abonnement Unibet Coolblue
pi_193714469
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:58 schreef Fred_B het volgende:
Stop is niet echt mijn smaak, maar ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat zoiets niet doorgaat, toch vooral omdat Slovenië vaak zo ondergewaardeerd wordt, en sommige rommel wel.

Dit dus :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_193728679
Zondag 21 Juni

Colm Wilkinson – Born To Sing


Er hebben door de jaren heen bijzonder veel grote namen meegedaan aan het ESF. Ook bijzonder vaak slaagden ze er niet in om te winnen. Als we Madonna’s optreden in herinnering nemen, is daar iets bij voor te stellen. Colm Wilkinson heeft een echter een spectaculair goede stem. Hoewel zijn ESF-optreden in 1978 slechts een voetnoot in zijn carrière is, mag er toch zeker aandacht geschonken worden aan Born To Sing. Het is spijtig dat zijn optreden enigszins verslechterd wordt doordat de achtergrondzangeressen te hard zijn gezet (hij had behoefte aan backings op tape...). Maar de versie op de plaat is veel ingetogener en daarom een stuk minder, dus we zullen het met het energieke ESF-optreden moeten doen, dat vanaf de eerste startpositie 5e werd (en geen punten kreeg van Nederland :( ).

Wat achtergrond uit het landentopic:

quote:
Wat dat betreft is de minder goed scorende inzending van 1978 indrukwekkender. Colm Wilkinson werd gestuurd. Hij is een grote, zo niet de allergrootste musicalster die Ierland heeft voortgebracht. Hij speelde in de grootste musicals op Broadway, waarbij zijn optreden in Les Misérables legendarisch werd. Zijn ESF-optreden werd niet zo goed herinnerd, maar alsof hij een sinaasappel was, perste hij alles uit zichzelf voor zijn lied Born To Sing. Colm, die niet rookt, niet drinkt en zelfs geen koffie aanraakt, werd hiermee 5e.
Hier de video:

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_193745239
Maandag 22 Juni

Aud Wilken - Fra Mols til Skagen (1995)

Zonder twijfel is dit mijn favoriete inzending van Denemarken, vooral geholpen door het feit dat lied erg on-Deens klinkt. Hier is een goede verklaring voor.

In 1995 werd de nationale voorronde over een andere boeg gegooid. Dit was mede door het teleurstellende resultaat van Tommy Seebach in 1993 (22e). Alle componisten werden door de Deense omroep DR zelf uitgenodigd, om te voorkomen dat steeds terugkerende deelnemers het merendeel van het deelnemersveld zouden vormen. Ook werd de winnaar aangewezen door een jury, in plaats van de gebruikelijke televote.

Het lied is geschreven Lise Cabble & Mette Mathiesen. Zoals gezegd is dit geen Deense meezinger, maar een typische ballad zou ik het ook niet noemen. Het nummer is heel rythmisch, en de banjo is natuurlijk een onderscheidende factor. De achtergrondzang vind ik erg goed gedoseerd, en de opbouw naar het einde is subliem. Aud's interpretatie tilt het geheel naar een nog hoger niveau.

Het lied eindigde 5e, Vanwege de ijzersterke top 3 in 1995 kan in hier wel mee leven, maar het had mijns inziens zeker een plaatsje of 2 hoger verdiend. Fra Mols til Skagen ontving behalve de lovende kritieken van Paul de Leeuw ook douze points van Zweden en Noorwegen (die 3e en 1e eindigden.)

Aud Wilken nam in 2007 nogmaals deel aan de Deense voorronde met Husker Du (met hetzelfde schrijversteam), maar bereikte de finale niet. Lise Cabble schreef mee aan nog drie Deense inzendingen, namelijk New Tomorrow (2011), Only Teardrops (2013) en Love is Forever (2019).

In het lied beschrijft ze het missen van haar geliefde, terwijl de trein haar van Mols naar Skagen brengt. In het echt rijdt er geen trein tussen deze twee plaatsen, maar dit doet niets aan het feit dat ik het een tijdloos pareltje vind.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_193745901
Aud Wilken als tegenhanger van onze Oude Willeke _O_

Erg mooi en inderdaad bijzonder lied. Mooi dat het waardering kreeg.

[ Bericht 8% gewijzigd door Fred_B op 23-06-2020 00:08:01 ]
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 23:42:54 #105
375570 crew  Cyan9
pi_193746558
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:26 schreef koffieleuk het volgende:
Maandag 22 Juni

Aud Wilken - Fra Mols til Skagen (1995)

Zonder twijfel is dit mijn favoriete inzending van Denemarken, vooral geholpen door het feit dat lied erg on-Deens klinkt. Hier is een goede verklaring voor.

In 1995 werd de nationale voorronde over een andere boeg gegooid. Dit was mede door het teleurstellende resultaat van Tommy Seebach in 1993 (22e). Alle componisten werden door de Deense omroep DR zelf uitgenodigd, om te voorkomen dat steeds terugkerende deelnemers het merendeel van het deelnemersveld zouden vormen. Ook werd de winnaar aangewezen door een jury, in plaats van de gebruikelijke televote.

Het lied is geschreven Lise Cabble & Mette Mathiesen. Zoals gezegd is dit geen Deense meezinger, maar een typische ballad zou ik het ook niet noemen. Het nummer is heel rythmisch, en de banjo is natuurlijk een onderscheidende factor. De achtergrondzang vind ik erg goed gedoseerd, en de opbouw naar het einde is subliem. Aud's interpretatie tilt het geheel naar een nog hoger niveau.

Het lied eindigde 5e, Vanwege de ijzersterke top 3 in 1995 kan in hier wel mee leven, maar het had mijns inziens zeker een plaatsje of 2 hoger verdiend. Fra Mols til Skagen ontving behalve de lovende kritieken van Paul de Leeuw ook douze points van Zweden en Noorwegen (die 3e en 1e eindigden.)

Aud Wilken nam in 2007 nogmaals deel aan de Deense voorronde met Husker Du (met hetzelfde schrijversteam), maar bereikte de finale niet. Lise Cabble schreef mee aan nog drie Deense inzendingen, namelijk New Tomorrow (2011), Only Teardrops (2013) en Love is Forever (2019).

In het lied beschrijft ze het missen van haar geliefde, terwijl de trein haar van Mols naar Skagen brengt. In het echt rijdt er geen trein tussen deze twee plaatsen, maar dit doet niets aan het feit dat ik het een tijdloos pareltje vind.
Mooi lied! Het merendeel van Scandinavië was goed bezig dat jaar. :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_193746574
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Mooi lied! Het merendeel van Scandinavië was goed bezig dat jaar. :)
Dat waren ze zeker!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_193746769
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:26 schreef koffieleuk het volgende:
Maandag 22 Juni

Aud Wilken - Fra Mols til Skagen (1995)

Zonder twijfel is dit mijn favoriete inzending van Denemarken, vooral geholpen door het feit dat lied erg on-Deens klinkt. Hier is een goede verklaring voor.

In 1995 werd de nationale voorronde over een andere boeg gegooid. Dit was mede door het teleurstellende resultaat van Tommy Seebach in 1993 (22e). Alle componisten werden door de Deense omroep DR zelf uitgenodigd, om te voorkomen dat steeds terugkerende deelnemers het merendeel van het deelnemersveld zouden vormen. Ook werd de winnaar aangewezen door een jury, in plaats van de gebruikelijke televote.

Het lied is geschreven Lise Cabble & Mette Mathiesen. Zoals gezegd is dit geen Deense meezinger, maar een typische ballad zou ik het ook niet noemen. Het nummer is heel rythmisch, en de banjo is natuurlijk een onderscheidende factor. De achtergrondzang vind ik erg goed gedoseerd, en de opbouw naar het einde is subliem. Aud's interpretatie tilt het geheel naar een nog hoger niveau.

Het lied eindigde 5e, Vanwege de ijzersterke top 3 in 1995 kan in hier wel mee leven, maar het had mijns inziens zeker een plaatsje of 2 hoger verdiend. Fra Mols til Skagen ontving behalve de lovende kritieken van Paul de Leeuw ook douze points van Zweden en Noorwegen (die 3e en 1e eindigden.)

Aud Wilken nam in 2007 nogmaals deel aan de Deense voorronde met Husker Du (met hetzelfde schrijversteam), maar bereikte de finale niet. Lise Cabble schreef mee aan nog drie Deense inzendingen, namelijk New Tomorrow (2011), Only Teardrops (2013) en Love is Forever (2019).

In het lied beschrijft ze het missen van haar geliefde, terwijl de trein haar van Mols naar Skagen brengt. In het echt rijdt er geen trein tussen deze twee plaatsen, maar dit doet niets aan het feit dat ik het een tijdloos pareltje vind.
Deze is echt prachtig ja O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2020 @ 06:06:20 #108
368283 ato
pi_193747607
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:44 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Dat waren ze zeker!
Mee eens.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 10:01:48 #109
375570 crew  Cyan9
pi_193748736
Dinsdag 23 juni

Amina - "C'est le dernier qui a parlé qui a raison" 1991

De echte songfestivalkenners weten natuurlijk welk nummer dit is. Toch heb ik altijd de indruk dat de inzending van Amina alles behalve een klassieker is geworden. En dat voor een nummer dat (als de regels het nog steeds zouden toelaten) gedeeld eerste werd, samen met Carola. De Zweedse zouden we nog regelmatig tegen komen in de Eurovisie wereld, Amina niet (al bleef ze actief in de muziek). Dit was de laatste keer dat Frankrijk de top 3 wist te halen.

Met de huidige Eurovisie regels had Amina gewonnen. Of ze een meer terechte winnaar was geweest? Dat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Ik vind het nummer heel bijzonder, en ik merk dat ik het nog regelmatig beluister. Ik denk wel dat Carola haar nummer meer hitpotentie had. :)

Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:37:33 #110
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_193749088
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:01 schreef Cyan9 het volgende:
Dinsdag 23 juni

Amina - "C'est le dernier qui a parlé qui a raison" 1991

De echte songfestivalkenners weten natuurlijk welk nummer dit is. Toch heb ik altijd de indruk dat de inzending van Amina alles behalve een klassieker is geworden. En dat voor een nummer dat (als de regels het nog steeds zouden toelaten) gedeeld eerste werd, samen met Carola. De Zweedse zouden we nog regelmatig tegen komen in de Eurovisie wereld, Amina niet (al bleef ze actief in de muziek). Dit was de laatste keer dat Frankrijk de top 3 wist te halen.

Met de huidige Eurovisie regels had Amina gewonnen. Of ze een meer terechte winnaar was geweest? Dat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Ik vind het nummer heel bijzonder, en ik merk dat ik het nog regelmatig beluister. Ik denk wel dat Carola haar nummer meer hitpotentie had. :)

Echt een van mijn all time favorieten. Het grappige is dan wel dat Carola dit jaar in NL maar 1 week in de hitlijst stond, en Amina een groter hitje was. De grootste hit van 1991 was wel (logisch) van Clouseau.

[ Bericht 1% gewijzigd door usagi414 op 23-06-2020 10:43:07 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_193749154
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:01 schreef Cyan9 het volgende:
Dinsdag 23 juni

Amina - "C'est le dernier qui a parlé qui a raison" 1991

De echte songfestivalkenners weten natuurlijk welk nummer dit is. Toch heb ik altijd de indruk dat de inzending van Amina alles behalve een klassieker is geworden. En dat voor een nummer dat (als de regels het nog steeds zouden toelaten) gedeeld eerste werd, samen met Carola. De Zweedse zouden we nog regelmatig tegen komen in de Eurovisie wereld, Amina niet (al bleef ze actief in de muziek). Dit was de laatste keer dat Frankrijk de top 3 wist te halen.

Met de huidige Eurovisie regels had Amina gewonnen. Of ze een meer terechte winnaar was geweest? Dat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Ik vind het nummer heel bijzonder, en ik merk dat ik het nog regelmatig beluister. Ik denk wel dat Carola haar nummer meer hitpotentie had. :)

Heel mooi, en bizar om te denken dat Frankrijk al dertig jaar de top 3 niet meer heeft gehaald :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_193750358
#TeamCarola hier. :P

Al was de Top 3 van de uitslag dat jaar ook wel mijn echte Top 3, dus Amina kan ik ook erg waarderen. Het is inderdaad wel jammer dat haar liedje, ondanks het minieme verschil, ook in ESF-kringen enigszins uit beeld geraakt lijkt. C’est Le Dernier Qui A Parlé vind ik toch wel een klasse beter dan Why Me of In Your Eyes, die omdat ze wel wonnen beter zijn blijven hangen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 12:24:56 #113
375570 crew  Cyan9
pi_193750479
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:15 schreef Fred_B het volgende:
#TeamCarola hier. :P

Al was de Top 3 van de uitslag dat jaar ook wel mijn echte Top 3, dus Amina kan ik ook erg waarderen. Het is inderdaad wel jammer dat haar liedje, ondanks het minieme verschil, ook in ESF-kringen enigszins uit beeld geraakt lijkt. C’est Le Dernier Qui A Parlé vind ik toch wel een klasse beter dan Why Me of In Your Eyes, die omdat ze wel wonnen beter zijn blijven hangen.
Met dat laatste ben ik het sowieso eens. Dat zijn wat mij betreft eigenlijk matige winnaars..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 12:27:48 #114
375570 crew  Cyan9
pi_193750532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Heel mooi, en bizar om te denken dat Frankrijk al dertig jaar de top 3 niet meer heeft gehaald :o
Frankrijk heeft van de big 5 al het langst de top 3 niet meer gehaald. :'(
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_193750544
Ik kon en kan ook wel prima leven met Fangad av En Stormvind als winnaar
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2020 @ 16:50:26 #116
368283 ato
pi_193754406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik kon en kan ook wel prima leven met Fangad av En Stormvind als winnaar
Ik niet.
Wat was Frankrijk een welverdiende winnaar geweest. Prachtige vrouw, uitvoering, liedje is bijna uniek.

Ik hou van Zweedse schlagers, maar ik had niets met Carola, vooral toen ik hoorde dat zij iets tegen de homogemeenschap had ivm haar geloof, liedje was doorsnee en makkelijk. Prima uitvoering hoor, maar dat is het dan.
Ik blijf altijd haar debuut het beste vinden. Framling.
Life can be a bitch, so like it..
pi_193756701
Amina - C'est le dernier qui a parlé qui a raison _O_ _O_ _O_

Een van mijn alltime favorieten O+ En wat jammer dat het nét niet won! En inderdaad daardoor ook wel wat meer vergeten is.

Carola was ook wel een van de beteren dat jaar, maar ik heb veel meer met Amina
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193759341
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:50 schreef ato het volgende:

Ik blijf altijd haar debuut het beste vinden. Framling.
Daar ben ik het dan ook weer mee eens :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 24 juni 2020 @ 17:59:50 #119
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_193771004
Woensdag 24 juni

Kali - "Monté la riviè" 1992

Na in 1990 en 1991 een 2de plaats behaald te hebben, ging Frankrijk in 1992 op dezelfde voet verder.

De uit Martinique afkomstige Kali (Jean-Marc Monnerville) zong zowel in het Frans als in het Haïtiaans Creools. Voor het eerst was de Franse inzending niet volledig in het Frans.

Het succes van zijn twee voorgangsters kon niet worden behaald maar het werd een mooie 8ste plaats.



[ Bericht 0% gewijzigd door usagi414 op 24-06-2020 23:43:28 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_193775641
Frankrijk heeft veel goeds gedaan in het begin van de jaren '90. 1990, 1991 en 1993 hadden allemaal kans op de overwinning en waren geweldige inzendingen. Wat dat betreft is het logisch dat 1992 enigszins vergeten is. Ook wel logisch dat dit niet meedeed om de prijzen, maar het was wel leuk voor het deelnemersveld, en het kwam beter uit de verf dan een paar creatieve Franse keuzes later in de 90s.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2020 @ 22:51:42 #121
368283 ato
pi_193775712
Was zeker een goed liedje en uitvoering. Ook goed dat Frankrijk wat experimenteerde met andere sound.
Life can be a bitch, so like it..
pi_193789254
Woensdag 25 Juni

Ines – Once In A Lifetime


Op 13 mei 2000 was het eerste ESF van deze eeuw. Na de uitstekende edities van de jaren ervoor gingen we met frisse moed de nieuwe tijd in. Maar net als op veel andere vlakken werd ook op het ESF het optimisme snel getemperd. De eerste drie festivals van de 00’s waren het aanzien nauwelijks waard, en met het systeem zonder halve finales mochten veel oudgedienden zelfs geregeld niet eens meedoen.

Ook op kleinere schaal begon het ESF van 2000 al matig. Met PingPong, Linda Wagenmakers en Nicki French waren er na drie liedjes nog weinig zuivere noten gezongen. Maar het vierde liedje was een absoluut lichtpuntje. Estland werd vertegenwoordigd door Ines, die kansen werd toegedicht om te gaan winnen. Vanaf deze startpositie, en al helemaal in deze dramatische outfit, zat dat er geen moment in. Maar het was wel een bevestiging van de kwaliteit die de Esten in deze periode jaar na jaar stuurden. Naar mijn bescheiden mening was deze de beste uit die reeks, en sowieso de beste deelnemer in 2000, en had dit wel beter mogen scoren dan de 4e plaats.

Wat achtergrond uit het landentopic:

quote:
In 2000 ging Estland voor het eerst om de prijzen meedoen. Dat moest gebeuren met Eda-Ines Etti, kortweg Ines, uit Haapsalu. Haar inzending Once In A Lifetime was favoriet voor de show, al had Ines wel een flink nadeel met haar 4e startpositie op het ESF zelf. De televoting was kort daarvoor geïntroduceerd, en zoals we weten is een te vroeg optreden negatief voor het resultaat. Aan het eind van de avond was Estland wel één van de slechts twee landen uit de eerste helft van de avond die Top 10 scoorden. Maar meer dan een 4e plaats zat er niet in. Once In A Lifetime was absoluut een modern lied, dat goed werd vertolkt en het kreeg van vele landen punten. Voor de gelegenheid was de zangeres voorzien van een opvallende cowboyhoed van boven en een even zo opvallende kamelenteen aan de onderkant. Haar schattige accent maakte het hele plaatje af. Ines zelf werd sindsdien een grote ster in eigen regio en zou ook nog regelmatig betrokken zijn bij het ESF via de voorronde en als puntengeefster. Dat ze dat wilde, mag op zich een wonder heten, want omdat ze als favoriet het ESF inging, was het voor veel Esten een bittere teleurstelling dat ze slechts 4e werd en daar werd ze dan ook flink voor bekritiseerd. Uiteindelijk kwam er pas veel later echte waardering voor haar muzikale werk.
Hier de video:

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_193797819
Vrijdag 26 juni



Ik neem u dit keer mee naar een recenter verleden, het is het jaar 2011. Een enorm bewogen jaar denkt u alleen maar aan bijvoorbeeld aan de schietpartij op het eiland Utoya, de kernramp in Fukushima en het begin van de Arabische lente.
Gelukkig kunnen we ons vasthouden aan dat fantastische iets dat ieder jaar weer terug komt, het ESF! Dit keer gaat het om een Finse inzending. Een prachtig liedje van Paradise Oskar, genaamd Da Da Dam. Zo een titel kan niet anders dan een klassiekertje worden!

Allereerst is het belangrijk om te weten dat de beste man natuurlijk niet Paradise van achternaam heet, sterker nog, Oskar is niet eens zijn voornaam. Het is het pseudoniem van Axel Ehnstrom. De naam komt uit een werk van Astrid Lindgren (bekend als de bedenkster van Pipi Langkous!), waar Paradise Oskar een zwerver is die de accordeon speelt. Waar Da Da Dam vandaan komt, moet ik u de lezer het antwoord schuldig blijven, ik heb nog even gezocht of er ergens een Dijk in Finland ligt die Da Da heet, maar helaas.



Het nummer is een prachtig klein verhaaltje over een jongen die van zijn leraar hoort dat de wereld aan het sterven is. Deze slimme jongeman genaamd Peter bedenkt zich geen moment, neemt afscheid van moeder en reist het hele land af om de wereld wat beter te maken, ondanks dat niemand naar hem luistert. Wellicht zouden we dat wat meer moeten doen, naar de jeugd luisteren! Hij komt pas terug als ze gered is, ik vrees dus dat hij nog altijd de aarde rondloopt om ze te redden. Wat een held.

Axel had voor zijn act geen enorme lichtshow nodig, geen dansers of danseressen, nee bij dit nummer zelfs geen blits viooltje of kek danspasje nodig. De boodschap stond centraal, die hij ons op prachtige wijze toezingt, zachtjes tokkelend op de gitaar in zijn handen. Het is qua uiterlijk en zang de versie die Ed Sheeran zou willen dat hij was, maar nooit heeft kunnen worden.

Ondanks een mooie derde plek in de halve finale, was de loting voor de finale hem minder gunstig. In deze jaren was het nog random op welke plek en een finale beginnen met zo’n prachtig maar toch weinig bombastisch nummer werkt helaas niet, wat hem de 21e plek opleverde. Vergist u zich overigens niet, hij won wel de press award dat jaar!

Ondertussen zingt hij weinig meer, maar is nog steeds van grote invloed in de Finse muziekscene. Volgens Finse insiders die ik heb gesproken is hij zelfs de meest invloedrijke producer op dit moment, waar hij nummers maakt voor oa Lost Frequencies en Alle Farben,
Het is en blijft een heel fijn liedje, om te luisteren, maar vooral de boodschap mag in deze niet vergeten worden.

pi_193797889
@skysherrif _O_ _O_ _O_

Je wordt nog de nieuwe @FredB joh! O+

Tof verhaaltje erbij _O_ En een mooie keuze ook! Echt dit nummer had zoveel meer verdiend dan het kreeg. O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193798568
Een mooi stukje leesvoer voor een net zo mooi nummer O+
Complimenten!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')