abonnement Unibet Coolblue
pi_193775882
Ik vond dit nog wel een aardig stuk over de Zweedse situatie:
https://foreignpolicy.com(...)before-the-pandemic/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193779143
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:02 schreef Monolith het volgende:
Ik vond dit nog wel een aardig stuk over de Zweedse situatie:
https://foreignpolicy.com(...)before-the-pandemic/
Bedankt voor het delen. Ik zie dat ik promotie heb gemaakt :).
pi_193779175
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:58 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen. Ik zie dat ik promotie heb gemaakt :).
Hoi Pieter? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:10:54 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193779248
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoi Pieter? :P
Dit ja :D

quote:
I became more and more interested in the spread of antibiotic resistant bacteria such as MRSA and in reliable models for the spread of sexually transmitted diseases.
Kijk, zo herken je de eckte fokkers weer _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193809041
quote:
Zweedse hoofdepidemioloog boos: WHO classificeert Zweden als ‘risicoland’ voor coronavirus

Dat het aantal geregistreerde gevallen in Zweden toeneemt, ligt er volgens Tegnell aan dat het land aanzienlijk meer tests uitvoert dan voorheen. “Het is onjuist om Zweden in te delen bij landen die eerder geen problemen hebben gehad en die blijkbaar pas aan het begin van hun epidemie staan”, aldus Tegnell. De WHO had volgens hem een meer gedetailleerd beeld van Zweden gekregen als die contact met hem had opgenomen.
https://www.demorgen.be/n(...)F%2Fwww.google.nl%2F
pi_193809142
Ze hebben het gewoon verkeerd ingeschat, net als de Amerikanen dat nu doen.

Op enig moment zal je in een lockdown moeten en zware restricties op moeten leggen om het virus in te dammen. Doe je dat niet, of versoepel je te snel dan blijf je het virus een voedingsbodem bieden, en zal het dus ook niet verdwijnen.
blablablabla
pi_193815195
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:20 schreef Elan het volgende:
Ze hebben het gewoon verkeerd ingeschat, net als de Amerikanen dat nu doen.

Op enig moment zal je in een lockdown moeten en zware restricties op moeten leggen om het virus in te dammen. Doe je dat niet, of versoepel je te snel dan blijf je het virus een voedingsbodem bieden, en zal het dus ook niet verdwijnen.
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de huidige situatie in Zweden onverwacht is. De maatregelen waren bedoeld voor de lange adem en niet om het snel onder de duim te krijgen. De maatregelen waren effectief wat dat betreft. Het doel wat gezet werd was mogelijk niet het beste (en het falen bij het beschermen van ouderen heeft hard gefaald) maar de situatie is niet echt veel anders dan verwacht in Zweden. Wat wel anders is, dat men de veel striktere maatregelen van andere landen niet verwacht had, waardoor men daar voor het echt wegkrijgen van het virus kon gaan of het proberen het virus voor jaren op een laag niveau te houden. Om eerlijk te zijn had ik dat ook niet verwacht. IJsland, Noorwegen, Taiwan etc. had ik dat voor verwacht, maar niet voor Duitsland, Oostenrijk of Nederland.
pi_193816431
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:20 schreef Elan het volgende:
Ze hebben het gewoon verkeerd ingeschat, net als de Amerikanen dat nu doen.

Op enig moment zal je in een lockdown moeten en zware restricties op moeten leggen om het virus in te dammen. Doe je dat niet, of versoepel je te snel dan blijf je het virus een voedingsbodem bieden, en zal het dus ook niet verdwijnen.
Maar goed, jouw zienswijze is dus dat je het virus MOET indammen, en dat het MOET verdwijnen

Er wordt maar steeds gedacht nu dat Lockdown absoluut noodzakelijk is, maar een lockdown is een politieke keuze he, niet een automatisch iets
Daarmee is Corona uniek in de geschiedenis van de epidemieën, opeens meent iedereen dat Middeleeuwse methoden als een lockdown noodzakelijk zijn
Naar mijn idee is dat een onhoudbaar beleid
Je zou er ook van uit kunnen gaan dat Corona gewoon een van de vele doodsoorzaken wordt en dat je er mee moet leren leven....
Wat als het nog vele jaren duurt voor er een vaccin is ?
Moeten we dan jarenlang in angst leven en altijd die #anderhalvemeter aanhouden zoals schoolmeester Hugo de Jonge wil ?
pi_193818774
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 16:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maar goed, jouw zienswijze is dus dat je het virus MOET indammen, en dat het MOET verdwijnen

Er wordt maar steeds gedacht nu dat Lockdown absoluut noodzakelijk is, maar een lockdown is een politieke keuze he, niet een automatisch iets
Daarmee is Corona uniek in de geschiedenis van de epidemieën, opeens meent iedereen dat Middeleeuwse methoden als een lockdown noodzakelijk zijn
Naar mijn idee is dat een onhoudbaar beleid
Je zou er ook van uit kunnen gaan dat Corona gewoon een van de vele doodsoorzaken wordt en dat je er mee moet leren leven....
Wat als het nog vele jaren duurt voor er een vaccin is ?
Moeten we dan jarenlang in angst leven en altijd die #anderhalvemeter aanhouden zoals schoolmeester Hugo de Jonge wil ?
Ik denk wel dat er echt een vorm van lockdown nodig is om chaos op de IC's te voorkomen. Maar hoe landen als Italië, Frankrijk, Spanje, etc het hebben gedaan, met het verbod je absoluut op straat te vertonen tenzij je daar valide redenen voor hebt, is natuurlijk zwáár overdreven, vooral als je kijkt naar hoe Nederland er met een relatief liberale 'lockdown' het er van af heeft gebracht. Dat daar in die landen was gewoon pure paniekpolitiek, maarja dat is ook een beetje achteraf praten.
Maargoed, een lockdown blijft zeker een keuze. En dit blijft voldoende draagvlak houden zolang het gepercipieerde risico op overlijden aan corona zo absurd veel hoger ligt dan de realiteit.
I'll give you something to do
pi_193819838
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 16:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maar goed, jouw zienswijze is dus dat je het virus MOET indammen, en dat het MOET verdwijnen

Er wordt maar steeds gedacht nu dat Lockdown absoluut noodzakelijk is, maar een lockdown is een politieke keuze he, niet een automatisch iets
Daarmee is Corona uniek in de geschiedenis van de epidemieën, opeens meent iedereen dat Middeleeuwse methoden als een lockdown noodzakelijk zijn
Naar mijn idee is dat een onhoudbaar beleid
Je zou er ook van uit kunnen gaan dat Corona gewoon een van de vele doodsoorzaken wordt en dat je er mee moet leren leven....
Wat als het nog vele jaren duurt voor er een vaccin is ?
Moeten we dan jarenlang in angst leven en altijd die #anderhalvemeter aanhouden zoals schoolmeester Hugo de Jonge wil ?
Niet zozeer mijn zienswijze, meer de algemene zienswijze van het OMT en vooraanstaande virologen. Door de maatregelen hebben we volgens rekenmodellen ca 23.000 IC opnames voorkomen. Je kan zelf hopelijk wel indenken wat voor impact dat op de samenleving zou hebben gehad.

Zolang er geen vaccin is zullen we inderdaad afstand moeten blijven houden en voorzichtig moeten zijn. Anderzijds kan (bijna) alles weer en hoeven we niet constant meer in angst te leven. Landen die schijt hebben aan het virus en gewoon kroegen opengooien komen er in de cijfers stuk voor stuk enorm bekaaid vanaf vergeleken met landen die wel voorzichtig zijn geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elan op 27-06-2020 20:37:37 ]
blablablabla
pi_193819915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 19:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er echt een vorm van lockdown nodig is om chaos op de IC's te voorkomen. Maar hoe landen als Italië, Frankrijk, Spanje, etc het hebben gedaan, met het verbod je absoluut op straat te vertonen tenzij je daar valide redenen voor hebt, is natuurlijk zwáár overdreven, vooral als je kijkt naar hoe Nederland er met een relatief liberale 'lockdown' het er van af heeft gebracht. Dat daar in die landen was gewoon pure paniekpolitiek, maarja dat is ook een beetje achteraf praten.
Maargoed, een lockdown blijft zeker een keuze. En dit blijft voldoende draagvlak houden zolang het gepercipieerde risico op overlijden aan corona zo absurd veel hoger ligt dan de realiteit.
In die landen was de situatie begin maart tot eind april ook wel iets ernstiger dan hier. Met name Italië was ronduit dramatisch, dat vraagt eerder om dergelijke draconische maatregelen.

Vraag me af of de Zweden met de kennis van nu ook hadden gekozen voor zo'n relatief milde aanpak.
blablablabla
pi_193821275
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 19:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er echt een vorm van lockdown nodig is om chaos op de IC's te voorkomen. Maar hoe landen als Italië, Frankrijk, Spanje, etc het hebben gedaan, met het verbod je absoluut op straat te vertonen tenzij je daar valide redenen voor hebt, is natuurlijk zwáár overdreven, vooral als je kijkt naar hoe Nederland er met een relatief liberale 'lockdown' het er van af heeft gebracht. Dat daar in die landen was gewoon pure paniekpolitiek, maarja dat is ook een beetje achteraf praten.
Maargoed, een lockdown blijft zeker een keuze. En dit blijft voldoende draagvlak houden zolang het gepercipieerde risico op overlijden aan corona zo absurd veel hoger ligt dan de realiteit.
Mwah, Nederland was ook laat met actie, en uiteindelijk hebben ze de IC schoon moeten vegen, IC bedden bij moeten plaatsen, en patienten naar Duitsland verplaatsen om het aan te kunnen. Er zijn ook genoeg landen die eerder actie hebben ondernomen en waar dergelijke maatregelen niet nodig waren (Zwitserland, Griekenland, Portugal).
Achteraf praten is inderdaad makkelijk, maar Nederland staat voorlopig echt niet in de top van het lijstje van landen die het het best gedaan hebben.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 23:27:39 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193823739
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 20:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet zozeer mijn zienswijze, meer de algemene zienswijze van het OMT en vooraanstaande virologen. Door de maatregelen hebben we volgens rekenmodellen ca 23.000 IC opnames voorkomen. Je kan zelf hopelijk wel indenken wat voor impact dat op de samenleving zou hebben gehad.

Zolang er geen vaccin is zullen we inderdaad afstand moeten blijven houden en voorzichtig moeten zijn. Anderzijds kan (bijna) alles weer en hoeven we niet constant meer in angst te leven. Landen die schijt hebben aan het virus en gewoon kroegen opengooien komen er in de cijfers stuk voor stuk enorm bekaaid vanaf vergeleken met landen die wel voorzichtig zijn geweest.
Voor hetzelfde geld laat een vaccin nog een decennium op zich wachten.

De complete wereldeconomie wordt nu natuurlijk wel aan gort geholpen en allerlei vrijheden zijn verdwenen om mensen die heeel heeeeel oud zijn te redden. Persoonlijk leef ik liever korter en met meer risico in een welvarender en vrijere wereld dan dat ik in een half failliete politiestaat gekooid 85 ga zitten worden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193824959
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld laat een vaccin nog een decennium op zich wachten.

De complete wereldeconomie wordt nu natuurlijk wel aan gort geholpen en allerlei vrijheden zijn verdwenen om mensen die heeel heeeeel oud zijn te redden. Persoonlijk leef ik liever korter en met meer risico in een welvarender en vrijere wereld dan dat ik in een half failliete politiestaat gekooid 85 ga zitten worden.
Laatste wat je noemt was altijd zo'n beetje het motto van de vrije westerse wereld. Nu heb ik af en toe het idee dat ik een rolletje speel in een matige aflevering van Black Mirror.
I'll give you something to do
pi_193825016
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 20:31 schreef Elan het volgende:Niet zozeer mijn zienswijze, meer de algemene zienswijze van het OMT en vooraanstaande virologen. Door de maatregelen hebben we volgens rekenmodellen ca 23.000 IC opnames voorkomen. Je kan zelf hopelijk wel indenken wat voor impact dat op de samenleving zou hebben gehad
Ah ja, de befaamde 23.000 IC bedden...
Jaap van Dissel zei dat op 22 April tijdens zijn presentatie voor de Tweede Kamer

https://www.rivm.nl/nieuw(...)r-covid-19-voorkomen
quote:
Zonder maatregelen tegen de verspreiding van het nieuwe coronavirus, waren er in Nederland naar schatting 23.000 meer IC intensive care -opnames voor COVID-19 geweest. Doordat mensen zich zo goed aan de maatregelen hebben gehouden, hebben we dit in Nederland kunnen voorkómen. Dat vertelde Jaap van Dissel vandaag tijdens de technische briefing in de Tweede Kamer. In totaal komt het neer op ongeveer 90% van de IC-opnames voor COVID-19.
De getallen zijn gebaseerd op modelberekeningen van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu . Uiteraard blijven dit schattingen. Maar het laat zien hoe belangrijk het is dat mensen zich zo goed blijven houden aan de maatregelen.
Ten eerste is het volgens de modelberekeningen, dezelfde modelberekeningen die lieten zien dat er een verdubbeling van de IC bedden naar 2400 nodig was, uiteindelijk waren er iets van 1300 in gebruik op het hoogtepunt
Ten tweede is het heel belangrijk dat je goed let op de woorden "Zonder maatregelen tegen de verspreiding van het nieuwe coronavirus"
Dat wil dus zeggen het hele pakket aan Corona maatregelen, en niet zonder lockdown of anderhalvemeter....
En alle media gingen natuurlijk aan de haal met dat statement van 23.000 "zie je wel !, de lockdown en anderhalvemeter heeft 23.000 IC opnames voorkomen !!"
Maar dat klopt natuurlijk niet.

Want in dezelfde presentatie voor de Tweede Kamer liet Van Dissel een plaatje zien van de "R" vanaf Februari en de effectiviteit van Coronamaatregelen
Hier die presentatie, pag 14 van de PDF
https://www.tweedekamer.n(...)%20Dissel%20RIVM.pdf
En dan blijkt dat een daling van de "R" werd ingezet op 9 Maart, dat is 2 weken VOOR de lockdown op 23 Maart....
Die daling werd al veroorzaakt door simpele zaken als 'thuiswerken in Brabant', geen handen schudden, en extra handhygiene....
Daarna is de "R" niet meer boven de 1 geweest
quote:
Zolang er geen vaccin is zullen we inderdaad afstand moeten blijven houden en voorzichtig moeten zijn.
Hoe kom je daarbij ?
Wie heeft je zo bang gemaakt ?, het is toch totaal niet realistisch om te stellen dat je afstand moet houden tot er een vaccin is ?
Dat kan wellicht nog vele jaren duren, en wie zegt dat een vaccin alles voorkomt ?
De risicogroepen krijgen ook een griepprik, toch overlijden daar jaarlijks duizenden aan
In het 2017/18 griepseizoen was er een oversterfte van 9444, dat is MEER dan er nu aan oversterfte door Corona is....
quote:
Anderzijds kan (bijna) alles weer en hoeven we niet constant meer in angst te leven.
Er kunnen heel veel dingen misschien wel, maar in de zaken die open zijn is nog steeds die anderhalvemeter dictatuur van kracht
Wat natuurlijk een golf van faillissementen zal veroorzaken, want met 30-50% van de bezetting draaien houden ze niet lang vol
En we moeten nog steeds constant in angst leven, want je moet altijd op je hoede zijn of er geen BOA of agent is die je een bekeuring wil aansmeren

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 28-06-2020 01:09:55 ]
pi_193825139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld laat een vaccin nog een decennium op zich wachten.

De complete wereldeconomie wordt nu natuurlijk wel aan gort geholpen en allerlei vrijheden zijn verdwenen om mensen die heeel heeeeel oud zijn te redden. Persoonlijk leef ik liever korter en met meer risico in een welvarender en vrijere wereld dan dat ik in een half failliete politiestaat gekooid 85 ga zitten worden.
De grote vraag blijft of dat je met volledige vrijheid zo vrij was geweest als je op 1 juli weer bent.

Zweden is aangemerkt als risicogebied door de WHO dus reizen zal lastig worden en ook daar gelden restricties, geen anderhalve maar twee meter social distancing dat gekooid zit je daar niet minder dan hier.
blablablabla
pi_193825236
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 00:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah ja, de befaamde 23.000 IC bedden...
Jaap van Dissel zei dat op 22 April tijdens zijn presentatie voor de Tweede Kamer

https://www.rivm.nl/nieuw(...)r-covid-19-voorkomen
[..]

Ten eerste is het volgens de modelberekeningen, dezelfde modelberekeningen die lieten zien dat er een verdubbeling van de IC bedden naar 2400 nodig was, uiteindelijk waren er iets van 1300 in gebruik op het hoogtepunt
Ten tweede is het heel belangrijk dat je goed let op de woorden "Zonder maatregelen tegen de verspreiding van het nieuwe coronavirus"
Dat wil dus zeggen het hele pakket aan Corona maatregelen, en niet zonder lockdown of anderhalvemeter....
En alle media gingen natuurlijk aan de haal met dat statement van 23.000 "zie je wel !, de lockdown en anderhalvemeter heeft 23.000 IC opnames voorkomen !!"
Maar dat klopt natuurlijk niet.

Want in dezelfde presentatie voor de Tweede Kamer liet Van Dissel een plaatje zien van de "R" vanaf Februari en de effectiviteit van Coronamaatregelen
Hier die presentatie, pag 14 van de PDF
https://www.tweedekamer.n(...)%20Dissel%20RIVM.pdf
En dan blijkt dat een daling van de "R" werd ingezet op 9 Maart, dat is 2 weken VOOR de lockdown op 23 Maart....
Die daling werd al veroorzaakt door simpele zaken als 'thuiswerken in Brabant', geen handen schudden, en extra handhygiene....
Daarna is de "R" niet meer boven de 1 geweest
[ link | afbeelding ]
[..]

Hoe kom je daarbij ?
Wie heeft je zo bang gemaakt ?, het is toch totaal niet realistisch om te stellen dat je afstand moet houden tot er een vaccin is ?
Dat kan wellicht nog vele jaren duren, en wie zegt dat een vaccin alles voorkomt ?
De risicogroepen krijgen ook een griepprik, toch overlijden daar jaarlijks duizenden aan
In het 2017/18 griepseizoen was er een oversterfte van 9444, dat is MEER dan er nu aan oversterfte door Corona is....
[..]

Er kunnen heel veel dingen misschien wel, maar in de zaken die open zijn is nog steeds die anderhalvemeter dictatuur van kracht
Wat natuurlijk een golf van faillissementen zal veroorzaken, want met 30-50% van de bezetting draaien houden ze niet lang vol
En we moeten nog steeds constant in angst leven, want je moet altijd op je hoede zijn of er geen BOA of agent is die je een bekeuring wil aansmeren
Feit is gewoon dat we door die lockdown nu staan waar we staan, namelijk aan de vooravond van een vrijwel compleet coronavrije samenleving. Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom je dat gegeven zou willen bagatelliseren door te draaien met cijfers. Bedoel stel dat men er compleet naast zit en het er geen 23.000 maar 'slechts' 5000 op de IC's waren geweest, hadden we dat wel aangekund dan? :')

Landen die niet in lockdown gaan of te vroeg versoepelen krijgen stuk voor stuk steeds nieuwe uitbraken en moeten weer terug in lockdown ofwel krijgen te maken met een compleet overbelast zorgsysteem. Brazilië, Portugal, Australië, De VS..

Geloof je oprecht dat dat in enig opzicht beter was geweest voor het land en jouw persoonlijk welzijn dan die 3 maanden milde beperkingen?
Of ben je zo'n simpele Jensen gekkie met een autoriteitsconflict die zich de les niet wil laten lezen en per definitie ageert tegen elke vorm van maatregelen?
blablablabla
pi_193825267
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 01:16 schreef Elan het volgende:
De grote vraag blijft of dat je met volledige vrijheid zo vrij was geweest als je op 1 juli weer bent.

Zweden is aangemerkt als risicogebied door de WHO dus reizen zal lastig worden en ook daar gelden restricties, geen anderhalve maar twee meter social distancing dat gekooid zit je daar niet minder dan hier.
Maar daar is de 2 meter social distancing een advies
Hier wordt hij fanatiek gehandhaafd door overijverige BOA`s en agenten die er geen probleem in zien om met een loper studentenflats binnen te treden....
pi_193825294
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 01:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maar daar is de 2 meter social distancing een advies
Hier wordt hij fanatiek gehandhaafd door overijverige BOA`s en agenten die er geen probleem in zien om met een loper studentenflats binnen te treden....
Dat strenge handhaven was op een moment dat het een zaak was van leven en dood omdat ons zorgstelsel op omvallen stond. Al zijn daar ongetwijfeld ook fouten in gemaakt ja.

Overigens is het daar in Zweden ook niet zo vrijblijvend als jij nu stelt. Met name horecazaken worden wel degelijk beboet als ze regels met betrekking tot afstand aan hun laars lappen.
blablablabla
pi_193825323
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 01:29 schreef Elan het volgende:
Feit is gewoon dat we door die lockdown nu staan waar we staan, namelijk aan de vooravond van een vrijwel compleet coronavrije samenleving
Hoe kom je daar bij ?
Hoezo is het een feit dat we door de lockdown staan waar we nu staan, waar baseer je dat op ?
Verreweg de meeste besmettingen die niet in bejaardentehuizen waren die zijn gekomen in de weken toen er nog geen enkele coronamaatregel was
Met carnaval en andere evenementen, verreweg de meeste IC-opnames en sterfgevallen komen vanuit de besmettinen eind Februari/begin Maart toen we nog nergens aan deden
quote:
Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom je dat gegeven zou willen bagatelliseren door te draaien met cijfers. Bedoel stel dat men er compleet naast zit en het er geen 23.000 maar 'slechts' 5000 op de IC's waren geweest, hadden we dat wel aangekund dan? :')
Ik draai niet met cijfers, dat doe jij
Jij wilt niet erkennen dat het complete pakket aan Corona maatregelen voor de daling in besmettingen en IC-opnames heeft gezorgd, en niet alleen de lockdown en anderhalvemeter
Die trend van de "R" die Van Dissel liet zien was toch duidelijk ?
quote:
Landen die niet in lockdown gaan of te vroeg versoepelen krijgen stuk voor stuk steeds nieuwe uitbraken en moeten weer terug in lockdown ofwel krijgen te maken met een compleet overbelast zorgsysteem. Brazilië, Portugal, Australië, De VS..
Nee, die "moeten" niet in lockdown, die KIEZEN voor een lockdown, dat is wat anders....
quote:
Geloof je oprecht dat dat in enig opzicht beter was geweest voor het land en jouw persoonlijk welzijn dan die 3 maanden milde beperkingen ?
Milde beperkingen waren inderdaad veel beter voor Nederland en de Nederlandse economie geweest dan de zeer strenge maatregelen die we hebben gehad en nog steeds hebben
quote:
Of ben je zo'n simpele Jensen gekkie met een autoriteitsconflict die zich de les niet wil laten lezen en per definitie ageert tegen elke vorm van maatregelen?
Ik ben een voorstander van vrijheid, neutrale politiek onafhankelijke rechtsspraak en een ECHTE democratie
En nee, een pandemie mag nooit de reden zijn om rechten en vrijheden van burgers af te pakken.....
pi_193825338
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 01:37 schreef Elan het volgende:Dat strenge handhaven was op een moment dat het een zaak was van leven en dood omdat ons zorgstelsel op omvallen stond. Al zijn daar ongetwijfeld ook fouten in gemaakt ja.
Klets, de zorg stond helemaal niet op omvallen
In ziekenhuizen in het Noorden bijvoorbeeld zaten ze met hun duimen te draaien en vroegen ze ze zich waar al die patiënten bleven...
  zondag 28 juni 2020 @ 02:19:53 #222
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193825492
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 01:44 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Klets, de zorg stond helemaal niet op omvallen
Daarom hebben ze zeker Nederlandse patiënten in Duitsland op de IC gelegd, omdat hier zoveel plek was.
pi_193825569
Jij verwart een tekort aan IC-bedden met "de zorg die op omvallen staat"
Dat is natuurlijk niet hetzelfde
Noodziekenhuizen waren ingericht in MECC en Ahoy, niet eens gebruikt.....
Kostte vele miljoenen, en nu wordt er geruzied over wie het betalen moet..
https://www.trouw.nl/zorg(...)et-betalen~b80284ac/
https://www.limburger.nl/(...)ben-we-het-later-wel
quote:
Ziekenhuis MUMC in Maastricht heeft zonder instemming van zorgverzekeraars en andere zorgpartijen besloten tot de inrichting van een noodhospitaal in congrescentrum MECC. Zorgverzekeraars betalen daarom niet mee aan de 4,5 miljoen euro die dat kostte.
pi_193826168
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 01:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij ?
Hoezo is het een feit dat we door de lockdown staan waar we nu staan, waar baseer je dat op ?
Verreweg de meeste besmettingen die niet in bejaardentehuizen waren die zijn gekomen in de weken toen er nog geen enkele coronamaatregel was
Met carnaval en andere evenementen, verreweg de meeste IC-opnames en sterfgevallen komen vanuit de besmettinen eind Februari/begin Maart toen we nog nergens aan deden
[..]

Ik draai niet met cijfers, dat doe jij
Jij wilt niet erkennen dat het complete pakket aan Corona maatregelen voor de daling in besmettingen en IC-opnames heeft gezorgd, en niet alleen de lockdown en anderhalvemeter
Die trend van de "R" die Van Dissel liet zien was toch duidelijk ?
[..]

Nee, die "moeten" niet in lockdown, die KIEZEN voor een lockdown, dat is wat anders....
[..]

Milde beperkingen waren inderdaad veel beter voor Nederland en de Nederlandse economie geweest dan de zeer strenge maatregelen die we hebben gehad en nog steeds hebben
[..]

Ik ben een voorstander van vrijheid, neutrale politiek onafhankelijke rechtsspraak en een ECHTE democratie
En nee, een pandemie mag nooit de reden zijn om rechten en vrijheden van burgers af te pakken.....
Hoe ik daarbij kom?
Het hoogtepunt op de IC's is bereikt op 7 apri met 1323, niet geheel toevallig op de kop af 2 weken nadat de intelligente lockdown is ingesteld.

Ik ontken (of erken) verder nergens dat de andere maatregelen (die van een week eerder) uiteindelijk niet afdoende hadden kunnen zijn geweest. Maar dat men gezien de ontwikkelingen in de ziekenhuizen even heel hard op de noodrem heeft willen trappen viel op dat moment voor te zeggen en was men misschien wel aan de burgerij verplicht.

Niet democratisch ben ik op zich met je eens, al komt uit allerlei peilingen naar voren dat gedurende de hele crisis constant zo'n 70% van de bevolking de maatregelen steunt die het kabinet neemt in de bestrijding van het virus maar er zou eigenlijk natuurlijk voor de vorm een wet moeten komen. Maar stiekem willen we die ook weer niet met z'n allen? Lastig dilemma.

Grappig genoeg lag dat percentage aanzienlijk lager toen er nog geen strenge regels waren afgekondigd. Iets dat je bijvoorbeeld ook ziet in de VS waar men in veel staten dan weliswaar vanalles mag (inclusief naar bars gaan en grote evenementen :') ), maar waar het aantal besmettingsgevallen rap blijft stijgen en de kritiek op Trump zijn lakse houding ongenadig groot is.. Want niemand voelt zich uiteindelijk veilig als het virus welig tiert. Ook relatief jonge en gezonde mensen niet.

Enfin, terug naar Zweden.
Wat hebben die mildere maatregelen (behalve een enorme bak gezeik in de vorm van het stempel risicogebied en buurlanden die hun grenzen op slot houden) ze nu uiteindelijk opgeleverd? Meer doden en economisch stevenen zij net zo goed af op een recessie.
blablablabla
pi_193826195
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 02:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Jij verwart een tekort aan IC-bedden met "de zorg die op omvallen staat"
Dat is natuurlijk niet hetzelfde
Noodziekenhuizen waren ingericht in MECC en Ahoy, niet eens gebruikt.....
Kostte vele miljoenen, en nu wordt er geruzied over wie het betalen moet..
https://www.trouw.nl/zorg(...)et-betalen~b80284ac/
https://www.limburger.nl/(...)ben-we-het-later-wel
[..]

Een plek in een noodhospitaal is wel ff iets anders dan een IC-plek . Je kunt niet ff 4500 extra IC plekken realiseren door een noodhospitaal te bouwen, was het maar zo'n feest. Op het moment dat je moet gaan beroepen op dergelijke plekken is het zorgsysteem zoals wij dat kennen eigenlijk al omgeflikkerd.

Laat staan dat er personeel was om zo'n plek adequaat te runnen.
Het zorgpersoneel heeft letterlijk op het tandvlees gelopen en een derde heeft die periode als traumatisch ervaren. Ik vind het downplayen wat je hier doet erg kwalijk en respectloos.
blablablabla
pi_193826243
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 02:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Jij verwart een tekort aan IC-bedden met "de zorg die op omvallen staat"
Dat is natuurlijk niet hetzelfde
Noodziekenhuizen waren ingericht in MECC en Ahoy, niet eens gebruikt.....
Kostte vele miljoenen, en nu wordt er geruzied over wie het betalen moet..
https://www.trouw.nl/zorg(...)et-betalen~b80284ac/
https://www.limburger.nl/(...)ben-we-het-later-wel
[..]

Die noodziekenhuizen waren nodig als de zorg wel was ingestort.
Gelukkig is dat niet gebeurd.
Maar desondanks is wel de reguliere zorg bijna tot stilstand gebracht om de klap van Covid19 te kunnen opvangen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193826937
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 00:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah ja, de befaamde 23.000 IC bedden...
Jaap van Dissel zei dat op 22 April tijdens zijn presentatie voor de Tweede Kamer

https://www.rivm.nl/nieuw(...)r-covid-19-voorkomen
[..]

Ten eerste is het volgens de modelberekeningen, dezelfde modelberekeningen die lieten zien dat er een verdubbeling van de IC bedden naar 2400 nodig was, uiteindelijk waren er iets van 1300 in gebruik op het hoogtepunt
Ten tweede is het heel belangrijk dat je goed let op de woorden "Zonder maatregelen tegen de verspreiding van het nieuwe coronavirus"
Dat wil dus zeggen het hele pakket aan Corona maatregelen, en niet zonder lockdown of anderhalvemeter....
En alle media gingen natuurlijk aan de haal met dat statement van 23.000 "zie je wel !, de lockdown en anderhalvemeter heeft 23.000 IC opnames voorkomen !!"
Maar dat klopt natuurlijk niet.

Want in dezelfde presentatie voor de Tweede Kamer liet Van Dissel een plaatje zien van de "R" vanaf Februari en de effectiviteit van Coronamaatregelen
Hier die presentatie, pag 14 van de PDF
https://www.tweedekamer.n(...)%20Dissel%20RIVM.pdf
En dan blijkt dat een daling van de "R" werd ingezet op 9 Maart, dat is 2 weken VOOR de lockdown op 23 Maart....
Die daling werd al veroorzaakt door simpele zaken als 'thuiswerken in Brabant', geen handen schudden, en extra handhygiene....
Daarna is de "R" niet meer boven de 1 geweest
[ link | afbeelding ]
[..]

Hoe kom je daarbij ?
Wie heeft je zo bang gemaakt ?, het is toch totaal niet realistisch om te stellen dat je afstand moet houden tot er een vaccin is ?
Dat kan wellicht nog vele jaren duren, en wie zegt dat een vaccin alles voorkomt ?
De risicogroepen krijgen ook een griepprik, toch overlijden daar jaarlijks duizenden aan
In het 2017/18 griepseizoen was er een oversterfte van 9444, dat is MEER dan er nu aan oversterfte door Corona is....
[..]

Er kunnen heel veel dingen misschien wel, maar in de zaken die open zijn is nog steeds die anderhalvemeter dictatuur van kracht
Wat natuurlijk een golf van faillissementen zal veroorzaken, want met 30-50% van de bezetting draaien houden ze niet lang vol
En we moeten nog steeds constant in angst leven, want je moet altijd op je hoede zijn of er geen BOA of agent is die je een bekeuring wil aansmeren
Willem Engel, is that you?
pi_193833423
Vandaag 0 doden gemeld in Zweden! :)
  zondag 28 juni 2020 @ 19:00:22 #229
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193833853
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:31 schreef mir1986 het volgende:
Vandaag 0 doden gemeld in Zweden! :)
Zweden meldt vaak met vertraging en in het weekend wordt er weinig doorgegeven, dus dat zegt niet zoveel.

Edit: Zweden heeft niet eens cijfers gepubliceerd over de afgelopen 24 uur, ook niet wat betreft aantal nieuwe gevallen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193839121
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 07:56 schreef Elan het volgende:Niet democratisch ben ik op zich met je eens, al komt uit allerlei peilingen naar voren dat gedurende de hele crisis constant zo'n 70% van de bevolking de maatregelen steunt die het kabinet neemt in de bestrijding van het virus
Dat het percentage zo hoog was dat het kabinetsbeleid steunde, dat kwam natuurlijk omdat de propagandamachine op volle toeren draaide, en de bevolking werd voorgehouden dat het kabinet en RIVM/OMT het zo goed deden
"Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt, dan gaan mensen het vanzelf geloven"
Rutte werd in AD afgebeeld als de absolute leider, met een hermelijnen mantel om
https://www.ad.nl/politie(...)crisistijd~a38f5bed/
quote:
Mark Rutte is opgestaan als hoeder van de natie in crisistijd
Mark Rutte groeit in zijn rol als leider van een volk in crisistijd. De twijfels over zijn houdbaarheidsdatum zijn opeens weg. Zeven op de tien Nederlanders hebben vertrouwen in de premier. Hoe doet hij dat en is dat blijvend? ,,Straks kan hij zich niet meer verschuilen achter deskundigen. Dan kan de crisis als een boemerang terugslaan.’’
En zo ging dat bij alle kranten en TV-programma`s
Een paar vroege stemmen die zeiden dat het beleid krankzinnig was, zoals Kees de Kort, Marianne Zwagerman ("dor hout" column) en Jort Kelder werden neergesabeld "hoe durf je het over de economie te hebben
Maar terwijl iedereen elke dag keek naar de cijfers van de IC-bezetting, voltrok zich een stille ramp in de verzorgingstehuizen, waar vele malen meer mensen stierven dan dat er IC-bedden bezet waren
De protocollen van RIVM voor de zorginstellingen waren ontoereikend, en ze stonden achteraan in de rij bij de verstrekking van PBM`s...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)huis-besmet-a4001211
https://www.parool.nl/ned(...)leeghuizen~bde2c863/

Maar langzamerhand komen er kritische verhalen dat het kabinet en OMT/RIVM de grip op het virus al lang kwijt was, dan wreekt het zich dat je een schoolmeester als zorgminister hebt....
https://www.nrc.nl/nieuws(...)F8SWklvNPU3MfPkGq6iU
quote:
Ook Nederland onderschatte het nieuwe coronavirus dat eind vorig jaar opdook in China. De illusie dat ons land goed voorbereid was leidde tot inschattingsfouten en fatale blinde vlekken, blijkt uit een reconstructie van NRC.

Half maart krijgt een arts-microbioloog in het oosten van het land een radeloze verpleeghuisarts aan de lijn. Die wil op een afdeling met corona bewoners testen om de zieken van de gezonden te scheiden. Maar de GGD weigert: volgens de richtlijnen wordt er niet meer getest als er al twee bewoners van een afdeling positief zijn. Dan moet iedereen op de kamer blijven, en worden zieken geïsoleerd verpleegd. Zo kan de ziekte zich niet verder verspreiden, is de gedachte.
Maar door het gebrek aan beschermingsmiddelen en zonder mogelijkheid zich te laten testen op corona kunnen verpleegkundigen niet voorkomen dat ze het virus toch verspreiden. Op afdelingen voor dementerenden komt er nog een probleem bij: die blijven soms niet op hun kamer, gaan dwalen.
Ook in De Leeuwenhoek is een positief geteste bewoner regelmatig op de gangen te vinden. Later zal blijken dat een kwart van de medewerkers besmet was met corona
Voor hele afdelingen in verpleeghuizen was het testbeleid een doodvonnis, zal de microbioloog later denken. Corona is voor deze bevolkingsgroep bijna net zo dodelijk als ebola.
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 07:56 schreef Elan het volgende:maar er zou eigenlijk natuurlijk voor de vorm een wet moeten komen. Maar stiekem willen we die ook weer niet met z'n allen? Lastig dilemma
Nee, er zou helemaal geen wet moeten komen en ook geen coronanoodverordening
Alles vrijwillig maken
Ja, dan kunnen er mensen dood gaan, dat hoort bij het leven, wen er maar aan...
Er sterven jaarlijks 20.000 mensen aan de gevolgen van roken, maar roken is niet verboden....
quote:
Grappig genoeg lag dat percentage aanzienlijk lager toen er nog geen strenge regels waren afgekondigd. Iets dat je bijvoorbeeld ook ziet in de VS waar men in veel staten dan weliswaar van alles mag (inclusief naar bars gaan en grote evenementen :') ), maar waar het aantal besmettingsgevallen rap blijft stijgen en de kritiek op Trump zijn lakse houding ongenadig groot is.. Want niemand voelt zich uiteindelijk veilig als het virus welig tiert. Ook relatief jonge en gezonde mensen niet.
Besmettingen die stijgen, dat zegt geen bal
>98% van de besmette mensen heeft er namelijk amper of geen last van...
quote:
Enfin, terug naar Zweden.
Wat hebben die mildere maatregelen (behalve een enorme bak gezeik in de vorm van het stempel risicogebied en buurlanden die hun grenzen op slot houden) ze nu uiteindelijk opgeleverd? Meer doden en economisch stevenen zij net zo goed af op een recessie.
De Zweedse bevolking heeft geen diep wantrouwen ontwikkeld richting hun overheid en de politie
Iets wat je bepaald niet van Nederland kunt zeggen....

[ Bericht 6% gewijzigd door bluemoon23 op 29-06-2020 01:01:48 ]
pi_193839132
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:19 schreef Jazeg het volgende:
Willem Engel, is that you?
Leg uit wat er niet klopt aan mijn post ?
pi_193840702
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]


De Zweedse bevolking heeft geen diep wantrouwen ontwikkeld richting hun overheid en de politie
Iets wat je bepaald niet van Nederland kunt zeggen....
Ook in Zweden is er zo'n deel van de bevolking. En in Nederland is die groep procentueel gezien erg klein, ze zijn alleen zeer vocaal, iets wat je op dit forum ook ziet. Zodra je zegt dat je de maatregelen kan begrijpen wordt je door hun aangepakt, tot bedreigingen aan toe. Prima, dan hou ik mijn bek wel, maar dat veranderd niks aan het feit dat ik de maatregelen begrijp.
pi_193841569
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat het percentage zo hoog was dat het kabinetsbeleid steunde, dat kwam natuurlijk omdat de propagandamachine op volle toeren draaide, en de bevolking werd voorgehouden dat het kabinet en RIVM/OMT het zo goed deden
"Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt, dan gaan mensen het vanzelf geloven"
Rutte werd in AD afgebeeld als de absolute leider, met een hermelijnen mantel om
https://www.ad.nl/politie(...)crisistijd~a38f5bed/
Sorry, maar ik spreek er toch maar heel weinig die de afgelopen periode als propaganda gezien of ervaren hebben.

Maar dat zou er misschien ook mee te maken kunnen hebben, met dat wij vrij veel personen in de zorg hebben werken.
Er in mijn vrienden en kennissenkring, de nodige begrafenissen geweest zijn van personen die gewoon gezond maar oud waren.

quote:
En zo ging dat bij alle kranten en TV-programma`s
Een paar vroege stemmen die zeiden dat het beleid krankzinnig was, zoals Kees de Kort, Marianne Zwagerman ("dor hout" column) en Jort Kelder werden neergesabeld "hoe durf je het over de economie te hebben
Die hoeven ook de verantwoordelijkheid niet te nemen. Dus altijd gemakkelijk.

quote:
Maar terwijl iedereen elke dag keek naar de cijfers van de IC-bezetting, voltrok zich een stille ramp in de verzorgingstehuizen, waar vele malen meer mensen stierven dan dat er IC-bedden bezet waren
De protocollen van RIVM voor de zorginstellingen waren ontoereikend, en ze stonden achteraan in de rij bij de verstrekking van PBM`s...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)huis-besmet-a4001211
https://www.parool.nl/ned(...)leeghuizen~bde2c863/

Maar langzamerhand komen er kritische verhalen dat het kabinet en OMT/RIVM de grip op het virus al lang kwijt was, dan wreekt het zich dat je een schoolmeester als zorgminister hebt....
https://www.nrc.nl/nieuws(...)F8SWklvNPU3MfPkGq6iU
Ze hebben het zeker onderschat, en dat heeft veel mensenlevens gekost. Maar ze hebben het ook niet slecht gedaan.
We hebben een hoop vrijheden mogen houden. En de Zorg heeft het heel zwaar gehad, maar het ging nog net.
Te weinig PPE was een grote fout geweest. Daar hadden ze veel eerder op moeten inspringen.
Maar dat is allemaal achteraf.

quote:
Nee, er zou helemaal geen wet moeten komen en ook geen coronanoodverordening
Alles vrijwillig maken
Ja, dan kunnen er mensen dood gaan, dat hoort bij het leven, wen er maar aan...
Er sterven jaarlijks 20.000 mensen aan de gevolgen van roken, maar roken is niet verboden....
Het gaat als eerste niet op Ikke, maar om WIJ. Daar maak je al een grote (denk) fout.
Dat jij er niet aan sterft is mooi. Maar jij kan het wel overdragen naar iemand die er wel aan sterft.
En vrijwillig... Daar zien we steeds meer van, terwijl er nog maatregelen zijn, wil niemand zich er meer aanhouden.

quote:
Besmettingen die stijgen, dat zegt geen bal
>98% van de besmette mensen heeft er namelijk amper of geen last van...
Die zijn dan heel blij. Maar de besmettingen besmetten weer anderen, die ook weer andere besmetten, totdat ze uiteindelijk bij jou moeder komt.

Ik val trouwens onder de 2%. En na 8 weken (of 10) merk ik dit nog steeds in mijn dagelijksleven.

quote:
De Zweedse bevolking heeft geen diep wantrouwen ontwikkeld richting hun overheid en de politie
Kan ik niets over zeggen.
quote:
Iets wat je bepaald niet van Nederland kunt zeggen....
Sorry, maar totaal niet mee eens.
Ik heb echt geen enkele wantrouwen aan de politie of BOA er aan overgehouden. Wat ik wel heb geconstateerd, is dat de meeste te heel slecht zijn wiskunde. Want 1,5 meter kunnen ze niet inschatten.
Deed je dat namelijk wel, dan had je ook geen problemen met eventueel de politie.

Ik zie wel voornamelijk zelf egoïsme voorbij komen, van personen die werkelijk geen idee hebben wat er de afgelopen periode afspeelde.
Het lijkt wel of ze onder een steen gelegen hebben of in hun eigen ikke wereld.

Maar dit is het zweden topic.
pi_193842987
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:16 schreef Rolfieo het volgende:
Sorry, maar ik spreek er toch maar heel weinig die de afgelopen periode als propaganda gezien of ervaren hebben.
De beste propaganda is natuurlijk dat de gewone burger niet eens door heeft dat het propaganda is ;)
quote:
Maar dat zou er misschien ook mee te maken kunnen hebben, met dat wij vrij veel personen in de zorg hebben werken.
Er in mijn vrienden en kennissenkring, de nodige begrafenissen geweest zijn van personen die gewoon gezond maar oud waren.
Je woont in Brabant zeker ?
Tja, in grote delen van het land is niet veel hand geweest en vragen we ons af waar die hysterie voor nodig is...
quote:
Ze hebben het zeker onderschat, en dat heeft veel mensenlevens gekost. Maar ze hebben het ook niet slecht gedaan.
We hebben een hoop vrijheden mogen houden. En de Zorg heeft het heel zwaar gehad, maar het ging nog net.
Te weinig PPE was een grote fout geweest. Daar hadden ze veel eerder op moeten inspringen.
Maar dat is allemaal achteraf
En in vergelijking met welk land hebben ze het niet slecht gedaan dan ?
Er zijn toch niet zo gek veel Europese landen die het slechter hebben gedaan dan Nederland hoor...
quote:
Het gaat als eerste niet op Ikke, maar om WIJ. Daar maak je al een grote (denk) fout.
Dat jij er niet aan sterft is mooi. Maar jij kan het wel overdragen naar iemand die er wel aan sterft.
En vrijwillig... Daar zien we steeds meer van, terwijl er nog maatregelen zijn, wil niemand zich er meer aanhouden.
Het gaat mij helemaal niet om mijzelf, het gaat mij om het hele land
En dan is de anderhalve meter een ramp voor de maatschappij en de economie
quote:
Ik val trouwens onder de 2%. En na 8 weken (of 10) merk ik dit nog steeds in mijn dagelijksleven
Dus omdat jij persoonlijk ziek bent geworden moet de economie kapot en moeten we in een politiestaat leven ?
quote:
Sorry, maar totaal niet mee eens.
Ik heb echt geen enkele wantrouwen aan de politie of BOA er aan overgehouden. Wat ik wel heb geconstateerd, is dat de meeste te heel slecht zijn wiskunde. Want 1,5 meter kunnen ze niet inschatten.
Deed je dat namelijk wel, dan had je ook geen problemen met eventueel de politie
Kijk, en dat is nu het probleem, ook al kom ik WEL binnen 1,5m van iemand anders, dan zou een agent of BOA mij nooit en te nimmer mogen bekeuren
Dat is niet een maatschappij waarin wij zouden moeten willen leven
quote:
Ik zie wel voornamelijk zelf egoïsme voorbij komen, van personen die werkelijk geen idee hebben wat er de afgelopen periode afspeelde.
Het lijkt wel of ze onder een steen gelegen hebben of in hun eigen ikke wereld.
Ik zie vooral egoisme van jou
JIJ bent ziek geweest, jij hebt ellende meegemaakt in je omgeving, en daarom moet iedereen zich maar aanpassen en jarenlang in een anderhalvedictatuur leven
  maandag 29 juni 2020 @ 12:18:31 #235
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193843022
Wat doet dit gejammer steeds in het topic over Zweden :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193843055
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:18 schreef Pumpalov het volgende:
Wat doet dit gejammer steeds in het topic over Zweden :?
Mensen lijken om de één of andere reden te denken dat we hier in Nederland een soort van militaire staatsgreep hebben gehad waardoor burgers al hun vrijheid zijn kwijtgeraakt, terwijl men in Zweden alles gewoon nog mag. Dat terwijl er op het moment volgens mij echt helemaal geen verschil meer zit tussen Zweden en Nederland en, sterker nog, vanaf 1 juli op sommige vlakken (max aantal mensen op een bijeenkomst b.v.) Nederland alweer soepeler is dan Zweden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 12:23:13 #237
236264 crew  capricia
pi_193843095
En we gaan weer ontopic.
Definitely not CIA
  maandag 29 juni 2020 @ 13:07:29 #238
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193843727
Fijn dat ze in Zweden het meer lijken te snappen dan hier in NL. Die paniekzaaierij moet maar eens afgelopen zijn.
pi_193844178
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen lijken om de één of andere reden te denken dat we hier in Nederland een soort van militaire staatsgreep hebben gehad waardoor burgers al hun vrijheid zijn kwijtgeraakt, terwijl men in Zweden alles gewoon nog mag. Dat terwijl er op het moment volgens mij echt helemaal geen verschil meer zit tussen Zweden en Nederland en, sterker nog, vanaf 1 juli op sommige vlakken (max aantal mensen op een bijeenkomst b.v.) Nederland alweer soepeler is dan Zweden.
Nederland zat een beetje in tussen de meeste Europese landen en Zweden qua strengheid. Achteraf gezien een prima plek, want de Zweden kunnen nu nergens op vakantie en Nederland heeft ondertussen kunnen versoepelen.
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 13:54:09 #240
236264 crew  capricia
pi_193844212
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Nederland zat een beetje in tussen de meeste Europese landen en Zweden qua strengheid. Achteraf gezien een prima plek, want de Zweden kunnen nu nergens op vakantie en Nederland heeft ondertussen kunnen versoepelen.
Eens.
Zelfs de pretparken blijven dicht in Zweden.
Definitely not CIA
pi_193844241
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens.
Zelfs de pretparken blijven dicht in Zweden.
Alle bijeenkomsten van meer dan 50 mensen zijn ook nog steeds verboden bijvoorbeeld. Hier gaan we alweer flink opschalen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 29 juni 2020 @ 13:58:24 #242
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193844256
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
Fijn dat ze in Zweden het meer lijken te snappen dan hier in NL. Die paniekzaaierij moet maar eens afgelopen zijn.
Ja man, in Zweden daar snappen ze het pas.

  maandag 29 juni 2020 @ 14:10:42 #243
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193844387
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja man, in Zweden daar snappen ze het pas.

[ afbeelding ]
Besmettingen zeggen ook weer niet zoveel.
Voor de economie gaat de Zweedse methode uiteindelijk ook niet megaveel helpen: het aantal toeristen zal waarschijnlijk lager zijn dan in andere landen omdat mensen bang zijn, en een enorme recessie in je buurlanden ga je altijd merken in je eigen economie.
  maandag 29 juni 2020 @ 14:17:43 #244
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193844474
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

Besmettingen zeggen ook weer niet zoveel.
Qua doden gaan ze ook niet zo lekker:



Bron: ourworldindata.org

quote:
Voor de economie gaat de Zweedse methode uiteindelijk ook niet megaveel helpen: het aantal toeristen zal waarschijnlijk lager zijn dan in andere landen omdat mensen bang zijn, en een enorme recessie in je buurlanden ga je altijd merken in je eigen economie.
Sowieso was de Zweedse economie al net zo de klos als elders in Europa, dus wat dat betreft maakt het allemaal niet zoveel uit.
  maandag 29 juni 2020 @ 14:55:16 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193844993
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja man, in Zweden daar snappen ze het pas.

[ afbeelding ]
0 in mijn provincie hoppa _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193864579
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:07 schreef YoungDriller het volgende:
Fijn dat ze in Zweden het meer lijken te snappen dan hier in NL. Die paniekzaaierij moet maar eens afgelopen zijn.
Kijk ook anders even naar wat er in de VS gebeurt momenteel. Dat krijg je dus als je die Viruswaanzin gekkies hun gang laten gaan.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:34:11 #247
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193866650
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:05 schreef YoungDriller het volgende:

[..]


Zware lockdown gehad hier van wel een paar weken lang ergens medio maart. Begin mei is bijna alles vrijgegeven en sindsdien zo vrij als een vogeltje. Genieten _O_

Mijn vader die in het noorden van Zweden woont komt daarentegen momenteel meer en meer restricties tegen en ziet het somber in voor de komende zomer. Maar blijf vooral volharden! :)

[ Bericht 11% gewijzigd door capricia op 01-07-2020 10:48:59 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193866665
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:05 schreef YoungDriller het volgende:

[..]


Ga je ook nog ergens inhoudelijk op in of kwam je daar niet voor?

[ Bericht 20% gewijzigd door capricia op 01-07-2020 10:49:31 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193866741
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:34 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Zware lockdown gehad hier van wel een paar weken lang ergens medio maart. Begin mei is bijna alles vrijgegeven en sindsdien zo vrij als een vogeltje. Genieten _O_

Mijn vader die in het noorden van Zweden woont komt daarentegen momenteel meer en meer restricties tegen en ziet het somber in voor de komende zomer. Maar blijf vooral volharden! :)
Wat voor restricties zijn ze daar aan het invoeren dan? Ik dacht dat in het bejubelde Zweden alles open was.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:47:54 #250
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193866792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:42 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik dacht dat in het bejubelde Zweden alles open was.
Dat is sowieso niet waar. Ook daar zijn evenementen verboden, mogen er geen groepen van meer dan 50 mensen samenkomen, werken mensen thuis, gaan kinderen niet naar school, mijden mensen het openbaar vervoer, wordt reizen afgeraden. Het idee dat ze het virus daar totaal negeren, is nergens op gebaseerd. De maatregelen zijn wel minder streng dan in de rest van Europa, met als gevolg dat de rest van Europa dicht tegen de 0 schuurt, terwijl het in Zweden nog behoorlijk los gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')