abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:52:21 #76
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193204336
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:11 schreef DJEblender het volgende:
Maar het probleem is dat ik gewoon echt een woning nodig heb. Huren is niet echt een goede optie, dus als ik ooit een huis wil kopen dan moet ik toch een keer een sprong wagen.
Tja, dan heb je maar één keuze, in een keer 350k bieden zonder voorbehouden.
Dan ben je iedereen te slim af en heb de woning die je echt nodig hebt.

(of volgende keer toch een makelaar inschakelen die je behoed voor domme akties...)
Tot nooit .......
pi_193204453
Ik heb mijn bod verhoogd naar 224k.

Ga niet verder dan 225k. Wil het over 3 jaar met winst of minimaal break even verkopen. Met 225 lukt dat nog wel, met 230 wordt dat moeilijk. Zeker als je ook nog 10k aankosten koper kwijt bent.
pi_193204459
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:28 schreef DJEblender het volgende:
220 is de waarde, niet 235. Snap niet dat mensen zoveel willen overboeken.
De waarde is, wat jij er voor wilt uitgeven om dit te kopen. Dat bepaald de waarde.
Wil dus iemand heel graag dit appartement hebben, dan is dit voor hem wel 230K waard.

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:39 schreef DJEblender het volgende:
Iemand inhoudelijk advies over een strategie?
Meer bieden, als je dit wilt hebben, of verder zoeken naar een ander appartement.

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:41 schreef DJEblender het volgende:
Meer dat er een vraagprijs van 219.500 wordt gecommuniceerd, ik bied daarboven en dan zeggen ze opeens, oh nee, we willen toch meer, maak er maar 235 van.

Dat is toch niet gebruikelijk?
Of iemand heeft al 232K geboden en jouw bod is dus al voordat je hem indiende te laag geweest?
pi_193204486
Waarom geen aankoopmakelaar?
En in 3 jaar verhuizen? Waarom koop je dan....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:04:19 #80
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193204491
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:00 schreef DJEblender het volgende:
Ga niet verder dan 225k. Wil het over 3 jaar met winst of minimaal break even verkopen. Met 225 lukt dat nog wel, met 230 wordt dat moeilijk.
Zo Zo , jij hebt je echt verdiept in de markt zeg. Je weet zelfs al de waarde over drie jaar.
Dan snap ik wel dat je geen 235 bied.

En volgens mij heb jij over drie jaar nog geen huis gekocht, laat staan een huis in de verkoop.
Als het huis trouwens voor 235 weggaat moet je niet gek opkijken als je het over drie jaar alsnog kan kopen voor 275!
Tot nooit .......
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:05:28 #81
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_193204505
quote:

Ga niet verder dan 225k. Wil het over 3 jaar met winst of minimaal break even verkopen. Met 225 lukt dat nog wel, met 230 wordt dat moeilijk. Zeker als je ook nog 10k aankosten koper kwijt bent.
Je gaat over 3 jaar weer verhuizen? Waarom? Dat kan een hele andere kijk geven op het koopproces.
pi_193204511
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je een huis voor een goede prijs. Wat verwacht je anders? Een HEMA worst?
Als de verkoopmakelaar insteekt op een lage vraagprijs om mensen te trekken en dan sturen op overbiedingen, is dat een tactiek. Hij gaat niet opeens lagere boden accepteren omdat een aankoopmakelaar namens de koper de bedragen doorgeeft.

Een aankoopmakelaar is handig, maar geeft geen enkele garantie op zo'n overspannen markt. Helemaal niet wanneer alle potentiele kopers een aankoopmakelaar hebben
pi_193204535
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:05 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Je gaat over 3 jaar weer verhuizen? Waarom? Dat kan een hele andere kijk geven op het koopproces.
Niet perse over 3 jaar, maar ik zie mezelf geen 10 jaar wonen hierin.

Dit is een leuk begin, met lage hypotheek TOV mijn salaris. Maar uiteindelijk wil ik samenwonen met mijn vriendin en groter gaan wonen. Dat kan over ,e jaar al zijn, of over 5 jaar. Maar gaat wel gebeuren uiteindelijk.
pi_193204559
Als vergelijkbare woningen in de buurt voor rond de 220k worden verkocht, dan lijkt 224k een keurig bod. 235 is belachelijk, laat je niet opjutten.
pi_193204606
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Tja, dan heb je maar één keuze, in een keer 350k bieden zonder voorbehouden.
Dan ben je iedereen te slim af en heb de woning die je echt nodig hebt.

(of volgende keer toch een makelaar inschakelen die je behoed voor domme akties...)
Kan je dan niet beter huren. Als je zo’n hoog bedrag betaalt voor een appartement (en dat bedrag het dus niet waard is).
pi_193204633
quote:

Je weet dat er een reële gevaar is dat de woningmarkt gaat klappen de komende jaren? Zit een zware economische crisis aan te komen. Dan houden mensen de hand op de knip en daalt de vraag naar woningen enorm.
pi_193204708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je weet dat er een reële gevaar is dat de woningmarkt gaat klappen de komende jaren? Zit een zware economische crisis aan te komen. Dan houden mensen de hand op de knip en daalt de vraag naar woningen enorm.
Dit verhaal hoor ik al jaren van alle mensen die huren.
pi_193204837
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:22 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook al jaren een nooit vertoonde coronacrisis.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193205011
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook al jaren een nooit vertoonde coronacrisis.
Prima, blijf jij maar lekker huren.
pi_193205048
quote:
Doe mij die glazen bol.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_193205088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:44 schreef DJEblender het volgende:

[..]

Prima, blijf jij maar lekker huren.
Haha knulletje je wil gewoon lekker snel money maken met een huis maar nu heb je een verkoper te pakken die jou wil plukken. En de volgende gaat dat weer doen. Seller's market :).
In Southern Sun
pi_193205092
quote:

[..]

Je hoeft alleen maar naar het verleden te kijken. Tijdens de vorige recessie in 2008 is hetzelfde gebeurd. De aankomende is naar alle waarschijnlijkheid nog zwaarder. Waarom zou het deze keer niet gebeuren?
pi_193205112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je hoeft alleen maar naar het verleden te kijken. Tijdens de vorige recessie in 2008 is hetzelfde gebeurd. De aankomende is naar alle waarschijnlijkheid nog zwaarder. Waarom zou het deze keer niet gebeuren?
Omdat de ene crisis de andere niet is en alleen een krimpende economie niet hoeft te betekenen dat de huizenmarkt in elkaar stort.
pi_193205188
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat de ene crisis de andere niet is en alleen een krimpende economie niet hoeft te betekenen dat de huizenmarkt in elkaar stort.
Zeker niet. Een huis kopen in deze tijd met als doel deze over drie jaar weer door te verkopen is alleen wel een beetje dom.
In Southern Sun
pi_193205206
quote:

[..]

Op de lange termijn heb je minder last van fluctuaties.
3 jaar is echt super en super kort en ben je veel gevoeliger voor fluctuaties die gaan komen
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193205213
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zeker niet. Een huis kopen in deze tijd met als doel deze over drie jaar weer door te verkopen is alleen wel een beetje dom.
Ik vind persoonlijk als particulier een huis kopen met het doel dit op korte termijn met winst weer door te verkopen sowieso een beetje risicovol, maar de huidige situatie maakt het er ook niet makkelijker op.

Ik zeg ook niet dat het geen gevolgen heeft verder, ik zeg alleen dat de markt niet totaal ineen hoeft te storten.
pi_193205215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je dat al weet is het inderdaad risicovol.
Je kosten koper haal je er dan ook al amper uit. Dat is al een deel van je huur in 3 jaar en bij huren loop je geen risico.
pi_193205218
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bij deze crisis dreigen massa ontslagen en dreigen vele bedrijven om te vallen. Dat heeft invloed op het consumentenvertrouwen en de koopkracht van mensen. Beide hebben vervolgens weer invloed op de vraag naar koopwoningen. Als de vraag hard daalt dan klappen de huizenprijzen.
pi_193205253
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Bij deze crisis dreigen massa ontslagen en dreigen vele bedrijven om te vallen. Dat heeft invloed op het consumentenvertrouwen en de koopkracht van mensen. Beide hebben vervolgens weer invloed op de vraag naar koopwoningen. Als de vraag hard daalt dan klappen de huizenprijzen.
Dat is iets te kort door de bocht. Als er minder vraag is naar woningen daalt immers ook het aanbod van woningen, want de mensen die anders zouden willen kopen blijken dan zitten. Dat stuwt de prijs weer voor de woningen die nog wel te koop staan, want er zijn voor gegadigde kopers minder alternatieven.
pi_193205293
Ik zou een rekensom maken.
1 scenario huren voor 3 jaar met behoud van kosten koper en geen risico. Uitgaven is huur.
2 scenario kopen met risico en verlies van kosten koper in 3 jaar. Uitgaven is hypotheek plus kostenkoper en hogere gem. Belastingen.

Ik heb al een idee wat de uitkomst is.
Uitgaven zijn denk ik afgerond gelijk en bij kopen heb je een risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')