abonnement Unibet Coolblue
pi_193258592
De cijfers van vandaag zijn inderdaad weer prima, zoals ik afgelopen week al voorspelde zullen we een tijd tussen de 100 en 350 gaan schommelen. Dit heeft te maken met de opstart van de maatschappij, er zullen nog wel wat dagen richting de 350 (en misschien er overheen) gaan. Maar ik verwacht dat we over echt niet al te lange tijd naar een schommeling tussen de 50 en 150 gaan.

Voor nu zijn het vooral spannende weken. Scholen zijn nu weer 2 weken bezig en daar merk je niets van in de cijfers. 1 juni, 15 juni en 1 juli gaat er ook een hoop weer beginnen.

Het is fijn dat de stip op de horizon elke keer helderder wordt, we komen steeds verder uit ons dal. Als dadelijk de horeca weer beperkt open is en we wat meer bij elkaar op bezoek gaan denk ik dat het leven voor de meeste mensen echt wel weer wat vrolijker wordt.

Zoals gezegd, daar ben ik al mee begonnen. Ik beperkte mate ga ik er op uit. Steeds met de minstens 1,5m in gedachten. Dat lukt aardig, ik zoek geen drukke stranden of bossen op. Gewoon wat familie en goede vrienden bezoeken, even weer wat normaals doen. Ik kan het eenieder aanraden!
Maandag voor het eerst weer een dag op kantoor, er zijn zaken die moeten fysiek gebeuren. Ook wel weer een lekker vooruitzicht, even de zinnen wat verzetten.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:21:53 #177
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193258715
quote:
Nog 252 coronapatiënten op ic
Nog altijd verblijven 252 coronapatiënten op de ic, zo is vrijdag gemeld in de dagelijkse update. Dat zijn drie patiënten minder dan gisteren. "De tragere daling is vermoedelijk gerelateerd aan het weekendrooster tijdens Hemelvaart, waarbij ontslag van de IC gemiddeld later op de dag optreedt", zo laat voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg weten. "We verwachten dat de daling verder door zal zetten richting de 150, medio volgende week." Nog één patiënt ligt op de ic in Duitsland.

Op het hoogtepunt van de coronacrisis, op 7 april, lagen 1.424 Nederlandse coronapatiënten op de ic's, van wie er 46 in Duitsland verzorgd werden.
Apart, ik dacht dat er geen Nederlanders meer in Duitsland op de IC lagen en dat die helikopter weer voor 'gewone' noodgevallen werd ingezet.
Tap tap tap
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:41:21 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193258983
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:14 schreef GereDathan het volgende:
De cijfers van vandaag zijn inderdaad weer prima, zoals ik afgelopen week al voorspelde zullen we een tijd tussen de 100 en 350 gaan schommelen. Dit heeft te maken met de opstart van de maatschappij, er zullen nog wel wat dagen richting de 350 (en misschien er overheen) gaan. Maar ik verwacht dat we over echt niet al te lange tijd naar een schommeling tussen de 50 en 150 gaan.

Voor nu zijn het vooral spannende weken. Scholen zijn nu weer 2 weken bezig en daar merk je niets van in de cijfers. 1 juni, 15 juni en 1 juli gaat er ook een hoop weer beginnen.

Het is fijn dat de stip op de horizon elke keer helderder wordt, we komen steeds verder uit ons dal. Als dadelijk de horeca weer beperkt open is en we wat meer bij elkaar op bezoek gaan denk ik dat het leven voor de meeste mensen echt wel weer wat vrolijker wordt.

Zoals gezegd, daar ben ik al mee begonnen. Ik beperkte mate ga ik er op uit. Steeds met de minstens 1,5m in gedachten. Dat lukt aardig, ik zoek geen drukke stranden of bossen op. Gewoon wat familie en goede vrienden bezoeken, even weer wat normaals doen. Ik kan het eenieder aanraden!
Maandag voor het eerst weer een dag op kantoor, er zijn zaken die moeten fysiek gebeuren. Ook wel weer een lekker vooruitzicht, even de zinnen wat verzetten.
De 300 hebben we al een aantal weken niet meer aangetikt volgens mij. We zitten zelfs vrij regelmatig al onder de 200 nieuwe gevallen per dag.

In Europa gaat het echt wel de goede kant op, alleen Rusland en de UK scoren nog steeds hoog.
pi_193260965
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 20:07 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Mja, voor mij is dat positieve wel de charme. Als het aantal IC-patiënten stijgt, ga ik het denk ik niet volgen maar wacht ik tot het daalt.
als je maar wel uiteindelijk de tijdelijke stijging in je maand overzichtje verwerkt, vind ik alles best.

Edit: Maar dat gebeurt al, dus negeer mijn onnodige opmerking.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:10:08 #180
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193261030
Deze week geen mensen met corona opgenomen in de Friese ziekenhuizen

Bron: https://www.grootsneek.nl(...)W7OE8OVeeStp406mamuk

Dat het zo mag blijven
pi_193267560
En ook 252 bij NICE.
Tap tap tap
  zaterdag 23 mei 2020 @ 09:05:24 #182
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193270694
Goeiemorgen allemaal,

In deze post meld ik dagelijks 1) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC en 2) het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE.[1] Verder geef ik de - absolute en relatieve - wijzigingen in deze cijfers aan ten opzichte van eerdere dagen en weken.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
252 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Dat is dus heel ver onder de belangrijke grens van 700, maar inmiddels is het al heel ver onder de helft van die grens. Het is een daling van 18 ten opzichte van gisteren (een daling van 6,7%), en gisteren was een daling van 6 ten opzichte van eergisteren (een daling van 2,2%). De daling is dus gestegen.

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen vier weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):
1) week 17 (20 t/m 26 april): 1.040 (startpunt);
2) week 18 (27 april t/m 3 mei): 816 (absolute daling: 224; relatieve daling: 21,5%);
3) week 19 (4 t/m 10 mei): 484 (absolute daling: 332; relatieve daling: 39,2%);
4) week 20 (11 t/m 17 mei): 331 (absolute daling: 153; relatieve daling: 31,6%).

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen 35 dagen (met daarachter vanaf zondag 19 april de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 36 dagen is (1.090 -/- 252 =) 838. De gemiddelde daling per dag over de laatste 36 dagen is ((1.090 -/- 252 =) 838 : 36 =) 23,3. Dat is in totaal een daling van 76,9%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 36 dagen is 2,1%.

Het beeld dat je ziet, is dat de aantallen overdag licht schommelen, maar dat er aan het einde van de dag eigenlijk niets is veranderd; het is twee stappen vooruit, twee stappen achteruit. Behalve op dinsdag 12 mei, want toen was er ook overdag een grote daling, van 443 naar 418.

Wat verder positief is: het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse IC is inmiddels ook al geruime tijd kleiner dan het aantal patiënten dat op de IC ligt met andere klachten dan een COVID-19-infectie.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is gedaald naar van 67 naar 66.

2. NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
621 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een stijging van 2 ten opzichte van gisteren (een stijging van 0,3%), en gisteren was een stijging van 10 ten opzichte van eergisteren (een stijging van 1,5%). De stijging is dus gedaald.

Hierbij, mede met dank aan Wouter_261, de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen (met daarachter vanaf zaterdag 16 mei de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de dag ervóór):[2]
1) vrijdag 15 mei 810 (startpunt);
2) zaterdag 16 mei: 770 (absolute daling: 40; relatieve daling: 5,1%);
3) zondag 17 mei: 744 (absolute daling: 26; relatieve daling: 3,5%);
4) maandag 18 mei: 703 (absolute daling: 41; relatieve daling: 5,8%);
5) dinsdag 19 mei: 701 (absolute daling: 2; relatieve daling: 0,3%);
6) woensdag 20 mei: 664 (absolute daling: 37; relatieve daling: 5,6%);
7) donderdag 21 mei: 609 (absolute daling: 55; relatieve daling: 9,0%);
8) vrijdag 22 mei: 619 (absolute stijging: 10; relatieve stijging: 1,5%).

De totale daling over de laatste 9 dagen is (810 -/- 621 =) 189. De gemiddelde daling per dag over de laatste 9 dagen is ((810 -/- 621 =) 189 : 9 =) 21. Dat is in totaal een daling van 23,3%. De gemiddelde daling per dag over de laatste 9 dagen is 2,6%.

Pas rond middernacht werkt NICE de cijfers bij - maar dan ligt jullie vriend Federer-fan op een oor - en ‘s ochtends werk ik ze hier bij. Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[1] Een belangrijke kanttekening hierbij is de volgende. NICE blijft patiënten die gedurende hun ziekenhuisopnameperiode positief zijn getest voor COVID-19 beschouwen als COVID-19-patiënten, ook al hebben ze geen symptomen meer of zijn ze na een paar weken negatief getest. Oftewel: NICE volgt deze patiënten tot en met het einde van hun ziekenhuisopname. Als ze ze zouden volgen totdat ze negatief getest zijn, terwijl ze nog op de IC worden behandeld, dan zouden belangrijke uitkomsten voor deze patiëntengroep, zoals de mortaliteit en behandelduur, onjuist worden gemeten. (NICE staat trouwens voor: Nationale Intensive Care Evaluatie).

Wij volgen hier NICE en niet het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Beide zijn op zichzelf prima, maar wij gaan in dit topic uit van de cijfers van NICE, zoals je wanneer je twee weegschalen hebt ook maar beter steeds dezelfde kunt gebruiken. Er zijn een aantal redenen waardoor de cijfers van NICE en die van de LCPS verschillend zijn. De LNAZ en LCPS gebruiken NICE als belangrijkste bron, maar daarnaast ook nog andere bronnen. Verder is er een verschil doordat NICE in de meeste van haar grafieken uitgaat van bewezen COVID-19-status terwijl het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ) ook naar verdachte gevallen kijken. De aantallen van de ROAZ’en zijn daarom hoger. Vervolgens wordt NICE met deze bronnen gemiddeld, zodat de LCPS tot een zo actueel mogelijk getal komt.


[2] Als de daling een stijging wordt of andersom, maak ik de regel die het omslagpunt vormt vet. Als er geen wijziging is ten opzichte van de dag ervóór, maak ik de desbetreffende regel cursief.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 23-05-2020 10:08:52 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193271339
Dank weer @Federer-fan!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 10:09:35 #184
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193271345
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:09 schreef GereDathan het volgende:
Dank weer @:Federer-Fan!
Graag gedaan. Is wel wat werk, met ook die verpleegafdelingen erbij. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_193271732
quote:
0s.gif Op [b]zaterdag 23 mei 2020 10:09 schreef Federer-fan het volgende:[/b]

[..]

Graag gedaan. Is wel wat werk, met ook die verpleegafdelingen erbij. _O-
Dat kan ik mij voorstellen, respect!

Overigens goed nieuws vandaag, China voor het eerst sinds januari 0 nieuwe besmettingen! *O*
pi_193272348
Meer positief nieuws: er komt meer en meer bewijs dat het bestaande geneesmiddel Remsdevir de gevolgen van een heftige corona infectie verzachten kan.

Deze studie is zojuist door de peer review van het New England Journal of Medicine gekomen. Het artikel laat zien dat Remsdevir de gemiddelde ligduur op de IC met vier dagen verkorten kan.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2007764
quote:
RESULTS
A total of 1063 patients underwent randomization. The data and safety monitoring board recommended early unblinding of the results on the basis of findings from an analysis that showed shortened time to recovery in the remdesivir group. Preliminary results from the 1059 patients (538 assigned to remdesivir and 521 to placebo) with data available after randomization indicated that those who received remdesivir had a median recovery time of 11 days (95% confidence interval [CI], 9 to 12), as compared with 15 days (95% CI, 13 to 19) in those who received placebo (rate ratio for recovery, 1.32; 95% CI, 1.12 to 1.55; P<0.001). The Kaplan-Meier estimates of mortality by 14 days were 7.1% with remdesivir and 11.9% with placebo (hazard ratio for death, 0.70; 95% CI, 0.47 to 1.04). Serious adverse events were reported for 114 of the 541 patients in the remdesivir group who underwent randomization (21.1%) and 141 of the 522 patients in the placebo group who underwent randomization (27.0%).

CONCLUSIONS
Remdesivir was superior to placebo in shortening the time to recovery in adults hospitalized with Covid-19 and evidence of lower respiratory tract infection. (Funded by the National Institute of Allergy and Infectious Diseases and others; ACCT-1 ClinicalTrials.gov number, NCT04280705. opens in new tab.)
Geen wondermiddel dus, maar wel een beginnetje. *O* *O*

Nu nog afwachten wat de studies naar nicotine doen. :)
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:04:11 #187
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193272542
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:43 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Meer positief nieuws: er komt meer en meer bewijs dat het bestaande geneesmiddel Remsdevir de gevolgen van een heftige corona infectie verzachten kan.

Deze studie is zojuist door de peer review van het New England Journal of Medicine gekomen. Het artikel laat zien dat Remsdevir de gemiddelde ligduur op de IC met vier dagen verkorten kan.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2007764
[..]

Geen wondermiddel dus, maar wel een beginnetje. *O* *O*

Nu nog afwachten wat de studies naar nicotine doen. :)
Mooi nieuws
pi_193272716
'Veelbelovende eerste resultaten Chinees vaccin'
Een in China ontwikkeld vaccin lijkt na een eerste test veilig te zijn en mensen te beschermen tegen het coronavirus, meldt The New York Times. Onderzoekers hebben hun resultaten gepubliceerd in het medische vakblad The Lancet.

Het vaccin is getest op 108 mensen tussen de 18 en 60 jaar. Degenen die een dosis van het vaccin kregen, maakten binnen twee weken T-lymfocyten aan, een bepaald soort witte bloedcellen die nodig zijn voor de specifieke afweer tegen het virus. De antistoffen die daarnaast zorgen voor immuniteit werden binnen 28 dagen opgebouwd.

De test is een eerste stap, vooral bedoeld om vast te stellen of het veilig is. Om de effectiviteit echt aan te tonen, moet het nog op duizenden andere mensen worden getest. Experts waarschuwen ook dat het vaccin niet bij iedereen even effectief is.

De afgelopen dagen maakten ook andere onderzoeksteams bekend vorderingen te maken met een coronavaccin. Het Amerikaanse bedrijf Moderna heeft een vaccin dat veilig en effectief lijkt na een test op acht mensen. Ook het in China gevestigde Sinovac Biotech zegt met testen op mensen te zijn begonnen. Ook op andere plaatsen in de wereld, waaronder Nederland, wordt aan vaccins gewerkt.

NOS.nl
Tap tap tap
pi_193272849
Dat is mooie vooruitgang!
pi_193273112
Wanneer kan het corona covid-19 forum dicht ? ik ben blij als t dicht kan eigenlijk :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_193273169
^O^ Heerlijk topic
pi_193273306
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:59 schreef TLC het volgende:
Wanneer kan het corona covid-19 forum dicht ? ik ben blij als t dicht kan eigenlijk :Y
Liever vandaag dan morgen! :Y
pi_193273507
dan maar een andere manier positiviteit brengen met cijfers :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_193273548
Bijna weer nieuwe cijfers, hopelijk zijn ze weer prachtig!
pi_193273592
quote:
Actuele cijfers COVID-19: 23 mei 2020
Positief geteste personen

45.064* (+176)
Ziekenhuisopnames 11.659
(+10)

Overleden personen

5.811** (+23)
Tap tap tap
pi_193274051
Erg goeie cijfers weer!
pi_193274675
Dat zijn de getallen waarvoor je je bed uitkomt *O*
pi_193275527
quote:
227 patiënten op intensive care, daling zet verder door
Het aantal patiënten met coronaklachten op de IC's is met 25 gedaald. Er liggen nu nog 227 Nederlanders met de ziekte covid-19 op de intensive care. Ze worden bijna allemaal in Nederland behandeld, er ligt nog slechts één patiënt in Duitsland.

Het aantal overige patiënten op de intensive care blijft nagenoeg stabiel. Er liggen nu 505 patiënten zonder corona op de intensive care, dat zijn er 24 meer dan gisteren.
Tap tap tap
pi_193275749
Als het zo doorgaat zijn de IC cijfers op korte termijn irrelevant *O*

Bij NICE nu 250, gaat ook goed naar beneden.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:20:14 #200
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193275849
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:13 schreef GereDathan het volgende:
Als het zo doorgaat zijn de IC cijfers op korte termijn irrelevant *O*
Bedoel je met het oog op de zorgcapaciteit?
quote:
Bij NICE nu 250, gaat ook goed naar beneden.
Ja, zeker. Hopelijk zo even 249 of 248, dat we ook onder de 250 zitten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')