abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193237530
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een terras waar gemiddeld 2 vierkante meter per persoon is, is niet vergelijken met een festival of concert waar mensen met 6 personen op 1 vierkante meter staan. ;)
Ik zeg toch met een maximum aantal mensen zou het kunnen. Het is niet rendabel dat is een ander verhaal. En mensen die gaan drinken worden sowieso hangerig. Maar dat geldt net zo goed straks voor een café natuurlijk.
pi_193237541
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou de meeste festivals waar ik kom spelen zich toch wel af in overdekte tenten waar veel mensen dicht bij elkaar aan het dansen zijn... Is toch een heel andere buitenlucht wanneer je op straat een vriend tegenkomt en je even een praatje maakt.
Plus alcohol en harde muziek zorgt ervoor dat je flink loopt te schreeuwen naar elkaar. In sommige tenten moet je bijna in iemands oor hijgen om je verstaanbaar te kunnen maken. Heel anders dan even lekker een biertje doen in het park met elkaar.
pi_193237552
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als je het zo zwart/wit wil zien, prima.
Experts zeggen hetzelfde, maar oké. Het is gewoon onnodig om structureel veel meer bedden te hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:13:04 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_193237555
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:46 schreef Montov het volgende:

[..]

De rest van het jaar niet meer reizen, geen sportscholen, geen verenigingsbijeenkomsten, geen festivals en andere grote bijeenkomsten? Dat klinkt als het nieuwe normaal. Dat zou best eens kunnen helpen om een nieuwe golf te voorkomen ja.
Maar dat ishet niet waard. Lekker open voor jongeren en jong volwassenen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_193237561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:11 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Kan ook longontsteking of andere luchtwegaandoening.

We zijn helemaal gek geworden door alles op Corona te gooien.
Ja! En dat wil ik dus weten. Ik moet binnen blijven , m'n kinderen kunnen niet naar school...Wil godver gewoon getest worden zodat ik dingen kan bevestigen/uitsluiten.
pi_193237566
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Plus alcohol en harde muziek zorgt ervoor dat je flink loopt te schreeuwen naar elkaar. In sommige tenten moet je bijna in iemands oor hijgen om je verstaanbaar te kunnen maken. Heel anders dan even lekker een biertje doen in het park met elkaar.
In juli mag je wel binnen in een kroeg met 100 man.
pi_193237572
Zou het niet mogelijk zijn een aanpassing/,filter toe te voegen op de airco/hvac waardoor het effect van de open lucht buiten op het virus kan worden toegepast.

Hetgeen waar het virus slecht tegen kan en kapot doorgaat toepassen waardoor het risico op besmetting omlaag gaat.

Zelfde voor openbare wc's of ov bv.
pi_193237592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:46 schreef Montov het volgende:

[..]

De rest van het jaar niet meer reizen, geen sportscholen, geen verenigingsbijeenkomsten, geen festivals en andere grote bijeenkomsten? Dat klinkt als het nieuwe normaal. Dat zou best eens kunnen helpen om een nieuwe golf te voorkomen ja.
Tijdelijke normaal tot we een oplossing hebben ja.
pi_193237593
https://www.volkskrant.nl(...)A4Pp-AyN8HwCdZqcNsMU

Onder 7.324 coronabesmettingen in China vonden de onderzoekers slechts één geval van iemand die het virus buitenshuis opliep: een 27-jarige man die op straat in zijn dorp een praatje maakte met een kennis die net terug was uit Wuhan. Veruit de meeste besmettingen vinden plaats in huis en in het openbaar vervoer, constateren de onderzoekers in hun nog voorlopige artikel: plekken, waar men langdurig op elkaars lip zit.
pi_193237613
Ik zit in een volle trein, met maximaal 10% mondkappen.

Als het allemaal klopt hebben we volgende week 1000 nieuwe cases.
Ik zie het niet gebeuren.

Festival kan nu ook makkelijk. In de winter niet, maar dat was toch niet het geval, behalve die gekke Carnavalvierders.
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:18:06 #261
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193237632
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik ga niet al jouw posts door zitten spitten. Maar net zo min als een ander kun jij in de toekomst kijken. Zoals jij “tientallen jaren” uit zijn verband rukt alsof dat ook letterlijk zo bedoeld wordt, lijk je de langere termijn ook niet geweldig In te kunnen schatten.
Zwaktebod zeg, een normaal mens kan en zal zijn beschuldigingen staven.

En hoe wil je in vredesnaam tientallen jaren uit z'n verband rukken? Het is verdomme toch een heel specifieke waarde?!?!?

Maar inderdaad, ik kan net zo min in de toekomst kijken. Kijk je echter naar de recente historie van de mensheid dan heeft geen enkele oorlog en depressie zo lang kunnen duren dat "de volgende generatie de prijs moet betalen".

Zelfs tijdens de grote depressie van de jaren 30 niet die voortborduurde op WWI en de fouten die nadien zijn gemaakt en opgestapeld werden omdat er simpelweg nog geen economische kennis voorhanden was.

Echt, ga een ander voor de gek houden en geniet in de tussentijd van de zwartgallige en dystopische doembeelden die in je hoofd rondwaren. Bah.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193237633
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:15 schreef Simmertje het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)A4Pp-AyN8HwCdZqcNsMU

Onder 7.324 coronabesmettingen in China vonden de onderzoekers slechts één geval van iemand die het virus buitenshuis opliep: een 27-jarige man die op straat in zijn dorp een praatje maakte met een kennis die net terug was uit Wuhan. Veruit de meeste besmettingen vinden plaats in huis en in het openbaar vervoer, constateren de onderzoekers in hun nog voorlopige artikel: plekken, waar men langdurig op elkaars lip zit.
We moeten dus eigenlijk naar een lockout: niemand mag nog ergens naar binnen. Iedereen leeft en slaapt in de buitenlucht :P
pi_193237647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:18 schreef Breekfast het volgende:

[..]

We moeten dus eigenlijk naar een lockout: niemand mag nog ergens naar binnen. Iedereen leeft en slaapt in de buitenlucht :P
Gewoon een heel jaar lang Lowlands *O*
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:19:18 #264
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193237648
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:18 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Was er maar iets als een openluchtsupermarkt ofzo ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193237670
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:10 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nja de huisarts zegt resoluut Corona. Nu vooral vermoeid en benauwd na inspanning. Om mezelf maak ik mij niet zoveel zorgen. Wel om alle mensen die ik mogelijk besmet heb, en dat zijn er veel.
:(
Vervelende situatie.
Maar ik neem aan dat je voor die tijd toch enigszins de voorgeschreven maatregelen in acht hebt genomen. Dan is de kans op veel besmettingen niet heel groot.
Bij mij is een collega ziek en zeer waarschijnlijk corona. Die heeft 2 weken met een zware longontsteking op bed gelegen en begint nu pas weer een beetje actief te worden. Zelfs bellen of appen was te zwaar.
Maar ondanks dat ze daarvoor op haar werk is geweest en ik vlak voordat ze echt ziek was nog bij haar op visite ben geweest is er verder niemand die ook Covid19 heeft ontwikkeld. En we zijn nu 3 weken verder sinds haar laatste werkdag.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:20:42 #266
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193237675
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:19 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dat ze een aantal kraampjes op een plein zetten en daar dan verse groente, brood en vis verkopen bedoel je?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193237706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vervelende situatie.
Maar ik neem aan dat je voor die tijd toch enigszins de voorgeschreven maatregelen in acht hebt genomen. Dan is de kans op veel besmettingen niet heel groot.
Bij mij is een collega ziek en zeer waarschijnlijk corona. Die heeft 2 weken met een zware longontsteking op bed gelegen en begint nu pas weer een beetje actief te worden. Zelfs bellen of appen was te zwaar.
Maar ondanks dat ze daarvoor op haar werk is geweest en ik vlak voordat ze echt ziek was nog bij haar op visite ben geweest is er verder niemand die ook Covid19 heeft ontwikkeld. En we zijn nu 3 weken verder sinds haar laatste werkdag.
Oh dit bericht stelt me wel wat gerust _O_

Maar 3 weken verder...Damn. Duurt echt lang zeg!
Vervelendste vind ik dat het zo grillig is...Ik kan me goed voelen en een uur later volledig gesloopt zijn.
pi_193237713
Is er trouwens al een uitslag in China van die massale testweek die ze afgelopen week hebben gedaan?
pi_193237727
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:19 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Die bestaat al, de voorloper van de supermarkt, de ouderwetse markt.

Die gesloten is (was?)
:')
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:25:24 #270
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193237742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:20 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat ze een aantal kraampjes op een plein zetten en daar dan verse groente, brood en vis verkopen bedoel je?
Ja, eventueel ook fruit, noten, kaas, en misschien vlees ofzo.
pi_193237836
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:18 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Zwaktebod zeg, een normaal mens kan en zal zijn beschuldigingen staven.

En hoe wil je in vredesnaam tientallen jaren uit z'n verband rukken? Het is verdomme toch een heel specifieke waarde?!?!?

Maar inderdaad, ik kan net zo min in de toekomst kijken. Kijk je echter naar de recente historie van de mensheid dan heeft geen enkele oorlog en depressie zo lang kunnen duren dat "de volgende generatie de prijs moet betalen".

Zelfs tijdens de grote depressie van de jaren 30 niet die voortborduurde op WWI en de fouten die nadien zijn gemaakt en opgestapeld werden omdat er simpelweg nog geen economische kennis voorhanden was.

Echt, ga een ander voor de gek houden en geniet in de tussentijd van de zwartgallige en dystopische doembeelden die in je hoofd rondwaren. Bah.
Ja sorry, dit kan ik niet eens meer serieus nemen.
pi_193237883
quote:
Brazilië heeft dinsdag (lokale tijd) meer dan 1.179 sterfgevallen als gevolg van het coronavirus geregistreerd, meldt het Braziliaanse ministerie van Gezondheid. Het is het tot nu toe grootste aantal sterfgevallen in een dag tijd.

In Brazilië zijn nu in totaal 17.971 mensen overleden aan COVID-19. Alleen al in de staat São Paulo werden dinsdag 324 doden gerapporteerd.

Dinsdag werd ook het grootste aantal nieuwe besmettingen bevestigd sinds het virus in februari uitbrak in Brazilië: 17.408. In totaal zijn er nu 271.628 vastgestelde besmettingen in het land.

Sinds maandag hebben volgens Johns Hopkins University wereldwijd alleen de Verenigde Staten en Rusland nog meer besmettingsgevallen. Er zijn wereldwijd vijf landen waar op dit moment meer overlijdensgevallen bekend zijn: de VS, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Frankrijk.

De Braziliaanse president Jair Bolsonaro heeft zich altijd verzet tegen de coronamaatregelen in het land, omdat deze de economie schaden.

'Malariamiddel als middel tegen virus'
Naar verwachting kondigt het Braziliaanse ministerie van Gezondheid woensdag nieuwe richtlijnen aan voor het gebruik van het medicijn chloroquine als geneesmiddel tegen het coronavirus. Vrijdag stapte minister van Gezondheid Nelson Teich op, omdat hij de nieuwe richtlijnen niet wilde ondertekenen. Interim-minister Eduardo Pazuello zal het nieuwe protocol naar verwachting wel ondertekenen.

Bolsonaro liet in de nacht van dinsdag op woensdag (Nederlandse tijd) weten dat hij over een doos met het malariamiddel beschikt voor het geval zijn 93-jarige moeder het nodig heeft. De president zei dat hij gehoord heeft dat zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump het middel preventief gebruikt.

Trump onthulde maandag in een persconferentie dat hij het medicijn hydroxychloroquine, een middel dat vergelijkbaar is met chloroquine, al anderhalve week preventief slikt. Het is niet medisch bewezen dat het werkt tegen het virus.
In Brazilië gaat het wel echt uit de hand lopen ben ik bang. Volgens mij is er nog geen teken dat ze al in de buurt van de piek zijn, aangezien maatregelen ook actief worden tegengewerkt door Bolsonaro.
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:44:22 #273
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_193237940
Ik ga nu voortaan mondkapje dragen als het echt te druk gaat worden.

Steden moeten aan crowd control gaan doen
pi_193237978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Plus x en iedereen is elkaar aan het knuffelen en omhelzen en van elkaars water aan het lurken...
pi_193237983
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:44 schreef KingRadler het volgende:
Ik ga nu voortaan mondkapje dragen als het echt te druk gaat worden.

Steden moeten aan crowd control gaan doen
Verstandig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')