abonnement Unibet Coolblue
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 28 mei 2020 @ 18:17:48 #76
319979 Fok-it
All is well
pi_193356766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, stel je voor dat we minder kankerdoden zouden krijgen. Hoe durven we daarnaar te streven door de jeugd te wijzen op de gevaren?
Echt he :') wat een smerige proleet moet je zijn om daar op tegen te zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_193357132
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 09:42 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/[[quote]0s.gif [b]Op donderdag 28 mei 2020 10:19 schreef Chia het volgende:

[..]

Voor mensen met gevoelige luchtwegen is zo'n parfumwalm ook hinderlijk en die hebben daar letterlijk last van. Rook is in die zin makkelijker te ontwijken en in een ruimte binnen is er meestal alleen nog sprake van rookgeur, niet van een irriterende walm die niet meer te ontwijken is zoals bij een geurtje wel het geval is.
Dit eerst moeten strijden over die stinkstokken en nu strijden over hun andere luchtvervuiling. Ook gewoon niet geloven dat je er last van hebt. Zo vermoeiend.
pi_193358060
Ik rook ook en vind het een vieze gewoonte.
Maar ik wil het wel vervangen door iets anders.
Bijvoorbeeld dutjes doen, kan dat niet gewoon? Regelmatig dutjes doen?
pi_193361223
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:44 schreef Syd het volgende:

[..]

[..]

Ah kijk de linkse boomknuffelaars, als we alles moet verbannen wat slecht is dan kun je beter een moestuintje beginnen. Hypocriet ten top.

Maarja met zulke gedachtegang moet je vast al wel een moestuin hebben.
Je bent een linke boomknuffelaar als je het niet zo op longkanker hebt? Al net zo zinnig als de rest van je post.
pi_193361230
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:44 schreef L_ het volgende:
Ik rook ook en vind het een vieze gewoonte.
Maar ik wil het wel vervangen door iets anders.
Bijvoorbeeld dutjes doen, kan dat niet gewoon? Regelmatig dutjes doen?
Lijkt me een prima plan.
pi_193362852
Zoenen met een roker was in mijn tijd al smerig, alsof je aan een asbak zit te likken. Nu ben ik 44 jaar oud.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 02:01:04 #82
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193362959
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, stel je voor dat we minder kankerdoden zouden krijgen. Hoe durven we daarnaar te streven door de jeugd te wijzen op de gevaren?
Want wie is er nog niet op de hoogte dat je van roken kanker krijgt? Dit is op de basisschool al algemene kennis.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 07:47:07 #83
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193364052
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Onderzoek: jongere wil mogen geen seks met roker
Gezien de genoemde leeftijden in dit onderzoek, en de minimum leeftijd waarop je mag roken, lijkt het me eerder dat kinderen onder de 18 niet met 18+ naar bed gaan, op wat 16+ uitzonderingen na is dit dan ook bij wet verboden.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

Jongeren beschouwen rokers als paria. Het leeuwendeel wil liefst niet met een roker naar bed en vindt een sigaret opsteken verre van stoer, blijkt uit nieuw onderzoek. De meerderheid van de jeugd is zelfs voor een totaalverbod op roken.
Ik zou t onderzoek zelf wel graag willen zien, is er een open vraag die massaal is ingevuld met hoe zie je de roker-> als paria, was dit antwoord C bij een multiple choice?

quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Twee derde van de oudere jongeren heeft liever geen seks met iemand die rookt, toont onderzoek aan van I&O Research in opdracht van de Gezondheidsfondsen voor Rookvrij (Hartstichting, KWF, Longfonds). Zo'n 85 100 procent van de kinderen tussen de 12 en 15 jaar heeft voorkeur voor een mag geen verkering die niet rookt.
Een paffende leeftijdsgenoot is totaal niet stoer illegaal bezig, stellen vier op de vijf jongeren. Sterker nog: iets meer dan de helft van de jeugd (55 procent) vindt dat sigaretten verboden kunnen worden. Zelfs onder de rokers steunt ruim een derde dat idee.
tekst ietwat geredigeerd en ik heb geen bron van de cijfertjes of het onderzoek zelf gezien...dan kan je alles verzinnen wat je uitkomt...
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Rookvrije generatie
Staatssecretaris Blokhuis (Volksgezondheid) is tevreden. ,,Dit onderzoek biedt niet alleen goede raad voor jongens en meisjes die graag verkering willen, maar het bevestigt vooral dat de rookvrije generatie heel snel dichterbij komt. Wat mij betreft kan dat natuurlijk niet snel genoeg gaan.”
Wauw, je zit met je land in de nasleep van een Pandemie, de Minister is eerder door z'n hoeven gezakt en vervangen door een ander en kennelijk vond de staatssecretaris zijn kruistocht tegen roken belangrijker dan meewerken aan het oplossen van de coronacrisis, staatssecretaris van niet -roken zou hem als titel beter staan, dan volksgezondheid, welzijn en sport.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
De komende maanden worden meerdere anti-rookmaatregelen doorgevoerd. Zo worden schoolterreinen tot en met universiteitsterreinen per 1 augustus rookvrij en krijgen sigaretten per 1 oktober een neutrale verpakking.
ik dacht dat openbare gebouwen en terreinen allang rookvrij waren, zo niet dan lopen ze nogal achter op de huidige wetgeving en zijn ze hier belachelijk laat mee, en denken dat grijze pakjes ipv kleurtjes helpen is wishfull thinking...
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

,,Fantastisch om te zien dat dat jongeren rookvrij omarmen en dat niet-roken de norm is”, zegt Michael Rutgers, voorzitter van Gezondheidsfondsen voor Rookvrij. ,,Nu raken wekelijks nog honderden kinderen verslaafd aan roken en de resultaten van dit onderzoek wijzen erop dat dit aantal omlaag kan door het duurder maken van tabak.”
Is dat wéér een nieuwe anti rook club? naast Can en Stivoro en al die andere subsidietrekkers die leven van een hetze ontketenen? En Hoe? hoe raken honderden kinderen per week verslaafd? ze mogen niet roken, kunnen het niet kopen, vinden het niet stoer, willen er geen seks mee, hoe kunnen dan toch honderden kinderen per week verslaafd worden (wat gebeurt na een tijdje stevig doorpaffen, niet na 1 sigaret...).
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jongeren denken namelijk massaal dat het duurder maken van sigaretten ervoor zorgt dat ze stoppen met hun slechte gewoonte. Zes op de tien jongeren haken af bij een prijs van 10 euro, wat een pakje al in 2023 moet kosten. Nu kosten sigaretten 8 euro.
Gaat niet helpen, verslaafd is verslaafd wat het ook kost, of zou het duurder maken van een pakketje coke ook een coke verslaving tegen gaan? Nee dus, onzin maatregel die alleen de staatskas verder spekt, en dit soort clubjes betaald.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)-met-roker~ae3e8015/

Wel een goede ontwikkeling. In mijn tijd was roken nog stoer :)
Wat ik een slechte ontwikkeling vind is dat er geen bron bij dit bericht staat, geen link naar het onderzoek of de gebruikte methode of vragen ergo, dat je willekeurig welk resultaat kan neerpennen zonder onderbouwing, overigens had je de maatregelen die eronder staan niet mee gequote, dus doe ik dat alsnog even;

Overheidsmaatregelen tegen het roken

- Hulp bij stoppen met roken telt niet meer mee voor eigen risico sinds 1 januari.
Ondertussen heb ik nimmer van mijn huisarts of van mijn zorgverzekering een foldertje, aansporing of opmerking gehoord in deze richting, terwijl ik toch al jaren rook...

- Stoppen met roken campagne voor het eerst in jaren weer in de lucht. Met grote klapper na de zomer.
Ja een grote klapper tegen het roken, Corona was genoeg dacht ik, nog een gezondheidscampagne slaat vermoed ik niet aan.

- Accijnsverhoging met 1 euro per 1 april.
Naturellement, de ware reden voor alle stoppen campagnes is nonstop verhogen van de accijnzen

- Handhaving vanaf 1 april door de NVWA op het niet-roken in (voormalige) rookruimtes in de horeca.
Welke horeca? :') Met meer controle op anderhalve meter én roken wordt het gezellig uitgaan :D

- Verbod op mentholsigaretten, per 20 mei.
Onzinmaatregel, smaakjes maken niet verslaafd, nicotine wel

- Rookverbod uitgebreid per 1 juli met e-sigaret.
Want het mág ook niet op roken lijken, alles wat in die richting neigt moet per sé verboden worden.

- Rookwaren per 1 juli uit het zicht bij supermarkten. Per 2021 bij andere verkooppunten.
Ja prima, zeker met die lelijke EU plaatjes erop, alhoewel sommige hilarisch zijn.

- Schoolterreinen tot en met universiteitsterreinen per 1 augustus rookvrij.
Samen een straatje om, dan loop je gewoon wat verder voor zover dit nog niet verboden was.

- Neutrale verpakking van sigaretten per 1 oktober.
Met of zonder EU waarschuwingplaatjes? Maakt verder ook geen fuck uit, of t rood, goud, grauw of merkloos in, zo lang de inhoud hetzelfde is heeft dat 0 invloed.

- Uitbreiding reclameverbod per 1 januari 2021 (nergens meer tabak op uithangborden of in etalages).
Welke reclame? de tijden van de Marlboroman en de Cameljeep en weet ik wat liggen ver achter ons en het enige wat ik soms aan reclame zie is bij een tabaksspeciaalzaak in de etalage, en zelfs daar hebben dure aanstekers en asbakken de voorkeur op displaytjes van een tabaksmerk.

Punt is, met al dat gehuil, dat er dus kennelijk manieren genoeg zijn voor kids om peuken te kopen, net als wiet, net als bier etc. etc. daar zou dus streng tegen op getreden kunnen worden, ziet een Boa een kind roken (zelfs buiten de anderhalve meter) schrijf een bon uit, neem het pakje in beslag of iets van die strekking, het is verboden onder de 18 en ze mogen het dus niet in bezit hebben, maar daar hoor ik verdacht weinig over, met die rookvrije generatie, het is afknijpen van verslaafden wat tot groter goed is gemaakt in plaats van handhaven op de jeugd die zich kennelijk toch stiekem de pleuris paft.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_193364074
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:37 schreef Syd het volgende:
Propaganda om roken te verbieden en hopen op een rookvrije generatie per 2040. Trap er niet in.
Als jij uberhaupt het jaar 2040 haalt... (in dat geval heb je hier dan ook geen last meer van, win-win, toch? :P ).
Niet iedereen is zo gezegend om 80+ jaren oud te worden met 60+ jaren aan verpesten van de longen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_193364083
Ben benieuwd of er iemand is die sex met jongeren wil.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:25:31 #86
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_193364920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 07:51 schreef rareman1 het volgende:
Ben benieuwd of er iemand is die sex met jongeren wil.
:{w niet als ze roken
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_193364967
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:25 schreef YuckFou het volgende:

[..]

:{w niet als ze roken
Scheelt weer.
pi_193365245
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:15 schreef Slacentrifuge het volgende:
Seks, beste mensen. Met K-S.
Waarom? Sex heeft drie letters en seks heeft vier letters.
pi_193365390
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 08:15 schreef Slacentrifuge het volgende:
Seks, beste mensen. Met K-S.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:49:53 #90
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193366892
Terechte klacht. Anno 2020 nog roken :') Dan mag je gewoon geslagen worden vind ik.

Af en toe blowen is nog tot daar aan toe, dan krijg je er tenminste nog iets voor terug, maar roken :') Dan ben je echt een kneus.
  zondag 31 mei 2020 @ 10:34:05 #91
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193397806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 09:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Lekker objectief onderzoek weer en staatssecretaris Blok is sowieso tegen seks en alles wat leuk en lekker is. Voor deze generatie jongeren is seks sowieso te vies, het lukt misschien nog net wanneer de buikspiertjes keurig geboetseerd zijn in de sportschool en de lichamen zweet, haar en geurvrij.

Lekker belangrijk of iemand rookt. Ik heb nog weleens drie maanden dampende seks gehad met een astmatische sportfreak die bij hoge uitzondering in de kroeg kwam en me aanspraak op de stank van de Gauloises zonder filter in mijn mondhoek. Astma en niet roken is geen excuus voor bekrompenheid.
Maak je niet druk. Jij kunt op je zolderkamertje gewoon verder gaan met rukken en roken. Alleen zal je uitkering straks niet meer genoeg zijn om je verslaving te bekostigen. En je lichaam verkopen om aan sigaretten te komen, zal steeds moeilijker worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 31 mei 2020 @ 10:37:31 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193397844
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:00 schreef torentje het volgende:

[..]

De manipulerende onderzoekers, doen namelijk alles om bepaalde uitkomsten te krijgen. Pure stemmingmakerij dus.
Ik begrijp dat je de uitkomst van dit onderzoek niet fijn vindt? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193398305
Een rokend sletje niet willen neuken. :')

Wat een onzin weer.
  zondag 31 mei 2020 @ 13:33:51 #94
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193400079
Ik zie die jongeren op Temptation Island en (S)ex on the beach massaal roken (en neuken).
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')