abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193826243
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 02:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Jij verwart een tekort aan IC-bedden met "de zorg die op omvallen staat"
Dat is natuurlijk niet hetzelfde
Noodziekenhuizen waren ingericht in MECC en Ahoy, niet eens gebruikt.....
Kostte vele miljoenen, en nu wordt er geruzied over wie het betalen moet..
https://www.trouw.nl/zorg(...)et-betalen~b80284ac/
https://www.limburger.nl/(...)ben-we-het-later-wel
[..]

Die noodziekenhuizen waren nodig als de zorg wel was ingestort.
Gelukkig is dat niet gebeurd.
Maar desondanks is wel de reguliere zorg bijna tot stilstand gebracht om de klap van Covid19 te kunnen opvangen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_193826937
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 00:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah ja, de befaamde 23.000 IC bedden...
Jaap van Dissel zei dat op 22 April tijdens zijn presentatie voor de Tweede Kamer

https://www.rivm.nl/nieuw(...)r-covid-19-voorkomen
[..]

Ten eerste is het volgens de modelberekeningen, dezelfde modelberekeningen die lieten zien dat er een verdubbeling van de IC bedden naar 2400 nodig was, uiteindelijk waren er iets van 1300 in gebruik op het hoogtepunt
Ten tweede is het heel belangrijk dat je goed let op de woorden "Zonder maatregelen tegen de verspreiding van het nieuwe coronavirus"
Dat wil dus zeggen het hele pakket aan Corona maatregelen, en niet zonder lockdown of anderhalvemeter....
En alle media gingen natuurlijk aan de haal met dat statement van 23.000 "zie je wel !, de lockdown en anderhalvemeter heeft 23.000 IC opnames voorkomen !!"
Maar dat klopt natuurlijk niet.

Want in dezelfde presentatie voor de Tweede Kamer liet Van Dissel een plaatje zien van de "R" vanaf Februari en de effectiviteit van Coronamaatregelen
Hier die presentatie, pag 14 van de PDF
https://www.tweedekamer.n(...)%20Dissel%20RIVM.pdf
En dan blijkt dat een daling van de "R" werd ingezet op 9 Maart, dat is 2 weken VOOR de lockdown op 23 Maart....
Die daling werd al veroorzaakt door simpele zaken als 'thuiswerken in Brabant', geen handen schudden, en extra handhygiene....
Daarna is de "R" niet meer boven de 1 geweest
[ link | afbeelding ]
[..]

Hoe kom je daarbij ?
Wie heeft je zo bang gemaakt ?, het is toch totaal niet realistisch om te stellen dat je afstand moet houden tot er een vaccin is ?
Dat kan wellicht nog vele jaren duren, en wie zegt dat een vaccin alles voorkomt ?
De risicogroepen krijgen ook een griepprik, toch overlijden daar jaarlijks duizenden aan
In het 2017/18 griepseizoen was er een oversterfte van 9444, dat is MEER dan er nu aan oversterfte door Corona is....
[..]

Er kunnen heel veel dingen misschien wel, maar in de zaken die open zijn is nog steeds die anderhalvemeter dictatuur van kracht
Wat natuurlijk een golf van faillissementen zal veroorzaken, want met 30-50% van de bezetting draaien houden ze niet lang vol
En we moeten nog steeds constant in angst leven, want je moet altijd op je hoede zijn of er geen BOA of agent is die je een bekeuring wil aansmeren
Willem Engel, is that you?
pi_193833423
Vandaag 0 doden gemeld in Zweden! :)
  zondag 28 juni 2020 @ 19:00:22 #229
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193833853
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:31 schreef mir1986 het volgende:
Vandaag 0 doden gemeld in Zweden! :)
Zweden meldt vaak met vertraging en in het weekend wordt er weinig doorgegeven, dus dat zegt niet zoveel.

Edit: Zweden heeft niet eens cijfers gepubliceerd over de afgelopen 24 uur, ook niet wat betreft aantal nieuwe gevallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193839121
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 07:56 schreef Elan het volgende:Niet democratisch ben ik op zich met je eens, al komt uit allerlei peilingen naar voren dat gedurende de hele crisis constant zo'n 70% van de bevolking de maatregelen steunt die het kabinet neemt in de bestrijding van het virus
Dat het percentage zo hoog was dat het kabinetsbeleid steunde, dat kwam natuurlijk omdat de propagandamachine op volle toeren draaide, en de bevolking werd voorgehouden dat het kabinet en RIVM/OMT het zo goed deden
"Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt, dan gaan mensen het vanzelf geloven"
Rutte werd in AD afgebeeld als de absolute leider, met een hermelijnen mantel om
https://www.ad.nl/politie(...)crisistijd~a38f5bed/
quote:
Mark Rutte is opgestaan als hoeder van de natie in crisistijd
Mark Rutte groeit in zijn rol als leider van een volk in crisistijd. De twijfels over zijn houdbaarheidsdatum zijn opeens weg. Zeven op de tien Nederlanders hebben vertrouwen in de premier. Hoe doet hij dat en is dat blijvend? ,,Straks kan hij zich niet meer verschuilen achter deskundigen. Dan kan de crisis als een boemerang terugslaan.’’
En zo ging dat bij alle kranten en TV-programma`s
Een paar vroege stemmen die zeiden dat het beleid krankzinnig was, zoals Kees de Kort, Marianne Zwagerman ("dor hout" column) en Jort Kelder werden neergesabeld "hoe durf je het over de economie te hebben
Maar terwijl iedereen elke dag keek naar de cijfers van de IC-bezetting, voltrok zich een stille ramp in de verzorgingstehuizen, waar vele malen meer mensen stierven dan dat er IC-bedden bezet waren
De protocollen van RIVM voor de zorginstellingen waren ontoereikend, en ze stonden achteraan in de rij bij de verstrekking van PBM`s...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)huis-besmet-a4001211
https://www.parool.nl/ned(...)leeghuizen~bde2c863/

Maar langzamerhand komen er kritische verhalen dat het kabinet en OMT/RIVM de grip op het virus al lang kwijt was, dan wreekt het zich dat je een schoolmeester als zorgminister hebt....
https://www.nrc.nl/nieuws(...)F8SWklvNPU3MfPkGq6iU
quote:
Ook Nederland onderschatte het nieuwe coronavirus dat eind vorig jaar opdook in China. De illusie dat ons land goed voorbereid was leidde tot inschattingsfouten en fatale blinde vlekken, blijkt uit een reconstructie van NRC.

Half maart krijgt een arts-microbioloog in het oosten van het land een radeloze verpleeghuisarts aan de lijn. Die wil op een afdeling met corona bewoners testen om de zieken van de gezonden te scheiden. Maar de GGD weigert: volgens de richtlijnen wordt er niet meer getest als er al twee bewoners van een afdeling positief zijn. Dan moet iedereen op de kamer blijven, en worden zieken geïsoleerd verpleegd. Zo kan de ziekte zich niet verder verspreiden, is de gedachte.
Maar door het gebrek aan beschermingsmiddelen en zonder mogelijkheid zich te laten testen op corona kunnen verpleegkundigen niet voorkomen dat ze het virus toch verspreiden. Op afdelingen voor dementerenden komt er nog een probleem bij: die blijven soms niet op hun kamer, gaan dwalen.
Ook in De Leeuwenhoek is een positief geteste bewoner regelmatig op de gangen te vinden. Later zal blijken dat een kwart van de medewerkers besmet was met corona
Voor hele afdelingen in verpleeghuizen was het testbeleid een doodvonnis, zal de microbioloog later denken. Corona is voor deze bevolkingsgroep bijna net zo dodelijk als ebola.
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 07:56 schreef Elan het volgende:maar er zou eigenlijk natuurlijk voor de vorm een wet moeten komen. Maar stiekem willen we die ook weer niet met z'n allen? Lastig dilemma
Nee, er zou helemaal geen wet moeten komen en ook geen coronanoodverordening
Alles vrijwillig maken
Ja, dan kunnen er mensen dood gaan, dat hoort bij het leven, wen er maar aan...
Er sterven jaarlijks 20.000 mensen aan de gevolgen van roken, maar roken is niet verboden....
quote:
Grappig genoeg lag dat percentage aanzienlijk lager toen er nog geen strenge regels waren afgekondigd. Iets dat je bijvoorbeeld ook ziet in de VS waar men in veel staten dan weliswaar van alles mag (inclusief naar bars gaan en grote evenementen :') ), maar waar het aantal besmettingsgevallen rap blijft stijgen en de kritiek op Trump zijn lakse houding ongenadig groot is.. Want niemand voelt zich uiteindelijk veilig als het virus welig tiert. Ook relatief jonge en gezonde mensen niet.
Besmettingen die stijgen, dat zegt geen bal
>98% van de besmette mensen heeft er namelijk amper of geen last van...
quote:
Enfin, terug naar Zweden.
Wat hebben die mildere maatregelen (behalve een enorme bak gezeik in de vorm van het stempel risicogebied en buurlanden die hun grenzen op slot houden) ze nu uiteindelijk opgeleverd? Meer doden en economisch stevenen zij net zo goed af op een recessie.
De Zweedse bevolking heeft geen diep wantrouwen ontwikkeld richting hun overheid en de politie
Iets wat je bepaald niet van Nederland kunt zeggen....

[ Bericht 6% gewijzigd door bluemoon23 op 29-06-2020 01:01:48 ]
pi_193839132
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 10:19 schreef Jazeg het volgende:
Willem Engel, is that you?
Leg uit wat er niet klopt aan mijn post ?
pi_193840702
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De Zweedse bevolking heeft geen diep wantrouwen ontwikkeld richting hun overheid en de politie
Ook in Zweden is er zo'n deel van de bevolking. En in Nederland is die groep procentueel gezien erg klein, ze zijn alleen zeer vocaal, iets wat je op dit forum ook ziet. Zodra je zegt dat je de maatregelen kan begrijpen wordt je door hun aangepakt, tot bedreigingen aan toe. Prima, dan hou ik mijn bek wel, maar dat veranderd niks aan het feit dat ik de maatregelen begrijp.
pi_193841569
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 23:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat het percentage zo hoog was dat het kabinetsbeleid steunde, dat kwam natuurlijk omdat de propagandamachine op volle toeren draaide, en de bevolking werd voorgehouden dat het kabinet en RIVM/OMT het zo goed deden
"Als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt, dan gaan mensen het vanzelf geloven"
Rutte werd in AD afgebeeld als de absolute leider, met een hermelijnen mantel om
https://www.ad.nl/politie(...)crisistijd~a38f5bed/
Sorry, maar ik spreek er toch maar heel weinig die de afgelopen periode als propaganda gezien of ervaren hebben.

Maar dat zou er misschien ook mee te maken kunnen hebben, met dat wij vrij veel personen in de zorg hebben werken.
Er in mijn vrienden en kennissenkring, de nodige begrafenissen geweest zijn van personen die gewoon gezond maar oud waren.

quote:
En zo ging dat bij alle kranten en TV-programma`s
Een paar vroege stemmen die zeiden dat het beleid krankzinnig was, zoals Kees de Kort, Marianne Zwagerman ("dor hout" column) en Jort Kelder werden neergesabeld "hoe durf je het over de economie te hebben
Die hoeven ook de verantwoordelijkheid niet te nemen. Dus altijd gemakkelijk.

quote:
Maar terwijl iedereen elke dag keek naar de cijfers van de IC-bezetting, voltrok zich een stille ramp in de verzorgingstehuizen, waar vele malen meer mensen stierven dan dat er IC-bedden bezet waren
De protocollen van RIVM voor de zorginstellingen waren ontoereikend, en ze stonden achteraan in de rij bij de verstrekking van PBM`s...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)huis-besmet-a4001211
https://www.parool.nl/ned(...)leeghuizen~bde2c863/

Maar langzamerhand komen er kritische verhalen dat het kabinet en OMT/RIVM de grip op het virus al lang kwijt was, dan wreekt het zich dat je een schoolmeester als zorgminister hebt....
https://www.nrc.nl/nieuws(...)F8SWklvNPU3MfPkGq6iU
Ze hebben het zeker onderschat, en dat heeft veel mensenlevens gekost. Maar ze hebben het ook niet slecht gedaan.
We hebben een hoop vrijheden mogen houden. En de Zorg heeft het heel zwaar gehad, maar het ging nog net.
Te weinig PPE was een grote fout geweest. Daar hadden ze veel eerder op moeten inspringen.
Maar dat is allemaal achteraf.

quote:
Nee, er zou helemaal geen wet moeten komen en ook geen coronanoodverordening
Alles vrijwillig maken
Ja, dan kunnen er mensen dood gaan, dat hoort bij het leven, wen er maar aan...
Er sterven jaarlijks 20.000 mensen aan de gevolgen van roken, maar roken is niet verboden....
Het gaat als eerste niet op Ikke, maar om WIJ. Daar maak je al een grote (denk) fout.
Dat jij er niet aan sterft is mooi. Maar jij kan het wel overdragen naar iemand die er wel aan sterft.
En vrijwillig... Daar zien we steeds meer van, terwijl er nog maatregelen zijn, wil niemand zich er meer aanhouden.

quote:
Besmettingen die stijgen, dat zegt geen bal
>98% van de besmette mensen heeft er namelijk amper of geen last van...
Die zijn dan heel blij. Maar de besmettingen besmetten weer anderen, die ook weer andere besmetten, totdat ze uiteindelijk bij jou moeder komt.

Ik val trouwens onder de 2%. En na 8 weken (of 10) merk ik dit nog steeds in mijn dagelijksleven.

quote:
Kan ik niets over zeggen.
quote:
Sorry, maar totaal niet mee eens.
Ik heb echt geen enkele wantrouwen aan de politie of BOA er aan overgehouden. Wat ik wel heb geconstateerd, is dat de meeste te heel slecht zijn wiskunde. Want 1,5 meter kunnen ze niet inschatten.
Deed je dat namelijk wel, dan had je ook geen problemen met eventueel de politie.

Ik zie wel voornamelijk zelf egoïsme voorbij komen, van personen die werkelijk geen idee hebben wat er de afgelopen periode afspeelde.
Het lijkt wel of ze onder een steen gelegen hebben of in hun eigen ikke wereld.

Maar dit is het zweden topic.
pi_193842987
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:16 schreef Rolfieo het volgende:
Sorry, maar ik spreek er toch maar heel weinig die de afgelopen periode als propaganda gezien of ervaren hebben.
De beste propaganda is natuurlijk dat de gewone burger niet eens door heeft dat het propaganda is ;)
quote:
Maar dat zou er misschien ook mee te maken kunnen hebben, met dat wij vrij veel personen in de zorg hebben werken.
Er in mijn vrienden en kennissenkring, de nodige begrafenissen geweest zijn van personen die gewoon gezond maar oud waren.
Je woont in Brabant zeker ?
Tja, in grote delen van het land is niet veel hand geweest en vragen we ons af waar die hysterie voor nodig is...
quote:
Ze hebben het zeker onderschat, en dat heeft veel mensenlevens gekost. Maar ze hebben het ook niet slecht gedaan.
We hebben een hoop vrijheden mogen houden. En de Zorg heeft het heel zwaar gehad, maar het ging nog net.
Te weinig PPE was een grote fout geweest. Daar hadden ze veel eerder op moeten inspringen.
Maar dat is allemaal achteraf
En in vergelijking met welk land hebben ze het niet slecht gedaan dan ?
Er zijn toch niet zo gek veel Europese landen die het slechter hebben gedaan dan Nederland hoor...
quote:
Het gaat als eerste niet op Ikke, maar om WIJ. Daar maak je al een grote (denk) fout.
Dat jij er niet aan sterft is mooi. Maar jij kan het wel overdragen naar iemand die er wel aan sterft.
En vrijwillig... Daar zien we steeds meer van, terwijl er nog maatregelen zijn, wil niemand zich er meer aanhouden.
Het gaat mij helemaal niet om mijzelf, het gaat mij om het hele land
En dan is de anderhalve meter een ramp voor de maatschappij en de economie
quote:
Ik val trouwens onder de 2%. En na 8 weken (of 10) merk ik dit nog steeds in mijn dagelijksleven
Dus omdat jij persoonlijk ziek bent geworden moet de economie kapot en moeten we in een politiestaat leven ?
quote:
Sorry, maar totaal niet mee eens.
Ik heb echt geen enkele wantrouwen aan de politie of BOA er aan overgehouden. Wat ik wel heb geconstateerd, is dat de meeste te heel slecht zijn wiskunde. Want 1,5 meter kunnen ze niet inschatten.
Deed je dat namelijk wel, dan had je ook geen problemen met eventueel de politie
Kijk, en dat is nu het probleem, ook al kom ik WEL binnen 1,5m van iemand anders, dan zou een agent of BOA mij nooit en te nimmer mogen bekeuren
Dat is niet een maatschappij waarin wij zouden moeten willen leven
quote:
Ik zie wel voornamelijk zelf egoïsme voorbij komen, van personen die werkelijk geen idee hebben wat er de afgelopen periode afspeelde.
Het lijkt wel of ze onder een steen gelegen hebben of in hun eigen ikke wereld.
Ik zie vooral egoisme van jou
JIJ bent ziek geweest, jij hebt ellende meegemaakt in je omgeving, en daarom moet iedereen zich maar aanpassen en jarenlang in een anderhalvedictatuur leven
  maandag 29 juni 2020 @ 12:18:31 #235
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193843022
Wat doet dit gejammer steeds in het topic over Zweden :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193843055
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:18 schreef Pumpalov het volgende:
Wat doet dit gejammer steeds in het topic over Zweden :?
Mensen lijken om de één of andere reden te denken dat we hier in Nederland een soort van militaire staatsgreep hebben gehad waardoor burgers al hun vrijheid zijn kwijtgeraakt, terwijl men in Zweden alles gewoon nog mag. Dat terwijl er op het moment volgens mij echt helemaal geen verschil meer zit tussen Zweden en Nederland en, sterker nog, vanaf 1 juli op sommige vlakken (max aantal mensen op een bijeenkomst b.v.) Nederland alweer soepeler is dan Zweden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 12:23:13 #237
236264 crew  capricia
pi_193843095
En we gaan weer ontopic.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 29 juni 2020 @ 13:07:29 #238
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_193843727
Fijn dat ze in Zweden het meer lijken te snappen dan hier in NL. Die paniekzaaierij moet maar eens afgelopen zijn.
pi_193844178
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen lijken om de één of andere reden te denken dat we hier in Nederland een soort van militaire staatsgreep hebben gehad waardoor burgers al hun vrijheid zijn kwijtgeraakt, terwijl men in Zweden alles gewoon nog mag. Dat terwijl er op het moment volgens mij echt helemaal geen verschil meer zit tussen Zweden en Nederland en, sterker nog, vanaf 1 juli op sommige vlakken (max aantal mensen op een bijeenkomst b.v.) Nederland alweer soepeler is dan Zweden.
Nederland zat een beetje in tussen de meeste Europese landen en Zweden qua strengheid. Achteraf gezien een prima plek, want de Zweden kunnen nu nergens op vakantie en Nederland heeft ondertussen kunnen versoepelen.
  Moderator maandag 29 juni 2020 @ 13:54:09 #240
236264 crew  capricia
pi_193844212
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Nederland zat een beetje in tussen de meeste Europese landen en Zweden qua strengheid. Achteraf gezien een prima plek, want de Zweden kunnen nu nergens op vakantie en Nederland heeft ondertussen kunnen versoepelen.
Eens.
Zelfs de pretparken blijven dicht in Zweden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_193844241
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens.
Zelfs de pretparken blijven dicht in Zweden.
Alle bijeenkomsten van meer dan 50 mensen zijn ook nog steeds verboden bijvoorbeeld. Hier gaan we alweer flink opschalen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 29 juni 2020 @ 13:58:24 #242
12221 Tijn