In Shadowlands schijnen de paarden te kunnen vliegen. Allemaal. Of zo.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:42 schreef Anthraxx het volgende:
De inspiratie was op bij Blizzard, dus nu laten ze knaagdieren maar vliegen?
Jaquote:
Prachtig contrastquote:Op maandag 25 mei 2020 10:47 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben een kringloopkastje dit weekend een kleurtje gegeven. Ik vind het best tof geworden.
[ afbeelding ]
Ik hoeverre heb je als koper van een 2e handshuis nog met de originele contracten te maken? En kan dat afgedwongen worden? Wettelijk gezien dan. Niet wat een gladjakker zegt.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb dan zoiets van: als je het auteursrecht hebt, dan betaal je ook maar al het onderhoud en alles wat verrot, want ook dat heb je ontworpen....
En sowieso maf dat er op een woonhuis rechten van een partij liggen, terwijl het huis is doorverkocht door de opdrachtgever.
Dat je nu als 1e afnemer beperkingen hebt dat kan ik nog snappen, maar na verkoop zou zoiets gewoon moeten vervallen..
Te duur dus om van het vakantiegeld te kopen.quote:
Wat ik tot nu toe heb gevonden is tot 70 jaar na de dood van de rechthebbende, zijnde de architect.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik hoeverre heb je als koper van een 2e handshuis nog met de originele contracten te maken? En kan dat afgedwongen worden? Wettelijk gezien dan. Niet wat een gladjakker zegt.
Daarbij hoelang duurt die onzin? mag je naar 5 of 10 jaar wel de sloophamer er op zetten?
Ja, het is wel een beetje triestquote:
Oooooh, wow!quote:Op maandag 25 mei 2020 10:50 schreef fietsie het volgende:
Wat ik tot nu toe heb gevonden is tot 70 jaar na de dood van de rechthebbende, zijnde de architect.
Misschien kun je een voorschot op je zakgeld vragenquote:
In het ziekenhuis hangen er accesspoints van Huawei onder de stalen loopbrug.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooooh, wow!Koop je een knalduur huis, is het eigenlijk niet echt van je, want je mag er niets aan veranderen
Wat staat dat mooi! Ik blijf bij jou maar denkenquote:Op maandag 25 mei 2020 10:47 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben een kringloopkastje dit weekend een kleurtje gegeven. Ik vind het best tof geworden.
[ afbeelding ]
Dan staat ook op papier wat exact niet aangepast mag worden. Een idee op zich, zonder vaste omlijning, verdedigen gaat het niet houden in een rechtszaal.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe heb gevonden is tot 70 jaar na de dood van de rechthebbende, zijnde de architect.
Het zit m in het feit dat het niets contractueels is, maar gaat om het auteursrecht en de expressie die de architect heeft vastgelegd.
Staat me bij dat het bij ons gebouw 30 jaar is. Dus moeten we, bij vervanging, een bepaalde kleur zonnescherm gebruiken, de kleuren van het houtwerk liggen vast, en van de deuren net zo.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik hoeverre heb je als koper van een 2e handshuis nog met de originele contracten te maken? En kan dat afgedwongen worden? Wettelijk gezien dan. Niet wat een gladjakker zegt.
Daarbij hoelang duurt die onzin? mag je naar 5 of 10 jaar wel de sloophamer er op zetten?
Hier in de buurt waren er een paar gemeentes waar het afgelopen weekend geen water uit de kraan kwam.quote:Op maandag 25 mei 2020 11:03 schreef fietsie het volgende:
Eigenlijk best ironisch; hebben we de afgelopen jaren steeds berichten in de media gehad over hoeveel natter het zou worden, dat waterberging het probleem van de toekomst zou worden; is het land aan het verdorren tot een grote woestijn....
Met sommige dingen zijn wij wel blij dat het in het contract staat ja. Er is al genoeg discussie over dingen, dit hoeven we er niet bij.quote:Op maandag 25 mei 2020 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat auteursrecht toch iets mafs hoor. Als ik teksten schrijf of een website ontwerpt, krijgt de klant het auteursrecht gewoon. Ik vind het idioot om dat voor mij te houden. Als een klant iets wil veranderen aan zijn bedrijfscommunicatie moet dat gewoon kunnen. Net als met een huis.
Overigens snap ik het in een appartementencomplex nog wel dat je overal dezelfde kleur deur enzo wilt. Maar dat is iets van de VVE, niet van de architect.
quote:Op maandag 25 mei 2020 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hier in de buurt waren er een paar gemeentes waar het afgelopen weekend geen water uit de kraan kwam.
Verder, spreek me niet van architectuur in België. Het is zo lelijk hier, elk huis ziet er anders uit, staat op een andere afstand van de weg, is gewoon volledig van beton, etc.
(Klein laag tv kastje)quote:Dit product bestaat uit 14 pakketten
Sterkte met bouwenquote:Op maandag 25 mei 2020 11:09 schreef fietsie het volgende:
IKEA kastje wat ik zou willen ophalen...
[..]
(Klein laag tv kastje)
Ik denk wel dat ik in die winkel minstens 3x alle nummers ga staan checken....quote:
Ja en nee. Sommige dingen begrijp ik wel. Maar als ik animaties of illustraties voor een bedrijf maakte, dan mochten ze daar echt niet zomaar in knippen of plakken. In elk geval niet zonder overleg. Mijn naam stond er wel mooi bij vermeld, en dat is toch reclame.quote:Op maandag 25 mei 2020 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat auteursrecht toch iets mafs hoor. Als ik teksten schrijf of een website ontwerpt, krijgt de klant het auteursrecht gewoon. Ik vind het idioot om dat voor mij te houden. Als een klant iets wil veranderen aan zijn bedrijfscommunicatie moet dat gewoon kunnen. Net als met een huis.
Overigens snap ik het in een appartementencomplex nog wel dat je overal dezelfde kleur deur enzo wilt. Maar dat is iets van de VVE, niet van de architect.
Het merendeel vind ik lelijk, maar er zitten ook wel weer leuke huizen tussen, er is wel wat afwisseling en ze hebben in Wilrijk in elk geval allemaal wat grotere tuinen dan die postzegels die ik gewend benquote:Op maandag 25 mei 2020 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hier in de buurt waren er een paar gemeentes waar het afgelopen weekend geen water uit de kraan kwam.
Verder, spreek me niet van architectuur in België. Het is zo lelijk hier, elk huis ziet er anders uit, staat op een andere afstand van de weg, is gewoon volledig van beton, etc.
Ja das echt des Belgs geloof ik. We moeten soms echt smeken om een korte plaspauze van 5 minuten tussendoorquote:Op maandag 25 mei 2020 11:11 schreef PdeHoog het volgende:
We hebben pauze van de cursus. Maar een half uur te laat. De Belgische meneer houdt van doorpraten
Sterkte aan de nabestaandenquote:Op maandag 25 mei 2020 11:09 schreef fietsie het volgende:
IKEA kastje wat ik zou willen ophalen...
[..]
(Klein laag tv kastje)
Gun jezelf meer!quote:Op maandag 25 mei 2020 10:38 schreef Isabeau het volgende:
Grmbl. Vakantiegeld gekregen. Altijd beetje gokken en ik dacht: "alles boven x (verwachtte) bedrag ga ik lekker opmaken aan mezelf". Dus, wat zal ik eens kopen voor 20 euro.
600 overurenquote:Op maandag 25 mei 2020 11:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik kreeg vakantie geld EN uitbetaling van 600 overuren![]()
En nu heb ik stress want ik wil dat geld dus verstandig uitgeven..
En ik speel geen Wow
(Wat is daar de duurste mount? Nu ben ik wel benieuwd eigenlijk..)
De jurisprudentie over auteursrecht van architecten daarover geeft je geen gelijk hier in.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:59 schreef z80 het volgende:
Dan staat ook op papier wat exact niet aangepast mag worden. Een idee op zich, zonder vaste omlijning, verdedigen gaat het niet houden in een rechtszaal.
quote:Op maandag 25 mei 2020 11:59 schreef Blues het volgende:
Ik wil dit mondkapje voor in de trein... en die laat ik lekker op/om/aan/voor op de poli
[ afbeelding ]
Vastgoed of landbouwgrondquote:Op maandag 25 mei 2020 11:53 schreef Barreltje het volgende:
En nu heb ik stress want ik wil dat geld dus verstandig uitgeven..
Ook op enkele woningen? Indien de architect hier wel het recht op heeft kan deze dan aansprakelijk gesteld worden voor lekkages en andere ongemakken? Deze mag je namelijk niet met een betere constructie verhelpen.quote:Op maandag 25 mei 2020 12:02 schreef golfer het volgende:
[..]
De jurisprudentie over auteursrecht van architecten daarover geeft je geen gelijk hier in.
Mja. Zoveel is het ook weer niet..quote:
Garagebox?quote:
Sinds wanneer mag dat niet meer? Mijn appartementengebouw is van 2012 en ik heb gewoon ventilatieroosters in mijn kozijnen. Bovendien kunnen mijn ramen op klap- en kiepstand. Of gaat dit alleen over kantoorgebouwen?quote:Op maandag 25 mei 2020 12:37 schreef derLudolf het volgende:
Over dingen die niet mogen na het bouwen van iets dat van jou is....
In nieuwe gebouwen mogen geen ventilatieroosters in de kozijnen/boven de ramen. En kunnen in nieuwe kantoren nog wel ramen los?
https://www.dvhn.nl/extra(...)wassen-25696036.html
Volgens een oom die in de bouw zit (project of vestigingleider van een vestiging van een redelijk groot bouwbedrijf) worden ze bij nieuwbouw niet meer toegepast, ivm energiezuinig bouwen en zo...quote:Op maandag 25 mei 2020 12:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag dat niet meer? Mijn appartementengebouw is van 2012 en ik heb gewoon ventilatieroosters in mijn kozijnen. Bovendien kunnen mijn ramen op klap- en kiepstand. Of gaat dit alleen over kantoorgebouwen?
Volgens mijn nieuwbouw woning heeft je oom ongelijkquote:Op maandag 25 mei 2020 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens een oom die in de bouw zit (project of vestigingleider van een vestiging van een redelijk groot bouwbedrijf) worden ze bij nieuwbouw niet meer toegepast, ivm energiezuinig bouwen en zo...
Hm. Mijn gebouw is energiezuinig (we hebben goede isolatie, en zonneboilers en zonnepanelen op het dak) maar er zitten wel ventilatieroosters in de ramen. Toen ik hier introk, werd me nog verteld dat ik altijd minimaal 1 van de 2 open moet laten, omdat anders de mechanische ventilatie van het gebouw de lucht van de gang gaat proberen te trekken ipv van buiten en dat is niet handig.quote:Op maandag 25 mei 2020 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens een oom die in de bouw zit (project of vestigingleider van een vestiging van een redelijk groot bouwbedrijf) worden ze bij nieuwbouw niet meer toegepast, ivm energiezuinig bouwen en zo...
quote:De naam X Æ A-12 was Californië toch iets te gek. Daarom moesten Elon Musk en Grimes de naam van hun pasgeboren zoon veranderen naar X Æ A-XII.
X Æ A-12, uitgeproken als Ex Ash A Twelve, werd verboden omdat er getallen in de naam zitten. Het getal aan het einde van de naam is daarom vervangen door de Romeinse nummers, die ook staan voor het getal 12.
Ik zal hem nog es vragen hoe het zitquote:Op maandag 25 mei 2020 12:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Volgens mijn nieuwbouw woning heeft je oom ongelijk
En wat is de roepnaam?quote:Op maandag 25 mei 2020 13:10 schreef fietsie het volgende:
Kijk, ze hebben in de USA toch hun verstand gebruikt:
[..]
Succes!quote:Op maandag 25 mei 2020 13:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Morgen een afspraak bij een kantoor om te kijken of het nut voor ons heeft om de zaak te verhuizen. Ik hoop het. Scheelt veel geld en er zijn betere fasciliteiten. En ik vind de huidige verhuurder stom.
Oh, ik dacht dat het een soort knipoog was naar de naam Kayle (oid). Maar het is dus wel echt?quote:Op maandag 25 mei 2020 13:10 schreef fietsie het volgende:
Kijk, ze hebben in de USA toch hun verstand gebruikt:
[..]
quote:„De X staat voor ’de onbekende variabele’, Æ is ’mijn elvenspelling van AI’ en A-12 verwijst naar een vliegtuig dat de ’voorloper is van SR-17 (ons favoriete vliegtuig)”, schreef Grimes op Twitter.
Jaquote:Op maandag 25 mei 2020 13:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zal hem nog es vragen hoe het zit
Hebben jullie nog wel een gewone gemetselde woning? Dat je zeg maar een sleuvenfees in de muur kunt zetten als je ergens een stopcontact wilt hebben en een balk tegen de muur kun rammen met slagpluggen als je ergens een wandje tussen wilt zetten?
Vinden ze de naam nou ook echt mooi. Zoiets doe je toch alleen voor aandacht.quote:
Zijn raketten doen het wel beterquote:Op maandag 25 mei 2020 13:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vinden ze de naam nou ook echt mooi. Zoiets doe je toch alleen voor aandacht.
Jemig, ga een auto ontwerpen ofzo die niet al op een persconferentie kapot gaat.
Ik heb nog nooit overwogen een rakket te kopen. Eigenlijk volg ik die hele kerel niet. Maar die lancering is ook mislukt ofzo?quote:
Er zijn een paar mislukt. Maar het is wel knap wat ze doen. Raket lanceren en daarna terug laten keren. Op de juiste plek (een paar keer iets minder op de juiste plek).quote:Op maandag 25 mei 2020 13:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit overwogen een rakket te kopen. Eigenlijk volg ik die hele kerel niet. Maar die lancering is ook mislukt ofzo?
Gisteren.quote:Op maandag 25 mei 2020 13:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zweet zelfs
nieuwe regime op crosstrainer werkt als een malle.
was je sporten?
Je beschrijft mij nuquote:Op maandag 25 mei 2020 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook echt HONGER en wil alleen maar slapen
Ik wil meestal eten als ik honger hebquote:Op maandag 25 mei 2020 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook echt HONGER en wil alleen maar slapen
Aan de andere kant, ik krijg ook honger van als ik slaap heb, en die honger laat zich het beste oplossen door te slapen (en niet door een berg chocolade te eten, note to self).quote:Op maandag 25 mei 2020 14:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil meestal eten als ik honger hebSlapen kan dan echt niet
Ik heb ook niet echt honger, maar omdat lijf zo stuk en moe en pijn = geen energie gaan je hersenen gemixte signalen uitsturen. Dat eten zal helpen bijv.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil meestal eten als ik honger hebSlapen kan dan echt niet
Wat heb je lopen solderen?quote:Op maandag 25 mei 2020 14:16 schreef z80 het volgende:
verkeerd gelezen.
En ik ben de lucht van soldeer niet meer gewend. Nu alles open om even goed door te luchten.
Niet veel. Connector van een usb kabel geknipt. Kabel door de vloer en er een andere connector op gezet.quote:
aha. Dat daar nog aan te solderen is, zitten er veel aders in?quote:Op maandag 25 mei 2020 14:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Niet veel. Connector van een usb kabel geknipt. Kabel door de vloer en er een andere connector op gezet.
Wat was het?quote:Op maandag 25 mei 2020 14:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je beschrijft mij nu
Wel net gegeten, was lekker, maar veel te gezond en dus niet satisfying.
Omelet met als vulling gebakken sjalotje, champignons, cherrytomaatjes en bosui.quote:
Die omelet klinkt wel veel lekkerder.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:26 schreef Isabeau het volgende:
Omelet met als vulling gebakken sjalotje, champignons, cherrytomaatjes en bosui.
Eigenlijk heb ik gewoon zin in witbrood met chocoladepasta.
Ik herinner me uit mijn kindertijd dat mijn moeder echt serieus elke ochtend ontbeet met ten minste 1 boterham met 2 speculaasjes er opquote:Op maandag 25 mei 2020 14:31 schreef Myraela het volgende:
Die omelet klinkt wel veel lekkerder.Maar helpt inderdaad niet tegen zin in chocoladepasta. Of witbrood met roomboter en speculaasjes.
Dat zou ik wel lusten.
usb2. 4 aders en mantel. Is gewoon zonder hulpmiddelen te solderen. usb3 is wat lastiger.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
aha. Dat daar nog aan te solderen is, zitten er veel aders in?
Valt nog mee dan. Met een goede bout en goed tin moet dat nog te doen zijn.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:37 schreef z80 het volgende:
[..]
usb2. 4 aders en mantel. Is gewoon zonder hulpmiddelen te solderen. usb3 is wat lastiger.
Dat zijn de betere gewoontes.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik herinner me uit mijn kindertijd dat mijn moeder echt serieus elke ochtend ontbeet met ten minste 1 boterham met 2 speculaasjes er op
Volgens mij at ik nooit van die speculaasjes-van-mijn-moederquote:Op maandag 25 mei 2020 14:39 schreef Myraela het volgende:
Dat zijn de betere gewoontes.Bij ons was het een uitzondering wanneer we speculaasjes in huis hadden, maar dan waren ze ook altijd snel weer op. Wij waren thuis niet zo goed in 'met mate' eten.
quote:Op maandag 25 mei 2020 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij at ik nooit van die speculaasjes-van-mijn-moederAls ik er zo over nadenk dan is dat idioot, want nu zouden ze in een dag op zijn, maar toen nooit aan gedacht,
Wij aten dat ook heel vaakquote:Op maandag 25 mei 2020 14:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik herinner me uit mijn kindertijd dat mijn moeder echt serieus elke ochtend ontbeet met ten minste 1 boterham met 2 speculaasjes er op
Nou datquote:Op maandag 25 mei 2020 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb mensen dat zien eten, maar nooit echt de charme van ingezien.
Ben sowieso niet echt fan van zoet op brood.
Zoet zonder brood daarentegen![]()
Neeeeeeeeee.quote:Op maandag 25 mei 2020 15:02 schreef Tele6 het volgende:
Het allerleukste aan een ontbijtbuffet vind ik het ontbijtgranengedeelte.
Klinkt alsof zo'n snoeploze opvoeding best averechts werkt?Als in, je doet alsnog een inhaalslag zodra het kan?quote:Op maandag 25 mei 2020 15:02 schreef Tele6 het volgende:
Het allerleukste aan een ontbijtbuffet vind ik het ontbijtgranengedeelte.
Zoet dus.
Ik probéér meer hartig te eten, want het is toch voedzamer, maar als ik dat niet zou proberen at ik alleen maar jam op brood. Kersenjam liefst.
We wachten verheugd op het dagelijkse verslag van je vakantie onlinequote:Op maandag 25 mei 2020 14:54 schreef Blues het volgende:
1e dag van mijn vakantie een uitje: naar de nieuwe kringloop.. grOOt! niets gekocht. Het enige echt mooie was een hele robuuste oude boerenhoutentafel... 350 euro.. maar we hebben al een mooie boerentafelen even langs Caprera om te kijken hoe ze het hebben afgezet e.d. goed geregeld zagen we.. even kletsen met coll van g.
Had graag even op een terrasje gezeten maar nog ff een weekje wachten.
Het meest zoete wat ik bij een ontbijtbuffet neem is fruitquote:Op maandag 25 mei 2020 15:00 schreef Myraela het volgende:
Bij een ontbitjbuffet neem ik eigenlijk alleen maar hartig. En wanneer andere dan voor een rondje zoetigheid gaan, haal ik nog meer eieren.
Oh, heel mijn eetpatroon is naar de maan.quote:Op maandag 25 mei 2020 15:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klinkt alsof zo'n snoeploze opvoeding best averechts werkt?Als in, je doet alsnog een inhaalslag zodra het kan?
Dan kun je allemaal ontbijtgranen proberen die niet de moeite waard zijn om een heel pak van te kopen voor thuis! En ze door elkaar mengen! En kijken wat voor rare stukjes er in dit hotel door de muesli zitten!quote:Op maandag 25 mei 2020 15:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Neeeeeeeeee.Die hoek snap ik nooit. Wie gaat er nou ontbijtgranen lopen eten in een hotel.
Dat lijkt me ook geweldig, maar ik denk dat ik nog ff een maandje afwacht eigenlijk. Als ik het al aandurfquote:Op maandag 25 mei 2020 14:54 schreef Blues het volgende:
Had graag even op een terrasje gezeten maar nog ff een weekje wachten.
Oh, wat zonde zeg. Lastig als je niet hebt kunnen leren op je eigen lichaam te vertrouwen.quote:Op maandag 25 mei 2020 15:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, heel mijn eetpatroon is naar de maan.
Ik ben ook niet gewend om te eten wat ik nodig heb, want bij maaltijden werden onze porties afgepast -- als het te weinig was, had je pech en als het te veel was, moest je het toch eten. Nu vind ik het vooral lastig om meer te pakken als de portie die ik opgeschept had niet genoeg was. Dan eet ik niet genoeg, en dat ga ik later compenseren met alle snoepzooi waar ik nu natuurlijk wel bij kan.
En om een of andere reden word ik er erg gestrest van als ik niet weet wanneer de volgende keer is dat ik ga eten. Dan heb ik de neiging om zodra er een mogelijkheid is me helemaal vol te proppen
Ik hoop dat dit zichzelf met wat tijd en als ik behandeling heb voor m'n psychische zooi nog wel oplost.
Daar neem ik ALLES.quote:Op maandag 25 mei 2020 15:00 schreef Myraela het volgende:
Bij een ontbitjbuffet neem ik eigenlijk alleen maar hartig. En wanneer andere dan voor een rondje zoetigheid gaan, haal ik nog meer eieren.
