Dus actief een (blanke) man als deskundige geweerd zodat een vrouw kon plaatsnemen...quote:Die trofee werd onder meer gewonnen door een redactrice die voorkwam dat de mannelijke leidinggevende van Ann Vossen het (voor de virologe bestemde) plekje in de studio opeiste.
Dit lees ik als: diversiteit promoten maar zelf niet diversiteit in de eigen medewerkers hebben.quote:Een van hen sneert dat het het diversiteitsbeleid op andere vlakken duidelijk níét gold: NOS-reportages worden namelijk veelal gedraaid in Amsterdam en in Hilversum, waar de redactie zelf zetelt.
En omdat er gewoon vrij weinig blanke kinderen zijn in het westen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 11:31 schreef kleinvogelijn het volgende:
Zouden ze ook minderjarigen in die klapper hebben staan? De gemiddelde leerling die op school wordt geïnterviewd in het jeugdjournaal is meestal ook 'zeer divers', lees allochtoon. Maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat uit principe een 'witte school' wordt gemeden.
En blijkbaar is zoiets bij dat NOS kliekje heel gewoon, getuige het feit dat dit niet een incidentje is maar al veel langer ''gewoon'' aan de gang is.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat voor mens moet je zijn om überhaupt zo'n kaartenbak en bokaal te verzinnen, laat staan uitvoeren? Wat voor omgeving moet je hebben als je niet heel snel wordt gestopt na zo'n onzalig plan, maar ze je zelfs een prijs gaan geven?
Dis is gewoon ziek.
Een beetje didactisch vermogen is ook wel belangrijk. Je moet niet alleen grote en diepgaande kennis op je expertisegebied hebben, je moet het ook goed kunnen uitleggen wmb. En nee, dat betekent niet direct Jip-en-Janneke style dumbing down, maar wel onnodig jargon en complexiteit weten te vermijden. Dan ben je imo een goeie expert.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:12 schreef Pedroso het volgende:
Op zich is diversiteit ook in de media prima maar leidend moet altijd zijn de deskundigheid en ook hoe iemand overkomt.
Ik ben eerlijk gezegd ook dezelfde koppen bij alle praatprogramma's wel beu (Kelder, Peter R. etc).
Er zullen ook vast wel genoeg minder bekenden zijn die ook prima hun verhaal kunnen vertellen.
En dat mogen wat mij betreft mensen zijn van alle kleuren van de regenboog en van alle seksen.
Nou dan ben jij daar anders in, maar het is natuurlijk wel tekenend voor sommige mensen als een superheld of een ander positief iets áltijd hetzelfde type is. En dat kan best anders inmiddels. En dat heeft niet alleen met huidskleur te maken trouwens.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 11:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik snap dat hele 'inleven' niet zo. Ja, ik wou vroeger superman zijn, niet omdat ie blank was maar omdat ie sterk was. Stond ik daar als 5 jarige met mijn handjes onder een grote kast om te kijken of ik 'm ook op kon tillen. Favoriete voetballer was Henrik Larsson, een Zweed met Kaapverdische achtergrond vanuit zijn vaders kant (kom ik zojuist achter). James Bond was tof want geheim agent. Arnold Schwarzenegger was een jeugdheld want groot, sterk, en schoot alle stoute mannetjes dood. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nooit dacht ik in elk geval; he, blank! Dat ben ik ook! OOOH NU WIL IK OOK DOKTOR WORDEN!!!!!!
Dit is het bestuur of zo?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 12:51 schreef Regilio_ het volgende:
De grootste racisten zijn de linkse deugmenschen. Wat een verrassing![]()
[ afbeelding ]
Denk dat het de redactie is..of hebben ze er meerdere?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:15 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dit is het bestuur of zo?
Het ziet er wel weer typisch uit .. dat wel.
Nee, het is tekenend voor mensen die iets als hetzelfde type zien. Dát is fout namelijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:13 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Nou dan ben jij daar anders in, maar het is natuurlijk wel tekenend voor sommige mensen als een superheld of een ander positief iets áltijd hetzelfde type is. En dat kan best anders inmiddels. En dat heeft niet alleen met huidskleur te maken trouwens.
Wat zeg je nou?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, het is tekenend voor mensen die iets als hetzelfde type zien. Dát is fout namelijk.
jeetje hoe kom je hier nou bijquote:Op zaterdag 16 mei 2020 11:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat denk je van mensen voor de camera halen op basis van inhoud i.p.v. uiterlijke kenmerken?
Ja dat sowieso. Misschien een deel van de redactie dan? Haha wel echt een typische foto! 😂quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Denk dat het de redactie is..of hebben ze er meerdere?
Ja, toch wel vaak veel witte oude mannen op televisie die deskundig zijn.quote:
Ze betalen ook het meeste belasting las ik hier eerder.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:29 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, toch wel vaak veel witte oude mannen op televisie die deskundig zijn.
Maar wie weet zijn vooral die witte oude mannen super deskundig.
Er zijn nou eenmaal meer witte oude mannen die deskundige zijn. Dat is een logisch gevolg. Dat zal over 50 jaar ongetwijfeld anders zijn, er zijn nu bijvoorbeeld meer vrouwelijke studenten dan mannen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:29 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dat ligt aan het onderwerp natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:29 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Nee, hoofdredacteur met de correspondenten. Lekker diversquote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:15 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dit is het bestuur of zo?
Het ziet er wel weer typisch uit .. dat wel.
Ah ja nou dan mag het 😋quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:31 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ze betalen ook het meeste belasting las ik hier eerder.
Wat een domme opmerking.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:40 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat ligt aan het onderwerp natuurlijk.
Iemand met een Somalische achtergrond in Nederland zal ideaal zijn als deskundige over het leven van de "Afrikaanse jager-verzamelaar".
het een sluit het ander niet uit natuurlijkquote:Op zaterdag 16 mei 2020 11:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat denk je van mensen voor de camera halen op basis van inhoud i.p.v. uiterlijke kenmerken?
Dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal meer witte oude mannen die deskundige zijn. Dat is een logisch gevolg. Dat zal over 50 jaar ongetwijfeld anders zijn, er zijn nu bijvoorbeeld meer vrouwelijke studenten dan mannen.
Ziet er divers uit haha. Maar diversiteit is natuurlijk wel meer dan kleur..quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:52 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nee, hoofdredacteur met de correspondenten. Lekker divers
Dat zeg ik ook nietquote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
het een sluit het ander niet uit natuurlijk
rare vraag danquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |