In Shadowlands schijnen de paarden te kunnen vliegen. Allemaal. Of zo.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:42 schreef Anthraxx het volgende:
De inspiratie was op bij Blizzard, dus nu laten ze knaagdieren maar vliegen?
Jaquote:
Prachtig contrastquote:Op maandag 25 mei 2020 10:47 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben een kringloopkastje dit weekend een kleurtje gegeven. Ik vind het best tof geworden.
[ afbeelding ]
Ik hoeverre heb je als koper van een 2e handshuis nog met de originele contracten te maken? En kan dat afgedwongen worden? Wettelijk gezien dan. Niet wat een gladjakker zegt.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb dan zoiets van: als je het auteursrecht hebt, dan betaal je ook maar al het onderhoud en alles wat verrot, want ook dat heb je ontworpen....
En sowieso maf dat er op een woonhuis rechten van een partij liggen, terwijl het huis is doorverkocht door de opdrachtgever.
Dat je nu als 1e afnemer beperkingen hebt dat kan ik nog snappen, maar na verkoop zou zoiets gewoon moeten vervallen..
Te duur dus om van het vakantiegeld te kopen.quote:
Wat ik tot nu toe heb gevonden is tot 70 jaar na de dood van de rechthebbende, zijnde de architect.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik hoeverre heb je als koper van een 2e handshuis nog met de originele contracten te maken? En kan dat afgedwongen worden? Wettelijk gezien dan. Niet wat een gladjakker zegt.
Daarbij hoelang duurt die onzin? mag je naar 5 of 10 jaar wel de sloophamer er op zetten?
Ja, het is wel een beetje triestquote:
Oooooh, wow!quote:Op maandag 25 mei 2020 10:50 schreef fietsie het volgende:
Wat ik tot nu toe heb gevonden is tot 70 jaar na de dood van de rechthebbende, zijnde de architect.
Misschien kun je een voorschot op je zakgeld vragenquote:
In het ziekenhuis hangen er accesspoints van Huawei onder de stalen loopbrug.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooooh, wow!Koop je een knalduur huis, is het eigenlijk niet echt van je, want je mag er niets aan veranderen
Wat staat dat mooi! Ik blijf bij jou maar denkenquote:Op maandag 25 mei 2020 10:47 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben een kringloopkastje dit weekend een kleurtje gegeven. Ik vind het best tof geworden.
[ afbeelding ]
Dan staat ook op papier wat exact niet aangepast mag worden. Een idee op zich, zonder vaste omlijning, verdedigen gaat het niet houden in een rechtszaal.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe heb gevonden is tot 70 jaar na de dood van de rechthebbende, zijnde de architect.
Het zit m in het feit dat het niets contractueels is, maar gaat om het auteursrecht en de expressie die de architect heeft vastgelegd.
Staat me bij dat het bij ons gebouw 30 jaar is. Dus moeten we, bij vervanging, een bepaalde kleur zonnescherm gebruiken, de kleuren van het houtwerk liggen vast, en van de deuren net zo.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik hoeverre heb je als koper van een 2e handshuis nog met de originele contracten te maken? En kan dat afgedwongen worden? Wettelijk gezien dan. Niet wat een gladjakker zegt.
Daarbij hoelang duurt die onzin? mag je naar 5 of 10 jaar wel de sloophamer er op zetten?
Hier in de buurt waren er een paar gemeentes waar het afgelopen weekend geen water uit de kraan kwam.quote:Op maandag 25 mei 2020 11:03 schreef fietsie het volgende:
Eigenlijk best ironisch; hebben we de afgelopen jaren steeds berichten in de media gehad over hoeveel natter het zou worden, dat waterberging het probleem van de toekomst zou worden; is het land aan het verdorren tot een grote woestijn....
Met sommige dingen zijn wij wel blij dat het in het contract staat ja. Er is al genoeg discussie over dingen, dit hoeven we er niet bij.quote:Op maandag 25 mei 2020 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat auteursrecht toch iets mafs hoor. Als ik teksten schrijf of een website ontwerpt, krijgt de klant het auteursrecht gewoon. Ik vind het idioot om dat voor mij te houden. Als een klant iets wil veranderen aan zijn bedrijfscommunicatie moet dat gewoon kunnen. Net als met een huis.
Overigens snap ik het in een appartementencomplex nog wel dat je overal dezelfde kleur deur enzo wilt. Maar dat is iets van de VVE, niet van de architect.
quote:Op maandag 25 mei 2020 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hier in de buurt waren er een paar gemeentes waar het afgelopen weekend geen water uit de kraan kwam.
Verder, spreek me niet van architectuur in België. Het is zo lelijk hier, elk huis ziet er anders uit, staat op een andere afstand van de weg, is gewoon volledig van beton, etc.
