abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193327189
Incapabele debielen met een machtspositie :r
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_193327193
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:33 schreef cherrycoke het volgende:
dat worden weer rellen.
lijkt mij ook wel terecht dat de bevolking hier tegen in opstand gaat komen
pi_193327235
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Omdat de VS een historie kent met veel politiegeweld tegen afro-amerikanen zelfs wanneer daar geen tastbare reden voor was?

Cultureel-historisch gezien is het vrij logisch.
Oneens. Het kegt de nadruk op kleur en het impliceert onnodig racisme. De aandacht moet vooral naar die saddist van een agent
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 mei 2020 @ 20:53:19 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193327361
Huurt die agent toevallig een kamer in een Slowaaks hostel? Of heeft hij toevallig een op afstand bestuurbaar kinderfietsje met een pop met wit-rood masker erop?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193327387
Doe maar gewoon normaal en niet dat gehak op de man.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193327537
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die agent zal niet voor niets zo gehandeld hebben. Dus het slachtoffer zal er wel om gevraagd hebben.
Hij was al geboeid. Dan is het toepassen van dit soort geweld onnodig en het komt op mij ook nogal sadistisch over.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:22:39 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193328013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:45 schreef TTSS het volgende:
Incapabele debielen met een machtspositie :r
Ik moet gelijk aan NLse boa's denken die wapens willen O-)
pi_193328800
https://www.liveleak.com/view?i=a4a_1513012683

https://www.liveleak.com/view?i=663_1421378187

NSFL

Amerikaanse agenten zijn de grootste mietjes die er zijn. Mensen die denken dat het alleen racisme is die zorgt voor deze doden zijn gek.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:13:04 #39
117098 Hathor
Effe niet
pi_193329018
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:58 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.liveleak.com/view?i=a4a_1513012683

https://www.liveleak.com/view?i=663_1421378187

NSFL

Amerikaanse agenten zijn de grootste mietjes die er zijn. Mensen die denken dat het alleen racisme is die zorgt voor deze doden zijn gek.
Zelf gecreeerde angstcultuur.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_193329030
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Oneens. Het kegt de nadruk op kleur en het impliceert onnodig racisme. De aandacht moet vooral naar die saddist van een agent
White Police Violence on Blacks-negeerder _O_
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:19:09 #41
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193329108
en dan lopen wij hier te klagen met BOA's die een grote bek hebben en brutaal zijn -O-

maar het is gewoon schandalig dat de politie zo vergaat om iemand op te pakken , nu weet ik ook wel dat sommige mensen echt niet stoppen voor dat je hem echt plat legt en een zee container bovenop hem zet anders gaan ze gewoon door maar zo te zien is deze man al lang rustig
dus ongelovelijk dat je dan op deze manier de dood ingejaagt word

hier doen ze wel andere dingen ... die gaan gewoon bier drinken en BBQ houden onder werktijd

https://www.hln.be/in-de-(...)nscontrole~a6a4c46d/

[ Bericht 8% gewijzigd door RAVW op 26-05-2020 22:26:45 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_193329199
quote:
Die agent zal niet voor niets zo gehandeld hebben. Dus het slachtoffer zal er wel om gevraagd hebben.
Niets rechtvaardigt een knie in de nek terwijl de verdachte in de boeien met zijn buik op de grond ligt.
pi_193329289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Niets rechtvaardigt een knie in de nek terwijl de verdachte in de boeien met zijn buik op de grond ligt.
Niets rechtvaardigt om iemand zo af te maken, vreselijk
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:35:06 #44
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_193329406
Gaan ze er nu wel iets aan doen? I.t.t. de zaak Eric Garner...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:37:44 #45
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193329457
:r Agent ontslaan en vervolgen.

O ja, die racistische termen als zwart en wit mogen ook wel uit de OP. Huidskleur is hier totaal niet van belang. Het gaat om de laffe daad, niet om het kleurtje van de betrokkene.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:41:00 #46
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193329515
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:37 schreef butz0rs het volgende:
:r Agent ontslaan en vervolgen.

O ja, die racistische termen als zwart en wit mogen ook wel uit de OP. Huidskleur is hier totaal niet van belang. Het gaat om de laffe daad, niet om het kleurtje van de betrokkene.
Dus volgens jou zou er geen raciaal motief aan ten grondslag kunnen liggen?
Ik dacht dat het altijd goed was om afkomst te vermelden bij dit soort berichten over misdaad hier op FOK!? Zie ik ook vaak terug in andere topics. Gek genoeg zie ik je daar niet schrijven wat je nu schrijft over termen als 'getinten' bijv.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:45:28 #47
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193329593
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:41 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dus volgens jou zou er geen raciaal motief aan te grondslag kunnen liggen?
Ik dacht dat het altijd goed was om afkomst te vermelden bij dit soort berichten over misdaad hier op FOK!? Zie ik ook vaak terug in andere topics. Gek genoeg zie ik je daar niet schrijven wat je nu schrijft over termen als 'getinten' bijv.
Er zou best een raciaal motief kunnen zijn, dat moet uit onderzoek blijken. Maar raciale termen als zwart en wit in een nieuwsbericht om tegenstellingen te creeren vind ik niet kunnen. Houd het dan bij blank en donker ofzo.

Daarnaast ga ik er vanuit dat beide Amerikaan zijn, dus waarom afkomst vermelden?
pi_193329611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:19 schreef RAVW het volgende:
maar het is gewoon schandalig dat de politie zo vergaat om iemand op te pakken , nu weet ik ook wel dat sommige mensen echt niet stoppen voor dat je hem echt plat legt en een zee container bovenop hem zet anders gaan ze gewoon door maar zo te zien is deze man al lang rustig
dus ongelovelijk dat je dan op deze manier de dood ingejaagt word
Gezien het feit dat hij inmiddels geboeid op de grond lag hadden ze met z'n tweeën de verdachte makkelijk onder bedwang moeten kunnen houden inderdaad zonder daarbij een knie zo langdurig in de nek te duwen.

Maar...misschien is het ook wel eens een idee om je niet zodanig te verzetten bij een arrestatie dat er zoveel geweld gebruikt moet worden. Verzetten tegen een arrestatie is zo ontzettend zinloos. Uiteindelijk ga je toch wel mee, goedschiks of kwaadschiks.

Had deze meneer gewoon rustig meegewerkt, dan had hij daar nooit geboeid op de grond gelegen met een knie in z'n nek.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:49:20 #49
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193329671
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:46 schreef Accordtje het volgende:
Maar...misschien is het ook wel eens een idee om je niet zodanig te verzetten bij een arrestatie dat er zoveel geweld gebruikt moet worden. Verzetten tegen een arrestatie is zo ontzettend zinloos. Uiteindelijk ga je toch wel mee, goedschiks of kwaadschiks.

Helaas gebeurt dit ook als er geen verzet wordt gepleegd. Ik kijk wel eens van die helikopter achtervolgingen, en als na afloop de verdachte op de grond ligt met de handen in zijn nek, springen er soms 6 man bovenop en wordt die geboeid. Zonder verzet.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:49:29 #50
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193329675
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:45 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Er zou best een raciaal motief kunnen zijn, dat moet uit onderzoek blijken. Maar raciale termen als zwart en wit in een nieuwsbericht om tegenstellingen te creeren vind ik niet kunnen. Houd het dan bij blank en donker ofzo.

Daarnaast ga ik er vanuit dat beide Amerikaan zijn, dus waarom afkomst vermelden?
Al beschrijf je het als #000000 vs #FFFFFF . Raciaal motief is raciaal motief. De termen wit en zwart zijn niet inherent racistisch, de daad mogelijk wel. Maar volgens mij zit je nu op woorden te vitten omdat je geen raciaal motief wil/kunt zien.

Want waarom hoor ik je nooit over 'de toon' als het gaat om reacties van gebruikers over 'Finnen' en 'getinten'?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:51:50 #51
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193329716
De politie moet daar echt eens beter opgeleid worden. Dat het zo vaak fout gaat is ongelooflijk.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:53:04 #52
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193329744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:46 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Gezien het feit dat hij inmiddels geboeid op de grond lag hadden ze met z'n tweeën de verdachte makkelijk onder bedwang moeten kunnen houden inderdaad zonder daarbij een knie zo langdurig in de nek te duwen.

Had deze meneer gewoon rustig meegewerkt, dan had hij daar nooit geboeid op de grond gelegen met een knie in z'n nek.
vergeet niet dat die man onder invloed was .. dan kan zo iets heel anders overkomen ... en zelfs de braafste mensne kunnen monsters worden als ze gedronken hebben .. als op dat moment net even alles verkeer op zijn plek valt dan heb ej gewoon even een probleem , maar zo te lezen was hij nog wel goed bij kennis want hij wist wel dat hij in problemen was en wist ook te vertellen dat hij niet ood wilde dus iets van blinde woede of totaal vande kaart zal ook geen spraken zijn geweest maar goed dan nog hoeft je geen minuten lang iemand zijn strot afte knellen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:55:04 #53
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193329790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:49 schreef Briqq het volgende:

[..]

Al beschrijf je het als #000000 vs #FFFFFF . Raciaal motief is raciaal motief. De termen wit en zwart zijn niet inherent racistisch, de daad mogelijk wel. Maar volgens mij zit je nu op woorden te vitten omdat je geen raciaal motief wil/kunt zien.
Maar waaruit blijkt het raciaal motief? Dat een blanke agent een zwarte man arresteert maakt het nog niet meteen een racistische daad. Misschien is het wel een autoritaire klootzak die dit bij iedereen (blank/latino/zwart) doet.

quote:
Want waarom hoor ik je nooit over 'de toon' als het gaat om reacties van gebruikers over 'Finnen' en 'getinten'?
Geen idee, het spreekt mij minder aan denk ik. Ik zal er eens op proberen te letten.
pi_193329846
quote:
:') wauw
pi_193329855
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:53 schreef RAVW het volgende:
vergeet niet dat die man onder invloed was .. dan kan zo iets heel anders overkomen ... en zelfs de braafste mensne kunnen monsters worden als ze gedronken hebben .. als op dat moment net even alles verkeer op zijn plek valt dan heb ej gewoon even een probleem , maar zo te lezen was hij nog wel goed bij kennis want hij wist wel dat hij in problemen was en wist ook te vertellen dat hij niet ood wilde dus iets van blinde woede of totaal vande kaart zal ook geen spraken zijn geweest maar goed dan nog hoeft je geen minuten lang iemand zijn strot afte knellen
Nee, zeker als iemand geboeid ligt uiteindelijk is zodanig grof geweld niet meer noodzakelijk inderdaad. Dat ben ik met je eens.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:57:29 #57
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193329859
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:55 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Maar waaruit blijkt het raciaal motief? Dat een blanke agent een zwarte man arresteert maakt het nog niet meteen een racistische daad. Misschien is het wel een autoritaire klootzak die dit bij iedereen (blank/latino/zwart) doet.
[..]

Geen idee, het spreekt mij minder aan denk ik. Ik zal er eens op proberen te letten.
Tuurlijk. De agent heeft de schijn iig tegen, aangezien er in Amerika veel is te doen om politiegeweld tegen minderheden. Daar is ook veel onderzoek naar gedaan en het kan zeker een autoritaire klootzak zijn. Maar het is te vroeg om te oordelen :s) .

Waarom spreekt het je minder aan? Ik zou denken dat een denigrerende opmerking naar je landgenoten je eerder zou raken dan de beschrijving van een slachtoffer aan de andere kant van de oceaan?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:01:37 #58
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193329949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:57 schreef Briqq het volgende:

[..]

Tuurlijk. De agent heeft de schijn iig tegen, aangezien er in Amerika veel is te doen om politiegeweld tegen minderheden. Daar is ook veel onderzoek naar gedaan en het kan zeker een autoritaire klootzak zijn. Maar het is te vroeg om te oordelen :s) .
dit si niet alleen in de VS , hier gebeurd het ook ...

heb het zelf mogen horen , dat een agent zelf zei: als er nu nog eens zo iets gebeurd neem hem dan mee een donker steegje in zorg dat er geen getuigen zijn en sla heb gewoon dood ... want dit brengt gewoon teveel narigheid mee nu .. zo wel voor ons ( als dat papier werk weer voor hem ) als voor jullie omdat je die man ook al na 20 keer gewaarschuwd heb toch mishandelt heb
, en we kennen hem dus we weten dat je gedult heb gehad .
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:08:00 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193330087
quote:
https://www.npr.org/2020/(...)apolis-police-custod

The mayor of Minneapolis says four Minneapolis Police Department officers involved in the death of a black man in police custody have been terminated.
Kan me een ander publiek geval herinneren waarin een agent ontslagen werd maar nadat de media aandacht was overgewaaid was hij stilletjes weer in dienst getreden, werd met terugwerkende kracht z'n salaris betaald en kon hij vol met pensioen gaan.

Dat is de macht van de Amerikaanse politie vakbond dus ik denk dat hetzelfde hier ook gaat gebeuren: ontslaan, over een paar maanden stilletjes weer inhuren en salaris met terugwerkende kracht betalen.

[ Bericht 17% gewijzigd door slashdotter3 op 26-05-2020 23:15:17 ]
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:09:24 #60
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193330120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:57 schreef Briqq het volgende:

[..]
Waarom spreekt het je minder aan? Ik zou denken dat een denigrerende opmerking naar je landgenoten je eerder zou raken dan de beschrijving van een slachtoffer aan de andere kant van de oceaan?
Omdat dit een nieuwsbericht van professionele journalisten is, en niet een bericht van iemand op zijn zolderkamer. Ik zie nooit nieuwsberichten als 'Marokkaanse Nederlander slaat witte Nederlandse homo in elkaar', terwijl in dit nieuwsbericht wel duidelijk het ras wordt geprofileerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')