Ik doe tegenwoordig gewoon bellen, je wordt idd keer op keer besodemieterd, óók bij de grote boys.. Er rest altijd het kutexcuus dat het 'in de computer' op voorraad was, dus ik wil dat ze fysiek gaan kijken, het item aantikken en een kusje geven, en dan mij aan de telefoon komen vertellen dat ze het fysiek hebben gezien.. Dáárna pas ram ik op 'bestellen'. willen ze dat niet, druk ik op het kruisje, jammer voor zequote:Op woensdag 27 mei 2020 17:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Oké bij mijn-voertuig.nl zag ik de kit staan voor 17 euro. Maar omdat dit een boevenwebshop is ga ik dat niet aanraden. Hij zal het in china voor je bestellen en dan mag je 6 weken wachten.
Het keurmerk is al ingetrokken van deze webshop terwijl het logo er nog op staat. even verder zoeken.
let er op goed op dat een webshop het product daadwerkelijk in voorraad heeft. het krioelt van de shops die eigenlijk verkapte chinese webshops zijn met vertaalde content, zoals bigdennis.com. dergelijke shops hebben levertijden van 6 weken.
Dat is gewoon snel een conclusie trekken.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 20:29 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Met alle respect, dit ligt niet aan de motor maar aan jou. Als de motor niet kan koelen wordt ie veel te heet en krijg je schade. Op sommige motoren is het schakelmechanisme in kunststof uitgevoerd dus het zou best kunnen dat door motormishandeling die zooi gesmolten is.
Klopt. De tandwielen waarmee je schakelt zitten in de staart. De bediening van de tandwielen zit wel tegen het motorblok aan en dat deel van het schakelmechanisme is soms uitgevoerd in plastic. Dus als je motor maar heet genoeg wordt kan dat soort rommel wel zachter worden.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
lijkt mij onwaarschijnlijk. de koppeling zit op jouw motor toch ook in het staarthuis?
Ja preciesquote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
lijkt mij onwaarschijnlijk. de koppeling zit op jouw motor toch ook in het staarthuis?
Heb even met de garage gebeld die denkt dat de aandrijfas stuk is. Zou het geld niet waard zijn om er naar te kijken maar die gozer vond dat ik m beter gewoon weg kon gooien.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:22 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Klopt. De tandwielen waarmee je schakelt zitten in de staart. De bediening van de tandwielen zit wel tegen het motorblok aan en dat deel van het schakelmechanisme is soms uitgevoerd in plastic. Dus als je motor maar heet genoeg wordt kan dat soort rommel wel zachter worden.
Uit het verhaal wat ik van TS hoor zit er wel meer weerstand op als die in de versnelling staat dus het is niet dat er een spie ofzo is gebroken.
Alright geen parsun, dan maar een tohatsu.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:53 schreef MisChrartin het volgende:
Je wilde geen rommel meer toch? Parsun presteren het best als anker.
Tohatsu zijn prima motoren, maar nog wel wat onbekender bij niet-boten mensen. Wil je je motor later goed doorverkopen dan zou ik een Yamaha of Honda nemen (of evt Suzuki), die zijn waardevaster dan Tohatsu.quote:Op woensdag 17 juni 2020 12:58 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Alright geen parsun, dan maar een tohatsu.
Heb trouwens deze motor op marktplaats gegooid, binnen een uur al 5 berichtjes en een hoogste bod van 90 euro. Wtf
Jupquote:Op maandag 20 juli 2020 16:09 schreef gogosweden het volgende:
Zo eventjes een update voor dit topic:
Heb een maandje geleden een Tohatsu 6pk gekocht, 4stroke met 5 jaar garantie.
Nu een maandje mee rondgevaren en ben er enorm tevreden mee. Hoef geen olie meer te mengen en hij start altijd bij de eerste ruk. Wat een genot om een motor te hebben waar je op kan vertrouwen.
Jammer genoeg is de topsnelheid van de motor wel lager dan de johnson die ook 6pk had. Komt dat door het verschil tussen 2 stroke 2 cylinders en 4 stroke 1 cylinder?
Je zou zeggen dat 6pk 6pk zou moeten zijn tochquote:
Hmm daar zeg je me wat.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
de schroef kan een verschil maken.
Wat lul je nou? Je hebt binnen een uur reacties gehad van 2 verschillende personen.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:30 schreef gogosweden het volgende:
Zit hier een beetje voor mezelf te lullen, snap dat het een beetje buiten PTA valt
Bedoelde het niet op die manier, meer dat dit misschien een beetje buiten PTA valt omdat het over een boot gaat.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Je hebt binnen een uur reacties gehad van 2 verschillende personen.
Nou ja wat dat betreft zou het ook PTAB kunnen heten. Gewoon alles wat beweegt.quote:Op maandag 20 juli 2020 21:05 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Bedoelde het niet op die manier, meer dat dit misschien een beetje buiten PTA valt omdat het over een boot gaat.
Zou niet uit moeten maken, het gaat over een verbrandingsmotor dus wmb zit je hier prima.quote:Op maandag 20 juli 2020 21:05 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Bedoelde het niet op die manier, meer dat dit misschien een beetje buiten PTA valt omdat het over een boot gaat.
Hmm ik draai meestal volgas OF stationair, niet zoveel er tussenin. Gebruik hem om te vissen dus wil snel tussen de visplekjes gaan en stationair draai ik om te trawlen zegmaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:01 schreef MisChrartin het volgende:
Je hebt evenveel pk bij volgas. Maar vaak vaar je niet volgas of trek je op en dan merk je dat een tweecilinder veel meer motorinhoud heeft en trekkracht in het gehele toerengebied.
De schroef maakt over het algemeen bij lichte motoren niet zoveel uit. Die zijn voor een redelijk gemiddelde boot gemaakt. Alleen als je de motor achter een surfplank hebt of achter een zware stalen boot loont het om bij een 6pk er een andere schroef op te zetten.
Ja precies, vooral als ik in mijn eentje in de boot zit.quote:Op woensdag 22 juli 2020 16:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zou als ik jou was ook eens kijken wat het snelheidsverschil is tussen half gas en vol gas, en wat het verschil in brandstofverbruik is.
In mijn ervaring ga je tussen half gas en vol gas maar een heel klein beetje sneller, terwijl je wel heel veel meer benzine verbruikt.
25km/uur? Dan moet je nog wel even oppassen! Als je boot harder kan varen dan 20km/u dan valt die in de categorie "snelle motorboot" en dan heeft die een registratiebewijs (met zichtbaar kenteken) nodig, en heb jij als bestuurder een vaarbewijs nodig om er mee te mogen varen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:24 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Ja precies, vooral als ik in mijn eentje in de boot zit.
Kom rond een 25km/uur met de boot op vol gas, 75% rond de 22km/uur.
EDIT: met gps op de telefoon gemeten
Heb ik even mazzel dat ik in Zweden woon waar je pas een vaarbewijs nodig hebt als de boot groter dan 12x4 meter isquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
25km/uur? Dan moet je nog wel even oppassen! Als je boot harder kan varen dan 20km/u dan valt die in de categorie "snelle motorboot" en dan heeft die een registratiebewijs (met zichtbaar kenteken) nodig, en heb jij als bestuurder een vaarbewijs nodig om er mee te mogen varen.
https://www.vaarbewijzen.(...)ht-aan-boord-hebben/
Geld alleen voor 4-strokes toch? Die 2 taktjes kan je toch gewoon ondersteboven bewaren als je dat wil?quote:Op donderdag 30 juli 2020 22:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
woensdag fijn gevaren op de Vinkeveense plassen. motortje gaf geen rook.
als je buitenboordmotor rookt dan kan het nog weleens smeerolie zijn die dan de carburateur in gekomen is. dan is de motor op de verkeerde kant terecht gekomen. een buitenboordmotor mag maar op 1 kant neergelegd worden, altijd met de sticker "deze kant boven" aan de bovenzijde.
de zijde waarop je de motor kunt neerleggen is vaak -maar niet altijd- de kant van de stuurknuppel
Sterker nog, een 2taktmotor kan in alle posities gewoon werken.Denk aan kettingzagen ed. Alleen moet de carburateur er wel op aangepast zijn. Een standaard crab werk nog steeds op zwaartekracht.(vlotter ed)quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:48 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Geld alleen voor 4-strokes toch? Die 2 taktjes kan je toch gewoon ondersteboven bewaren als je dat wil?
Jammer dat die 2taktjes niet zo lekker zijn voor het milieu maar ik vind ze echt tof. Enorme simpele constructie die veel kan hebben.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:19 schreef boertie het volgende:
[..]
Sterker nog, een 2taktmotor kan in alle posities gewoon werken.Denk aan kettingzagen ed. Alleen moet de carburateur er wel op aangepast zijn. Een standaard crab werk nog steeds op zwaartekracht.(vlotter ed)
Ja precies.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
bij tweetakt maakt het niet veel uit. eventueel als er een intern brandstoftankje bij de motor zit kan je de brandstof eruit halen.
het heeft de voorkeur om de motor op de gashendel neer te leggen omdat op de andere zijde meestal de versnellingshendel zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |