abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:01:35 #151
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193327560
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:59 schreef Mikeytt het volgende:
Het ergste vind ik nog dat bepaalde mensen nog boos zijn omdat VVD voor afschaffing van het referendum heeft gestemd. _O-

Het Oekraïnereferendum is een prima voorbeeld van waarom referenda gewoon onzinnig zijn.
Het gros van de bevolking is randdebiel. Vraag aan de gemiddelde stemmer of ze het verdrag van 323 pagina's kunnen samenvatten. :')

Het volk is simpelweg niet slim genoeg om referenda aan te kunnen. Daarom bestaat er een parlement.
Volgens mij is niemand daar specifiek boos over. De VVD was altijd al tegen het uitbreiden van democratische middelen. Het wordt vooral D66 kwalijk genomen.

Maar je hebt wel gelijk. In een land waarin de VVD niet alleen zo lang aan de macht kan zijn, maar ook nog wegkomt met de typering 'redelijke midden' moet het volk wel achterlijk zijn.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:02:14 #152
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193327571
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Inderdaad, laat grote bedrijven maar de zeggenschap krijgen over het land. Gaat helemaal goed komen...
Dat maak jij ervan. Bedrijven horen eigen zeggenschap te hebben over eigen bedrijf zonder bemoeienis van de overheid. Maarja, dat is de libertariër in me. :)
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_193327599
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:01 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ze hebben prima voordelen hoor. Mede door beleid van de VVD. En ja hoor, de economie loopt als een tiet.

Deze multinationals zorgen ervoor dat deze infrastructuur in stand blijft.
Stel je eens voor dat de KLM zegt te vertrekken uit Nederland. Zou een ramp zijn.
Valt wel mee hoor. In een echt kapitalistische markt wordt dat gaat gewoon opgevuld. Voor zover het belang van Schiphol al niet vreselijk overschat wordt.
En de wijze waarop KLM nu weer kritiekloos bakken geld krijgt toegeschoven is natuurlijk absurd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193327609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:01 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ze hebben prima voordelen hoor. Mede door beleid van de VVD. En ja hoor, de economie loopt als een tiet.

Deze multinationals zorgen ervoor dat deze infrastructuur in stand blijft.
Stel je eens voor dat de KLM zegt te vertrekken uit Nederland. Zou een ramp zijn.
ja klopt.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:03:56 #155
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193327614
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Bedrijven horen eigen zeggenschap te hebben over eigen bedrijf zonder bemoeienis van de overheid. Maarja, dat is de libertariër in me. :)
Tuurlijk joh, gaat helemaal goed komen. Benieuwd wat voor spoor van vernieling ze achterlaten om koste wat kost winst te maken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_193327622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:59 schreef Mikeytt het volgende:
Het ergste vind ik nog dat bepaalde mensen nog boos zijn omdat VVD voor afschaffing van het referendum heeft gestemd. _O-

Het Oekraïnereferendum is een prima voorbeeld van waarom referenda gewoon onzinnig zijn.
Het gros van de bevolking is randdebiel. Vraag aan de gemiddelde stemmer of ze het verdrag van 323 pagina's kunnen samenvatten. :')

Het volk is simpelweg niet slim genoeg om referenda aan te kunnen. Daarom bestaat er een parlement.
Dan kun je net zo goed democratie compleet afschaffen. Want de meeste mensen hebben ook totaal geen verstand van politiek. Vraag maar eens aan een GroenLinks of PvdA stemmer waarom ze op die partij stemmen. Meeste hebben geen goed antwoord. Maar het woordje groen of arbeid klinkt goed.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193327634
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Bedrijven horen eigen zeggenschap te hebben over eigen bedrijf zonder bemoeienis van de overheid. Maarja, dat is de libertariër in me. :)
Sommige zaken passen prima in de markt.
Sommige zaken helemaal niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193327645
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:04 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed democratie compleet afschaffen. Want de meeste mensen hebben ook totaal geen verstand van politiek. Vraag maar eens aan een GroenLinks of PvdA stemmer waarom ze op die partij stemmen. Meeste hebben geen goed antwoord. Maar het woordje groen of arbeid klinkt goed.
USA is in dat opzicht ook gewoon achterlijk.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:09:06 #159
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193327727
Snel die test gedaan... :')

Inaccurate :(

BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:10:22 #160
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193327752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. In een echt kapitalistische markt wordt dat gaat gewoon opgevuld. Voor zover het belang van Schiphol al niet vreselijk overschat wordt.
En de wijze waarop KLM nu weer kritiekloos bakken geld krijgt toegeschoven is natuurlijk absurd.
Op dit moment is het KLM steunpakket volledig bestaand uit leningen. Dat is geen "geld toegeschoven"
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:11:54 #161
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193327787
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, gaat helemaal goed komen. Benieuwd wat voor spoor van vernieling ze achterlaten om koste wat kost winst te maken.
Wat goed is voor het bedrijf zal ook goed zijn voor het volk.

Het volk werkt bij het bedrijf en de consument heeft uiteindelijk de macht. Als je het niet eens bent met het bedrijf, dan consumeer je niet bij ze. Als genoeg mensen dit ook doen, schaadt dat het bedrijf.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:13:14 #162
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193327815
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:04 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed democratie compleet afschaffen. Want de meeste mensen hebben ook totaal geen verstand van politiek. Vraag maar eens aan een GroenLinks of PvdA stemmer waarom ze op die partij stemmen. Meeste hebben geen goed antwoord. Maar het woordje groen of arbeid klinkt goed.
Je hoeft ook geen verstand te hebben van de politiek bij een indirecte democratie. Je stemt immers op iemand die beslissingen voor je gaat nemen.

Als je het belangrijk vindt om meer groen te zien, hoef je gewoon op de partij te stemmen die je die beslissingen toevertrouwd.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:13:38 #163
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193327823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Sommige zaken passen prima in de markt.
Sommige zaken helemaal niet.
De markt corrigeert zich aan de consument.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_193327841
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Op dit moment is het KLM steunpakket volledig bestaand uit leningen. Dat is geen "geld toegeschoven"
Natuurlijk niet, ze zijn ook grootverbruiker van de NOW-regeling. Het steunpakket waar jij op doelt is nog niet veel duidelijk, maar hoogstwaarschijnlijk betekent dat ook dat de overheid garant gaat staan voor leningen. Nog afgezien van het feit dat leningen tegen gunstige voorwaarden ook een verkapte vorm van steun zijn natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193327909
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Je hoeft ook geen verstand te hebben van de politiek bij een indirecte democratie. Je stemt immers op iemand die beslissingen voor je gaat nemen.

Als je het belangrijk vindt om meer groen te zien, hoef je gewoon op de partij te stemmen die je die beslissingen toevertrouwd.
Ja en dan krijg je zon pipo als Mark Rutte aan het roer. Leugen op leugen corruptieschandaal na corruptieschandaal. Nu een paar weken crisis en men is alles alweer vergeten want Rutte doet het zo leuk op de persconferenties. Soort stockholmsyndroom lijkt het wel. Maar als VVD weer de grootste wordt dan moet iedereen ook gewoon stoppen met zeuren wat mij betreft. Nederland wil dit blijkbaar. Nederlanders willen genaaid worden.
Land of the free. Home of the brave.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 26 mei 2020 @ 21:21:40 #166
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_193327989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Op dit moment is het KLM steunpakket volledig bestaand uit leningen. Dat is geen "geld toegeschoven"
Maar wel met een garantstelling van de staat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_193328190
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:59 schreef Mikeytt het volgende:
Het ergste vind ik nog dat bepaalde mensen nog boos zijn omdat VVD voor afschaffing van het referendum heeft gestemd. _O-

Het Oekraïnereferendum is een prima voorbeeld van waarom referenda gewoon onzinnig zijn.
Het gros van de bevolking is randdebiel. Vraag aan de gemiddelde stemmer of ze het verdrag van 323 pagina's kunnen samenvatten. :')
Vraag het eens een parlementarier dan. Het verschil is dat de kartelparlementarier de EU op zijn blauwe ogen vertrouwt en de kiezer nog weleens een gezond wantrouwen wil hebben.

quote:
Het volk is simpelweg niet slim genoeg om referenda aan te kunnen. Daarom bestaat er een parlement.
Het parlement is wel iets slimmer maar ook niet slim genoeg, en heeft allerlei belemmeringen om er goed over na te kunnen denken en in alle vrijheid een beslissing te nemen. De laatste tijd blijken de parlementariers er toch een stuk verder naast gezeten te hebben dan het volk. Inlichtingenwet, Oekraine-verdrag, EU-grondwet, euro....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193328525
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vraag het eens een parlementarier dan. Het verschil is dat de kartelparlementarier de EU op zijn blauwe ogen vertrouwt en de kiezer nog weleens een gezond wantrouwen wil hebben.
[..]

Het parlement is wel iets slimmer maar ook niet slim genoeg, en heeft allerlei belemmeringen om er goed over na te kunnen denken en in alle vrijheid een beslissing te nemen. De laatste tijd blijken de parlementariers er toch een stuk verder naast gezeten te hebben dan het volk. Inlichtingenwet, Oekraine-verdrag, EU-grondwet, euro....
Dit klinkt helaas wel weer als een boeiend staaltje revisionisme...
Laat je jezelf niet een beetje teveel het hoofd op hol brengen binnen je toch vrij specifieke bubbel?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:53:15 #169
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193328677
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:46 schreef Scarface88 het volgende:
Dit is de reden waarom steeds meer Nederlanders emigreren. Nederland is een zinkend schip. Weer vier jaar VVD en die gluiperige weglachert Rutte.
Als azijnzeikers zoals jij emigreren heeft niemand daar moeite mee. _O_

Zolang de slimme mensen hier maar blijven.
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:11:43 #170
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193337860
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

... En waar ook al jaren lang een hap uit genomen wordt door de bizarre huizenprijzen? Wat weer doodleuk terug te volgen is naar zwalkend of zelfs afwezig beleid, maar alleen maar wat pleisters en ducttape werk?

Met z'n allen klappen voor de zorg maar wel op de VVD stemmen is alsof je iig nog gezoend wordt tijdens je verkrachting. Ik kan er met m'n hoofd niet bij
Dit is wel cru maar idd waar.
De hele woningmarkt is min of meer in de penarie gewerkt door Stef Blok en zijn voorgangers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193338258
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit ja. Rutte lijkt me een vriendelijke kerel, wanneer hij zich niet bezighoudt met politiek. Maar goed, dat zien we ook met stemmers van PVV en FvD. Een paar leuke woordjes en er zijn weer mensen gezwicht.
FvD heeft dan ook goed hun best gedaan om mensen weg te jagen.
pi_193338354
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:17 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja en dan krijg je zon pipo als Mark Rutte aan het roer. Leugen op leugen corruptieschandaal na corruptieschandaal. Nu een paar weken crisis en men is alles alweer vergeten want Rutte doet het zo leuk op de persconferenties. Soort stockholmsyndroom lijkt het wel. Maar als VVD weer de grootste wordt dan moet iedereen ook gewoon stoppen met zeuren wat mij betreft. Nederland wil dit blijkbaar. Nederlanders willen genaaid worden.
Haha, want als FvD aan het roer is zijn plotseling alle problemen opgelost _O-

Rechts beleid kut vinden en dan op nog rechtsere partijen stemmen _O-
pi_193338376
Ik kan uiteraard niet voor anderen praten maar voor mij lijkt VVD alsnog kanshebber voor mijn stem met de volgende verkiezingen. Ik ben huizenbezitter, heb mijn koopkracht zien stijgen afgelopen jaar en ben dus in principe vrij tevreden. Mag je een premier beoordelen op zijn charisma en mate waarin hij een crisis door komt? Wellicht niet, maar ik kan me vrij moeilijk inbeelden dat er veel lijsttrekkers zijn in dit kabinet die de huidige Corona shit zo sterk aanpakken.

Wel ben ik van mening de VVD steeds vaker openbaar zonder schaamte de kant van het grootkapitaal en multinationals kiest en dat vind ik vrij kwalijk.

Maar onder de streep is de VVD voor mij wel the lesser evil. Zoveel partijen die echt keihard afvallen, zoals de D66 (doen alsof dit de USA is), GroenLinks (teveel klimaathysterie en zie beleid Amsterdam), FvD (fake news), PVV (onfatsoenlijk immigratiebeleid) en CDA (privacywetgevingen).. Er blijft gewoon niet echt bizar veel over als je niet links bent, en ik denk dat dat het grote succes van de VVD verklaard.


Als mensen graag willen discussieren op welke partij ik beter zou kunnen stemmen, prima. Als mensen een waslijst gaan posten dat de VVD kut is denk ik dat we het op veel vlakken eens zijn maar verwijs ik liever naar de regel hierboven.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193338458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik kan uiteraard niet voor anderen praten maar voor mij lijkt VVD alsnog kanshebber voor mijn stem met de volgende verkiezingen. Ik ben huizenbezitter, heb mijn koopkracht zien stijgen afgelopen jaar en ben dus in principe vrij tevreden. Mag je een premier beoordelen op zijn charisma en mate waarin hij een crisis door komt? Wellicht niet, maar ik kan me vrij moeilijk inbeelden dat er veel lijsttrekkers zijn in dit kabinet die de huidige Corona shit zo sterk aanpakken.

Wel ben ik van mening de VVD steeds vaker openbaar zonder schaamte de kant van het grootkapitaal en multinationals kiest en dat vind ik vrij kwalijk.
Typische VVD-stemmer. :')
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193338473
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik kan uiteraard niet voor anderen praten maar voor mij lijkt VVD alsnog kanshebber voor mijn stem met de volgende verkiezingen. Ik ben huizenbezitter, heb mijn koopkracht zien stijgen afgelopen jaar en ben dus in principe vrij tevreden. Mag je een premier beoordelen op zijn charisma en mate waarin hij een crisis door komt? Wellicht niet, maar ik kan me vrij moeilijk inbeelden dat er veel lijsttrekkers zijn in dit kabinet die de huidige Corona shit zo sterk aanpakken.

Wel ben ik van mening de VVD steeds vaker openbaar zonder schaamte de kant van het grootkapitaal en multinationals kiest en dat vind ik vrij kwalijk.

Maar onder de streep is de VVD voor mij wel the lesser evil. Zoveel partijen die echt keihard afvallen, zoals de D66 (doen alsof dit de USA is), GroenLinks (teveel klimaathysterie en zie beleid Amsterdam), FvD (fake news), PVV (onfatsoenlijk immigratiebeleid) en CDA (privacywetgevingen).. Er blijft gewoon niet echt bizar veel over als je niet links bent, en ik denk dat dat het grote succes van de VVD verklaard.

Als mensen graag willen discussieren op welke partij ik beter zou kunnen stemmen, prima. Als mensen een waslijst gaan posten dat de VVD kut is denk ik dat we het op veel vlakken eens zijn maar verwijs ik liever naar de regel hierboven.
Minder schamteloos dan tevreden zijn met de stijgende huizenprijzen hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193338486
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Typische VVD-stemmer. :')
Dat denk ik wel ja gezien de populariteit. Misschien is het grote deel van Nederland wel tevreden óf hebben ze liever VVD dan wat anders.

Maar dat zei ik al gelijk dus snap dit commentaar niet echt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193338655
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik kan uiteraard niet voor anderen praten maar voor mij lijkt VVD alsnog kanshebber voor mijn stem met de volgende verkiezingen. Ik ben huizenbezitter, heb mijn koopkracht zien stijgen afgelopen jaar en ben dus in principe vrij tevreden. Mag je een premier beoordelen op zijn charisma en mate waarin hij een crisis door komt? Wellicht niet, maar ik kan me vrij moeilijk inbeelden dat er veel lijsttrekkers zijn in dit kabinet die de huidige Corona shit zo sterk aanpakken.

Wel ben ik van mening de VVD steeds vaker openbaar zonder schaamte de kant van het grootkapitaal en multinationals kiest en dat vind ik vrij kwalijk.

Maar onder de streep is de VVD voor mij wel the lesser evil. Zoveel partijen die echt keihard afvallen, zoals de D66 (doen alsof dit de USA is), GroenLinks (teveel klimaathysterie en zie beleid Amsterdam), FvD (fake news), PVV (onfatsoenlijk immigratiebeleid) en CDA (privacywetgevingen).. Er blijft gewoon niet echt bizar veel over als je niet links bent, en ik denk dat dat het grote succes van de VVD verklaard.

Als mensen graag willen discussieren op welke partij ik beter zou kunnen stemmen, prima. Als mensen een waslijst gaan posten dat de VVD kut is denk ik dat we het op veel vlakken eens zijn maar verwijs ik liever naar de regel hierboven.
Tsja, het is de vrij typische VVD-stemmer die niet bepaald tevreden is, maar ook niet ontevreden genoeg om over te stappen naar een andere partij. Ik snap die gedachtegang wel, ik zie het veel. Het is vooral het falen van de rest van de partijen.

Over CDA, volgens privacybarometer scoort de VVD nog een stukje erger op het gebied van privacy. Zijn er andere redenen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Incelfrikandel
pi_193338827
Was de peiling in Aerdenhout of in Bergen aan Zee gehouden?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193339050
quote:
5s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:33 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Was de peiling in Aerdenhout of in Bergen aan Zee gehouden?
De peiling van 1Vandaag zit over het algemeen volgens mij juist vrij hoog met types als Baudet, Wilders of Verdonk. Dus dat denk ik niet.
pi_193339069
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De peiling van 1Vandaag zit over het algemeen volgens mij juist vrij hoog met types als Baudet, Wilders of Verdonk. Dus dat denk ik niet.
Ik denk dat veel Forum en PVV-stemmers de MSM in toenemende mate de rug toekeren en daardoor in steeds mindere mate peilbaar zijn. Op dezelfde manier als de DENK-achterban lastig te peilen is.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193339134
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik denk dat veel Forum en PVV-stemmers de MSM in toenemende mate de rug toekeren en daardoor in steeds mindere mate peilbaar zijn. Op dezelfde manier als de DENK-achterban lastig te peilen is.
Daar wijzen de trends in de peilingen niet echt op. Die clubs peilen tot nu toe veelal hoger dan uit de stembus komt.
pi_193339186
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:40 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik doel er meer op dat de VVD de afgelopen jaren de Nederlandse samenleving op vrijwel elk vlak heeft uitgehold.
Noem een willekeurige sector/instelling en je weet bijna zeker dat het er hommeles is geweest de afgelopen jaren. Het land is gewoon heel slecht bestuurd.
er is juist elk jaar meer geld naar de zorg gegaan, maar blijf vooral geloven in de linkse leugens van de SP en PVV... af en toe was er wat gemor maar over het algemeen ging dat vooral over salaris en zowel in het onderwijs als de zorg als in andere sectoren is dat allang geregeld, verder: werkloosheid op laagste stand in hele lange tijd (okee, voor de pandemie dan), economie draait retegoed, cultuursector floreert, er wordt weer geïnvesteerd in defensie na het afbraakbeleid van Balkenende en het leven loopt voor heel veel mensen gewoon helemaal op rolletjes... bijna iederene krijgt de kans om te doen wat ie wil en dat brengt nu eenmaal een geluksgevoel mee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 17:47:25 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193339733
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:04 schreef Nielsch het volgende:
er wordt weer geïnvesteerd in defensie na het afbraakbeleid van Balkenende
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193340355
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:02 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat denk ik wel ja gezien de populariteit. Misschien is het grote deel van Nederland wel tevreden óf hebben ze liever VVD dan wat anders.

Maar dat zei ik al gelijk dus snap dit commentaar niet echt.
Jij bent tevreden met het kabinet omdat je koopkracht een beetje is gestegen en je huis niet onteigend is of zo. Ik vind het prima dat mensen voor hun eigenbelang stemmen maar dat belang is wel wat minder simplistisch en ligt ook iets verder dan je neus.

Je snapt toch ook wel dat het voor jou ook van belang is dat er betaalbare woningen zijn, dat kinderen leren lezen en schrijven, dat de politie boeven vangt, dat het leger zijn taken kan doen, dat de belastingdienst functioneert, dat er enige sociale cohesie overblijft, dat het CBR functioneert, dat het UWV functioneert, dat er wegen aangelegd kunnen worden, dat het hoger onderwijs niet kapot gaat, dat je zorgpremie niet opgaat aan cowboys en bureaucratie om vervolgens uit een failliet ziekenhuis te worden gezet als je wat hebt, dat de arbeidsproductiviteit stijgt ipv daalt, dat de processierups wordt bestreden, dat je pensioen waarde behoudt, dat je niet aangevallen wordt door verwarde mannen etc.

De politieke koers van voor corona was een ramp voor de middellange en lange termijn, maar de overheid wordt ook gewoon heel erg slecht bestuurd door de kabinetten Rutte. Het idee dat de VVD een degelijke bestuurderspartij zou zijn zoals ze zelf zeggen is volkomen van de pot gerukt, het is de grootste kneuzenkermis sinds mensenheugenis. Het Den Haag van de jaren 90,80,70, 60 etc. komen je recht in je gezicht uitlachen.

Ik ben ook best tevreden over mijn eigen leven, maar dat bestuurt het kabinet niet, nog niet althans want dit kabinet is wat dat betreft ook eng bezig. Je maat van tevredenheid deugt van geen kant. We leven in een democratie, dat gaat niet alleen om ideologie, dat dient er ook toe dat incompetente en corrupte politici aan de kant worden gezet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193340452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:. We leven in een democratie, dat gaat niet alleen om ideologie, dat dient er ook toe dat incompetente en corrupte politici aan de kant worden gezet.
En verwijdert de VVD een keer een corrupt kamerlid, haalt jouw clubje die gelijk enthousiast binnen. Maar ik gok dat ik dat geheel verkeerd zie...
pi_193340997
Ik zou ook zo op de VVD stemmen. Tenzij ze gaan flirten met bruinhemdpartijen als FvD of de PVV. Zolang dat niet aan de orde is krijgen ze mijn stem.
Allah Al Watan Al Malik
pi_193341037
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zou ook zo op de VVD stemmen. Tenzij ze gaan flirten met bruinhemdpartijen als FvD of de PVV. Zolang dat niet aan de orde is krijgen ze mijn stem.
Aangezien er geen enkele discussie was binnen de VVD over de coalitie met FvD in Brabant (en eerder met de PVV) lijkt me dat een uitgemaakte zaak :+
pi_193341135
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Aangezien er geen enkele discussie was binnen de VVD over de coalitie met FvD in Brabant (en eerder met de PVV) lijkt me dat een uitgemaakte zaak :+
Dan vallen we weer terug op D66 😘
Allah Al Watan Al Malik
pi_193342032
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zou ook zo op de VVD stemmen. Tenzij ze gaan flirten met bruinhemdpartijen als FvD of de PVV. Zolang dat niet aan de orde is krijgen ze mijn stem.
De VVD is toch nog steeds heel vriendelijk voor leden van de FvD en PVV? Dat de VVD niets met hen te doen wil hebben, blijkt nergens uit. De druk om te presteren en leveren ligt nog steeds bij armen.
pi_193342665
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

De markt corrigeert zich aan de consument.
Het bedrijfsleven manipuleert zowel de politiek als de consument.
De consument is helaas niet grootschalig georganiseerd.
In de kern heb je daar nl wel gelijk in, de macht over een groot deel v/h bedrijfsleven ligt uiteindelijk wel bij de consument.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193342851
En hoeveel zetels krijgt Denk?
pi_193342874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:37 schreef polderturk het volgende:
En hoeveel zetels krijgt Denk?
De AKP krijgt 2 zetels in deze peiling.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193343052
er was toch ook zoiets van dat als de peilingen een partij naar voren schuiven als de grootste, dan dat de burgers de neiging krijgen ook om op deze partij te gaan stemmen. Vooral zwevende kiezers.
Ik zag dit in Narcos op Netflix _O-
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 1 juni 2020 @ 09:13:04 #194
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193414528
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
er was toch ook zoiets van dat als de peilingen een partij naar voren schuiven als de grootste, dan dat de burgers de neiging krijgen ook om op deze partij te gaan stemmen. Vooral zwevende kiezers.
Ik zag dit in Narcos op Netflix _O-
:Y
Die toestanden kreeg je bij de VVD-PvdA coalitie.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juni 2020 @ 09:23:04 #195
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193414637
1. NL sinds WOII bijna altijd centrum rechts
2. VVD is stabiel.
3. Overige partijen weet je nu niet wat je krijgt (CDA, D66 leiderloos)
4. Rutte lijkt het met de kennis van nu aardig te doen

Korotm logisch dat je nu dit soort peilingen krijgt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193414735
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:23 schreef borisz het volgende:
1. NL sinds WOII bijna altijd centrum rechts
2. VVD is stabiel.
3. Overige partijen weet je nu niet wat je krijgt (CDA, D66 leiderloos)
4. Rutte lijkt het met de kennis van nu aardig te doen

Korotm logisch dat je nu dit soort peilingen krijgt.
Het is te beredeneren inderdaad maar het blijft een miskenning van wat de cda ministers brengen in dit kabinet: de betere bestuurders. Ook ten opzichte van de vvd ministers.
pi_193416566
Al 10 jaar lang wordt NL uitgekleed door de kabinetten Rutte. Zorg, onderwijs, politie, huizenmarkt, noem maar op. Alles moest er aan geloven. En nu? Nu gedragen mensen zich weer als domme, achterlijke schapen. Je zou bijna gaan denken dat Nederlanders willen dat we nog veel verder uitgekleed worden door die corrupte klootzakken van de VVD. Wat zijn mensen toch oer en oerdom.
pi_193416601
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:37 schreef Navifactiva het volgende:
Al 10 jaar lang wordt NL uitgekleed door de kabinetten Rutte. Zorg, onderwijs, politie, huizenmarkt, noem maar op. Alles moest er aan geloven. En nu? Nu gedragen mensen zich weer als domme, achterlijke schapen. Je zou bijna gaan denken dat Nederlanders willen dat we nog veel verder uitgekleed worden door die corrupte klootzakken van de VVD. Wat zijn mensen toch oer en oerdom.
Er word steeds een beetje meer bij gelogen dan hebben mensen het niet/minder snel in de gaten. Firma list en bedrog genaamd.. Er word van geleefd (geld verdient).
  maandag 1 juni 2020 @ 18:00:09 #199
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193421274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:37 schreef polderturk het volgende:
En hoeveel zetels krijgt Denk?
Die krijgen dit.

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 1 juni 2020 @ 18:34:56 #200
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193421888
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:53 schreef torentje het volgende:

[..]

De VVD is toch nog steeds heel vriendelijk voor leden van de FvD en PVV? Dat de VVD niets met hen te doen wil hebben, blijkt nergens uit. De druk om te presteren en leveren ligt nog steeds bij armen.
De VVD heeft 2x met een nieuwe partij gegregeerd.De LPF en de PVV. Beide kabinetten zijn op een drama uitgelopen dus dat zullen ze niet snel meer doen.

Er is in Nederland een situatie ontstaan waar het er op lijkt dat iedere kiezer zijn eigen partij moet hebben om aan alle wensen te voldoen. Maar hoe meer one-isue-partijen er ontstaan, hoe lastiger het wordt om buiten het centrum een meerderheid te vinden die kan regeren.
Vandaar dat van VVD, CDA, D66 en PvdA er altijd wel 2 of 3 in een kabinet moeten zitten.

De enige manier om de VVD buiten een kabinet te houden is waarschijnlijk een linkse meerderheid.
Wie dit leest is gek
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')