abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 23 mei 2020 @ 13:38:50 #101
22565 asco
Los in deze tent
pi_193273485
Mijn ervaring is (en ik ben altijd blijven werken) dat het grote gros zich nooit nergens aan heeft gehouden. Volgens mij zijn het alleen de mensen die altijd binnen zijn gebleven die dat denken.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 13:44:32 #102
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193273527
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:38 schreef asco het volgende:
Mijn ervaring is (en ik ben altijd blijven werken) dat het grote gros zich nooit nergens aan heeft gehouden. Volgens mij zijn het alleen de mensen die altijd binnen zijn gebleven die dat denken.
Juist. De angsthazen. Die hun mening laten afhangen wat er aan propaganda op hen wordt losgelaten en niet zelf hun ogen opentrekken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_193273585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hier in de stad is het al sinds het begin van de lockdownregels schijt eraan hebben.
Alle parken zitten stampvol zolang er licht is. Nu het zo warm is, liggen de sloten vol met kinderen. De winkelstraat is zo vol dat hij afgesloten moest worden. Iedere winkel waar ik heen ga, moet ik 15 minuten wachten voordat ik naar binnen mag. In de winkel moet ik 15 minuten wachten voordat ik geholpen word.
Waar woon je?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 13:58:22 #104
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193273613
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Amsterdam ja, dat is nou niet bepaald representatief voor de rest van Nederland met al die hordes toeristen en dagjesmensen in smalle straatjes.

Verder geloof ik het gewoon niet. Het is als je sec naar die geŽiste anderhalve meter zou kijken op tal van plekken al veel langer veel te druk. Waarschijnlijk is het qua oppervlakte per bezoeker in de gemiddelde binnenstad vandaag drukker dan Hemelvaartsdag op en rond de stranden. Symbolisch gooit men zo nu en dan een straat of park dicht om het volk bewust te houden en dat is het wel.

Tenzij natuurlijk.
Tja zo kun je overal wel je eigen draai aan geven waarom iets wel of niet gebeurt maar er is ook om eigen verantwoordelijkheid gevraagd.
En je kunt je ook loyaal opstellen naar de overheid, ook al gaan er wel eens dingen fout.
pi_193274521
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, het gaat me om de motivatie.
De motivatie zou moeten zijn dat je mondjesmaat bepaalde maatregelen terugdraait omdat het aannemelijk is dat ze niet bijdragen tot het indammen van het virus in plaats van de motivatie die jij suggereert: gecontroleerd toestaan dat bepaalde gebieden drukker worden dan de bedoeling is om te kijken of dat inderdaad geen effect heeft op de verspreiding.
Stel dat het strand van Scheveningen op hemelsvaartdag een superevent blijkt te zijn geweest met een nieuwe exponentiŽle stijging in het aantal besmettingen, zorg weer overbelast, etc .. En het lekt uit dat de overheid opzettelijk het strand liet vollopen om te kijken wat er gebeurt...
Hoe denk je dat dat zou aankomen bij de bevolking?
Waarom is de motivatie achter een besluit relevant? De overheid/wetenschap weet het niet, waarom onnodig risico nemen? Wat valt er te winnen? Kennis en data over het virus, meer niet.
"Life doesn't start fair, but with hard work and effort it ends fair" -Louis Rossman
pi_193274575
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:58 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Tja zo kun je overal wel je eigen draai aan geven waarom iets wel of niet gebeurt maar er is ook om eigen verantwoordelijkheid gevraagd.
En je kunt je ook loyaal opstellen naar de overheid, ook al gaan er wel eens dingen fout.
Een overheid moet gewoon waterdicht regelgeven in deze fase, of de boel opengooien of de boel afsluiten.

Je hebt anders altijd de interpretatie van gekkies en asocialen die dan heerlijk het strand voor zich alleen hebben.

Het is een grote wanboel aan regels en niemand weet precies hoe het nu zit of waar ze aan toe zijn. Het gebrek aan leiderschap is tenenkrommend.
"Life doesn't start fair, but with hard work and effort it ends fair" -Louis Rossman
pi_193274586
Ik vind het onwerkelijk dat er mensen een half uur bij de ICI Paris staan te wachten om naar binnen te mogen. Voor een fucking luchtje of makeup, dat is wel de consumptiemaatschappij op zijn beroerdst.
Op zaterdag 27 april 2019 00:44 schreef fsociety59 het volgende:
Klopt, volgens mijn therapeut ben ik passief en moet ik mezelf accepteren zoals ik ben
pi_193274695
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:37 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het onwerkelijk dat er mensen een half uur bij de ICI Paris staan te wachten om naar binnen te mogen. Voor een fucking luchtje of makeup, dat is wel de consumptiemaatschappij op zijn beroerdst.
Bizar he? Als ik een rijtje voor de Action zie staan (want die hebben letterlijk een deur open-deur dicht beleid) sla ik al over.
Ik kom niet van de weekmarkt. Ruime afstand tussen de kramen, iedereen houdt zich aan de anderhalve meter en nergens meer dan twee minuten hoeven wachten. Zo kan het ook ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193275067
"over 2 weken zitten we op t niveau van Italie!!!" en dat hoor je dan elke 2 weken.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:07:12 #110
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193275653
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Een overheid moet gewoon waterdicht regelgeven in deze fase, of de boel opengooien of de boel afsluiten.

