Kees Verhoeven heeft toch al aangeven dat hij zich niet meer verkiesbaar stelt?quote:Op maandag 22 juni 2020 20:12 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de komende kieslijst. Ik vermoed dat Pechtold-getrouwen als Paul van Meenen, Ingrid van Engelshoven en Kees Verhoeven wel eens afgevoerd kunnen gaan worden.
Ow van Verhoeven had ik dat nog niet gehoord.quote:Op maandag 22 juni 2020 22:43 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Kees Verhoeven heeft toch al aangeven dat hij zich niet meer verkiesbaar stelt?
en ingrid van Engelshoven zal denk ik niet hoog op de lijst komen maar dat komt niet door Kaag maar vooral door haar eigen functioneren als minister. Uiterst zwak op een voor D66 heel belangrijk ministerie, Het is echt een misstap geweest om haar daar op te zetten.
dat heeft hij toch al een tijdje geleden bekend gemaakt.quote:Op maandag 22 juni 2020 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ow van Verhoeven had ik dat nog niet gehoord.
Als hij zichzelf onsterfelijk belachelijk wil maken misschienquote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:20 schreef Generationalpha het volgende:
Paternotte zat wel vreemd te doen hier. Wil hij zich ook nog kandidaat stellen?
Wat was dit voor vaag gedoe dan?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als hij zichzelf onsterfelijk belachelijk wil maken misschien
Geen idee, kan natuurlijk zijn dat hij bang is afgevoerd te worden en hoopt op een telefoontje van Kaag.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:57 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Wat was dit voor vaag gedoe dan?
Bijna zekerheidje. En als ze er dan wat van zegt moet ze niet zo miepen en de vrouwendiscriminatie-kaart trekken.quote:Op maandag 22 juni 2020 11:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, geen slachtofferrol.
Maar ik heb zo het vermoeden dat er heftig gereageerd gaat worden op een sterke vrouw die hoog mikt.
We gaan het zien..![]()
Hopelijk zit ik er naast.
Of hij hoopte dat Jetten af zou gaan in een verkiezing, dan was hij de logische kroonprins achter Kaag.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen idee, kan natuurlijk zijn dat hij bang is afgevoerd te worden en hoopt op een telefoontje van Kaag.
was hij toen ie parlementariër werd niet crown prince?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als hij zichzelf onsterfelijk belachelijk wil maken misschien
Ja, maar die strijd is gestredenquote:Op woensdag 24 juni 2020 07:00 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
was hij toen ie parlementariër werd niet crown prince?
Geen wonder dat D66 zo ver van de samenleving af staat. Die zitten allemaal in het buitenland. Woont Kaag inmiddels wel in Nederland?quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:01 schreef Hexagon het volgende:
Nou ik ben benieuwd of Ton Visser de drempel voor deelname behaalt.![]()
https://www.bd.nl/tilburg(...)r-in-china~a65c78f6/
Ja dagelijks vanuit Palestina naar het departement komen is niet echt te doen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Geen wonder dat D66 zo ver van de samenleving af staat. Die zitten allemaal in het buitenland. Woont Kaag inmiddels wel in Nederland?
Ze kan dit ook wekelijks doen. Of maandelijks. Of week op, week af. En reiskostenvergoeding opstrijken natuurlijk. Het schijnt dat er voor d66 prominenten bovendien nog wel appartementjes te vinden zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dagelijks vanuit Palestina naar het departement komen is niet echt te doen.
Ze heeft een huis in Den Haag. Maar ik weet niet of haar man daar inmiddels ook woont, aan het begin in elk geval niet.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ze kan dit ook wekelijks doen. Of maandelijks. Of week op, week af. En reiskostenvergoeding opstrijken natuurlijk. Het schijnt dat er voor d66 prominenten bovendien nog wel appartementjes te vinden zijn.
Te links, om het plat te zeggen. Ze heeft het profiel niet om de midden-rechts kiezer aan te spreken. Daar is D66 en Kaag in het bijzonder te sterk.. kosmopolotisch, zullen we maar zeggen. Kaag als leider betekent een strijd om stemmers met Groen-Links en de PvdA om de zwevende kiezers op midden-links.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:28 schreef zoost het volgende:
Ongetwijfeld een kundige diplomaat, maar niet iemand die als Premier de bevolking achter zich krijgt. Te uitgesproken in zaken als: buitenlands beleid en vluchtelingenbeleid. Denk ik.
Als je de agenda van Kaag wil weten hoef je alleen maar wat te googlen. Ik zou niet adviseren om af te gaan op eventuele uitspraken in de pers. Die legt elke volksvertegenwoordiger naast zich neer als election day voorbij is.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze heeft een huis in Den Haag. Maar ik weet niet of haar man daar inmiddels ook woont, aan het begin in elk geval niet.
@:Hexagon: als ik jou was zou ik hopen dat die Ton Visser het haalt, dan wordt Kaag tenminste gedwongen om wat uitspraken te doen over haar standpunten. Want veel verder dan "ik moet de eerste vrouwelijke premier worden" komt ze in haar interviews helaas niet. Wat denkt ze over sociaal economische zaken, over klimaat? Hoe denkt ze over samenwerken met links, tot aan de SP toe?
Veel verder dan wat algemeenheden is ze helaas nog niet gekomen.
Die debatavonden gaan sowieso wel door maar zullen zonder tegenkandidaat meer in een Q&A veranderen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:42 schreef Hanca het volgende:
@:Hexagon: als ik jou was zou ik hopen dat die Ton Visser het haalt, dan wordt Kaag tenminste gedwongen om wat uitspraken te doen over haar standpunten. Want veel verder dan "ik moet de eerste vrouwelijke premier worden" komt ze in haar interviews helaas niet. Wat denkt ze over sociaal economische zaken, over klimaat? Hoe denkt ze over samenwerken met links, tot aan de SP toe?
Probleem is dat de leden uiteindelijk over die standpunten gaan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal weet hoeveel invloed de lijsttrekker heeft op het verkiezigingsprogramma. Dus in dit stadium kan ze nog niet hele radicale andere meningen hebben want die moeten nog goedgekeurd worden door de leden.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:42 schreef Hanca het volgende:
@Hexagon: als ik jou was zou ik hopen dat die Ton Visser het haalt, dan wordt Kaag tenminste gedwongen om wat uitspraken te doen over haar standpunten. Want veel verder dan "ik moet de eerste vrouwelijke premier worden" komt ze in haar interviews helaas niet. Wat denkt ze over sociaal economische zaken, over klimaat? Hoe denkt ze over samenwerken met links, tot aan de SP toe?
Zo werkt het bij elke partij, toch sluit De Jonge FvD al uit en wil hij meer marktwerking in de zorg, terwijl Keijzer laat merken dat ze misschien wel liever met FvD dan GL regeert. En ja, daar heeft een lijsttrekker invloed op, die zit namelijk aan die tafel na de verkiezingen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:58 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Probleem is dat de leden uiteindelijk over die standpunten gaan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal weet hoeveel invloed de lijsttrekker heeft op het verkiezigingsprogramma. Dus in dit stadium kan ze nog niet hele radicale andere meningen hebben want die moeten nog goedgekeurd worden door de leden.
Bij het CDA wordt het inderdaad toch nog spannend. maar ik begrijp dat D66 (nog) geen tegenkandidaat heeft? Aangezien Jetten afhaakt zou ik daar ook niet weten wie anders eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 24 juni 2020 10:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo werkt het bij elke partij, toch sluit De Jonge FvD al uit en wil hij meer marktwerking in de zorg, terwijl Keijzer laat merken dat ze misschien wel liever met FvD dan GL regeert. En ja, daar heeft een lijsttrekker invloed op, die zit namelijk aan die tafel na de verkiezingen.
Nee die strijd bleek al lang gestreden voor het formele gedeelde begonquote:Op woensdag 24 juni 2020 23:59 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Bij het CDA wordt het inderdaad toch nog spannend. maar ik begrijp dat D66 (nog) geen tegenkandidaat heeft? Aangezien Jetten afhaakt zou ik daar ook niet weten wie anders eerlijk gezegd.
Brabant en avonturier zijn toch combinaties die je niet vaak zult tegenkomen bij D66.quote:Op donderdag 25 juni 2020 00:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee die strijd bleek al lang gestreden voor het formele gedeelde begon
Alleen de Brabantse avonturier Ton Visser zou nog tegenkandidaat kunnen worden als voldoende mensen dat een goede grap vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |