abonnement Unibet Coolblue
pi_193211004
Ik verdien boven de grens voor een sociale huurwoning. Dus dan kom ik automatisch in de vrije sector of kopen. Dat laatste kan alleen in plaatsen als Brunssum en Terneuzen waar ik onmogelijk via het OV op kantoor kan komen. (En met de auto 200 kilometer naar de Randstad gaan rijden mag niet van mijn baas)

Als ik kijk naar de huursector is alles (als het meezit) vanaf 900 euro maar meestal toch wel 1200 of 1500 euro per maand. Dit is alleen de kale huur. Dit kan ik niet betalen...

Studiegenoten van mij zoeken veelal in heil in over de grens in België een woning zoeken (en vinden) en dan elke dag carpoolen naar grensplaatsen zoals Eindhoven. Hier is het kennelijk zeer makkelijk om hier een woning te vinden, althans, vergeleken met Nederland.
Wrs. zal dit in Duitsland ook het geval zijn maar ik heb nog niet gehoord dat iemand dit daar doet?
Op zich heb ik geen probleem met weg uit de Randstad verhuizen naar een toffe stad als Maastricht of Arnhem voor werk maar dan moet ik daar wel een woning kunnen vinden.

Nu zijn er in Zuid-Holland zat projecten maar dan is de huur er torenhoog omdat de appartementen veel luxe bevatten die ik niet eens ga gebruiken. Zoals een sauna. Daarnaast heb ik het gevoel dat expats de prijs opdrijven.

Momenteel lijkt de enige oplossing voor de toekomst om werk bij de grens te zoeken en dan over de grens een woning te zoeken.

Tsja, hoe kom ik ooit aan een woning in Nederland of moet ik dit gewoon lekker gaan vergeten en een baan bij de grens zoeken en dan aan de andere kant ervan gaan wonen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2020 19:19:55 ]
  dinsdag 19 mei 2020 @ 19:22:26 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193211091
Nou ik zou zeggen net zoals de rest van Nederland dat doet he......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_193211204
Ehm, bij de woningbouw heb je prima woningen van 750-1000 euro per maand. Kijk daar eens rond ;)
Ze hebben niet alleen maar sociale huur :)
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 19:31:32 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193211391
In de randgebieden kun je veel beter leven van een modaal salaris dan in de randstad. Als je sociale contacten toch niet in de randstad liggen vraag ik me af waarom je er zou willen wonen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193211454
Ik wist niet dat er alleen huizen in Brunssum en Terneuzen te koop waren :o
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_193211610
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:19 schreef Lolita2002 het volgende:
Als ik kijk naar de huursector is alles (als het meezit) vanaf 900 euro maar meestal toch wel 1200 of 1500 euro per maand. Dit is alleen de kale huur. Dit kan ik niet betalen...
Wat zie ik over het hoofd?
pi_193211866
quote:
Waarschijnlijk dat je minstens 3x de huurprijs moet verdienen, en dat het vaak ook maar om één kamer in de woning gaat, al staan er 3 vermeldt :P
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 19:53:39 #8
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193212055
Begrijp ik goed dat je ook wilt of kunt gaan kopen?

Het is kut ja en niet alleen voor jou. Ik zou zeggen niet opgeven en blijf vooral zoeken. Naar mijn ervaring kan het via de gekste kanalen dan toch wel gaan lukken. De reguliere kanalen zijn in deze tijden van schaarste namelijk niet de besten (en dan heb ik het over een koopwoning). Ikzelf heb een nieuwbouwwoning gevonden voor ver onder de marktwaarde door een failliete projectontwikkelaar. Dit is wel een soort once in a lifetime deal. Maar er moeten meer van dit soort projecten te vinden zijn.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 20:01:09 #9
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193212344
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:25 schreef Messina het volgende:
Ehm, bij de woningbouw heb je prima woningen van 750-1000 euro per maand. Kijk daar eens rond ;)
Ze hebben niet alleen maar sociale huur :)
Sociale huurwoning en particulier zitten in de randstad kriskras door elkaar. Het gaat vooral om hoeveel je inkomen is wat jpuw huurprijs bepaalt.
pi_193212454
Als je genoeg inschijftijd hebt kun je ook tijdelijk parttime gaan werken om aan de inkomenseisen te voldoen. Anders waarschijnlijk een studio huren of woning delen. Meer opties heb je helaas niet als “hardwerkende Nederlander”
pi_193213106
quote:
Bedankt en de prijzen zijn mooi maar dit zijn helaas veelal studentenkamers. Al hadden het ook prima woningen voor eenverdieners kunnen zijn...
pi_193213125
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:53 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Begrijp ik goed dat je ook wilt of kunt gaan kopen?

Het is kut ja en niet alleen voor jou. Ik zou zeggen niet opgeven en blijf vooral zoeken. Naar mijn ervaring kan het via de gekste kanalen dan toch wel gaan lukken. De reguliere kanalen zijn in deze tijden van schaarste namelijk niet de besten (en dan heb ik het over een koopwoning). Ikzelf heb een nieuwbouwwoning gevonden voor ver onder de marktwaarde door een failliete projectontwikkelaar. Dit is wel een soort once in a lifetime deal. Maar er moeten meer van dit soort projecten te vinden zijn.
Dit kende ik nog niet, dank. Weet je misschien hoe je dit kunt vinden? Faillissementen in de gaten houden of zo?
pi_193213161
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:31 schreef LXIV het volgende:
In de randgebieden kun je veel beter leven van een modaal salaris dan in de randstad. Als je sociale contacten toch niet in de randstad liggen vraag ik me af waarom je er zou willen wonen
Werk...

Ben het wel met je eens. Volgens mij is bv. Breda of Arnhem al veel prettiger om in te wonen dan een overvolle stad als Rotterdam die meer inwoners heeft dan het aankan.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 20:59:50 #14
204633 Fred2
Kritisch
pi_193213686
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:31 schreef Lolita2002 het volgende:
Volgens mij is bv. Breda of Arnhem al veel prettiger om in te wonen dan een overvolle stad als Rotterdam die meer inwoners heeft dan het aankan.
Waarom zou Rotterdam het niet aankunnen?
So we just called him Fred too
pi_193213818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:59 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Waarom zou Rotterdam het niet aankunnen?
Ooit daar in het OV gezeten of op de weg geweest? Je weet dat er huisartsenpraktijken, scholen etc. zijn die al overvol zitten en niemand aannemen? Dat je al niet eens fatsoenlijk je auto kunt parkeren? Het nog erger gaat worden omdat er nog meer woningen op deze specifieke plekken komen?

Dit geldt overigens ook voor steden als Amsterdam, Den Haag, Leiden, Haarlem en Delft.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:12:42 #16
204633 Fred2
Kritisch
pi_193213942
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:06 schreef Lolita2002 het volgende:
Ooit daar in het OV gezeten of op de weg geweest? Je weet dat er huisartsenpraktijken, scholen etc. zijn die al overvol zitten en niemand aannemen? Dat je al niet eens fatsoenlijk je auto kunt parkeren? Het nog erger gaat worden omdat er nog meer woningen op deze specifieke plekken komen?
Ik woon hartje centrum en reis dagelijks met het OV. Ik ben meermalen binnen de stad verhuist, nooit een probleem gehad om een huisarts te vinden.

Auto kan je niet parkeren idd, daar moet ik je wel gelijk in geven. Maar aan de andere zou ik niet weten waar ik een auto nodig voor zou moeten hebben.
So we just called him Fred too
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:15:43 #17
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193214013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:31 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Werk...

Ben het wel met je eens. Volgens mij is bv. Breda of Arnhem al veel prettiger om in te wonen dan een overvolle stad als Rotterdam die meer inwoners heeft dan het aankan.
Bingo. Ik kwam erachter via een website wat faillisementen bijhoudt. En dan kun je ook zoeken op woningbouwprojecten ofzo. Ik kwam erop via een kleine brainstorm en kwam zo via de telefoon bij de juiste makelaar terecht die samenwerkte met de bank voor de verkoop. De woningen hebben nooit op funda hoeven staan. Mensen uit de omgeving waren ook op de hoogte van de leegstaande nieuwbouw. Dus de woningen werden zo verkocht. Dat bedoel ik met niet-gangbaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jar-Jar-Rhymes op 20-05-2020 00:15:29 ]
pi_193217310
In Rotterdam is er 1 voor 500 euro...
Wel maar 9m2
pi_193217512
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:44 schreef hoechst het volgende:
In Rotterdam is er 1 voor 500 euro...
Wel maar 9m2
Dat is een bezemkast, geen huurwoning.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193217566
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:00 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Dat is een bezemkast, geen huurwoning.
Je moet iets over hebben voor veel thinder matches (potentieel)
pi_193217643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:44 schreef hoechst het volgende:
In Rotterdam is er 1 voor 500 euro...
Wel maar 9m2
Zonder de advertentie kan ik niets. Zoals eerder vermeld in dit topic zijn dit veelal studentenkamers en dat staat dan ook in de advertentie...

Overigens staat bij de woningbouw hier bij alle niet-sociale huurwoningen dat er +150 reacties op zijn _O- Jeetje. Denk dat ik het in de Randstad niet hoef te proberen zolang ik geen 50K verdien en geen partner heb die dat niet ook verdient. (De vraag is waar ik daarbuiten dan wel terecht kan)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2020 00:22:11 ]
pi_193217657
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:20 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Zonder de advertentie kan ik niets. Zoals eerder vermeld in dit topic zijn dit veelal studentenkamers en dat staat dan ook in de advertentie...

Overigens staat bij de woningbouw hier bij alle niet-sociale huurwoningen dat er +150 reacties op zijn _O- Jeetje. Denk dat ik het in de Randstad niet hoef te proberen zolang ik geen 50K verdien en geen partner heb die dat niet ook verdient. (De vraag is waar ik daarbuiten dan wel terecht kan)
Waarom niet kopen?
pi_193225796
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:22 schreef hoechst het volgende:

[..]

Waarom niet kopen?
Vul je mijn vermogen aan?
pi_193225844
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:33 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Vul je mijn vermogen aan?
- Zoek een partner
- Zoek een betere baan

Probleem opgelost, slotje.
pi_193225883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:33 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Vul je mijn vermogen aan?
6 maanden sparen en klein hokje aanschaffen

[ Bericht 0% gewijzigd door hoechst op 20-05-2020 18:51:18 ]
pi_193226878
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:19 schreef Lolita2002 het volgende:
Tsja, hoe kom ik ooit aan een woning in Nederland of moet ik dit gewoon lekker gaan vergeten en een baan bij de grens zoeken en dan aan de andere kant ervan gaan wonen?
ja, andere opties zijn kansloos. Dit heb ik ook gedaan en het bevalt me prima ^O^
eerst ergens een woning en dan pas daar werk zoeken, dat is de juiste volgorde.
Nu is mijn salaris vevrdubbeld en keek ik weer of ik weer naar de randstad kon gaan omdat de salarisse daar hoger ligge. Dit kan nu wel, maar met een factor 6 qua woonlasten (echt geen grapje) en 2x kleiner huis.

Je kan ook je werkgeer vertellen: als je wilt dat ik blijf regel jij maar een woning. Niet dat ze dit doen hoor, maar dan laat je wel merken dat je niet wou, maar wel moest.

[ Bericht 13% gewijzigd door sjorsie1982 op 20-05-2020 17:39:31 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193226904
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:44 schreef hoechst het volgende:
In Rotterdam is er 1 voor 500 euro...
Wel maar 9m2
die zal niet lag beschikbaar zijn? Wanneer keek je, 3 minuten geleden? Dan is die al verhuurd nu.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193226995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja, andere opties zijn kansloos. Dit heb ik ook gedaan en het bevalt me prima ^O^
eerst ergens een woning en dan pas daar werk zoeken, dat is de juiste volgorde.
Nu is mijn salaris vevrdubbeld en keek ik weer of ik weer naar de randstad kon gaan omdat de salarisse daar hoger ligge. Dit kan nu wel, maar met een factor 6 qua woonlasten (echt geen grapje) en 2x kleiner huis.

Je kan ook je werkgeer vertellen: als je wilt dat ik blijf regel jij maar een woning. Niet dat ze dit doen hoor, maar dan laat je wel merken dat je niet wou, maar wel moest.
Dus je woont nu in België of Duitsland? Hoe bevalt dat?

Die tip van mijn werkgever is een goede. _O_ Al is het enige wat ze kunnen doen zich vestigen in een ander deel van NL. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2020 17:41:17 ]
pi_193227009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:40 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Dus je woont nu in België of Duitsland? Hoe bevalt dat?

Die tip van mijn werkgever is een goede. _O_ Al is het enige wat ze kunnen doen zich vestigen in een ander deel van NL. :P
Ik heb in duitsland gewoond en laatst weer terug gegaan bij de grens.
Duitsland beviel me wel, maar werken en wonen in 1 land vind ik prettiger qua belastingregels en voor mijn kinderen ook fijner dat ze nederlands praten en nederlands onderwijs krijgen.
Belgie is hetzelfde als NL qua wonen, ook niet te doen.

Je werkgever doet er niks mee hoor helaas, want ze zouden er wel iets aan moeten doen, maar te weinig mensen doen dit nog. Maar zo kan je wel op een goede manier weggaan, want het ligt niet aan je werkgever.

Vroeger pakte werkgevers dit wel op. Zo heeft stork hele wijken gebouwd voor zijn arbeiders... die tijd is eigenlijk weer nodig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193227033
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb in duitsland gewoond en laatst weer terug gegaan bij de grens.
Duitsland beviel me wel, maar werken en wonen in 1 land vind ik prettiger qua belastingregels en voor mijn kinderen ook fijner dat ze nederlands praten en nederlands onderwijs krijgen.
Belgie is hetzelfde als NL qua wonen, ook niet te doen


Je werkgever doet er niks mee hoor helaas, want ze zouden er wel iets aan moeten doen, maar te weinig mensen doen dit nog. Maar zo kan je wel op een goede manier weggaan, want het ligt niet aan je werkgever.

Vroeger pakte werkgevers dit wel op. Zo heeft stork hele wijken gebouwd voor zijn arbeiders... die tijd is eigenlijk weer nodig.


Met die belastingregels zit ik ook idd... En werk gaan vinden in Duitsland lukt eigenlijk alleen als het een Nederlands bedrijf is.

Is België ook zo duur met wonen dan? Ik hoor wel dat G/W/L duurder is en als je een huis koopt er vergeleken met NL veel meer kosten bij komen, maar daar lijkt het wel makkelijker om een woning te vinden.

Ben het met je eens mb bouwen arbeidswijken. Maar in de Randstad worden woningen bezet gehouden door mensen die niet werken :’)

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2020 17:44:48 ]
pi_193227051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:43 schreef Lolita2002 het volgende:
maar daar lijkt het wel makkelijker om een woning te vinden.
dat kan, maar ik heb gekozen voor duitsland ivm de woonlasten.
Salarisse voor starters zijn nu eenmaal extreem laag helaas.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193227077
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:43 schreef Lolita2002 het volgende:
Maar in de Randstad worden woningen bezet gehouden door mensen die niet werken :’)
onzin reden, mensen moeten nu eenmaal ergens wonen en een spreiding qua sociale klasse is prima. De huidige situatie is geheel voor rekening van de overheid de afgelopen 10 jaar. En dan te bedenken dat ik het 12 jaar geleden al ondoenlijk vond in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193227110
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

onzin reden, mensen moeten nu eenmaal ergens wonen en een spreiding qua sociale klasse is prima. De huidige situatie is geheel voor rekening van de overheid de afgelopen 10 jaar. En dan te bedenken dat ik het 12 jaar geleden al ondoenlijk vond in NL.
Nou op mijn werk zijn er mensen die doordeweeks bij familie logeren en dan het weekend doorbrengen in Friesland. :’) Willen ze een woning kopen of huren is er in heel de regio niets te vinden _O-

Overheid heeft idd de afgelopen 10 jaar veel gedaan waardoor het nu zo fout is gelopen
pi_193227138
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:47 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Nou op mijn werk zijn er mensen die doordeweeks bij familie logeren en dan het weekend doorbrengen in Friesland. :’) Willen ze een woning kopen of huren is er in heel de regio niets te vinden _O-

Overheid heeft idd de afgelopen 10 jaar veel gedaan waardoor het nu zo fout is gelopen
Ik ken ook wel mensen die elke dag an amsterdam naar drente rijden voor werk.... en dan wonen in amsterdam 8)7
maar goed, zo ken ik ook mensen die wonen in haarlem en naar haaksbergen gaan elke dag.\

Ieder zijn ding, maar mij niet gezien. Werk is er echt overal, ook in oost groningen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193233065
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:43 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Met die belastingregels zit ik ook idd... En werk gaan vinden in Duitsland lukt eigenlijk alleen als het een Nederlands bedrijf is.

Is België ook zo duur met wonen dan? Ik hoor wel dat G/W/L duurder is en als je een huis koopt er vergeleken met NL veel meer kosten bij komen, maar daar lijkt het wel makkelijker om een woning te vinden.

Ben het met je eens mb bouwen arbeidswijken. Maar in de Randstad worden woningen bezet gehouden door mensen die niet werken :’)
In Belgie zijn je totale lasten vergelijkbaar met in Nederland. Sommige dingen zijn duurder (boodschappen, elektronica, verzekeringen) andere zijn dan weer goedkoper (tanken, woonlasten).

In een stad als Gent kun je een prima appartementje vinden van 60m2 voor zo'n 650 euro per maand. Maar ja, dan ben je 20% meer kwijt aan je boodschappen bijvoorbeeld.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_193233597
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:51 schreef miro86 het volgende:

[..]

In Belgie zijn je totale lasten vergelijkbaar met in Nederland. Sommige dingen zijn duurder (boodschappen, elektronica, verzekeringen) andere zijn dan weer goedkoper (tanken, woonlasten).

In een stad als Gent kun je een prima appartementje vinden van 60m2 voor zo'n 650 euro per maand. Maar ja, dan ben je 20% meer kwijt aan je boodschappen bijvoorbeeld.
Vergeet ook niet dat Belgie een ingewikkeld systeem heeft van werkgevers die de belasting ontwijken met maaltijdcheques :( Je boodschappen worden dus wellicht deels van je nettoloon in euro's op je rekening betaald, de rest is eigenlijk geld dat je verplicht aan boodschappen moet besteden in de vorm van een maaltijdcheque anders kan die de prullebak in.

Ook weer zo lastig dat ieder land weer dit soort dingetjes heeft en dat het vooral lastig maakt om te bepalen waar het nou makkelijk en betaalbaar wonen is.
  donderdag 21 mei 2020 @ 19:40:01 #37
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193245119
Als je genoeg geld hebt kun je overal terecht. Het is eigenlijk nergens in Nederland nog betaalbaar wonen. Tenzij je een afrikaanse vlichteling bent met een uitkering en sociaal mag huren. Dan betaal je mischien nog maar 250 voor een flat-appartement.
pi_193245342
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:40 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Het is eigenlijk nergens in Nederland nog betaalbaar wonen.
Dat gevoel heb ik ook ja :(

Woonhuizen: https://www.funda.nl/huur(...)orteer-huurprijs-op/ maar dan zit je al snel op kale huur al 600 euro p/m

Appartementen: https://www.funda.nl/huur(...)orteer-huurprijs-op/ maar dan zijn al die goedkope woningen studentenkamers...

Wellicht is kale huur 600 p/m voor velen al prima op te hoesten maar de locaties zeggen mij helemaal niets helaas :( Dan heb je kans dat je er gaat wonen en je scheel betaalt aan de reiskosten voor levensonderhoud. Echt heel naar.
  donderdag 21 mei 2020 @ 19:53:42 #39
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193245406
Ik heb vast weer niet opgelet. Maar ben je echt gebonden aan een bepaalde plaats voor werk. Of kun je ook elders nog werk zoeken?

Voor particuliere huur zul je helaas altijd aan de maximale huur zitten door de marktwerking. Waar je ook gaat wonen.
pi_193245441
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:53 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Im heb vast weer niet opgelet. Maar ben je echt gebonden aan een bepaalde plaats voor werk. Of kun je ook elders werk zoeken?

Voor particuliere huur zul je helaas altijd aan de maximale huur zitten door de marktwerking. Waar je ook gaat wonen.
Ik werk in de Randstad maar hier geldt vooral: teveel aanbod voor werk en te weinig woningen waar werkenden zich kunnen vestigen.
Daarnaast verbiedt mijn werkgever het met de auto naar werk komen, wat ook al beperkt in het woningaanbod.

Ik zie ergens anders in Nederland werk zoeken om een woning te kunnen vinden dus zeker wel zitten!
  donderdag 21 mei 2020 @ 19:55:15 #41
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193245445
En hoe zit het met koop. Is dat geen optie?

400—500 hypotheek per maand aflossing en belastingaftrek.
pi_193245466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:55 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
En hoe zit het met koop. Is dat geen optie?

400—500 hypotheek per maand aflossing en belastingaftrek.
Ik denk ook al sterk aan koop inmiddels... Enige nadeel is dat ik een jaarcontract heb. Wat als die niet wordt verlengd, en daarna een baan heb waar ik minder verdien?

En waar kan ik een betaalbare woning kopen? :r
  donderdag 21 mei 2020 @ 19:57:46 #43
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193245511
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:55 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Ik werk in de Randstad maar hier geldt vooral: teveel aanbod voor werk en te weinig woningen waar werkenden zich kunnen vestigen.
Daarnaast verbiedt mijn werkgever het met de auto naar werk komen, wat ook al beperkt in het woningaanbod.

Ik zie ergens anders in Nederland werk zoeken om een woning te kunnen vinden dus zeker wel zitten!
Stel dat je in Amsterdam werkt. Dan kun je uitwijken naar omliggende stadjes zoals Landsmeer of Purmerend. Daar kun je nog betaalbaar huren. Of zelfs in Volendam. Daar vertrekt een bus rechstreeks via edam naar Amsterdam CS.

Of pap aan met een jongen die zelf woont in de stad :)

De reden waarom ik Volendam zeg is omdat daar nieuwbouw is. En het is daar vrij schoon en rustig. Ikzelf houd van schoon en rustig.
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:05:18 #44
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193245731
Ik heb geen idee hoe hypotheekverstrekkers oordelen. Ze willen zowieso gewoon commissie opstrijken voor het aansmeren van de hypotheek a 1500-2000. Als je zelf nog spaargeld of vermogen hebt dat ook. Mischien een goed moment dat je ouders de erfenis vroegtijd aan je uitbetalen. Dit mag belastingvrij hier is een regeling voor.

Zelf heb ik een bedrijf ingeschakeld die handelt in verzekeringen. Die hebben een goede band met bank of scotland en waren dus al betrouwbaar voor die bank. Dus als zij voor de klant gaan praten helpt dat ook.
pi_193246748
Ik woon al 13 jaar net over de grens bij Nijmegen in Duitsland. Ik werk in Nederland, op ongeveer 45km reisafstand.
Bevalt perfect, en de belastingregels zijn niet zo ingewikkeld zolang je in NL blijft werken. Er is zelfs een grensinfopunt waar je gratis advies krijgt.
Heeft veel financiële voordelen, autorijden, wonen, boodschappen zijn goedkoper. Verzekeringen zijn iets duurder en je betaalt voor kijk en luistergeld en eventueel kerkbelasting als je dat aangeeft bij je inschrijving.
Zorgverzekering is ideaal, je krijgt namelijk ook een Duitse pas zonder eigen risico.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, DM dan maar even.
pi_193247241
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:05 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Mischien een goed moment dat je ouders de erfenis vroegtijd aan je uitbetalen. Dit mag belastingvrij hier is een regeling voor.
Vinden je ouders het ook een goed idee? Zonder spaargeld, huis, etc. de laatste dagen van hun leven slijten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193247501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:21 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat Belgie een ingewikkeld systeem heeft van werkgevers die de belasting ontwijken met maaltijdcheques :( Je boodschappen worden dus wellicht deels van je nettoloon in euro's op je rekening betaald, de rest is eigenlijk geld dat je verplicht aan boodschappen moet besteden in de vorm van een maaltijdcheque anders kan die de prullebak in.

Ook weer zo lastig dat ieder land weer dit soort dingetjes heeft en dat het vooral lastig maakt om te bepalen waar het nou makkelijk en betaalbaar wonen is.
Van de maaltijdcheques klopt het, maar dan moet je ook erbij zeggen dat Belgie de grootste taxwedge heeft van all OESO landen, er blijft niet veel over van je brutosalaris, behalve je maaltijdcheques en je bedrijfswagen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_193247619
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:43 schreef miro86 het volgende:

[..]

Van de maaltijdcheques klopt het, maar dan moet je ook erbij zeggen dat Belgie de grootste taxwedge heeft van all OESO landen, er blijft niet veel over van je brutosalaris, behalve je maaltijdcheques en je bedrijfswagen.
Vlaanderen moet zich gewoon afscheiden van Wallonië :W Lastig systeem in dat land
pi_193247630
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:57 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik woon al 13 jaar net over de grens bij Nijmegen in Duitsland. Ik werk in Nederland, op ongeveer 45km reisafstand.
Bevalt perfect, en de belastingregels zijn niet zo ingewikkeld zolang je in NL blijft werken. Er is zelfs een grensinfopunt waar je gratis advies krijgt.
Heeft veel financiële voordelen, autorijden, wonen, boodschappen zijn goedkoper. Verzekeringen zijn iets duurder en je betaalt voor kijk en luistergeld en eventueel kerkbelasting als je dat aangeeft bij je inschrijving.
Zorgverzekering is ideaal, je krijgt namelijk ook een Duitse pas zonder eigen risico.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, DM dan maar even.
Ik ga me er eens in verdiepen, dankjewel!

Nijmegen is tof maar ook zeer lastig om er te kunnen wonen zag ik :(
pi_193250997
Hele woningmarkt is gewoon naar de klote. Zo krom als een hoepel.
pi_193255177
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:40 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Als je genoeg geld hebt kun je overal terecht. Het is eigenlijk nergens in Nederland nog betaalbaar wonen. Tenzij je een afrikaanse vlichteling bent met een uitkering en sociaal mag huren. Dan betaal je mischien nog maar 250 voor een flat-appartement.
dat vind ik nog steeds duur
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193255197
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:55 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
En hoe zit het met koop. Is dat geen optie?

400—500 hypotheek per maand aflossing en belastingaftrek.
voor 400-500 euro aan hypotheek kan je alleen ergens iets kopen waar je ook kan huren....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193255232
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:57 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik woon al 13 jaar net over de grens bij Nijmegen in Duitsland. Ik werk in Nederland, op ongeveer 45km reisafstand.
Bevalt perfect, en de belastingregels zijn niet zo ingewikkeld zolang je in NL blijft werken. Er is zelfs een grensinfopunt waar je gratis advies krijgt.
Heeft veel financiële voordelen, autorijden, wonen, boodschappen zijn goedkoper. Verzekeringen zijn iets duurder en je betaalt voor kijk en luistergeld en eventueel kerkbelasting als je dat aangeeft bij je inschrijving.
Zorgverzekering is ideaal, je krijgt namelijk ook een Duitse pas zonder eigen risico.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, DM dan maar even.
Dit vond ik 14 jaar geleden al de enige optie, en nu zou het voor mij een nobrainer zijn.... hoewel ik 45 km best veel vind.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193255917
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 02:43 schreef Werkperd het volgende:
Hele woningmarkt is gewoon naar de klote. Zo krom als een hoepel.
Goed verwoord.

Als we gewoon allemaal massaal het land verlaten valt het misschien een keer op. :D Maar dat gebeurt niet.
pi_193256389
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat vind ik nog steeds duur
"Duur" is natuurlijk relatief in deze context. ¤250,- lijkt i.d.d. duur voor een flat tussen afrikaanse vluchtelingen, maar voor een appartement in Arnhem Noord, is het weer goedkoop.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193256410
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:01 schreef Lolita2002 het volgende:
Als we gewoon allemaal massaal het land verlaten valt het misschien een keer op. :D Maar dat gebeurt niet.
Het omgekeerde: men komt massaal het land binnen.

Afgezien daarvan: er zijn ook alternatieven om de bevolkingsgroei af te remmen, zodat de woningmarkt wat meer speelruimte en lucht krijgt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193260202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:32 schreef blomke het volgende:

[..]

"Duur" is natuurlijk relatief in deze context. ¤250,- lijkt i.d.d. duur voor een flat tussen afrikaanse vluchtelingen, maar voor een appartement in Arnhem Noord, is het weer goedkoop.
Dit is de huur iemand iemand in de bijstad of met minimumloon en dan is 250 euro nog steeds een te groot stuk uit je inkomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193260598
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Het omgekeerde: men komt massaal het land binnen.

Afgezien daarvan: er zijn ook alternatieven om de bevolkingsgroei af te remmen, zodat de woningmarkt wat meer speelruimte en lucht krijgt.
En die alternatieven worden niet ingezet...
pi_193262404
Waarom niet een woning delen, scheelt je hoop lasten. Deed dat ook eerste jaren na studie afronding. Is nog stukken gezelliger ook.

De illusie dat je men direct alles prive kan hebben moeten we wellicht eens loslaten.
I am a Koala who Stretches :P
pi_193262959
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:31 schreef StretchingKoala het volgende:
Waarom niet een woning delen, scheelt je hoop lasten. Deed dat ook eerste jaren na studie afronding. Is nog stukken gezelliger ook.

De illusie dat je men direct alles prive kan hebben moeten we wellicht eens loslaten.
Ik ben geen extravert persoon...
pi_193271167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:31 schreef StretchingKoala het volgende:
Waarom niet een woning delen, scheelt je hoop lasten. Deed dat ook eerste jaren na studie afronding. Is nog stukken gezelliger ook.

De illusie dat je men direct alles prive kan hebben moeten we wellicht eens loslaten.
Dit dus, in heel veel landen is het doodnormaal een aantal jaren te delen. Ik ben nu 32 en het bevalt me nog prima.
pi_193272709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:00 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Ik ben geen extravert persoon...
Oh ja, dat is een groot probleem, want eigenlijk zijner alleen maar extraverte mensen op zoek naar een huisgenoot. Nou, geef maar op, het is kansloos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_193273088
Mijn vriendin en ik verdienen allebei teveel voor sociale huur maar we wilden eind 2017 toch samen wonen. Toen heb ik mij ingeschreven bij www.ikwilhuren.nu
Tegenwoordig kost dat 36 euro voor een jaar, maar we hadden binnen 2 weken een huis geregeld. Het kostte 750 euro per maand en we hebben er uiteindelijk bijna 2 jaar gewoond.

Ik zag vorig jaar hier een nieuwbouwproject met huizen van 130m2 voor 238k. Ik reageerde erop en we konden het meteen kopen zonder loting.

Voor ons leek het echt makkelijk om een huis te vinden als je niet echt gebonden bent aan een bepaalde regio. Of misschien hebben we echt geluk gehad.
pi_193273354
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:57 schreef BatWayne het volgende:
Mijn vriendin en ik verdienen allebei teveel voor sociale huur maar we wilden eind 2017 toch samen wonen. Toen heb ik mij ingeschreven bij www.ikwilhuren.nu
Tegenwoordig kost dat 36 euro voor een jaar, maar we hadden binnen 2 weken een huis geregeld. Het kostte 750 euro per maand en we hebben er uiteindelijk bijna 2 jaar gewoond.

Ik zag vorig jaar hier een nieuwbouwproject met huizen van 130m2 voor 238k. Ik reageerde erop en we konden het meteen kopen zonder loting.

Voor ons leek het echt makkelijk om een huis te vinden als je niet echt gebonden bent aan een bepaalde regio. Of misschien hebben we echt geluk gehad.
Goede website! Jammer alleen dat je de seniorenwoningen er niet uit kunt filteren maar dit maakt de site maakt keus wel wat breder.
pi_193274338
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:57 schreef BatWayne het volgende:

Ik zag vorig jaar hier een nieuwbouwproject met huizen van 130m2 voor 238k. Ik reageerde erop en we konden het meteen kopen zonder loting.

Voor ons leek het echt makkelijk om een huis te vinden als je niet echt gebonden bent aan een bepaalde regio. Of misschien hebben we echt geluk gehad.
Denk allebei: niet regiogebonden en geluk.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 23-05-2020 16:29:15 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193275790
Marktplaats is ook een pareltje.

Voor woningen? 8)7

Ja! Dat is zit zo. De meeste 'slimme' mensen denken dat Marktplaats alleen voor zooi is en zeker niet voor zoiets serieus als een huurwoning. Daarom krijgen de advertenties met huurwoningen alleen reacties van marktplaats tokkievolk.

Dus als jij een beleefde reactie stuurt op een woning daar dan spring je er al snel uit en kan je best wat vinden.

De laatste keer dat ik op woningjacht was kon ik op die manier aan een eensgezinswoning komen aan de lek bij Vianen voor 700 in de maand. Dat was zelfs nog een idyllische lokatie namelijk een schiereiland waar vroeger een steenfabriek was.
pi_193275818
Verder zou ik gewoon een jaar weinig verdienen. Met die jaaropgave huur je vervolgens een sociale huurwoning. Daarna kan je weer gaan verdienen wat je wilt.
pi_193275907
Niet ideaal, maar voor 1000 euro per maand kun je genoeg vinden particulier.
pi_193275944
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:56 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

En waar kan ik een betaalbare woning kopen? :r
Beetje sparen voor een aanbetaling en dan is er genoeg te koop zelfs als je maar een baantje bij de supermarkt vind;
https://www.funda.nl/kaar(...)00000135&id=40115213
pi_193276378
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:24 schreef SwitchSwatch het volgende:
Niet ideaal, maar voor 1000 euro per maand kun je genoeg vinden particulier.
als je aan de inkomenseisen van 4x de maandhuur voldoet dan kan dat....
4x is nog weinig trouwens, het gaat vaak al richting 5x.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193276408
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als je aan de inkomenseisen van 4x de maandhuur voldoet dan kan dat....
4x is nog weinig trouwens, het gaat vaak al richting 5x.
En dat is dan nog kale huur...
pi_193277110
Ik kan mij niet vinden in de OP. Als je boven de grens voor sociale grens zit, dan verdien je meer dan 39/49k. Dat vind ik voor een alleenstaande een prima salaris. Dan kun je prima een woning betalen met een kale huur van 700-900 euro. Ook in Amsterdam en Rotterdam worden zat woningen aangeboden door bedrijven zoals The Fizz en Our Domain. Ik raad je aan om allerlei nieuwbouw projecten in de gaten te houden, dan worden er in een keer veel woningen opgeleverd en vaak zijn er afspraken gemaakt over de huurprijzen. Dat je dat niet wil betalen (kopen is nou eenmaal veel goedkoper en de goedkope huurappartementen zijn vaak kleine studios), snap ik volkomen en ja, het is kut dat de woningmarkt oververhit is. Maar met zo'n salaris hoef je echt niet dakloos te zijn of een woning te delen.
pi_193277862
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:46 schreef exelletor het volgende:
Ik kan mij niet vinden in de OP. Als je boven de grens voor sociale grens zit, dan verdien je meer dan 39/49k. Dat vind ik voor een alleenstaande een prima salaris. Dan kun je prima een woning betalen met een kale huur van 700-900 euro. Ook in Amsterdam en Rotterdam worden zat woningen aangeboden door bedrijven zoals The Fizz en Our Domain. Ik raad je aan om allerlei nieuwbouw projecten in de gaten te houden, dan worden er in een keer veel woningen opgeleverd en vaak zijn er afspraken gemaakt over de huurprijzen. Dat je dat niet wil betalen (kopen is nou eenmaal veel goedkoper en de goedkope huurappartementen zijn vaak kleine studios), snap ik volkomen en ja, het is kut dat de woningmarkt oververhit is. Maar met zo'n salaris hoef je echt niet dakloos te zijn of een woning te delen.
39k is 3000 bruto per maand, met de factor 4 is dat maximaal 750 euro per maand aan huur en met een factor 5 is dat 600 euro per maand aan huur.
Dat is toch echt iets ander dan de 700/900 euro per maand. waarbij 700 gewoon nog sociale huur is, wat al erg genoeg is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:53:30 #74
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193278105
Ik vnd het een rare redenerng. 'Oh je verdient meer dus dan moet je maar meer betalen voor dezelfde woonruimte logisch'.
pi_193278115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

39k is 3000 bruto per maand, met de factor 4 is dat maximaal 750 euro per maand aan huur en met een factor 5 is dat 600 euro per maand aan huur.
Dat is toch echt iets ander dan de 700/900 euro per maand. waarbij 700 gewoon nog sociale huur is, wat al erg genoeg is.
Ik heb een project gezien waar je met 3250 euro bruto voor iets meer dan 600 per maand aan kale huur een woning kunt huren... Maar dan geldt dat je een specifiek beroep moet hebben. 8)7
pi_193278121
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:53 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Ik vnd het een rare redenerng. 'Oh je verdient meer dus dan moet je maar meer betalen voor dezelfde woonruimte logisch'.
De redenatie is denk ik dat de goedkopere woningen naar de mensen moeten gaan die minder verdienen, omdat zij niet in een duurdere woning kunnen intrekken.

Waar zie jij dat er voor exact dezelfde woonruimte meer wordt gevraagd?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2020 19:55:18 ]
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:59:26 #77
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193278191
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:54 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

De redenatie is denk ik dat de goedkopere woningen naar de mensen moeten gaan die minder verdienen, omdat zij niet in een duurdere woning kunnen intrekken.

Waar zie jij dat er voor exact dezelfde woonruimte meer wordt gevraagd?
Ik heb mijn hele leven in flats gewoond dus dat zag ik op een gegeven moment wel. De meest vreemde smoezen werden gebruikt om de een meer te laten betalen dan een andere.
pi_193278328
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:59 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Ik heb mijn hele leven in flats gewoond dus dat zag ik op een gegeven moment wel. De meest vreemde smoezen werden gebruikt om de een meer te laten betalen dan een andere.
Ah zo. Als dat gebeurt klopt er zeker iets niet... De prijs die zo'n flat kost blijft hetzelfde, zou je denken.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:27:17 #79
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_193278577
Je verdient dus boven 39k en je kunt geen hypotheek krijgen voor minimaal 180k?
39k verdienen is ongeveer 180k aan hypotheek kunnen krijgen.

Tja eisen bijstellen of lekker huren.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_193278881
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Je verdient dus boven 39k en je kunt geen hypotheek krijgen voor minimaal 180k?
39k verdienen is ongeveer 180k aan hypotheek kunnen krijgen.

Tja eisen bijstellen of lekker huren.
Er is nu nog sprake van een studieschuld maar door een gelukkig voorbijkomend toeval is die binnen enkele maanden volledig afgelost ;)

Verder valt het aantal beschikbare woningen voor 180k bijzonder tegen, dat is juist het gehele probleem.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2020 20:50:24 ]
  zaterdag 23 mei 2020 @ 22:19:03 #81
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193280916
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:49 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Er is nu nog sprake van een studieschuld maar door een gelukkig voorbijkomend toeval is die binnen enkele maanden volledig afgelost ;)

Door een sugardaddy?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 23:36:19 #82
400407 Jeffdnz
Laat me gwn
pi_193282538
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:19 schreef Lolita2002 het volgende:
Ik verdien boven de grens voor een sociale huurwoning. Dus dan kom ik automatisch in de vrije sector of kopen. Dat laatste kan alleen in plaatsen als Brunssum en Terneuzen waar ik onmogelijk via het OV op kantoor kan komen. (En met de auto 200 kilometer naar de Randstad gaan rijden mag niet van mijn baas)

Als ik kijk naar de huursector is alles (als het meezit) vanaf 900 euro maar meestal toch wel 1200 of 1500 euro per maand. Dit is alleen de kale huur. Dit kan ik niet betalen...

Studiegenoten van mij zoeken veelal in heil in over de grens in België een woning zoeken (en vinden) en dan elke dag carpoolen naar grensplaatsen zoals Eindhoven. Hier is het kennelijk zeer makkelijk om hier een woning te vinden, althans, vergeleken met Nederland.
Wrs. zal dit in Duitsland ook het geval zijn maar ik heb nog niet gehoord dat iemand dit daar doet?
Op zich heb ik geen probleem met weg uit de Randstad verhuizen naar een toffe stad als Maastricht of Arnhem voor werk maar dan moet ik daar wel een woning kunnen vinden.

Nu zijn er in Zuid-Holland zat projecten maar dan is de huur er torenhoog omdat de appartementen veel luxe bevatten die ik niet eens ga gebruiken. Zoals een sauna. Daarnaast heb ik het gevoel dat expats de prijs opdrijven.

Momenteel lijkt de enige oplossing voor de toekomst om werk bij de grens te zoeken en dan over de grens een woning te zoeken.

Tsja, hoe kom ik ooit aan een woning in Nederland of moet ik dit gewoon lekker gaan vergeten en een baan bij de grens zoeken en dan aan de andere kant ervan gaan wonen?
1. Er zijn plekken bij woningcorporaties voor mensen die boven ~40k verdienen. Niet veel maar ze zijn er. (Hier kunnen expats geen beroep op doen)
2. Je kan een beroep doen op anti-kraakpanden
3. Gebruik je netwerk die je hebt opgebouwd om iets te vinden, vraag je collegas vrienden familie, verenigingsgenoten etc etc.
4. Verdien eventjes iets minder en vraag aan je baas of hij in plaats van dat een opleiding wilt betalen of misschien minder uurtjes werken.
5. Woon samen met andere mensen, niet alleen super extraverte wonen samen en misschien kom je erachter dat het niet zo erg is als je met de juiste mensen samenwoont (je woont niet samen in een studio dus je hoeft elkaar niet constant te zien)
6. Ga terug naar het ouderlijk huis
7. Vind een pareltje in de vrije sector(FB, Marktplaats)
8. Ga inderdaad iets verder wonen maar niet 20 0km zoals aangegeven (Oost-nederland ben je al binnen 100km in de randstad) Omgeving amersfoort en verder, daar kan je gemakkelijk iets vinden in de vrije sector en binnen een uurtje in de randstad zitten met de auto.
9. Sure belgie of duitsland maar dat lijkt me heel erg vergezocht.
10. Vind een nieuwe baan of geef aan hoeveel moeite dit is zodat je baas wat empathie kan tonen.

11. Luister naar de mensen in de topic en als je niet uit bent op advies dan kan je je richten op KLB :).
pi_193283794
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:27 schreef ieniminimuis het volgende:
Tja eisen bijstellen of lekker huren.
Huren is niet lekker, maar een noodzakelijk kwaad als je niet kan/mag kopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193284120
Gewoon zorgen dat je wel in aanmerking komt voor een sociale huurwoning door tijdelijk wat minder te gaan verdienen. Dan kun je daarna lekker sparen voor iets fatsoenlijks.
pi_193285918
Zodra je huurt kun je niet meer sparen
pi_193288027
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:54 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Ik heb een project gezien waar je met 3250 euro bruto voor iets meer dan 600 per maand aan kale huur een woning kunt huren... Maar dan geldt dat je een specifiek beroep moet hebben. 8)7
factor 5 wordt ook nog weleens gehanteerd. Ik heb zelfs 1x een factor 6 gezien.

Ik hoor ook vaak dat mensen vrije sector woningen te duur vinden, maar dat is het vaak niet. Het is het niet mogen huren van die woningen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193296552
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is het niet mogen huren van die woningen.
Precies! Zoals terecht in dit topic wordt gezegd zou je in theorie met 2300 euro netto salaris (wat ik trouwens niet heb hahahaha) een woning van 700-900 euro per maand moeten kunnen ophoesten. Echter, je komt daar nog niet eens binnen. Of je salaris is te laag, of je werkt ergens wat de verhuurder niet ziet als een baan waardoor jij (meer) recht hebt op de huurwoning (dan de ander).
pi_193300798
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:16 schreef tstile het volgende:
Marktplaats is ook een pareltje.

Voor woningen? 8)7

Ja! Dat is zit zo. De meeste 'slimme' mensen denken dat Marktplaats alleen voor zooi is en zeker niet voor zoiets serieus als een huurwoning. Daarom krijgen de advertenties met huurwoningen alleen reacties van marktplaats tokkievolk.

Dus als jij een beleefde reactie stuurt op een woning daar dan spring je er al snel uit en kan je best wat vinden.

De laatste keer dat ik op woningjacht was kon ik op die manier aan een eensgezinswoning komen aan de lek bij Vianen voor 700 in de maand. Dat was zelfs nog een idyllische lokatie namelijk een schiereiland waar vroeger een steenfabriek was.
Mee eens. Ik ben ooit eens op stel een sprong voor een baan verhuisd naar de andere kant van het land. Via Marktplaats een prima appartement gevonden binnen 2 weken met een prima verhuurder. Nou ja als verhuurder was hij prima en correct, als mens was het een uitgesproken racist. Ik kreeg het appartement vooral omdat ik een in correct Nederlandse geschreven mail had geschreven. Bij de ontmoeting zei hij dat hij blij was dat er een fatsoenlijke Hollandse blanke man had gereageerd en dat ik en mijn vriendin maar Nederlandse blanke kindjes moesten gaan maken. Enfin, je gaat niet samenwonen met de man en ik heb hem later ook nooit meer gezien, terwijl het appartement meer dan prima was. Dus met een beetje geluk vind je nog wel eens iets via Marktplaats.
pi_193301302
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:07 schreef Coppi het volgende:
Bij de ontmoeting zei hij dat hij blij was dat er een fatsoenlijke Hollandse blanke man had gereageerd en dat ik en mijn vriendin maar Nederlandse blanke kindjes moesten gaan maken.
Zou voor mij een reden zijn om ervan af te zien.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193301355
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Zou voor mij een reden zijn om ervan af te zien.
Kan ik heel goed begrijpen, maar de goedkope huurhuizen liggen niet voor het oprapen. Voor jou 10 anderen. Bovendien moest ik binnen 2 weken een woning hebben of in een B&B gaan verblijven.
pi_193301436
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:52 schreef Coppi het volgende:
Kan ik heel goed begrijpen, maar de goedkope huurhuizen liggen niet voor het oprapen. Voor jou 10 anderen. Bovendien moest ik binnen 2 weken een woning hebben of in een B&B gaan verblijven.
Snap ik. Ik snap die verhuurder ook wel, als je huizen verhuurt….. maar intuïtief stuit het mij tegen de borst om je zo tegenover de huurder uit te laten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193301488
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Snap ik. Ik snap die verhuurder ook wel, als je huizen verhuurt….. maar intuïtief stuit het mij tegen de borst om je zo tegenover de huurder uit te laten.
Ja dat snapte ik ook al niet. Je kan het vinden, maar dan zo expliciet benoemen, dat had ik nog niet zo vaak gehoord. Maar goed, deze discussie gaat offtopic. Terug on topic. Mijn huis daarna vond ik via mijn netwerk. Ik had iedereen die ik kende gemaild en toevallig had ik iemand in mijn netwerk die een mailtje kreeg van een verhuurder die ging emigreren, maar nog geen huurders had geregeld.
pi_193301557
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:07 schreef Coppi het volgende:

[..]

Mee eens. Ik ben ooit eens op stel een sprong voor een baan verhuisd naar de andere kant van het land. Via Marktplaats een prima appartement gevonden binnen 2 weken met een prima verhuurder. Nou ja als verhuurder was hij prima en correct, als mens was het een uitgesproken racist. Ik kreeg het appartement vooral omdat ik een in correct Nederlandse geschreven mail had geschreven. Bij de ontmoeting zei hij dat hij blij was dat er een fatsoenlijke Hollandse blanke man had gereageerd en dat ik en mijn vriendin maar Nederlandse blanke kindjes moesten gaan maken. Enfin, je gaat niet samenwonen met de man en ik heb hem later ook nooit meer gezien, terwijl het appartement meer dan prima was. Dus met een beetje geluk vind je nog wel eens iets via Marktplaats.
Een verhuurder is blij met iemand die de moeite neemt om beleefd te bellen of mailen. Netjes z'n naam noemt ipv 'hey ik zag dat jij woning hebt'.

Iemand die dezelfde cultuur heeft en dus snapt dat je de muren heel houdt, af en toe de badkamer lucht etc. en snapt dat de keuken ook nog door een andere huurder zal worden gebruikt ipv dat de verhuurder alles mag afschrijven 'want ik betaal al zoveel huur'.

etc etc.

Het maken van kinderen kost wel veel geld daarvoor zou ik dan nog wat huurverlaging vragen. Dat was gewoon een schot voor open doel :D

Maar serieus, zoiets heeft 2 kanten ja. Puur racisme maar ook gewoon het plezier van een respectvolle klant. Lastig.
pi_193301966
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:06 schreef tstile het volgende:

[..]

Een verhuurder is blij met iemand die de moeite neemt om beleefd te bellen of mailen. Netjes z'n naam noemt ipv 'hey ik zag dat jij woning hebt'.

Iemand die dezelfde cultuur heeft en dus snapt dat je de muren heel houdt, af en toe de badkamer lucht etc. en snapt dat de keuken ook nog door een andere huurder zal worden gebruikt ipv dat de verhuurder alles mag afschrijven 'want ik betaal al zoveel huur'.

etc etc.

Het maken van kinderen kost wel veel geld daarvoor zou ik dan nog wat huurverlaging vragen. Dat was gewoon een schot voor open doel :D

Maar serieus, zoiets heeft 2 kanten ja. Puur racisme maar ook gewoon het plezier van een respectvolle klant. Lastig.
Ook buitenlanders of nederlanders met een kleurtje kunnen sociale aardige en fatsoenlijke mensen zijn
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193303335
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:56 schreef hoenders het volgende:

[..]

Dit dus, in heel veel landen is het doodnormaal een aantal jaren te delen. Ik ben nu 32 en het bevalt me nog prima.
Ik denk dat de meeste mensen gruwelen bij het idee op hun 32e als een soort eeuwige student hun woning te moeten delen. Ik word al eng bij het idee....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193303590
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen gruwelen bij het idee op hun 32e als een soort eeuwige student hun woning te moeten delen. Ik word al eng bij het idee....
En als je getrouwd bent/samenwoont? Ik snap dat je als je op je 32-ste nog als student in een studentenhuis woont en je studentikoos gedraagt, er iets niet 100% ontwikkeld is. Maar je leven/dingen delen….lijkt me an sich niet asociaal of zo.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193304307
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:18 schreef blomke het volgende:

[..]

En als je getrouwd bent/samenwoont? Ik snap dat je als je op je 32-ste nog als student in een studentenhuis woont en je studentikoos gedraagt, er iets niet 100% ontwikkeld is. Maar je leven/dingen delen….lijkt me an sich niet asociaal of zo.
Samenwonen met je partner is natuurlijk iets compleet anders. Dat doe je omdat je bij elkaar wil zijn, niet omdat je het anders niet kan betalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193305974
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen gruwelen bij het idee op hun 32e als een soort eeuwige student hun woning te moeten delen. Ik word al eng bij het idee....
Ik ken wel meerdere woningen waar afgestudeerden met een baan samenwonen. Soms worden appartementen gedeeld met 2 en een andere keer weer een dikke jaren 20 villa in een villawijk waar meerdere 25plussers wonen. Dan vind ik op je 32 woonruimte delen helemaal niet zo heel gek.
pi_193306100
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:20 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik ken wel meerdere woningen waar afgestudeerden met een baan samenwonen. Soms worden appartementen gedeeld met 2 en een andere keer weer een dikke jaren 20 villa in een villawijk waar meerdere 25plussers wonen. Dan vind ik op je 32 woonruimte delen helemaal niet zo heel gek.
Staan die mensen bij de gemeente ingeschreven als dakloos of zo? Er zijn namelijk regels over samenwonen met andere volwassenen

Ik ken zelf trouwens wel mensen die officieel dakloos zijn en dan inwonen bij ouders of hun vriend _O-
pi_193306123
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:07 schreef Coppi het volgende:

[..]

Mee eens. Ik ben ooit eens op stel een sprong voor een baan verhuisd naar de andere kant van het land. Via Marktplaats een prima appartement gevonden binnen 2 weken met een prima verhuurder. Nou ja als verhuurder was hij prima en correct, als mens was het een uitgesproken racist. Ik kreeg het appartement vooral omdat ik een in correct Nederlandse geschreven mail had geschreven. Bij de ontmoeting zei hij dat hij blij was dat er een fatsoenlijke Hollandse blanke man had gereageerd en dat ik en mijn vriendin maar Nederlandse blanke kindjes moesten gaan maken. Enfin, je gaat niet samenwonen met de man en ik heb hem later ook nooit meer gezien, terwijl het appartement meer dan prima was. Dus met een beetje geluk vind je nog wel eens iets via Marktplaats.
_O- meeste buitenlanders die ik ken gedragen zich netter dan menig Nederlander, maar het beeld dat de rotte appels onder hen zich op Marktplaats verzamelen herken ik ook _O- :D
pi_193306430
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:34 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Staan die mensen bij de gemeente ingeschreven als dakloos of zo? Er zijn namelijk regels over samenwonen met andere volwassenen

Ik ken zelf trouwens wel mensen die officieel dakloos zijn en dan inwonen bij ouders of hun vriend _O-
Officieel ingeschreven. De regels verbieden samenwonen in een appartement of villa niet. Waarom zouden ze samenwonen verbieden? Ik heb zelf ook eens met en vriendin een appartement gedeeld, prima regeling en en duur was goedkoop.
pi_193306712
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:59 schreef Coppi het volgende:

[..]

Officieel ingeschreven. De regels verbieden samenwonen in een appartement of villa niet. Waarom zouden ze samenwonen verbieden? Ik heb zelf ook eens met en vriendin een appartement gedeeld, prima regeling en en duur was goedkoop.
Er kwam eens een burenrechter langs op college die dit allemaal had uitgelegd. Of het moeten specifieke regels in een grote stad zijn geweest.
pi_193308148
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:20 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik ken wel meerdere woningen waar afgestudeerden met een baan samenwonen. Soms worden appartementen gedeeld met 2 en een andere keer weer een dikke jaren 20 villa in een villawijk waar meerdere 25plussers wonen. Dan vind ik op je 32 woonruimte delen helemaal niet zo heel gek.
Ja dat ken ik, ik heb ook een collega die dat doet. Ergens tussen de 25 en de 30. Maar ik zie dat toch meer als een upgrade van je studentenkamer dan als je "huis". Uiterlijk op je 30e zou je daar toch wel weg moeten zijn vind ik. Al begrijp ik dat dat tegenwoordig makkelijker gezegd dan gedaan is. Dus dat de noodzaak er soms is begrijp ik, maar het lijkt me verschrikkelijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193308373
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Al begrijp ik dat dat tegenwoordig makkelijker gezegd dan gedaan is. Dus dat de noodzaak er soms is begrijp ik, maar het lijkt me verschrikkelijk.
Er zijn zoveel dingen die verschrikkelijk lijken. Ik ben op m'n twintigste het ouderlijk huis uitgevlucht en toen pas gaan leven. Toch zijn er duizenden, die tot hun 25-ste en nog langer, bij moeders….

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 25-05-2020 19:26:57 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 00:30:51 #105
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193314094
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:07 schreef Coppi het volgende:

[..]

Mee eens. Ik ben ooit eens op stel een sprong voor een baan verhuisd naar de andere kant van het land. Via Marktplaats een prima appartement gevonden binnen 2 weken met een prima verhuurder. Nou ja als verhuurder was hij prima en correct, als mens was het een uitgesproken racist. Ik kreeg het appartement vooral omdat ik een in correct Nederlandse geschreven mail had geschreven. Bij de ontmoeting zei hij dat hij blij was dat er een fatsoenlijke Hollandse blanke man had gereageerd en dat ik en mijn vriendin maar Nederlandse blanke kindjes moesten gaan maken. Enfin, je gaat niet samenwonen met de man en ik heb hem later ook nooit meer gezien, terwijl het appartement meer dan prima was. Dus met een beetje geluk vind je nog wel eens iets via Marktplaats.
Als je buitenlandse tokkies als buren hebt gehad. Dan valt je rozebril van schrik af. En word je vanzelf wel racistisch. Ikzelf ben een buitenlander. En kan een blanke verhuurder best wel begrijpen. Ook wanneer ik mij begeef op andere gebieden binnen de maatschappij. Dan ik bang dat blanken vies zijn van mij dus stel ik mij inschikkelijk op. Want ik begrijp ze wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jar-Jar-Rhymes op 26-05-2020 00:47:05 ]
pi_193315990
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:19 schreef Lolita2002 het volgende:

[..]

Er kwam eens een burenrechter langs op college die dit allemaal had uitgelegd. Of het moeten specifieke regels in een grote stad zijn geweest.
Misschien waren dit specifieke regels voor sociale huur? Het zou toch vreemd zijn wanneer mensen niet mogen samenwonen?
pi_193331618
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dus dat de noodzaak er soms is begrijp ik, maar het lijkt me verschrikkelijk.
Ik denk dat het erg van je levensstijl afhangt, ik woon in het buitenland en reisde pre-corona zo'n 15 a 20 dagen per maand, als je hobbies dan ook nog buiten de deur zijn is flatsharing goed te doen.
pi_193332191
waarom lost onze overheid het woningnood probleem niet op?

veel woningen bouwen tussen 150 en 200K
veel woningen tussen 700 - 1200 huur voor middengroep.
Veel woningen 500 - 700 sociale huur.

Rutte geilt op kunstmatig schaars houden... drijft prijzen op.

Snap zelf echt niet dat mijn hok in 2015 169K koste en nu 280K... Rente was toen ook laag...


Ja Kapitalisme...
Interessant he ?
pi_193333842
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:32 schreef Zwolsboy het volgende:
waarom lost onze overheid het woningnood probleem niet op?

veel woningen bouwen tussen 150 en 200K
veel woningen tussen 700 - 1200 huur voor middengroep.
Veel woningen 500 - 700 sociale huur.

Rutte geilt op kunstmatig schaars houden... drijft prijzen op.

Snap zelf echt niet dat mijn hok in 2015 169K koste en nu 280K... Rente was toen ook laag...

Ja Kapitalisme...
De overheid maakt het bewust veel erger.

Door als verplichting te stellen dat nieuwe woningen zeer zuinig met energie moeten zijn worden de nieuwe woningen heel veel duurder.

Dus alleen binnen bereik voor doorstromers of the happy few.

En wat niet door de semi/overheid gebouwd wordt richt zich op de top 10 % van de bevolking dus grote vrijstaande huizen vanaf een ~ 500.000,-.

En bij stadsrenovatie is het vaak van twee woningen slopen 1 nieuwe van fors formaat bouwen.
* Die ook weer energiezuinig dus duur moet zijn.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193333989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:32 schreef Zwolsboy het volgende:
waarom lost onze overheid het woningnood probleem niet op?

veel woningen bouwen tussen 150 en 200K
veel woningen tussen 700 - 1200 huur voor middengroep.
Veel woningen 500 - 700 sociale huur.

Rutte geilt op kunstmatig schaars houden... drijft prijzen op.

Snap zelf echt niet dat mijn hok in 2015 169K koste en nu 280K... Rente was toen ook laag...


Ja Kapitalisme...
Een hoge huizenprijs is op papier goed voor de economie.

De kwaliteit van huizen, de grondprijs en de epc waarde verlagen de bouwkosten helaas niet.

Geen enkele politieke partij lost de woningnood op. De vvd is er tenminste wel eerlijk over, dat siert ze.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:41:15 #111
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193334396
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:32 schreef Zwolsboy het volgende:
waarom lost onze overheid het woningnood probleem niet op?

veel woningen bouwen tussen 150 en 200K
veel woningen tussen 700 - 1200 huur voor middengroep.
Veel woningen 500 - 700 sociale huur.

Rutte geilt op kunstmatig schaars houden... drijft prijzen op.

Snap zelf echt niet dat mijn hok in 2015 169K koste en nu 280K... Rente was toen ook laag...

Ja Kapitalisme...
2% meen ik? Wel heel groot verschil inderdaad! 169/280 wtf man
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:46:07 #112
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193334456
Ik stuurde nog een app berichtje naar de VVD over die huizenmarkt (was gewoon benieuwd of ze uberhaupt zouden reageren) gaven ze als reden, Corona dit Corona dat. Echt wat een grap.

Jammer dat er geen enkele fatsoenlijke oppositie partij in Nederland is met huizenmarkt als 1 van de speerpunten.

Als die zogenaamde links socialistische partijen willen alleen maar meer migratie, waardoor je die achterstand never nooit kan inhalen. En dan niet te vergeten het klimaat. Wat an sich logisch is maar match absoluut niet met het opnemen van meer gelukszoekers.
De PVV en FVD vertrouw ik voor geen meter, zit vol narcisten.

En waar kom je dan op uit?
pi_193334625
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

De overheid maakt het bewust veel erger.

Door als verplichting te stellen dat nieuwe woningen zeer zuinig met energie moeten zijn worden de nieuwe woningen heel veel duurder.

Dus alleen binnen bereik voor doorstromers of the happy few.

En wat niet door de semi/overheid gebouwd wordt richt zich op de top 10 % van de bevolking dus grote vrijstaande huizen vanaf een ~ 500.000,-.

En bij stadsrenovatie is het vaak van twee woningen slopen 1 nieuwe van fors formaat bouwen.
* Die ook weer energiezuinig dus duur moet zijn.
Zeer energiezuinig bouwen dikke onzin dat is niet duur, mijn huis een zwik zonnepanelen op het dak 100m2 oppervlakte... waarom kon dit toen wel en nu niet? Heb een a++ label 0.4 index... was nieuwbouw en het 1e deel wat van 2012 is was zelfs 149000... de grote 2 onder 1 kappers hier waren toen 250 tot 270k nu 485 tot 600k... ergens klopt er iets niet...
Interessant he ?
pi_193334759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:05 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Zeer energiezuinig bouwen dikke onzin dat is niet duur, mijn huis een zwik zonnepanelen op het dak 100m2 oppervlakte... waarom kon dit toen wel en nu niet? Heb een a++ label 0.4 index... was nieuwbouw en het 1e deel wat van 2012 is was zelfs 149000... de grote 2 onder 1 kappers hier waren toen 250 tot 270k nu 485 tot 600k... ergens klopt er iets niet...
Nou zwolsboy een warmtepomp met alles eromheen kost wel wat duiten voordat het werkt.
En je moet extreem isoleren anders is een warmtepomp niet toereikend en zullen de bewoners elektrishe kacheltjes erbij moeten gebruiken...

Nee je zit ernaast.

Wat zonnepanelen nee dat is niet toereikend voor verwarming hooguit kun je er een paar lampjes mee laten branden.
Een was draaien + centrifuge , stofzuigen oven et cetera tegelijk aanzetten op een zonnepaneel.

En dan heb je je Tesla nog niet opgeladen he.

Nope lukt niet tenzij je 500 m2 zonnepaneel per woning hebt oid.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193337688
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nou zwolsboy een warmtepomp met alles eromheen kost wel wat duiten voordat het werkt.
En je moet extreem isoleren anders is een warmtepomp niet toereikend en zullen de bewoners elektrishe kacheltjes erbij moeten gebruiken...

Nee je zit ernaast.

Wat zonnepanelen nee dat is niet toereikend voor verwarming hooguit kun je er een paar lampjes mee laten branden.
Een was draaien + centrifuge , stofzuigen oven et cetera tegelijk aanzetten op een zonnepaneel.

En dan heb je je Tesla nog niet opgeladen he.

Nope lukt niet tenzij je 500 m2 zonnepaneel per woning hebt oid.
Euhh zelfs nu worden er gewoon nieuwbouw woningen met een cv verkocht voor 300k.... waarom nu zo duur en 5 jaar terug 30% goedkoper... dat warmtepomp maakt het duurder maar geen ton...
Interessant he ?
pi_194128587
Zimmo.be:
Turnhout heel woonhuis 500 euro p/m
Antwerpen voor 700 euro p/m makkelijk een mooi appartement
Koophuis van 115m2 voor 2 ton of een meer Nederlandse prijs van 3-4 ton 200m2 en vrijstaand...

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom wonen in Nederland zo duur is. Al heb je (relatieve) uitzonderingen zoals Vlaardingen, Bergen op Zoom en heel typisch Terneuzen.
pi_194128622
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:19 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Er kwam eens een burenrechter langs op college die dit allemaal had uitgelegd. Of het moeten specifieke regels in een grote stad zijn geweest.
Er is inderdaad een regel dat er per 12(?) vierkante meter maximaal een volwassene mag wonen. En hoe dit precies gaat verschilt per woonplaats.
Helaas wordt hier vooral veel misbruik van gemaakt, je kan op internet een BRP-adres kopen.
(Ideaal voor mensen die als ze de werkelijke situatie doorgeven geen toeslagen meer krijgen. Ik ken zelf mensen die een BRP-adres hebben gekocht en intussen bij hun vriend/vriendin en hun broers, zusjes en ouders wonen)

Ook is er sinds 1 juli een regel om verkamering tegen te gaan.
pi_194128638
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:46 schreef Ciclon het volgende:
Ik stuurde nog een app berichtje naar de VVD over die huizenmarkt (was gewoon benieuwd of ze uberhaupt zouden reageren) gaven ze als reden, Corona dit Corona dat. Echt wat een grap.

Jammer dat er geen enkele fatsoenlijke oppositie partij in Nederland is met huizenmarkt als 1 van de speerpunten.

Als die zogenaamde links socialistische partijen willen alleen maar meer migratie, waardoor je die achterstand never nooit kan inhalen. En dan niet te vergeten het klimaat. Wat an sich logisch is maar match absoluut niet met het opnemen van meer gelukszoekers.
De PVV en FVD vertrouw ik voor geen meter, zit vol narcisten.

En waar kom je dan op uit?
Whahaha we worden ons eigen land uitgejaagd joh!
pi_194168727
Wanneer je in aanmerking komt voor sociale huurwoning, gelijk met je baas een parttime contract samenstellen en nadat je de woning hebt gekregen opnieuw voltijd contract tekenen.
pi_194173345
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:36 schreef Werkperd het volgende:
Wanneer je in aanmerking komt voor sociale huurwoning, gelijk met je baas een parttime contract samenstellen en nadat je de woning hebt gekregen opnieuw voltijd contract tekenen.
Dan moet je wel ergens werken waar dat kan he.
En er wordt sowieso gekeken naar je jaarinkomen van 2019. Verandert die in 2020 dan mag je meer dan 700 euro per maand gaan betalen omdat je scheefwoont zodat je zogenaamd naar een huurwoning gaat die nog duurder is.
pi_194173435
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:43 schreef Sonnyvanjou het volgende:

verandert die in 2020 dan mag je meer dan 700 euro per maand gaan betalen omdat je scheefwoont
700 euro per maand voor een 1 gezinswoning in de randstad is een koopje. Op de vrije markt mag je al snel het dubbele aftikken
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_194173562
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:48 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

700 euro per maand voor een 1 gezinswoning in de randstad is een koopje. Op de vrije markt mag je al snel het dubbele aftikken
Laten we bij het begin beginnen: kom je wel in die woning? Op tijd met je “oude” jaarinkomen?

Ik zie hier veel loting maar ook dat er veel toegewezen wordt middels bemiddeling

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2020 10:59:47 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')