Je hebt anders altijd de interpretatie van gekkies en asocialen die dan heerlijk het strand voor zich alleen hebben.

Het is een grote wanboel aan regels en niemand weet precies hoe het nu zit of waar ze aan toe zijn. Het gebrek aan leiderschap is tenenkrommend.
Regels zijn onduidelijk juist om dat er nog zoveel vrijheid is.
Toch is de meest simpele, om 1,5 meter afstand te houden door drukte te vermijden blijkbaar niet te onthouden.
pi_193275919
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Regels zijn onduidelijk juist om dat er nog zoveel vrijheid is.
Toch is de meest simpele, om 1,5 meter afstand te houden door drukte te vermijden blijkbaar niet te onthouden.
Ach schei toch uit, overheid weet zelf niet eens wat ze wil. En dat stralen ze uit met hun halfbakken beleid.

Sluit gewoon die stranden als het je te druk is. Of laat ze open en jank verder niet. Alsof je Łberhaupt op het strand meer risico loopt dan in een afgesloten winkelcentrum met anderhalve meter. Dom gelul.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:28:48 #112
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193275966
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:37 schreef Marsenal het volgende:
Ja, maar het individuele recht om te shoppen is belangrijker dan de volksgezondheid hoor!
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193276012
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, maar het individuele recht om te shoppen is belangrijker dan de volksgezondheid hoor!
Economie moet ook blijven draaien hŤ. Of ga jij al die WW uitkeringen betalen?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:35:09 #114
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193276056
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Economie moet ook blijven draaien hŤ. Of ga jij al die WW uitkeringen betalen?
Je kunt toch ook op een rustig moment naar de winkel? Als je merkt dat het druk is ga je weer weg en kom je een andere keer terug.

Ieder weekend verschijnen er inmiddels weer een paar burgemeesters in de media die moeten oproepen om weg te blijven uit hun stadscentrum. Dat zou niet nodig zijn als mensen wat beter zouden nadenken en hun banale eigenbelang niet boven dat van het collectief zouden stellen.

Houd anderhalve meter afstand en vermijd drukte. Hoe moeilijk kan het zijn!?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193276144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je kunt toch ook op een rustig moment naar de winkel? Als je merkt dat het druk is ga je weer weg en kom je een andere keer terug.

Ieder weekend verschijnen er inmiddels weer een paar burgemeesters in de media die moeten oproepen om weg te blijven uit hun stadscentrum. Dat zou niet nodig zijn als mensen wat beter zouden nadenken en hun banale eigenbelang niet boven dat van het collectief zouden stellen.

Houd anderhalve meter afstand en vermijd drukte. Hoe moeilijk kan het zijn!?
Er zijn ook heel veel mensen die doordeweeks werken en gewoon echt geen tijd hebben.
Bovendien weet je van te voren nooit precies hoe druk het is van te voren, laatst was ik op donderdag vrij stond er om 12 uur een rij bij de Lidl die ik op een zaterdag nog nooit gezien heb.

Je creŽert door de maatregelen van een maximaal aantal bezoekers toe te staan
ook nodeloos extra drukte op straat.

Moet je naar drie winkels wat normaal een half uurtje is kun je nu zomaar anderhalf uur in de stad zijn. Leuk hoor al die maatregelen. Echt erg effectief!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:57:58 #116
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193276418
Ach het maakt allemaal niet zoveel uit, maatregelen worden versoepelt of verscherpt naar gelang de besmettingcijfers en bezettingsgraad op de IC.

Iedereen kan er heel wat van vinden maar uiteindelijk beslist de overheid gewoon. En vooralsnog hebben ze dit gezien de unieke situatie prima gedaan.
pi_193276520
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom is de motivatie achter een besluit relevant? De overheid/wetenschap weet het niet, waarom onnodig risico nemen? Wat valt er te winnen? Kennis en data over het virus, meer niet.
Het risico wordt genomen door degenen die de regels overtreden. De overheid is redelijk duidelijk over de maatregelen en als burgers die overtreden, dan moet gekeken worden wat gepaste maatregelen zijn. Rigoureus parken ontruimen etc. kan tot escalatie leiden. En als achteraf blijkt dat de maatregel onzinnig was krijg je een volgende keer de mensen veel slechter mee in het opvolgen ervan.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:06:09 #118
490723 F.Sinatra
The best is yet to come
pi_193276557
Horeca inmiddels zonder 1.5 meter voor 2 mensen (ook buiten gezinsleden) ^O^
"You only live once, and the way I live, once is enough."
pi_193276863
quote:

[..]

Een spijkerbroekenzaak, een jack&joens, een schoenenwinkel, de ICI Paris, zo’n cheapass parfumwinkeltje waar altijd van die rondborstige Armenen in staan, dat waren de bottlenecks toen ik van de week in het centrum was. Iedereen moet doen wat hij goed acht, maar ik snap totaal niet dat je op die plekken bereid bent te wachten op zulke onnodige producten die je ook prima online kan krijgen. En dan bedoel ik eigenlijk nog buiten de volksgezondheid, het gaat mij er meer om dat je een beetje een trieste sukkel bent als je
bereid bent te wachten op dat soort producten _O-

Als je dan per se nu je geld wilt uitgeven aan luxeproducten, doe dat dan toch lekker online joh, wat een gedoe :')
Op zaterdag 27 april 2019 00:44 schreef fsociety59 het volgende:
Klopt, volgens mijn therapeut ben ik passief en moet ik mezelf accepteren zoals ik ben
pi_193277202
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:34 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Die 9000 is in BelgiŽ. En ook daar is het aantal kunstmatig hoog gemaakt.
Nee, oversterfte in Nederland zit op 9000.
pi_193277221
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:06 schreef F.Sinatra het volgende:
Horeca inmiddels zonder 1.5 meter voor 2 mensen (ook buiten gezinsleden) ^O^
Da's geweldig nieuws!
Bron?
pi_193277304
quote:

[..]

Het gaat niet om het individuele recht. In het licht van alle recente ontwikkelingen denk ik dat veel mensen het allemaal een geaccepteerd risico vinden allemaal. Inmiddels maken veel mensen weer afspraken, gaan naar hun oudere (schoon)ouders, komen samen.

Wellicht was het nodig, wellicht niet. maar nu kunnen we het nieuwe abnormaal zo snel mogelijk wel weer afschaffen. je ziet al dat genoeg werkgevers hun mensen weer naar kantoor willen. Althans dat lees ik hier genoeg op dit forum.
pi_193277315
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het risico wordt genomen door degenen die de regels overtreden. De overheid is redelijk duidelijk over de maatregelen en als burgers die overtreden, dan moet gekeken worden wat gepaste maatregelen zijn. Rigoureus parken ontruimen etc. kan tot escalatie leiden. En als achteraf blijkt dat de maatregel onzinnig was krijg je een volgende keer de mensen veel slechter mee in het opvolgen ervan.
Alleen worden er geen regels overtreden. Je mag gewoon winkelen,naar het strand etc.

Het probleem dat ontstaat is wanneer een bepaald gebied dusdanig vol raakt met mensen dat het het karakter van een evenement krijgt, en dat is het probleem van lokale overheden om dat te reguleren. Niet van Jantje die toevallig een nieuw paar schoenen nodig heeft en in een onwenselijke situatie terecht komt.
pi_193277379
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Alleen worden er geen regels overtreden. Je mag gewoon winkelen,naar het strand etc.

Het probleem dat ontstaat is wanneer een bepaald gebied dusdanig vol raakt met mensen dat het het karakter van een evenement krijgt, en dat is het probleem van lokale overheden om dat te reguleren.
Tja, bij lokaal park was het probleem dat mensen gewoon geen afstand hielden, met grote groepen recreŽrden, etc.
Daar is alleen op gehandhaafd middels waarschuwingen. Het park is niet ontruimd.
Bij andere parken werden op een bepaald moment geen bezoekers meer toegelaten.

Maar dat is verder de kwestie niet, de kwestie was dat jij beweerde dat de overheid opzettelijk grote samenkomsten laat ontstaan om zo te kijken of dat tot meer besmettingen leidt.
pi_193277679
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, bij lokaal park was het probleem dat mensen gewoon geen afstand hielden, met grote groepen recreŽrden, etc.
Daar is alleen op gehandhaafd middels waarschuwingen. Het park is niet ontruimd.
Bij andere parken werden op een bepaald moment geen bezoekers meer toegelaten.

Maar dat is verder de kwestie niet, de kwestie was dat jij beweerde dat de overheid opzettelijk grote samenkomsten laat ontstaan om zo te kijken of dat tot meer besmettingen leidt.
Dat eerste herken ik me niet in. Bovendien is dat strafbaar en vrij eenvoudig te beboeten. De aanklacht was donderdag met name dat het op verschillende plekken te druk werd, niet dat mensen in groepsverband aan het recreŽren waren geslagen. Dat laatste klopt inderdaad en dat doen ze ook. Van het heropenen van de scholen en sportverenigingen tot het niet sluiten van winkels en horeca zijn gevaarlijke maar noodzakelijke experimenten waarvan men nog geen idee heeft hoe dat precies zal uitpakken waarbij de volksgezondheid op het spel staat.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')