Kan ik wel hebbenquote:
Kom op, Robert Lemm, fluisteraar van Baudet, die het in de Tegenlicht-uitzending van afgelopen zondag gewoon zonder gêne heeft over de vitaliteit van het blanke ras. De JFvD appgroepen waar teksten in gekalkt worden die echt niet door de beugel kunnen en pas na ophef in de media worden veroordeeld en desbetreffende leden worden geroyeerd en als klap op de vuurpijl hebben we vandaag de rechterhand van Baudet, Frederik "Freek" Jansen, die de holocaust relativeert. Hij is naar alle waarschijnlijkheid een van de mensen geweest die mee heeft geschreven aan de befaamde boreale speech. Nou, fijn clubje hoor.quote:
Nou ga dan maar vooral door hoor. Maar vergeet niet jezelf tussendoor moreel superieur te voelen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:30 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Kom op, Robert Lemm, fluisteraar van Baudet, die het in de Tegenlicht-uitzending van afgelopen zondag gewoon zonder gêne heeft over de vitaliteit van het blanke ras. De JFvD appgroepen waar teksten in gekalkt worden die echt niet door de beugel kunnen en pas na ophef in de media worden veroordeeld en desbetreffende leden worden geroyeerd en als klap op de vuurpijl hebben we vandaag de rechterhand van Baudet, Frederik "Freek" Jansen, die de holocaust relativeert. Hij is naar alle waarschijnlijkheid een van de mensen geweest die mee heeft geschreven aan de befaamde boreale speech. Nou, fijn clubje hoor.
Hier ben ik het wel mee eens. Met als disclaimer dat dit ook in app-groepen van jeugd-VVD clubje scheen te gebeuren. En dus ligt het gewoon aan het antisemitische segment in Nederland en niet per se bij FvD.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:30 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Kom op, Robert Lemm, fluisteraar van Baudet, die het in de Tegenlicht-uitzending van afgelopen zondag gewoon zonder gêne heeft over de vitaliteit van het blanke ras. De JFvD appgroepen waar teksten in gekalkt worden die echt niet door de beugel kunnen en pas na ophef in de media worden veroordeeld en desbetreffende leden worden geroyeerd en als klap op de vuurpijl hebben we vandaag de rechterhand van Baudet, Frederik "Freek" Jansen, die de holocaust relativeert. Hij is naar alle waarschijnlijkheid een van de mensen geweest die mee heeft geschreven aan de befaamde boreale speech. Nou, fijn clubje hoor.
Je moet eens kijken wat onze leerlingen allemaal spuien.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Met als disclaimer dat dit ook in app-groepen van jeugd-VVD clubje scheen te gebeuren. En dus ligt het gewoon aan het antisemitische segment in Nederland en niet per se bij FvD.
Ik ben afgelopen week gecanceld, dus mijn morele suprioriteit hangt al aan de wilgen. Dit heeft niets met morele superioriteit te maken. De mensen die op FvD hebben gestemd die dit niet doen vanwege hun Erkenbrand-overtuigingen maar politiek in de steek gelaten zijn door groen-ideologie en neoliberaal rechts verdienen beter dan FvD.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:32 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nou ga dan maar vooral door hoor. Maar vergeet niet jezelf tussendoor moreel superieur te voelen.
Maar nu klink jij weer een beetje als dat wanneer moslimjongeren het doen dat je het van Forum ook niet hoeft te bestrijden. Distantieer je er gewoon beide vanquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je moet eens kijken wat onze leerlingen allemaal spuien.
Ik kan je verzekeren dat hier 0,0 blank superioriteitsgevoel bij zit.
Er is een verschil tussen stickers en memes en het verheerlijken van de daden van een Anders Breivik. We hebben hier op FOK! ook gewoon de 4045 meme, dat is echt heel wat anders.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Met als disclaimer dat dit ook in app-groepen van jeugd-VVD clubje scheen te gebeuren. En dus ligt het gewoon aan het antisemitische segment in Nederland en niet per se bij FvD.
Ik walg sowieso van anti-semitisme. Al honderden keren gezegd. Wil het best nog eens voor je zeggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar nu klink jij weer een beetje als dat wanneer moslimjongeren het doen dat je het van Forum ook niet hoeft te bestrijden. Distantieer je er gewoon beide van
Daar heb je wel gelijk in ja. Ik gooi er zelf ook nog weleens een Oh Jew-tje in. Al is het wel een klein beetje hypocriet denk ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:36 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen stickers en memes en het verheerlijken van de daden van een Anders Breivik. We hebben hier op FOK! ook gewoon de 4045 meme, dat is echt heel wat anders.
Maar waarom noem je Naat dan moreel superieur? Hij benoemt het alleen maarquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik walg sowieso van anti-semitisme. Al honderden keren gezegd. Wil het best nog eens voor je zeggen.
Zijn hele woordkeuze. Komt dat niet zo op je over als je het leest?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar waarom noem je Naat dan moreel superieur? Hij benoemt het alleen maar
Ik weet niet, vind dat hij het gewoon correct verwoord eigenlijk. En het is ook niet echt een fijn clubje nee, dus ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zijn hele woordkeuze. Komt dat niet zo op je over als je het leest?
Woorden staan niet gelijk aan racisme of wat dan ook.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in ja. Ik gooi er zelf ook nog weleens een Oh Jew-tje in. Al is het wel een klein beetje hypocriet denk ik.
En onder Ajacieden.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik walg sowieso van anti-semitisme. Al honderden keren gezegd. Wil het best nog eens voor je zeggen.
Kan liggen aan de locatie en demografie, maar ik heb in 34 jaar 2 blanke personen gekend die Jodenhater waren. Ik heb 1 Joodse jongen gekend. Maar het aantal anti-semieten onder de Marokkaanse jeugd is echt bizar.
Eerder onder Feyenoordersquote:
Als je geen hopeloos verouderde technologie in bezit hebt gaat dat echt wel wat sneller hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:43 schreef 00wildchild het volgende:
Waarom duurt het twee uur om 100gb over te zetten anno 2020.
Wat denk je dat er bij hen thuis uit de televisie komt?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kan liggen aan de locatie en demografie, maar ik heb in 34 jaar 2 blanke personen gekend die Jodenhater waren. Ik heb 1 Joodse jongen gekend. Maar het aantal anti-semieten onder de Marokkaanse jeugd is echt bizar.
Als nog klopt jouw verhaal niet. Het is niet dat je alle Marokkanen kent.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eerder onder Feyenoorders
Ajacieden gebruiken het als geuzennaam. Wat ik overigens ook wel merkwaardig vind verder, lekker met een Israëlische vlag naar het stadion komen
Muziek van 3robiquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:46 schreef TTSS het volgende:
[..]
Wat denk je dat er bij hen thuis uit de televisie komt?
Klopt wel. Maar het is meer dat als je er zelf fel op tegen bent dat je dan wel te pas en te onpas jodengrapjes of memes over Anne Frank post. Ik doe het zelf verder regelmatig dus dan kan je je wel afvragen of dat, hoewel het misschien niet antisemtisch is, wel een beetje tegenstrijdigquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Woorden staan niet gelijk aan racisme of wat dan ook.
Het is de intentie. Het woord "nigger" is niet racistisch. De mensen die het gebruiken om andere mensen neer te halen of te denigreren wegens hun huidskleur, die zijn racistisch. Dat ligt aan de intentie en de context, niet aan het woord zelf.
Naja MacBook uit 2012 en usb 2. Zooo hopeloos lijkt dat me niet. Hij is wel up to date maar traag als kak verder door nog nooit schoongemaakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je geen hopeloos verouderde technologie in bezit hebt gaat dat echt wel wat sneller hoor
?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:46 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Als nog klopt jouw verhaal niet. Het is niet dat je alle Marokkanen kent.
Haha ook jaquote:
Alles aan die kneus is onaantrekkelijk.quote:
Dat is niet Arabischquote:
BOEIENDDDDDDquote:
Die is dan toch ook alweer 8 jaar oudquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:48 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Naja MacBook uit 2012 en usb 2. Zooo hopeloos lijkt dat me niet. Hij is wel up to date maar traag als kak verder door nog nooit schoongemaakt.![]()
Ja maar doet het nog prima haha. Behalve dan dat er twee uur bij zijn gekomen en hij nog niet eens op 7gb zitquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die is dan toch ook alweer 8 jaar oud
Gooi er een SSD in, als dat nog niet is gebeurd. Dat moet hem sowieso sneller makenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:07 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja maar doet het nog prima haha. Behalve dan dat er twee uur bij zijn gekomen en hij nog niet eens op 7gb zit
Ik heb geen idee wat dat isquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gooi er een SSD in, als dat nog niet is gebeurd. Dat moet hem sowieso sneller maken
Dat is een Solid State Drive, ipv een harde schijf waar bewegende onderdelen in zitten, dus een stuk sneller, maakt geen lawaai, en gaat minder snel kapotquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:11 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dat isen of dat nog nuttig of waardevol is bij zo’n oud ding? Niet dat ik voorlopig een nieuwe kan kopen ofzo.
Aaaaha. Ja nou is niet nodig denk ik als ‘ie straks weer draait. Kon vroeger zo’n beetje ieder Adobe ding open hebben staan en dan ook nog zware render programma’s draaien tegelijk dus dat zal straks ook weer kunnen hopelijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is een Solid State Drive, ipv een harde schijf waar bewegende onderdelen in zitten, dus een stuk sneller, maakt geen lawaai, en gaat minder snel kapot![]()
Een soort USB stick maar dan in vorm van een harde schijf.
Ah oké ja als het niet hoeft gewoon zo laten.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:16 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Aaaaha. Ja nou is niet nodig denk ik als ‘ie straks weer draait. Kon vroeger zo’n beetje ieder Adobe ding open hebben staan en dan ook nog zware render programma’s draaien tegelijk dus dat zal straks ook weer kunnen hopelijk.
Ja zolang ik nog de nodige programma’s kan updaten en draaien hierop ga ik niets doen. Duur zat die klote dingen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ah oké ja als het niet hoeft gewoon zo laten.
SSD van 500 GB is 60-70 euro dus dat valt op zich mee. Starten wel je programma's lekker snel op.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:19 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja zolang ik nog de nodige programma’s kan updaten en draaien hierop ga ik niets doen. Duur zat die klote dingen.
En dat moet er dan in neem ik aan?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
SSD van 500 GB is 60-70 euro dus dat valt op zich mee. Starten wel je programma's lekker snel op.
Mss kunnen ze die splinters eruit halenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:22 schreef 00wildchild het volgende:
Kuhuuuutttt morgen pedicure was vergeten dat ik afspraak had maar die splinters zitten er nog steeds.
Ja zou wel chill zijn. Ex wil niet in m’n voet snijden en zelf kan ik er niet zo goed bij.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:23 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Mss kunnen ze die splinters eruit halen
Ben gewoon open mindedquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:14 schreef Cronometer_ het volgende:
Jimmy gaat weer op de multiculti tour.
Zo te lezen leef je niet op goede voet met je exquote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:26 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja zou wel chill zijn. Ex wil niet in m’n voet snijden en zelf kan ik er niet zo goed bij.
Ja maar is makkelijk joh.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:32 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
En dat moet er dan in neem ik aan?
Waarom moet je altijd zo op mij haten?quote:
Het is een zoveel gebruikte termquote:
Wat waarden betreft kun je daar behoorlijk strikt in zijn hoor...quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:58 schreef Fok-it het volgende:
Vraag me af of er mensen zijn die van zichzelf durven zeggen dat ze narrow-minded zijn
Matigquote:
Ik ben narrow minded als het gaat om anal insertionsquote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:58 schreef Fok-it het volgende:
Vraag me af of er mensen zijn die van zichzelf durven zeggen dat ze narrow-minded zijn
Nicequote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:54 schreef Fok-it het volgende: Ben echt blij dat ik Coursera dankzij @:Kauai weer herontdekt hebt. Echt heel leuke bezigheid
![]()
Ben je knap eigenlijk?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:00 schreef Kauai het volgende:
[..]
NiceWelke courses ben je mee bezig, psychologie nog? Heb er zelf niet zo veel meer mee gedaan helaas
Ja nog steeds, doe gewoon 1 lesweek voor 1 week aanhoudenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:00 schreef Kauai het volgende:
[..]
NiceWelke courses ben je mee bezig, psychologie nog? Heb er zelf niet zo veel meer mee gedaan helaas
Ik heb net eentje gedaan waar 4 weken voor stond... 1 dag...quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja nog steeds, doe gewoon 1 lesweek voor 1 week aanhoudenDan blijft het leuk
Daarna even kijken welke ik daarna ga doen. Waarschijnlijk nog eentje binnen psychologie of filosofie.
Maar ja, jij bent ook weer drukker met je studie natuurlijk he
Beetje lusteloos. Ik had het super druk tot vrijdag en nu verveel ik me.quote:
Verveling is goed, daar groei je van, ga je van nadenken, uiteindelijk motiveert het. Geef er gewoon aan toe.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:07 schreef TTSS het volgende:
[..]
Beetje lusteloos. Ik had het super druk tot vrijdag en nu verveel ik me.
Ik doe mn best, maar er zijn altijd anderen die nog narrow-mindeder zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:58 schreef Fok-it het volgende:
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:06 schreef TTSS het volgende:
[..]
Ik heb net eentje gedaan waar 4 weken voor stond... 1 dag...
Ook wel eens serieuze cursussen gedaan daar, maar dit was echt een makkie.
Mwah, denk dat jij wel meevalt. Misschien een beetje op vlees-vega gebiedquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:08 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Ik doe mn best, maar er zijn altijd anderen die nog narrow-mindeder zijn
Goed bezig, chill dat veel gratis is nu ook. Dat motiveert wel zekerquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja nog steeds, doe gewoon 1 lesweek voor 1 week aanhoudenDan blijft het leuk
Daarna even kijken welke ik daarna ga doen. Waarschijnlijk nog eentje binnen psychologie of filosofie.
Maar ja, jij bent ook weer drukker met je studie natuurlijk he
Oogverblindend!quote:
International and Cross-cultural negotiationquote:
Op bepaalde punten wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:58 schreef Fok-it het volgende:
Jij bent gewoon wappie broerquote:
Vanwaar de shift jimbo, arab girl gevonde?quote:
Tot hoelang blijft dat gratis dan? Want anders moet ik het tempo maar beetje opschroeven komende wekenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:09 schreef Kauai het volgende:
[..]
Goed bezig, chill dat veel gratis is nu ook. Dat motiveert wel zeker
Nee niet met studie, heb pas in juli weer online les. Las ook dat er weer corona uitbraken waren in ziekenhuizen waar we coschap lopen. Dus dat wordt telkens doorgeschoven. Maar wel bezig met mn artikel schrijven!
[..]
Oogverblindend!
Ze is arabisch ja :pquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:12 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Vanwaar de shift jimbo, arab girl gevonde?
2 keer je pik naar Stimo sturen. Come onquote:
Wtf 😆😆😆quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:12 schreef TTSS het volgende:
[..]
Ze is arabisch ja :p
Maar dit luisterde ik al langer.
Ik heb geen hekel aan vegans.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah, denk dat jij wel meevalt. Misschien een beetje op vlees-vega gebied
Hoezo?quote:
Jij hebt echt een verkeerd beeld van me. Ik heb vrij veel buitenlandse vrouwen gedate.quote:
Ik denk t ook, ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:15 schreef TTSS het volgende:
[..]
Jij hebt echt een verkeerd beeld van me. Ik heb vrij veel buitenlandse vrouwen gedate.
Nou ja, dat hippe snap ik nooit zo helemaal waarom mensen dat zeggen, ik bedoel je kan op elk moment gewoon tot inzicht komen tochquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:13 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan vegans.
Sommigen zijn dat 30 jaar, daar heb ik respect voor.
Maar omdat het de laatste jaren plots hip is, vraag ik me af of de vegans van nu over 10 jaar weer aan de biefstukken zitten
Wat bedoel je hiermee?quote:
no way...quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:15 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Hij wilde zelfs een video sturen dat hij klaar kwam.
Way Jose.quote:
Door je posts. Aan de ene kant niet eerlijk, want door mijn posts denken mensen ook raar over mij. Aan de andere kant, hoe moet ik anders een beeld vormen?quote:
Mijn posts zijn een redelijke reflectie van hoe ik ben, alleen wat overdreven en niet echt een compleet verhaal.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:17 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Way Jose.
[..]
Door je posts. Aan de ene kant niet eerlijk, want door mijn posts denken mensen ook raar over mij. Aan de andere kant, hoe moet ik anders een beeld vormen?
Maar ik geloof niet dat jij 180 graden anders bent in het echt. Aangezien veel van je posts ook je denkbeelden naar voren brengen.Welke wel laten zien dat je toch een beetje verknipt bentquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:17 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Way Jose.
[..]
Aan de ene kant niet eerlijk, want door mijn posts denken mensen ook raar over mij
Haaaaa. T is gewoon een miet wat dit soort dingen betreft.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Zo te lezen leef je niet op goede voet met je ex
Wat gay, ik zou je poot gewoon open japenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:18 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Haaaaa. T is gewoon een miet wat dit soort dingen betreft.
Ik ben zeer uitgesproken en direct. Voor de rest ben ik niet zoals ik hier ben.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat jij 180 graden anders bent in het echt. Aangezien veel van je posts ook je denkbeelden naar voren brengen.Welke wel laten zien dat je toch een beetje verknipt bent
Zoals wij allemaal dus. Voor dat je mijn insta zag had jij toch ook een ander beeld van mij?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:18 schreef TTSS het volgende:
[..]
Mijn posts zijn een redelijke reflectie van hoe ik ben, alleen wat overdreven en niet echt een compleet verhaal.
Bij jou kan ik me echt geen voorstelling maken. Maar ik ken jou ook niet vanuit KLB dusquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:22 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Ik ben zeer uitgesproken en direct. Voor de rest ben ik niet zoals ik hier ben.
[..]
Zoals wij allemaal dus. Voor dat je mijn insta zag had jij toch ook een ander beeld van mij?
fucking geil maat, mubarak. christen of muslim? land? kont (als ik vragen mag)?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:12 schreef TTSS het volgende:
[..]
Ze is arabisch ja :p
Maar dit luisterde ik al langer.
Het is vooral een trend omdat er veel over gesproken en uitgelicht wordt. Als je iets te veel en vaak hoort neem je het vanzelf over.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, dat hippe snap ik nooit zo helemaal waarom mensen dat zeggen, ik bedoel je kan op elk moment gewoon tot inzicht komen tochEn nu zal dat vaker gebeuren omdat het vaker in het nieuws is en het steeds acceptabeler wordt om het te zijn en steeds discutabeler om je leven te leiden zonder nergens over na te denken wat je doet. Maar dat heeft weinig met hip te maken. Je wordt gewoon meer bewust gemaakt van je handelen
Geen idee eigenlijk, zou wel jammer zijn als het snel weer betaald wordt ja. Ja waar ging week 3 over?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tot hoelang blijft dat gratis dan? Want anders moet ik het tempo maar beetje opschroeven komende wekenAls je voor elke course aardig wat geld moet neerleggen ben je de motivatie snel kwijt ja.
Ah ja, dat was het. Eigenlijk moet je het wel weer oppakken. Vooral die 3de week was echt interessantste van de hele course.. Ook met een leuke Tedtalk die ik hier al in de SC heb gedeeld.
Dit zeggen ze irl ook.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bij jou kan ik me echt geen voorstelling maken. Maar ik ken jou ook niet vanuit KLB dus
Dat valt wel meequote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:24 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Het is vooral een trend omdat er veel over gesproken en uitgelicht wordt. Als je iets te veel en vaak hoort neem je het vanzelf over.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:25 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
en een x? is beetje ongewoon maar zegt niet veel over je verdere persoon.
Geheugen en perceptie enzoquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:25 schreef Kauai het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, zou wel jammer zijn als het snel weer betaald wordt ja. Ja waar ging week 3 over?
Ik heb nu een beetje dat ik te veel wil doen nu ik veel tijd heb denk ik, overwhelming hahah
Dat heb ik ook nietquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat valt wel mee
Zo heb ik geen Instagram-account, heb ik nog nooit Fortnite gespeeld en zitten er geen AirPods in mijn oren
Tiktok, warzone, airpods proquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat valt wel mee
Zo heb ik geen Instagram-account, heb ik nog nooit Fortnite gespeeld en zitten er geen AirPods in mijn oren
marxisten dit dat...quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:27 schreef JanCees het volgende:
Waarom gaat nos mee in dat zwarte man gaat dood bij arrestatie huilie huilie racisme van witte agent bla bla bla
Dat is zeker nice, mn volgende online vak is ook neurologie en psychiatrie. Dus zal wel overlappenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geheugen en perceptie enzo
Waar hou je je zo nu nog meer mee bezig dan in je fokvrije uurtjes?
Oh ja Tiktok ook zoietsquote:
Hou je bek mens.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:27 schreef JanCees het volgende:
Waarom gaat nos mee in dat zwarte man gaat dood bij arrestatie huilie huilie racisme van witte agent bla bla bla
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:28 schreef Kauai het volgende:
[..]
Dat is zeker nice, mn volgende online vak is ook neurologie en psychiatrie. Dus zal wel overlappen![]()
Lezen, piano, leren koken, artikel dus, en weer sporten.
En afgelopen maand veel met de ramadan bezig geweest, suikerfeest afgelopen dagen
Ik wist wel dat dat sletterige vooral een act was.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:22 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Ik ben zeer uitgesproken en direct. Voor de rest ben ik niet zoals ik hier ben.
[..]
Zoals wij allemaal dus. Voor dat je mijn insta zag had jij toch ook een ander beeld van mij?
Zeg Hamkaas hoe jong ben jijquote:
Hoezo was ik anti-arab? Ik heb mijn standpunten hierover niet echt gewijzigd ofzo.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:23 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
fucking geil maat, mubarak. christen of muslim? land? kont (als ik vragen mag)?
dacht dat je altijd beetje anti-arab was maar hoor je tegenwoordig ook al over naqba en anti-katholicisme enzo.
Het zegt op zich wel redelijk wat.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:25 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
en een x? is beetje ongewoon maar zegt niet veel over je verdere persoon.
Precies weer een probleem minder toch haha ruimt lekker op je weet zelf toch? Tik 'm aan JC, ouwe reus, Heuyy!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:27 schreef JanCees het volgende:
Een ham voor de Janquote:
Hou je bekquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:33 schreef TTSS het volgende:
[..]
Precies weer een probleem minder toch haha ruimt lekker op je weet zelf toch? Tik 'm aan JC, ouwe reus, Heuyy!
Nog aanraders?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]Wat voor boeken lees je?
Uiteraard. Ik zal je nog een verlengde eid mubarak wensen dan
Echt hequote:
Bespaar je de moeite met die meuk.quote:
Onzinnig gezemel.quote:
Ik ben nu mijn tweede Johan Harstad aan het lezen. Dat is wel optimaal vermaak met romans waar je in meegezogen wordt.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:34 schreef Kauai het volgende:
[..]
Nog aanraders?
Lees nu Atomic Habits van James Clear. Vooral non-fictie nu, heb Sapiens ook nog liggen.
Maar heb ook wel weer zin in een goeie thriller ofzo. Heb best lang niet echt gelezen voor mn vermaak.
Thanks!
Wtf!?quote:
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:19 schreef TTSS het volgende:
[..]
Wat gay, ik zou je poot gewoon open japen
Strepke gemistquote:
Hoor er wisselende, maar wel overwegend positieve verhalen over. Ga het wel een kans geven, toch al gekochtquote:
Die ken ik niet, zal het eens opzoeken! Ja merk dat ik lezen wel echt ontspannend vind, vroeger las ik ook super veel maar heb er de afgelopen jaren weinig mee gedaan helaas. Nu een goed moment om op te pakkenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben nu mijn tweede Johan Harstad aan het lezen. Dat is wel optimaal vermaak met romans waar je in meegezogen wordt.
Ik lees niet zoveel thrillerIk vond I am Pilgrim wel hele toffe thriller
Je moet wel van dikke pillen houdenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:39 schreef Kauai het volgende:
[..]
Hoor er wisselende, maar wel overwegend positieve verhalen over. Ga het wel een kans geven, toch al gekocht
[..]
Die ken ik niet, zal het eens opzoeken! Ja merk dat ik lezen wel echt ontspannend vind, vroeger las ik ook super veel maar heb er de afgelopen jaren weinig mee gedaan helaas. Nu een goed moment om op te pakken
Hij zet de lijnen uit voor zijn eigen narrative, en is super selectief met feiten. Eerst de conclusie, dan het onderzoek bij hem. Zijn belangrijkste punten zijn ongesubstantieerde aannames.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:39 schreef Kauai het volgende:
[..]
Hoor er wisselende, maar wel overwegend positieve verhalen over. Ga het wel een kans geven, toch al gekocht
Vind dit best een vergaande uitspraak hoor. Je hebt het hier wel over een persoon.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:33 schreef TTSS het volgende:
[..]
Precies weer een probleem minder toch haha ruimt lekker op je weet zelf toch? Tik 'm aan JC, ouwe reus, Heuyy!
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:40 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Vind dit best een vergaande uitspraak hoor. Je hebt het hier wel over een persoon.
*Houdt bordje met sarcasme omhoog*quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:40 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Vind dit best een vergaande uitspraak hoor. Je hebt het hier wel over een persoon.
Ja toch hahaquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:30 schreef TTSS het volgende:
[..]
Ik wist wel dat dat sletterige vooral een act was.
Ga heen.quote:
Even hè, is er iets of iemand die wel door de beugel kan in Jimmy-land?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:40 schreef TTSS het volgende:
[..]
Hij zet de lijnen uit voor zijn eigen narrative, en is super selectief met feiten. Eerst de conclusie, dan het onderzoek bij hem. Zijn belangrijkste punten zijn ongesubstantieerde aannames.
Sarcasme is een groot goed.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:40 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja dan kun je wel stoer gaan doen, maar mensen hebben gewoon ouders, broers, zussen, een vrouw en kinderen.quote:
Ja hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Even hè, is er iets of iemand die wel door de beugel kan in Jimmy-land?
Meisje...quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:42 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja dan kun je wel stoer gaan doen, maar mensen hebben gewoon ouders, broers, zussen, een vrouw en kinderen.![]()
Geen idee over wie het gaat verder.
Ik ben gewoon kritisch.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:42 schreef Fok-it het volgende:
Harari gewoon lezen hoor Kauai. Alleen als je een super-intellectueel als Jimmy bent met een buitenaardse intelligentie kan je dat niet bekoren.
Allemaal KLB-importquote:
Ik kan zelf ook niet door de beugel. Er is op deze aarde niemand rechtvaardigquote:
Dat moet kunnen!quote:
Denk dat dat voor nu, om er weer in te komen wat te hoog gegrepen is met 1300quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je moet wel van dikke pillen houdenBen nu Max, Mischa en het Tet-offensief aan het lezen, zoek maar eens op
Maar is wel 1300 paginas
Dus tussendoor wat kleinere boekies lezen en dan weer verder
Omdat er net een IQ-punt meer in zit?quote:
Ja ik weet niet wat jou trekt hequote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:46 schreef Kauai het volgende:
[..]
Dat moet kunnen!
[..]
Denk dat dat voor nu, om er weer in te komen wat te hoog gegrepen is met 1300
ja weet niet had een beetje de indruk dat je pvv/fvd bent.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:31 schreef TTSS het volgende:
[..]
Hoezo was ik anti-arab? Ik heb mijn standpunten hierover niet echt gewijzigd ofzo.
Ze is niet gelovig, en heeft een goeie kont.
Konden we maar weer puntenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:46 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Omdat er net een IQ-punt meer in zit?
Jawel hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:45 schreef TTSS het volgende:
[..]
Ik kan zelf ook niet door de beugel. Er is op deze aarde niemand rechtvaardig
Maar los daarvan, er zijn zat mensen wiens bijdrage aan deze wereld ik bewonder, maar niks is zwart-wit. Ik kan bijvoorbeeld de man in jouw UI zeer bewonderen voor zijn optreden tijdens de Cuban Missile Crisis maar zijn betrokkenheid bij het opzetten van een dictatuur in Brazilië kan ik wat minder waarderen.
Ik heb de laatste twee verkiezingen FvD gestemd. Heb verder niks tegen islam though.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:46 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
ja weet niet had een beetje de indruk dat je pvv/fvd bent.
Nou..quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:46 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Omdat er net een IQ-punt meer in zit?
Niet van zichzelf, alleen in het licht van Christusquote:
en tegen mocros? als je gedwongen moet bekeren: islam of jodendom?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:47 schreef TTSS het volgende:
[..]
Ik heb de laatste twee verkiezingen FvD gestemd. Heb verder niks tegen islam though.
Gelukkig kijk ik niet in VBL, het zal desastreus zijn zonder competitiesquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou..
Ik weet niet of jij dagelijks in KLB kijkt, maar daar krimpen mijn hersencellen behoorlijk van kan ik je vertellen
Jodendomquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:48 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
en tegen mocros? als je gedwongen moet bekeren: islam of jodendom?
Ik ben tegen immigratie van kansarme kneuzen, en dat zijn de meeste Mocros helaas.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:48 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
en tegen mocros? als je gedwongen moet bekeren: islam of jodendom?
Mwah. Zitten best veel users daar die aardig intelligent zijn hoor. Denk dat dat echt minder is in andere uithoeken van FOK!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:49 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Gelukkig kijk ik niet in VBL, het zal desastreus zijn zonder competities
Ja ik vind dat dus zelf al lastig te noemen, heel slechtquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja ik weet niet wat jou trekt he
Noem eens je favoriete boeken, dan kan ik misschien eens kijken voor wat suggesties
(lol)quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou..
Ik weet niet of jij dagelijks in KLB kijkt, maar daar krimpen mijn hersencellen behoorlijk van kan ik je vertellen
Ja, dat is nu @CharlesKinbote nu.quote:
Ik denk dat je het omdraait.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:47 schreef TTSS het volgende:
[..]
Ik heb de laatste twee verkiezingen FvD gestemd. Heb verder niks tegen islam though.
Oh, oke. Ik ben soms wat in de war.quote:
Heb er zelf ook gepost. Valt echt wel mee hoor.quote:
Nee, ik vind de islam een prima religie. Ik heb met de meeste lokale moslims dan weer weinig.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:52 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Ik denk dat je het omdraait.
Zelf heb ik best wel wat tegen de islam.
Maar ik heb niets tegen de lokale moslim
echte volger van jezus is een jood, net zoals al zijn volgelingen waren en toch veeg je je reet af met de wet dus eerst zien dan gelove.quote:
Die krimpende hersencellen of de intelligentiequote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb er zelf ook gepost. Valt echt wel mee hoor.
is goed joshquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:53 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
echte volger van jezus is een jood, net zoals al zijn volgelingen waren en toch veeg je je reet af met de wet dus eerst zien dan gelove.
Wat is er prima aan de islam, i.t.t. jodendom?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:53 schreef TTSS het volgende:
[..]
Nee, ik vind de islam een prima religie. Ik heb met de meeste lokale moslims dan weer weinig.
Vind ik ook prima hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is er prima aan de islam, i.t.t. jodendom?
Hmmquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:51 schreef Kauai het volgende:
[..]
Ja ik vind dat dus zelf al lastig te noemen, heel slechtLaatste wat ik heb gelezen oprecht waren Engels boeken in 6vwo. Dus dat zegt ook niks
Heb echt nog veel boeken thuis liggen waar ik eindelijk even doorheen moet van mezelf. Want ik koop ze wel maar vond er niet meer de rust voor er echt voor te zitten.
helder.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:50 schreef TTSS het volgende:
[..]
Ik ben tegen immigratie van kansarme kneuzen, en dat zijn de meeste Mocros helaas.
Islam.
Tsja, ik vind de grootste mongolen in DTS zitten. Dus daar is elke VBL-er een genie bijquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die krimpende hersencellen of de intelligentie
Dat heb ik mezelf ooit wel genoemd maar het is natuurlijk een contradictio in terminis. Christen zijn is geen cultuur.quote:
sowwwwwwwwwwwwwquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja, ik vind de grootste mongolen in DTS zitten. Dus daar is elke VBL-er een genie bij
Ik vind geen enkele religie prima.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:53 schreef TTSS het volgende:
[..]
Nee, ik vind de islam een prima religie. Ik heb met de meeste lokale moslims dan weer weinig.
De grootste debielen zitten in BTCquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja, ik vind de grootste mongolen in DTS zitten. Dus daar is elke VBL-er een genie bij
Wat is er mis met de islam wat niet mis is met het jodendom?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is er prima aan de islam, i.t.t. jodendom?
Geen idee, stimo, vertel eensquote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:57 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Wat is er mis met de islam wat niet mis is met het jodendom?
Etto is vandaag hard door de mand gevallen hier, dus hij kan beter niet meer gaan debatteren.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:58 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Zo doe je altijd als je 't debat uit de weg gaat.
Kerst, Pasen etc is daar toch onderdeel van? Als ook bepaalde dingen waar ik echt even niet op kom.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:57 schreef TTSS het volgende:
[..]
Dat heb ik mezelf ooit wel genoemd maar het is natuurlijk een contradictio in terminis. Christen zijn is geen cultuur.
En mensen met dezelfde achtergrond? En mensen met een andere achtergrond met dezelfde religie?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:57 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Ik vind geen enkele religie prima.
Maar ik kan het best goed hebben met mensen van een andere achtergrond, als de klik er is
welk debat?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:58 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Zo doe je altijd als je 't debat uit de weg gaat.
Daar doe ik ook wel aan, maar als je Christen bent volgens mij volg je Christus en geloof je in hem. Dat is geen cultuur maar een geloof. Ik ben een geinteresseerd agnost die opgevoed is in een christelijke traditie.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:59 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Kerst, Pasen etc is daar toch onderdeel van? Als ook bepaalde dingen waar ik echt even niet op kom.
Het gebrek aan evangelisatiedrang, voornamelijk.quote:
Over dat christendom een valse leer is van Paul die weinig van doen heeft met het gedachtegoed van jezus en de apostelen wat gewoon een interpretatie van het jodendom is.quote:
Jezus zei "kom tot mij, wie vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven". Iets dergelijks zegt het jodendom niet.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:01 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Over dat christendom een valse leer is van Paul die weinig van doen heeft met het gedachtegoed van jezus en de apostelen wat gewoon een interpretatie van het jodendom is.
Dat eerste durf je als catholic echt te benoemen als pluspunt?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gebrek aan evangelisatiedrang, voornamelijk.
Oh, en het feit dat Joden niet zo de nadruk leggen op hemel en hel maar het leven hier en nu.
De Zeloten-hypothese is buitengewoon interessant. Weinig logisch, maar interessant.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:01 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Over dat christendom een valse leer is van Paul die weinig van doen heeft met het gedachtegoed van jezus en de apostelen wat gewoon een interpretatie van het jodendom is.
Bron?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:02 schreef TTSS het volgende:
[..]
Jezus zei "kom tot mij, wie vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven".
Zoals ik al zei, het draait om de klik met iemand.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:59 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
En mensen met dezelfde achtergrond? En mensen met een andere achtergrond met dezelfde religie?
Mattheüs 11:28, een van de bekendere bijbelteksten.quote:
Ik roep dan ook niet dat een bepaalde religie DE waarheid is en dat we op straat een boodschap moeten gaan verkondigen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:03 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Dat eerste durf je als catholic echt te benoemen als pluspunt?
Waar is dat tweede op gebaseerd?
Scheelt wel dat je niet bang hoeft te zijn dat je hun verjaardag vergeetquote:Op woensdag 27 mei 2020 00:03 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het draait om de klik met iemand.
Heb bijvoorbeeld ook een poos contact gehad met Jehova-getuige.
Leuk mens, leuke gesprekken mee gehad met respect over en weer. Dat maakt de wereld een beetje mooier.
Helaas is het contact verloren gegaan vanwege een ander telefoonnummer
Ho, ho... volgens de Zeloten-theorie is er enorm gesleuteld aan Matteüs...quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:04 schreef TTSS het volgende:
[..]
Mattheüs 11:28, een van de bekendere bijbelteksten.
Je verbindt je wel formeel aan een instituut dat dit vindt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik roep dan ook niet dat een bepaalde religie DE waarheid is en dat we op straat een boodschap moeten gaan verkondigen.
Die Zeloten theorie interesseert me geen ruk.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ho, ho... volgens de Zeloten-theorie is er enorm gesleuteld aan Matteüs...
Ah en wat vind jij van de teksten over niet joden?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gebrek aan evangelisatiedrang, voornamelijk.
Oh, en het feit dat Joden niet zo de nadruk leggen op hemel en hel maar het leven hier en nu.
Ah dat stond nog op m'n lijstje, hadden meer mensen aangeraden inderdaad! Nog een specifiek boek wat leuk is om mee te beginnen van hem?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hmm
Haruki Murakami is een van mijn favoriete schrijvers, kijk daar anders eens naarBeetje combi tussen drama, romantiek sci-fi. Hij heeft wat magie in veel zijn boeken maar komt heel realistisch over.
Absoluut; en toch ben ik tegen celibaat, voor vrouwenambt en heb ik geen enkel probleem met homoseksualiteit.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:05 schreef TTSS het volgende:
[..]
Je verbindt je wel formeel aan een instituut dat dit vindt.
Die is niet houdbaar?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:05 schreef TTSS het volgende:
[..]
Die Zeloten theorie interesseert me geen ruk.
geen idee wat de zeloten-hypothese is en hoe het niet stand houden van die hypothese in tegenspraak is met het feit dat het christendom een over de eeuwen heen gecreëerde religie is die ver afstaat van de leer van jezus, een stroming binnen het jodendom net als al zijn apostelen, volgelingen en iedereen waar ie mee praatte.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Zeloten-hypothese is buitengewoon interessant. Weinig logisch, maar interessant.
Ik wel, net zo'n seksueel misbruik gedoe daar als in Etto's club.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:05 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Heb je dan ook een aversie richting Jehova's?
Welke teksten over niet-Joden?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:05 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Ah en wat vind jij van de teksten over niet joden?
Heb je dan ook een aversie richting Jehova's?
Jezus brak zelf met de Joodse traditie.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:06 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
geen idee wat de zeloten-hypothese is en hoe het niet stand houden van die hypothese in tegenspraak is met het feit dat het christendom een over de eeuwen heen gecreëerde religie is die ver afstaat van de leer van jezus, een stroming binnen het jodendom net als al zijn apostelen, volgelingen en iedereen waar ie mee praatte.
Wel een pluspunt ja.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Scheelt wel dat je niet bang hoeft te zijn dat je hun verjaardag vergeet
Ligt eraan wat je wilt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:05 schreef Kauai het volgende:
[..]
Ah dat stond nog op m'n lijstje, hadden meer mensen aangeraden inderdaad! Nog een specifiek boek wat leuk is om mee te beginnen van hem?
Hoezo weer "blanken". Racist much?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:07 schreef Cronometer_ het volgende:
Wel mooi hoe die blanken negers proberen te bekeren in Afrika. Maar ze hebben echt geen drang om anderen te bekeren, hoor.
en personen die afweken van die leer vervolgde.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:05 schreef TTSS het volgende:
[..]
Je verbindt je wel formeel aan een instituut dat dit vindt.
Maar zij hebben bekeringsdrang en dringen hun leer op aan mij. Of gaat het je er om dat ze geen moslim zijn, jij schijnheilige man.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke teksten over niet-Joden?
Integendeel, de Getuigen heb ik enorm veel respect voor, aangezien zij het Anniliationisme aanhangen in plaats van de perverse hel-als-eeuwige-brandplaats riedel.
Dat is dus het probleem; we weten niet wat de originele leer is aangezien de eerste documenten aangaande de Jezus-beweging bijna een halve eeuw na diens missie zijn ontstaan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:06 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
geen idee wat de zeloten-hypothese is en hoe het niet stand houden van die hypothese in tegenspraak is met het feit dat het christendom een over de eeuwen heen gecreëerde religie is die ver afstaat van de leer van jezus, een stroming binnen het jodendom net als al zijn apostelen, volgelingen en iedereen waar ie mee praatte.
Uhm, Jimmy... Josh gaat je nu echt he-le-maal pwnen...quote:
Beetje zoals jij?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm, Jimmy... Josh gaat je nu echt he-le-maal pwnen...
(denkt hij).
... Ja, alleen geloven zij niet dat jij voor eeuwig gebarbecued zult worden als je hun geloof niet aanneemt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:08 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Maar zij hebben bekeringsdrang en dringen hun leer op aan mij. Of gaat het je er om dat ze geen moslim zijn, jij schijnheilige man.
Als ik zou pretenderen dat een bepaald geloof de waarheid was (katholicisme) en dat dat derhalve door iedereen geloofd moet worden, absoluut.quote:
Nice ik zal het onthoudenquote:Op woensdag 27 mei 2020 00:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wilt.
Wil je beginnen met wat simpels van hem:
De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn pelgrimsjaren
Wil je meteen tragiekkk
Norwegian Wood
Wil je meteen full-blown Murakami met al zijn mystiek en alles
Kafka op het strand
1Q84 is zijn allerbeste en die MOET je lezenMaar, ook meteen zijn dikste
Dus die zou ik nog even laten als je er nog in moet komen
Ja ik ben er niet meer geweest na mijn eerste punt te hebben gescoord vriend, dat was voor mij het hoogtepunt.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
niet louter vandaag, intelligente gast maar over sommige onderwerpen is met 'm amper te debatteren net zoals veel gelovigen zoals Ben Shapiro.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:58 schreef TTSS het volgende:
[..]
Etto is vandaag hard door de mand gevallen hier, dus hij kan beter niet meer gaan debatteren.
... wat zei ik nou laatst nog tegen je wat betreft geloof?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:11 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
niet louter vandaag, intelligente gast maar over sommige onderwerpen is met 'm amper te debatteren net zoals veel gelovigen zoals Ben Shapiro.
Ja leuk, dat kan je iedereen wel aan gaan praten met een kast vol geschiedenisboeken en stoffige bijbels.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem; we weten niet wat de originele leer is aangezien de eerste documenten aangaande de Jezus-beweging bijna een halve eeuw na diens missie zijn ontstaan.
Zoals ik je al eerder heb aangegeven: geloof is irrationeel, het is dan ook totaal nutteloos een debat te voeren over 'De Waarheid'.
Wat wel kan is op basis van de beschikbare bronnen nagaan hoe de vroege kerk tot stand is gekomen, wat dominante denkrichtingen waren, waar consensus over was.
Ja, want zij denken dat je beter af bent als je geen jood bent?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... Ja, alleen geloven zij niet dat jij voor eeuwig gebarbecued zult worden als je hun geloof niet aanneemt.
Als je zegt welk boek je wilt lezen wil ik hem wel naar je toesturen hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:11 schreef Kauai het volgende:
[..]
Nice ik zal het onthoudenBoeken zijn wel echt een rib uit je lijf als je dat vaak koopt. Maar online lezen is ook weer zoiets matigs
Daarom dient religie ook t.a.t. UIT de politiek gehouden te worden.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:12 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Ja leuk, dat kan je iedereen wel aan gaan praten met een kast vol geschiedenisboeken en stoffige bijbels.
Misschien is er eentje uit duizenden die echt toehapt.
De rest gaat met de tijd mee
Hoe dacht je hiervoor over baffers en is dat nu veranderd en zo ja hoe? (srs).quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:03 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het draait om de klik met iemand.
Heb bijvoorbeeld ook een poos contact gehad met Jehova-getuige.
Leuk mens, leuke gesprekken mee gehad met respect over en weer. Dat maakt de wereld een beetje mooier.
Helaas is het contact verloren gegaan vanwege een ander telefoonnummer
Deel er eens 1?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:11 schreef TTSS het volgende:
Moslims hebben wel echt een hele rare manier van kijken naar hemel en hel. Bijna infantiel. Van die spreuken die sommige moslims dan delen op social media die je acht keer moet bidden en dan krijg je een schat in de hemel. Letterlijk gewoon alles wat ze willen doen in dit leven wordt op de hemel geprojecteerd.
Vanmiddag was je nog fan van de KVPquote:Op woensdag 27 mei 2020 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom dient religie ook t.a.t. UIT de politiek gehouden te worden.
doet je grote leider wel.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik roep dan ook niet dat een bepaalde religie DE waarheid is en dat we op straat een boodschap moeten gaan verkondigen.
Uhm ja, doorgaans leren de Joden dat de Messias zal komen om eerst de Joden, en daarna de gehele wereld te herstellen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:12 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Ja, want zij denken dat je beter af bent als je geen jood bent?
Als democratie dien je een partij te mogen stichten naar eigen inzicht; zodra die partij beginselen tot wet wil verheffen die niet gebaseerd zijn op de grondwet maar op een heilig boek (en een eigen interpretatie daarvan) heeft het inderdaad niets te zoeken in de Tweede Kamer.quote:
Als ik die tegenkom.quote:
Jeetje zeg, echt? Religieuze figuren noemen hun eigen religie de waarheid...quote:
De grondwet is ook gebaseerd op een levensvisie.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als democratie dien je een partij te mogen stichten naar eigen inzicht; zodra die partij beginselen tot wet wil verheffen die niet gebaseerd zijn op de grondwet maar op een heilig boek (en een eigen interpretatie daarvan) heeft het inderdaad niets te zoeken in de Tweede Kamer.
Waar zeg ik dat? Wat ik wel zeg is dat je de pik op moslims hebt en dat dat mij verbaast, omdat alle geloven zo een beetje hetzelfde claimen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, doorgaans leren de Joden dat de Messias zal komen om eerst de Joden, en daarna de gehele wereld te herstellen.
Maar er komen daadwerkelijk Joden bij jou aan de deur om hun geloof te verkondigen?
Maar wel een die uitgaat van gelijkwaardigheid.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:15 schreef TTSS het volgende:
[..]
De grondwet is ook gebaseerd op een levensvisie.
Scheiding van staat en kerk is het beste wat de mensheid overkomen is.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom dient religie ook t.a.t. UIT de politiek gehouden te worden.
Nee, idd dan liever in China.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:16 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Scheiding van staat en kerk is het beste wat de mensheid overkomen is.
Onder Theocratie wil je echt niet leven.
Iran is zo'n mooi voorbeeld.
quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem; we weten niet wat de originele leer is aangezien de eerste documenten aangaande de Jezus-beweging bijna een halve eeuw na diens missie zijn ontstaan.
Zoals ik je al eerder heb aangegeven: geloof is irrationeel, het is dan ook totaal nutteloos een debat te voeren over 'De Waarheid'.
Wat wel kan is op basis van de beschikbare bronnen nagaan hoe de vroege kerk tot stand is gekomen, wat dominante denkrichtingen waren, waar consensus over was.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook daar gebruik ik graag het verstand bij.
Ik heb de pik op religieuzen die het dogma van de hel leren.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:15 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Wat ik wel zeg is dat je de pik op moslims hebt en dat dat mij verbaast, omdat alle geloven zo een beetje hetzelfde claimen.
Tevens lach ik nog na, want voor het christendom zijn vele oorlogen gevoerd.
Je gebruikt mooie dure woorden en lappen tekst en toch vind ik je een ezel.
ik wel?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als ik zou pretenderen dat een bepaald geloof de waarheid was (katholicisme) en dat dat derhalve door iedereen geloofd moet worden, absoluut.
Alleen heb ik die pretentie niet.
Het zal je vast zeer doen dat de islam groeit qua volgersquote:Op woensdag 27 mei 2020 00:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb de pik op religieuzen die het dogma van de hel leren.
Kennelijk heb je in die 'lappen tekst' allereerst mijn kritiek op de kerk gemist, alsmede mijn voorliefde voor Pelagius (vrije wil) en universalisme.
Eveneens kennelijk gemist dat ik een katholieken (en protestanten) in F&L net zo hard aanspreek op die achterlijke, blasfemische doctrine van de hel.
Punt is dat we dat vandaag de dag wat meer uit de kelen van moslims horen komen dan uit die van die 2 en een halve katholiek die we nog hebben, en een riant clubhuis aan zwartekousen.
Daarmee bedoel ik, Josh, dat ik juist daarom nooit een universele waarheidsclaim kan opperen...quote:
Daar is geen scheiding van kerk en staatquote:
Mij niet. Jammer dat zoveel mensen zichzelf vergiftigen met angsten voor een straffende god die zijn eigen schepsels zo intens kan haten dat hij ze voor eeuwig martelt wanneer ze niet aan zijn eisen voldoen. Als dat 'barmhartigheid' is, kun je het houden.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:19 schreef Cronometer_ het volgende:
[..]
Het zal je vast zeer doen dat de islam groeit qua volgers
China is ook best wel een dingetje, daar is de staat een religie op zich.quote:
Ik heb dat ook nooit gesnapt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mij niet. Jammer dat zoveel mensen zichzelf vergiftigen met angsten voor een straffende god die zijn eigen schepsels zo intens kan haten dat hij ze voor eeuwig martelt wanneer ze niet aan zijn eisen voldoen. Als dat 'barmhartigheid' is, kun je het houden.
waarom verbind je je aan zo'n instituut dat fundamenteel anders hiernaar kijkt?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje zeg, echt? Religieuze figuren noemen hun eigen religie de waarheid...
Precies de reden dat er ook nooit overeenstemming zal komen op dat gebied.
Schokkend.
Even terug: vind jij de Zeloten-theorie echt zo vergezocht?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:20 schreef TTSS het volgende:
[..]
Daar is geen scheiding van kerk en staat
Ah zou wel top zijn, mocht ik eraan denken zal ik je laten weten!quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je zegt welk boek je wilt lezen wil ik hem wel naar je toesturen hoor.
cultuur, oudheid, trouw, en nogmaals, de kernboodschap: vrije wil bestaat en geloof alleen is niet genoeg. Plus uiteraard de esthetiek, hoewel de Oosters-Orthodoxe ook prachtig is.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:22 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
waarom verbind je je aan zo'n instituut dat fundamenteel anders hiernaar kijkt?
Van uitstel komt afstel hequote:Op woensdag 27 mei 2020 00:22 schreef Kauai het volgende:
[..]
Ah zou wel top zijn, mocht ik eraan denken zal ik je laten weten!
Doet het Christendom dat niet?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mij niet. Jammer dat zoveel mensen zichzelf vergiftigen met angsten voor een straffende god die zijn eigen schepsels zo intens kan haten dat hij ze voor eeuwig martelt wanneer ze niet aan zijn eisen voldoen. Als dat 'barmhartigheid' is, kun je het houden.
hoe kun je überhaupt geloven dat er een perfecte schepper van het universum is die zich zo bezig houd met wat een bepaald soort primaten bloot doet en beweren dat je je verstand daarbij gebruikt?quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik, Josh, dat ik juist daarom nooit een universele waarheidsclaim kan opperen...
Waarom zouden de evangelisten in dat geval Jezus woorden in de mond leggen die met het Joodse geloof breken, en waarom zou het Sanhedrin hem dan ter dood hebben veroordeeld? Het lijkt mij een stuk waarschijnlijker dat het een hervormer was.quote:Op woensdag 27 mei 2020 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Even terug: vind jij de Zeloten-theorie echt zo vergezocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |