Hmm zal even kijken of ik nog ergens nieuwe delen voor dat ding kan vinden. Weet jij toevallig nog een goede site waar je die dingen kan bestellen binnen europa?quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dit kan het probleem zijn. de vlotter moet echt vrij kunnen bewegen en het ventiel kunnen afsluiten als de vlotterkamer vol staat. zo niet dan komt de brandstof op plekken waar het niet moet zijn en verzuipt de motor.
op de ontstekingsmodule kun je de aansluitingen opschuren met scotch brite.
Ah ja zo'n setje zou perfect zijn idd!quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zijn carburateur revisie kits waar alle pakkingen, de jet en float bij zitten.
zie ze helaas alleen niet in Nederland te koop staan.
heeft wel de voorkeur, is maar een paar euro meer en je hebt de hele carb weer als nieuw.
[ afbeelding ]
Oké bij mijn-voertuig.nl zag ik de kit staan voor 17 euro. Maar omdat dit een boevenwebshop is ga ik dat niet aanraden. Hij zal het in china voor je bestellen en dan mag je 6 weken wachten.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:49 schreef gogosweden het volgende:
Op woensdag 27 mei 2020 15:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Met alle respect, dit ligt niet aan de motor maar aan jou. Als de motor niet kan koelen wordt ie veel te heet en krijg je schade. Op sommige motoren is het schakelmechanisme in kunststof uitgevoerd dus het zou best kunnen dat door motormishandeling die zooi gesmolten is.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 19:40 schreef gogosweden het volgende:
Hey mensen, ik heb weer een probleem:
Was aan het varen vandaag en 200m voor de haven met motor op vol gas ging ineens het toerental veel omhoog en de boot ging niet meer naar voren. Eerst dacht ik dat de prop los gegaan was maar die zat er nog op en ook nog vast aan de drijfstang.
Motor weer proberen te starten en zag toen dat er alleen maar stoom uit dat gat kwam waar koelwater uit hoort te komen.
Even geprobeerd forward en reverse in te zetten en met de hand de prop proberen te draaien. Dat ging zwaar. Met de versnelling in neutraal ging het makkelijk.
Ben bang dat er iets tussen de motor en de versnellingsbak kapot is gegaan. Wat denken jullie?
Begin die motor wel een beetje beu te worden
Ik doe tegenwoordig gewoon bellen, je wordt idd keer op keer besodemieterd, óók bij de grote boys.. Er rest altijd het kutexcuus dat het 'in de computer' op voorraad was, dus ik wil dat ze fysiek gaan kijken, het item aantikken en een kusje geven, en dan mij aan de telefoon komen vertellen dat ze het fysiek hebben gezien.. Dáárna pas ram ik op 'bestellen'. willen ze dat niet, druk ik op het kruisje, jammer voor zequote:Op woensdag 27 mei 2020 17:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Oké bij mijn-voertuig.nl zag ik de kit staan voor 17 euro. Maar omdat dit een boevenwebshop is ga ik dat niet aanraden. Hij zal het in china voor je bestellen en dan mag je 6 weken wachten.
Het keurmerk is al ingetrokken van deze webshop terwijl het logo er nog op staat. even verder zoeken.
let er op goed op dat een webshop het product daadwerkelijk in voorraad heeft. het krioelt van de shops die eigenlijk verkapte chinese webshops zijn met vertaalde content, zoals bigdennis.com. dergelijke shops hebben levertijden van 6 weken.
Dat is gewoon snel een conclusie trekken.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 20:29 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Met alle respect, dit ligt niet aan de motor maar aan jou. Als de motor niet kan koelen wordt ie veel te heet en krijg je schade. Op sommige motoren is het schakelmechanisme in kunststof uitgevoerd dus het zou best kunnen dat door motormishandeling die zooi gesmolten is.
Klopt. De tandwielen waarmee je schakelt zitten in de staart. De bediening van de tandwielen zit wel tegen het motorblok aan en dat deel van het schakelmechanisme is soms uitgevoerd in plastic. Dus als je motor maar heet genoeg wordt kan dat soort rommel wel zachter worden.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
lijkt mij onwaarschijnlijk. de koppeling zit op jouw motor toch ook in het staarthuis?
Ja preciesquote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
lijkt mij onwaarschijnlijk. de koppeling zit op jouw motor toch ook in het staarthuis?
Heb even met de garage gebeld die denkt dat de aandrijfas stuk is. Zou het geld niet waard zijn om er naar te kijken maar die gozer vond dat ik m beter gewoon weg kon gooien.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:22 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Klopt. De tandwielen waarmee je schakelt zitten in de staart. De bediening van de tandwielen zit wel tegen het motorblok aan en dat deel van het schakelmechanisme is soms uitgevoerd in plastic. Dus als je motor maar heet genoeg wordt kan dat soort rommel wel zachter worden.
Uit het verhaal wat ik van TS hoor zit er wel meer weerstand op als die in de versnelling staat dus het is niet dat er een spie ofzo is gebroken.
Alright geen parsun, dan maar een tohatsu.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:53 schreef MisChrartin het volgende:
Je wilde geen rommel meer toch? Parsun presteren het best als anker.
Tohatsu zijn prima motoren, maar nog wel wat onbekender bij niet-boten mensen. Wil je je motor later goed doorverkopen dan zou ik een Yamaha of Honda nemen (of evt Suzuki), die zijn waardevaster dan Tohatsu.quote:Op woensdag 17 juni 2020 12:58 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Alright geen parsun, dan maar een tohatsu.
Heb trouwens deze motor op marktplaats gegooid, binnen een uur al 5 berichtjes en een hoogste bod van 90 euro. Wtf
Jupquote:Op maandag 20 juli 2020 16:09 schreef gogosweden het volgende:
Zo eventjes een update voor dit topic:
Heb een maandje geleden een Tohatsu 6pk gekocht, 4stroke met 5 jaar garantie.
Nu een maandje mee rondgevaren en ben er enorm tevreden mee. Hoef geen olie meer te mengen en hij start altijd bij de eerste ruk. Wat een genot om een motor te hebben waar je op kan vertrouwen.
Jammer genoeg is de topsnelheid van de motor wel lager dan de johnson die ook 6pk had. Komt dat door het verschil tussen 2 stroke 2 cylinders en 4 stroke 1 cylinder?
Hmm daar zeg je me wat.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
de schroef kan een verschil maken.
Wat lul je nou? Je hebt binnen een uur reacties gehad van 2 verschillende personen.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:30 schreef gogosweden het volgende:
Zit hier een beetje voor mezelf te lullen, snap dat het een beetje buiten PTA valt
Bedoelde het niet op die manier, meer dat dit misschien een beetje buiten PTA valt omdat het over een boot gaat.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:11 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Je hebt binnen een uur reacties gehad van 2 verschillende personen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |