abonnement Unibet Coolblue
pi_193287714
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Waarom is het gelijk angstzaaien? Ik probeer met mijn voorbeeld te laten zien dat een zieke geen wegwerpartikel is. Mensen van vlees en bloed worden hier door sommigen dood gewenst omdat ze een paar maanden niet in het café kunnen zuipen maar thuis
Je probeert mij bang te maken met het feit dat mijn moeder aan Corona zou kunnen overlijden. Ja dat kan inderdaad. Begrijp me niet verkeerd. Ik zou het verdrietig vinden maar ze kan morgen ook aan willekeurig een andere ziekte overlijden maar dat maakt het niet minder of meer erg als covid dat wel of niet is. Feit is dat we het moeten accepteren en dat covid onderdeel van ons leven wordt. We worden nu lekker gemaakt met dat we over een jaar weer los kunnen want dan hebben we een vaccin. Ik geloof 1 al niet in dat vaccin en 2 zeker niet dat die zo snel beschikbaar zal zijn. Het is mij helemaal niet om dat café te doen maar om het feit dat deze samenleving gewoon geen stand kan houden.
  zondag 24 mei 2020 @ 12:45:33 #252
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193287816
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Waarom is het gelijk angstzaaien? Ik probeer met mijn voorbeeld te laten zien dat een zieke geen wegwerpartikel is. Mensen van vlees en bloed worden hier door sommigen dood gewenst omdat ze een paar maanden niet in het café kunnen zuipen maar thuis
Telkens weer die variant met betrekking tot niet kunnen zuipen :') Alsof dat de enige reden is waarom het essentieel is dat de economie weer snel opstart en dat we niet iedereen kunnen redden ten koste van alles. Goed argument altijd. Dood wensen is ook wel erg extreem verwoord, maar dat terzijde.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193287885
quote:
2s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:18 schreef mazaru het volgende:

dat artikel over dat Duitse restaurant
Arendt Kampen cannot explain how the outbreak at the celebration came about. There were around 40 guests, and even 50 people were allowed. He and the staff had worn face masks and the guests had taken a seat in the numerous niche tables. "We didn't have a party," Kampen says. He greeted the guests and then the food was served. On one occasion or another, however, he would have sat at the tables for a while.

https://www.nonstopnews.de/meldung/33102
pi_193287899
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je probeert mij bang te maken met het feit dat mijn moeder aan Corona zou kunnen overlijden. Ja dat kan inderdaad. Begrijp me niet verkeerd. Ik zou het verdrietig vinden maar ze kan morgen ook aan willekeurig een andere ziekte overlijden maar dat maakt het niet minder of meer erg als covid dat wel of niet is. Feit is dat we het moeten accepteren en dat covid onderdeel van ons leven wordt. We worden nu lekker gemaakt met dat we over een jaar weer los kunnen want dan hebben we een vaccin. Ik geloof 1 al niet in dat vaccin en 2 zeker niet dat die zo snel beschikbaar zal zijn. Het is mij helemaal niet om dat café te doen maar om het feit dat deze samenleving gewoon geen stand kan houden.
Nee ik probeer je een beetje empathie te laten voelen voor de mensen die door covid getroffen zijn en niet de mazzel hadden dat het beperkt bleef tot twee keer niezen. Dat ontbreekt hier nogal bij sommigen
pi_193287932
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:51 schreef Za het volgende:

[..]

Arendt Kampen cannot explain how the outbreak at the celebration came about. There were around 40 guests, and even 50 people were allowed. He and the staff had worn face masks and the guests had taken a seat in the numerous niche tables. "We didn't have a party," Kampen says. He greeted the guests and then the food was served. On one occasion or another, however, he would have sat at the tables for a while.

https://www.nonstopnews.de/meldung/33102
En jij gelooft een eigenaar die op punt staat een grote boete te krijgen op zijn woord?
Misschien heeft een van die gasten wel op zijn mondkapje lopen hoesten en heeft de eigenaar vervolgens mondkapje aangeraakt en lekker zonder handen wassen even in zijn neus zitten peuteren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 mei 2020 @ 12:59:53 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193287979
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

En jij gelooft een eigenaar die op punt staat een grote boete te krijgen op zijn woord?
Misschien heeft een van die gasten wel op zijn mondkapje lopen hoesten en heeft de eigenaar vervolgens mondkapje aangeraakt en lekker zonder handen wassen even in zijn neus zitten peuteren.
Wie zegt dat de eigenaar de verspreider was?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_193288013
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Nee ik probeer je een beetje empathie te laten voelen voor de mensen die door covid getroffen zijn en niet de mazzel hadden dat het beperkt bleef tot twee keer niezen. Dat ontbreekt hier nogal bij sommigen
Dat is je goed recht maar dan ben je bij mij helaas aan het verkeerde adres. Ik zie het leven op aarde niet als oneindig.
pi_193288067
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

En jij gelooft een eigenaar die op punt staat een grote boete te krijgen op zijn woord?
Misschien heeft een van die gasten wel op zijn mondkapje lopen hoesten en heeft de eigenaar vervolgens mondkapje aangeraakt en lekker zonder handen wassen even in zijn neus zitten peuteren.
Een try out die je maanden hebt voorbereid is geen feest, er zijn 40 gasten plus 10 man personeel die kunnen getuigen, ook voor wat betreft de mondkapjes, dus dat geloof ik wel ja.

Het hele punt is, wanneer iemand een try out voorbereid, 10 man minder dan het max aantal ontvangt, mensen op afstand plaatst, geen feest geeft maar een tryout, al het personeel mondkapjes draagt (wat in NL niet verplicht gaat zijn), en er desondanks een "uitbraak" komt, dan kan men het schudden in alle opzichten.

Bars, restaurants, vakanties, feestjes, bioscoop het is dan allemaal voorbij, besef je dat?
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 13:07:11 #259
5428 crew  miss_sly
pi_193288069
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat is je goed recht maar dan ben je bij mij helaas aan het verkeerde adres. Ik zie het leven op aarde niet als oneindig.
Empahtie en het leven niet als oneindig zien, zijn in principe prima te verenigen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 24 mei 2020 @ 13:09:23 #260
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193288106
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat is raar? Dus die slanke gezonde jongen van 16 was een hoax? En de jongen van 28 die overleden is ook
Wow, 2 voorbeelden |:(
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 13:09:33 #261
5428 crew  miss_sly
pi_193288108
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:07 schreef Za het volgende:

[..]

Een try out die je maanden hebt voorbereid is geen feest, er zijn 40 gasten plus 10 man personeel die kunnen getuigen, ook voor wat betreft de mondkapjes, dus dat geloof ik wel ja.

Het hele punt is, wanneer iemand een try out voorbereid, 10 man minder dan het max aantal ontvangt, mensen op afstand plaatst, geen feest geeft maar een tryout, al het personeel mondkapjes draagt (wat in NL niet verplicht gaat zijn), en er desondanks een "uitbraak" komt, dan kan men het schudden in alle opzichten.

Bars, restaurants, vakanties, feestjes, bioscoop het is dan allemaal voorbij, besef je dat?
Daarom lijkt het me van belang nog geen voorbarige conclusies te trekken, maar eerst onderzoeken af te wachten. Hoe is dit gegaan? Wie is de bron van deze besmettingen? Is de besmetting tijdens deze avond opgelopen, aangezien de eigenaar zegt dat de meeste aanwezigen elkaar wel kenden? Hield iedereen zich inderdaad aan het protocol? Ook toen men wat gedronken had en losser werd? Heeft men elkaar nadien nog gezien?

Er is nog geen conclusie te trekken, want er is nog te veel onbekend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193288157
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Empahtie en het leven niet als oneindig zien, zijn in principe prima te verenigen.
Dat klopt, maar dan hoeft mij geen “angst” worden aangepraat dat mijn moeder ook aan kan overlijden. Dat vind ik weinig niet zozeer met empathie opwekken te maken hebben, buiten het feit dat ik daar niet zo gevoelig voor ben.
pi_193288165
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:09 schreef miss_sly het volgende:

Daarom lijkt het me van belang nog geen voorbarige conclusies te trekken, maar eerst onderzoeken af te wachten. Hoe is dit gegaan? Wie is de bron van deze besmettingen? Is de besmetting tijdens deze avond opgelopen, aangezien de eigenaar zegt dat de meeste aanwezigen elkaar wel kenden? Hield iedereen zich inderdaad aan het protocol? Ook toen men wat gedronken had en losser werd? Heeft men elkaar nadien nog gezien?

Er is nog geen conclusie te trekken, want er is nog te veel onbekend.
Ik trek geen conclusies, maar zie het vooralsnog als opruiende berichten.
pi_193288175
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dit is wel het type persoon waardoor je de teugels wat de regeltjes betreft lekker laat vieren. Als je ziet wat er tot nu toe is gedaan en wat ons nog te wachten staat...en dan gaat zij het over solidariteit hebben.
Beetje als wij niet mogen leven dan mag niemand dat. Ben je zo oud en dan nog zo misgunnen. :')
pi_193288203
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:22 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Of "Oma Annie is op 84-jarige leeftijd overleden, en dat hadden we kunnen voorkomen".
Of Oma Annie is gisteren van de stoel doodgevallen en komt niet in de krant. En dat boeide hiervoor iemand ook niet.
pi_193288227
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waar lees je dat ?

er zijn gewoon topsporters/tieners overleden aan Covid19, zeldzaam maar het gebeurd wel.
Er zijn ook bejaarden die het hadden en niets hebben gemerkt. Ook een uitzondering.
pi_193288243
Tot wanneer mag onze overheid het de burger verbieden om gebruik te maken van het openbaar vervoer voor louter ontspanning?
  zondag 24 mei 2020 @ 13:20:18 #268
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193288244
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Waarom is het gelijk angstzaaien? Ik probeer met mijn voorbeeld te laten zien dat een zieke geen wegwerpartikel is. Mensen van vlees en bloed worden hier door sommigen dood gewenst omdat ze een paar maanden niet in het café kunnen zuipen maar thuis
daarom komen er veel users niet meer in dit topic
  zondag 24 mei 2020 @ 13:21:34 #269
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_193288258
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je probeert mij bang te maken met het feit dat mijn moeder aan Corona zou kunnen overlijden. Ja dat kan inderdaad. Begrijp me niet verkeerd. Ik zou het verdrietig vinden maar ze kan morgen ook aan willekeurig een andere ziekte overlijden maar dat maakt het niet minder of meer erg als covid dat wel of niet is. Feit is dat we het moeten accepteren en dat covid onderdeel van ons leven wordt. We worden nu lekker gemaakt met dat we over een jaar weer los kunnen want dan hebben we een vaccin. Ik geloof 1 al niet in dat vaccin en 2 zeker niet dat die zo snel beschikbaar zal zijn. Het is mij helemaal niet om dat café te doen maar om het feit dat deze samenleving gewoon geen stand kan houden.
De kans dat ze morgen overlijdt doordat ze wordt overreden door een bus is waarschijnlijk groter.
  zondag 24 mei 2020 @ 13:22:34 #270
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_193288270
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:20 schreef Nia het volgende:
Tot wanneer mag onze overheid het de burger verbieden om gebruik te maken van het openbaar vervoer voor louter ontspanning?
Het is niet verboden, toch? Het wordt alleen afgeraden.
pi_193288368
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:22 schreef fetX het volgende:

[..]

Het is niet verboden, toch? Het wordt alleen afgeraden.
Ze mogen je weigeren meende ik.
Na 1 juno niet meer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 24 mei 2020 @ 13:30:28 #272
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_193288387
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze mogen je weigeren meende ik.
Na 1 juno niet meer.
Na 1 juni weigeren ze je als je zonder mondkapje het OV ingaat.
Nu kunnen ze je alleen weigeren als je (heel) ziek overkomt, toch?
pi_193288414
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:16 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Of Oma Annie is gisteren van de stoel doodgevallen en komt niet in de krant. En dat boeide hiervoor iemand ook niet.
De krant heeft liever wel dat het er in komt te staan...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193288429
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:30 schreef fetX het volgende:

Na 1 juni weigeren ze je als je zonder mondkapje het OV ingaat.
Nu kunnen ze je alleen weigeren als je (heel) ziek overkomt, toch?
Niemand zal je weigeren als je ziek over komt; ik reis wekelijks voor mijn werk met de trein en serieus al sinds maart geen conducteur meer gezien. Wel mensen die veel te dicht achter mij snel met me door het poortje glippen :{

Overigens stond in onze trein 'vanaf 2 juni mondkapje verplicht' :') Faal NS.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 24 mei 2020 @ 13:34:27 #275
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_193288446
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niemand zal je weigeren als je ziek over komt; ik reis wekelijks voor mijn werk met de trein en serieus al sinds maart geen conducteur meer gezien. Wel mensen die veel te dicht achter mij snel met me door het poortje glippen :{

Overigens stond in onze trein 'vanaf 2 juni mondkapje verplicht' :') Faal NS.
Zo'n hekel aan dat soort paupers :')
pi_193288450
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wie zegt dat de eigenaar de verspreider was?
Niemand. Niet van deze 11 besmettingen in ieder geval. De arts in het gezelschap waarschijnlijk. Maar de eigenaar is wel besmet geraakt dus ergens is er iets niet goed gegaan, verder onderzoek loopt nog over de dagen erna
pi_193288466
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:34 schreef fetX het volgende:
Zo'n hekel aan dat soort paupers :')
Het beeld wat je nu in je hoofd hebt? Ja, zo zagen ze er ook uit :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 24 mei 2020 @ 13:38:02 #278
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_193288495
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het beeld wat je nu in je hoofd hebt? Ja, zo zagen ze er ook uit :')
Een stereotype is ook niet voor niets een stereotype geworden :+
pi_193288509
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:22 schreef fetX het volgende:

[..]

Het is niet verboden, toch? Het wordt alleen afgeraden.
In het protocol lees ik bij fase 2, vanaf 1 juni:

Het openbaar vervoer blijft alleen voor noodzakelijke reizen en is geen uitje.
pi_193288521
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze mogen je weigeren meende ik.
Na 1 juno niet meer.
Nee ze weigeren niemand. Maar zetten wel in de ochtendspits de trein stil als ze het te druk vinden. Maar de trein naar Zandvoort niet :?
  zondag 24 mei 2020 @ 13:39:39 #281
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_193288522
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:38 schreef Nia het volgende:

[..]

In het protocol lees ik bij fase 2, vanaf 1 juni:

Het openbaar vervoer blijft alleen voor noodzakelijke reizen en is geen uitje.
Ja precies, zo had ik hem ook in m'n hoofd. Maar het is niet dat het dan verboden is, toch (als in; dat er een boete op staat) zolang je niet zonder mondkapje het OV instapt?
  zondag 24 mei 2020 @ 13:40:19 #282
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193288527
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:38 schreef Nia het volgende:

[..]

In het protocol lees ik bij fase 2, vanaf 1 juni:

Het openbaar vervoer blijft alleen voor noodzakelijke reizen en is geen uitje.
Ja maar is er ook een definitie van noodzakelijk en een verbod op niet-noodzakelijk? Of is het een verzoek?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 24 mei 2020 @ 13:40:43 #283
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_193288538
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:39 schreef fetX het volgende:

[..]

Ja precies, zo had ik hem ook in m'n hoofd. Maar het is niet dat het dan verboden is, toch (als in; dat er een boete op staat) zolang je niet zonder mondkapje het OV instapt?
Het is ook niet te controleren lijkt mij. Tenzij ze iedereen gaan verhoren en de opgegeven redenen moeten gaan verifiëren
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_193288546
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:38 schreef fetX het volgende:

Een stereotype is ook niet voor niets een stereotype geworden :+
Ben toch elke keer wel een klein beetje teleurgesteld als mensen mijn vooroordelen keihard bevestigen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 24 mei 2020 @ 13:44:06 #285
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193288585
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20-lager-dan-normaal

Was het heuglijke nieuws van de ondersterfte al gemeld?
We have always been at war with Eastasia.
pi_193288597
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:39 schreef fetX het volgende:

[..]

Ja precies, zo had ik hem ook in m'n hoofd. Maar het is niet dat het dan verboden is, toch (als in; dat er een boete op staat) zolang je niet zonder mondkapje het OV instapt?
Goed, er staat niet dat het verboden is. Stel dat als ik als keurige Groninger naar Amsterdam wil om daar door de grachtengordel een mooie wandeling te maken, dan wordt mij dat door de Rijksoverheid toch als een soort van vergrijp/burgerlijke ongehoorzaamheid aangerekend.
pi_193288609
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je probeert mij bang te maken met het feit dat mijn moeder aan Corona zou kunnen overlijden. Ja dat kan inderdaad. Begrijp me niet verkeerd. Ik zou het verdrietig vinden maar ze kan morgen ook aan willekeurig een andere ziekte overlijden maar dat maakt het niet minder of meer erg als covid dat wel of niet is. Feit is dat we het moeten accepteren en dat covid onderdeel van ons leven wordt. We worden nu lekker gemaakt met dat we over een jaar weer los kunnen want dan hebben we een vaccin. Ik geloof 1 al niet in dat vaccin en 2 zeker niet dat die zo snel beschikbaar zal zijn. Het is mij helemaal niet om dat café te doen maar om het feit dat deze samenleving gewoon geen stand kan houden.
Klopt, maar wat vaak vergeten wordt is dat een Pandemie ook ontwrichtend kan werken op de samenleving als het aantal ziektegevallen exponentieel toeneemt.
Als complete vestigingen moeten sluiten omdat er geen personeel voldoende is, als veel fitte jongeren met longschade uit de strijd komen, waardoor anderen de straat niet meer op durven, als de gezondheidszorg helemaal vast loopt en zieke mensen niet meer de juiste behandeling krijgen...

Het is lastig om een balans te vinden tussen voldoende maatregelen en voldoende economische ruimte.

Bijvoorbeeld een restaurant waar 20% van de gasten op 1 avond ziek wordt. Voor de crisis was dat voor de meesten reden om daar niet meer te dineren. Nu is dat een risico waarmee we moeten leven? Ik denk niet dat mensen daar al klaar voor zijn. En bedrijven willen niet de naam hebben een besmettingshaard te zijn, waardoor mensen weg blijven.

Aan het begin van de crisis, voor 15 maart, zag je al dat mensen de horeca gingen vermijden. Restaurants werden stiller, boekingen werden geannuleerd. Inmiddels vindt een meerderheid dat de besmettingsgraad meevalt en zal de horeca wel weer wat handel krijgen.
Maar wat als op locaties mensen massaal besmet raken...
Hoe reageert de rest.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 24 mei 2020 @ 13:45:44 #288
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_193288612
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:44 schreef Nia het volgende:

[..]

Goed, er staat niet dat het verboden is. Stel dat als ik als keurige Groninger naar Amsterdam wil om daar door de grachtengordel een mooie wandeling te maken, dan wordt mij dat door de Rijksoverheid toch als een soort van vergrijp/burgerlijke ongehoorzaamheid aangerekend.
Ja, precies. Zal helaas vaak genoeg voor gaan komen. Zeker zolang het niet beboet wordt (wat overigens ook totaal niet te handhaven zou zijn, maar ok).
pi_193288650
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:30 schreef fetX het volgende:

[..]

Na 1 juni weigeren ze je als je zonder mondkapje het OV ingaat.
Nu kunnen ze je alleen weigeren als je (heel) ziek overkomt, toch?
Ik begreep dat de NS je nu mag weigeren als je niet essentieel vervoer nodig hebt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 13:50:13 #290
5428 crew  miss_sly
pi_193288665
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:44 schreef Nia het volgende:

[..]

Goed, er staat niet dat het verboden is. Stel dat als ik als keurige Groninger naar Amsterdam wil om daar door de grachtengordel een mooie wandeling te maken, dan wordt mij dat door de Rijksoverheid toch als een soort van vergrijp/burgerlijke ongehoorzaamheid aangerekend.
Klopt.
En het is aan jou om te bepalen of jij vindt dat het wel of niet oké is om die treinreis te maken. Er wordt een beroep gedaan op mensen om zelf te doen wat zij juist achten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193288721
Positief geteste personen

45.236* (+172)

Ziekenhuisopnames 11.672 (+13)

Overleden personen

5.822** (+11)
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 13:56:38 #292
5428 crew  miss_sly
pi_193288725
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:56 schreef Zipportal het volgende:
Positief geteste personen

45.236* (+172)

Ziekenhuisopnames 11.672 (+13)

Overleden personen

5.822** (+11)
Het blijft echt netjes, erg fijn.
We hebben een beetje een plateau, lijkt het, met acceptabele nieuwe cijfers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 24 mei 2020 @ 13:59:23 #293
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193288747
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:44 schreef -XOR- het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20-lager-dan-normaal

Was het heuglijke nieuws van de ondersterfte al gemeld?
Kunnen de uitvaartondernemers nu steun aanvragen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 24 mei 2020 @ 14:00:50 #294
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_193288759
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:07 schreef Za het volgende:

[..]

Een try out die je maanden hebt voorbereid is geen feest, er zijn 40 gasten plus 10 man personeel die kunnen getuigen, ook voor wat betreft de mondkapjes, dus dat geloof ik wel ja.

Het hele punt is, wanneer iemand een try out voorbereid, 10 man minder dan het max aantal ontvangt, mensen op afstand plaatst, geen feest geeft maar een tryout, al het personeel mondkapjes draagt (wat in NL niet verplicht gaat zijn), en er desondanks een "uitbraak" komt, dan kan men het schudden in alle opzichten.

Bars, restaurants, vakanties, feestjes, bioscoop het is dan allemaal voorbij, besef je dat?
quote:
UPDATE, 23.05.2020, 14 Uhr: Der Landkreis erhebt schwere Vorwürfe gegen den Betreiber. Wie Landrat Matthias Groote am Nachmittag mitteilte, seien die Kontaktbeschränkungen bei der geschlossenen Gesellschaft in dem Restaurant mehrfach missachtet worden. So hätten sich die Gäste und Mitarbeiter umarmt und die Hände geschüttelt. Auch sein mindestens ein Mitarbeiter ohne Mundschutz unterwegs gewesen und hätte sich verbotener Weise zu verschiedenen Gästen an die Tische gesetzt. Dadurch seinen nun inzwischen 70 Personen im Umfeld des Restaurants und der Gäste der Feier in Quarantäne geschickt worden. Neun Personen sind bisher positiv getestet worden, so der Landrat. Das Gesundheitsamt ermittle in dem Fall weiter.
Gasten en gastheer kenden elkaar, de genodigden waren leveranciers en dergelijke, ze hebben te begroeting gekust en/of handen geschud, de eigenaar en personeel zijn af en toe met en zonder mondkapjes bij gasten aan tafel gaan zitten.

Het kan best dat de eerste positief geteste gasten het allemaal al onder de leden hadden, en het niet in het restaurant hebben opgelopen, en zelfs dat niemand iets in het restaurant heeft opgelopen, maar voor de zekerheid zitten inmiddels 70 mensen in quarantaine en is het restaurant weer dicht (want eigenaar en personeel zitten ook in quarantaine).

Een schip op het strand is een baken in zee: het moet gewoon voorzichtiger, en liefst buiten. Die Nischentischen zullen ook niet positief hebben bijgedragen, als er dan iemand een viruswolk uitstoot, blijft die lekker in die "nis" hangen.
  zondag 24 mei 2020 @ 14:04:56 #295
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_193288805
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:00 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

[..]

Gasten en gastheer kenden elkaar, de genodigden waren leveranciers en dergelijke, ze hebben te begroeting gekust en/of handen geschud, de eigenaar en personeel zijn af en toe met en zonder mondkapjes bij gasten aan tafel gaan zitten.

Het kan best dat de eerste positief geteste gasten het allemaal al onder de leden hadden, en het niet in het restaurant hebben opgelopen, en zelfs dat niemand iets in het restaurant heeft opgelopen, maar voor de zekerheid zitten inmiddels 70 mensen in quarantaine en is het restaurant weer dicht (want eigenaar en personeel zitten ook in quarantaine).

Een schip op het strand is een baken in zee: het moet gewoon voorzichtiger, en liefst buiten. Die Nischentischen zullen ook niet positief hebben bijgedragen, als er dan iemand een viruswolk uitstoot, blijft die lekker in die "nis" hangen.
Precies! Maar volgens Za staat het op FB dat het niet zo is dus dan is het niet zo. _O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_193288811
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:44 schreef -XOR- het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20-lager-dan-normaal

Was het heuglijke nieuws van de ondersterfte al gemeld?
Deze loopt nog ruim een week achter maar de daling naar de onderkant van het gemiddelde is zichtbaar:

pi_193288987
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar wat vaak vergeten wordt is dat een Pandemie ook ontwrichtend kan werken op de samenleving als het aantal ziektegevallen exponentieel toeneemt.
Als complete vestigingen moeten sluiten omdat er geen personeel voldoende is, als veel fitte jongeren met longschade uit de strijd komen, waardoor anderen de straat niet meer op durven, als de gezondheidszorg helemaal vast loopt en zieke mensen niet meer de juiste behandeling krijgen...

Het is lastig om een balans te vinden tussen voldoende maatregelen en voldoende economische ruimte.

Bijvoorbeeld een restaurant waar 20% van de gasten op 1 avond ziek wordt. Voor de crisis was dat voor de meesten reden om daar niet meer te dineren. Nu is dat een risico waarmee we moeten leven? Ik denk niet dat mensen daar al klaar voor zijn. En bedrijven willen niet de naam hebben een besmettingshaard te zijn, waardoor mensen weg blijven.

Aan het begin van de crisis, voor 15 maart, zag je al dat mensen de horeca gingen vermijden. Restaurants werden stiller, boekingen werden geannuleerd. Inmiddels vindt een meerderheid dat de besmettingsgraad meevalt en zal de horeca wel weer wat handel krijgen.
Maar wat als op locaties mensen massaal besmet raken...
Hoe reageert de rest.
Ik snap dat we ergens een balans moeten gaan maken van wat is acceptabel, zowel sociaal als medisch verantwoord als ethisch. Daarom zullen we moeten accepteren dat covid erbij hoort en dat je besmet kunt raken. Dat zal ook betekenen dat de er bedrijven zullen openhouden te bestaan omdat mensen bang zijn om naar buiten te gaan of hun leven anders indelen. Van wat ik om me heen zie, en ik heb vrienden van 20 tm 60, is dat iedereen zijn eigen afweging maakt en bewust wat meer of minder “gevaar” wil lopen dan anderen.
pi_193289055
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zo komt het toch wel een beetje over:

- terras dicht: oma Annie kan niet naar het terras
- terras open: oma Annie kan niet naar het terras

Dan maar beginnen over solidair zijn, niemand mag naar het terras.

(Om maar weer eens het terrasvoorbeeld te gebruiken)
Ja, exact. En Annie geniet gewoon elke maand van haar pensioen maar denk maar niet dat wanneer het banen gaat kosten zij ook maar een cent gaat inleveren want zo bedoelt Annie de solidariteit vast niet. Zoals ook de meesten hier die solidariteit eisen. Als het maar niet hun huishouden treft dan is men zo solidair en dat schreeuwen ze het liefst van de daken.
Go hard or go home
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 14:37:39 #299
249559 crew  Lavenderr
pi_193289179
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:44 schreef -XOR- het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20-lager-dan-normaal

Was het heuglijke nieuws van de ondersterfte al gemeld?
Top!
pi_193289304
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, exact. En Annie geniet gewoon elke maand van haar pensioen maar denk maar niet dat wanneer het banen gaat kosten zij ook maar een cent gaat inleveren want zo bedoelt Annie de solidariteit vast niet. Zoals ook de meesten hier die solidariteit eisen. Als het maar niet hun huishouden treft dan is men zo solidair en dat schreeuwen ze het liefst van de daken.
Meende dat Annie al aardig aan het inleveren was met het bevriezen van de pensioenen
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')