Nou lekker bot geformuleerd. In mijn vorige functies hoorde overwerken er inderdaad bij. Onbetaald en ook geen tijd voor tijd. En nee hoor, ook niet met een vet salaris. Wel parttime. En nu ben ik docent en het is maar goed dat ik mijn uren niet schrijf want ai. Dus ik vrees dat het meer voorkomt dan je denkt. Niet dat toeslagen er verder iets mee kan, dat snap ik ook wel.quote:Op donderdag 21 mei 2020 21:42 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Dat zijn vaak mensen in hogere posities met dito salaris die toch al 40 uur werken
En daarom toch al recht hebben op de maximale uren van 230 dagopvanguren per maand.
In lagere, parttime functies is het vaak gewoon tijd voor tijd, dus niet onbetaald. Echt onbetaald werken.. Ik ken niemand die zich daar voor leent. Klinkt als uitbuiting.
quote:Op donderdag 28 mei 2020 19:06 schreef Mariposas het volgende:
Wij hebben bericht ontvangen van de kinderopvang dat ze het tarief boven het maximaal te vergoeden tarief niet gaan compenseren. Ze stellen dit niet te kunnen opbrengen.
Das wel eh.. opmerkelijk?quote:Op donderdag 28 mei 2020 19:06 schreef Mariposas het volgende:
Wij hebben bericht ontvangen van de kinderopvang dat ze het tarief boven het maximaal te vergoeden tarief niet gaan compenseren. Ze stellen dit niet te kunnen opbrengen.
Ik zou de oudercommissie vragen of zij hier inzicht in hebben. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze het geld echt nodig hebben maar het geeft wel te denken dat je exploitatie zo krap is.quote:Op donderdag 28 mei 2020 19:06 schreef Mariposas het volgende:
Goed idee!quote:Op donderdag 28 mei 2020 19:19 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ik zou de oudercommissie vragen of zij hier inzicht in hebben. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze het geld echt nodig hebben maar het geeft wel te denken dat je exploitatie zo krap is.
Ik heb er nog niets van gehoord van onze bso, dit zie ik ze hier ook wel doenquote:Op donderdag 28 mei 2020 19:06 schreef Mariposas het volgende:
Dit nu pas brengen is wel echt slecht idd zeg. En ook niet bepaald servicegericht.quote:Op donderdag 28 mei 2020 19:48 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben ook pissig omdat ze dit nu pas berichten. Terwijl wij netjes hebben betaald in de veronderstelling dat ze het zouden vergoeden. Dit hadden ze natuurlijk al veel eerder kunnen brengen.
Punt 3 hiervan zegt dat ook;quote:Op donderdag 28 mei 2020 21:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zijn de opvang organisaties niet min of meer verplicht om de eigen bijdrage boven max. uurtarief tot 11 mei te vergoeden? Ik maakte dat wel min of meer op uit de informatie op de website van BOINK bij punt 5 uit deze link: https://www.boink.info/ni(...)vang-corona-sluiting. Na 11 mei wordt het bedrag boven het max. uurtarief niet meer vergoed door de opvang omdat per die datum de opvang weer open ging.
Dat geldt volgens mij alleen van leden van de BMK of BK. Daar zijn zij geen lid van.quote:Op donderdag 28 mei 2020 21:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zijn de opvang organisaties niet min of meer verplicht om de eigen bijdrage boven max. uurtarief tot 11 mei te vergoeden? Ik maakte dat wel min of meer op uit de informatie op de website van BOINK bij punt 5 uit deze link: https://www.boink.info/ni(...)vang-corona-sluiting. Na 11 mei wordt het bedrag boven het max. uurtarief niet meer vergoed door de opvang omdat per die datum de opvang weer open ging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 48% gewijzigd door Mariposas op 28-05-2020 22:56:04 ]No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
quote:Op donderdag 28 mei 2020 22:03 schreef Mariposas het volgende:
Bij ons gingen ze bij het opzeggen ook proberen te beweren dat de opzegtermijn twee maanden is, gebaseerd op algemene voorwaarden die nergens te vinden warenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw en bleken ze veel uitschrijvingen te hebben van bijna basisschoolkinderen, die zijn voor de opvang het goedkoopste (minder leidsters per kind) maar zelfde uurtarief als baby's. Veel ouders zagen het niet gebeuren dat kinderen voor de zomervakantie weer naar de opvang zouden kunnen, dus die hebben vast opgezegd. Dus daar hebben ze nu ruimte terwijl de meeste nieuwe aanmeldingen baby's zijn.
Maarehm niet mijn probleemdus na een paar mailtjes was de opzegtermijn weer n maand
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Wat een flikkers zegquote:Op donderdag 28 mei 2020 22:12 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Bij ons gingen ze bij het opzeggen ook proberen te beweren dat de opzegtermijn twee maanden is, gebaseerd op algemene voorwaarden die nergens te vinden waren![]()
Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw en bleken ze veel uitschrijvingen te hebben van bijna basisschoolkinderen, die zijn voor de opvang het goedkoopste (minder leidsters per kind) maar zelfde uurtarief als baby's. Veel ouders zagen het niet gebeuren dat kinderen voor de zomervakantie weer naar de opvang zouden kunnen, dus die hebben vast opgezegd. Dus daar hebben ze nu ruimte terwijl de meeste nieuwe aanmeldingen baby's zijn.
Maarehm niet mijn probleemdus na een paar mailtjes was de opzegtermijn weer n maand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fantastisch, echt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Nee dat valt alweer mee. Je krijgt toeslag gewoon dat loopt door en de peildatum daarvan is 6 april. Wat je eigen bijdrage is (dus de rekening TOT het maximuktarief min toeslag op peildatum) krijg je terug van de SVB (regering). Het is dus in ons geval ook geen duizenden euro's (1 kind, 2 dagen per week).quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:11 schreef MaJo het volgende:
Ik snap het even niet meer (maar ik snap sowieso nog maar weinig van die KOT)jullie ontvangen logischerwijs duizenden euro’s terug aan betaalde kinderopvang. Maar ik neem aan dat de toeslag dan ook terugbetaald moet worden omdat er geen sprake van opvang is geweest
Dan blijft er netto toch helemaal niet zoveel over om hele grote uitgaven van te doen?
Nee, het recht op kinderopvangtoeslag heb je gewoon behouden in de afgelopen periode (zo lang de kinderopvang de uren ook in rekening heeft gebracht). En daar boven op vergoeden ze dus nog de eigen bijdrage. Dus in feite vergoeden ze je hele factuur. (tot max uurprijs)quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:11 schreef MaJo het volgende:
Ik snap het even niet meer (maar ik snap sowieso nog maar weinig van die KOT)jullie ontvangen logischerwijs duizenden euro’s terug aan betaalde kinderopvang. Maar ik neem aan dat de toeslag dan ook terugbetaald moet worden omdat er geen sprake van opvang is geweest
Dan blijft er netto toch helemaal niet zoveel over om hele grote uitgaven van te doen?
Maar iedereen heeft de rekening wel betaald aan de opvang. Dat zou niet gaan als je geen KOT krijgt.quote:Op donderdag 28 mei 2020 23:11 schreef MaJo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |