abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2020 @ 03:26:51 #201
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_193665393
Hoekstra was premierwaardig. Zonde voor het CDA.
AFCA!
pi_193665479
https://nos.nl/artikel/23(...)ttrekker-worden.html

Wopke lijkt op Sylvester Stalone.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 juni 2020 @ 06:21:21 #203
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193665881
Die durft niet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193665998
Had ik niet verwacht, maar snap zijn argument dat hij meer een bestuurder dan een politicus is wel. Zag afgelopen week ergens Rutte nog voorbij komen in een interview met Dries Roelvink, voor al dat soort dingen lijkt De Jonge mij ook wat meer geschikt dan Hoekstra.
pi_193666132
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 06:56 schreef Raw85 het volgende:
Had ik niet verwacht, maar snap zijn argument dat hij meer een bestuurder dan een politicus is wel. Zag afgelopen week ergens Rutte nog voorbij komen in een interview met Dries Roelvink, voor al dat soort dingen lijkt De Jonge mij ook wat meer geschikt dan Hoekstra.
Ja, Hoekstra heeft een beetje hetzelfde als Kaag: ik zie hem geen oppositie leiden. De Jonge zou dat wel kunnen, denk ik. Maar CDA heeft dan wel weer het voordeel dat de kans dat ze gaan regeren veel groter is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_193666284
Jammer. In het NOS artikel wordt Keijzer ook nog genoemd. Dan zie ik toch liever de Jonge, ik vind Keijzer weinig uitstraling hebben als leider.
pi_193666359
Nou met het Hoekstra als lijsttrekker had ik waarschijnlijk wel op het CDA gestemd, als die clown met z'n schoenen het nu wordt, hebben ze mijn stem verloren.
pi_193666530
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 07:59 schreef archito het volgende:
Jammer. In het NOS artikel wordt Keijzer ook nog genoemd. Dan zie ik toch liever de Jonge, ik vind Keijzer weinig uitstraling hebben als leider.
Ik vind Keijzer ook niets, maar dat is waarschijnlijk mijn aangeboren afkeer van Volendammers.
Zou Wopke hier overigens zelf oprecht een keuze hebben gemaakt, of zou er toch intern gediscussieerd zijn over de vraag of een felle campagnestrijd binnen de partij wel zo verstandig is?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 17 juni 2020 @ 08:43:13 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193666546
Toch wel een goed zelfinzicht van Hoekstra
pi_193666840
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 08:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind Keijzer ook niets, maar dat is waarschijnlijk mijn aangeboren afkeer van Volendammers.
Zou Wopke hier overigens zelf oprecht een keuze hebben gemaakt, of zou er toch intern gediscussieerd zijn over de vraag of een felle campagnestrijd binnen de partij wel zo verstandig is?
Dat laatste vind ik best een waarschijnlijk scenario. Je kunt je dan beter terugtrekken voordat het bestuur een voorkeurskandidaat presenteert.
Uiteindelijk vind ik het proces zoals D66 volgt wat transparanter, maar dat brengt ook het risico van gezichtsverlies met zich mee.
pi_193666861
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:13 schreef archito het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik best een waarschijnlijk scenario. Je kunt je dan beter terugtrekken voordat het bestuur een voorkeurskandidaat presenteert.
Uiteindelijk vind ik het proces zoals D66 volgt wat transparanter, maar dat brengt ook het risico van gezichtsverlies met zich mee.
We hebben natuurlijk bij de VVD gezien dat zo'n intern proces best vervelend kan worden, zeker als één van de twee kandidaten een soort van outsider is die meer loyaliteit verkrijgt dan de partij zelf. Ascher / Samsom was ook niet heel fraai. Dan denk ik dat het CDA toch nog wel meer regentenpartij is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193666925
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 08:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hij zegt zelf dat hij dit in december al besloten had, maar dat de leiding juist wilde dat hij het nog een half jaar zou overwegen. Hoeft natuurlijk niet te kloppen, maar gezien het feit dat in het filpje waarmee de voorzitter de strijd aankondigde duidelijk wel rekening werd gehouden met Hoekstra (er werd een 1 op het ministerie van financiën geplakt, net als in Rotterdam voor De Jonge en in Volendam) vind ik dat geen gekke uitleg.
Ik vond hem ook altijd heel mat reageren op vragen over het lijsttrekkerschap, al is dat volgens mij ook wel deels zijn karakter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_193666988
Maar ik ben er heel blij mee. Hoekstra is toch echt meer de rechterkant van het CDA en De Jonge de linkerkant en dus meer het politieke midden. En ik denk niet dat Nederland beter wordt van een CDA dat VVD nog meer naar rechts duwt, ik denk dat Nederland eerder beter wordt van een CDA dat de scherpe rechtse kantjes van de VVD af haalt (omdat de kans dat VVD de komende tijd gaat regeren zonder CDA me erg klein lijkt).

