Ik heb dat ook ergens gelezen/gehoord vorige week, maar kan het nergens terugvinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 07:44 schreef Keroppi het volgende:
Daarnaast hebben vrienden die een kind op een andere opvang hebben zitten uit hun organisatie bericht gekregen dat de richtlijnen versoepeld gaan worden en dat kinderen alleen bij koorts thuisgehouden moeten worden. Maar dat kan ik nergens terugvinden?
Oh bij ons was t dan jammer volgens mijquote:Op zondag 31 mei 2020 23:12 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahahaha serieus?![]()
Ik heb ook nog een tegoedbon liggen van Bas zijn wendagen, als ik die in november nog niet heb kunnen gebruiken dan krijgen we geld van 1 hele dag terug.
Enige waar het invloed op heeft is je jaarloon en maximum af te nemen uren. Dat eerste heb je al expres hoger ingezet, dus daar loop je mijn inziens geen risico dan.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:24 schreef automatic_ het volgende:
Aangezien ik nogal bang ben dat dingen fout gaan, gezien eerdere ervaring, even een check;
Vanaf 1 juli ga ik van 32 uur naar 28 uur qua contract. In de opvang veranderd er niks, want hij blijft twee dagen per week gaan. Moet ik dit nu doorgeven? En zo ja... Waar / Welk kopje?
M'n jaarsalaris wil ik niet aanpassen, want ik schat het liever te hoog in dan te laag (met risico op terug betalen).
Dank je!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:29 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Enige waar het invloed op heeft is je jaarloon en maximum af te nemen uren. Dat eerste heb je al expres hoger ingezet, dus daar loop je mijn inziens geen risico dan.
Qua urenaantal.. ben jij de minstwerkende van de 2 en volg je verder geen studie o.i.d.?
Op het moment dat je onder het maximum aantal af te nemen uren blijft, zit dat ook goed. Ik weet niet of je ook vakantieopvang afneemt? Want dan gaat je gemiddelde uurafname omhoog. Dan moet je wel even in de gaten houden of je niet over de max heen gaat.
Weet niet of het over dagopvang of bso gaat?
Bij de proefberekening wordt tegenwoordig gelukkig ook goed aangegeven op hoeveel uur je maximaal toeslag aan kunt vragen. Dus als jij jouw uren en die van jouw partner goed hebt aangegeven en het wel of niet volgen van een studie, dan komt daar een max aantal uren uit rollen. Als je daar onder blijft zitten ondanks 52 wekencontract of vakantieopvang, dan zit je safe.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dank je!
Ik ben inderdaad de minstwerkende, geen studie o.i.d.en het gaat om dagopvang. Ik las dat dat iets van 117 uur mag zijn bij 28 uur en wij zitten rond de 90 per maand (volgens 52 weken contract), dus dan moet het wel goed zitten toch?
Is het niet 130% van je uren? Dus als je 80 uren per maand werkt mag je max. 104 uren opgeven?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Bij de proefberekening wordt tegenwoordig gelukkig ook goed aangegeven op hoeveel uur je maximaal toeslag aan kunt vragen. Dus als jij jouw uren en die van jouw partner goed hebt aangegeven en het wel of niet volgen van een studie, dan komt daar een max aantal uren uit rollen. Als je daar onder blijft zitten ondanks 52 wekencontract of vakantieopvang, dan zit je safe.
Met 28 uur werken maar 2 dagen opvang afnemen zit dat wel goed. Maar dit zou nog de extra check voor jezelf kunnen zijn, mocht je twijfelen.
Wat heerlijk zeg!!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:28 schreef laziness het volgende:
Hier is net 2018 afgerond en nabetaald.
Wij gaan de laatste dag BSO ook opzeggen. Hoezee dag KOT![]()
Nu het jaar 2019 en 2020 nog definitief dus over een jaar of twee kunnen we dat hoofdstuk wel eindelijk afsluiten
Dit, dus.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik denk ook altijd dat wij goed zittenblijkt nooit zo te zijn
als ik iets onduidelijk vind is het wel die KOT.
Ja precies, dat was het. Thanks voor de opheldering. Ik werk 4 dagen en dochter gaat 3 naar het KDV dus zit altijd goed.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:50 schreef laziness het volgende:
Het is 140% voor het kdv en 70% voor BSO.
Dus je aantal werkuren per week x 4,33 en dan x het percentage.
Ja als je 3 dagen van 8 uur werkt en je neemt 11 uur per dag aan kdv af voor 3 dagen kan het net uit. Dat is precies die 140%.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:57 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja precies, dat was het. Thanks voor de opheldering. Ik werk 4 dagen en dochter gaat 3 naar het KDV dus zit altijd goed.
* al moet ik er natuurlijk wel rekening mee houden dat de KDV dagen langer zijn dan mijn werkdagen.
Ja, hou er rekening mee dat ze opnieuw een jaarberekening maken. Het verschil tussen het oude en nieuwe jaarbedrag wordt verrekend in de resterende maanden. Dus die laatste maanden krijg je dan opeens een stuk meer of juist minder.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 23:01 schreef automatic_ het volgende:
Thnx Twinkle en Donna. Dan zal het wel goed komen
Sowieso moeten wij ergens dit jaar het bedrag aan gaan passen ivm vriend die sinds 1 april Zzp'er is. Iemand idee per wanneer...? Ik verwacht medio september wel een goede inschatting te kunnen maken. Dat is toch wel op tijd of niet...?
Ik heb het nu bewust niet veranderd, omdat er in onze aanvraag een boel is fout gegaan. Gelukkig de groot gedeelte van de eerste maanden nu ontvangen. Als het ook geregeld is met SVB etc dan wil ik dingen pas aanpassen.
Ik heb eens op een luchtige toon geïnformeerd wanneer we de teruggave van hen konden verwachten en kreeg een bericht terug dat ze het deze week overmaken. Ik vrees dat ze dat dus alleen doen bij degenen die er om vragen...quote:Op donderdag 28 mei 2020 19:51 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb er nog niets van gehoord van onze bso, dit zie ik ze hier ook wel doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |