanwege mooie weersvoorspelling, naar Schiermonnikoog een boot eerder te nemen, dus moeten we al om 9:00 uur in Lauwersoog zijn. Vroeg op dus.
Gewijzigde plannen. We gaan gewoon een dag eerder al richting Friesland en overnachten in een B&B in Lauwersoog. (volgens ons hebben we die ooit ook gezien in een aflevering van het programma B&B van omroep MAX).
https://www.airbnb.nl/roo(...)Ry&guests=1&adults=1
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 31 mei 2020 @ 12:35:35 #228
217702 Lonaa
Honger!
pi_193399332
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:41 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Ik heb wel interesse, op zich, maar ik vraag me af of je er een ander niet meer plezier mee doet. That's it. En ik ga me even inlezen in de maat, want ik kan een maat 39 alleen aan als ie breed valt bij de voorvoet.
pi_193399359
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb wel interesse, op zich, maar ik vraag me af of je er een ander niet meer plezier mee doet. That's it. En ik ga me even inlezen in de maat, want ik kan een maat 39 alleen aan als ie breed valt bij de voorvoet.
Dat is wel een beetje het barefoot concept... dat ze breder zijn aan de voorkant :)

Maar even inlezen scheelt wel spierpijn denk ik :)
  zondag 31 mei 2020 @ 12:49:33 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193399491
quote:

[..]

Die gaat vast trots als een koningin zitten poseren, rondgereden op een rollende troon...
pi_193400200
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Gewijzigde plannen. We gaan gewoon een dag eerder al richting Friesland en overnachten in een B&B in Lauwersoog. (volgens ons hebben we die ooit ook gezien in een aflevering van het programma B&B van omroep MAX).
https://www.airbnb.nl/roo(...)Ry&guests=1&adults=1
Beter!

# plannen.
pi_193400261
@Lonaa nu wil ik wel weten welk gave nieuwe commando je gaat doen. O+

@sigme mocht je nog eens sockwa's in maat 42 tegenkomen, dan houd ik me aanbevolen :P het lijkt me wel heel lekker wandelen
Voor hardlopen land ik toch liever op de middenvoet; bij voorvoetlanding gaan mijn kuiten echt DOOD. Ik houd wel van de wat minimalistischere hardloopschoenen, maar niet volledig zonder steun en demping :s)
  zondag 31 mei 2020 @ 14:10:14 #233
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193400661
Waai hier bijna van m’n balkon. Ben maar naar binnen gegaan. Wilde fietsen, maar de aankomsttijd van de boodschappen is nu al voor de 2e keer aangepast, durf niet weg. Morgen maar er op uit
  zondag 31 mei 2020 @ 14:16:05 #234
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193400759
Ik dikte weg in de tuin. Gelukkig heb ik ook lang genoeg schaduw .. dus maar even de was opgevouwen.. na 30 minuten staan nu maar even gaan liggen..
pi_193400882
De wind valt hier nog mee gelukkig. Lig even in mijn bikini op te drogen.
Watermeloen er bij :9
  zondag 31 mei 2020 @ 14:51:06 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193401236
Klussen is lekker met dit weer maar ik moet toch echt een kapper gaan bellen... hareninogen
  zondag 31 mei 2020 @ 14:53:24 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193401261
Stilleven met koffie

zondag 31 mei 2020 @ 15:01:26 #238
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_193401366
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:51 schreef fietsie het volgende:
Klussen is lekker met dit weer maar ik moet toch echt een kapper gaan bellen... hareninogen
Haarspeldjes van de vrouw lenen O-)
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 31 mei 2020 @ 15:08:22 #239
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_193401466
quote:

[..]

Wij hebben een fietskar die ook als duwwagen gebruikt kan worden van het merk Dutch doggyride. We hebben verschillende merken geprobeerd maar deze bevalt toch wel het allerbeste qua stabiliteit. Dan wel de Novel want de original vinden wij weer iets minder stabiel.

Je kunt er gewoon mee oefenen Loebes vind het heerlijk lekker met zijn neus in de lucht.

https://www.instagram.com/p/BzS_UY2FLLt/?igshid=11oynx8ew21o4
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 31 mei 2020 @ 15:10:11 #240
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193401507
Lekker ruim een uur gefietst in ons dorp en door de duinen:

SPOILER
8-)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193401527
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:05 schreef golfer het volgende:
@:Isabeau, wat een kutnacht had jij. Maar om dan, uit pure recalcitrantie, meteen maar de lokale snackbar/grillroom in de fik te steken gaat toch wel wat te ver. :')
Grillroom èn een naastgelegen café hè. Wat een drama voor hun. Vandaar ook mijn NL alert op de idioot vroege ochtend. "Kom niet naar het centrum" - dat was neem ik aan niemand van plan om 6 uur 's morgens.

Ziet er heerlijk zomers uit, golfer O+ En lekker een dagje eerder weg klinkt als een prima plan. Ook geen gestress in de ochtend.
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 15:23:39 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193401745
Rondje Westerwolde. 30km op de teller, nog 15km naar huis denk ik.
Daar staat pizzadeeg te rijzen.

Verder heb ik de bloemetjes (zwart op grijs, dus valt mee) fietstas van moeders gepakt ideaal om de camera (of eigenlijk camera's) in te doen.

Verder wou ik gisteren foto's negatieven ophalen bij de HEMA. Dat zou ¤120 kosten. Normaliter is dat ¤3. Bijzonder :D
pi_193402121
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:53 schreef fietsie het volgende:
Stilleven met koffie

[ afbeelding ]
Wij hebben besloten om de hoogslaper van de jongste ook zelf te maken *O*
Ik heb er echt zin in. De hoogslapers van nu zijn voor mij net te hoog om op te maken :')
En ik vind ze voor haar te hoog. Nu hebben we een tekening gemaakt en zakt hij maar 10 cm :')
Maar ik ben er blij mee *O*
  zondag 31 mei 2020 @ 15:48:51 #244
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193402123
Wij zijn aardig gebakken na een dag werken aan een gevel op het zuiden. Het is ook warmer dan ik dacht dat het zou worden. Maar we liggen op schema, over een uurtje zijn we klaar.
Spoilers!
  zondag 31 mei 2020 @ 15:52:14 #245
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193402165
Ik heb nog een poging "op het balkon" zitten opgegeven. Pal in de zon, flinke wind dus de parasol blijft niet staan. Dan maar niet vandaag, het is me niet gegund geloof ik
  zondag 31 mei 2020 @ 15:56:50 #246
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193402212
Lekker binnen het docken dan de Dragon aan het kijken ^O^ .. Vanavond paella ..morgen spiesen..
pi_193402266
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb nog een poging "op het balkon" zitten opgegeven. Pal in de zon, flinke wind dus de parasol blijft niet staan. Dan maar niet vandaag, het is me niet gegund geloof ik
-O- hopelijk morgen

Wij zit te net weer in het badje, zometeen eens de bbq aansteken
pi_193402309
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Jammer! Tis zo'n gezellig balkon. Morgen weer een poging!
pi_193402322
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:16 schreef Barreltje het volgende:
Ik dikte weg in de tuin. Gelukkig heb ik ook lang genoeg schaduw .. dus maar even de was opgevouwen.. na 30 minuten staan nu maar even gaan liggen..
Je dikte weg in de tuin?
pi_193402376
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:14 schreef FutureFairytale het volgende:

Ik denk het wel een niersteen. Had 4 jaar geleden eenzelfde aanval. Had iig ontstekingsbacteriën en bloed in mn urine. Was volgens dokter net bananenmelk.

Oh dat is heel pijnlijk.
Moet er nog naar gekeken worden met een echo of zo of is het als je geen last meer hebt goed zo na dit kuurtje? Hopelijk blijft het weg.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:09:30 #251
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193402392
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:04 schreef Blues het volgende:

[..]

Je dikte weg in de tuin?
Fikte.. maar ook nog steeds dik, dus dat Klopt ook wel :+
pi_193402410
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:32 schreef Candaasje het volgende:
Jeez wat een nacht Isa :{

En beterschap FFT! :*

Ik heb nooit meer gewogen dan toen ik behoorlijk wat keren in de week intensief sportte (en goed nog zuivel at/dronk. Ik denk dat een halve kilo kaas per week ook wel wat doet.) Nu was dat ook wel een deel spieren, maar afvallen deed ik dus niet. (Ik heb geen idee hoe het nu naar al die koekjes en het stilzitten is, maar in november pre-corona woog ik 61kg. Toen ik dus nog sportte, lag dat meer rond de 70k-72kg. )
Maar eerlijk is eerlijk; hoewel zwaarder, zat ik wel wat strakker in mijn vel dan nu :)
Ik weeg elke week en het wisselt op een kilo, al maanden.
Dus kom niet meer aan, maar wil eigenlijk wel nog een paar k eraf. Misschien komt het door het crosstrainen dat ik niet echt afval/spieropbouw of zo... ik merk wel aan kleding dat mijn lijf is veranderd sinds zomer vorig jaar.
Toen was ik lang niet zo fit als nu, en 10k meer en doodziek geweest :{
Die 10 k blijft er gelukkig wel af *O*
pi_193402438
@Lonaa kan je Dora mss naast de fiets leren lopen? Kan je ook wat verder!
pi_193402446
Zo.
Bijlees gedaan *)
pi_193402799
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:11 schreef Blues het volgende:
@:Lonaa kan je Dora mss naast de fiets leren lopen? Kan je ook wat verder!
Is dat gezond voor een hond? Kunnen ze zo hard lopen en op verhard terrein?
  zondag 31 mei 2020 @ 16:36:39 #256
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193402830
:W weer terug in België. Geen controle bij de grens. Wel volledig gaar nu...
  zondag 31 mei 2020 @ 16:38:46 #257
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193402860
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bij hitte nooit op asfalt etc laten lopen, je aanpassen aan het tempo van de hond, niet te lang fietsen. En altijd de poten checken na het lopen.
Voor sommige honden is het niet verkeerd, maar doe dat niet met een yorkshire terrier (misschien met een kind met driewieler). Sommige honden vinden het geweldig, anderen totaal niet.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:39:01 #258
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193402867
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Maar wel je ouders gezien *O*
  zondag 31 mei 2020 @ 16:41:17 #259
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193402900
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:48 schreef Tally het volgende:

[..]

Wij hebben besloten om de hoogslaper van de jongste ook zelf te maken *O*
Ik heb er echt zin in. De hoogslapers van nu zijn voor mij net te hoog om op te maken :')
En ik vind ze voor haar te hoog. Nu hebben we een tekening gemaakt en zakt hij maar 10 cm :')
Maar ik ben er blij mee *O*
Ik heb hier nog een graties half hoog slaper van hout staan, mat zacht roze gelakt
pi_193402931
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Bij hitte nooit op asfalt etc laten lopen, je aanpassen aan het tempo van de hond, niet te lang fietsen. En altijd de poten checken na het lopen.
Voor sommige honden is het niet verkeerd, maar doe dat niet met een yorkshire terrier (misschien met een kind met driewieler). Sommige honden vinden het geweldig, anderen totaal niet.
Ik ben leek, het was een vraag :)
  zondag 31 mei 2020 @ 16:43:24 #261
217702 Lonaa
Honger!
pi_193402936
quote:

[..]

Het kan een verrijking zijn voor een hond. Maar wat Kaatje zegt en nog veel meer dingen. Ik denk niet dat ik Dora er echt een plezier mee doen. Dat is een snuffelaar. Of een met-n-stok-in-de-bek-rondrace-hond.
pi_193402946
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijn geweest? :W
pi_193402952
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het kan een verrijking zijn voor een hond. Maar wat Kaatje zegt en nog veel meer dingen. Ik denk niet dat ik Dora er echt een plezier mee doen. Dat is een snuffelaar. Of een met-n-stok-in-de-bek-rondrace-hond.
Ok dan. :)
  zondag 31 mei 2020 @ 16:44:16 #264
217702 Lonaa
Honger!
pi_193402953
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:43 schreef Blues het volgende:

[..]

[..]

Ik ben leek, het was een vraag :)
Prima vraag hoor. :Y
pi_193402970
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Lijkt me risky met een lekker vaartje :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:45:49 #266
217702 Lonaa
Honger!
pi_193402974
In de categorie 'goede dingen'. Ik ben net voor het eerst in tijden naar een ander stukje natuur gegaan ipv park. Even vlot met de auto. Dat vond ze in het begin heel spannend maar na een minuut of wat kreeg ze toch wel vertrouwen in dat het cool kon zijn. Lekker wat rondgerend, langs de waterkant gerend, achter een libelle aangegaan, wat gesnuffeld en toen hup weer in de auto. Geen andere honden gezien van dichtbij. *O*
pi_193402996
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een graties half hoog slaper van hout staan, mat zacht roze gelakt
Heel lief maar we gaan zelf timmeren :*

Aangezien ik straks heel veel tijd over heb :')
pi_193403003
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:07 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh dat is heel pijnlijk.
Moet er nog naar gekeken worden met een echo of zo of is het als je geen last meer hebt goed zo na dit kuurtje? Hopelijk blijft het weg.
Geen idee. Denk dat ik echo krijg als ik weer pijn krijg. Hopelijk blijft t weg.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:48:14 #269
217702 Lonaa
Honger!
pi_193403011
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Lijkt me risky met een lekker vaartje :o
Rondrennen met een stok? Ja. Dat kent ook wel risico's. Ik krijg het er niet uit. Bal is ook gaaf maar stok is beter. Dus kan d'r wel bal geven maar als ze dan gave stok vind...

Ik probeer het wel binnen goede banen te leiden. Als in, op wat voor manier ze rent en met wat voor stok. Meestal moet ze *insert hoogstemmetje* HIERRRR komen en dan stok los en dan stukje meelopen en dan koekje. Als ik dan geluk heb is ze de stok weer vergeten. Tot de volgende. :')
pi_193403012
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:10 schreef golfer het volgende:
Lekker ruim een uur gefietst in ons dorp en door de duinen:

SPOILER
8-)
Staat een flink windje he? Wel lekker.
pi_193403055
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Rondrennen met een stok? Ja. Dat kent ook wel risico's. Ik krijg het er niet uit. Bal is ook gaaf maar stok is beter. Dus kan d'r wel bal geven maar als ze dan gave stok vind...

Ik probeer het wel binnen goede banen te leiden. Als in, op wat voor manier ze rent en met wat voor stok. Meestal moet ze *insert hoogstemmetje* HIERRRR komen en dan stok los en dan stukje meelopen en dan koekje. Als ik dan geluk heb is ze de stok weer vergeten. Tot de volgende. :')
Vooral naast de fiets dacht ik eigenlijk aan :D
  zondag 31 mei 2020 @ 16:54:42 #272
217702 Lonaa
Honger!
pi_193403113
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Vooral naast de fiets dacht ik eigenlijk aan :D
Godsamme. :') Ik zat daar dus nog over te twijfelen voor ik begon te typen. Maar ja, naast de fiets soberso. :7
pi_193403156
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Godsamme. :') Ik zat daar dus nog over te twijfelen voor ik begon te typen. Maar ja, naast de fiets soberso. :7
Vooral met zo'n elegante, gecoördineerde, beheerste dame :D
  zondag 31 mei 2020 @ 16:58:21 #274
217702 Lonaa
Honger!
pi_193403174
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Vooral met zo'n elegante, gecoördineerde, beheerste dame :D
Welke as we speak ruzie heeft met het gordijn dat half in haar mand hangt.
pi_193403412
Voor de ruimtevaart - geïnteresseerden: nu live via nu.nl w/

Radijsjes in de vinaigrette en biefstukpuntjes in de marinade.
  zondag 31 mei 2020 @ 17:15:59 #276
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193403444
Klusproject voor dit weekend is klaar. Best trots dat er eens niet meer op de lijst stond dan we aankunnen.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer zondag 31 mei 2020 @ 17:20:11 #277
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193403504
Vage wraps gehad met peer, kimchi, kip en andere meuk. Was best lekker.
Van Marley spoon. Nog steeds honger, dat wel.
  zondag 31 mei 2020 @ 17:21:35 #278
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193403522
Oh jongens . Ik wil verhuizen..
https://www.funda.nl/koop/ter-aar/huis-41869664-geerweg-32/

Al twijfel ik wel aan de kassen er achter..
  zondag 31 mei 2020 @ 17:22:03 #279
370431 drakin
vurig typje
pi_193403529
quote:
Stilleven met koffie

[ afbeelding ]
Hogwarts :o
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zondag 31 mei 2020 @ 17:26:38 #280
370431 drakin
vurig typje
pi_193403602
Eindelijk mijn rabarber maar eens uit de tuin gehaald en gekookt, iemand leuke en lekkere tips naast gewoon opscheppen en opeten?

Ja ik google ook even hoor :P
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_193403811
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:21 schreef Barreltje het volgende:

Die willik ook wel!
  zondag 31 mei 2020 @ 17:39:06 #282
217702 Lonaa
Honger!
pi_193403818
Ik weet niet wat ik wil eten.
pi_193403831
Wij bbq-en. Alleen ik geen vlees dat gaat nog niet met de maag. Dus ik heb wat regenboogwortel, aubergine en paprika.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 mei 2020 @ 17:40:33 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193403840
Ik gooi een kipschotel de oven in.... Alleen daar moet nog iets van groenvoer bij...
  zondag 31 mei 2020 @ 17:44:04 #285
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193403905
AH kwam op tijd, yoghurt voor de tzaziki is aan het uitlekken, spiesjes met gehakt zijn gemaakt, daar moet alles even intrekken. Gaat vast allemaal erg lekker worden
  zondag 31 mei 2020 @ 17:45:49 #286
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193403931
quote:

Volgens mij kan @FutureFairytale daar van alles over vertellen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_193403946
Goh, ja fijn AnneX dat je even meldt dat de koppeling van ruimtevaart te volgen is live.
Wij zijn reuze geïnteresseerd.

#paarlen

Rabarber deed ik deze https://www.kokenmetkarin(...)rumble-met-kardemom/
  zondag 31 mei 2020 @ 17:49:23 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193403981
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:46 schreef AnneX het volgende:
Goh, ja fijn AnneX dat je even meldt dat de koppeling van ruimtevaart te volgen is live.

Totaal niet in geinteresseerd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_193403991
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:49 schreef golfer het volgende:

[..]

Totaal niet in geinteresseerd.
Jij niet. Een aantal anderen wél, begreep ik van de week.
Die zaten voor nop voor de tv bij de eerste lanceerpoging.
pi_193403994
Wij gaan straks pastasaus of aardappels uit de oven maken. Nog even kijken.

Goed nieuws trouwens: mijn vakantie en vrijwilligerswerk op die camping in Frankrijk lijkt gewoon door te kunnen gaan! De eigenaren van de camping mailen dat ze van een hele hoop reserveringen al bevestiging hebben dat die gewoon willen komen. Want over twee weken zijn de grenzen ook weer open. ^O^
pi_193403999
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:20 schreef Kreator het volgende:
Vage wraps gehad met peer, kimchi, kip en andere meuk. Was best lekker.
Van Marley spoon. Nog steeds honger, dat wel.
Te weinig vreps >:)
  zondag 31 mei 2020 @ 17:52:56 #292
370431 drakin
vurig typje
pi_193404016
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet niet wat ik wil eten.
Wil je een beetje van mijn rabarber? Ik heb genoeg
Freaks like me drink tea
  zondag 31 mei 2020 @ 17:56:54 #293
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193404074
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:51 schreef Tele6 het volgende:
Wij gaan straks pastasaus of aardappels uit de oven maken. Nog even kijken.

Goed nieuws trouwens: mijn vakantie en vrijwilligerswerk op die camping in Frankrijk lijkt gewoon door te kunnen gaan! De eigenaren van de camping mailen dat ze van een hele hoop reserveringen al bevestiging hebben dat die gewoon willen komen. Want over twee weken zijn de grenzen ook weer open. ^O^
Oh dat had je ook niet gedacht. Wat leuk!
pi_193404080
Wij zouden gaan hotpotten, maar ik had geen zin. Dus nu komt er een vega burger deze kant op. :9
pi_193404100
Gisteren hield een online pubquiz een extra lange pauze zodat iedereen de lancering kon volgen, erg netjes.

Spiesjes waren heerlijk :9 het ruikt nu alleen overal naar knoflook
  zondag 31 mei 2020 @ 17:59:59 #296
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193404113
quote:

#paarlen

Nou weet ik het weer. Maakte eergisteren rabarber en ik wist dat iemand iets gezegd had wat me lekker leek maar wie en wat het was wist ik niet meer. Jij dus en kardemom. Volgende keer maar

En gisteren wel even gekeken naar de lancering, maar nou heeft die man het over van Mars een kolonie maken, moet de mens dan alles vernielen
  zondag 31 mei 2020 @ 18:01:10 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_193404132
quote:
Stilleven met koffie

[ afbeelding ]
Ben jij tevreden mat de makkita rechts op de foto. Die heb ik ook als de vervanger van mijn oude dewalt. Maar kan er niet echt blij van worden.
  zondag 31 mei 2020 @ 18:01:17 #298
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193404135
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:58 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren hield een online pubquiz een extra lange pauze zodat iedereen de lancering kon volgen, erg netjes.

Spiesjes waren heerlijk :9 het ruikt nu alleen overal naar knoflook
dat zal hier ook zo zijn, in de tzakiki natuurlijk en de spiesjes. Goed dat ik morgen nergens heen hoef, aan de andere kant, 1,5 meter is zo wel gegarandeerd
pi_193404178
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

dat zal hier ook zo zijn, in de tzakiki natuurlijk en de spiesjes. Goed dat ik morgen nergens heen hoef, aan de andere kant, 1,5 meter is zo wel gegarandeerd
Ja precies :D hier ook in de marinade en tzatziki

Achja ik zie toch niemand anders dan mijn man en hij heeft hetzelfde :D
  zondag 31 mei 2020 @ 18:11:53 #300
63722 z80
I fink you freaky
pi_193404341
quote:

#paarlen

Ik ben net binnen. En de koppeling is minder interessant dan de lancering. Koppeling van een zelfde module is reeds meerdere keren gedaan. Dit is niet spannend meer.
pi_193404387
quote:

Daar heb ik ook naar gekeken maar vond het te open en teveel kas :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')