abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:53:42 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193335234




Originele openingspost van Stratotanker:
quote:
Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geïnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:54:00 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193335238
Kak, typo in de OP.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_193335260
Ik las placenta :')
Tap tap tap
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:05:13 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193335379
Recente aanwinsten op plantjesgebied:

Mevrouw Venus F. O+

Recent verpot met een nieuw zusje naar een terrarium met steentjes O+



Pannekoekplant O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_193335517
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:05 schreef SEMTEX het volgende:
Recente aanwinsten op plantjesgebied:

Mevrouw Venus F. O+
[ afbeelding ]
Recent verpot met een nieuw zusje naar een terrarium met steentjes O+
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Pannekoekplant O+
Een Flytrap! Vet 8-) En volgens mij zie ik ook een sarracenia ernaast staan.

Zit die ene nou aan zijn eigen bloemstengel te knagen trouwens? :') Ik heb hier ook wel eens dat de vallen elkaar aan het vangen zijn. Soms zijn het net van die honden die achter hun eigen staart aan zitten. Ga je hem haar in bloei laten komen?



Dit is de mijne. Die woont wel binnen, maar hij gaat best lekker. Vangt ook wel eens wat uit zichzelf. Hij heeft van de week twee fruitvliegjes te pakken gekregen.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 27-05-2020 12:23:40 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193337069
Prachtig O+
pi_193337363
Mijn bekerplant (Monkey Jars) at al mijn rouwmugjes op. Heel fijn!

Even de mooiste plant spammen die ik ooit gekocht heb: O+
pi_193337403
Ik vermoord die vleeseters altijd :') Het is ontzettend droog bij mij in huis, en ze hebben speciale bodem enzo nodig, en regenwater. Drama.
Ik heb nog wel zo'n glazen pot met deksel staan, zo'n mini-terrarium, maar dan moet ik nog wel de juiste bodem hebben.
Tap tap tap
pi_193337448
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:39 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn bekerplant (Monkey Jars) at al mijn rouwmugjes op. Heel fijn!

Even de mooiste plant spammen die ik ooit gekocht heb: O+
[ afbeelding ]
Is dit jouw huis!? 😀
pi_193337565
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik vermoord die vleeseters altijd :') Het is ontzettend droog bij mij in huis, en ze hebben speciale bodem enzo nodig, en regenwater. Drama.
Ik heb nog wel zo'n glazen pot met deksel staan, zo'n mini-terrarium, maar dan moet ik nog wel de juiste bodem hebben.
De Hornbach verkoopt 'Fleisch Fressende Pflanzen'-grond :)

De mijne zitten in een combinatie van dat, spahnummos en kwartszand. En dus absoluut geen enkele vorm van voedingsstoffen. Het kalk in kraanwater is al teveel voor ze inderdaad.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193337598
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:44 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Is dit jouw huis!? 😀
Bijna. ;-) Nee, dit is de winkel. Deze plant kan ik helaas niet in huis hebben, anders had ik het waarschijnlijk nog gedaan ook.
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:01:08 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193337686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Een Flytrap! Vet 8-) En volgens mij zie ik ook een sarracenia ernaast staan.

Ja, die is RIP, vredig heen gegaan ;(

quote:
Zit die ene nou aan zijn eigen bloemstengel te knagen trouwens? :')
Alleen na de overpotting, uiteindelijk liet-ie/ze gelukkig zichzelf los :')

quote:
Ik heb hier ook wel eens dat de vallen elkaar aan het vangen zijn. Soms zijn het net van die honden die achter hun eigen staart aan zitten. Ga je hem haar in bloei laten komen?
Als in: dat we het bloempje laten uitkomen? We geven Venus alle ruimte O+

quote:
[ afbeelding ]

Dit is de mijne. Die woont wel binnen, maar hij gaat best lekker. Vangt ook wel eens wat uit zichzelf. Hij heeft van de week twee fruitvliegjes te pakken gekregen.
Oh, niet eens in een laagje water? Dat is knap en wonderlijk dat-ie goed blijft zo. We hebben Venus hier in het begin zelf gevoerd, maar het tempo lag te hoog, want ze kreeg niet alle vliegjes verteerd en sommige blaadjes stierven af. Wel een mooie grote al O+

We vangen hier tr. regenwater op in een ton, dat is het water wat ze krijgen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:02:55 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193337709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:39 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn bekerplant (Monkey Jars) at al mijn rouwmugjes op. Heel fijn!

Even de mooiste plant spammen die ik ooit gekocht heb: O+
[ afbeelding ]
:o Dat lijkt op een verre liefde van me: ik noemde hem/haar de dansende plant. Ze ruisde soms 's avonds of 's nachts met haar blaadjes. Hele mooie grote plant, totdat mijn moeder langs kwam en alle bladeren afknipte bijna tot aan de stam... weet nog steeds niet waarom. Wat is de naam van de plant? Dan kan ik eens kijken of ik hem weer kan vinden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_193337789
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:o Dat lijkt op een verre liefde van me: ik noemde hem/haar de dansende plant. Ze ruisde soms 's avonds of 's nachts met haar blaadjes. Hele mooie grote plant, totdat mijn moeder langs kwam en alle bladeren afknipte bijna tot aan de stam... weet nog steeds niet waarom. Wat is de naam van de plant? Dan kan ik eens kijken of ik hem weer kan vinden.
Deze danst niet, geloof ik. Nog niet gezien in ieder geval. Dit is de Philodendron Red Beauty
pi_193337792
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, die is RIP, vredig heen gegaan ;(
[..]

Alleen na de overpotting, uiteindelijk liet-ie/ze gelukkig zichzelf los :')
[..]

Als in: dat we het bloempje laten uitkomen? We geven Venus alle ruimte O+
[..]

Oh, niet eens in een laagje water? Dat is knap en wonderlijk dat-ie goed blijft zo. We hebben Venus hier in het begin zelf gevoerd, maar het tempo lag te hoog, want ze kreeg niet alle vliegjes verteerd en sommige blaadjes stierven af. Wel een mooie grote al O+

We vangen hier tr. regenwater op in een ton, dat is het water wat ze krijgen.
In die pot zit water :) Hij zit zelf in een plastic potje, onderin die pot ligt een laag hydrokorrels (die ik elke paar maanden ververs want dag mag natuurlijk niet oplossen in het water) en in principe staat de onderkant van het plastic bakje altijd in het water.

Blaadjes die afsterven is wel een normaal proces overigens, elke val kan zo'n 4 a 5 keer dichtslaan, dan worden ze zwart en gaan ze dood. Bijvoeren doe ik soms, maar nu zitten er vier van de vallen vol (waarvan één handmatig) dus da's wel even genoeg.

De bloemetjes kosten de plant behoorlijk wat kracht overigens. Ik heb ze nooit tot bloei laten komen maar eigenlijk ben ik ook wel een voorstander van planten gewoon hun gang laten gaan :) Ik denk dat ik deze volgend jaar ook in bloei laat komen. De rizoom is al behoorlij k groot dus hij heeft flink wat reserves en ik wil die bloem ook wel eens in het echt zien onderhand.


quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:o Dat lijkt op een verre liefde van me: ik noemde hem/haar de dansende plant. Ze ruisde soms 's avonds of 's nachts met haar blaadjes. Hele mooie grote plant, totdat mijn moeder langs kwam en alle bladeren afknipte bijna tot aan de stam... weet nog steeds niet waarom. Wat is de naam van de plant? Dan kan ik eens kijken of ik hem weer kan vinden.
's Avonds ruisen dat moet haast wel een Calathea-achtige zijn. Andere soorten in die groep zijn Ctenanthe en Maranta. Maar dit is geen van die drie :{

Zou het kunnen dat jij een Calathea Triostar had? :)

Lastige planten overigens }:|

[ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 27-05-2020 15:13:58 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:13:52 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193337894
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:08 schreef BlackLining het volgende:

Zou het kunnen dat jij een Calathea Triostar had? :)
Ik twijfel, omdat sommige Triostars (als ik google) lichtere blaadjes hebben en minder lange stengels. Volgens mij was mijn plant donkerder van blad en had veel langere, dunnere blaadjes.

Ergens in de krochten van mijn pc heb ik vast nog wel een foto.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_193339820
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik twijfel, omdat sommige Triostars (als ik google) lichtere blaadjes hebben en minder lange stengels. Volgens mij was mijn plant donkerder van blad en had veel langere, dunnere blaadjes.

Ergens in de krochten van mijn pc heb ik vast nog wel een foto.
Misschien staat ie hier tussen? Zij hebben best veel soorten.

https://www.florastore.com/nl/search/calathea/?limit=36
pi_193341655
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In die pot zit water :) Hij zit zelf in een plastic potje, onderin die pot ligt een laag hydrokorrels (die ik elke paar maanden ververs want dag mag natuurlijk niet oplossen in het water) en in principe staat de onderkant van het plastic bakje altijd in het water.

Blaadjes die afsterven is wel een normaal proces overigens, elke val kan zo'n 4 a 5 keer dichtslaan, dan worden ze zwart en gaan ze dood. Bijvoeren doe ik soms, maar nu zitten er vier van de vallen vol (waarvan één handmatig) dus da's wel even genoeg.

De bloemetjes kosten de plant behoorlijk wat kracht overigens. Ik heb ze nooit tot bloei laten komen maar eigenlijk ben ik ook wel een voorstander van planten gewoon hun gang laten gaan :) Ik denk dat ik deze volgend jaar ook in bloei laat komen. De rizoom is al behoorlij k groot dus hij heeft flink wat reserves en ik wil die bloem ook wel eens in het echt zien onderhand.
[..]

's Avonds ruisen dat moet haast wel een Calathea-achtige zijn. Andere soorten in die groep zijn Ctenanthe en Maranta. Maar dit is geen van die drie :{

Zou het kunnen dat jij een Calathea Triostar had? :)

Lastige planten overigens }:|
De Triostar lastig? Ik heb hier eentje staan doet het als een tierelier! Hij heeft een Elho pot met zo'n groen dingetje dat waterniveau aan geeft en daar is hij heel blij mee
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:12:15 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193350112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:55 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Misschien staat ie hier tussen? Zij hebben best veel soorten.

https://www.florastore.com/nl/search/calathea/?limit=36
Hij staat er, vreemd genoeg, niet tussen. Dit weekend ff zoeken naar de foto.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_193352122
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hij staat er, vreemd genoeg, niet tussen. Dit weekend ff zoeken naar de foto.
Ze verkopen misschien niet alle soorten.
pi_193358834
}:| Ik vind net schildluis op mijn Ficus ginseng. Ik heb hem nu eerst afgespoeld en besproeid met water, zeep en spiritus. Straks kijken of ze er nu allemaal af willen komen. Of heb ik dan nog iets anders nodig?
pi_193359319
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:30 schreef Dragonberry het volgende:
}:| Ik vind net schildluis op mijn Ficus ginseng. Ik heb hem nu eerst afgespoeld en besproeid met water, zeep en spiritus. Straks kijken of ze er nu allemaal af willen komen. Of heb ik dan nog iets anders nodig?
Borstelen? :)
pi_193359836
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:30 schreef Dragonberry het volgende:
}:| Ik vind net schildluis op mijn Ficus ginseng. Ik heb hem nu eerst afgespoeld en besproeid met water, zeep en spiritus. Straks kijken of ze er nu allemaal af willen komen. Of heb ik dan nog iets anders nodig?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193360209
Ik heb per ongeluk een Philo hastattum, Philo imperial green en (nog) een Rhaphidophora tetrasperma opgepikt onderweg naar huis :+
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:11:42 #25
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193360507
Die musa die in mijn kneuzenpakket zat had ik meteen al in een grotere pot gezet, maar de wortels komen er nu al (eigenlijk paar weken terug al) onderuit. Moet ik hem alweer verpotten? :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_193365025
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:11 schreef Dagoduck het volgende:
Die musa die in mijn kneuzenpakket zat had ik meteen al in een grotere pot gezet, maar de wortels komen er nu al (eigenlijk paar weken terug al) onderuit. Moet ik hem alweer verpotten? :P
Mijn Musa vond zijn standplek niet leuk en begon zielig te worden. Nu een weekje op z'n andere plek nieuw blad en 2 jongen opeens er naast :@ even de kans geven en binnenkort een andere pot halen
  vrijdag 29 mei 2020 @ 10:40:27 #27
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193365868
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:36 schreef Goitske het volgende:

[..]

Mijn Musa vond zijn standplek niet leuk en begon zielig te worden. Nu een weekje op z'n andere plek nieuw blad en 2 jongen opeens er naast :@ even de kans geven en binnenkort een andere pot halen
Bij mij staat ie direct achter een raam op het zuiden. Staat niet altijd in de volle zon vermoed ik omdat we wel het zonnescherm uit hebben als de zon schijnt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 29 mei 2020 @ 14:06:27 #28
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_193368832
Volgens mij probeert mijn calathea te bloeien
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_193370141
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- zoiets ja
Ik heb zonnebloem olie toegevoegd aan mijn spray en ik spuit ze nu met een gerichte straal van de plant af. Vanmorgen al veel eraf gekregen, maar ze zitten op aardig wat plekjes verstopt.
pi_193370994
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 10:40 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Bij mij staat ie direct achter een raam op het zuiden. Staat niet altijd in de volle zon vermoed ik omdat we wel het zonnescherm uit hebben als de zon schijnt.
Ik heb hem nu verplaatst naar een vensterbank, denk dat hij te weinig zonlicht kreeg dat hij dat niet leuk vond. Nu heeft hij in de ochtend wat uren zon, in de middag is hij uit de zon dus geloof dat hij het hier fijner vind
pi_193384789


<3
pi_193410356
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:32 schreef Koettie het volgende:
[ afbeelding ]

<3
Omg Koettie heb je daar nou een fun bun staan? Die vind ik zooooo leuk <3
maar kom alleen maar de gigantische maat tegen
pi_193411614
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:17 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Omg Koettie heb je daar nou een fun bun staan? Die vind ik zooooo leuk <3
maar kom alleen maar de gigantische maat tegen
Yes. Deze was ooit giga maar trips 😭 maar komen nu nieuwe blaadjes aan gelukkig. Heb haar van vulca in aarde gezet van de week, ben klaar met vulca. Kan nooit zien hoe 't ziet met water.
pi_193418295
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:32 schreef Koettie het volgende:
[ afbeelding ]

<3
Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij hebben je monstera's dorst. Ze zijn slap en glansloos. :X
pi_193418410
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:49 schreef Maerwynn het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij hebben je monstera's dorst. Ze zijn slap en glansloos. :X
Iknow, die heb ik ook deze week uit de vulca getrokken. En ze zijn nog herstellende van trips 🙄
pi_193429042
Mijn Flytrap heeft vandaag toen ik aan het werk was vier vliegen gevangen! Échte vliegen ook, geen fruitvliegjes.

Trots 8-) hij wordt echt steeds zelfstandiger, zelf jagen enzo
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193429789
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:04 schreef BlackLining het volgende:
Mijn Flytrap heeft vandaag toen ik aan het werk was vier vliegen gevangen! Échte vliegen ook, geen fruitvliegjes.

Trots 8-) hij wordt echt steeds zelfstandiger, zelf jagen enzo
Geniet ervan, ze worden zo snel groot ;(
Tap tap tap
pi_193500886
Vandaag... kaart in envelop in de bus.
Knalgroen, onbekend handschrift.. denk wat is dat nou.
Maar op de achterkant bleek een adres in servie te staan.

Lithopszaadjes *O*
Bunny ear zaadjes *O*

En een extra zakje met lithops seed mix.
Dat betekent dus effectief dat ik dus straks met een beetje mazzel/pech dus 21 verschillende levende stenen in huis heb wonen.

Ik voorzie toch een issue _O-

Maar wel onwijs nieuwsgierig wat er in die mix zit... webshop heeft 127 verschillende soorten en de ene nog gekker/mooier dan de ander.
pi_193500929
Iemand hier weleens lithopsen gezaaid zelf?
Ongeveer elke beschrijving online is anders zie ik.

Denk dat ik maar voor dit ga.. dat klinkt het meest logisch wat mij betreft.

https://www.sublimesucculents.com/lithops-complete-care-guide/

Leuk experiment met hopelijk ook onwijs cool resultaat
pi_193500986
Ik heb dus laatst lithops gezaaid! En ze gaan echt goed nu!
Ik heb onderin een mix van cactusgrond+perliet, en bovenop perliet gegooid zorgt voor steun voor de kleine groeiende plantjes (kleine steentjes is beter maar die had ik niet :') ) en dan zand in het zakje zaadjes doen en dat eroverheen uitstrooien!
pi_193501322
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 09:55 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ik heb dus laatst lithops gezaaid! En ze gaan echt goed nu!
Ik heb onderin een mix van cactusgrond+perliet, en bovenop perliet gegooid zorgt voor steun voor de kleine groeiende plantjes (kleine steentjes is beter maar die had ik niet :') ) en dan zand in het zakje zaadjes doen en dat eroverheen uitstrooien!
Dat laatste is wel slim... want die zaadjes zijn wel echt miniatuur.

Hier ook cactusgrond met lavasteen in de post...
hier alleen aquarium steentjes.
Knalblauw ook nog :)


En volgens mij was jij de veroorzaker van dit verhaal _O-

Heb je foto’s gemaakt? Vind ik wel leuk om te zien :)
pi_193502263
Ja ik ben inderdaad de veroorzaker, oepsie :P

Ik heb bijna alle bakjes in zakjes zitten dus dat is lastig foto’s maken, maar ik zal binnenkort even kijken of het me lukt!

De bunny ears krijgen al wel echt oortjes O+
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:20:00 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193503506
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:55 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Misschien staat ie hier tussen? Zij hebben best veel soorten.

https://www.florastore.com/nl/search/calathea/?limit=36
Foto eindelijk gevonden:

Misschien toch een calathea?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_193503981
Ik gok een Maranta, die hebben een wat langere 'stam' waarmee ze verder groeien. Calatheas groeien meer in een bosje.

Zijn wel familie trouwens, samen met de Ctenanthe en Stromanthe. De eigenschap die ze delen is dat ze 's avonds hun bladeren dichtklappen.

Edit: na een Google poging: Stromanthe Sanguinea (Triostar)?

Marantas hebben wat bredere bladeren met duidelijkere tekening.

[ Bericht 7% gewijzigd door BlackLining op 06-06-2020 14:06:05 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193504169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:28 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ja ik ben inderdaad de veroorzaker, oepsie :P

Ik heb bijna alle bakjes in zakjes zitten dus dat is lastig foto’s maken, maar ik zal binnenkort even kijken of het me lukt!

De bunny ears krijgen al wel echt oortjes O+
Exschoonpaps neemt kiezeltjes mee morgen.
Ben benieued.. die zijn wel weer wat aan de grote kant dan. Maar wel wat ronder dan aquariumsteentjes... en denk dat ze er wel gewoon bovenuit moeten kunnen groeien.

Ik kreeg wel de indruk dat ie me een beetje raar vond _O-
pi_193506452
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 11:28 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ja ik ben inderdaad de veroorzaker, oepsie :P

Ik heb bijna alle bakjes in zakjes zitten dus dat is lastig foto’s maken, maar ik zal binnenkort even kijken of het me lukt!

De bunny ears krijgen al wel echt oortjes O+
Hoelang wil je de zakjes er op houden trouwens?

Ik las ergens dat het ook weer niet te lang moet ivm dat ze vooral gewend zijn aan droog.
pi_193511509
Je kan ze er zeker een half jaar in houden, maar dan zitten we in september, en ik denk dat ik ze er dan in de winter ook in laat zitten, want dan zijn ze sws nog te jong om te overwinteren in de serre bij de andere cactussen...

Ik moet even kijken, ligt er ook aan hoe groot ze al zijn straks, als ze nog mini zijn vlak voor de winter laat ik ze erin, als ze op een gegeven moment hun bakje ontgroeien zal ik ze wss wel eerder eruit halen, maar dat is dus even afwachten!
  zondag 7 juni 2020 @ 14:27:21 #48
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_193521883
Meldt. :)

Ben absoluut geen talent met planten maar vindt het wel heel cool. Binnenkort weer nieuwe planten aanschaffen. Onlangs onze binnenplanten weggedaan omdat ze allemaal overleden waren. Zelfs 2 Yucca's terwijl die toch tegen een stootje kunnen.

Ik lees dit uiteraard vaker maar wil nu proberen ze toch wat langer in leven te houden. Ik zag Plantsome voorbij komen, daar zal ik eens naar gluren.
Verder hebben wij een appartement met zo'n WTW-systeem. De planten stonden onder de uitblaasventielen. Kan dit de oorzaak zijn dat de planten het zo slecht doen hier? Verder staan ze voor een groot raam wat zich op het Noord-Oosten bevindt. Dus veel licht maar wel indirect.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_193521903
Ik moet een deel van mijn planten verhuizen. Blijkbaar zijn ze giftig voor katten en ik krijg in juli 2 kittens. Daar gaat mijn monstera, gelukkig mag hij naar een vriendin en kan ik hem daar verder groot zien worden. Mijn croton en lepelplanten gaan naar een vriend van mijn man en mogen daar verder hun pot uitgroeien.

Nu mag ik op zoek naar planten die katvriendelijk zijn en die mijn man ook nog eens mooi vind🤨. Dat wordt het lastige, want ik vind calanteas en bromelias niet mooi en te lastig. Doe mij maar parapluplanten en graslelies. Maar die vind hij niet mooi.
  zondag 7 juni 2020 @ 14:31:57 #50
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_193521937
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:27 schreef YourCaptor het volgende:
Meldt. :)

Ben absoluut geen talent met planten maar vindt het wel heel cool. Binnenkort weer nieuwe planten aanschaffen. Onlangs onze binnenplanten weggedaan omdat ze allemaal overleden waren. Zelfs 2 Yucca's terwijl die toch tegen een stootje kunnen.

Ik lees dit uiteraard vaker maar wil nu proberen ze toch wat langer in leven te houden. Ik zag Plantsome voorbij komen, daar zal ik eens naar gluren.
Verder hebben wij een appartement met zo'n WTW-systeem. De planten stonden onder de uitblaasventielen. Kan dit de oorzaak zijn dat de planten het zo slecht doen hier? Verder staan ze voor een groot raam wat zich op het Noord-Oosten bevindt. Dus veel licht maar wel indirect.
Ja dat kan de oorzaak zijn dat je planten het zo slecht doen. Veel luchtstroom en dan ook nog eens warme droge lucht zorgt voor uitdroging van de planten.
Noord-oosten zou geen probleem moeten zijn want dat heb ik ook en heelveel planten doen het top. Wel planten uitgekozen die wat meer schaduwrijke plekken houden.

Dus nieuwe planten uitzoeken die wat donkerder kunnen staan en ze niet boven je uitblaasventielen zetten.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')