En met de huidige peilingen lijkt het onwaarschijnlijk, maar misschien ziet De Jonge de "De Jonge en de Zeven Dwergen" variant wel zitten...
pi_193667201
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 09:27 schreef Hanca het volgende:
Maar ik ben er heel blij mee. Hoekstra is toch echt meer de rechterkant van het CDA en De Jonge de linkerkant en dus meer het politieke midden. En ik denk niet dat Nederland beter wordt van een CDA dat VVD nog meer naar rechts duwt, ik denk dat Nederland eerder beter wordt van een CDA dat de scherpe rechtse kantjes van de VVD af haalt (omdat de kans dat VVD de komende tijd gaat regeren zonder CDA me erg klein lijkt).

En met de huidige peilingen lijkt het onwaarschijnlijk, maar misschien ziet De Jonge de "De Jonge en de Zeven Dwergen" variant wel zitten...
Eens, ik zie het CDA onder de Jonge ook niet zo snel met FvD in zee gaan. Dat biedt kansen voor de midden/linkse partijen. Maar goed, dat is allemaal sterk afhankelijk van de uitslag en dat is voorlopig koffiedik kijken.
  woensdag 17 juni 2020 @ 10:29:03 #215
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193667670
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 02:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En het is al gedaan voor het begonnen was: https://www.telegraaf.nl/(...)ijsttrekkerschap-cda
Hoekstra is niet beschikbaar. Gefeliciteerd De Jonge.
Wat? Neeee :N
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193668749
Ik snap niet dat mensen zo enthousiast zijn over De Jonge, val al in slaap als hij begint te praten.

CDA met De Jonge als leider gaat totaal geen potten breken.
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:58:26 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193668821
De jonge komt itt Buma als iemand van deze eeuw over en lijkt ook een wat luchtiger wereldbeeld te hebben dan dat zure zemelgedoe.
pi_193668839
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:58 schreef Hexagon het volgende:
De jonge komt itt Buma als iemand van deze eeuw over en lijkt ook een wat luchtiger wereldbeeld te hebben dan dat zure zemelgedoe.
Dat is wel waar. Maar het gaat ook om uitstraling en performance. Zie jij hem al het debat tegen Rutte aangaan?
pi_193669693
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:59 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dat is wel waar. Maar het gaat ook om uitstraling en performance. Zie jij hem al het debat tegen Rutte aangaan?
Ja, zeker. In debatten (ook met de lijsttrekkers de laatste tijd) komt hij prima over. Het is misschien geen Rutte, maar geen enkele andere lijsttrekker komt in de buurt van Rutte.
pi_193669734
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, zeker. In debatten (ook met de lijsttrekkers de laatste tijd) komt hij prima over. Het is misschien geen Rutte, maar geen enkele andere lijsttrekker komt in de buurt van Rutte.
Ik vind je erg positief, maar ik vrees een afstraffing.
pi_193669948
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:19 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik zie niet in dat De Jonge slechter is in het debat dan anderen zoals Asscher (die was als minister nog veel slaapverwekkender dan De Jonge), Marijnissen, Jetten, Segers. Eerlijk gezegd vind ik Hoekstra, die zo langdradig is dat de voorzitter al van te voren hem er op aan spreekt in een debat, ook slechter dan De Jonge in debateren. Ook minder adrem.

En ja, ik ben positief want ik zie heel erg graag een CDA die wat naar links op schuift. De Jonge staat wmb voor het CDA zoals ik het graag zie. De afgelopen jaren moest ik altijd "geen idee" antwoorden als iemand vroeg op welke partij ik zou stemmen als de CU niet bestond, een CDA onder De Jonge zou wel kans hebben om die tweede partij te zijn. Al blijf ik natuurlijk gewoon CU stemmen.
pi_193670199
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zie niet in dat De Jonge slechter is in het debat dan anderen zoals Asscher (die was als minister nog veel slaapverwekkender dan De Jonge), Marijnissen, Jetten, Segers. Eerlijk gezegd vind ik Hoekstra, die zo langdradig is dat de voorzitter al van te voren hem er op aan spreekt in een debat, ook slechter dan De Jonge in debateren. Ook minder adrem.

En ja, ik ben positief want ik zie heel erg graag een CDA die wat naar links op schuift. De Jonge staat wmb voor het CDA zoals ik het graag zie. De afgelopen jaren moest ik altijd "geen idee" antwoorden als iemand vroeg op welke partij ik zou stemmen als de CU niet bestond, een CDA onder De Jonge zou wel kans hebben om die tweede partij te zijn. Al blijf ik natuurlijk gewoon CU stemmen.
Ik hoop met je mee al heb ik dus liever een rechtsere CDA-er aan het roer.
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:18:32 #223
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_193670377
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:19 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dat dus, potentiele VVD,PVV, FVD, en in mindere mate SGP - stemmers haken nu wel af.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:19:39 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_193670395
Alleen Keijzer nog op rechts zitten, mjah is ook geen materiaal voor het premierschap.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_193670717
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat dus, potentiele VVD,PVV, FVD, en in mindere mate SGP - stemmers haken nu wel af.
Maar dat zijn ook niet de kiezers waar CDA per sé op moet mikken. De conservatief die wel een wat socialer beleid wil en niet op een gekke anti-buitenlanders/EU partij wil stemmen, die MKB boven grootkapitaal plaatst en vooral de normen en waarden en gemeenschapszin van vroeger belangrijker vindt dan het individualisme van nu, dat is de CDA stemmer. En daar kun je best 25 zetels mee halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')