(Klein laag tv kastje)quote:Dit product bestaat uit 14 pakketten
Sterkte met bouwenquote:Op maandag 25 mei 2020 11:09 schreef fietsie het volgende:
IKEA kastje wat ik zou willen ophalen...
[..]
(Klein laag tv kastje)
Ik denk wel dat ik in die winkel minstens 3x alle nummers ga staan checken....quote:
Ja en nee. Sommige dingen begrijp ik wel. Maar als ik animaties of illustraties voor een bedrijf maakte, dan mochten ze daar echt niet zomaar in knippen of plakken. In elk geval niet zonder overleg. Mijn naam stond er wel mooi bij vermeld, en dat is toch reclame.quote:Op maandag 25 mei 2020 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat auteursrecht toch iets mafs hoor. Als ik teksten schrijf of een website ontwerpt, krijgt de klant het auteursrecht gewoon. Ik vind het idioot om dat voor mij te houden. Als een klant iets wil veranderen aan zijn bedrijfscommunicatie moet dat gewoon kunnen. Net als met een huis.
Overigens snap ik het in een appartementencomplex nog wel dat je overal dezelfde kleur deur enzo wilt. Maar dat is iets van de VVE, niet van de architect.
Het merendeel vind ik lelijk, maar er zitten ook wel weer leuke huizen tussen, er is wel wat afwisseling en ze hebben in Wilrijk in elk geval allemaal wat grotere tuinen dan die postzegels die ik gewend benquote:Op maandag 25 mei 2020 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hier in de buurt waren er een paar gemeentes waar het afgelopen weekend geen water uit de kraan kwam.
Verder, spreek me niet van architectuur in België. Het is zo lelijk hier, elk huis ziet er anders uit, staat op een andere afstand van de weg, is gewoon volledig van beton, etc.
Ja das echt des Belgs geloof ik. We moeten soms echt smeken om een korte plaspauze van 5 minuten tussendoorquote:Op maandag 25 mei 2020 11:11 schreef PdeHoog het volgende:
We hebben pauze van de cursus. Maar een half uur te laat. De Belgische meneer houdt van doorpraten
Sterkte aan de nabestaandenquote:Op maandag 25 mei 2020 11:09 schreef fietsie het volgende:
IKEA kastje wat ik zou willen ophalen...
[..]
(Klein laag tv kastje)
Gun jezelf meer!quote:Op maandag 25 mei 2020 10:38 schreef Isabeau het volgende:
Grmbl. Vakantiegeld gekregen. Altijd beetje gokken en ik dacht: "alles boven x (verwachtte) bedrag ga ik lekker opmaken aan mezelf". Dus, wat zal ik eens kopen voor 20 euro.
600 overurenquote:Op maandag 25 mei 2020 11:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik kreeg vakantie geld EN uitbetaling van 600 overuren![]()
En nu heb ik stress want ik wil dat geld dus verstandig uitgeven..
En ik speel geen Wow
(Wat is daar de duurste mount? Nu ben ik wel benieuwd eigenlijk..)
De jurisprudentie over auteursrecht van architecten daarover geeft je geen gelijk hier in.quote:Op maandag 25 mei 2020 10:59 schreef z80 het volgende:
Dan staat ook op papier wat exact niet aangepast mag worden. Een idee op zich, zonder vaste omlijning, verdedigen gaat het niet houden in een rechtszaal.
quote:Op maandag 25 mei 2020 11:59 schreef Blues het volgende:
Ik wil dit mondkapje voor in de trein... en die laat ik lekker op/om/aan/voor op de poli
[ afbeelding ]
Vastgoed of landbouwgrondquote:Op maandag 25 mei 2020 11:53 schreef Barreltje het volgende:
En nu heb ik stress want ik wil dat geld dus verstandig uitgeven..
Ook op enkele woningen? Indien de architect hier wel het recht op heeft kan deze dan aansprakelijk gesteld worden voor lekkages en andere ongemakken? Deze mag je namelijk niet met een betere constructie verhelpen.quote:Op maandag 25 mei 2020 12:02 schreef golfer het volgende:
[..]
De jurisprudentie over auteursrecht van architecten daarover geeft je geen gelijk hier in.
Mja. Zoveel is het ook weer niet..quote:
Garagebox?quote:
Sinds wanneer mag dat niet meer? Mijn appartementengebouw is van 2012 en ik heb gewoon ventilatieroosters in mijn kozijnen. Bovendien kunnen mijn ramen op klap- en kiepstand. Of gaat dit alleen over kantoorgebouwen?quote:Op maandag 25 mei 2020 12:37 schreef derLudolf het volgende:
Over dingen die niet mogen na het bouwen van iets dat van jou is....
In nieuwe gebouwen mogen geen ventilatieroosters in de kozijnen/boven de ramen. En kunnen in nieuwe kantoren nog wel ramen los?
https://www.dvhn.nl/extra(...)wassen-25696036.html
Volgens een oom die in de bouw zit (project of vestigingleider van een vestiging van een redelijk groot bouwbedrijf) worden ze bij nieuwbouw niet meer toegepast, ivm energiezuinig bouwen en zo...quote:Op maandag 25 mei 2020 12:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag dat niet meer? Mijn appartementengebouw is van 2012 en ik heb gewoon ventilatieroosters in mijn kozijnen. Bovendien kunnen mijn ramen op klap- en kiepstand. Of gaat dit alleen over kantoorgebouwen?
Volgens mijn nieuwbouw woning heeft je oom ongelijkquote:Op maandag 25 mei 2020 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens een oom die in de bouw zit (project of vestigingleider van een vestiging van een redelijk groot bouwbedrijf) worden ze bij nieuwbouw niet meer toegepast, ivm energiezuinig bouwen en zo...
Hm. Mijn gebouw is energiezuinig (we hebben goede isolatie, en zonneboilers en zonnepanelen op het dak) maar er zitten wel ventilatieroosters in de ramen. Toen ik hier introk, werd me nog verteld dat ik altijd minimaal 1 van de 2 open moet laten, omdat anders de mechanische ventilatie van het gebouw de lucht van de gang gaat proberen te trekken ipv van buiten en dat is niet handig.quote:Op maandag 25 mei 2020 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens een oom die in de bouw zit (project of vestigingleider van een vestiging van een redelijk groot bouwbedrijf) worden ze bij nieuwbouw niet meer toegepast, ivm energiezuinig bouwen en zo...
quote:De naam X Æ A-12 was Californië toch iets te gek. Daarom moesten Elon Musk en Grimes de naam van hun pasgeboren zoon veranderen naar X Æ A-XII.
X Æ A-12, uitgeproken als Ex Ash A Twelve, werd verboden omdat er getallen in de naam zitten. Het getal aan het einde van de naam is daarom vervangen door de Romeinse nummers, die ook staan voor het getal 12.
Ik zal hem nog es vragen hoe het zitquote:Op maandag 25 mei 2020 12:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Volgens mijn nieuwbouw woning heeft je oom ongelijk
En wat is de roepnaam?quote:Op maandag 25 mei 2020 13:10 schreef fietsie het volgende:
Kijk, ze hebben in de USA toch hun verstand gebruikt:
[..]
Succes!quote:Op maandag 25 mei 2020 13:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Morgen een afspraak bij een kantoor om te kijken of het nut voor ons heeft om de zaak te verhuizen. Ik hoop het. Scheelt veel geld en er zijn betere fasciliteiten. En ik vind de huidige verhuurder stom.
Oh, ik dacht dat het een soort knipoog was naar de naam Kayle (oid). Maar het is dus wel echt?quote:Op maandag 25 mei 2020 13:10 schreef fietsie het volgende:
Kijk, ze hebben in de USA toch hun verstand gebruikt:
[..]
quote:„De X staat voor ’de onbekende variabele’, Æ is ’mijn elvenspelling van AI’ en A-12 verwijst naar een vliegtuig dat de ’voorloper is van SR-17 (ons favoriete vliegtuig)”, schreef Grimes op Twitter.
Jaquote:Op maandag 25 mei 2020 13:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zal hem nog es vragen hoe het zit
Hebben jullie nog wel een gewone gemetselde woning? Dat je zeg maar een sleuvenfees in de muur kunt zetten als je ergens een stopcontact wilt hebben en een balk tegen de muur kun rammen met slagpluggen als je ergens een wandje tussen wilt zetten?
Vinden ze de naam nou ook echt mooi. Zoiets doe je toch alleen voor aandacht.quote:
Zijn raketten doen het wel beterquote:Op maandag 25 mei 2020 13:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vinden ze de naam nou ook echt mooi. Zoiets doe je toch alleen voor aandacht.
Jemig, ga een auto ontwerpen ofzo die niet al op een persconferentie kapot gaat.
Ik heb nog nooit overwogen een rakket te kopen. Eigenlijk volg ik die hele kerel niet. Maar die lancering is ook mislukt ofzo?quote:
Er zijn een paar mislukt. Maar het is wel knap wat ze doen. Raket lanceren en daarna terug laten keren. Op de juiste plek (een paar keer iets minder op de juiste plek).quote:Op maandag 25 mei 2020 13:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit overwogen een rakket te kopen. Eigenlijk volg ik die hele kerel niet. Maar die lancering is ook mislukt ofzo?
Gisteren.quote:Op maandag 25 mei 2020 13:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zweet zelfs
nieuwe regime op crosstrainer werkt als een malle.
was je sporten?
Je beschrijft mij nuquote:Op maandag 25 mei 2020 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook echt HONGER en wil alleen maar slapen
Ik wil meestal eten als ik honger hebquote:Op maandag 25 mei 2020 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook echt HONGER en wil alleen maar slapen
Aan de andere kant, ik krijg ook honger van als ik slaap heb, en die honger laat zich het beste oplossen door te slapen (en niet door een berg chocolade te eten, note to self).quote:Op maandag 25 mei 2020 14:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil meestal eten als ik honger hebSlapen kan dan echt niet
Ik heb ook niet echt honger, maar omdat lijf zo stuk en moe en pijn = geen energie gaan je hersenen gemixte signalen uitsturen. Dat eten zal helpen bijv.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wil meestal eten als ik honger hebSlapen kan dan echt niet
Wat heb je lopen solderen?quote:Op maandag 25 mei 2020 14:16 schreef z80 het volgende:
verkeerd gelezen.
En ik ben de lucht van soldeer niet meer gewend. Nu alles open om even goed door te luchten.
Niet veel. Connector van een usb kabel geknipt. Kabel door de vloer en er een andere connector op gezet.quote:
aha. Dat daar nog aan te solderen is, zitten er veel aders in?quote:Op maandag 25 mei 2020 14:21 schreef z80 het volgende:
[..]
Niet veel. Connector van een usb kabel geknipt. Kabel door de vloer en er een andere connector op gezet.
Wat was het?quote:Op maandag 25 mei 2020 14:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je beschrijft mij nu
Wel net gegeten, was lekker, maar veel te gezond en dus niet satisfying.
Omelet met als vulling gebakken sjalotje, champignons, cherrytomaatjes en bosui.quote:
Die omelet klinkt wel veel lekkerder.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:26 schreef Isabeau het volgende:
Omelet met als vulling gebakken sjalotje, champignons, cherrytomaatjes en bosui.
Eigenlijk heb ik gewoon zin in witbrood met chocoladepasta.
Ik herinner me uit mijn kindertijd dat mijn moeder echt serieus elke ochtend ontbeet met ten minste 1 boterham met 2 speculaasjes er opquote:Op maandag 25 mei 2020 14:31 schreef Myraela het volgende:
Die omelet klinkt wel veel lekkerder.Maar helpt inderdaad niet tegen zin in chocoladepasta. Of witbrood met roomboter en speculaasjes.
Dat zou ik wel lusten.
usb2. 4 aders en mantel. Is gewoon zonder hulpmiddelen te solderen. usb3 is wat lastiger.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
aha. Dat daar nog aan te solderen is, zitten er veel aders in?
Valt nog mee dan. Met een goede bout en goed tin moet dat nog te doen zijn.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:37 schreef z80 het volgende:
[..]
usb2. 4 aders en mantel. Is gewoon zonder hulpmiddelen te solderen. usb3 is wat lastiger.
Dat zijn de betere gewoontes.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik herinner me uit mijn kindertijd dat mijn moeder echt serieus elke ochtend ontbeet met ten minste 1 boterham met 2 speculaasjes er op
Volgens mij at ik nooit van die speculaasjes-van-mijn-moederquote:Op maandag 25 mei 2020 14:39 schreef Myraela het volgende:
Dat zijn de betere gewoontes.Bij ons was het een uitzondering wanneer we speculaasjes in huis hadden, maar dan waren ze ook altijd snel weer op. Wij waren thuis niet zo goed in 'met mate' eten.
quote:Op maandag 25 mei 2020 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij at ik nooit van die speculaasjes-van-mijn-moederAls ik er zo over nadenk dan is dat idioot, want nu zouden ze in een dag op zijn, maar toen nooit aan gedacht,
Wij aten dat ook heel vaakquote:Op maandag 25 mei 2020 14:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik herinner me uit mijn kindertijd dat mijn moeder echt serieus elke ochtend ontbeet met ten minste 1 boterham met 2 speculaasjes er op
Nou datquote:Op maandag 25 mei 2020 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb mensen dat zien eten, maar nooit echt de charme van ingezien.
Ben sowieso niet echt fan van zoet op brood.
Zoet zonder brood daarentegen![]()
Neeeeeeeeee.quote:Op maandag 25 mei 2020 15:02 schreef Tele6 het volgende:
Het allerleukste aan een ontbijtbuffet vind ik het ontbijtgranengedeelte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |