abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:10:28 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193352573
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]


[..]

Natuurlijk kan het zich op verschillende manieren uiten! Ook baardgroei is er een gevolg van.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193352591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:58 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Ik vind de daad van de agenten schandalig maar ze zijn ontslagen en zullen zich hoogstwaarschijnlijk voor de rechter moeten verantwoorden. Deze personen die de winkels geplunderd hebben zijn tuig Demonstreren is iets anders dan relschoppen en naar een demonstratie gaan als je uit bent op rellen dan ben je in mijn optiek een gelegenheidshooligan of je geplunderd hebt of niet.
Hierover verschillen wij van mening. De daad van de agenten is schandaliger dan de voor in mijn ogen begrijpelijke woede-uitbarsting van het volk of een groep mensen. Gelegenheidshooligans zou ik dit daarom niet noemen. Dat klinkt zo van “oh komt het je nu uit om te gaan rellen? Ok kom, dan gaan we rellen”

Hier is nogal wat aan vooraf gegaan met als gevolg een impuslieve reactie. In dit opzicht is gelegenheidshooligan niet echt de juiste term.
West-Melanesia
pi_193352603
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is dus een ja
Bij (Nederlandse) Marokkanen zie je ook typische eigenschappen die je niet mag benoemen. Het is alleen evident dat het overgrote merendeel niet meekomt qua intelligentie en door gebrek aan opvoeding en de daarbij behorende normen en waarden vervallen in groepsdynamica die de illegaliteit aanjagen, met al het agressieve compensatiegedrag van dien.

Als je dan zegt: “Marokkanen mag ik doorgaans niet, bijna altijd gezeik met die gasten”, dan ben je een racist en moet je worden gecensureerd.
pi_193352616
En heel eerlijk gezegd vind ik het op FOK! dan nog meevallen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2020 13:13:23 ]
pi_193352700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:11 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hierover verschillen wij van mening. De daad van de agenten is schandaliger dan de voor in mijn ogen begrijpelijke woede-uitbarsting van het volk of een groep mensen. Gelegenheidshooligans zou ik dit daarom niet noemen. Dat klinkt zo van “oh komt het je nu uit om te gaan rellen? Ok kom, dan gaan we rellen”

Hier is nogal wat aan vooraf gegaan met als gevolg een impuslieve reactie. In dit opzicht is de gelegenheidshooligan niet echt de juiste term.
Misdaden tegen elkaar afstrepen omdat het een zwaarder is vind ik een gevaarlijke tendens. Deze lieden hebben doelbewust een onschuldig iemand ernstig gedupeerd. Gelegenheidshooligan vind wanneer een aantal personen zich bij groep terecht boze mensen die vreedzaam protesteren voegen om van de gelegenheid gebruik te maken om binnen de anonimiteit deze groep even proletarisch te winkelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door OneChicago op 28-05-2020 13:27:00 ]
pi_193352711
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het zich op verschillende manieren uiten! Ook baardgroei is er een gevolg van.
Waar bevestigd jou theorie dan dat donkere mensen gewelddadiger zijn door hun hogere testostoron waardes?

Ik zoek deze oorzaken toch meer in slechte vooruitzichten van een grote subgroep in de Amerikaanse maatschappij. Een maatschappij waar er een steeds grotere onderklasse aan het ontstaan is.

Caesar had gelijk met zijn geef het volk brood en spelen. Trump is met zijn beleid steeds nog meer brood aan het afpakken van deze al gemarginaliseerde groep. Dat gaat gewoon gevolgen hebben.
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:21:36 #132
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_193352753
Kan iemand het filmpje linken waarin concreet duidelijk is dat het hier om een race-iets gaat ipv klootzakkerij? Heb ik blijkbaar gemist...
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_193352803
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:46 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk waar geen idee meer waar je het over hebt. Ik zit al wekenlang buiten dat topic. Ga maar door met zoeken naar oude koeien in de hoop jezelf te laten gelden. Met je 'Trump kan nooit fout zijn' onzin. Er is ook een hoop kritiek over jou te geven en jouw obstinatie. Dat even gezegd.
Je weet dondersgoed waar ik het over heb, je SJW houding tegenover mij over China en mij af proberen te schilderen als een racist. Vervolgens begin je een hele tirade over de verschillen tussen bevolkingsgroepen. Het enige wat ik van jou vraag is of je nu goedkoop probeerde te scoren of dat je een hypocriet figuur bent.
Je reactie spreekt boekdelen, je bent gewoon een hypocriet die goedkoop probeerde te scoren.
pi_193352826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:12 schreef mosred het volgende:

[..]

Bij (Nederlandse) Marokkanen zie je ook typische eigenschappen die je niet mag benoemen. Het is alleen evident dat het overgrote merendeel niet meekomt qua intelligentie en door gebrek aan opvoeding en de daarbij behorende normen en waarden vervallen in groepsdynamica die de illegaliteit aanjagen, met al het agressieve compensatiegedrag van dien.

Als je dan zegt: “Marokkanen mag ik doorgaans niet, bijna altijd gezeik met die gasten”, dan ben je een racist en moet je worden gecensureerd.
Volgens mij mag er veel meer kritiek geuit worden op Marokkanen dan negers want bij die laatste, ben je automatisch een onverbloemde KKK/Nazi/racist/hater/moordenaar/racebaiter vul maar in etc etc. Oftewel negers worden gezien als hét symbool van burgerrechten en burgerlijke vrijheid. Wat m.i. volkomen onterecht en ongepast is. Want dan doe je alsof enkel zwarten het doelwit kunnen zijn van racisme en dat is niet waar. In tegendeel zijn veel zwarten juist racistisch tegen niet-zwarten getuige het geweld, de rellen, en de misdaadcijfers.

En als je daar aandacht op wilt leggen ben je weer een racist. Zo houdt dat probleem zich in stand.

Want zeg nou eerlijk wat is nou erger, ik die een racist ben omdat ik de overmatige moorden in Chicago aan wil kaarten of de zwarte daders die de misdrijven daadwerkelijk plegen? Prioriteiten.

Men wkl liever racisme bestrijden ipv de criminaliteit.
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:28:27 #135
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193352832
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:18 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Misdaden tegen elkaar afstrepen omdat het een zwaarder is vind ik een gevaarlijke tendens. Deze lieden hebben doelbewust een onschuldig iemand ernstig gedupeerd. Gelegenheidshooligan vind wanneer een aantal personen zich bij groep terecht boze mensen voegen om van de gelegenheid gebruik te maken om binnen de anonimiteit deze groep even proletarisch te winkelen.
Normaliter zou ik het met je eens zijn, maar ik vind het ernstiger dat er over het (afschuwelijke) eigenlijke onderwerp van dit topic vaak opvallend nuancerend gedaan wordt en men zich meer druk maakt over een van de effecten ervan (wat die plunderingen zijn). Oorzaak en gevolg.
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:32:23 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193352876
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar bevestigd jou theorie dan dat donkere mensen gewelddadiger zijn door hun hogere testostoron waardes?

Ik zoek deze oorzaken toch meer in slechte vooruitzichten van een grote subgroep in de Amerikaanse maatschappij. Een maatschappij waar er een steeds grotere onderklasse aan het ontstaan is.

Caesar had gelijk met zijn geef het volk brood en spelen. Trump is met zijn beleid steeds nog meer brood aan het afpakken van deze al gemarginaliseerde groep. Dat gaat gewoon gevolgen hebben.
Onder Obama was er niks anders
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193352879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:28 schreef beantherio het volgende:

[..]

Normaliter zou ik het met je eens zijn, maar ik vind het ernstiger dat er over het (afschuwelijke) eigenlijke onderwerp van dit topic vaak opvallend nuancerend gedaan wordt en men zich meer druk maakt over een van de effecten ervan (wat die plunderingen zijn). Oorzaak en gevolg.
Ik nuanceer het onderwerp niet. Ik heb er mijn afschuw meermaals over uitgesproken maar de daders zijn gepakt en zullen waarschijnlijk vervolgd worden. Het is dus aan de rechter. Ik beschouw die plunderingen niet als oorzaak en gevolg maar eerder als cause of oppertunity. Enhet downplayen van die plunderingen omdat het in het licht van die moord is gedaan irriteert mij mateloos.
pi_193352992
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:18 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Misdaden tegen elkaar afstrepen omdat het een zwaarder is vind ik een gevaarlijke tendens. Deze lieden hebben doelbewust een onschuldig iemand ernstig gedupeerd. Gelegenheidshooligan vind wanneer een aantal personen zich bij groep terecht boze mensen voegen om van de gelegenheid gebruik te maken om binnen de anonimiteit deze groep even proletarisch te winkelen.
Nou niet tegen mekaar afstrepen. Ik doelde meer op de aandacht afleiden van het onderwerp.
Doelbewust een winkel slopen is ook weer een vaag begrip om een impulsieve handeling te omschrijven. Doelbewust, wel of niet plunderen, gelegenheidshooligans. Er heerst los van dat alles gewoon een begrijpelijke woede maar rellen is fout en dat weten we. Pak de mensen op die je kan oppakken.
West-Melanesia
pi_193352997
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:32 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Ik nuanceer het onderwerp niet. Ik heb er mijn afschuw meermaals over uitgesproken maar de daders zijn gepakt en zullen waarschijnlijk vervolgd worden. Het is dus aan de rechter. Ik beschouw die plunderingen niet als oorzaak en gevolg maar eerder als cause of oppertunity. Enhet downplayen van die plunderingen omdat het in het licht van die moord is gedaan irriteert mij mateloos.
Zijn de agenten al opgepakt? Dat gaat met zekerheid gebeuren, Trump heeft daar al op geïnsinueerd. Met zijn gek tweetgedrag.
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:42:48 #140
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193353021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Plunderen slaat inderdaad nergens op. Ik kan mij daarentegen prima voorstellen dat je gaat knokken met de politie.
Eigenlijk is dit de reden waarom de Yanks zo gehecht zijn aan hun second amendment. De demonstranten zouden dus eigenlijk op de politie moeten schieten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193353028
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:40 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou niet tegen mekaar afstrepen. Ik doelde meer op de aandacht afleiden van het onderwerp.
Doelbewust een winkel slopen is ook weer een vaag begrip om een impulsieve handeling te omschrijven. Doelbewust, wel of niet plunderen, gelegenheidshooligans. Er heerst los van dat alles gewoon een begrijpelijke woede maar rellen is fout en dat weten we. Pak de mensen op die je kan oppakken.
Prima ik begrijp we het globaal eens zijn. Ik houd gewoon niet zo van excuses verzinnen voor bepaalde dingen. Crime is crime in mijn ogen en moeten daarom ook allemaal publiekelijk veroordeeld worden.
pi_193353047
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Onder Obama was er niks anders
Toen hadden ze nog een vooruitzicht op een ziektekosten verzekering.

En werden ze bijvoorbeeld minder vaak vervuild door drinkwater door de geschrapte milieu maatregelen.

https://www.npr.org/2020/(...)or-smaller-waterways

Maar blijkbaar hoeven ze in amerika mensen geen toekomst te bieden en zijn er hier in nl mensen boos over de logische gevolgen die ander mensen weer zien door het falend beleid. :D
pi_193353087
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:41 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Zijn de agenten al opgepakt? Dat gaat met zekerheid gebeuren, Trump geeft daar al op geïnsinueerd.
Of ze opgepakt zijn weet ik niet. Dat was een fout van mij. Ze zijn ontslagen wegens serious misconduct was wat ik had moeten zeggen. Ze zullen inderdaad voor de rechter komen en terecht!
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:49:07 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_193353122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ging dat om rellen nadat er een zwarte werd vermoord? Gingen ze toen Koreaanse winkels plunderen?
Er zijn al spanningen vanaf de 90's.

Van Wiki geplukt...

Ethnic tensions
See also: Death of Latasha Harlins

In the year before the riots, 1991, there was growing violence between the African-American and Korean-American communities. Racial tensions had been simmering for years between these groups. Many African Americans were angry toward a growing Korean migrant community in South Central Los Angeles earning a living in their communities, and felt disrespected and humiliated by many Korean merchants. Cultural differences and a language barrier further fueled tensions.

On March 16, 1991, a year prior to the Los Angeles riots, storekeeper Soon Ja Du murdered black ninth-grader Latasha Harlins. Du was convicted of voluntary manslaughter and the jury recommended the maximum sentence of 16 years, but the judge decided against prison time and sentenced Du to five years of probation, 400 hours of community service, and a $500 fine instead. [7][8] Relations between the African-American and Korean communities significantly worsened after this, and the former became increasingly mistrustful of the criminal justice system.[9]

A state appeals court later unanimously upheld Judge Karlin's sentencing decision in April 1992, a week before the riots.[10]

The LA Times reported on several other significant incidents of violence between the communities at the time:

Other recent incidents include the May 25 [1991] shooting of two employees in a liquor store near 35th Street and Central Avenue. The victims, both recent emigrants from Korea, were killed after complying with robbery demands made by an assailant described by police as an African-American. Last Thursday, an African-American man suspected of committing a robbery in an auto parts store on Manchester Avenue was fatally wounded by his accomplice, who accidentally fired a shotgun round during a struggle with the shop's Korean-American owner. "This violence is disturbing too," store owner Park said. "But who cries for these victims?[11]
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193353127
Ik vraag me af of dit steeds meer een Rodney King achtig verloop krijgt. Zeker met alle chaos die nu al online te zien is, na deze tweede nacht. Sinds de pandemie mogen en kunnen mensen praktisch niks meer. Frustratisch, verveling, afschuw en zonder afleiding van het normale leven kunnen mensen in het uiterste omslaan qua gedrag. Tevens zit (beroemd) social media er bovenop, die in een vergelijkbare situatie zitten. Een broeiende 'perfect' storm.

Hopelijk heeft het ontslag van deze 4 agenten en gerechtelijke stappen van de burgemeester een de-escalerend effect.

De politie houdt de hoofddader trouwens wel goed veilig, terwijl er zoveel chaos in die stad is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Silencer op 28-05-2020 13:56:15 ]
pi_193353179
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:49 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik vraag me af of dit steeds meer een Rodney King achtig verloop krijgt. Zeker met alle chaos die nu al online te zien is, na deze tweede nacht. Sinds de pandemie mogen en kunnen mensen praktisch niks meer. Frustratisch, verveling, afschuw en zonder afleiding van het normale leven kunnen mensen in het uiterste omslaan qua gedrag. Tevens zit heel (beroemd) social media er bovenop, die in een vergelijkbare situatie zitten. Een broeiende 'perfect' storm.

Hopelijk heeft het ontslag van deze 4 agenten en gerechtelijke stappen van de burgemeester een de-escalerend effect.

De politie houdt de hoofddader trouwens wel goed veilig.
Ik zou mij adem niet inhouden.
pi_193353221
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er zijn al spanningen vanaf de 90's.

Eerder al. Zootsuit riots in 1943, Harlem riots,Watt riots en Philadelphia riots in de jaren 60. Miami riots in 1980 om er een paar te noemen.
pi_193353235
En de agenten zijn overigens slim bezig, daar die corona-achtige maskers en astronautenhelmen hun herkenning zal bemoeilijken. Voor het geval dat ze met hun wapenstokken even een paar keer de verkeerde richting uit zwaaien. :D
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:56:51 #149
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193353237
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:55 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Eerder al. Zootsuit riots in 1943, Harlem riots,Watt riots en Philadelphia riots in de jaren 60. Miami riots in 1980 om er een paar te noemen.
en de racistische instituties zijn nog steeds hetzelfde

Om de zoveel dagen word er weer een zwarte vermoord zonder enige reden :')

Snap wel dat ze daar echt een keer helemaal klaar mee zijn.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:57:50 #150
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_193353253
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:32 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Ik nuanceer het onderwerp niet. Ik heb er mijn afschuw meermaals over uitgesproken maar de daders zijn gepakt en zullen waarschijnlijk vervolgd worden. Het is dus aan de rechter. Ik beschouw die plunderingen niet als oorzaak en gevolg maar eerder als cause of oppertunity. Enhet downplayen van die plunderingen omdat het in het licht van die moord is gedaan irriteert mij mateloos.
Ownee plunderingen mijn winkel wat erg :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')