Tja in Transvaal waarschijnlijkquote:Op dinsdag 19 mei 2020 21:31 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik zeg wat ik bedoelZe gaan nu nog niet eens voor 173k daar.
En nee voor dit soort kleine woningen was de markt zeker nog niet hersteld.
Er stonden er velen te koop en het verkocht allemaal niet. En allemaal rond dezelfde prijs.
Dus het oordeel dat er iets fout gedaan zou zijn mag achterwege blijven.
Want/welke? Volgens mij per 1 jan 2013 is de HRA voor nieuwe aflossingsvrije hypotheken afgeschaft.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 21:34 schreef potjecreme het volgende:
Vergeet niet dat de hypotheek voorwaarden toen anders waren.
Nope geen Transvaal maar ook niet de Vogelwijk nee 😉 en ja de overwaarde op de woning die we toen aankochten maakt het verlies ruimschoots goed, dat wel. Al mompelt mijn man soms nog wel eens dat we het hadden moeten gaan verhuren.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Tja in Transvaal waarschijnlijk.
Overigens als je destijds iets duurders had terug gekocht ben je per saldo alsnog beter uit.
Ga nog eens rekenen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Want/welke? Volgens mij per 1 jan 2013 is de HRA voor nieuwe aflossingsvrije hypotheken afgeschaft.
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Nope geen Transvaal maar ook niet de Vogelwijk nee 😉 en ja de overwaarde op de woning die we toen aankochten maakt het verlies ruimschoots goed, dat wel. Al mompelt mijn man soms nog wel eens dat we het hadden moeten gaan verhuren.
Maar toen verklaarde iedereen op fok me ook voor gek voor de aankoopprijs van de nieuwe woning. Die was wel heel hoog.
Kortom het tij kan erg snel keren binnen de markt.
Dit is wel een correcte conclusie.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:46 schreef DJEblender het volgende:
Joh er zitten een hoop kansloze mensen op dit forum die je het licht niet in de ogen gunnen, terwijl ze zelf waarschijnlijk grote losers in het leven zijn.
Niks van aantrekken, zitten ook genoeg goede posts tussen.
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:44 schreef DJEblender het volgende:
[..]
Prima, blijf jij maar lekker huren.
Wow, wat ben jij slim.quote:Op maandag 18 mei 2020 23:43 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
Dit dus. Als we straks lekker met zijn allen de recessie ingaan, dan vliegen ze er overal weer met bosjes uit later dit jaar of volgend jaar. Zou persoonlijk dan ook echt niet nu wat kopen...
Blijf jij lekker in je Nederlandse bubbel zitten terwijl prijzen in de grote wereldsteden al een tijdlang naar beneden gaan....misschien heb ik het mis maar waren genoeg mensen die in 2008 op het hoogtepunt een huis kochten en jarenlang onder water stonden.quote:
De huizenmarkten in grote steden zijn vaak totaal anders qua dynamiek dan van modale huizen. Dat het in 2008 misging hoeft niet per se te betekenen dat dat nu ook het geval is. De instabiele huizenmarkt en instabiele economie was toen juist de oorzaak van de crisis. Die oorzaak is nu volledig extern. Daarnaast was de huizenmarkt de afgelopen jaren gezond, met als kanttekening te weinig aanbod. Ik verwacht niet dat de vraag nu direct zal instorten (signalen zijn er vooralsnog niet naar), het tekort zal waarschijnlijk blijven.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:09 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
Blijf jij lekker in je Nederlandse bubbel zitten terwijl prijzen in de grote wereldsteden al een tijdlang naar beneden gaan....misschien heb ik het mis maar waren genoeg mensen die in 2008 op het hoogtepunt een huis kochten en jarenlang onder water stonden.
Je kunt gewoon nee zeggen. Altijd bieden onder voorbehoud van financiering (en dat elke keer opnieuw zeggen of typen) en nooit een makelaar geloven.quote:Op maandag 18 mei 2020 20:19 schreef DJEblender het volgende:
Vraagprijs 219, ik bied 220 en dan opeens een tegenbod van 235.
De makelaar speelt een beetje spelletjes volgens mij. Heb nog niet veel ervaring hierin.
Probleem is alleen dat je zo'n appartement van 60m2 net wat sneller uitgroeit dan een woning die wat groter en duurder is.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:29 schreef DJEblender het volgende:
En een eventuele instorting van de markt raakt vooral de hogere segment woningen.
Zeg maar alles van 300k plus. Of eerder 500k plus.
Een woning die nu 225 is zal echt niet zomaar onder de 200 gaan. Just my 2 cents.
Wat is hoger segment voor jou? Waar ik woon krijg je voor onder de ¤300k geen modaal rijtjeshuis.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:29 schreef DJEblender het volgende:
En een eventuele instorting van de markt raakt vooral de hogere segment woningen.
Een woning die nu 225 is zal echt niet zomaar onder de 200 gaan. Just my 2 cents.
Precies.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:41 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat je zo'n appartement van 60m2 net wat sneller uitgroeit dan een woning die wat groter en duurder is.
En ja, 225k kan makkelijk 175k worden, immers is de prijs ook in een paar jaar van 175k naar 225k gegaan.
Nee. Je bent helaas overgeleverd aan rotpraktijken. Als je het geld hebt dan gewoon bieden. En anders had je het toch niet meer kunnen betalen. eigenlijk. Ik krijg wel het idee dat de makelaarmaar lult. Dus als je de gok durft te nemen afzien. Maarja..quote:Op maandag 18 mei 2020 20:39 schreef DJEblender het volgende:
Iemand inhoudelijk advies over een strategie?
En als je een duurdere woning had willen kopen was je analyse precies andersom geweest?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:29 schreef DJEblender het volgende:
Niet just your 2 cents. It's your 2.500.000 cents.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:29 schreef DJEblender het volgende:
Eh, ja?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er is dan ook niemand die beweert dat dat niet kan.
Zet je ook zelf een uitlaat onder de auto en vervang je zelf de dakpannen?
Dat is top, dan bespaar je een hoop geld wat je anders aan garages en dakdekkers moest uitgevenquote:
Dat meelezen is wel heel ver gezocht. Maar dan in TS daar weer voordeel uit halen door heel stoer te zeggen dat die makelaar kan oprotten met zijn lelijke hokquote:Op woensdag 20 mei 2020 08:09 schreef JeOma het volgende:
[..]
Niet just your 2 cents. It's your 2.500.000 cents.
Ontopic: ben reuze benieuwd hoe dit afloopt. Hou je er trouwens rekening mee dat de makelaar misschien (bulderend van het lachen) mee leest met dit topic?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |