abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2020 @ 21:52:44 #51
100412 mefke79
komt goed!
pi_193247616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:42 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Dat zijn vaak mensen in hogere posities met dito salaris die toch al 40 uur werken
En daarom toch al recht hebben op de maximale uren van 230 dagopvanguren per maand.
In lagere, parttime functies is het vaak gewoon tijd voor tijd, dus niet onbetaald. Echt onbetaald werken.. Ik ken niemand die zich daar voor leent. Klinkt als uitbuiting.
Nou lekker bot geformuleerd. In mijn vorige functies hoorde overwerken er inderdaad bij. Onbetaald en ook geen tijd voor tijd. En nee hoor, ook niet met een vet salaris. Wel parttime. En nu ben ik docent en het is maar goed dat ik mijn uren niet schrijf want ai. Dus ik vrees dat het meer voorkomt dan je denkt. Niet dat toeslagen er verder iets mee kan, dat snap ik ook wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_193248081
Net even zitten rekenen, wij krijgen ongeveer 3000 terug. Da's niet mis!

En ook uitgerekend hoeveel we er in het nieuwe schooljaar op vooruit gaan als we van 4 dagen kdv + 4 dagen bso naar 2x3 dagen bso gaan (tweede kind gaat dan naar de basisschool en we hoeven een middag minder opvang). Dat scheelt ons netto 600 per maand. We worden nog eens rijk zo _O-
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:06:44 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193357501
Wij hebben bericht ontvangen van de kinderopvang dat ze het tarief boven het maximaal te vergoeden tarief niet gaan compenseren. Ze stellen dit niet te kunnen opbrengen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193357531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:06 schreef Mariposas het volgende:
Wij hebben bericht ontvangen van de kinderopvang dat ze het tarief boven het maximaal te vergoeden tarief niet gaan compenseren. Ze stellen dit niet te kunnen opbrengen.
:@
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:14:39 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193357625
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:@
?
pi_193357641
quote:
Das wel eh.. opmerkelijk?
Hier stond dat stukje van de compensatie vandaag op de rekening.
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:19:07 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_193357674
quote:
Ik zou de oudercommissie vragen of zij hier inzicht in hebben. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze het geld echt nodig hebben maar het geeft wel te denken dat je exploitatie zo krap is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:46:16 #58
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193358091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:19 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ik zou de oudercommissie vragen of zij hier inzicht in hebben. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze het geld echt nodig hebben maar het geeft wel te denken dat je exploitatie zo krap is.
Goed idee!

[ Bericht 22% gewijzigd door Mariposas op 28-05-2020 22:55:35 ]
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:48:27 #59
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193358140
Ik ben ook pissig omdat ze dit nu pas berichten. Terwijl wij netjes hebben betaald in de veronderstelling dat ze het zouden vergoeden. Dit hadden ze natuurlijk al veel eerder kunnen brengen.
pi_193358189
quote:
Ik heb er nog niets van gehoord van onze bso, dit zie ik ze hier ook wel doen :')
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:04:55 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193359403
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:48 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben ook pissig omdat ze dit nu pas berichten. Terwijl wij netjes hebben betaald in de veronderstelling dat ze het zouden vergoeden. Dit hadden ze natuurlijk al veel eerder kunnen brengen.
Dit nu pas brengen is wel echt slecht idd zeg. En ook niet bepaald servicegericht.

Hangen ze onder een overkoepelende organisatie oid waar je eventueel verhaal kunt halen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193360005
Zijn de opvang organisaties niet min of meer verplicht om de eigen bijdrage boven max. uurtarief tot 11 mei te vergoeden? Ik maakte dat wel min of meer op uit de informatie op de website van BOINK bij punt 5 uit deze link: https://www.boink.info/ni(...)vang-corona-sluiting. Na 11 mei wordt het bedrag boven het max. uurtarief niet meer vergoed door de opvang omdat per die datum de opvang weer open ging.
  Moderator / Colorchick donderdag 28 mei 2020 @ 21:43:31 #63
382129 crew  Donna
pi_193360040
Dit staat op Rijksoverheid;

Daarnaast geldt de vergoeding tot de maximum uurprijs. Als u een tarief betaalt dat hoger ligt, dan krijgt u dat deel terug van de kinderopvang. Dit kunt u navragen bij uw kinderopvangorganisatie.

Het staat er toch alsof het een feit is dat je het deel boven het maximum zeker weten terugkrijgt (van het KDV).
  Moderator / Colorchick donderdag 28 mei 2020 @ 21:46:21 #64
382129 crew  Donna
pi_193360070
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zijn de opvang organisaties niet min of meer verplicht om de eigen bijdrage boven max. uurtarief tot 11 mei te vergoeden? Ik maakte dat wel min of meer op uit de informatie op de website van BOINK bij punt 5 uit deze link: https://www.boink.info/ni(...)vang-corona-sluiting. Na 11 mei wordt het bedrag boven het max. uurtarief niet meer vergoed door de opvang omdat per die datum de opvang weer open ging.
Punt 3 hiervan zegt dat ook;

3. Wie betaalt de compensatie van de eigen bijdrage de overheid of de kinderopvangorganisatie?

Dit is afhankelijk van het uurtarief dat u betaalt.

De overheid (SVB*) vergoedt het deel op uw factuur tot het maximum uurtarief (zie vraag 7).
Als het uurtarief dat u betaalt daarboven ligt vergoedt uw kinderopvangorganisatie het resterende deel.
Na 11 mei is de kinderopvang weer (gedeeltelijk) geopend. Ook dan blijft de overheid de eigen bijdrage van ouders tot het maximum uurtarief compenseren.
Het enige dat verandert na 11 mei, is wanneer het uurtarief dat u betaalt boven het maximum uurtarief (zie vraag 7) ligt, dan krijgt u dat deel door uw kinderopvangorganisatie niet meer gecompenseerd. De kinderopvang is immers geopend en u kunt uw kind naar de opvang brengen.
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:52:01 #65
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193360161
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat geldt volgens mij alleen van leden van de BMK of BK. Daar zijn zij geen lid van.

@Molo nee, ze vallen nergens onder.
pi_193360246
Wat ontzettend slecht gecommuniceerd van de opvang dan. Ik vind het overigens wel merkwaardig dat men zogezegd geen geld heeft om het uit te betalen. Ze hebben al die tijd vrijwel geen kosten voor voeding en luiers gehad, dus ze zouden toch iets overgehouden moeten hebben ten opzichte van normaal zou je dan verwachten.
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:03:42 #67
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193360357
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 48% gewijzigd door Mariposas op 28-05-2020 22:56:04 ]
pi_193360527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:03 schreef Mariposas het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons gingen ze bij het opzeggen ook proberen te beweren dat de opzegtermijn twee maanden is, gebaseerd op algemene voorwaarden die nergens te vinden waren :')

Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw en bleken ze veel uitschrijvingen te hebben van bijna basisschoolkinderen, die zijn voor de opvang het goedkoopste (minder leidsters per kind) maar zelfde uurtarief als baby's. Veel ouders zagen het niet gebeuren dat kinderen voor de zomervakantie weer naar de opvang zouden kunnen, dus die hebben vast opgezegd. Dus daar hebben ze nu ruimte terwijl de meeste nieuwe aanmeldingen baby's zijn.

Maarehm niet mijn probleem :7 dus na een paar mailtjes was de opzegtermijn weer n maand
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:16:47 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193360619
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Bij ons gingen ze bij het opzeggen ook proberen te beweren dat de opzegtermijn twee maanden is, gebaseerd op algemene voorwaarden die nergens te vinden waren :')

Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw en bleken ze veel uitschrijvingen te hebben van bijna basisschoolkinderen, die zijn voor de opvang het goedkoopste (minder leidsters per kind) maar zelfde uurtarief als baby's. Veel ouders zagen het niet gebeuren dat kinderen voor de zomervakantie weer naar de opvang zouden kunnen, dus die hebben vast opgezegd. Dus daar hebben ze nu ruimte terwijl de meeste nieuwe aanmeldingen baby's zijn.

Maarehm niet mijn probleem :7 dus na een paar mailtjes was de opzegtermijn weer n maand
Wat een flikkers zeg :')
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 23:11:01 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193361469
Ik snap het even niet meer (maar ik snap sowieso nog maar weinig van die KOT) :@ jullie ontvangen logischerwijs duizenden euro’s terug aan betaalde kinderopvang. Maar ik neem aan dat de toeslag dan ook terugbetaald moet worden omdat er geen sprake van opvang is geweest :? Dan blijft er netto toch helemaal niet zoveel over om hele grote uitgaven van te doen?

[ Bericht 75% gewijzigd door MaJo op 28-05-2020 23:17:02 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 28 mei 2020 @ 23:15:07 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193361548
Positief berichtje vanuit hier. Mijn kind gaat er nog maar een maandje heen, want basisschool kont eraan.
Ze heeft een gigantisch fantastische tijd gehad op de crèche en écht, wát een geweldige club mensen O+ O+ O+

Dit soort berichtjes ook, nuchtere humorvolle manier van omgaan met alles. Ik hou ervan _O_ O+ ...
SPOILER
Fantastisch, echt _O_
  Moderator / Colorchick donderdag 28 mei 2020 @ 23:43:49 #72
382129 crew  Donna
pi_193362003
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:11 schreef MaJo het volgende:
Ik snap het even niet meer (maar ik snap sowieso nog maar weinig van die KOT) :@ jullie ontvangen logischerwijs duizenden euro’s terug aan betaalde kinderopvang. Maar ik neem aan dat de toeslag dan ook terugbetaald moet worden omdat er geen sprake van opvang is geweest :? Dan blijft er netto toch helemaal niet zoveel over om hele grote uitgaven van te doen?
Nee dat valt alweer mee. Je krijgt toeslag gewoon dat loopt door en de peildatum daarvan is 6 april. Wat je eigen bijdrage is (dus de rekening TOT het maximuktarief min toeslag op peildatum) krijg je terug van de SVB (regering). Het is dus in ons geval ook geen duizenden euro's (1 kind, 2 dagen per week).
Neem je meer dagen af of heb je meer kinderen of is je eigen bijdrage in verhouding hoog (door hoger inkomen) dan kan het behoorlijk aantikken ja.
pi_193362066
quote:
Nee, het recht op kinderopvangtoeslag heb je gewoon behouden in de afgelopen periode (zo lang de kinderopvang de uren ook in rekening heeft gebracht). En daar boven op vergoeden ze dus nog de eigen bijdrage. Dus in feite vergoeden ze je hele factuur. (tot max uurprijs)
  donderdag 28 mei 2020 @ 23:54:25 #74
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193362108
quote:
Maar iedereen heeft de rekening wel betaald aan de opvang. Dat zou niet gaan als je geen KOT krijgt.
Er zijn mensen die meer KOT ontvangen dan aan eigen bijdrage betalen. Dan moet je bij hen opeens gaan vorderen? Dan wil men dit terug van de opvang en donderen die om.
Die beerput moet je niet op willen trekken als overheid en dat zien ze schijnbaar gelukkig ook zelf.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 23:59:24 #75
236264 crew  capricia
pi_193362163
Volgens mij is het: je betaalt als vanouds. En je ontvangt je toeslag als vanouds.
Alleen was er (voor de meesten) geen opvang.

Correct?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')