abonnement Unibet Coolblue
pi_193200467
Quiz psychologisch functioneren - soort van Hoe Gek Is NL idee

Hoeveel scoor jij?? Welke heb je het meeste?
Wil iemand die dit leest het maken?

1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
A. Helemaal
B. Grotendeels
C Niet zo goed
D Helemaal niet.

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
A. Helemaal niet
B. Een beetje
C. Best wel
D. Heel erg

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
A. Ik bruis van de energie
B. Mijn energieniveau is niet top, maar ik kan wel de meeste dingen doen die ik wil.
C. Meestal ben ik moe
D Iedere dag of veel dagen een burnout gevoel.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
A. Fantastisch
B. Wel goed
C. Slecht
D. Waardeloos

5. Ben je vaak boos?
A. Nee, bijna nooit
B.Meestal ben ik rustig maar heel af en toe boos
C. Ja
D. Ja, in extreme mate

6. Ben je verward?
A. Nee
B. Meestal niet
C. Ja
D. Ja, heel erg

7. Ben je achterdochtig?
A. Nee, nooit.
B. Soms
C. Ja, maar ik heb er geen last van
D. Ja, en ik heb er last van

8. Waar ben jij bang voor?
A. Voor (bijna) niks
B. Voor een paar dingen die ook als eng worden beschouwd door de meesten. Of ik ben wel bang maar ik overwin mijn angsten vaak
C. Ik ben voor bijna alles bang maar de angst wordt niet minder door confrontatie
D. Ik ben zo bang dat ik last heb van paniekaanvallen en niet (goed) meer kan functioneren

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
A. Uitstekend
B. Over het algemeen goed
C. Beneden gemiddeld
D. Hopeloos.

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
A. Nee, nooit
B. Over het algemeen niet
C. Ja af en toe
D. Ja vaak

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A. Vrolijk en zorgeloos.
B. Ik voel me gewoon ok
C. Ik word dan bang dat er iets niet klopt
D. Ik krijg grandioze ideeën die ik niet goed kan uitvoeren en ik maak achteraf gezien roekeloze beslissingen

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
A. Heel erg.
B. Grotendeels
C. Niet echt.
D. Totaal niet

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
A. Nee
B. Nee alleen verschillende ego states
C. Ja maar ik besef nog wel dat ik ze zelf heb bedacht
D. Ja ik ben meerdere personen

wat wil je met deze quiz?
Weten hoe mensen op Fok zich gemiddeld voelen, omdat HoeGekIsNL nooit meer met resultaat is gekomen :? En dat vind ik heel slecht voor de samenleving.

Gaat dit topic weer eens over jezelf?
Ja, net zoals iedere post een mening van iemand zelf is en geen objectief gegeven.

Zoek hulp
Al gedaan en er was uitgekomen uit heel veel onderzoek dat ik zelf psychologisch gezien normaal ben dus deze vlieger van dooddoeners gaat bij mij niet op

[ Bericht 8% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-05-2020 00:45:13 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 19 mei 2020 @ 04:59:17 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193200886
1. B
2. B
3. A
4. A
5. A
6. A
7. A
8. B
9. A
10. A
11. A

Je moet eens ophouden met jezelf te spiegelen aan anderen. Gezien de keuzemogelijkheden weet je best hoe een gelukkig mens zich voelt, omdat je perfect in staat bent om dat te beredeneren. Nu nog uitzoeken waarom jij blijft kampen met een laag zelfbeeld (dan kun je ook je beredeneerde wereldbeelden een beetje loslaten, die staan bijv. het aangaan van een gezonde relatie in de weg). De enige manier om gelukkiger te worden, is om aan zelfreflectie te doen. Kijken naar anderen maakt alleen maar ongelukkig.
Resistance is futile.
pi_193201217
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:23:10 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193201854
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 02:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Quiz psychologisch functioneren - soort van Hoe Gek Is NL idee

Hoeveel scoor jij?? Welke heb je het meeste?
Wil iemand die dit leest het maken?

1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
B/C

2. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
B.

3. Hoe voel jij je meestal op een dag?
B/C

4. Ben je vaak boos?
B/C

5. Ben je verward?
A/B

6. Ben je achterdochtig?
B

7. Waar ben jij bang voor?
B.

8. Zijn je sociale vaardigheden goed?
B.

9. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
B.

10. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A/B

11. Hoe erg ben jij "geaard"?
A/B

wat wil je met deze quiz?
Weten hoe mensen op Fok zich gemiddeld voelen, omdat HoeGekIsNL nooit meer met resultaat is gekomen :? En dat vind ik heel slecht voor de samenleving.

Gaat dit topic weer eens over jezelf?
Ja, net zoals iedere post een mening van iemand zelf is en geen objectief gegeven.

Zoek hulp
Al gedaan en er was uitgekomen uit heel veel onderzoek dat ik zelf psychologisch gezien normaal ben dus deze vlieger van dooddoeners gaat bij mij niet op
Ben ik nu Gek?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:24:44 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193201866
Ik ga dat toch niet (serieus) invullen en hier neerzetten. Ik ben daar gek.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 08:37:18 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193201999
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 08:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga dat toch niet (serieus) invullen en hier neerzetten. Ik ben daar gek.
Ja, maar hier ook :P

On-topic. Ik vind de vragen wat raar. Daarbij voel ik me, met uitzondering van heel af en toe, prima, daar heb ik geen vragenlijst voor nodig. Wat ik niet snap is dat je wil weten hoe mensen op FOK! zichzelf gemiddeld voelen, maar het topic gaat wel over jezelf? Wat?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193202279
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 04:59 schreef Seven. het volgende:

Je moet eens ophouden met jezelf te spiegelen aan anderen. Gezien de keuzemogelijkheden weet je best hoe een gelukkig mens zich voelt, omdat je perfect in staat bent om dat te beredeneren. Nu nog uitzoeken waarom jij blijft kampen met een laag zelfbeeld (dan kun je ook je beredeneerde wereldbeelden een beetje loslaten, die staan bijv. het aangaan van een gezonde relatie in de weg). De enige manier om gelukkiger te worden, is om aan zelfreflectie te doen. Kijken naar anderen maakt alleen maar ongelukkig.
Dit.

Verder geen behoefte om mij te laten gebruiken als een soort laboratoriumrat door deze TS.
Daar heeft ze al genoeg andere topics voor geopend.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193202662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 06:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
als je het niet geloofd stap je maar uit!

ot:

11x D
Ich hock in meinem Bonker
pi_193202684
Veel mogelijke antwoorden zijn nogal specifiek (waarschijnlijk idd toegespitst op de curieuze belevingswereld van TS) en dekken daardoor de lading niet echt goed.
pi_193203659
Ik zet alles op C.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193203820
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 04:59 schreef Seven. het volgende:
1. B
2. B
3. A
4. A
5. A
6. A
7. A
8. B
9. A
10. A
11. A

Je moet eens ophouden met jezelf te spiegelen aan anderen. Gezien de keuzemogelijkheden weet je best hoe een gelukkig mens zich voelt, omdat je perfect in staat bent om dat te beredeneren. Nu nog uitzoeken waarom jij blijft kampen met een laag zelfbeeld (dan kun je ook je beredeneerde wereldbeelden een beetje loslaten, die staan bijv. het aangaan van een gezonde relatie in de weg). De enige manier om gelukkiger te worden, is om aan zelfreflectie te doen. Kijken naar anderen maakt alleen maar ongelukkig.
Bedankt voor het beantwoorden, maar ik wist dat dus niet. Ik dacht dat a meer een soort ideaalbeeld was dat nauwelijks in de werkelijkheid voorkwam. Het verbaast mij echt dat jij dit zoveel hebt. Geeft me weer wat hoop over wat normaal is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 06:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Ok. :s)

quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 08:23 schreef Cue_ het volgende:
Ben ik nu Gek?
Nee je bent niet gek. Gek vind ik een veel te vaag woord dat niks betekent behalve dat sommigen het raar vinden wat ook weinig betekent maar ja dat terzijde.
Maar je hebt wel veel B wat je kennelik nog niet optimaal maakt (omdat A wel kan dus) tenzij je gewoon tevreden bent met optie B.
En optie C zou ik zelf ook bij de meeste vragen hebben gekozen en ben over het algemeen redelijk tevreden met mijn leven in vergelijking met zieke mensen of die uit ontwikkelingslanden. Maar qua functioneren is het vaak waardeloos, daar voel ik me wel schuldig over. Weet niet of jij dat ook hebt. Bedankt voor het beantwoorden.
En ik probeer dat te manipuleren met supplementen omdat als men je normaal vindt dat de enige oplossing nog is. Maar dat is gewoon maar wat gokken op basis van pubmed enz dus dat is ook gewoon eng.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 08:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga dat toch niet (serieus) invullen en hier neerzetten. Ik ben daar gek.
Hoezo, zijn er mensen die je kent die dit lezen en weten dat jij Lienekien bent? Maar ja ach dat moet je zelf weten

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 08:37 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, maar hier ook :P

On-topic. Ik vind de vragen wat raar. Daarbij voel ik me, met uitzondering van heel af en toe, prima, daar heb ik geen vragenlijst voor nodig. Wat ik niet snap is dat je wil weten hoe mensen op FOK! zichzelf gemiddeld voelen, maar het topic gaat wel over jezelf? Wat?
Oke dat is mooi. Gelukkig dat dit kan. Zoals gezegd geeft me weer hoop. Dat laatste was meer zo van inb4. Ik weet al dat men deze vraag waarschijnlijk gaat stellen omdat ze aannemen dat ieder topic over mij gaat om het in diskrediet te brengen zoals men zo vaak doet dus beantwoord ik die al vast,

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dit.

Verder geen behoefte om mij te laten gebruiken als een soort laboratoriumrat door deze TS.
Daar heeft ze al genoeg andere topics voor geopend.
Ja maar die vorige waren mislukt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:31 schreef Blaadjes het volgende:
als je het niet geloofd stap je maar uit!

ot:

11x D
Geloof ik niet, maar ok. :P Zou kunnen

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Veel mogelijke antwoorden zijn nogal specifiek (waarschijnlijk idd toegespitst op de curieuze belevingswereld van TS) en dekken daardoor de lading niet echt goed.
Ja daarom schreef ik ook veel of erbij. Zo van of je hebt het 1 of het ander. Maar wat dekt de lading dan niet goed? Bedankt voor de tip maar jij bent nu juist niet specifiek genoeg zodat ik het niet aan kan passen. Ik dacht dat ik alle mogelijkheden er wel bij had gezet.

quote:
11s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:52 schreef Morrigan het volgende:
Ik zet alles op C.
Bedankt voor het beantwoorden. Ben je daar blij mee? Of wil je het veranderen?

[ Bericht 11% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 19-05-2020 12:00:56 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:09:23 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193203883
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]

Hoezo, zijn er mensen die je kent die dit lezen en weten dat jij Lienekien bent? Maar ja ach dat moet je zelf weten
[..]

Ik heb er helemaal geen behoefte aan om hier op dit forum mijn diepste zielenroerselen prijs te geven. Dat kan ook gewoon nog.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193203905
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:09 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb er helemaal geen behoefte aan om hier op dit forum mijn diepste zielenroerselen prijs te geven. Dat kan ook gewoon nog.
Ik snap dat wel vanuit een oogpunt van privacy ja. Misschien zijn sommigen zoals ik te ver heen dat dit niet meer boeit.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193203992
Dit zijn natuurlijk geen gevalideerde vragen.
Ik schat 50% A, 30% B, 20% C
pi_193204397
Voornamelijk A, hier en daar een B.
pi_193205094
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja daarom schreef ik ook veel of erbij. Zo van of je hebt het 1 of het ander. Maar wat dekt de lading dan niet goed? Bedankt voor de tip maar jij bent nu juist niet specifiek genoeg zodat ik het niet aan kan passen. Ik dacht dat ik alle mogelijkheden er wel bij had gezet.
[..]

Juist doordat je zoveel invult voor andere mensen krijg je niet geheel kloppende antwoorden. Laten we bijvoorbeeld vraag 3 nemen, waarom is dat niet gewoon:

A Fantastisch
B Goed
C Matig
D Slecht

Door die hele uitleg die je achter die subjectieve begrippen zet, dwing je mensen woorden in de mond te nemen. Beter hou je het zo kort mogelijk en vraag je om een nadere toelichting indien gewenst.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:54:54 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193205143
Nu je weet dat voornamelijk A antwoorden geen utopie is.. heb je überhaupt nog stilgestaan bij het 2e deel van mijn post over niet spiegelen aan anderen maar op zoek naar de bron van jouw lage zelfbeeld? Of weet je al waar dat vandaan komt?

Ik denk trouwens dat Lien bijna alles oprecht met A kan beantwoorden, als ze zin zou hebben om haar diepste zielenroerselen te delen.
Resistance is futile.
pi_193205162
Matige quiz bij vraag 1 kan je de volledige controle hebben en nog steeds de irrationele angst hebben deze te verliezen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193205824
Het lijkt wel een soort signaleringsplan.
Zo van, scoor je op twee of meer onderdelen C of D, neem dan contact op met je hulpverlener.
pi_193207019
Wie of wat is HoegekisNL ?

In het algemeen voel ik mij wel gebalanceerd. Ik merk wel dat dat sterk afhangt van mijn omgeving (geen idee in hoeverre dat normaal of abnormaal is). Een omgeving met giftige mensen brengt mij snel uit balans en levert naast angst, ook lichamelijke klachten op.
pi_193208880
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit.

Verder geen behoefte om mij te laten gebruiken als een soort laboratoriumrat door deze TS.
Welkom in de wereld van de psychische hulpverlening. Daar krijg je sowieso van dit soort vragen maar dan 1000x zoveel en dan gesteld in Jip en Janneke taal.

Ik meende eerst dat TS deze vragen letterlijk overnam van een psychologie tijdschrift. Maar als zij deze vragen + meerkeuzemogelijkheden zelf opgezet heeft, dan vind ik dat zij het goed heeft gedaan.

Bijvoorbeeld de vraag of je genoeg energie en zelfdiscipline hebt om jouw dagelijkse taken en verantwoordelijkheden te kunnen verrichten.

Ik heb zelf ook mijn issues waar ik mee worstel en waar ik niet uitkom. De 'hulp' die ik tot nu toe heb gekregen, is vooral tegeltjeswijsheid die door 99% van alle mensen dogmatisch wordt aangenomen voor waarheid en vervolgens dringen ze je op om daar ook in te gaan geloven. Of het daadwerkelijk aansluit op de betreffende situatie of überhaupt de realiteit en iets gaat verbeteren, daar denkt men niet eens over na. Adviezen komen vaak neer op "je moet positief denken en van jezelf houden". Er is zelden oprechte betrokkenheid. Eigenlijk is het gewoon een verkapte boodschap dat je jouw bek moet houden, mooi weer moet spelen naar iedereen en moet doen wat iedereen doet. Maar mensen durven zoiets niet rechtstreeks te zeggen.
pi_193210064
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:23 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van de psychische hulpverlening. Daar krijg je sowieso van dit soort vragen maar dan 1000x zoveel en dan gesteld in Jip en Janneke taal.

Ik meende eerst dat TS deze vragen letterlijk overnam van een psychologie tijdschrift. Maar als zij deze vragen + meerkeuzemogelijkheden zelf opgezet heeft, dan vind ik dat zij het goed heeft gedaan.

Bijvoorbeeld de vraag of je genoeg energie en zelfdiscipline hebt om jouw dagelijkse taken en verantwoordelijkheden te kunnen verrichten.

Ik heb zelf ook mijn issues waar ik mee worstel en waar ik niet uitkom. De 'hulp' die ik tot nu toe heb gekregen, is vooral tegeltjeswijsheid die door 99% van alle mensen dogmatisch wordt aangenomen voor waarheid en vervolgens dringen ze je op om daar ook in te gaan geloven. Of het daadwerkelijk aansluit op de betreffende situatie of überhaupt de realiteit en iets gaat verbeteren, daar denkt men niet eens over na. Adviezen komen vaak neer op "je moet positief denken en van jezelf houden". Er is zelden oprechte betrokkenheid. Eigenlijk is het gewoon een verkapte boodschap dat je jouw bek moet houden, mooi weer moet spelen naar iedereen en moet doen wat iedereen doet. Maar mensen durven zoiets niet rechtstreeks te zeggen.
Ik ken de wereld van de psychische hulpverlening wel zo’n beetje.
En dan heb je vragenlijsten nodig om een diagnose te stellen. Niks mis mee.
Maar dat vind ik heel wat anders dan online een bij elkaar geraapte, soms suggestieve vragenlijst van onduidelijke oorsprong te beantwoorden. En daarmee voer bieden voor conclusies van een user op basis van die vragen gaat trekken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193217659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dit zijn natuurlijk geen gevalideerde vragen.
Ik schat 50% A, 30% B, 20% C
Heb je een tip hoe ik het gevalideerder kan krijgen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:56 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Voornamelijk A, hier en daar een B.
Dat is fijn dat vind ik hoopgevend

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Juist doordat je zoveel invult voor andere mensen krijg je niet geheel kloppende antwoorden. Laten we bijvoorbeeld vraag 3 nemen, waarom is dat niet gewoon:

A Fantastisch
B Goed
C Matig
D Slecht

Door die hele uitleg die je achter die subjectieve begrippen zet, dwing je mensen woorden in de mond te nemen. Beter hou je het zo kort mogelijk en vraag je om een nadere toelichting indien gewenst.
Ik heb het veranderd. Ik vind het nu vrij nietszeggend zonder concrete voorbeelden maar misschien lijkt dat maar zo

quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:54 schreef Seven. het volgende:
Nu je weet dat voornamelijk A antwoorden geen utopie is.. heb je überhaupt nog stilgestaan bij het 2e deel van mijn post over niet spiegelen aan anderen maar op zoek naar de bron van jouw lage zelfbeeld? Of weet je al waar dat vandaan komt?

Ik denk trouwens dat Lien bijna alles oprecht met A kan beantwoorden, als ze zin zou hebben om haar diepste zielenroerselen te delen.
Ja ik weet waardoor dat komt en ik werk er iedere dag aan om het te verbeteren.
Oke bedankt ^O^

quote:
16s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Matige quiz bij vraag 1 kan je de volledige controle hebben en nog steeds de irrationele angst hebben deze te verliezen.
Ik pas het aan

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het lijkt wel een soort signaleringsplan.
Zo van, scoor je op twee of meer onderdelen C of D, neem dan contact op met je hulpverlener.
Bij D heeft dat misschien zin. Bij C niet weet ik uit ervaring.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 15:18 schreef 01100101 het volgende:
Wie of wat is HoegekisNL ?

In het algemeen voel ik mij wel gebalanceerd. Ik merk wel dat dat sterk afhangt van mijn omgeving (geen idee in hoeverre dat normaal of abnormaal is). Een omgeving met giftige mensen brengt mij snel uit balans en levert naast angst, ook lichamelijke klachten op.
https://www.hoegekis.nl/wie-zijn-wij
https://en.m.wikipedia.org/wiki/HowNutsAreTheDutch

Ik denk dat de meeste mensen dat laatste wel als teken van psychologische zwakte zien omdat ze vinden dat je je emoties zelf altijd moet kunnen aanpassen door je gedachten
Maar niemand kan alle emoties weg redeneren. Dat bestaat volgens mij niet. Of diegene is een robot

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:23 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Welkom in de wereld van de psychische hulpverlening. Daar krijg je sowieso van dit soort vragen maar dan 1000x zoveel en dan gesteld in Jip en Janneke taal.

Ik meende eerst dat TS deze vragen letterlijk overnam van een psychologie tijdschrift. Maar als zij deze vragen + meerkeuzemogelijkheden zelf opgezet heeft, dan vind ik dat zij het goed heeft gedaan.

Bijvoorbeeld de vraag of je genoeg energie en zelfdiscipline hebt om jouw dagelijkse taken en verantwoordelijkheden te kunnen verrichten.

Ik heb zelf ook mijn issues waar ik mee worstel en waar ik niet uitkom. De 'hulp' die ik tot nu toe heb gekregen, is vooral tegeltjeswijsheid die door 99% van alle mensen dogmatisch wordt aangenomen voor waarheid en vervolgens dringen ze je op om daar ook in te gaan geloven. Of het daadwerkelijk aansluit op de betreffende situatie of überhaupt de realiteit en iets gaat verbeteren, daar denkt men niet eens over na. Adviezen komen vaak neer op "je moet positief denken en van jezelf houden". Er is zelden oprechte betrokkenheid. Eigenlijk is het gewoon een verkapte boodschap dat je jouw bek moet houden, mooi weer moet spelen naar iedereen en moet doen wat iedereen doet. Maar mensen durven zoiets niet rechtstreeks te zeggen.
Dank je O+ nee ik heb de vragen inderdaad zelf verzonnen.
Ja dat stoort mij dus idd dat mensen ervoor hebben gestudeerd maar alsnog dingen niet toetsen aan de werkelijkheidheid en allerlei aannames doen. En dat hun adviezen in bijv. Groepstherapie zo ontzettend algemeen zijn. Niet alleen voor de stoornis, dat is natuurlijk logisch bij groepstherapie, maar ook uberhaupt dat het advies net zo goed aan mensen zonder psychologische stoornis had kunnen worden gegeven omdat het feit dat de deelnemers een psychologische stoornis hebben weinig verandert aan de essentie van het lesmateriaal. Je zou het zo kunnen kopieren naar mensen zonder stoornis en niemand zou het merken denk ik.
Ik krijg kritiek als ik schrijf dat ik het niet vind kunnen als behandelaars hun informatie over psychische problemen tijdens afspraken van wikipedia of google moeten halen. Ik vraag me gewoon echt wat voor eisen men aan de werkwijze van psychologen stelt. Want op mij komt het gewoon over als geen enkele, terwijl er door de samenleving aan clienten wel hele hoge eisen wordt gesteld aan hun deelname aan psychologische behandeling.
Die dan uiteindelijk bestaat uit een herhaling van wat men op dit forum al zegt: gezond eten, goed slapen, bewegen, ontspanningsoefeningen bla bla. Ik heb niets nieuws gehoord . Het werd wel op een leuke manier gebracht dat wel.
Dat laatste kunnen psychologen die ervoor betaalt worden niet eens zeggen zonder dat ze ontslagen worden haha. Maar soms heb ik het gevoel dat ze het wel bedoelen ja.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik ken de wereld van de psychische hulpverlening wel zo’n beetje.
En dan heb je vragenlijsten nodig om een diagnose te stellen. Niks mis mee.
Maar dat vind ik heel wat anders dan online een bij elkaar geraapte, soms suggestieve vragenlijst van onduidelijke oorsprong te beantwoorden. En daarmee voer bieden voor conclusies van een user op basis van die vragen gaat trekken.
Die diagnoses, dat trekt Hoe Gek is NL juist in twijfel.
Wat denk je dat ik voor conclusies ga trekken uit de antwoorden dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-05-2020 01:43:07 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 20 mei 2020 @ 00:38:11 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193217745
Op basis van je post krijg ik de indruk dat je de professionele geestelijke gezondheidszorg hierbij niet inschakelt, een keuze die je ongetwijfeld tot in detail beredeneerd hebt en alle respect voor zo'n keuze. Maar nu wel pure nieuwsgierigheid, wat doe je dan om gelukkiger te worden, TS?
Resistance is futile.
  woensdag 20 mei 2020 @ 00:41:31 #25
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193217777
Ik ben meestal Galadriel in quizjes, telt dat ook.
  woensdag 20 mei 2020 @ 00:57:12 #26
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193217877
C, B, B, B, B, B, C, B, B, C, B, B, B

[ Bericht 21% gewijzigd door CoolGuy op 20-05-2020 10:43:59 (Laat dat soort toevoegingen achterwege.) ]
pi_193217887
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:38 schreef Seven. het volgende:
Op basis van je post krijg ik de indruk dat je de professionele geestelijke gezondheidszorg hierbij niet inschakelt, een keuze die je ongetwijfeld tot in detail beredeneerd hebt en alle respect voor zo'n keuze. Maar nu wel pure nieuwsgierigheid, wat doe je dan om gelukkiger te worden, TS?
Ik maak iedere dag andere opdrachten (nu bijv uit RET boek) en lees iedere dag uit een studieboek op mijn eigen niveau (omdat ik volgens psychologen dus heel erg achter loop op anderen). Vandaag dat laatste alleen helaas niet, had ik geen tijd voor omdat ik deze reacties beantwoordde.

quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:41 schreef Stray_cat het volgende:
Ik ben meestal Galadriel in quizjes, telt dat ook.
Ja, dan zou ik dat ook laten staan als ik jou was ja, is leuker dan de uitslag van deze quiz :P

quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:57 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:


C, B, B, B, B, B, C, B, B, C
8)7 Bedankt voor het beantwoorden, voor een incel lijk je nog best gelukkig op die C's na dan of heb ik dat mis

[ Bericht 10% gewijzigd door CoolGuy op 20-05-2020 10:44:16 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 20 mei 2020 @ 01:02:57 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193217909
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:57 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

C, B, B, B, B, B, C, B, B, C
Ja, geen enkele vrouw kan ooit voldoen aan jouw eisen natuurlijk :*

[ Bericht 8% gewijzigd door CoolGuy op 20-05-2020 10:44:31 ]
Resistance is futile.
  woensdag 20 mei 2020 @ 01:05:23 #29
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193217922
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Ja, dan zou ik dat ook laten staan als ik jou was ja, is leuker dan de uitslag van deze quiz :P
[..]

Soms ook Gollum :o
  woensdag 20 mei 2020 @ 01:06:32 #30
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193217933
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

8)7 Bedankt voor het beantwoorden, voor een incel lijk je nog best gelukkig op die C's na dan of heb ik dat mis
Hoezo is dat slecht dan ofzo.
pi_193217961
quote:
12s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:05 schreef Stray_cat het volgende:

Soms ook Gollum :o
:D hoe kun je nou zo'n uitslag krijgen? _O- Vast een complete random quiz


quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:06 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Hoezo is dat slecht dan ofzo.
Nee, juist goed.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:08 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:



[ Bericht 7% gewijzigd door CoolGuy op 20-05-2020 10:45:06 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193217984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 06:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.
Sowieso dit. Daarbij is het nogal raar om te toetsen hoe anderen over je denken mbv vragen over jouw eigen gevoel tav je handelen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 01:20:26 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193218003
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik maak iedere dag andere opdrachten (nu bijv uit RET boek) en lees iedere dag uit een studieboek op mijn eigen niveau (omdat ik volgens psychologen dus heel erg achter loop op anderen). Vandaag dat laatste alleen helaas niet, had ik geen tijd voor omdat ik deze reacties beantwoordde.

Ik heb persoonlijk niet zoveel met zelfhulpboeken maar dat RET boek lijkt me best nuttig voor velen eigenlijk.

Wat ik wel eens zie gebeuren op fok is dat je vastloopt in je analyse, dan lijkt het alsof je niet meer zo effectief verbanden kunt leggen. Soms wordt het dan onsamenhangend. Als het RET boek jou helpt om makkelijker tot de kern te komen, dan is dat heel goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
  woensdag 20 mei 2020 @ 01:20:49 #34
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193218006
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

:D hoe kun je nou zo'n uitslag krijgen? _O- Vast een complete random quiz

Lachen toch, lachen is gezond, gezonder dan al die andere testjes :P
pi_193218180
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:14 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Dan volg ik je niet meer. Maar ik ben vast niet de enige hier.
Je probeert het volgens mij niet eens. :D

quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
Sowieso dit. Daarbij is het nogal raar om te toetsen hoe anderen over je denken mbv vragen over jouw eigen gevoel tav je handelen.
Oh, ik dacht dat hij dat over zichzelf schreef.
Zo niet: nogal raar om dat mij te verwijten, als ik het oordeel van degenen die mij onderzocht hebben gewoon overneem. Want daarop zul je vast wel niet zulke kritiek hebben of wel?
En dat laatste is gewoon verzonnen, prima als jij iets over mij wilt verzinnen maar het klopt niet met mijn idee erachter. Ik wilde met deze quiz net zoals HoeGekISNL een referentiekader creeren voor psycholigische problemen omdat dit er niet is.
Dat het over mij gaat schreef ik erbij omdat inhet verleden men dat heeft aangegrepen om mij af te zeiken "gaat het topic weer over jezelf" "je hebt hulp nodig hier advies maar je neemt het niet aan" enz. Terwijl ik er alleen maar mee wil zeggen, ja natuurlijk gaat dit over mij want het komt uit mijn gedachten omdat mensen niet iets kunnen plaatsen wat uit andermans hoofd komt. Maar dat betekent nog niet dat mijn post ineens niet meer gaat over wat er letterlijk staat maar het een soort schreeuw om hulp is ofzo. Omdat echt bijna elke post van mij in het verleden zonder aanleiding zo werd geinterpreteerd. Dus ben heel blij dat dit hier ten minste niet het geval is.

quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:20 schreef Seven. het volgende:
Ik heb persoonlijk niet zoveel met zelfhulpboeken maar dat RET boek lijkt me best nuttig voor velen eigenlijk.

Wat ik wel eens zie gebeuren op fok is dat je vastloopt in je analyse, dan lijkt het alsof je niet meer zo effectief verbanden kunt leggen. Soms wordt het dan onsamenhangend. Als het RET boek jou helpt om makkelijker tot de kern te komen, dan is dat heel goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt maar daarvoor heeft RET geen methode volgens mij. Het gaat meer om irrationele denkwijzen af te leren. En dan wel te bedenken wat de kern daarvan is. Wat voor verbanden bedoel je precies?
Ik vroeg mij al af of je er iets voor had moeten doen dat je je vaak zo goed voelt en het is wel inspirerend om te lezen dat zulke kleine veranderingen die je zelf doet toch een groot verschil kunnen maken.

quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:20 schreef Stray_cat het volgende:

Lachen toch, lachen is gezond, gezonder dan al die andere testjes :P
Nou ja maak je eigen topic met die zou ik zeggen! Vroeger had je die veel op Livejournal, was wel lachen idd

quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:24 schreef Seven. het volgende:

Sterke comeback hoor ^O^ :')
[..]



[ Bericht 1% gewijzigd door CoolGuy op 20-05-2020 10:45:57 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 20 mei 2020 @ 02:22:47 #36
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193218198
Allemaal vrouwen met een kruisje hier ongelooflijk. Allemaal damaged goods so to speak. Moeilijke mensen. Wat heb ik Seven ooit aangedaan werkelijk?

Ben benieuwd.

[ Bericht 6% gewijzigd door CoolGuy op 20-05-2020 10:46:10 ]
pi_193218242
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 02:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Knip
Ik leg het een beetje gebrekkig uit denk ik, want ik bedoel ook niet jou persoonlijk. Mijn probleem met deze vragen is dat ze bedacht zijn door persoon A. Persoon A heeft een gedachte achter die vraag zitten, maar vraagt naar de gewaarwording van persoon B. Persoon B heeft niet perse dezelfde maatstaven of perceptie als persoon A. Het antwoord is voor persoon A dus niet zo relevant, want de motivatie ontbreekt.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2020 02:43:40 ]
  woensdag 20 mei 2020 @ 05:28:50 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193218663
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 02:22 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Allemaal vrouwen met een kruisje hier ongelooflijk. Allemaal damaged goods so to speak. Moeilijke mensen. Wat heb ik Seven ooit aangedaan werkelijk?

Ben benieuwd.
Was het vorige week of die week ervoor? Je hebt in een discussie die je niet kon winnen, mijn foto gepost en daarbij gezet dat ik beneden gemiddeld ben qua uiterlijk. Prima, ben ik met je eens en ik hoef ook niet een lekker wijf te zijn, maar dat betekent ook dat ik mijn mening niet meer in cadeauverpakking aanbied. Vervolgens beweer je ook hier weer dat een vrouw niet goed genoeg zou zijn voor jou, terwijl helemaal niemand jou moet omdat je gewoon een heel naar karakter hebt.

Ik ervaar jouw mening over mij in deze persoonlijk als een opluchting want ik zou het pas met je doen als ik bewusteloos ben, maar ten opzichte van TS vind ik dat je gewoon je kop moet houden. Zij verdient sowieso betere mannen dan jij, en bovendien streeft ze geen relatie na omdat zij ziet dat ze daarvoor nog teveel overhoop ligt met zichzelf. Ze is geen femcel, maar ze heeft net als jij een verstoord beeld van relaties en het andere geslacht. Wat zij niet doet is eindeloos jammeren wat haar wel niet wordt aangedaan, ze ziet zichzelf niet als slachtoffer. En dat is wat maakt dat TS te goed is voor jou.
Resistance is futile.
  woensdag 20 mei 2020 @ 05:49:06 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193218737
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 02:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Bedankt maar daarvoor heeft RET geen methode volgens mij. Het gaat meer om irrationele denkwijzen af te leren. En dan wel te bedenken wat de kern daarvan is. Wat voor verbanden bedoel je precies?
Ik vroeg mij al af of je er iets voor had moeten doen dat je je vaak zo goed voelt en het is wel inspirerend om te lezen dat zulke kleine veranderingen die je zelf doet toch een groot verschil kunnen maken.
Dat topic waarin je voorlegde of relaties niet succesvoller kunnen zijn als je van tevoren je wensenlijstje door kunt geven en een beide partners gedragen zich als zodanig. Dat vond ik wel een goed voorbeeld van iets waar je duidelijk aan het beredeneren was geslagen, en een plaatje in je hoofd had gecreëerd wat wel zou kunnen werken voor jou. Je hebt daar verbanden gelegd tussen afspraken maken van tevoren, om een relatie te laten slagen. Dat kun je, vanuit jouw ervaring, voorkomen dat beide partners teleurgesteld worden.

Wat hierin anders is dan de mening van andere fokkers, is jouw eigen ervaring. Jij hebt mogelijk ervaren dat jezelf zijn in relaties leidt tot pijn en afwijzing.

Mijn emoties doorgronden dmv de 'wat is nou echt je probleem'-vraag te stellen is wat mij wel het laatste stukje zelfreflectie heeft gegeven want ineens zie je patronen. Ik reageer zo als emotie a wordt aangeboord. Dat wordt dan 'hoe kan ik beter reageren' en 'hoe zie ik het aankomen'. Je gaat dan op rationele basis situaties voorkomen. En dat is controle over je gemoedstoestand, en controle over je leven.
Resistance is futile.
pi_193220391
1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
A. Helemaal

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
A. Helemaal niet

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
B. Mijn energieniveau is niet top, maar ik kan wel de meeste dingen doen die ik wil.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
B. Goed

5. Ben je vaak boos?
B.Meestal ben ik rustig maar heel af en toe boos

6. Ben je verward?
A. Nee

7. Ben je achterdochtig?
B. Soms

8. Waar ben jij bang voor?
B. Voor een paar dingen die ook als eng worden beschouwd door de meesten. Of ik ben wel bang maar ik overwin mijn angsten vaak

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
B. Over het algemeen goed

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
B. Over het algemeen niet

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
B. Ik voel me gewoon ok

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
B. Grotendeels

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
A. Nee
pi_193220405
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

https://www.hoegekis.nl/wie-zijn-wij
https://en.m.wikipedia.org/wiki/HowNutsAreTheDutch

Ik denk dat de meeste mensen dat laatste wel als teken van psychologische zwakte zien omdat ze vinden dat je je emoties zelf altijd moet kunnen aanpassen door je gedachten
Maar niemand kan alle emoties weg redeneren. Dat bestaat volgens mij niet. Of diegene is een robot

Bedankt voor de link.

Volgens mij is het onmogelijk om altijd in controle te zijn over je emoties in alle omstandigheden. Het gaat er denk ik meer om hoe je met nasleep van een nare ervaring omgaat. Heelt de tijd de wond of blijf je na jaren nog steeds dagelijks met deze gebeurtenis bezig. Ik heb de afgelopen jaren best bewogen momenten gehad om het zo te zeggen, wellicht is dat ook de reden waarom ik zo slecht op een giftige omgeving reageer, maar ik merk wel dat ik er sterker uitkom en vooral met het nu bezig ben. En met het verstrijken van de jaren ga je meer relativeren, wat ook wel rust geeft. :P

quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 02:22 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Allemaal vrouwen met een kruisje hier ongelooflijk. Allemaal damaged goods so to speak. Moeilijke mensen. Wat heb ik Seven ooit aangedaan werkelijk?

Ben benieuwd.
Jij kijkt wat teveel naar de fantasiewereld die de Belle Delphine's op Instragram proberen te verkopen. Er loopt geen enkel mens rond op deze planeet zonder krasjes op de ziel. Zelfs die gewilde Instagram-meisjes hebben ook dingen die minder leven gaan in hun leven, alleen laten ze hun slechte ervaringen met het leven niet zien op social media. Wat jij zoekt is een opblaaspop, die nooit emoties toont of weerwoord geeft, geen vervelende dingen in het leven heeft meegemaakt en vooral geen grammetje vet teveel op haar lijf heeft. Een echt meisje zou je gewoon niet kunnen handelen. Zelfs niet de tienen in deze wereld, want op mijn middelbare school liepen er al mooie meiden/jongens rond met een ronduit nare thuissituatie. Het zegt al op zich genoeg dat jij de fotoboeken van mensen, die in tegenstelling tot jou de ballen hebben om hun foto op een forum te plaatsen, afkraakt.

quote:
2s.gif Op woensdag 20 mei 2020 05:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Was het vorige week of die week ervoor? Je hebt in een discussie die je niet kon winnen, mijn foto gepost en daarbij gezet dat ik beneden gemiddeld ben qua uiterlijk. Prima, ben ik met je eens en ik hoef ook niet een lekker wijf te zijn, maar dat betekent ook dat ik mijn mening niet meer in cadeauverpakking aanbied. Vervolgens beweer je ook hier weer dat een vrouw niet goed genoeg zou zijn voor jou, terwijl helemaal niemand jou moet omdat je gewoon een heel naar karakter hebt.

Ik ervaar jouw mening over mij in deze persoonlijk als een opluchting want ik zou het pas met je doen als ik bewusteloos ben, maar ten opzichte van TS vind ik dat je gewoon je kop moet houden. Zij verdient sowieso betere mannen dan jij, en bovendien streeft ze geen relatie na omdat zij ziet dat ze daarvoor nog teveel overhoop ligt met zichzelf. Ze is geen femcel, maar ze heeft net als jij een verstoord beeld van relaties en het andere geslacht. Wat zij niet doet is eindeloos jammeren wat haar wel niet wordt aangedaan, ze ziet zichzelf niet als slachtoffer. En dat is wat maakt dat TS te goed is voor jou.
Hij heeft ook iets vergelijkbaars bij een andere user gedaan. Tja, als je niks meer te zeggen hebt, dan rest nog het enige blijkbaar om persoonlijk te worden. :X
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 10:48:28 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193221169
Die persoonlijke bullshit kan achterwege blijven. Het gebash op TS kan al helemaal achterwege blijven. Kun je dat niet, dan zoek je maar een ander topic op.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193230812
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 02:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik leg het een beetje gebrekkig uit denk ik, want ik bedoel ook niet jou persoonlijk. Mijn probleem met deze vragen is dat ze bedacht zijn door persoon A. Persoon A heeft een gedachte achter die vraag zitten, maar vraagt naar de gewaarwording van persoon B. Persoon B heeft niet perse dezelfde maatstaven of perceptie als persoon A. Het antwoord is voor persoon A dus niet zo relevant, want de motivatie ontbreekt.
Dan ben ik heel benieuwd wat je van het idee van de vragen van Hoe Gek Is NL en psychiatrische diagnose op basis van vragenlijsten vindt?

quote:
2s.gif Op woensdag 20 mei 2020 05:28 schreef Seven. het volgende:

Was het vorige week of die week ervoor? Je hebt in een discussie die je niet kon winnen, mijn foto gepost en daarbij gezet dat ik beneden gemiddeld ben qua uiterlijk. Prima, ben ik met je eens en ik hoef ook niet een lekker wijf te zijn, maar dat betekent ook dat ik mijn mening niet meer in cadeauverpakking aanbied. Vervolgens beweer je ook hier weer dat een vrouw niet goed genoeg zou zijn voor jou, terwijl helemaal niemand jou moet omdat je gewoon een heel naar karakter hebt.

Ik ervaar jouw mening over mij in deze persoonlijk als een opluchting want ik zou het pas met je doen als ik bewusteloos ben,
Nog genereus hoor. Maar ja, dan heb je er natuurlijk zelf geen invloed op.
Volgens mij vergelijkt hij je met 16 jarige meisjes en verwacht hij dat jij jezelf daar ook mee vergelijkt omdat je alleen maar een Chad wil. :D
Je draagt volgens mij geen/weinig makeup en ik heb niet het idee dat je uren aan het maken van een foto besteedt. Dat maakt je aan de ene kant juist mooier op een minder oppervlakkige manier, Omdat het minder nep is. Maar dat de sex appeal er dan niet heel erg vanaf spat is logisch. Volgens mij loopt Jar Jar Rhymes gewoon overal tegenaan te schoppen omdat hij lukraak wraak wil nemen omdat vrouwen hem niet willen of hij inziet dat het lastig (understatement) gaat worden om een volgens hem boven gemiddeld mooie vrouw te vinden die hem wil, of ook zelfs maar een "gemiddeld aantrekkelijke".

quote:
maar ten opzichte van TS vind ik dat je gewoon je kop moet houden. Zij verdient sowieso betere mannen dan jij, en bovendien streeft ze geen relatie na omdat zij ziet dat ze daarvoor nog teveel overhoop ligt met zichzelf. Ze is geen femcel, maar ze heeft net als jij een verstoord beeld van relaties en het andere geslacht. Wat zij niet doet is eindeloos jammeren wat haar wel niet wordt aangedaan, ze ziet zichzelf niet als slachtoffer. En dat is wat maakt dat TS te goed is voor jou.
Ach, ik verdien niks of niet meer dan hem en denk ook niet dat ik te goed voor hem ben maar bedankt iig dat jij niet vindt dat ik me als slachtoffer gedraag. Want zo voel ik me idd ook niet, ook al wordt het mij vaak aangepraat dat ik dat ben omdat ik geen relatie hoef. Maar daar zit dus idd de grondslag achter die jij schrijft en niet omdat ik stiekem wel op zoek ben en te hoge eisen stel. Ja, die hoge eisen zijn dan vooral om anderen op afstand te houden, niet omdat ik echt verwacht dat ik zo iemand verdien of zo. En qua innerlijk (hoe iemand je behandelt, hoe goed diegene bij je past, niet wat diens status ofzo is) vind ik dat de eisen niet hoog genoeg kunnen zijn. Mannen zijn immers ook vrij om eisen te stellen maar ze doen het niet omdat ze te graag seks willen. Of doen net alsof ze het niet doen.

quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 05:49 schreef Seven. het volgende:
Dat topic waarin je voorlegde of relaties niet succesvoller kunnen zijn als je van tevoren je wensenlijstje door kunt geven en een beide partners gedragen zich als zodanig. Dat vond ik wel een goed voorbeeld van iets waar je duidelijk aan het beredeneren was geslagen, en een plaatje in je hoofd had gecreëerd wat wel zou kunnen werken voor jou. Je hebt daar verbanden gelegd tussen afspraken maken van tevoren, om een relatie te laten slagen. Dat kun je, vanuit jouw ervaring, voorkomen dat beide partners teleurgesteld worden.

Wat hierin anders is dan de mening van andere fokkers, is jouw eigen ervaring. Jij hebt mogelijk ervaren dat jezelf zijn in relaties leidt tot pijn en afwijzing.
Tja, zo had ik het nog nooit echt bekeken. Het zou dus maar voor een heel beperkt aantal mensen een oplossing zijn omdat ze het probleem wat ik heb zelf niet eens hebben. Dat was misschien teveel projectie. Want met de mannen die wel een probleem hebben met vrouwen, hoef ik om andere reden immers geen relatie.

quote:
Mijn emoties doorgronden dmv de 'wat is nou echt je probleem'-vraag te stellen is wat mij wel het laatste stukje zelfreflectie heeft gegeven want ineens zie je patronen. Ik reageer zo als emotie a wordt aangeboord. Dat wordt dan 'hoe kan ik beter reageren' en 'hoe zie ik het aankomen'. Je gaat dan op rationele basis situaties voorkomen. En dat is controle over je gemoedstoestand, en controle over je leven.
Ja als je dat lukt dan ben je al veel verder omdat je door emoties vaak al niet rationeel meer kunt denken. Voor mij voelt het als maar wat aanmodderen, maar uiteindelijk als je uit het gevecht met jezelf toch als winnaar uit de strijd kunt komen dan verloopt het leven al een stuk beter denk ik ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:42 schreef Queryn het volgende:
1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
A. Helemaal

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
A. Helemaal niet

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
B. Mijn energieniveau is niet top, maar ik kan wel de meeste dingen doen die ik wil.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
B. Goed

5. Ben je vaak boos?
B.Meestal ben ik rustig maar heel af en toe boos

6. Ben je verward?
A. Nee

7. Ben je achterdochtig?
B. Soms

8. Waar ben jij bang voor?
B. Voor een paar dingen die ook als eng worden beschouwd door de meesten. Of ik ben wel bang maar ik overwin mijn angsten vaak

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
B. Over het algemeen goed

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
B. Over het algemeen niet

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
B. Ik voel me gewoon ok

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
B. Grotendeels

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
A. Nee
Bedankt voor het beantwoorden

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:43 schreef 01100101 het volgende:
Bedankt voor de link.

Volgens mij is het onmogelijk om altijd in controle te zijn over je emoties in alle omstandigheden. Het gaat er denk ik meer om hoe je met nasleep van een nare ervaring omgaat. Heelt de tijd de wond of blijf je na jaren nog steeds dagelijks met deze gebeurtenis bezig. Ik heb de afgelopen jaren best bewogen momenten gehad om het zo te zeggen, wellicht is dat ook de reden waarom ik zo slecht op een giftige omgeving reageer, maar ik merk wel dat ik er sterker uitkom en vooral met het nu bezig ben. En met het verstrijken van de jaren ga je meer relativeren, wat ook wel rust geeft. :P
Ja, klopt. Vervelend voor je dat het afgelopen jaar een nogal bewogen jaar was. Maar als je er sterker uit bent gekomen dan is dat natuurlijk alleen maar goed. Ja zelfs bij mensen met borderline die hun emoties helemaal niet onder controle hebben wordt de stoornis minder naarmate ze ouder zijn. Dat is echt het voordeel van ouder worden (meestal).

quote:
Jij kijkt wat teveel naar de fantasiewereld die de Belle Delphine's op Instragram proberen te verkopen. Er loopt geen enkel mens rond op deze planeet zonder krasjes op de ziel. Zelfs die gewilde Instagram-meisjes hebben ook dingen die minder leven gaan in hun leven, alleen laten ze hun slechte ervaringen met het leven niet zien op social media. Wat jij zoekt is een opblaaspop, die nooit emoties toont of weerwoord geeft, geen vervelende dingen in het leven heeft meegemaakt en vooral geen grammetje vet teveel op haar lijf heeft. Een echt meisje zou je gewoon niet kunnen handelen. Zelfs niet de tienen in deze wereld, want op mijn middelbare school liepen er al mooie meiden/jongens rond met een ronduit nare thuissituatie. Het zegt al op zich genoeg dat jij de fotoboeken van mensen, die in tegenstelling tot jou de ballen hebben om hun foto op een forum te plaatsen, afkraakt.
Precies, helemaal mee eens.

quote:
Hij heeft ook iets vergelijkbaars bij een andere user gedaan. Tja, als je niks meer te zeggen hebt, dan rest nog het enige blijkbaar om persoonlijk te worden. :X
Ja idd. Wat ik veel erger vind is het meten met twee maten van Chad en vrouwen. Dat is wat mij boos maakt, verder maakt het me weinig uit, maar ik kan me best voorstellen dat het niet leuk is als vreemden je foto naar beneden halen (terwijl ze 9 van de 10 keer toch aan het trollen zijn). Op een BDD forum was er ook zo'n man die foto's rate en dom als ik toen was ging ik erop in want en hij vond iedereen echt mooi op dat forum (waar ze blij om waren ook al veranderde het niks aan hun mening over zichzelf) behalve mij. Hij schreef "die anderen hebben BDD, maar jij bent gewoon echt lelijk". En hij pakte de schoonheidsmal voor vrouwen van de gulden snede erbij en plakte dat over mijn gezicht om aan te tonen dat hij objectief gezien gelijk had. Toen was ik ziedend op hem :') maar nu denk ik: wat interesseert de mening van zo'n gast mij nou? Zelfs al zou die zogenaamd zuiver objectief zijn en representatief voor die van alle mannen, dan nog, wat denken ze? dat ik plastische chirurgie ga doen om extreem voorwaardelijke nepliefde te ontvangen van oppervlakkige mannen? LOL
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193232637
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dan ben ik heel benieuwd wat je van het idee van de vragen van Hoe Gek Is NL en psychiatrische diagnose op basis van vragenlijsten vindt?
[..]

Nog genereus hoor. Maar ja, dan heb je er natuurlijk zelf geen invloed op.
Volgens mij vergelijkt hij je met 16 jarige meisjes en verwacht hij dat jij jezelf daar ook mee vergelijkt omdat je alleen maar een Chad wil. :D
Je draagt volgens mij geen/weinig makeup en ik heb niet het idee dat je uren aan het maken van een foto besteedt. Dat maakt je aan de ene kant juist mooier op een minder oppervlakkige manier, Omdat het minder nep is. Maar dat de sex appeal er dan niet heel erg vanaf spat is logisch. Volgens mij loopt Jar Jar Rhymes gewoon overal tegenaan te schoppen omdat hij lukraak wraak wil nemen omdat vrouwen hem niet willen of hij inziet dat het lastig (understatement) gaat worden om een volgens hem boven gemiddeld mooie vrouw te vinden die hem wil, of ook zelfs maar een "gemiddeld aantrekkelijke".
[..]

Ach, ik verdien niks of niet meer dan hem en denk ook niet dat ik te goed voor hem ben maar bedankt iig dat jij niet vindt dat ik me als slachtoffer gedraag. Want zo voel ik me idd ook niet, ook al wordt het mij vaak aangepraat dat ik dat ben omdat ik geen relatie hoef. Maar daar zit dus idd de grondslag achter die jij schrijft en niet omdat ik stiekem wel op zoek ben en te hoge eisen stel. Ja, die hoge eisen zijn dan vooral om anderen op afstand te houden, niet omdat ik echt verwacht dat ik zo iemand verdien of zo. En qua innerlijk (hoe iemand je behandelt, hoe goed diegene bij je past, niet wat diens status ofzo is) vind ik dat de eisen niet hoog genoeg kunnen zijn. Mannen zijn immers ook vrij om eisen te stellen maar ze doen het niet omdat ze te graag seks willen. Of doen net alsof ze het niet doen.
[..]

Tja, zo had ik het nog nooit echt bekeken. Het zou dus maar voor een heel beperkt aantal mensen een oplossing zijn omdat ze het probleem wat ik heb zelf niet eens hebben. Dat was misschien teveel projectie. Want met de mannen die wel een probleem hebben met vrouwen, hoef ik om andere reden immers geen relatie.
[..]

Ja als je dat lukt dan ben je al veel verder omdat je door emoties vaak al niet rationeel meer kunt denken. Voor mij voelt het als maar wat aanmodderen, maar uiteindelijk als je uit het gevecht met jezelf toch als winnaar uit de strijd kunt komen dan verloopt het leven al een stuk beter denk ik ja.
[..]

Bedankt voor het beantwoorden
[..]

Ja, klopt. Vervelend voor je dat het afgelopen jaar een nogal bewogen jaar was. Maar als je er sterker uit bent gekomen dan is dat natuurlijk alleen maar goed. Ja zelfs bij mensen met borderline die hun emoties helemaal niet onder controle hebben wordt de stoornis minder naarmate ze ouder zijn. Dat is echt het voordeel van ouder worden (meestal).
[..]

Precies, helemaal mee eens.
[..]

Ja idd. Wat ik veel erger vind is het meten met twee maten van Chad en vrouwen. Dat is wat mij boos maakt, verder maakt het me weinig uit, maar ik kan me best voorstellen dat het niet leuk is als vreemden je foto naar beneden halen (terwijl ze 9 van de 10 keer toch aan het trollen zijn). Op een BDD forum was er ook zo'n man die foto's rate en dom als ik toen was ging ik erop in want en hij vond iedereen echt mooi op dat forum (waar ze blij om waren ook al veranderde het niks aan hun mening over zichzelf) behalve mij. Hij schreef "die anderen hebben BDD, maar jij bent gewoon echt lelijk". En hij pakte de schoonheidsmal voor vrouwen van de gulden snede erbij en plakte dat over mijn gezicht om aan te tonen dat hij objectief gezien gelijk had. Toen was ik ziedend op hem :') maar nu denk ik: wat interesseert de mening van zo'n gast mij nou? Zelfs al zou die zogenaamd zuiver objectief zijn en representatief voor die van alle mannen, dan nog, wat denken ze? dat ik plastische chirurgie ga doen om extreem voorwaardelijke nepliefde te ontvangen van oppervlakkige mannen? LOL
Arbitrair dus vooral.
pi_193233021
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
Arbitrair dus vooral.
Waar was je dan alle keren dat men het over diagnoses op basis daarvan heeft?Waarom is mijn topic met vragenlijst de eerste keer dat men op fok te weten komt dat jij dit vooral arbitrair vindt?
Wat vind je van het gefinancierd worden van zulke praktijken?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193233052
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:48 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Waar was je dan alle keren dat men het over diagnoses op basis daarvan heeft?Waarom is mijn topic met vragenlijst de eerste keer dat men op fok te weten komt dat jij dit vooral arbitrair vindt?
Wat vind je van het gefinancierd worden van zulke praktijken?
Waar ik was? Vermoedelijk in m'n nest.
Waarom ik dit arbitrair vind? Heb ik al uitgelegd.
Wat vind ik van financiering? Geen mening over.
pi_193236564
1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
Hangt eigenlijk vooral van de definitie van controle af, B.

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
Als deze vraag gaat om controle verliezen over mezelf B. Ik ga liever dood dan dat ik in een soort Nouritoestand raak.

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
B en af en toe A. Maar ik leg de lat niet per se geforceerd hoog, dus als ik een keer echt moe ben vind ik het ook prima om dan niet meer echt iets te doen. Dus mijn B zou jij op die dagen misschien C noemen.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
B

5. Ben je vaak boos?
B

6. Ben je verward?
A

7. Ben je achterdochtig?
A, alleen wantrouwend als het terecht is, niet van nature.

8. Waar ben jij bang voor?
B, maar heb wel een soort terugkerende abstracte angst voor de dood die in een stressvolle periode een klein aanvalletje kan worden.

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
B

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
B

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
A

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
B
pi_193237600
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:01 schreef Chia het volgende:
1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
Hangt eigenlijk vooral van de definitie van controle af, B.

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
Als deze vraag gaat om controle verliezen over mezelf B. Ik ga liever dood dan dat ik in een soort Nouritoestand raak.

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
B en af en toe A. Maar ik leg de lat niet per se geforceerd hoog, dus als ik een keer echt moe ben vind ik het ook prima om dan niet meer echt iets te doen. Dus mijn B zou jij op die dagen misschien C noemen.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
B

5. Ben je vaak boos?
B

6. Ben je verward?
A

7. Ben je achterdochtig?
A, alleen wantrouwend als het terecht is, niet van nature.

8. Waar ben jij bang voor?
B, maar heb wel een soort terugkerende abstracte angst voor de dood die in een stressvolle periode een klein aanvalletje kan worden.

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
B

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
B

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
A

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
B
Bedankt voor het beantwoorden met ook voorbeelden! Vervelend van je angst voor de dood. Wat denk jij dan dat er gebeurt na de dood dat je er zo bang voor bent?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193237691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt voor het beantwoorden met ook voorbeelden! Vervelend van je angst voor de dood. Wat denk jij dan dat er gebeurt na de dood dat je er zo bang voor bent?
Ja niks, het is geen concrete angst. :P en eeuwig leven (bijv. in een soort hemel) vind ik eigenlijk veel enger concept en ik kan de eindigheid juist wel waarderen. Het zal meer de angst voor een stukje controleverlies zijn denk ik.
pi_193237945
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:22 schreef Chia het volgende:
Ja niks, het is geen concrete angst. :P en eeuwig leven (bijv. in een soort hemel) vind ik eigenlijk veel enger concept en ik kan de eindigheid juist wel waarderen. Het zal meer de angst voor een stukje controleverlies zijn denk ik.
Ja klopt, alle mogelijke door mensen bedachte concepten van de dood vind ik zelf ook eng.. Maar ja goed dat je in ieder geval inziet dat het gaat om een stukje controleverlies. Werk je daar ook bewust aan om dat te verminderen door wel eens dingen te doen waarbij je geen controle hebt? Wordt het dan iets minder of blijft je angst voor de dood dan hetzelfde? Tja er zijn vast niet zo veel mensen die er helemaal niet bang voor zijn maar ik ken er wel een paar. Dat maakt mij zelf ook weer minder bang ervoor. Als je zulke mensen in je omgeving hebt of oudere mensen kun je het mss eens met hen over je angst hebben al is het natuurlijk een gesprek wat gedoemd is om tot geen enkele conclusie te leiden
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193237969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:45 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja klopt, alle mogelijke door mensen bedachte concepten van de dood vind ik zelf ook eng.. Maar ja goed dat je in ieder geval inziet dat het gaat om een stukje controleverlies. Werk je daar ook bewust aan om dat te verminderen door wel eens dingen te doen waarbij je geen controle hebt? Wordt het dan iets minder of blijft je angst voor de dood dan hetzelfde? Tja er zijn vast niet zo veel mensen die er helemaal niet bang voor zijn maar ik ken er wel een paar. Dat maakt mij zelf ook weer minder bang ervoor. Als je zulke mensen in je omgeving hebt of oudere mensen kun je het mss eens met hen over je angst hebben al is het natuurlijk een gesprek wat gedoemd is om tot geen enkele conclusie te leiden
Op zich heb ik er verder geen issues mee, het is meer iets van vroeger wat in stressvolle periodes nog weleens terugkomt. Het is ook geen angst die er is buiten een heel kort moment om.
pi_193238504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:47 schreef Chia het volgende:
Op zich heb ik er verder geen issues mee, het is meer iets van vroeger wat in stressvolle periodes nog weleens terugkomt. Het is ook geen angst die er is buiten een heel kort moment om.
Oké gelukkig maar. Dat is denk ik juist beter dan dat het je onbewust belemmert
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193246082
1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
B. Grotendeels


2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
A. Helemaal niet


3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
B. Mijn energieniveau is niet top, maar ik kan wel de meeste dingen doen die ik wil.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
B. Wel goed

5. Ben je vaak boos?
B. Meestal ben ik rustig maar heel af en toe boos.

6. Ben je verward?
A. Nee


7. Ben je achterdochtig?
B. Soms


8. Waar ben jij bang voor?
A. Voor (bijna) niks

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
B. Over het algemeen goed


10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
B. Over het algemeen niet


11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A. Vrolijk en zorgeloos.


12. Hoe erg ben jij "geaard"?
B. Grotendeels


12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
B. Nee alleen verschillende ego states
pi_193275733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:17 schreef Cockwhale het volgende:
1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
B. Grotendeels


2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
A. Helemaal niet


3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
B. Mijn energieniveau is niet top, maar ik kan wel de meeste dingen doen die ik wil.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
B. Wel goed

5. Ben je vaak boos?
B. Meestal ben ik rustig maar heel af en toe boos.

6. Ben je verward?
A. Nee


7. Ben je achterdochtig?
B. Soms


8. Waar ben jij bang voor?
A. Voor (bijna) niks

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
B. Over het algemeen goed


10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
B. Over het algemeen niet


11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A. Vrolijk en zorgeloos.


12. Hoe erg ben jij "geaard"?
B. Grotendeels


12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
B. Nee alleen verschillende ego states
Jezus, ik ben jaloers hierop. Bedankt voor het beantwoorden
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193275945
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:12 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Jezus, ik ben jaloers hierop. Bedankt voor het beantwoorden
Waarop dan precies? Je snapt dat je behoorlijk sturende vragen hebt gesteld? En dat dit voor mensen die lekker in hun vel zitten een redelijk te verwachten uitkomst is?
pi_193276081
Nou ja, ik zal ze ook maar naar eer en geweten invullen dan.

1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
C Niet zo goed

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
D. Heel erg

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag? (vooral de afgelopen tijd)
D. Iedere dag of veel dagen een burnout gevoel.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?(wederom vooral de afgelopen tijd)
D. Waardeloos

5. Ben je vaak boos?
C. Ja

6. Ben je verward?
D. Ja, heel erg

7. Ben je achterdochtig?
D. Ja, en ik heb er last van

8. Waar ben jij bang voor?
C. Ik ben voor bijna alles bang maar de angst wordt niet minder door confrontatie

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
B. Over het algemeen goed

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
D. Ja vaak

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
D. Ik krijg grandioze ideeën die ik niet goed kan uitvoeren en ik maak achteraf gezien roekeloze beslissingen

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
C. Niet echt.

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
D. Ja ik ben meerdere personen
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:38:51 #57
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193276106
Zo´n quiz heeft geen zin omdat veel mensen gewoon antwoorden hoe ze zichzelf willen zien, ipv hoe ze daadwerkelijk zijn. Iedereen die een persoonlijkheidstest doet is een geboren leider die helemaal fantastisch is.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_193276547
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:27 schreef Chia het volgende:

Waarop dan precies? Je snapt dat je behoorlijk sturende vragen hebt gesteld? En dat dit voor mensen die lekker in hun vel zitten een redelijk te verwachten uitkomst is?
Waar niet op? Hij heeft bijna alle vragen perfect beantwoord, net zoals Seven. En Lemmethinkaboutitt en jij ook.
Ik dacht juist dat ik de vragen aan had gepast zodat ze niet meer sturend waren, wat is er nu dan nog sturend aan?
En als mensen blijkbaar vaak genoeg goed in hun vel zitten dat ze vrijwel nooit psychologische problemen ervaren, lijkt dat me een soort hemel op aarde (afgezien natuurlijk van de verdere gebeurtenissen in iemands leven).

quote:
15s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nou ja, ik zal ze ook maar naar eer en geweten invullen dan.

1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
C Niet zo goed

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
D. Heel erg

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag? (vooral de afgelopen tijd)
D. Iedere dag of veel dagen een burnout gevoel.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?(wederom vooral de afgelopen tijd)
D. Waardeloos

5. Ben je vaak boos?
C. Ja

6. Ben je verward?
D. Ja, heel erg

7. Ben je achterdochtig?
D. Ja, en ik heb er last van

8. Waar ben jij bang voor?
C. Ik ben voor bijna alles bang maar de angst wordt niet minder door confrontatie

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
B. Over het algemeen goed

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
D. Ja vaak

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
D. Ik krijg grandioze ideeën die ik niet goed kan uitvoeren en ik maak achteraf gezien roekeloze beslissingen

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
C. Niet echt.

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
D. Ja ik ben meerdere personen
Bedankt! Eindelijk weer iemand waarin ik mezelf herken! Heb je ooit hulp gezocht?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:38 schreef Quotidien het volgende:
Zo´n quiz heeft geen zin omdat veel mensen gewoon antwoorden hoe ze zichzelf willen zien, ipv hoe ze daadwerkelijk zijn. Iedereen die een persoonlijkheidstest doet is een geboren leider die helemaal fantastisch is.
Dan heeft het geen zin nee als dat zo is. Snap niet waarom mensen zich beter voor willen doen op een redelijk anoniem forum, maar goed. Denk je dat dit bij psychologische testen ook zo is, of niet en waarom?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:07:33 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193276574
Ik vraag me af waarom je vraag 7 stelt.
KuikenGuppy
pi_193276606
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:07 schreef Burdie het volgende:
Ik vraag me af waarom je vraag 7 stelt.
Wat kan men volgens jou voor kwaadaardige dingen met het antwoord doen dat je daar zo'n struikelblok van maakt?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:11:51 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193276643
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat kan men volgens jou voor kwaadaardige dingen met het antwoord doen dat je daar zo'n struikelblok van maakt?
Was een grapje :P, zal 'm zo ff serieus invullen.
KuikenGuppy
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:12:00 #62
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193276647
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat kan men volgens jou voor kwaadaardige dingen met het antwoord doen dat je daar zo'n struikelblok van maakt?
:')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_193276657
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:38 schreef Quotidien het volgende:
Zo´n quiz heeft geen zin omdat veel mensen gewoon antwoorden hoe ze zichzelf willen zien, ipv hoe ze daadwerkelijk zijn. Iedereen die een persoonlijkheidstest doet is een geboren leider die helemaal fantastisch is.
Een goede test stelt de vragen zodanig dat die daarvoor corrigeert
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:14:44 #64
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193276687
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Een goede test stelt de vragen zodanig dat die daarvoor corrigeert
Ben jij dat op die foto´s op je website?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:19:56 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193276749
1B
2B
3C
4B
5A
6A
7A
8A
9B
10B
11A
12A
13A
KuikenGuppy
pi_193276965
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:11 schreef Burdie het volgende:
Was een grapje :P, zal 'm zo ff serieus invullen.
Ja van mij ook. Oké dank je wel

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:12 schreef Quotidien het volgende:
:')
Mag niet hè? Je moet ook tekst plaatsen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een goede test stelt de vragen zodanig dat die daarvoor corrigeert
En hoe kunnen de vragen op zo'n corrigerende wijze gesteld worden?
Als je dat zou dmmen had ik er nog wat aan gehad

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:19 schreef Burdie het volgende:
1B
2B
3C
4B
5A
6A
7A
8A
9B
10B
11A
12A
13A
Bedankt voor de antwoorden! Op zich best wel goed. Ben je er zelf ook tevreden mee of zou je sommige dingen willen veranderen?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193277144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:38 schreef Quotidien het volgende:
Zo´n quiz heeft geen zin omdat veel mensen gewoon antwoorden hoe ze zichzelf willen zien, ipv hoe ze daadwerkelijk zijn. Iedereen die een persoonlijkheidstest doet is een geboren leider die helemaal fantastisch is.
In geen enkele zin zeggen deze vragen iets over leiderschapskwaliteiten of eigenschappen. Het zegt wat over je psyche, gevoel en hoe je daarmee omgaat. Nogal loze kreet dus.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:49:37 #68
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193277152
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:48 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

In geen enkele zin zeggen deze vragen iets over leiderschapskwaliteiten of eigenschappen. Het zegt wat over je psyche, gevoel en hoe je daarmee omgaat. Nogal loze kreet dus.
Gaat meer over persoonlijkheidstestjes in het algemeen. Een hele populaire is de Myers-Briggs test oid. Daar komt iedereen geweldig uit de bus.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_193277197
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:49 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Gaat meer over persoonlijkheidstestjes in het algemeen. Een hele populaire is de Myers-Briggs test oid. Daar komt iedereen geweldig uit de bus.
Mee oneens. Het zegt waar je sterke en zwakke kanten liggen, en als je de vragen naar waarheid invult, kun je daar wat aan hebben. Verder zitten er in de Myer-Briggs test wmb weinig waardeoordelen, simpelweg redelijk neutrale types. Er is dus niet echt sprake van 'ha, ik heb em beter ingevuld dan jij' resultaten.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:55:25 #70
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193277213
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Mee oneens. Het zegt waar je sterke en zwakke kanten liggen, en als je de vragen naar waarheid invult, kun je daar wat aan hebben. Verder zitten er in de Myer-Briggs test wmb weinig waardeoordelen, simpelweg redelijk neutrale types. Er is dus niet echt sprake van 'ha, ik heb em beter ingevuld dan jij' resultaten.
Mensen overschatten zichzelf vaak en vullen een test ook zodanig in. Dan krijg je geen goede resultaten. Het stellen van een diagnose gebeurt ook door een psycholoog, dat kun je niet zelf doen. Nou is zo'n testje gewoon onschuldig en niet te vergelijken met zoiets, maar toch.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:59:58 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193277274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:35 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Bedankt voor de antwoorden! Op zich best wel goed. Ben je er zelf ook tevreden mee of zou je sommige dingen willen veranderen?
Nee hoor, ik ben prima tevreden met hoe het nu gaat. In het verleden heb ik depressies en een paniekstoornis gehad, dat heb ik gelukkig allemaal overwonnen. Sinds die periode heb ik wel een lager energielevel dan daarvoor. Op zich zou ik dus wel weer wat meer energie willen hebben, maar ik ben er intussen ook aan gewend.
KuikenGuppy
pi_193277468
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:55 schreef Quotidien het volgende:
Mensen overschatten zichzelf vaak en vullen een test ook zodanig in. Dan krijg je geen goede resultaten. Het stellen van een diagnose gebeurt ook door een psycholoog, dat kun je niet zelf doen. Nou is zo'n testje gewoon onschuldig en niet te vergelijken met zoiets, maar toch.
En wat maakt een psycholoog zo speciaal dat het voor diegene niet mogelijk is om een persoon te overschatten of onderschatten?

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:59 schreef Burdie het volgende:
Nee hoor, ik ben prima tevreden met hoe het nu gaat. In het verleden heb ik depressies en een paniekstoornis gehad, dat heb ik gelukkig allemaal overwonnen. Sinds die periode heb ik wel een lager energielevel dan daarvoor. Op zich zou ik dus wel weer wat meer energie willen hebben, maar ik ben er intussen ook aan gewend.
Oke gelukkig maar. Vervelend van je lagere energieniveau, raar dat je er iets aan over hebt gehouden als je je psychologische problemen juist overwonnen hebt? Maar wel goed van je en mooi dat je er wel tevreden over bent
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:34:30 #73
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193277846
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:12 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

En wat maakt een psycholoog zo speciaal dat het voor diegene niet mogelijk is om een persoon te overschatten of onderschatten?
[..]

Een universitaite opleiding bijvoorbeeld?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_193279983
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:34 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Een universitaite opleiding bijvoorbeeld?
Ook met een universitaire opleiding heb je de wijsheid niet in pacht.

Er word bij veel mensen een verkeerde diagnose gesteld waar ze pas na vele jaren achterkomen.

Nou is het punt niet zozeer dat de psychologen een fout hebben gemaakt, want ik begrijp ook wel dat het ook maar mensen zijn die fouten kunnen maken.

Het punt is wel dat het voor degenen die hulp nodig hebben heel vernederend is als een ander bij hen gaat vaststellen dat ze psychisch niet in orde zijn, dat de ander voor hen gaat bepalen wat goed en niet goed is voor hen en dat ze zichzelf niet serieus moeten nemen want ze hebben immers een osychische stoornis.

En dat wordt vervolgens gemaskeerd met al die opgedrongen complimentjes.

Ik twijfel er niet aan dat de meesten het goed bedoelen. Maar het is net als met een opleiding schilderstechniek: je gaat daarmee uiteindelijk vooral vertrouwen op wat je daarmee leert en je verliest de visie en overzicht wat je voorheen had.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 21:46:47 #75
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193280161
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ook met een universitaire opleiding heb je de wijsheid niet in pacht.

Er word bij veel mensen een verkeerde diagnose gesteld waar ze pas na vele jaren achterkomen.

Nou is het punt niet zozeer dat de psychologen een fout hebben gemaakt, want ik begrijp ook wel dat het ook maar mensen zijn die fouten kunnen maken.

Het punt is wel dat het voor degenen die hulp nodig hebben heel vernederend is als een ander bij hen gaat vaststellen dat ze psychisch niet in orde zijn, dat de ander voor hen gaat bepalen wat goed en niet goed is voor hen en dat ze zichzelf niet serieus moeten nemen want ze hebben immers een osychische stoornis.

En dat wordt vervolgens gemaskeerd met al die opgedrongen complimentjes.

Ik twijfel er niet aan dat de meesten het goed bedoelen. Maar het is net als met een opleiding schilderstechniek: je gaat daarmee uiteindelijk vooral vertrouwen op wat je daarmee leert en je verliest de visie en overzicht wat je voorheen had.
Blijf jij denken dat een academische graad in de psychologie hetzelfde is als het maken van een online testje. Interesseert me vrij weinig verder.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_193280329
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Blijf jij denken dat een academische graad in de psychologie hetzelfde is als het maken van een online testje. Interesseert me vrij weinig verder.
Ben je ongesteld ofzo :P
Ik zie je overal mad doen
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 23 mei 2020 @ 23:49:21 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193282790
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:12 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Oke gelukkig maar. Vervelend van je lagere energieniveau, raar dat je er iets aan over hebt gehouden als je je psychologische problemen juist overwonnen hebt? Maar wel goed van je en mooi dat je er wel tevreden over bent
Door de medicijnen die ik destijds gebruikte. Mijn stofwisseling is er ook door veranderd. 't Is niet anders ;).
KuikenGuppy
pi_193284313
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:34 schreef Quotidien het volgende:
Een universitaite opleiding bijvoorbeeld?
Dit antwoord zegt echt helemaal niks... Het is een dooddoener. Als je je mening daarmee onderbouwt moet je ook met details komen wat ze dan precies leren op hun universitaire opleiding wat ervoor zorgt dat zij mensen minder vaak anders inschatten en ze een objectief oordeel hebben vrij van vooroordelen.
Als je daar geen zin in hebt prima maar dan moet je ook niet mensen gaan afkraken om hun mening.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 23:49 schreef Burdie het volgende:
Door de medicijnen die ik destijds gebruikte. Mijn stofwisseling is er ook door veranderd. 't Is niet anders ;).
Jeetje, welke medicijnen waren dat? :o Was het lang geleden dat je die nam? Wist je van tevoren van die bijwerkingen ?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 24 mei 2020 @ 03:03:20 #79
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193284349
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 02:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit antwoord zegt echt helemaal niks... Het is een dooddoener. Als je je mening daarmee onderbouwt moet je ook met details komen wat ze dan precies leren op hun universitaire opleiding wat ervoor zorgt dat zij mensen minder vaak anders inschatten en ze een objectief oordeel hebben vrij van vooroordelen.
Als je daar geen zin in hebt prima maar dan moet je ook niet mensen gaan afkraken om hun mening.

Klopt eigenlijk wel. Waarom bestaan ziekenhuizen met medici die opgeleid zijn enzo. Wat leren die mensen dan wat jij en ik niet kunnen. Totale onzin.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_193284461
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 03:03 schreef Quotidien het volgende:

Klopt eigenlijk wel. Waarom bestaan ziekenhuizen met medici die opgeleid zijn enzo. Wat leren die mensen dan wat jij en ik niet kunnen. Totale onzin.
Ja leuk maar je kritiek op mij ging over psychologen en dan specifiek over wat ze geleerd hebben over het objectief beoordelen van mensen omdat die mensen het volgens jou zelf niet kunnen. Je beantwoord m'n vraag niet want je wil alleen maar dat ik je direct gelijk geef vanwege een vergelijking.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193287356
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Blijf jij denken dat een academische graad in de psychologie hetzelfde is als het maken van een online testje. Interesseert me vrij weinig verder.
Waarom reageer je dan? :')
pi_193293757
1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
A. Helemaal
B. Grotendeels
C Niet zo goed
D Helemaal niet.

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
A. Helemaal niet Is heerlijk.
B. Een beetje
C. Best wel
D. Heel erg

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
A. Ik bruis van de energie
B. Mijn energieniveau is niet top, maar ik kan wel de meeste dingen doen die ik wil.
C. Meestal ben ik moe
D Iedere dag of veel dagen een burnout gevoel.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
A. Fantastisch
B. Wel goed
C. Slecht
D. Waardeloos

5. Ben je vaak boos?
A. Nee, bijna nooit
B.Meestal ben ik rustig maar heel af en toe boos
C. Ja
D. Ja, in extreme mate

6. Ben je verward?
A. Nee
B. Meestal niet
C. Ja
D. Ja, heel erg

7. Ben je achterdochtig?
A. Nee, nooit.
B. Soms
C. Ja, maar ik heb er geen last van
D. Ja, en ik heb er last van

8. Waar ben jij bang voor?
A. Voor (bijna) niks NB. is soms niet handig als je ergens het gevaar niet van in kan schatten. Ik vind het leuk om gevaarlijke situaties op te zoeken.
B. Voor een paar dingen die ook als eng worden beschouwd door de meesten. Of ik ben wel bang maar ik overwin mijn angsten vaak
C. Ik ben voor bijna alles bang maar de angst wordt niet minder door confrontatie
D. Ik ben zo bang dat ik last heb van paniekaanvallen en niet (goed) meer kan functioneren

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
A. Uitstekend
B. Over het algemeen goed
C. Beneden gemiddeld
D. Hopeloos.

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
A. Nee, nooit
B. Over het algemeen niet
C. Ja af en toe
D. Ja vaak

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A. Vrolijk en zorgeloos.
B. Ik voel me gewoon ok
C. Ik word dan bang dat er iets niet klopt
D. Ik krijg grandioze ideeën die ik niet goed kan uitvoeren en ik maak achteraf gezien roekeloze beslissingen

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
A. Heel erg.
B. Grotendeels Fantaseer wel veel over dingen maar besef me dat het fantasie is.
C. Niet echt.
D. Totaal niet

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
A. Nee
B. Nee alleen verschillende ego states
C. Ja maar ik besef nog wel dat ik ze zelf heb bedacht
D. Ja ik ben meerdere personen
pi_193293796
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 03:03 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Klopt eigenlijk wel. Waarom bestaan ziekenhuizen met medici die opgeleid zijn enzo. Wat leren die mensen dan wat jij en ik niet kunnen. Totale onzin.
Zo'n opleiding kan je geen fuck mee. Je betaald 6 jaar lang elk jaar 2000 euro collegegeld, had je net zogoed in je reet kunnen steken. Evenals het diplomatje wat je daarna haalt. Studie stelt ook geen fuck voor eigenlijk. Had eigenlijk mbo moeten zijn, want het is gewoon een beroepsopleiding.
pi_193298311
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:18 schreef Naardegallemiezen het volgende:
1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
A. Helemaal
B. Grotendeels
C Niet zo goed
D Helemaal niet.

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
A. Helemaal niet Is heerlijk.
B. Een beetje
C. Best wel
D. Heel erg

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
A. Ik bruis van de energie
B. Mijn energieniveau is niet top, maar ik kan wel de meeste dingen doen die ik wil.
C. Meestal ben ik moe
D Iedere dag of veel dagen een burnout gevoel.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
A. Fantastisch
B. Wel goed
C. Slecht
D. Waardeloos

5. Ben je vaak boos?
A. Nee, bijna nooit
B.Meestal ben ik rustig maar heel af en toe boos
C. Ja
D. Ja, in extreme mate

6. Ben je verward?
A. Nee
B. Meestal niet
C. Ja
D. Ja, heel erg

7. Ben je achterdochtig?
A. Nee, nooit.
B. Soms
C. Ja, maar ik heb er geen last van
D. Ja, en ik heb er last van

8. Waar ben jij bang voor?
A. Voor (bijna) niks NB. is soms niet handig als je ergens het gevaar niet van in kan schatten. Ik vind het leuk om gevaarlijke situaties op te zoeken.
B. Voor een paar dingen die ook als eng worden beschouwd door de meesten. Of ik ben wel bang maar ik overwin mijn angsten vaak
C. Ik ben voor bijna alles bang maar de angst wordt niet minder door confrontatie
D. Ik ben zo bang dat ik last heb van paniekaanvallen en niet (goed) meer kan functioneren

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
A. Uitstekend
B. Over het algemeen goed
C. Beneden gemiddeld
D. Hopeloos.

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
A. Nee, nooit
B. Over het algemeen niet
C. Ja af en toe
D. Ja vaak

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A. Vrolijk en zorgeloos.
B. Ik voel me gewoon ok
C. Ik word dan bang dat er iets niet klopt
D. Ik krijg grandioze ideeën die ik niet goed kan uitvoeren en ik maak achteraf gezien roekeloze beslissingen

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
A. Heel erg.
B. Grotendeels Fantaseer wel veel over dingen maar besef me dat het fantasie is.
C. Niet echt.
D. Totaal niet

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
A. Nee
B. Nee alleen verschillende ego states
C. Ja maar ik besef nog wel dat ik ze zelf heb bedacht
D. Ja ik ben meerdere personen
Bedankt voor het invullen! Zeer positief resultaat , misschien met uitzondering van dat het niet hebben van angst je soms in de problemen brengt (maar aangezien je dan ook bij gevaar/stress kalm kan blijven kun je dat misschien ook beter aan?) ben je altijd al zo geweest of is dit het resultaat van aan jezelf werken of zo?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193312087
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 00:52 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt voor het invullen! Zeer positief resultaat , misschien met uitzondering van dat het niet hebben van angst je soms in de problemen brengt (maar aangezien je dan ook bij gevaar/stress kalm kan blijven kun je dat misschien ook beter aan?) ben je altijd al zo geweest of is dit het resultaat van aan jezelf werken of zo?
Ja ik ben ook wel blij met het resultaat. Nee ik heb niet perse aan mezelf gewerkt. Ik was vroeger heel angstig vaak, ik wilde graag controle hebben over dingen zegmaar. Dat uitte zich in overwerken/perfectionisme, dingen dubbel checken e.d.
Op een gegeven moment is er gewoon zoveel gebeurd (persoonlijke dingen) dat ik inzag dat angstig zijn totaal geen nut had. Door in angst te leven kun je niet dingen onder controle houden, dat is een illusie. Maar dit is dan weer doorgeslagen naar de wat meer emotieloze/angstloze kant (misschien iets te veel). Waardoor ik achteraf soms denk, een persoon die wat meer 'angstig' had nagedacht, had deze domme shit niet gedaan. Maar so be it.
pi_193332199
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:42 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ja ik ben ook wel blij met het resultaat. Nee ik heb niet perse aan mezelf gewerkt. Ik was vroeger heel angstig vaak, ik wilde graag controle hebben over dingen zegmaar. Dat uitte zich in overwerken/perfectionisme, dingen dubbel checken e.d.
Op een gegeven moment is er gewoon zoveel gebeurd (persoonlijke dingen) dat ik inzag dat angstig zijn totaal geen nut had. Door in angst te leven kun je niet dingen onder controle houden, dat is een illusie. Maar dit is dan weer doorgeslagen naar de wat meer emotieloze/angstloze kant (misschien iets te veel). Waardoor ik achteraf soms denk, een persoon die wat meer 'angstig' had nagedacht, had deze domme shit niet gedaan. Maar so be it.
Bedankt voor de uitleg. Goed dat je op deze manier je perfectionisme en angst hebt overwonnen. Maar het komt toch niet alleen door gedachtes? Ik heb vaak een gespannen gevoel alsof ik in de rij sta voor een achtbaan of zo nog zonder dat ik daar iets bij denk. Ik voel me zo en dan denk ik: ben ik weer bang om niks.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:29:13 #87
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_193351383
Voornamelijk A, enkele keren B
pi_193411967
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Voornamelijk A, enkele keren B
Bedankt, dat is mooi voor je
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193450447
1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
A. Helemaal
B. Grotendeels
C Niet zo goed
D Helemaal niet.

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
A. Helemaal niet
B. Een beetje
C. Best wel
D. Heel erg

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
A. Ik bruis van de energie
B. Mijn energieniveau is niet top, maar ik kan wel de meeste dingen doen die ik wil.
C. Meestal ben ik moe
D Iedere dag of veel dagen een burnout gevoel.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
A. Fantastisch
B. Wel goed
C. Slecht
D. Waardeloos

5. Ben je vaak boos?
A. Nee, bijna nooit
B.Meestal ben ik rustig maar heel af en toe boos
C. Ja
D. Ja, in extreme mate

6. Ben je verward?
A. Nee
B. Meestal niet
C. Ja
D. Ja, heel erg

7. Ben je achterdochtig?
A. Nee, nooit.
B. Soms
C. Ja, maar ik heb er geen last van
D. Ja, en ik heb er last van

8. Waar ben jij bang voor?
A. Voor (bijna) niks
B. Voor een paar dingen die ook als eng worden beschouwd door de meesten. Of ik ben wel bang maar ik overwin mijn angsten vaak
C. Ik ben voor bijna alles bang maar de angst wordt niet minder door confrontatie
D. Ik ben zo bang dat ik last heb van paniekaanvallen en niet (goed) meer kan functioneren

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
A. Uitstekend
B. Over het algemeen goed
C. Beneden gemiddeld
D. Hopeloos.

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
A. Nee, nooit
B. Over het algemeen niet
C. Ja af en toe
D. Ja vaak

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A. Vrolijk en zorgeloos.
B. Ik voel me gewoon ok
C. Ik word dan bang dat er iets niet klopt
D. Ik krijg grandioze ideeën die ik niet goed kan uitvoeren en ik maak achteraf gezien roekeloze beslissingen
N.V.T ik voel mij nooit vrolijk.

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
A. Heel erg.
B. Grotendeels
C. Niet echt.
D. Totaal niet

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
A. Nee
B. Nee alleen verschillende ego states
C. Ja maar ik besef nog wel dat ik ze zelf heb bedacht
D. Ja ik ben meerdere personen

[ Bericht 11% gewijzigd door -Deluzion- op 03-06-2020 11:44:54 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193450594
- Dit gaan we dus niet doen -

[ Bericht 50% gewijzigd door CoolGuy op 03-06-2020 12:24:19 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193450634
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb er helemaal geen behoefte aan om hier op dit forum mijn diepste zielenroerselen prijs te geven. Dat kan ook gewoon nog.
Hehe ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw antwoorden... Komop doe niet zo flauw
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 12:26:38 #92
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193451228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:50 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Hehe ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw antwoorden... Komop doe niet zo flauw
Nee, zij wil die antwoorden niet geven, dan hoeft ze die niet te geven. Dat is niet flauw, dat is een keuze.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193451254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, zij wil die antwoorden niet geven, dan hoeft ze die niet te geven. Dat is niet flauw, dat is een keuze.
Het is een beetje plagerig bedoeld , maar als jij niet door de regels heen kan lezen is dat jouw probleem.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 12:36:52 #94
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193451378
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:27 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Het is een beetje plagerig bedoeld , maar als jij niet door de regels heen kan lezen is dat jouw probleem.
Die toon is nergens voor nodig, maar Lienekien was heel duidelijk, dus ook dat plagen is nergens voor nodig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193451416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die toon is nergens voor nodig, maar Lienekien was heel duidelijk, dus ook dat plagen is nergens voor nodig.
Jij lokt dat zelf uit d.m.v misselijkmakend machtsvertoon en het spelen van moraalriddertje. Het lijkt zo wel een dictatoriaal regime hier.
Ik reageerde enkel op een tekst dat sommigen ver genoeg heen zijn dat het niet boeit wat anderen van die antwoorden vinden en daar ben ik het mee eens. Volledig binnen de lijnen lijkt mij.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 12:43:01 #96
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193451466
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:40 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Jij lokt dat zelf uit d.m.v misselijkmakend machtsvertoon en het spelen van moraalriddertje. Het lijkt zo wel een dictatoriaal regime hier.
Ik reageerde enkel op een tekst dat sommigen ver genoeg heen zijn dat het niet boeit wat anderen van die antwoorden vinden en daar ben ik het mee eens. Volledig binnen de lijnen lijkt mij.
Als je aanmerkingen hebt op de moderatie is daar het FB topic voor.

Dingen roepen als dat je kwaliteit van leven lager is dan de dood en volledig offtopic plaatjes van chatgesprekken posten hoort hier niet thuis en gaat weg. De discussie daarover is bij deze klaar en elke volgende post hierover in dit topic wordt verwijderd.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193481477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:37 schreef -Deluzion- het volgende:
1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
A. Helemaal
B. Grotendeels
C Niet zo goed
D Helemaal niet.

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
A. Helemaal niet
B. Een beetje
C. Best wel
D. Heel erg

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
A. Ik bruis van de energie
B. Mijn energieniveau is niet top, maar ik kan wel de meeste dingen doen die ik wil.
C. Meestal ben ik moe
D Iedere dag of veel dagen een burnout gevoel.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
A. Fantastisch
B. Wel goed
C. Slecht
D. Waardeloos

5. Ben je vaak boos?
A. Nee, bijna nooit
B.Meestal ben ik rustig maar heel af en toe boos
C. Ja
D. Ja, in extreme mate

6. Ben je verward?
A. Nee
B. Meestal niet
C. Ja
D. Ja, heel erg

7. Ben je achterdochtig?
A. Nee, nooit.
B. Soms
C. Ja, maar ik heb er geen last van
D. Ja, en ik heb er last van

8. Waar ben jij bang voor?
A. Voor (bijna) niks
B. Voor een paar dingen die ook als eng worden beschouwd door de meesten. Of ik ben wel bang maar ik overwin mijn angsten vaak
C. Ik ben voor bijna alles bang maar de angst wordt niet minder door confrontatie
D. Ik ben zo bang dat ik last heb van paniekaanvallen en niet (goed) meer kan functioneren

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
A. Uitstekend
B. Over het algemeen goed
C. Beneden gemiddeld
D. Hopeloos.

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
A. Nee, nooit
B. Over het algemeen niet
C. Ja af en toe
D. Ja vaak

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A. Vrolijk en zorgeloos.
B. Ik voel me gewoon ok
C. Ik word dan bang dat er iets niet klopt
D. Ik krijg grandioze ideeën die ik niet goed kan uitvoeren en ik maak achteraf gezien roekeloze beslissingen
N.V.T ik voel mij nooit vrolijk.

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
A. Heel erg.
B. Grotendeels
C. Niet echt.
D. Totaal niet

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
A. Nee
B. Nee alleen verschillende ego states
C. Ja maar ik besef nog wel dat ik ze zelf heb bedacht
D. Ja ik ben meerdere personen

Bedankt voor het invullen ook al waren andere posts verwijderd. Heb je wel eens last van die meerdere persoonlijkheden?

Ik had zelf nog geen antwoorden gegeven op m’n eigen vragen die zijn:

1. Hoe erg heb jij de controle over jezelf?
A. Helemaal
B. Grotendeels
C Niet zo goed
D Helemaal niet.

2. Hoe erg ben jij bang om de controle te verliezen?
A. Helemaal niet
B. Een beetje
C. Best wel
D. Heel erg

3. Hoeveel energie heb jij meestal op een dag?
A. Ik bruis van de energie
B. Mijn energieniveau is niet top, maar ik kan wel de meeste dingen doen die ik wil.
C. Meestal ben ik moe
D Iedere dag of veel dagen een burnout gevoel.

4. Hoe voel jij je meestal op een dag?
A. Fantastisch
B. Wel goed
C. Slecht
D. Waardeloos
allemaal wel op 1 dag meestal... op zn minst b en c

5. Ben je vaak boos?
A. Nee, bijna nooit
B.Meestal ben ik rustig maar heel af en toe boos
C. Ja
D. Ja, in extreme mate

6. Ben je verward?
A. Nee
B. Meestal niet
C. Ja
D. Ja, heel erg

7. Ben je achterdochtig?
A. Nee, nooit.
B. Soms
C. Ja, maar ik heb er geen last van
D. Ja, en ik heb er last van

8. Waar ben jij bang voor?
A. Voor (bijna) niks
B. Voor een paar dingen die ook als eng worden beschouwd door de meesten. Of ik ben wel bang maar ik overwin mijn angsten vaak
C. Ik ben voor bijna alles bang maar de angst wordt niet minder door confrontatie
D. Ik ben zo bang dat ik last heb van paniekaanvallen en niet (goed) meer kan functioneren

9. Zijn je sociale vaardigheden goed?
A. Uitstekend
B. Over het algemeen goed
C. Beneden gemiddeld
D. Hopeloos.

10. Word je in negatieve zin belemmerd door je zelfvertrouwen?
A. Nee, nooit
B. Over het algemeen niet
C. Ja af en toe
D. Ja vaak

11. Als je je vrolijk voelt, hoe voel jij je dan?
A. Vrolijk en zorgeloos.
B. Ik voel me gewoon ok
C. Ik word dan bang dat er iets niet klopt
D. Ik krijg grandioze ideeën die ik niet goed kan uitvoeren en ik maak achteraf gezien roekeloze beslissingen

12. Hoe erg ben jij "geaard"?
A. Heel erg.
B. Grotendeels
C. Niet echt.
D. Totaal niet

12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
A. Nee
B. Nee alleen verschillende ego states
C. Ja maar ik besef nog wel dat ik ze zelf heb bedacht
D. Ja ik ben meerdere personen

[ Bericht 30% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 05-06-2020 00:31:27 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193512104
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 00:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt voor het invullen ook al waren andere posts verwijderd. Heb je wel eens last van die meerdere persoonlijkheden?

Nee, meestal zijn ze juist helpend. Ik kan bepaalde identiteiten aannemen of alter ego's afhankelijk van de situatie.
Maar het vaakst ben ik een soort robot zonder met mijn lichaam verbonden te zijn.
Ik zag dat jij ook C had ingevuld, hoe ervaar jij het dan?
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193513035
12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
A. Nee
B. Nee alleen verschillende ego states
C. Ja maar ik besef nog wel dat ik ze zelf heb bedacht
D. Ja ik ben meerdere personen

Typische vraag. Meerdere persoonlijkheden weten vaak niet van elkaars bestaan. Dus tenzij iemand ervoor in behandeling is en gelooft in de diagnose, zal het vrij onmogelijk zijn om hier D te antwoorden.

Net zoals de vraag 'zie je wel eens dingen die er niet zijn'. Hoe moet je dat weten? :P
pi_193513905
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Heb je een tip hoe ik het gevalideerder kan krijgen?
Allereerst uitsluiten dat het gaat om een momentopname. Ook ga je er met bepaalde vragen vanuit dat iemand zelfinzicht heeft, terwijl dit bij verminderd psychisch functioneren juist verstoord kan zijn. Iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis zal deze vragenlijst heel anders invullen bijvoorbeeld.

Een echt valide test maken is niet zo makkelijk. Daar heb je statistiek voor nodig. Factoranalyse, correlaties met andere soortgelijke tests, groepen psychiatrisch patiënten het laten invullen en daarnaast groepen goed functionerende volwassenen, normscores bepalen waarbinnen sprake is van normaal en abnormaal psychisch functioneren, kijken wat de test en hertest betrouwbaarheid is, etc. ;)

Het grootste probleem is denk ik dat het symptomen zijn van verschillende ziektebeelden. Dus je moet niet één ding, maar een aantal dingen half. Je weet niets over iemands sociale contacten, werkende leven, familie, nachtrust, drugsgebruik, dagelijkse leven en verzorging, etc. Terwijl dit volgens mij belangrijke factoren zijn om iemands psychisch functioneren te bepalen.

Daarbij is interpretatie een dingetje. Maar dat is meer een kwestie van betrouwbaarheid en meetfouten. Zo weet ik niet direct wat het betekent om 'geaard' te zijn of niet. Daarom is het ook zo belangrijk om vragen te bespreken met een psycholoog.
pi_193514281
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:49 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Gaat meer over persoonlijkheidstestjes in het algemeen. Een hele populaire is de Myers-Briggs test oid. Daar komt iedereen geweldig uit de bus.
Dat is dan ook geen valide test.
pi_193516725
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 22:37 schreef -Deluzion- het volgende:

Nee, meestal zijn ze juist helpend. Ik kan bepaalde identiteiten aannemen of alter ego's afhankelijk van de situatie.
Maar het vaakst ben ik een soort robot zonder met mijn lichaam verbonden te zijn.
Ik zag dat jij ook C had ingevuld, hoe ervaar jij het dan?
Dan is het eerder B denk ik. Of waarom denk jij dat het aparte persoonlijkheden zijn?
Bedoel je dat je automatisch dingen doet als bij een epileptische aanval of zo? Of dat je je achteraf iets niet meer kan herinneren zoals bij dissociatie van hoe je hebt gereden na rit op een rustige snelweg wat mensen wel eens zeggen?
Ik ervaar het zelf als personages die ik heb bedacht waarvan ik niet weet hoe die zich verhouden tot “mezelf”.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:04 schreef -Straw- het volgende:
12. Heb jij meerdere persoonlijkheden?
A. Nee
B. Nee alleen verschillende ego states
C. Ja maar ik besef nog wel dat ik ze zelf heb bedacht
D. Ja ik ben meerdere personen

Typische vraag. Meerdere persoonlijkheden weten vaak niet van elkaars bestaan. Dus tenzij iemand ervoor in behandeling is en gelooft in de diagnose, zal het vrij onmogelijk zijn om hier D te antwoorden.

Net zoals de vraag 'zie je wel eens dingen die er niet zijn'. Hoe moet je dat weten? :P
Het wordt dus meestal wel gediagnosticeerd, lijkt mij. Het valt behoorlijk op als diegene tegenstrijdig gedrag vertoont maar zich er achteraf niets meer van kan herinneren of zichzelf anders noemt. Ook kan diegene zelf gewoon de whatsapp berichten van die andere persoonlijkheden lezen en dergelijke.

quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:35 schreef -Straw- het volgende:

Allereerst uitsluiten dat het gaat om een momentopname.
Bij de psycholoog is het OOK een momentopname. Van de momenten dat de client aanwezig is, van die ene keer dat er een test afgenomen werd.

quote:
Ook ga je er met bepaalde vragen vanuit dat iemand zelfinzicht heeft, terwijl dit bij verminderd psychisch functioneren juist verstoord kan zijn. Iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis zal deze vragenlijst heel anders invullen bijvoorbeeld.
En een psycholoog heeft dat zelfinzicht van de client wel? Of de omgeving is zelf altijd onbevooroordeeld?

quote:
Een echt valide test maken is niet zo makkelijk. Daar heb je statistiek voor nodig. Factoranalyse, correlaties met andere soortgelijke tests, groepen psychiatrisch patiënten het laten invullen en daarnaast groepen goed functionerende volwassenen, normscores bepalen waarbinnen sprake is van normaal en abnormaal psychisch functioneren, kijken wat de test en hertest betrouwbaarheid is, etc. ;)
Daar heb je natuurlijk een punt, dat kan ik niet, maar sommige onderzoekers naar psychisch functioneren al evenmin blijkbaar
https://www.hpdetijd.nl/2(...)-voor-de-vuilnisbak/

https://universonline.nl/(...)k-kan-betrouwbaarder

quote:
Het grootste probleem is denk ik dat het symptomen zijn van verschillende ziektebeelden. Dus je moet niet één ding, maar een aantal dingen half. Je weet niets over iemands sociale contacten, werkende leven, familie, nachtrust, drugsgebruik, dagelijkse leven en verzorging, etc. Terwijl dit volgens mij belangrijke factoren zijn om iemands psychisch functioneren te bepalen.

Daarbij is interpretatie een dingetje. Maar dat is meer een kwestie van betrouwbaarheid en meetfouten. Zo weet ik niet direct wat het betekent om 'geaard' te zijn of niet. Daarom is het ook zo belangrijk om vragen te bespreken met een psycholoog.
Ziektebeelden interesseren mij juist niet
Ja, dat laatste kwam omdat ik de omschrijving moest weghalen
Bedoel in het hier en nu leven, niet teveel denken maar doenblabla
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193518389
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 02:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Bij de psycholoog is het OOK een momentopname. Van de momenten dat de client aanwezig is, van die ene keer dat er een test afgenomen werd.
Vraagstelling is anders.

quote:
En een psycholoog heeft dat zelfinzicht van de client wel? Of de omgeving is zelf altijd onbevooroordeeld?
Daarom heb je een gesprek erover. Een goede psycholoog maakt niet zomaar aannames.

quote:
Ziektebeelden interesseren mij juist niet
Ja, dat laatste kwam omdat ik de omschrijving moest weghalen
Bedoel in het hier en nu leven, niet teveel denken maar doenblabla
Nou ja, de vragenlijst meet nu wel specifieke symptomen van psychiatrische ziektebeelden. Voor een meer algemeen beeld van psychisch functioneren heb je een algemeen plaatje nodig. Wat ik zei, hoe ziet iemands leven er verder uit.

In het hier en nu leven en niet te veel denken maar doen lijken me niet direct samen te hangen met psychisch welbevinden. Wel met persoonlijkheid. Testen die gebaseerd zijn op dat soort algemeenheden zijn meestal niet zo valide. Hetzelfde probleem als waar de Myers Briggs test last van heeft. Wat meet je werkelijk? En heeft het voorspellende waarde?
pi_193519121
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 09:24 schreef -Straw- het volgende:
Vraagstelling is anders.
Wat heeft dat met het wel of niet zijn van een momentopname te maken?

quote:
Daarom heb je een gesprek erover. Een goede psycholoog maakt niet zomaar aannames.
In mijn psychologische rapporten stonden anders behoorlijk veel aannames. Maar als het niet gebaseerd is op aannames maar gedrag/ wat de client vertelt, hoe kan het dan dat het onmogelijk zou zijn dat de client dit over zichzelf weet?

quote:
Nou ja, de vragenlijst meet nu wel specifieke symptomen van psychiatrische ziektebeelden. Voor een meer algemeen beeld van psychisch functioneren heb je een algemeen plaatje nodig. Wat ik zei, hoe ziet iemands leven er verder uit.
Maar ik wil ook helemaal geen mensen diagnosticeren... ik heb toch nergens geschreven: ontdek met deze test welke stoornissen je allemaalhebt? Omdat ik daar niet in geloof

quote:
In het hier en nu leven en niet te veel denken maar doen lijken me niet direct samen te hangen met psychisch welbevinden. Wel met persoonlijkheid. Testen die gebaseerd zijn op dat soort algemeenheden zijn meestal niet zo valide. Hetzelfde probleem als waar de Myers Briggs test last van heeft. Wat meet je werkelijk? En heeft het voorspellende waarde?
Kijk, dit is dus PRECIES wat ik vind dat er mis gaat bij de kijk van psychologen.
Niet in het hier en nu leven zorgt bij mij wel voor problemen, omdat ik er minder goed door functioneer. Als ik bijvoorbeeld een taak moet doen ben ik ondertussen aan het piekeren over andere dingen in mijn leven en dan duurt de taak veel langer. Maar omdat een psycholoog het dan bijvoorbeeld niet bij een stoornis vindt passen, heeft het zogenaamd geen invloed op mijn welbevinden. Dat heeft het wel.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193520928
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat heeft dat met het wel of niet zijn van een momentopname te maken?
Bijvoorbeeld als je erbij zet "geef aan in hoeverre je de afgelopen maand last hebt gehad van..." versus "heb je last van"

Als jij gister slaande ruzie hebt gehad met je beste vriend komt er al iets heel anders uit.
pi_193520948
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Maar ik wil ook helemaal geen mensen diagnosticeren... ik heb toch nergens geschreven: ontdek met deze test welke stoornissen je allemaalhebt? Omdat ik daar niet in geloof
Dan moet je misschien ook niet vragen naar of mensen meerdere persoonlijkheden hebben?
pi_193528782
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:09 schreef -Straw- het volgende:
Bijvoorbeeld als je erbij zet "geef aan in hoeverre je de afgelopen maand last hebt gehad van..." versus "heb je last van"

Als jij gister slaande ruzie hebt gehad met je beste vriend komt er al iets heel anders uit.
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben soms s avonds al vergeten hoe ik me die ochtend voelde. Hoe wil je controleren of mensen wel goed konden onthouden hoe ze zich die maand
gevoeld hebben als je er ook al niet op vertrouwd dat ze zelf kunnen bedenken dat “heb je last van” over het algemeen is en niet alleen bijvoorbeeld gisteren?

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:11 schreef -Straw- het volgende:
Dan moet je misschien ook niet vragen naar of mensen meerdere persoonlijkheden hebben?
Waarom niet? Persoonlijkheid heeft niet automatisch de associatie met ziekten, kijk maar naar sites als 123test.nl. Als dingen vragen over 1 persoonlijkheid niet het alleenrecht is van de psychiatrie waarom is het hebben over meerdere persoonlijkheden dat dan ineens wel.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193530269
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 22:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben soms s avonds al vergeten hoe ik me die ochtend voelde. Hoe wil je controleren of mensen wel goed konden onthouden hoe ze zich die maand
gevoeld hebben als je er ook al niet op vertrouwd dat ze zelf kunnen bedenken dat “heb je last van” over het algemeen is en niet alleen bijvoorbeeld gisteren?
Slecht geheugen is misschien ook wel een teken aan de wand. ;) Maar als je dat inderdaad niet weet dan is een vragenlijst niet betrouwbaar nee.

quote:
Waarom niet? Persoonlijkheid heeft niet automatisch de associatie met ziekten, kijk maar naar sites als 123test.nl. Als dingen vragen over 1 persoonlijkheid niet het alleenrecht is van de psychiatrie waarom is het hebben over meerdere persoonlijkheden dat dan ineens wel.
Nou ja, voor zover ik weet kan je niet meerdere persoonlijkheden hebben zonder dat er sprake is van een stoornis of trauma. Dan heb ik het wel over antwoord D en niet de rest.

Zoals het verschil tussen last hebben van hallucinaties (kan onschuldig zijn) en daadwerkelijk psychosen hebben (niet onschuldig).

Maar zonder gekheid, je vragenlijst is niet slecht of zo. Het geeft wel een indruk denk ik. Alleen vind ik je afkeer voor officiële vragenlijsten dan wel jammer.
pi_193531167
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:43 schreef -Straw- het volgende:
Slecht geheugen is misschien ook wel een teken aan de wand. ;) Maar als je dat inderdaad niet weet dan is een vragenlijst niet betrouwbaar nee.

Nou ja, voor zover ik weet kan je niet meerdere persoonlijkheden hebben zonder dat er sprake is van een stoornis of trauma. Dan heb ik het wel over antwoord D en niet de rest.

Zoals het verschil tussen last hebben van hallucinaties (kan onschuldig zijn) en daadwerkelijk psychosen hebben (niet onschuldig).

Maar zonder gekheid, je vragenlijst is niet slecht of zo. Het geeft wel een indruk denk ik. Alleen vind ik je afkeer voor officiële vragenlijsten dan wel jammer.
Nou bedankt dar je het niet slecht vind. Maar waarom vind je mijn afkeer voor officiële vragenlijsten jammer? Op welke manier heb jij daar zelf last van? En als je dus erkent dat sommigen het geheugen van een zeef hebben, waarom vind je dan alsnog officiële vragenlijsten die vragen naar gevoelens van weken geleden altijd betrouwbaar?

Ik stelde de vragen in ieder geval niet in het kader van een stoornis of trauma. Het kan best zijn dat het de oorzaak is van echt meerdere persoonlijkheden en dat is dan inderdaad een psychologische ziekte, maar die oorzaak maakt voor het beantwoorden van deze vragenlijst niet uit. Ik ben vooral geinteresseerd in hoe vaak het symptoom voorkomt en hoewel het interessant is om wat verklaring te lezen als mensen er toelichting bij geven is het niet nodig om mensen gelijk stoornissen/ziekten te geven om te weten wat iemand met de antwoorden bedoelt en daarop te reageren toch?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193532874
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 02:01 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou bedankt dar je het niet slecht vind. Maar waarom vind je mijn afkeer voor officiële vragenlijsten jammer? Op welke manier heb jij daar zelf last van? En als je dus erkent dat sommigen het geheugen van een zeef hebben, waarom vind je dan alsnog officiële vragenlijsten die vragen naar gevoelens van weken geleden altijd betrouwbaar?
Ik heb er geen last van, maar heb een achtergrond in testtheorie en psychologie, dus dat maakt dat ik er wellicht anders naar kijk.

Als geheugen een probleem is dan voldoet geen enkele vragenlijst. Dan zou iemand een maand lang een emotie dagboek bij kunnen houden, bijvoorbeeld.
pi_193543569
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 02:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dan is het eerder B denk ik. Of waarom denk jij dat het aparte persoonlijkheden zijn?
Bedoel je dat je automatisch dingen doet als bij een epileptische aanval of zo? Of dat je je achteraf iets niet meer kan herinneren zoals bij dissociatie van hoe je hebt gereden na rit op een rustige snelweg wat mensen wel eens zeggen?
Ik ervaar het zelf als personages die ik heb bedacht waarvan ik niet weet hoe die zich verhouden tot “mezelf”.

Als ik mij bijvoorbeeld extreem slecht voel zoals bijna altijd zo is dan creëer ik een personage in mijn hoofd dat alles aan kan.
Maar ik creëer ook bepaalde personages lijdend aan een ernstig chronische ziekte zodat ik makkelijker vrede kan hebben met mijn gefaalde leven.
Of ik creëer een personage met een bijzonder talent, een talent dat mij nog van de ondergang had kunnen redden.
Ook neem ik een uiterst zelfverzekerde identiteit aan als ik een chatsite bezoek, dit als ik in contact wil komen met vrouwen (bijna nooit meer)
Maar het personage dat ik daadwerkelijk ben zou ik het liefst uit willen wissen, zowel mijn persoonlijkheid als mijn uiterlijk.
En zo zijn er nog wel meer personages dat ik creëer om mijn geïsoleerde bestaan vol te houden. Mijn bestaan bestaat uit 24 uur per dag geen contacten hebben met mensen in real life dus mijn hersenen verzinnen zelf personages.
Een echte eigen identiteit heb ik niet daarvoor heb ik veel te veel overgeslagen in het leven.
#zijlijntoeschouwerForLife


Maar ik denk dat we beiden misschien iets anders verstaan onder " verschillende persoonlijkheden zijn" Echt heel duidelijk is het nou ook weer niet. Ik vind sommige antwoorden nogal vaag in die test. Kan ook aan mij liggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Deluzion- op 08-06-2020 21:50:16 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  maandag 8 juni 2020 @ 21:41:33 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193543698
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:30 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Als ik mij bijvoorbeeld extreem slecht voel zoals bijna altijd zo is dan creëer ik een personage in mijn hoofd dat alles aan kan.
Maar ik creëer ook bepaalde personages lijdend aan een ernstige chronische ziekte zodat ik makkelijker vrede kan hebben met mijn gefaalde leven.
Of ik creëer een personage met een bijzonder talent, een talent dat mij nog van de ondergang had kunnen redden.
Ook neem ik een uiterst zelfverzekerde identiteit aan als ik een chatsite bezoek, dit als ik in contact wil komen met vrouwen (bijna nooit meer)
Maar het personage dat ik daadwerkelijk ben zou ik het liefst uit willen wissen, zowel mijn persoonlijkheid als mijn uiterlijk.
En zo zijn er nog wel meer personages dat ik creëer om mijn geïsoleerde bestaan vol te houden. Mijn bestaan bestaat uit 24 uur per dag geen contacten hebben met mensen in real life dus mijn hersenen verzinnen zelf personages.
Een echte eigen identiteit heb ik niet daarvoor heb ik veel te veel overgeslagen in het leven.
#zijlijntoeschouwerForLife
Zoek hulp.
Resistance is futile.
pi_193543775
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zoek hulp.
Ik haat dat als dit wordt gezegd. Denk je dat ik nog niet alles geprobeerd heb inmiddels :')
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  maandag 8 juni 2020 @ 21:55:58 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193543864
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:47 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ik haat dat als dit wordt gezegd. Denk je dat ik nog niet alles geprobeerd heb inmiddels :')
Dat kun je wel haten, maar je hebt duidelijk hulp nodig.
Resistance is futile.
pi_193546200
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 08:43 schreef -Straw- het volgende:

Ik heb er geen last van, maar heb een achtergrond in testtheorie en psychologie, dus dat maakt dat ik er wellicht anders naar kijk.

Als geheugen een probleem is dan voldoet geen enkele vragenlijst. Dan zou iemand een maand lang een emotie dagboek bij kunnen houden, bijvoorbeeld.
Maar heb jij dan ook zelf vragenlijsten moeten afnemen? En hoe beoordeelde je dan voor de test dat het geheugen goed genoeg was?
Ja, dat is dus wat HoeGekIsNL ook doet en wat ik vind dat vaker zou moeten voorkomen.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:30 schreef -Deluzion- het volgende:
Als ik mij bijvoorbeeld extreem slecht voel zoals bijna altijd zo is dan creëer ik een personage in mijn hoofd dat alles aan kan.
Maar ik creëer ook bepaalde personages lijdend aan een ernstig chronische ziekte zodat ik makkelijker vrede kan hebben met mijn gefaalde leven.
Of ik creëer een personage met een bijzonder talent, een talent dat mij nog van de ondergang had kunnen redden.
Ook neem ik een uiterst zelfverzekerde identiteit aan als ik een chatsite bezoek, dit als ik in contact wil komen met vrouwen (bijna nooit meer)
Maar het personage dat ik daadwerkelijk ben zou ik het liefst uit willen wissen, zowel mijn persoonlijkheid als mijn uiterlijk.
En zo zijn er nog wel meer personages dat ik creëer om mijn geïsoleerde bestaan vol te houden. Mijn bestaan bestaat uit 24 uur per dag geen contacten hebben met mensen in real life dus mijn hersenen verzinnen zelf personages.
Een echte eigen identiteit heb ik niet daarvoor heb ik veel te veel overgeslagen in het leven.
#zijlijntoeschouwerForLife


Maar ik denk dat we beiden misschien iets anders verstaan onder " verschillende persoonlijkheden zijn" Echt heel duidelijk is het nou ook weer niet. Ik vind sommige antwoorden nogal vaag in die test. Kan ook aan mij liggen.
Maar als je in het echt zou zijn zoals die personages , zou je dan eindelijk wel gelukkig zijn?
De antwoorden zijn vaag omdat ze eerst specifieker waren maar men toen zei dat mensen ze niet meer op hun eigen manier konden interpreteren dus daarom heb ik het aangepast.

quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:55 schreef Seven. het volgende:
Dat kun je wel haten, maar je hebt duidelijk hulp nodig.
Soms hebben mensen al hulp gehad van een psycholoog die ze niet als hulp beschouwden omdat de psycholoog het letterlijk opgaf en zowel de psycholoog zelf als de samenleving diegene daar dan de schuld van geven. Vervolgens kan men dan geen garantie geven dat het bij een andere beter is "je moet er gewoon net zo veel uitproberen totdat je de goede hebt" Leuk als dat er 1000 of achteraf toch geen zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 09-06-2020 02:06:52 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193572245
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 02:01 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Maar als je in het echt zou zijn zoals die personages , zou je dan eindelijk wel gelukkig zijn?
De antwoorden zijn vaag omdat ze eerst specifieker waren maar men toen zei dat mensen ze niet meer op hun eigen manier konden interpreteren dus daarom heb ik het aangepast.
[..]

Soms hebben mensen al hulp gehad van een psycholoog die ze niet als hulp beschouwden omdat de psycholoog het letterlijk opgaf en zowel de psycholoog zelf als de samenleving diegene daar dan de schuld van geven. Vervolgens kan men dan geen garantie geven dat het bij een andere beter is "je moet er gewoon net zo veel uitproberen totdat je de goede hebt" Leuk als dat er 1000 of achteraf toch geen zijn
Ja bij bepaalde personages zeker. Andere personages gebruik ik als coping mechanisme.

Vandaag had ik bijvoorbeeld zo'n dag dat ik het vervelend vond om alleen te zijn. Dan ga je denken... ik ben nu 40 en mijn gehele leven single zelfs nooit een date gehad, het is onmogelijk om iemand te treffen met dit uiterlijk. Deze gedachten zijn redelijk automatisch, dus ik stop met denken na die gedachte, maar af en toe denk ik door en besef ik dat ik nooit chemie of een klik met iemand kan hebben met dit uiterlijk en dit ook keer op keer bewezen is. Vervolgens kap ik die gedachten af anders pijnig ik mijzelf alleen maar verder.
Maar dan bedenk ik dus een personage dat een verminkt hoofd heeft door een vat zuur. Op die manier ga ik er beter mee om en voel ik mij meteen minder slecht. Ook verre van goed of zo maar in elk geval voldoende om te kunnen blijven bestaan.

Vaak ook negeer ik zoveel gevoelens dat ik eigenlijk een robot ben geworden. en dit was de beste oplossing aangezien ik mij 100% van de tijd slecht voel is het een voordeel om niks te voelen.

En ja zeker als ik bijvoorbeeld een schaaktalent had en super slim zou zijn in bijvoorbeeld dit filmpje: Intelligentie gecombineerd met charisma en uitstraling dan zou mijn leven al voor minstens 50% geslaagd zijn:Deze jongen heeft een IQ van minstens 170 , met 120 zou ik ook al heel tevreden zijn.

Straks ben ik 80 en ben ik mijn gehele leven alleen geweest, ik weet dat psychische hulp echt helemaal niets helpt inmiddels dus ik bewandel nu mijn eigen pad door over te gaan op drastische plastisch chirurgie. Na 2 mislukte kaakoperaties dat je in een ander topic van mij kan lezen stond eigenlijk plastisch chirurgie in mijn agenda in Zuid Korea maar dat is vanwege Corona geannuleerd. Maar ik hoop (als ik nog besta) volgend jaar daar verder mee te kunnen gaan.
Maar in Korea gaan ze echt alles veranderen aan mijn gezicht en daar sta ik helemaal achter en ik zou niet anders willen. Ik heb er alles voor over om dit gezicht uit te wissen.

Overigens vind ik het niet kunnen krijgen van een vrouw een stuk minder problematisch dan het niet kunnen hebben van kinderen. Ik had wel graag een kind gewild maar dat is nu dus ook uitgesloten, ook vanwege mijn leeftijd en dat de kans uitgesloten is om een vrouw te treffen.

Een Nederlandse vrouw is dus uitgesloten. Helaas val ik uitsluitend op witte vrouwen.. dus het heeft geen zin om naar bijvoorbeeld Azië af te reizen, anders had ik dat misschien wel geprobeerd.
Misschien dat ik in Duitsland 1% kans maak of zo? Ik heb het idee dat vrouwen daar toch iets minder op het uiterlijk letten dan in NL.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Deluzion- op 10-06-2020 19:59:14 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193575638
- deze offtopic langspeelplaat kennen we nu wel. -

[ Bericht 17% gewijzigd door CoolGuy op 10-06-2020 23:03:40 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_193595234
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 19:13 schreef -Deluzion- het volgende:

Ja bij bepaalde personages zeker. Andere personages gebruik ik als coping mechanisme.

Vandaag had ik bijvoorbeeld zo'n dag dat ik het vervelend vond om alleen te zijn. Dan ga je denken... ik ben nu 40 en mijn gehele leven single zelfs nooit een date gehad, het is onmogelijk om iemand te treffen met dit uiterlijk. Deze gedachten zijn redelijk automatisch, dus ik stop met denken na die gedachte, maar af en toe denk ik door en besef ik dat ik nooit chemie of een klik met iemand kan hebben met dit uiterlijk en dit ook keer op keer bewezen is. Vervolgens kap ik die gedachten af anders pijnig ik mijzelf alleen maar verder.
Maar dan bedenk ik dus een personage dat een verminkt hoofd heeft door een vat zuur. Op die manier ga ik er beter mee om en voel ik mij meteen minder slecht. Ook verre van goed of zo maar in elk geval voldoende om te kunnen blijven bestaan.
Waarom ga je er dan beter mee om? Waarom zou je jezelf beter kunnen accepteren als je verminkt was? :?

quote:
Vaak ook negeer ik zoveel gevoelens dat ik eigenlijk een robot ben geworden. en dit was de beste oplossing aangezien ik mij 100% van de tijd slecht voel is het een voordeel om niks te voelen.

En ja zeker als ik bijvoorbeeld een schaaktalent had en super slim zou zijn in bijvoorbeeld dit filmpje: Intelligentie gecombineerd met charisma en uitstraling dan zou mijn leven al voor minstens 50% geslaagd zijn:Deze jongen heeft een IQ van minstens 170 , met 120 zou ik ook al heel tevreden zijn.
Nou een robot ben je nog lang niet gezien je negatieve gevoelens. Maar het scheelt dat je er wel een soort van invloed op hebt. Ja dat willen we allemaal wel. Maar als hij naast schaken niks nuttigs met zijn talent doet dan heeft de wereld er ook niks aan behalve de schaakliefhebbers. Voor de meeste doelen is misschien een iq van 120 nog niet per se benodigd al hoewel er wel steeds meer eisen aan werknemers gesteld worden. Maar jij hoopt er natuurlijk vast weer een vrouw op oppervlakkige en snelle mAnier mee te krijgen.

quote:
Straks ben ik 80 en ben ik mijn gehele leven alleen geweest, ik weet dat psychische hulp echt helemaal niets helpt inmiddels dus ik bewandel nu mijn eigen pad door over te gaan op drastische plastisch chirurgie. Na 2 mislukte kaakoperaties dat je in een ander topic van mij kan lezen stond eigenlijk plastisch chirurgie in mijn agenda in Zuid Korea maar dat is vanwege Corona geannuleerd. Maar ik hoop (als ik nog besta) volgend jaar daar verder mee te kunnen gaan.
Maar in Korea gaan ze echt alles veranderen aan mijn gezicht en daar sta ik helemaal achter en ik zou niet anders willen. Ik heb er alles voor over om dit gezicht uit te wissen.
Hulde dat je verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen van je mindset. Je wil op een snelle manier een vrouw die jou om iets oppervlakkigs waardeert en je wil niks anders dan kan dat inderdaad alleen door plastische chirurgie. Na corona zal het wel weer mogelijk zijn denk ik. Maar ik snap niet waarom je zo graag een oppervlakkige vrouw wil dat je daar zo veel geld voor over hebt. :? Hoe wil je eruit zien dan? Want dan moet je wel duidelijke na voorbeelden kunnen laten zien aan die chirurgen zodat ze niet iets improviseren waar je dan later misschien alsnog spijt van krijgt. Of als je echt geen geld heb : https://www.surgery.org/c(...)stic-surgery-1036261 Je kan je ervoor aanmelden maar ik geef je weinig kans dat ze je uitkiezen.

quote:
Overigens vind ik het niet kunnen krijgen van een vrouw een stuk minder problematisch dan het niet kunnen hebben van kinderen. Ik had wel graag een kind gewild maar dat is nu dus ook uitgesloten, ook vanwege mijn leeftijd en dat de kans uitgesloten is om een vrouw te treffen.
Dus je droom is eigenlijk een oppervlakkige relatie met een vrouw dat je alleen maar wil vanwege je uiterlijk die je volhoudt omdat je zo graag kinderen wil. Jammer dat je geen alleenstaande vader kunt worden van een geadopteerd kind dan.

quote:
Een Nederlandse vrouw is dus uitgesloten. Helaas val ik uitsluitend op witte vrouwen.. dus het heeft geen zin om naar bijvoorbeeld Azië af te reizen, anders had ik dat misschien wel geprobeerd.
Misschien dat ik in Duitsland 1% kans maak of zo? Ik heb het idee dat vrouwen daar toch iets minder op het uiterlijk letten dan in NL.
De vrouw interesseerde je toch niet? Het ging toch om het gezin? :? Maar verder altijd een goed idee om je datinggebied te verbreden idd. Ik chatte een keer met een Duits meisje en zij vond mij oppervlakkig dat ik op het uiterlijk lette ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 12-06-2020 02:13:15 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')