Ze durven bezoek nog niet aan en gaan zelf vrijdag a.s. pas in het huis kijken. Mss weten ze dan ook wanneer ze de sleutel krijgen.quote:Op maandag 25 mei 2020 15:31 schreef AnneX het volgende:
Sjonge...wat een issues met eten en snoepen lees ik achter elkaar.![]()
Op strooptocht in huis herken ik weer wel.
En de traktatie van speculaasjes op brood.![]()
Maandag: wasmachinedag, eindelijk haarknipdag van mn.X, die eindelijk weer een fris hoofd heeft, en de koffiemachine-ontkalkdag.
En straks nog grasmaaimachine dag.
Ja, Blues: de eerste vakantiedag!
Wanneer willen jullie bij het nieuwe huis gaan kijken?
Pizza van Milanoquote:Op maandag 25 mei 2020 16:01 schreef Myraela het volgende:
Wat eten jullie vanavond? Ik eet een tomatencurry die ik gisteren al heb gemaakt en ik heb er echt de hele dag al zin in.
Stukje brisket en zoete aardappelfrietjesquote:Op maandag 25 mei 2020 16:01 schreef Myraela het volgende:
Wat eten jullie vanavond? Ik eet een tomatencurry die ik gisteren al heb gemaakt en ik heb er echt de hele dag al zin in.
quote:Op maandag 25 mei 2020 15:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet gewend om te eten wat ik nodig heb, want bij maaltijden werden onze porties afgepast -- als het te weinig was, had je pech en als het te veel was, moest je het toch eten. Nu vind ik het vooral lastig om meer te pakken als de portie die ik opgeschept had niet genoeg was. Dan eet ik niet genoeg, en dat ga ik later compenseren met alle snoepzooi waar ik nu natuurlijk wel bij kan.
En om een of andere reden word ik er erg gestrest van als ik niet weet wanneer de volgende keer is dat ik ga eten. Dan heb ik de neiging om zodra er een mogelijkheid is me helemaal vol te proppen
Ik hoop dat dit zichzelf met wat tijd en als ik behandeling heb voor m'n psychische zooi nog wel oplost.
Ik zou zo graag eens in je hoofd willen kruipen om je daar allerlei alternatieve gedachten toe te gillen al je van die onhelpende gedachten hebt.quote:Op maandag 25 mei 2020 15:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Mijn vader was een enorm moeilijke eter en mijn moeder kookte bijna altijd 2 groentes. Ze vond ook dat ze het niet kon maken, voor hem wel iets anders te koken en dat wij iets wel moesten eten. Dus waren we best lastig met groenten. Ik vond het toen ik op mezelf ging wonen erg vervelend dat ik nauwelijks groenten at (geen variatie) dus had ik eerst een maand project waarin ik minstens 4x per maand iets moest eten..dat lukte redelijk en nu vind ik het nog steeds stom van mezelf dat ik geen spruitjes lust. Ik eet het wel als ik het voorgeschoteld krijg maar ik ben gestopt op het lekker te vinden. Loop ook met een grote boog om bleekselderij heen, dat vind ik echt heel smerig. Venkel alleen lekker als het heel heel dun gesneden is door een salade. Ik hou dus ook niet van anijs.quote:Op maandag 25 mei 2020 16:12 schreef Candaasje het volgende:
Mijn ouders waren totaal niet moeilijk met snoepen, maar stiekem snaaien deed ik ook vaker dan goed voor me was.
Nog steeds kan ik het veel te goed, en dan vooral ook als ik geen zin heb om brood uit de vriezer te halen (moet je he-le-maal ontdooien...pffff!) en dan maar in de zak borrelnootjes of uienringen duik. Of gemberkoekjes (Barrel
!)
Ik moet me nu ook inhouden om die laatste magnum in de vriezer niet soldaat te maken.
Qua avondeten hebben mijn ouders me nooit gepusht om te eten als ik geen honger meer at. Ik was geen moeilijke eter, dus dat scheelde misschien. (Ze hebben ooit mijn zusje wel gedwongen te ontbijten terwijl ze geen trek had voordat we in de auto op vakantie gingen......en zusje is ook wagenziek...... dat was de laatste keer dat ze dat deden.....)
Zo nog boodschappen doen. Eens samen met vriend bedenken wat we gaan eten.
Heb je daar al iets meer over gehoord?quote:Op maandag 25 mei 2020 15:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb deze donderdag een vervolgafspraak voor de diagnostiek. B en mijn vader moeten meekomen naar de afspraak. Het wordt vast interessant. Ik weet niet hoe veel afspraken/onderzoeken er daarna nog komen.quote:Op maandag 25 mei 2020 16:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb je daar al iets meer over gehoord?
Hmmmm.....dat kan ik ook wel eens maken. Receptje?quote:Op maandag 25 mei 2020 16:01 schreef Myraela het volgende:
Is eigenlijk best simpel: https://www.seasonwithlove.nl/tomatencurry-maken/quote:Op maandag 25 mei 2020 16:24 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmmm.....dat kan ik ook wel eens maken. Receptje?
Hier eten we vanavond pannekoeken. Als die beste docent eens ophoudt met lullenIk moet nog ff langs de Gamma zo
Kom op, je kunt het. Even de benen strekkenquote:Op maandag 25 mei 2020 16:32 schreef Kreator het volgende:
Ik heb nul komma nul zin in boodschappen en koken maar ik moet wel iets eten en bestellen deed ik gisteren ook al. Iets gezonde zou goed zijn.
Kijken wat wint. De honger, of gebrek aan motivatie om naar buit n te gaan.
quote:Op maandag 25 mei 2020 16:15 schreef golfer het volgende:
Mijn kleine neefje is vandaag alweer 40 jaar geworden.
Dubbel zo'n dag. Verjaardag van dat neefje vergeet je zo in ieder geval nooit. Was dat dan zijn (stief)opa?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Witte bolletjes met gekookt ei en een kloddertje mayonaisequote:Op maandag 25 mei 2020 16:13 schreef Blues het volgende:
Witte bolletjes zijn hier ook nog altijd een soort guilty pleasure ja
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Er zit al mayonaise in filet americain, dus heel vreemd vind ik het niet.quote:Op maandag 25 mei 2020 16:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Over mayonaise, een vriendin van mij deed altijd mayonaise op filet americain, ken jullie dat ook? Ik vond dat zo’n vieze combinatie terwijl ik beiden lust
quote:Op maandag 25 mei 2020 16:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Over mayonaise, een vriendin van mij deed altijd mayonaise op filet americain, ken jullie dat ook? Ik vond dat zo’n vieze combinatie terwijl ik beiden lust
Ze deed er alleen wat meer mayo op/door. Dus zo gek is het niet, toch?quote:Wat is het verschil tussen "steak tartare" en "filet americain"?
Mayonaise! "Steak tartare" bevat er geen terwijl mayonaise absoluut noodzakelijk is om "filet americain" te bereiden.
Nee, mijn stiefpa en hij is de zoon van mijn broer.quote:Op maandag 25 mei 2020 16:43 schreef Isabeau het volgende:
Dubbel zo'n dag. Verjaardag van dat neefje vergeet je zo in ieder geval nooit. Was dat dan zijn (stief)opa?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, Ja, Neequote:Op maandag 25 mei 2020 17:01 schreef AnneX het volgende:
Is het een verplichte cursus? En dan 3 dagen lang dezelfde docent?![]()
Kun je afhaken?
quote:Op maandag 25 mei 2020 17:01 schreef AnneX het volgende:
Is het een verplichte cursus? En dan 3 dagen lang dezelfde docent?![]()
Kun je afhaken?
Er zit een vlieg in het vogelvoerbakje.
Gezien!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het ging Er echt op met een grote klodder (ook ongevraagd) en als ik het daan door elkaar prakte vond ik het zo’n vies mondgevoel hebben, zo blubberigquote:Op maandag 25 mei 2020 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
Ze deed er alleen wat meer mayo op/door. Dus zo gek is het niet, toch?
Er bestaat natuurlijk wel zoiets als 'teveel; mayonaise'quote:Op maandag 25 mei 2020 17:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Het ging Er echt op met een grote klodder (ook ongevraagd) en als ik het daan door elkaar prakte vond ik het zo’n vies mondgevoel hebben, zo blubberig
O heeeeerlijk! En dan lekker veel peper over de mayo draaienquote:Op maandag 25 mei 2020 16:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien had zij datzelfde met de standaard filet americain..quote:Op maandag 25 mei 2020 17:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het ging Er echt op met een grote klodder (ook ongevraagd) en als ik het daan door elkaar prakte vond ik het zo’n vies mondgevoel hebben, zo blubberig
En mosterd dusquote:Op maandag 25 mei 2020 17:08 schreef Isabeau het volgende:
Je huisgenoot had gelijk, Uhmp! Hutspot met gebakken ui is ook veel lekkerder
Mosterd is standaardquote:Op maandag 25 mei 2020 17:10 schreef Uhmmpie het volgende:
En mosterd dus
Zo aten we het uiteindelijk altijd
Als hij kookte dan
Ik kende dat vooral van bij de boerenkool of op een boterham met kaas.quote:
quote:Op maandag 25 mei 2020 18:10 schreef Kreator het volgende:
Wij hadden vroeger geen geld thuis. Dus dan werden er twee kipfiletjes door drie ongelijke stukken gesneden.
Lekkere dingen altijd te weinig. Goedkope dingen teveel.
Dus dat heb ik gecompenseerd toen ik op mezelf ging wonen.
Wat vind jij chique uit eten?quote:Op maandag 25 mei 2020 18:18 schreef Uhmmpie het volgende:
Oh en ik ga nog steeds zelden tot nooit chique uiteten.
Ik heb wel issues met de prijs daarvan merk ik.
En die ene keer dat ik het wel doe.. ben ik echt wel een avond heel happy.
Dus eigenlijk zou ik het vaker moeten doen
Hm prijs in combi met het type eten denk ik dan.quote:Op maandag 25 mei 2020 18:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat vind jij chique uit eten?
Is dat een kwestie van het type eten, de kosten of eventuele sterren?
Bij ons ook. En van de overgebleven rijst op die manier maakte mijn moeder rijstekoekjes. Ze maakte er bolletjes van en bakte die op (platgemaakt) en die aten we warm met suiker (pa deed er dan nog meer boter op)quote:Op maandag 25 mei 2020 18:42 schreef Blues het volgende:
"Makronie" met smac en geraspte kaas en Rijst met boter en suiker waren bij ons jaren 70 heel exotisch eten
Door de macaroni of opbakken en dan met A en Gquote:
Ja. Ik vind een airco om op z'n minst één kamer te kunnen koelen, wel echt een verademing. Ik zit waarschijnlijk nog de hele zomer vanuit huis te werken, dus dan ga ik waarschijnlijk ook gewoon soms even in een kamer met dat ding zitten.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:15 schreef Lonaa het volgende:
200 euro uitgeven aan een mobiele airco voor een koelere slaapkamer deze zomer ja of nee?
Nee.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:15 schreef Lonaa het volgende:
200 euro uitgeven aan een mobiele airco voor een koelere slaapkamer deze zomer ja of nee?
Vanaf donderdag heeft de Dirk een inventum airco 7000 btu in de aanbieding voor 170 maar weinig informatie (ook niet op de website)quote:Op maandag 25 mei 2020 19:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee.
Want ik denk dat je dan geen echt goede airco krijgt. Zou er toch 500 euro voor reserveren.
Al ben ik wel benieuwd naar een linkje, als je iets op het oog hebt.
Mijn airco is nog steeds kwijt dus ik kijk rond voor een alternatief, als ik mijn geld eindelijk terug krijg.
Het werd hier wel heel warm, afgelopen zomer, op de slaapkamer. Schuin dak, 's middags de zon erop.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja. Ik vind een airco om op z'n minst één kamer te kunnen koelen, wel echt een verademing. Ik zit waarschijnlijk nog de hele zomer vanuit huis te werken, dus dan ga ik waarschijnlijk ook gewoon soms even in een kamer met dat ding zitten.
Zo'n mobiele airco maakt echt veel herrie. Wij hebben er ook een. Beter dan niets. Maar hij kan 's nachts niet aan vanwege de hitte. Omdat de kat doordraait als ze niet bij ons kan, moet de deur van de slaapkamer open zijn dus alle koele lucht verdwijnt ook weer.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het werd hier wel heel warm, afgelopen zomer, op de slaapkamer. Schuin dak, 's middags de zon erop.![]()
Daar zou ie dan ook voor zijn, om de slaapkamer beslaapbaar te hebben. Aan de ene kant denk ik 'mwoah, waarom?' maar waarschijnlijk denk ik van de zomer: 'godverdomme, ik kan niet slapen had ik maar 200 euro uitgegeven aan een airco'
Op het eerste gezicht weinig BTU, maar dat rendement heeft ook weer te maken met de grootte van je slaapkamer en de isolatie.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vanaf donderdag heeft de Dirk een inventum airco 7000 btu in de aanbieding voor 170 maar weinig informatie (ook niet op de website)
De Action vanaf woensdag een Tristar PD-8779 Airconditioner 9000btu voor 200 euro.
Mobiele airco sucks. Maar beter dan geen airco. Maar matig. En veel stroomgebruik. En een slang naar buiten.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:15 schreef Lonaa het volgende:
Ja, zie hier mijn overwegingen.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mobiele airco sucks. Maar beter dan geen airco. Maar matig. En veel stroomgebruik. En een slang naar buiten.
Ik heb ook niet donders veel btu nodig met 9m2 slaapkamer en een flink schuin dak, qua inhoud.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht weinig BTU, maar dat rendement heeft ook weer te maken met de grootte van je slaapkamer en de isolatie.
Bij een goedkope airco zou ik bang zijn voor de herrie. Tenzij je toch al van plan was hem uit te zetten voor het slapen gaan. En verder vreet zo’n ding natuurlijk stroom, ik weet eigenlijk niet of dat bij goedkope airco’s meer is
Ik heb na de vorige hellezomer besloten een mobiele airco aan te schaffen. Het was niet ondraaglijk heet in huis, en vooral de slaapkamer, maar een paar graden minder, daar heb ik wel wat voor over.
quote:Op maandag 25 mei 2020 19:37 schreef Tele6 het volgende:
Gewoon doen dan, @:Lonaa .
* Tele6 wordt niet gehinderd door enig verstand van zaken
65Db is behoorlijk luid. Koudemiddel is R290 (propaan) wat zeker niet verkeerd is.quote:
Dan heb je een airco NODIG. Ik denk dat de slaapkamer hier (onder plat dak) 30 graden heeft aangetikt en daar was ik al klaar mee.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb ook niet donders veel btu nodig met 9m2 slaapkamer en een flink schuin dak, qua inhoud.
De slaapkamer is hier wel een paar graden warmer geweest dan de woonkamer en die is op z'n heetst 32,5 geweest.En omdat de isolatie best wel dikke prima is bleef de hitte ook heel erg binnen.
Niet doen, stap een keer in de auto richting Arnhem. Ik heb er nu 1 overquote:Op maandag 25 mei 2020 19:15 schreef Lonaa het volgende:
FB / FOK! en advertenties. Meld hier problemen... #11quote:Op maandag 25 mei 2020 19:41 schreef AnneX het volgende:
Zeg, hebben jullie ook de Microsoft Teams video om weg te klokken iedere keer als je een pagina opent.
Of moet ik bij Bugs gaan kijken.
Ziva sloopt horren actief als het raam ook open staat. Want ze moet en zal naar buiten. Zo ben ik haar ooit al eens 2 dagen kwijt geweest omdat F met z'n zatte kop de slaapkamer niet goed achter z'n kont dichtgedaan heeft.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan heb je een airco NODIG. Ik denk dat de slaapkamer hier (onder plat dak) 30 graden heeft aangetikt en daar was ik al klaar mee.
Nu trouwens zielsgelukkig met mijn horrenAls het warm wordt alles open kunnen laten staan.
Doorwaaien
Geen prikbeesten
![]()
En dat herrie, stroom, slang bezwaar heb ik ook. Maar geen zin in inbouwgedoe. Ik koop wel een verloopsetje waarmee ik mijn kiepraam geschikt kan maken. En ik kan met een beetje herrie ook best slapen, of zet hem vooraf aan.
quote:Op maandag 25 mei 2020 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet doen, stap een keer in de auto richting Arnhem. Ik heb er nu 1 over
Dat maakt het ingewikkeld ja.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ziva sloopt horren actief als het raam ook open staat. Want ze moet en zal naar buiten. Zo ben ik haar ooit al eens 2 dagen kwijt geweest omdat F met z'n zatte kop de slaapkamer niet goed achter z'n kont dichtgedaan heeft.![]()
Dus 'lekker doorwaaien' is hier altijd een samenspel tussen bepaalde dingen open en bepaalde dingen dicht met de katten in bepaalde ruimtes.![]()
er zal hier overigens waarschijnlijk gewoon een lelijke triplexplank voor het raam komen met een gat erin voor de slang.Tokkies gonna tok.
Het is trouwens geen mobiele airco maar een prima werkende ventilator toren. Ik gebruikte m in de huiskamer en nam m mee naar de slaapkamer, daar moest hij wel op eeN stoel staan omdat ik een hoog bed hebquote:
Hmm, maar een ventilatortoren blaast gewoon de warme lucht rond. En zo gauw je die uitzet (ik vind het geluid echt ruk namelijk) is het gelijk weer bloedverzengendheet.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is trouwens geen mobiele airco maar een prima werkende ventilator toren. Ik gebruikte m in de huiskamer en nam m mee naar de slaapkamer, daar moest hij wel op eeN stoel staan omdat ik een hoog bed heb
Ik wilde toen geen mobiele airco ivm slang naar buiten, zoiets kon hier niet in de flat, of raam moest open en dan ben ik de katten kwijt. Maar mocht de nood aan de man komen...quote:Op maandag 25 mei 2020 19:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hmm, maar een ventilatortoren blaast gewoon de warme lucht rond. En zo gauw je die uitzet (ik vind het geluid echt ruk namelijk) is het gelijk weer bloedverzengendheet.![]()
Wel lief aanbod, maar denk toch dat het dan een airco moet worden.
Ziva is hier altijd het probleem.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat maakt het ingewikkeld ja.![]()
Altijd weer blij met kattenkamer, twee verdiepingen lager.![]()
En als poes daar niet heen wil mag ze in de woonkamer slapen, is elke verdieping van mijn huis bewoond.
Ik heb brave horren kattenOp dag 2 hoorde ik wel PLOINK PLOINK
Toen moesten ze even met nagels getest worden.... stevige horren heb ik en daarna zat er niemand meer aan.
Triplexplanktokkies
Hier zo’n torentje met timer op de slaapkamer.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hmm, maar een ventilatortoren blaast gewoon de warme lucht rond. En zo gauw je die uitzet (ik vind het geluid echt ruk namelijk) is het gelijk weer bloedverzengendheet.![]()
Wel lief aanbod, maar denk toch dat het dan een airco moet worden.
Zo'n plafond ventilator lijkt me eventueel ook nog wel wat. Hoewel ik van ventilators wel vaak een enorm droge strot krijg.quote:Op maandag 25 mei 2020 19:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wilde toen geen mobiele airco ivm slang naar buiten, zoiets kon hier niet in de flat, of raam moest open en dan ben ik de katten kwijt. Maar mocht de nood aan de man komen...
In de slaapkamer heb ik een, stille, plafond ventilator, dat vind ik echt heerlijk
Ja, dus ik ga er wel uit om te plassen en meteen wat te drinken. Glas water neerzetten heeft geen zin, die lebberen de diva’s leegquote:Op maandag 25 mei 2020 19:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zo'n plafond ventilator lijkt me eventueel ook nog wel wat. Hoewel ik van ventilators wel vaak een enorm droge strot krijg.![]()
Poesquote:Op maandag 25 mei 2020 19:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ziva is hier altijd het probleem.Destijds, toen ze ontsnapt was, hadden we het slaapkamerraam open, zonder hor (die was ook stuk hihaho) zodat ze weer naar binnen zou kunnen, right.
En Abby ging dan gewoon op de vensterbank zitten. Wachten. Niet naar buiten of wat dan ook.
Die zou ook prima naar buiten kunnen, op zich. Die snuft wat, rolt wat, mauwt wat, en heeft het dan wel weer gezien.
Ziva daarentegen kijkt wat de snelste manier uit de tuin is, of de hoogte in, en verdwaald dan of flikkert van het schuurdak![]()
Laatst had ik de slaapkamerdeur open laten staan per ongeluk en het raam wel open (de hor zat er nog niet voor). Ik was buiten en ik hoorde MAUW MAUW MAUW, stond ze al op het dak met d'r voorpoten, dus ik snel koekjes pakken en rammelen in huis in de hoop dat ze in de achteruit zou gaan.
Is ze dus gewoon van het dak gesprongen. In 1x. Zo op de grond. Want das het snelste. Wtf poes.
Ja dat kunnen ze goed he?quote:Op maandag 25 mei 2020 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Poes![]()
Hier kan het de tuin in en dat is prima. Soms ook op het balkon (nu minder, wanthor
) als ik de deur open heb en dan slentert poes over het randje. Want een reling van een centimeter is voldoende, ook als je één hoog zit
Maar nooit de neiging gehad eraf te springen.
Wel een sixt sense: ik ging net soes met slagroom en vers fruit klaarmaken. Rommelrommel in de keuken: poes slaapt. Kater kwam eraan dus ik deelde stiekem een beetje slagroom met hem (want poes krijgt zat, is er altijd als eerste bij). Ik pak een likje, hurkjes hem en hoor *plof* vier pootjes landen. Cue mekkermekker poes. Want lekkers
haha herkenbaar wel... sta ik echt doodstil in de keuken...quote:Op maandag 25 mei 2020 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Poes![]()
Hier kan het de tuin in en dat is prima. Soms ook op het balkon (nu minder, wanthor
) als ik de deur open heb en dan slentert poes over het randje. Want een reling van een centimeter is voldoende, ook als je één hoog zit
Maar nooit de neiging gehad eraf te springen.
Wel een sixt sense: ik ging net soes met slagroom en vers fruit klaarmaken. Rommelrommel in de keuken: poes slaapt. Kater kwam eraan dus ik deelde stiekem een beetje slagroom met hem (want poes krijgt zat, is er altijd als eerste bij). Ik pak een likje, hurkjes hem en hoor *plof* vier pootjes landen. Cue mekkermekker poes. Want lekkers
haha ik kan er al niet tegen als iemand in mn gezicht ligt te ademenquote:Op maandag 25 mei 2020 20:16 schreef Blues het volgende:
Poezen![]()
Ik vind idd zo'n staande ventilator ook klereherrie maken, vooral in je slaapkamer. En ook irritant als zo'n ding op je gericht staat en je steeds kouwe lucht krijgt ook al is het bloedverzengend heet
Daarom is een plafondventilator zo lekker (op de laagste stand) geen geluid, zacht briesje, nauwelijks voelbaar maar je hebt het toch een stuk minder warmquote:Op maandag 25 mei 2020 20:16 schreef Blues het volgende:
Poezen![]()
Ik vind idd zo'n staande ventilator ook klereherrie maken, vooral in je slaapkamer. En ook irritant als zo'n ding op je gericht staat en je steeds kouwe lucht krijgt ook al is het bloedverzengend heet
Ik heb er nu eentje van Duux, die is wel fijn.quote:Op maandag 25 mei 2020 20:16 schreef Blues het volgende:
Poezen![]()
briesje.. zodra dat op mn gezicht komt...quote:Op maandag 25 mei 2020 20:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daarom is een plafondventilator zo lekker (op de laagste stand) geen geluid, zacht briesje, nauwelijks voelbaar maar je hebt het toch een stuk minder warm
Maar dat vind ik dan echt weer een gigantisch bedrag voor 'beter dan niks'.quote:Op maandag 25 mei 2020 20:19 schreef golfer het volgende:
Zoiets misschien, qua nep airco?
https://www.koopjedeal.nl(...)n-en-ventileren.html
Het hangt niet recht boven m’n bed, dus daar geen last vanquote:Op maandag 25 mei 2020 20:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
briesje.. zodra dat op mn gezicht komt...
Dat is geen nep airco. Wel een stroomvreter.quote:Op maandag 25 mei 2020 20:19 schreef golfer het volgende:
Zoiets misschien, qua nep airco?
https://www.koopjedeal.nl(...)n-en-ventileren.html
geldvreter ook.. gewoon nog even 900 euroquote:Op maandag 25 mei 2020 20:26 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is geen nep airco. Wel een stroomvreter.
De helft.quote:Op maandag 25 mei 2020 20:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
geldvreter ook.. gewoon nog even 900 euro
Voor de volle prijs vind ik hem duur.quote:Op maandag 25 mei 2020 20:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
geldvreter ook.. gewoon nog even 900 euro
Wij hebben er 1 op onze niet geïsoleerde slaapkamer, waar de hele dag de zon op het dak staat. We krijgen het een aantal graden kouder. Ons probleem is dat we hem niet uit kunnen zetten 's nachts. Het dak houdt zoveel hitte vast, dat zodra we hem uitzetten de temperatuur weer omhoog gaat. Zelfs nu, met 25 graden (al hebben we hem nog maar 2x aangehad).quote:
Ik ben inmiddels ook voorzien van een kelder.quote:
toen ik nog dacht alleen met dochterlief ging verhuizen... daar ook wel naar gekeken ja.quote:
Vreselijkquote:Op maandag 25 mei 2020 20:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
briesje.. zodra dat op mn gezicht komt...
Lekker koel?quote:
Ik hoorde de tip om van die warmte isolatie folie aan de buitenkant te plakken.quote:Op maandag 25 mei 2020 20:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Bij ons was het vorige zomer regelmatig 35 graden in de slaapkamer. Met airco dan rond de 29-30.
Nu al was het 29 graden in de slaapkamer. Voor deze zomer is mijn actieplan om overal buitenlangs witte lakens op te hangen, om al te vermijden dat de zon bij de ramen komt...
Deze is vandaag bij mij bezorgdquote:Op maandag 25 mei 2020 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb er nu eentje van Duux, die is wel fijn.
20 sterktes, 3 programma’s, kan zowat alle kanten op zwenken, afstandsbediening en er zit een timer op. Enige nadeel is dat de lampjes van de bediening niet uitgaan, dus daar leg ik dan een viltje op.
Op standje 5 en lager hoor je hem nauwelijks en is het een klein briesje was af en toe langswuift. Maar het blijft heet dus nu airco.
In het kader van tokkies gonna tok, neem de glanzende kant van een rol alufoliequote:Op maandag 25 mei 2020 21:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik hoorde de tip om van die warmte isolatie folie aan de buitenkant te plakken.
Ik heb dat dus gedaan, vorig jaar. Want uh ja tokkies gonna tok. Maar dat maakt dus echt debiel veel kabaal als het eenmaal hangt, het scheurt als je er alleen al naar kijkt en je wordt blind als je het probeert op te hangen in de zon.quote:Op maandag 25 mei 2020 21:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
In het kader van tokkies gonna tok, neem de glanzende kant van een rol alufolie
mortuarium heeft wel prima temperatuur.quote:Op maandag 25 mei 2020 21:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Was gelukkig veel te heet een leuke mortuariumslip uit te zoeken, maar daar ben ik dit jaar natuurlijk op bedacht!
Niet zo zachtjes kalabamdert de motregen op het raamfolie.quote:Op maandag 25 mei 2020 21:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb dat dus gedaan, vorig jaar. Want uh ja tokkies gonna tok. Maar dat maakt dus echt debiel veel kabaal als het eenmaal hangt, het scheurt als je er alleen al naar kijkt en je wordt blind als je het probeert op te hangen in de zon.
Rust én koeltequote:
Ik ben benieuwd!quote:Op maandag 25 mei 2020 21:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik kocht een nieuw tuig voor Dora. Beter past het. Ze had een blauwe en die was niet gevoerd dus nu slijt d'r vacht ofzo.
Ze krijgt nu een gevoerde, zachte. KNALROZE.
Oefquote:Op maandag 25 mei 2020 21:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
https://www.dierenoppasam(...)m-tuigje-hond-annyx/
ROZE
Die blauwe (ook die van nu) is leukquote:Op maandag 25 mei 2020 21:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik hou wel van contrasterende kleuren. Dat blauwe doet dat nu ook.
Als het goed is, is ie er woensdagquote:Op maandag 25 mei 2020 21:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik was vooral benieuwd naar hoe het Dora staat, natuurlijk. Maar dat zal nog even duren denk ik?
Knalroze is wel de leukste kleur voor d'r, denk ik
Roze kan inderdaad best stoer zijn.quote:Op maandag 25 mei 2020 21:27 schreef Candaasje het volgende:
Kan ze denk ik goed hebben![]()
(Als het nu zo'n wandelend witte zwabber was met een roze strikje om de ogen vrij van haar te houden.....dan was het al anders......)
HET IS EEN MEISJESMEISJEHONTquote:Op maandag 25 mei 2020 21:21 schreef Lonaa het volgende:
https://www.dierenoppasam(...)m-tuigje-hond-annyx/
ROZE
quote:Op maandag 25 mei 2020 21:41 schreef AnneX het volgende:
Met de kleur roze whatever hondenriem, kleding, tshirt heb ik niks mee.![]()
Meer voor iemand anders.
Jullie zijn al weer door naar volgend onderwerp.
Tja, heb ik 2078 foto’s doorgescrolld om de lakens voor de dakramen terug te vinden.
Tokkie what? [ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:roy_mes twitterde op maandag 25-05-2020 om 19:41:13Amazing! Ik kreeg dit fantastische filmpje doorgestuurd van mijn collega @KMeulenkamp. Deze wil ik jullie zeker niet onthouden. 🤠 💚 @Natuurmonument https://t.co/rGZUd73BkX reageer retweet
Mooi gefikst voor de zomer.quote:Op maandag 25 mei 2020 21:39 schreef golfer het volgende:
Touw van onze zonnemarkies zei net: 'knap'
Ik ga dat zelf niet lopen prutsen om te vervangen, dus klus uitgezet bij werkspot.
Exact 7 jaar geleden ook al eens laten vervangen. Zat geen garantie meer op.
Dacht dat het over jullie nestkastjes ging. Piep.quote:Op maandag 25 mei 2020 21:44 schreef Blues het volgende:
Awwww uberschattig dat geluid! PIEP!![]()
twitter:roy_mes twitterde op maandag 25-05-2020 om 19:41:13Amazing! Ik kreeg dit fantastische filmpje doorgestuurd van mijn collega @:KMeulenkamp. Deze wil ik jullie zeker niet onthouden. 🤠 💚 @:Natuurmonument https://t.co/rGZUd73BkX reageer retweet
maj dan had ik ook roze gekozen. als ze allebei leuk warenquote:Op maandag 25 mei 2020 21:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als het goed is, is ie er woensdag
Ik twijfelde tussen knalroze of (weer) blauw.
Ja, best welquote:
Spannend, veel foto’s maken!quote:Op maandag 25 mei 2020 21:54 schreef Candaasje het volgende:
Oh jongens, the game is afoot![]()
Zojuist aangemeld voor de 'open dag' voor mogelijk nieuwe bewoners op 14 juni. Woah
Dat kan best een eind opgeschoten zijn. Toen ik half maart naar kantoor fietste kwam ik iedere dan langs een appartementencomplex in aanbouw, en vorige week was het bijna afquote:Op maandag 25 mei 2020 22:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Haha, nou, ik vraag me af hoeveel er op de foto te zetten valt![]()
Dit was in maart de status:
[ afbeelding ]
Bijzondere dat ik er eigenlijk nog nooit van gehoord hadquote:Op maandag 25 mei 2020 22:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Haha, nou, ik vraag me af hoeveel er op de foto te zetten valt![]()
Dit was in maart de status:
[ afbeelding ]
Daar ga je blij van worden, als airco geen optie isquote:Op maandag 25 mei 2020 21:03 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Deze is vandaag bij mij bezorgdvorig jaar hadden we niets, en dat was wel erg warm met ons schuine dak. De Whisper kan echt fijn zacht en is erg stil voor een ventilator.
Ik had wel even een airco in gedachten maar ik vind de droge lucht vervelend en we hebben geen goed raam om de slang uit te hangen. En het moet op zowel de kinderkamer als onze slaapkamer een beetje koel zijn dus moet het gemakkelijk verplaatsbaar zijn.
Klinkt... eeeenigquote:Op maandag 25 mei 2020 22:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, best welterwijl dit allemaal nog heel vrijblijvend is.
Maar ik hoop gewoon dat we elkaar allemaal lief en leuk vinden, met bloemetjes gaan strooien en een huisje gaan bouwen. En over een jaar aardbeitjes eten in het gras aan de zwemvijver....sorry, ik liet me even gaan
Lijkt me heerlijkquote:Op maandag 25 mei 2020 22:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, best welterwijl dit allemaal nog heel vrijblijvend is.
Maar ik hoop gewoon dat we elkaar allemaal lief en leuk vinden, met bloemetjes gaan strooien en een huisje gaan bouwen. En over een jaar aardbeitjes eten in het gras aan de zwemvijver....sorry, ik liet me even gaan
Ja dat is waarquote:Op maandag 25 mei 2020 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat kan best een eind opgeschoten zijn. Toen ik half maart naar kantoor fietste kwam ik iedere dan langs een appartementencomplex in aanbouw, en vorige week was het bijna af
quote:Op maandag 25 mei 2020 22:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bijzondere dat ik er eigenlijk nog nooit van gehoord hadbenieuwd hoe het er nu uit ziet
Misschien moet ik wat minder in die wietlucht hier in het trappenhuis hangenquote:
Doorpakken 2.0!quote:Op maandag 25 mei 2020 21:54 schreef Candaasje het volgende:
Oh jongens, the game is afoot![]()
Zojuist aangemeld voor de 'open dag' voor mogelijk nieuwe bewoners op 14 juni. Woah
Maar rolluiken zijn wel echt heeul lelijk, en dat het hele jaar doorquote:Op maandag 25 mei 2020 23:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn provinciegenoten (en ik dus ook) worden wel eens uitgelachen om onze rolluiken.
Maar ik lach harder om jullie armzalige pogingen om met lakens, alufolie en andere voodoo de hitte buiten te houden.
Zo dus -> HA!
Bedankt voor die lakens!quote:Op maandag 25 mei 2020 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Rolluiken bij het huis van @:AnneX...da’s vloeken in het vaticaan
Mijn huis is een jaren 70 blokkendoos. Niks bijzonders en zonder rolluiken wordt het niet mooierquote:Op maandag 25 mei 2020 23:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar rolluiken zijn wel echt heeul lelijk, en dat het hele jaar door![]()
Houten luiken - mits het ene beetje past bij het huis - zijn dan een mooiere optie.
Ik woon gewoon op het noorden, dat scheelt ook. Ik bedoel, je hoeft geen dure loungeset want het is toch bijna altijd te koud op het balkon om er lekker te zitten, en je drijft ook niet je woning uit. win-win.
Ja ok, daar kun je niet heel veel aan verpestenquote:Op maandag 25 mei 2020 23:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn huis is een jaren 70 blokkendoos. Niks bijzonders en zonder rolluiken wordt het niet mooier
Ik zat even te denken waar ik die dingen gezien had...naast de oude winkelpandjes in het stadje dan. Maar het verzorgingshuis waar mijn oma naartoe gaat (zodra de corona-malaise een beetje over is...) heeft ze ook. Dat ziet er gelijk veel huiselijker uitquote:Op maandag 25 mei 2020 23:16 schreef Blues het volgende:
Deze markies (zo'n leuk woord) hing er al een hele tijd (paar jaar denk ik) toen we hier in 2004 kwamen wonen.. hebben we overgenomen...je ziet wel dat ie oud is, maar kan vast nog wel gerepareerd.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |