Sam Cookequote:Op donderdag 28 mei 2020 11:16 schreef belsen het volgende:
Op 25 februari 1964 kwamen vier populaire Afro-Amerikaanse sterren, die zich openlijk uitspraken tegen het racisme in de Amerikaanse samenleving bij toeval in Miami bij elkaar in een hotelkamer over de wereldtitel van Clay te vieren. Onder hen waren Malcolm X, Jim Brown en Cassius Clay, later Mohammed Ali.
Welke zanger behoorde ook tot dit gezelschap?
Een jaar later waren er twee vermoord om dubieuze omstandigheden...quote:
Ja, de gezochte schrijver is ook de originele uitvoerende.quote:Op donderdag 28 mei 2020 14:24 schreef pipster het volgende:
Pffff, schreven zij niet het nodige voor Elvis. Jailhouse Rock met Elvis samen.
Zeker, ik dacht dan kan meteen de stand eruit.quote:Op donderdag 28 mei 2020 15:57 schreef methodmich het volgende:
I Am Sam was goed, @:belsen. Heb je het punt al meegeteld? Want dat is even wat onduidelijk door de topicwissel.
Luis Suarez?quote:Op donderdag 28 mei 2020 15:47 schreef Burnett het volgende:
Denk aan een zanger die meestal zijn tanden liet zien.
quote:
quote:werd door heel wat bekende artiesten gecoverd onder wie Ike & Tina Turner, Otis Redding, Aaron Neville, The Fugees, Pennywise, The Searchers, Bruce Springsteen, Maurice White, Green Day, U2 en Florence and the Machine.
1417quote:Op vrijdag 29 mei 2020 07:35 schreef Berkery het volgende:
Van U2 en Pennywise ken ik uitvoeringen van Stand by me van Ben E. King
Over welk nummer gaat dit?quote:is a song written by
of the English rock band
, first released as a non-album single with the A-side [...] . It was inspired by a series of books with the same title, seen by
as exploitation of children. The song was originally intended for the album [...], but left off due to concerns from
and Virgin Records. After college radio DJs across America picked up the song, US distributor Geffen Records recalled and re-pressed [...] with the track included.
was dissatisfied with
as he felt the lyrics were not representative of his views on religion, which was partly the reason why it was left off [...]. The song's anti-religious message ultimately provoked some violent reactions.
In the US, one radio station received a bomb threat, and in another incident, a student forced their school to play the song over its public-address system while holding a faculty member hostage.also received a plethora of hate mail. He stated that he "felt sorry" for whoever he upset, however, "if you can't have a different opinion without them wanting to firebomb your house then that's their problem."
Super!quote:Op donderdag 28 mei 2020 16:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Zeker, ik dacht dan kan meteen de stand eruit.
quote:Some of the band's earlier work has been credited with influencing the rise of the trip hop, big beat, and drum and bass genres.[1]
quote:is an electronic music group originally consisting of Jack Dangers and Jonny Stephens that was formed in 1987 in Swindon, United Kingdom. The band, fronted by Dangers (the only permanent member), has proven versatile over the years, experimenting with techno, dubstep, drum and bass, IDM, industrial, dub and jazz fusion while touring the world and influencing major acts such as Nine Inch Nails, the Chemical Brothers and the Prodigy
Twee van de vier zijn goed.quote:
Totaal mis.quote:
Sorry voor mijn late reactie. Dus maar een makkie: wat van wie?quote:Only came outside to watch the nightfall with the rain
I heard you making patterns rhyme
Like some new romantic looking for the TV sound
You'll see I'm right some other time
quote:Look now, look all around, there's no sign of life
Voices, another sound, can you hear me now?
1417quote:
Wat van wie?quote:Where vicars and tarts
Prey for their tormented souls
By the American graffiti
From Elephant and Castle
In Ford Capri Orange
And Volkswagen yellow and gold
Yep!quote:Op donderdag 4 juni 2020 09:31 schreef Berkery het volgende:
Carter USM - A prince in a pauper's grave
quote:Inspired by her mother, Zohra Ahmed, who is a classical singer and encouraged by her teachers, Badar developed a blend of Arabic and Indian vocals. She sings in English, Arabic, Bengali and Indian languages.
Yep, ik heb jaren gedacht dat het Ofra Haza wasquote:
Aan haar moest ik qua omschrijving ook denken en zo kwam ik bij dat stukje van The Prodigy uit.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:34 schreef Berkery het volgende:
[..]
Yep, ik heb jaren gedacht dat het Ofra Haza was
Dat is wel met Ofrah Haza, maar daar zit niet Im Nin'Alu in verwerkt...quote:
Dat is de bekendste, waar het refrein in z'n geheel als sample in verwerkt is...quote:Eric B & Ràkim (en Coldcut) - Paid in Full (7 minutes of madness)
Net geheel beluisterd, maar daar vind ik Im Nin'Alu ook niet in terug...quote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:14 schreef slaveloos het volgende:
Ik weet dat Public Enemy het heeft gebruikt op apocolypse, the empire strikes black. Misschien op de titelsong van dat album?
ga ik zo weer eens even doen... als ik het dan vind dan is het spieken hequote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Net geheel beluisterd, maar daar vind ik Im Nin'Alu ook niet in terug...
= = =
Nee, dan is het een dubbelcheck als het om het door jou genoemde nummer gaat.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 13:07 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ga ik zo weer eens even doen... als ik het dan vind dan is het spieken he
moet het ook nog om het titelnummer gaan hequote:Op vrijdag 5 juni 2020 13:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dan is het een dubbelcheck als het om het door jou genoemde nummer gaat.
Je antwoord was immers eerder dan mijn check/terugkoppeling...
quote:Commercial break
= = =
Voor wie wil muziekquizen zo met o.a. de Memphis Maniacs:
https://www.upbeatles.nl/livequiz
Voor de bijbehorende livesteam vanuit Paradiso:
Je hebt wel 2 apparaten (tablet, laptop, computer, telefoon) nodig, 1 voor de quiz en 1 voor de stream.
De pre-party is al begonnen in Paradiso!![]()
= = =
Gemist... Was t een leuke quiz?quote:
Ja, soms best lastig en op het eind ronde 6 en 7 er doorheen geramd wegens tijdgebrek, waardoor veel deelnemers hun antwoorden niet meer konden inzenden.quote:
Dat zal madonna dan wel zijn, maar die is in andere jaren ook wel eens flink door de mand gevallen...quote:Op zaterdag 6 juni 2020 08:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, soms best lastig en op het eind ronde 6 en 7 er doorheen geramd wegens tijdgebrek, waardoor veel deelnemers hun antwoorden niet meer konden inzenden.
Muziekbingo met de mash-ups van de Manic Maniacs was lachen.
De uitslag wordt vandaag bekend gemaakt, aangezien er honderden deelnemers/teams waren.
Maar goed, het was een leuk initiatief, waar Peaceman aan het eind mij nog even bijgestaan heeft...
On topic:
Ik doel op een song uit 2005 van een dame die vorig jaar nogal door de mand viel.
De song is niet als single uitgebracht, maar was destijds 'live'wel onderdeel van de tour Rond het album...
Absoluut, maar ik moest haar op één of andere manier toch 'hinten' en dacht aan het Songfestival debacle vorig jaar...quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:56 schreef Burnett het volgende:
[..]
Dat zal madonna dan wel zijn, maar die is in andere jaren ook wel eens flink door de mand gevallen...
Klinkt geinig.. ik ga ook een keertje meedoenquote:Op zaterdag 6 juni 2020 08:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, soms best lastig en op het eind ronde 6 en 7 er doorheen geramd wegens tijdgebrek, waardoor veel deelnemers hun antwoorden niet meer konden inzenden.
Muziekbingo met de mash-ups van de Manic Maniacs was lachen.
De uitslag wordt vandaag bekend gemaakt, aangezien er honderden deelnemers/teams waren.
Maar goed, het was een leuk initiatief, waar Peaceman aan het eind mij nog even bijgestaan heeft...
On topic:
Ik doel op een song uit 2005 van een dame die vorig jaar nogal door de mand viel.
De song is niet als single uitgebracht, maar was destijds 'live' wel onderdeel van de tour Rond het album...
Uiteraard.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:29 schreef pipster het volgende:
Eigenlijk beter Pusherman van Curtis Mayfield natuurlijk
Welk nummer van wie?quote:think I saw your body before I saw your face,
The kind of moves you made where wakin up the place,
Then you favourite song come one the one you love,
You come over to me,
quote:
Welke quiz?quote:Op maandag 8 juni 2020 09:42 schreef lubje25 het volgende:
Onder welke naam deed Tim Knol mee aan deze quiz?
Ik heb even de eindstand van 2010 bekeken en daarin wordt 'prep2fight' genoemd.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:38 schreef lubje25 het volgende:
Shit, ik ken m enkel als prep2Fight. Wat te doen nu?
1417quote:Op maandag 8 juni 2020 12:33 schreef Berkery het volgende:
Prep2Fight volgens mij, maar hij had meerdere accounts
Dank je.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb even de eindstand van 2010 bekeken en daarin wordt 'prep2fight' genoemd.
Punt mag naar Berkery...
quote:Children are innocent
A teenager's fucked up in the head
Adults are even more fucked up
And elderlies are like children
The story of your MUZ Trivia life:quote:Op maandag 8 juni 2020 15:53 schreef methodmich het volgende:
Ken ik niet. Wel jammer dat ik de Tim Knol-vraag heb gemist.
1417quote:
klopt zeker, de ene junk verving toen de ander in RHCPquote:
Het antwoord van Burnett is echter niet onjuist...quote:Op dinsdag 9 juni 2020 09:11 schreef slaveloos het volgende:
[..]
klopt zeker, de ene junk verving toen de ander in RHCP![]()
Geinig was t eenmalig?quote:
Jij was eerder dus jouw puntquote:Op dinsdag 9 juni 2020 23:33 schreef Ulx het volgende:
Dat klopt. Puntje delen of verzin maar een nieuwe.
Freaky Stilyquote:Op dinsdag 9 juni 2020 23:45 schreef Ulx het volgende:
Hoe heet de enige plaat waar de oprichters van de Peppers allemaal op elke nummer spelen?
Yep. De oprichters waren Kiedis, Flea, Hillel Slovak en Jack Irons. De Peppers waren echter een hobbyprojectje voor de laatste twee en toen ze hun eerste album mochten opnemen besloten Slovak en Irons zich te concentreren op hun eigenlijke band.quote:
Je vroeg welk Hazes-nummer.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:34 schreef methodmich het volgende:
Het gaat om pa, cafca. Al stond kleine Dreetje sowieso lager.
Maar beide antwoorden zijn onjuist.
En dat is... goed!quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kleine Jongen natuurlijk!
Voor leuke Top 2000-feitjes ben ik altijd beschikbaar.
Zeker.quote:
King is inderdaad alvast de titel van het album.quote:
quote:
quote:I try to keep her on a short leash
I try to calm her down
I try to ram her into the ground, yeah
Welk nummer van wie?quote:Gettin paid to peddle sneakers and soda pop (pop pop pop)
as drawers drop (drop drop dop)
Why not take your top ten pop hit
Fix the music and make senseless ryhmes fit
Die twee zijn goed.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 15:54 schreef bartrid het volgende:
Hank Shocklee en Chuck D? 3e weet ik zo niet en ook niet zeker van Chuck.
Voornaam?quote:
Dan zijn er nog twee anderen. Naar eentje kun je reizen.quote:
Nee.quote:
Hmmm, blijkbaar toch niet...quote:Op vrijdag 12 juni 2020 17:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan zijn er nog twee anderen. Naar eentje kun je reizen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Mooi, kunnen we weer verder.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef bartrid het volgende:
ach ja, met de vervolgvraag hint kom ik op Michelle Shocked dan.
quote:I need to make you see
Oh, what you mean to me
Until I do, I'm hoping you will know what I mean
Oh, die ken ik wel. Had haar niet herkend. Heb Short Sharp Shocked van haar.quote:Op woensdag 17 juni 2020 10:07 schreef bartrid het volgende:
ach ja, met de vervolgvraag hint kom ik op Michelle Shocked dan.
Ja, Anchored down in Anchorage. Maar had ik ook niet herkend van de fotoquote:Op woensdag 17 juni 2020 10:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Oh, die ken ik wel. Had haar niet herkend. Heb Short Sharp Shocked van haar.
quote:Sont les mots qui vont tres bien ensemble
Tres bien ensemble
I love you, I love you, I love you
That's all I want to say
Nee, deze dame zag hem wel staan.quote:
Die wel.quote:
Wie zijnquote:Sylvia Jeanette Natalie en![]()
Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en![]()
Greet Magreet Magriet Marie Marije en![]()
Wies Marjan Marjo Marlyn en![]()
Fiene, ja zelfs al een keer door mijzelve nu je het zegt. alleen had ik toen andere namen eruit gehaald.quote:Op woensdag 17 juni 2020 13:06 schreef belsen het volgende:
Phine
Sabine
Angeline
Kleine Tine
Is overigens al vaker gevraagd.
En dan zijn Moke, Rigby, Go Back To The Zoo en Roxanne Hazes nog niet genoemd.quote:Op woensdag 17 juni 2020 13:35 schreef pipster het volgende:
Pete Philly, Kik, Lucky Fonz, Typhoon en Roel vna Velzen
Welke band?quote:Tegenwoordig zijn ze de vaste huisband van de Amerikaanse "The Tonight Show " die gepresenteerd wordt door Jimmy Fallon.
quote:
Van wie was dit nummer origineel? Hij speelde erop gitaar en zong mee.quote:It's gonna work because I'm pushing it right
Jou kennende waarschijnlijk nooit, van mij was het een gok. Maar puntje naar MM dan zou ik zet.quote:Op woensdag 17 juni 2020 17:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wanneer is Pete Philly DWDD huisband geweest dan?
Ho, mijn fout niet goed gelezen idd.quote:Op woensdag 17 juni 2020 17:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wanneer is Pete Philly DWDD huisband geweest dan?
Cody Chesnuttquote:Op woensdag 17 juni 2020 17:12 schreef Blogman het volgende:
[..]
Van wie was dit nummer origineel? Hij speelde erop gitaar en zong mee.
quote:Op donderdag 18 juni 2020 16:06 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Cody Chesnutt
Mr. look good in leather :-)
Komt wel ergens bekend voor, maar...quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:46 schreef WeezerButler het volgende:
Wat anders, ik ben op zoek naar het nummer dat rond 10.55 begint in deze Studio Sport docu. Had hem ook al in "Help ik zoek " gezet, maar de echte Cracks zijn in dit topic uiteraard![]()
yes, Brian McGee drummer tot New Gold Dreamquote:
quote:
Juist!quote:
quote:
Da's goedquote:
qua vervolgvraag zou dat goed kunnen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:43 schreef methodmich het volgende:
Is dat niet die knakker van Overal Lagen Peuken?
quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:43 schreef methodmich het volgende:
Is dat niet die knakker van Overal Lagen Peuken?
quote:
Yes, origineel was van David Dante, en de Duitse versie was van Rex Gildo.quote:
Die zocht ik.quote:
die van jou komt mij helaas niet bekend voor.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:52 schreef methodmich het volgende:
Ik ging vrolijk kijken of mijn vraag beantwoord was, zitten we al in iets heel anders. Gelukkig wist ik dit antwoord niet.
Zonde. Had gedacht dat ze wel wat bekender zouden zijn hier, maar te weinig posters uit het indietopic die ook meequizzen, denk ik. Was wel een soort vervolgvraag.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:54 schreef bartrid het volgende:
[..]
die van jou komt mij helaas niet bekend voor.
Ik heb ze nu maar even opgezocht, de naam komt me niet onbekend voor, maar kan niks van ze noemen eigenlijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 15:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zonde. Had gedacht dat ze wel wat bekender zouden zijn hier, maar te weinig posters uit het indietopic die ook meequizzen, denk ik. Was wel een soort vervolgvraag.
Kan ik helaas niet goed rekenen.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 20:18 schreef Starflyer het volgende:
Super Trouper - Abba
Woman in love - Barbra Streisand
You and Me - Spargo
Do that to me one more time - Captain and Tenille
Maywood - Late at nightquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:22 schreef Burnett het volgende:
Maar liefst 5 stuks dat jaar van Vaderlandse bodem.
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 20:08 schreef Burnett het volgende:
Noem in 1 post nog 4 #1 hits uit 1980.
(Dus geen Goombay Dance Band...)![]()
Ja, maar doordat Starflyer er al een aantal goed had (en Ulx ook eentje, volgens mij), heb ik slechts aangevuld...quote:
1417quote:Op zaterdag 27 juni 2020 22:36 schreef Starflyer het volgende:
Nog een poging dan
Super Trouper - Abba
Woman in love - Barbra Streisand
You and Me - Spargo
The Winner takes it all - Abba
Fruitcake...quote:Op zondag 28 juni 2020 11:44 schreef Starflyer het volgende:
Ellert Driessen was een van de oprichters van Spargo. Zijn broer Jan-Paul zat in die tijd in een andere band, welke?
quote:
En ik maar denken dat het nu toch wel bekend zou moeten zijn.quote:
Wie kent het niet?quote:
Tijd voor 'n makkie: wat van wie?quote:I'll take your brains to another dimension
Tuurlijk. Effe een beetje tempo erin.quote:
OK, als vervolgvraag (!!) dan:quote:Op maandag 29 juni 2020 21:16 schreef Blogman het volgende:
[..]
Tuurlijk. Effe een beetje tempo erin.
Wat van wie?quote:High on the hills with the lonely goatherd
Lay-od-lay-od-lay-he-hoo
Helaas, niet juist...quote:Op maandag 29 juni 2020 21:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
The Lonely Goatherd van The Sound of Music
Wind It Up was qua single ook de opvolger van Out Of Space van The Prodigy, dus een echte vervolgvraag...quote:
Zeker!quote:
Zeker!quote:
Spinnenbeet is een mooier verhaalquote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:42 schreef pipster het volgende:
Hij is ook nog door een spin gebeten, maar volgens mijn was leverfalen verder wel gewoon de doodoorzaak.
Welk album van wie?quote:BT
NM
D,A
W
FD
GMC
quote:Opmerkelijk is de hoes waarop een foto staat die de band zwemmend in een meer toont. Die foto werd genomen door de latere indiefolk-grootheid Will Oldham.
quote:is an American experimental rock band formed in Chicago, Illinois in 1990. The band incorporates krautrock, dub, minimal music, electronica and jazz into their music, a combination sometimes termed "post-rock"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |