abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 mei 2020 @ 08:06:03 #101
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193380146
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks 1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC en 2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE.[1] Verder geef ik de - absolute en relatieve - wijzigingen in deze cijfers aan ten opzichte van eerdere dagen en weken.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
178 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is dus heel ver onder de belangrijke grens van 700, maar inmiddels is het al nog maar iets meer dan een kwart(!) van die grens. Het is een daling van 4 ten opzichte van gisteren (een daling van 2,2%), en gisteren was een daling van 7 ten opzichte van eergisteren (een daling van 3,6%). De daling is dus gedaald.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen vijf weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
1) week 17 (20 t/m 26 april): 1.040 (startpunt);
2) week 18 (27 april t/m 3 mei): 816 (absolute daling: 224; relatieve daling: 21,5%);
3) week 19 (4 t/m 10 mei): 484 (absolute daling: 332; relatieve daling: 39,2%);
4) week 20 (11 t/m 17 mei): 331 (absolute daling: 153; relatieve daling: 31,6%);
5) week 21 (18 t/m 24 mei): 238 (absolute daling: 93; relatieve daling: 28,1%).

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen 37 dagen (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 43 dagen is (1.090 -/- 182 =) 912. De gemiddelde daling per dag over de laatste 43 dagen is ((1.090 -/- 182 =) 912 : 43 =) 21,2. Dat is in totaal een daling van maar liefst 83,7%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 43 dagen is gelijk gebleven, op 2,0%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gedaald, van 61 naar 60.

2. NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
452 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een stijging van 7 ten opzichte van gisteren (een stijging van van 1,5%), en gisteren was een daling van 21 ten opzichte van eergisteren (een daling van 4,4%). De daling is dus een stijging geworden.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen week, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
1) week 20 (11 t/m 17 mei): 703 (startpunt);
2) week 21 (18 t/m 24 mei): 576 (absolute daling: 127; relatieve daling: 18,1%).

Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 16 dagen is (810 -/- 452 =) 358. De gemiddelde daling per dag over de laatste 16 dagen is ((810 -/- 445 =) 358 : 16 =) 22,3. Dat is in totaal een daling van 44,1%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 16 dagen is 2,8%.

Pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor - en ‘s ochtends werk ik ze hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[1] Een belangrijke kanttekening hierbij is de volgende. NICE blijft patiënten die gedurende hun ziekenhuisopnameperiode positief zijn getest voor COVID-19 beschouwen als COVID-19-patiënten, ook al hebben ze geen symptomen meer of zijn ze na een paar weken negatief getest. Oftewel: NICE volgt deze patiënten tot en met het einde van hun ziekenhuisopname. Als ze ze zouden volgen totdat ze negatief getest zijn, terwijl ze nog op de IC worden behandeld, dan zouden belangrijke uitkomsten voor deze patiëntengroep, zoals de mortaliteit en behandelduur, onjuist worden gemeten. (NICE staat trouwens voor: Nationale Intensive Care Evaluatie).

Wij volgen hier NICE en niet het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Beide zijn op zichzelf prima, maar wij gaan in dit topic uit van de cijfers van NICE, zoals je wanneer je twee weegschalen hebt ook maar beter steeds dezelfde kunt gebruiken. Er zijn een aantal redenen waardoor de cijfers van NICE en die van de LCPS verschillend zijn. De LNAZ en LCPS gebruiken NICE als belangrijkste bron, maar daarnaast ook nog andere bronnen. Verder is er een verschil doordat NICE in de meeste van haar grafieken uitgaat van bewezen COVID-19-status terwijl het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ) ook naar verdachte gevallen kijken. De aantallen van de ROAZ’en zijn daarom hoger. Vervolgens wordt NICE met deze bronnen gemiddeld, zodat de LCPS tot een zo actueel mogelijk getal komt.


[2] Als de daling een stijging wordt of andersom, maak ik de regel die het omslagpunt vormt vet. Als er geen wijziging is ten opzichte van de dag ervóór, maak ik de desbetreffende regel cursief.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 30-05-2020 09:00:25 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 30 mei 2020 @ 09:36:04 #102
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193380787
Onder de 100 gaat denk ik niet lukken voor 1-6 zou 150 te doen zijn?

Heel lekker dat er bijna geen instroom is, laat dat zou blijven
  zaterdag 30 mei 2020 @ 09:53:24 #103
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193380927
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:36 schreef AlwaysConnected het volgende:
Onder de 100 gaat denk ik niet lukken voor 1-6 zou 150 te doen zijn?
Dat denk ik niet,maar ik hoop dat ik ongelijk heb. De afgelopen paar dagen gaat het erg langzaam. Inmiddels ben ik blij met elke daling.
quote:
Heel lekker dat er bijna geen instroom is, laat dat zou blijven
Ja, inderdaad.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 30 mei 2020 @ 09:56:53 #104
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193380972
Dit vind ik trouwens echt fantastisch nieuws. Eentje in de categorie 'Beste uitvindingen sinds gesneden brood'.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193381092
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:56 schreef Federer-fan het volgende:
Dit vind ik trouwens echt fantastisch nieuws. Eentje in de categorie 'Beste uitvindingen sinds gesneden brood'.
Grappig, dat heb ik weken geleden al geroepen *O*

Net als mijn uitspraken over de basisscholen (geen extra bijdrage aan de verspreiding) had ik het hier zo te zien ook bij het juiste eind. En dat met simpel boerenverstand.

Maar je mag het ook geluk noemen :) Wil mijzelf niet op de borst kloppen, ik heb dat toen op basis van beperkte gegevens beweerd en zat toevallig goed.
pi_193381334
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:56 schreef Federer-fan het volgende:
Dit vind ik trouwens echt fantastisch nieuws. Eentje in de categorie 'Beste uitvindingen sinds gesneden brood'.
Briljant.

Zo kan jet het dus lokaal houden en niet meteen het hele land op slot gooien bij een eventuele volgende golf. Sterke stijging in een willekeurige plaats en je trekt de touwtjes aan aldaar en niet voor heel NL.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:47:47 #107
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193381373
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:43 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Briljant.

Zo kan jet het dus lokaal houden en niet meteen het hele land op slot gooien bij een eventuele volgende golf. Sterke stijging in een willekeurige plaats en je trekt de touwtjes aan aldaar en niet voor heel NL.
Ja, precies. Echt geweldig hoe ze zoiets bedenken - en dan ook nog uitvoeren.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193383174
Actuele cijfers COVID-19: 30 mei 2020
Positief geteste personen

46.257* (+131)
Ziekenhuisopnames 11.727
(+5)

Overleden personen

5.951** (+20)
Tap tap tap
pi_193383283
Bizar gunstige cijfers.
pi_193383335
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 18:53 schreef Federer-fan het volgende:


Maar ik ben een slechte verliezer...

Poll: Wil je echt dat F-f doorgaat met zijn dagelijkse post?
Nee, bij nader inzien niet
Nee, maar bedankt voor alles
Nee, laat maar
Nee, anders laat ik het je wel weten
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
In alle eerlijkheid, en positief bedoelt denk ik dat je ermee zou moeten stoppen, zonde van je energie, ik heb het nog nooit gelezen en heb best een brede interesse.

Kijken naar hoeveel landen weer toeristen ontvangen, welke maatschappijen weer vliegen, en of dat allemaal lukt is op dit moment IMO iets wat veel interessanter is om je zo uitgebreid in te verdiepen.

Met alle respect.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 14:23:58 #111
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193383353
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 14:21 schreef Za het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, en positief bedoelt denk ik dat je ermee zou moeten stoppen, zonde van je energie, ik heb het nog nooit gelezen en heb best een brede interesse.

[...]
Wat maakt dat het je niet interesseert?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193385015
Nog slechts 170 coronapatiënten op ic
Het aantal patiënten met het coronavirus op de intensive care is met 10 gedaald naar 170, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Er ligt nog altijd één patiënt in Duitsland op de ic. In totaal 589 mensen liggen met coronaklachten in het ziekenhuis, 29 minder dan gisteren. Daarnaast liggen 531 reguliere patiënten op de ic, 18 minder dan gisteren.

"Drie weken na de eerste versoepeling van maatregelen, het heropenen van de basisscholen en het hervatten van de werkzaamheden in de contactberoepen, daalt het aantal COVID-ic-patiënten gestaag verder. Dat is een gunstig teken", zegt Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.

Nu.nl
Tap tap tap
pi_193385030
En als semi-fan vind ik dit ook goed nieuws:

Oostenrijk geeft toestemming voor start F1-seizoen
Niets lijkt de start van het seizoen nu nog in de weg te staan, want het Oostenrijkse ministerie van Volksgezondheid heeft toestemming gegeven voor de races op de Red Bull Ring in Spielberg op 5 en 12 juli. Het is nu alleen nog wachten tot de Formule 1 het nieuws zelf bevestigt.

Volgens minister van Volksgezondheid Rudolph Anschober voldoet het concept van de race met enkele honderden toeschouwers aan de vereisten om een snelle verspreiding van het coronavirus te voorkomen. "Het is tot in detail beoordeeld door experts. En de organisatie van de Grand Prix en de regionale gezondheidsautoriteiten hebben alles goed afgestemd."
Tap tap tap
pi_193385053
En misschien komt hier wat uit:

Russisch vaccin op mensen getest
Rusland hoopt over twee weken een mogelijk vaccin tegen het coronavirus op mensen te kunnen testen. Er zijn al vrijwilligers geselecteerd, meldt minister Mikhail Mirashko van Volksgezondheid. Het is niet bekend om welk middel het gaat. In Rusland wordt aan vijftig verschillende vaccins gewerkt.

Een Chinees vaccin is mogelijk tegen de eind van dit jaar al op de markt, melden lokale autoriteiten. Het vaccin, ontwikkeld door wetenschappers van het laboratorium in Wuhan, hebben als test inmiddels 2.000 mensen het vaccin gegeven. De eerste bevindingen zouden positief zijn.
Tap tap tap
pi_193387358
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:49 schreef CherryLips het volgende:
En als semi-fan vind ik dit ook goed nieuws:

Oostenrijk geeft toestemming voor start F1-seizoen
Niets lijkt de start van het seizoen nu nog in de weg te staan, want het Oostenrijkse ministerie van Volksgezondheid heeft toestemming gegeven voor de races op de Red Bull Ring in Spielberg op 5 en 12 juli. Het is nu alleen nog wachten tot de Formule 1 het nieuws zelf bevestigt.

Volgens minister van Volksgezondheid Rudolph Anschober voldoet het concept van de race met enkele honderden toeschouwers aan de vereisten om een snelle verspreiding van het coronavirus te voorkomen. "Het is tot in detail beoordeeld door experts. En de organisatie van de Grand Prix en de regionale gezondheidsautoriteiten hebben alles goed afgestemd."
Zeker mooi nieuws. Als ze het allemaal goed regelen en afstemmen, dan kan het seizoen van start.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  zondag 31 mei 2020 @ 07:37:13 #116
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193396433
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks 1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC en 2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE.[1] Verder geef ik de - absolute en relatieve - wijzigingen in deze cijfers aan ten opzichte van eerdere dagen en weken.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
174 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is dus heel ver onder de belangrijke grens van 700, maar inmiddels is het nog minder dan een kwart(!) van die grens. Het is een daling van 4 ten opzichte van gisteren (een daling van 2,2%), en gisteren was eveneens een daling van 4 ten opzichte van eergisteren (een daling van 2,2%). De daling is dus gelijk gebleven.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen vijf weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
1) week 17 (20 t/m 26 april): 1.040 (startpunt);
2) week 18 (27 april t/m 3 mei): 816 (absolute daling: 224; relatieve daling: 21,5%);
3) week 19 (4 t/m 10 mei): 484 (absolute daling: 332; relatieve daling: 39,2%);
4) week 20 (11 t/m 17 mei): 331 (absolute daling: 153; relatieve daling: 31,6%);
5) week 21 (18 t/m 24 mei): 238 (absolute daling: 93; relatieve daling: 28,1%).

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen 37 dagen (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 44 dagen is (1.090 -/- 174 =) 916. De gemiddelde daling per dag over de laatste 44 dagen is ((1.090 -/- 174 =) 916 : 44 =) 20,9. Dat is in totaal een daling van maar liefst 84,0%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 44 dagen is gelijk gebleven, op 2,0%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. (Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.)

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gedaald, van 60 naar 59. Bij mijn weten is dit de eerste keer dat we onder de 60 uitkomen.

2. NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
446 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een daling van 6 ten opzichte van gisteren (een daling van 1,3%), en gisteren was een stijging van 7 ten opzichte van eergisteren (een stijging van 1,5%). De stijging is dus een daling geworden.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen week, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
1) week 20 (11 t/m 17 mei): 703 (startpunt);
2) week 21 (18 t/m 24 mei): 576 (absolute daling: 127; relatieve daling: 18,1%).

Hierbij de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 17 dagen is (810 -/- 446 =) 364. De gemiddelde daling per dag over de laatste 17 dagen is ((810 -/- 445 =) 364 : 17 =) 21,4. Dat is in totaal een daling van 45,0%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 17 dagen is 2,7%.

Pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor - en ‘s ochtends werk ik ze hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[1] Een belangrijke kanttekening hierbij is de volgende. NICE blijft patiënten die gedurende hun ziekenhuisopnameperiode positief zijn getest voor COVID-19 beschouwen als COVID-19-patiënten, ook al hebben ze geen symptomen meer of zijn ze na een paar weken negatief getest. Oftewel: NICE volgt deze patiënten tot en met het einde van hun ziekenhuisopname. Als ze ze zouden volgen totdat ze negatief getest zijn, terwijl ze nog op de IC worden behandeld, dan zouden belangrijke uitkomsten voor deze patiëntengroep, zoals de mortaliteit en behandelduur, onjuist worden gemeten. (NICE staat trouwens voor: Nationale Intensive Care Evaluatie).

Wij volgen hier NICE en niet het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Beide zijn op zichzelf prima, maar wij gaan in dit topic uit van de cijfers van NICE, zoals je wanneer je twee weegschalen hebt ook maar beter steeds dezelfde kunt gebruiken. Er zijn een aantal redenen waardoor de cijfers van NICE en die van de LCPS verschillend zijn. De LNAZ en LCPS gebruiken NICE als belangrijkste bron, maar daarnaast ook nog andere bronnen. Verder is er een verschil doordat NICE in de meeste van haar grafieken uitgaat van bewezen COVID-19-status terwijl het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ) ook naar verdachte gevallen kijken. De aantallen van de ROAZ’en zijn daarom hoger. Vervolgens wordt NICE met deze bronnen gemiddeld, zodat de LCPS tot een zo actueel mogelijk getal komt.


[2] Als de daling een stijging wordt of andersom, maak ik de regel die het omslagpunt vormt vet. Als er geen wijziging is ten opzichte van de dag ervóór, maak ik de desbetreffende regel cursief.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 31 mei 2020 @ 14:08:41 #117
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193400626
Actuele cijfers COVID-19: 31 mei 2020
Positief geteste personen

46.442* (+185)
Ziekenhuisopnames 11.735
(+8)

Overleden personen

5.956** (+5)
Tap tap tap
  zondag 31 mei 2020 @ 14:26:10 #118
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193400912
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:08 schreef CherryLips het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 31 mei 2020
Positief geteste personen

46.442* (+185)
Ziekenhuisopnames 11.735
(+8)

Overleden personen

5.956** (+5)
Zou het lukken morgen 1-6
Ziekenhuis opname 0
Overleden 0

Dat zou een mooi statement zijn
pi_193401182
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:26 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Zou het lukken morgen 1-6
Ziekenhuis opname 0
Overleden 0

Dat zou een mooi statement zijn
Ik hoop het, dat zou zeker een mooi statement zijn. Maar ik denk dat we dat net niet gaan redden. Wel mooie cijfers weer vandaag zeg!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_193401762
Wederom blij met de cijfers, het ergste is echt wel achter de rug. Hopelijk blijft het zo met de horeca open.
  zondag 31 mei 2020 @ 15:58:58 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193402236
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:24 schreef GereDathan het volgende:
Wederom blij met de cijfers, het ergste is echt wel achter de rug. Hopelijk blijft het zo met de horeca open.
Natuurlijk blijft het zo. De scholen en de kappers zouden ook brandhaarden worden, niks van gemerkt.
pi_193402671
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Natuurlijk blijft het zo. De scholen en de kappers zouden ook brandhaarden worden, niks van gemerkt.
Klopt, ik denk ook dat het gewoon goed gaat. Maar vind het vooral spannend of de stomkoppen wegblijven (diegenen die op drukke strandjes gaan liggen).
pi_193403209
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 16:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt, ik denk ook dat het gewoon goed gaat. Maar vind het vooral spannend of de stomkoppen wegblijven (diegenen die op drukke strandjes gaan liggen).
Stomkoppen mogen van mij best naar de terrassen, als ze zich maar aan de regels houden. Echter zie ik nu dus mensen elkaar al handen geven en elkaar gedag zoenen. Bij mijn buren staat er een tuin feestje in de planning. Ben benieuwd hoe ze elkaar begroeten. Ik vrees dat we er nog niet van af zijn. Probeer positief te blijven, maar ja het blijven mensen hé, raar soort !
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  zondag 31 mei 2020 @ 17:33:48 #124
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193403722
Aantal patiënten op IC's neemt met 11 af tot 159
Het aantal Nederlandse patiënten op de IC's is van zaterdag op zondag met 11 afgenomen, tot 159. Ook liggen er nog eens 501 patiënten zonder covid-19-klachten op de intensive cares. Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding spreekt van een "lage bezetting". "Dat komt omdat huisartsen en ziekenhuizen kennelijk langer nodig hebben om de reguliere zorg weer op te starten", zegt voorzitter Kuipers.

In Duitsland is verder nog één Nederlandse patiënt met covid-19 opgenomen. Verder liggen er nog 544 patiënten met coronaklachten buiten de IC in het ziekenhuis.

NOS
Tap tap tap
  zondag 31 mei 2020 @ 17:47:07 #125
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193403947
Voor het eerst in 2,5 maanden geen doden in Zweden
Voor het eerst sinds 13 maart zijn er in Zweden in 24 uur tijd geen doden gemeld als gevolg van het coronavirus. De autoriteiten sluiten desondanks niet uit dat er toch mensen zijn overleden, aangezien er in het weekend een vertraging in de cijfers zit.

Nu.nl
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')