jeetje hoe kom je hier nou bijquote:Op zaterdag 16 mei 2020 11:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat denk je van mensen voor de camera halen op basis van inhoud i.p.v. uiterlijke kenmerken?

Ja dat sowieso. Misschien een deel van de redactie dan? Haha wel echt een typische foto! 😂quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Denk dat het de redactie is..of hebben ze er meerdere?

Ja, toch wel vaak veel witte oude mannen op televisie die deskundig zijn.quote:

Ze betalen ook het meeste belasting las ik hier eerder.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:29 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja, toch wel vaak veel witte oude mannen op televisie die deskundig zijn.
Maar wie weet zijn vooral die witte oude mannen super deskundig.

Er zijn nou eenmaal meer witte oude mannen die deskundige zijn. Dat is een logisch gevolg. Dat zal over 50 jaar ongetwijfeld anders zijn, er zijn nu bijvoorbeeld meer vrouwelijke studenten dan mannen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:29 schreef Mar_an het volgende:
[..]

Dat ligt aan het onderwerp natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:29 schreef Mar_an het volgende:
[..]

Nee, hoofdredacteur met de correspondenten. Lekker diversquote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:15 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Dit is het bestuur of zo?
Het ziet er wel weer typisch uit .. dat wel.

Ah ja nou dan mag het 😋quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:31 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ze betalen ook het meeste belasting las ik hier eerder.

Wat een domme opmerking.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:40 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat ligt aan het onderwerp natuurlijk.
Iemand met een Somalische achtergrond in Nederland zal ideaal zijn als deskundige over het leven van de "Afrikaanse jager-verzamelaar".

het een sluit het ander niet uit natuurlijkquote:Op zaterdag 16 mei 2020 11:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat denk je van mensen voor de camera halen op basis van inhoud i.p.v. uiterlijke kenmerken?

Dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal meer witte oude mannen die deskundige zijn. Dat is een logisch gevolg. Dat zal over 50 jaar ongetwijfeld anders zijn, er zijn nu bijvoorbeeld meer vrouwelijke studenten dan mannen.

Ziet er divers uit haha. Maar diversiteit is natuurlijk wel meer dan kleur..quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:52 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nee, hoofdredacteur met de correspondenten. Lekker divers

Dat zeg ik ook nietquote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
het een sluit het ander niet uit natuurlijk

rare vraag danquote:

Is wel meer werk natuurlijk. Moet je harder zoeken.quote:

ja dat doen ze zelfquote:Op zaterdag 16 mei 2020 14:21 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Is wel meer werk natuurlijk. Moet je harder zoeken.

Of ik me kan identificeren met iemand heeft veel meer met het gedachtegoed van die persoon te maken dan met huidskleur of geslacht.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 09:31 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Voor zaken als nieuws etc. heb je wellicht wel gelijk, het gaat om de gecommuniceerde informatie, niet om de kleur van het vat waar het uit komt...
Maar kan me ook wel weer voorstellen (maar dan meer met films enzo) dat je als niet-blanke zat wordt dat je je altijd maar in moet zien te leven in blanke hoofdpersonen enzo. Maar da's een ander verhaal ja.
Ok, voor de NOS geen issue, eens dan.

Dan nog, kan me best voorstellen dat je 't zat wordt als de niet-blanken altijd de bad guys zijn. En de blanken de good guys.quote:

Help, wat een diversiteit.quote:
Dat vind ik echt onzin. Dat ik me maar beperkt met Jimi Hendrix kon identificeren had vooral te maken met mijn gebrekkige gehoor voor vals en zuiver en het tennisracket in mijn handen.quote:maar het is natuurlijk wel tekenend voor sommige mensen als een superheld of een ander positief iets áltijd hetzelfde type is. En dat kan best anders inmiddels. En dat heeft niet alleen met huidskleur te maken trouwens.
Op zich wel. Als je mensen haalt op basis van inhoud dan is hun kleur een bijkomstigheid.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
het een sluit het ander niet uit natuurlijk

quote:Op zaterdag 16 mei 2020 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Help, wat een diversiteit.
[..]
Dat vind ik echt onzin. Dat ik me maar beperkt met Jimi Hendrix kon identificeren had vooral te maken met mijn gebrekkige gehoor voor vals en zuiver en het tennisracket in mijn handen.
Ik kan me best voorstellen dat als nou alle donkere mensen op tv schoonmaker of crimineel zijn en alleen maar blanken interessante banen hebben dat dat negatief uitwerkt, maar dat is Nederland nooit het geval geweest. Het idee van precieze afspiegeling is al heel oppervlakkig en op uiterlijk gericht, vaak beledigend ook alsof donkere mensen niet zelf kunnen bepalen wat ze van een blanke meneer zijn ideeen vinden. Maar vervolgens moet het dan ook nog eens een afspiegeling worden van de randstad en dan nog onder de 30 ook, terwijl de meeste mensen die de moeite waard zijn om op tv op te voeren een stuk ouder zijn.
[..]
Op zich wel. Als je mensen haalt op basis van inhoud dan is hun kleur een bijkomstigheid.

quote:de euro middenweg | 15-05-20 | 23:09
Zich superieure achtende witte/blanke/lichte mensen als Marcel Gelauf die uit "pure goedheid" die "zielige gekleurde stumperds" voortrekken op TV in hun strijd tegen racisme, daar komt het dus eigenlijk op neer.

Ja dat kan jij onzin vinden, maar er zijn heel veel mensen die daar echt anders over denken en zich dus hun hele jeugd/leven niet of nauwelijks hebben kunnen identificeren met ‘superhelden’ of positieve beelden van mensen in de media en/of op televisie 😂.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Help, wat een diversiteit.
[..]
Dat vind ik echt onzin. Dat ik me maar beperkt met Jimi Hendrix kon identificeren had vooral te maken met mijn gebrekkige gehoor voor vals en zuiver en het tennisracket in mijn handen.
Ik kan me best voorstellen dat als nou alle donkere mensen op tv schoonmaker of crimineel zijn en alleen maar blanken interessante banen hebben dat dat negatief uitwerkt, maar dat is Nederland nooit het geval geweest. Het idee van precieze afspiegeling is al heel oppervlakkig en op uiterlijk gericht, vaak beledigend ook alsof donkere mensen niet zelf kunnen bepalen wat ze van een blanke meneer zijn ideeen vinden. Maar vervolgens moet het dan ook nog eens een afspiegeling worden van de randstad en dan nog onder de 30 ook, terwijl de meeste mensen die de moeite waard zijn om op tv op te voeren een stuk ouder zijn.
[..]
Op zich wel. Als je mensen haalt op basis van inhoud dan is hun kleur een bijkomstigheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |