abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 09:03:55 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193116257



https://everydayastronaut(...)irst-crewed-mission/

Crew Dragon Demo-2 animatie:

quote:
SpaceX maakt zich klaar voor eerste bemande ruimtevlucht

SpaceX en NASA maken zich klaar voor een historische vlucht. Op 27 mei verwachten ze voor het eerst sinds het pensioen van de spaceshuttle in 2011 astronauten te lanceren vanuit de VS. Daarbij zullen de organisaties in hun controlekamers de nodige social distancing-maatregelen in acht nemen.

In een reeks persconferenties op 1 mei maakten vertegenwoordigers van NASA en SpaceX meer bekend over de aankomende vlucht, waarbij een Falcon 9-raket de bemande Crew Dragon aan boord neemt. Deze vlucht moet de eerste keer worden dat een commercieel ruimtevaartuig astronauten naar de ruimte brengt.

Dat betekent dat zo goed als alles aan deze vlucht nieuw is. Denk daarbij aan de touchscreens waar het ruimtevaartuig vol mee zit, de strak vormgegeven witte ruimtepakken en de life support-systemen. 'Wat het toilet betreft: er is er één aan boord, we zullen het uitproberen en laten jullie dan weten hoe dat ging', zei Douglas Hurley, een van de twee NASA-astronauten die deelnemen aan de missie.

Hij en medebemanningslid Robert Behnken hebben duizenden uren aan training doorlopen voor de missie naar het internationale ruimtestation ISS. Toch zal de eerste bemande vlucht met een nieuw ruimtevaartuig grotere risico's met zich meebrengen dan een vlucht met een ruimtevaartuig dat zichzelf al heeft bewezen.

'Ik zal me opgelucht voelen als ze in een baan rond de aarde zitten, ik zal me nóg opgeluchter voelen als ze het ruimtestation bereiken, en ik zal pas weer kunnen slapen als ze veilig terug op aarde zijn', zei Gwynne Shotwell, president en COO van SpaceX.

Geen menigte toeschouwers
Voor de astronauten zal de lancering lijken op hun eerdere reizen aan boord van de spaceshuttle. Voor alle andere betrokkenen zal die echter compleet anders zijn. Alle controlekamers van NASA en SpaceX zijn namelijk zo ingedeeld dat er minimaal 1,8 meter tussen de bureaus zit. Zo kan het aanwezige personeel aan de social distancing-protocollen voldoen.

De grote groepen mensen die zich normaal gesproken in Florida verzamelen om lanceringen bij te wonen, vraagt de NASA om niet te komen. 'Het is nu niet het moment voor een menigte van honderdduizenden mensen bij het Kennedy Space Center', zegt NASA-directeur Jim Bridenstine. 'We vragen de mensen om de lancering vanuit huis te volgen.'

Reddingsboot voor astronauten
Omdat dit een testvlucht is, bestaat een groot deel van de missie uit het doorlopen van procedures rond allerlei noodgevallen, om te zien of de Crew Dragon die aankan. Het ruimtevaartuig zal onder andere handmatig bestuurd worden op weg naar het ISS en tijdens de terugreis. Ook moet blijken of de Crew Dragon als reddingsboot kan functioneren voor de astronauten aan boord van het ISS.

Behnken vergeleek de missie met zijn eerdere ervaringen als testpiloot voor de Amerikaanse luchtmacht. Het is belangrijk om nu alles te controleren, zodat toekomstige astronauten tijdens een échte crisissituatie geen noodprocedures voor de allereerste keer hoeven te doorlopen.

Hoe lang Hurley en Behnken aan boord van het ISS zullen blijven, is nog niet bekend. Hun verblijf duurt tussen één en vier maanden, zei Steve Stich van het Commercial Crew Program van NASA. De duur van de missie hangt af van hoeveel tijd het kost om het ruimtevaartuig van SpaceX gereed te maken voor zijn volgende bemande vlucht. Idealiter vertrekt die zo snel mogelijk na de terugkeer van de huidige Crew Dragon. Zo zullen er genoeg astronauten aan boord van het ISS zijn om de wetenschappelijke experimenten draaiende te houden.

https://newscientist.nl/n(...)rste-bemande-vlucht/
Bemanning:


quote:
Robert Louis Behnken

Robert (Bob) Louis Behnken (Creve Coeur, 28 juli 1970) is een Amerikaans ruimtevaarder. Behnkens eerste ruimtevlucht was STS-123 met de spaceshuttle Endeavour en vond plaats op 11 maart 2008. Tijdens de missie werd het eerste deel van de Japanse Experimentmodule naar het Internationaal ruimtestation ISS gebracht.

In totaal heeft Behnken twee ruimtevluchten op zijn naam staan. Tijdens zijn missies maakte hij zes ruimtewandelingen. Hij is getrouwd met astronaute Megan McArthur. Behnken is een van de vier astronauten die trainen en feedback geven aan ruimtevaartuig-ontwikkelaars Boeing en SpaceX om deel te nemen aan het Commercial Crew programma van NASA. Op 3 augustus 2018 werd de selectie van Behnken als astronaut voor SpaceX testvlucht SpX-DM2 bekendgemaakt. Dit is de eerste bemande vlucht met een ruimtevaartuig van het type Dragon 2 (ook wel Crew Dragon).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Behnken

quote:
Douglas Gerald Hurley


Douglas Gerald Hurley (Endicott (New York), 21 oktober 1966) is een Amerikaans ruimtevaarder. Hurley zijn eerste ruimtevlucht was STS-127 met de spaceshuttle Endeavour en vond plaats op 15 juli 2009. Tijdens de missie werd het laatste onderdeel van de Japanse Experimentmodule Kibo naar het Internationaal ruimtestation ISS gebracht.

In totaal heeft Hurley twee ruimtevluchten op zijn naam staan. Hij is een van de vier astronauten die trainen en feedback geven aan ruimtevaartuig-ontwikkelaars Boeing en SpaceX om deel te nemen aan het Commercial Crew programma van NASA. Op 3 augustus 2018 werd de selectie van Hurley als astronaut voor SpaceX testvlucht SpX-DM2 bekendgemaakt. Dit is de eerste bemande vlucht met een ruimtevaartuig van het type Dragon 2 (ook wel Crew Dragon). Hij is getrouwd met astronaute Karen Nyberg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Douglas_Hurley

Everyday Astronaut op bezoek bij SpaceX en Crew Dragon:

Crew Dragon Pad Abort test 06-05-2015:

Crew Dragon Demo-1 02-03-2019:


Crew Dragon In-Flight abort 19-01-2020:

OP vul ik nog aan ;)

[ Bericht 49% gewijzigd door Starhopper op 14-05-2020 16:28:08 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 09:18:49 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193116589
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:02 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Tof dat je zo veel posts hierover plaatst op FOK! Ik vind het ontzettend boeiend om de ontwikkelingen te volgen, maar verlies het toch vaak uit het oog. Het is fijn dat jij je fascinatie in dit topic deelt :)
Ja, het is ook een beetje voor mezelf om overzicht te houden wat er allemaal gebeurd. Er is zoveel gaande dat zaken snel niet meer vindbaar zijn. Dan is het wel handig om het terug te kunnen lezen in dit topic :)

Wat ik vooral fascinerend vind is dat we aan het begin staan van een nieuw tijdperk wat betreft de ruimtevaart. Heel bijzonder om dit mee te mogen maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 13:40:15 #3
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193122192
TVP
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_193151930
nextspaceflight twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 23:35:53 SpaceX appears to be targeting May 18 for Starship SN4's hop, per a new NOTAM filing.

https://t.co/ODv43P6LOl https://t.co/HKuWlwcCB2 reageer retweet
nextspaceflight twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 23:46:38 Hop window is 11:00-1900 UTC or 06:00-14:00 Central. reageer retweet
:o
pi_193152268
Dame boy :p wou net hetzelfde posten. Op 17 alsook 18 mei hebben ze wel leuke tijden voor ons.
pi_193152452
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 00:37 schreef Jonmen het volgende:
Dame boy :p wou net hetzelfde posten. Op 17 alsook 18 mei hebben ze wel leuke tijden voor ons.
:P

Als dit klopt, is het wel sneller dan ik had verwacht. Neem aan dat we nu ook snel installatie van de ACS thrusters moeten gaan zien.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 mei 2020 @ 14:43:07 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193159225
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 00:05 schreef Tourniquet het volgende:
nextspaceflight twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 23:35:53 SpaceX appears to be targeting May 18 for Starship SN4's hop, per a new NOTAM filing.

https://t.co/ODv43P6LOl https://t.co/HKuWlwcCB2 reageer retweet
nextspaceflight twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 23:46:38 Hop window is 11:00-1900 UTC or 06:00-14:00 Central. reageer retweet
:o
Nice!!!!!!! *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193159645
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nice!!!!!!! *O* *O*
Hopelijk vandaag nog een succesvolle static fire test van SN4 met Raptor engine nr. 20.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 mei 2020 @ 16:15:16 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193160358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hopelijk vandaag nog een succesvolle static fire test van SN4 met Raptor engine nr. 20.
Hopelijk gaat er niets fout nu we zo dicht bij de hop zijn.

ULA heeft op het moment last van slecht weer. Als de lancering over een paar minuten niet doorgaat, dan hebben ze morgen een herkansing en kan Starlink dus morgen niet lanceren.
Edit: Scrub! Morgen nieuwe kans. Starlink lancering gaat vermoedelijk verplaatst worden naar maandag.

[ Bericht 7% gewijzigd door Starhopper op 16-05-2020 16:24:15 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193160539
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hopelijk gaat er niets fout nu we zo dicht bij de hop zijn.

ULA heeft op het moment last van slecht weer. Als de lancering over een paar minuten niet doorgaat, dan hebben ze morgen een herkansing en kan Starlink dus morgen niet lanceren.
ULA is scrubbed en gaat inderdaad naar morgen.
pi_193160846
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Edit: Scrub! Morgen nieuwe kans. Starlink lancering gaat vermoedelijk verplaatst worden naar maandag.
Lancering van Starlink is toch instantaneous en op een ander tijdstip, dan zouden ze beide toch kunnen lanceren?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 mei 2020 @ 18:25:17 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193162273
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Lancering van Starlink is toch instantaneous en op een ander tijdstip, dan zouden ze beide toch kunnen lanceren?
Theoretisch zou het kunnen ja.
Zoiets is al eens eerder niet doorgegaan, toen was het omdat de launchpads te dicht naast elkaar zaten, dus kans op beschadigen van de raket van de concurrent.. Wat nu precies de reden is weet ik niet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 mei 2020 @ 22:39:19 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193168965
nextspaceflight twitterde op zaterdag 16-05-2020 om 22:32:00 Starship SN4 testing was called off today likely due to bad weather moving through the area. Testing with Raptor SN20 now set to occur tomorrow (May 17) at the earliest. Road closures scheduled to begin at 6 am local.

https://t.co/UHW4kI5b14 reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 09:57:23 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193174809
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hopelijk gaat er niets fout nu we zo dicht bij de hop zijn.

ULA heeft op het moment last van slecht weer. Als de lancering over een paar minuten niet doorgaat, dan hebben ze morgen een herkansing en kan Starlink dus morgen niet lanceren.
Edit: Scrub! Morgen nieuwe kans. Starlink lancering gaat vermoedelijk verplaatst worden naar maandag.
En vanwege een tropische storm bij OCISLY weer een dag opgeschoven.

SpaceX twitterde op zondag 17-05-2020 om 02:38:58 Due to a tropical depression developing off the Southeast Coast of the U.S., now targeting Tuesday, May 19 at 3:10 a.m. EDT for the Starlink mission—SpaceX teams will continue monitoring launch and landing weather conditions reageer retweet
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met de planning. Over 10 dagen moet OCISLY weer op zee liggen voor Crew Demo.... Gaat erg krapjes worden met al die verschuivingen. Hopelijk is JRTI snel inzetbaar, dan hebben ze weer wat speling.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2020 @ 10:01:52 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193174863
Kap die Starlinkmeuk maar even af dan, focussen op die hop, potverdorie :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 10:22:45 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193175087
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:01 schreef heywoodu het volgende:
Kap die Starlinkmeuk maar even af dan, focussen op die hop, potverdorie :(
De 150m hop heeft geen invloed op Starlink of Crew Demo.
De 150m hop gaat morgen niet door neem ik aan. Static fire van SN4 heeft vanwege het slechte weer nog niet plaatsgevonden. In het beste geval aankomende nacht static fire. Voor alle data bekeken is, de SN4 gecheckt is en weer klaargemaakt voor de 150m hop, dan ben je ook weer een paar dagen verder.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193175122
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:01 schreef heywoodu het volgende:
Kap die Starlinkmeuk maar even af dan, focussen op die hop, potverdorie :(
Volgens mij staat de hop van SN4 los van de lanceringen van F9 en AtlasV. Het zou jammer zijn een F9 booster te verliezen omdat hij niet kan landen op een zee-platform. Als het weer op zee dinsdag nog slecht is gaat men die F9 booster dan alsnog lanceren en opofferen of gaan ze voor een langduriger uitstel is de vraag?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2020 @ 10:27:23 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193175134
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De 150m hop heeft geen invloed op Starlink of Crew Demo.
De 150m hop gaat morgen niet door neem ik aan. Static fire van SN4 heeft vanwege het slechte weer nog niet plaatsgevonden. In het beste geval aankomende nacht static fire. Voor alle data bekeken is, de SN4 gecheckt is en weer klaargemaakt voor de 150m hop, dan ben je ook weer een paar dagen verder.
Wat duurt dat toch ellendig lang. Die static fires hebben we nu wel gezien, snapt SpaceX niet dat we hier zijn voor de show? :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 10:46:38 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193175302
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat duurt dat toch ellendig lang. Die static fires hebben we nu wel gezien, snapt SpaceX niet dat we hier zijn voor de show? :+
Static fire van Raptor SN20 hebben we nog niet gezien :T
Vergeleken met andere met andere bedrijven mogen we al blij zijn dat we zoveel kunnen zien en ze veel info met ons delen. Het wachten gaat in ieder geval beloond worden, daar kunnen we zeker van zijn :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 11:01:33 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193175464
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Volgens mij staat de hop van SN4 los van de lanceringen van F9 en AtlasV. Het zou jammer zijn een F9 booster te verliezen omdat hij niet kan landen op een zee-platform. Als het weer op zee dinsdag nog slecht is gaat men die F9 booster dan alsnog lanceren en opofferen of gaan ze voor een langduriger uitstel is de vraag?
De Starlink booster en fairings gaan ze in ieder geval niet opofferen. Ze zijn zelf de klant dus is het in hun belang zo goedkoop mogelijk te lanceren. Voor de PR lijkt het mij heel belangrijk ook de DM-2 te laten landen (en het is natuurlijk zonde een nieuwe raket weg te gooien).

Lancering dinsdag, dat gaat krap worden maar het is niet onmogelijk om OCISLY gereed te maken (zie bijv Nusantara Satu 22-02-19 -> Crew Demo-1 02-03-19). Ik ben benieuwd wat voor keuzes ze gaan maken als Starlink nog meer vertraging oploopt. Ik neem aan dat ze Starlink uitstellen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193175838
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:57 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En vanwege een tropische storm bij OCISLY weer een dag opgeschoven.

SpaceX twitterde op zondag 17-05-2020 om 02:38:58 Due to a tropical depression developing off the Southeast Coast of the U.S., now targeting Tuesday, May 19 at 3:10 a.m. EDT for the Starlink mission—SpaceX teams will continue monitoring launch and landing weather conditions reageer retweet
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met de planning. Over 10 dagen moet OCISLY weer op zee liggen voor Crew Demo.... Gaat erg krapjes worden met al die verschuivingen. Hopelijk is JRTI snel inzetbaar, dan hebben ze weer wat speling.
Waarom zou JRTI nog niet inzetbaar zijn?
Kyle_M_Photo twitterde op woensdag 13-05-2020 om 23:36:29 A shot of the first time two droneships have been at sea on the east coast. https://t.co/4dCRAc0M5c reageer retweet
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 11:48:28 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193175965
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:37 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Waarom zou JRTI nog niet inzetbaar zijn?
Kyle_M_Photo twitterde op woensdag 13-05-2020 om 23:36:29 A shot of the first time two droneships have been at sea on the east coast. https://t.co/4dCRAc0M5c reageer retweet
[ afbeelding ]
Ze zijn al enkele maanden bezig met de verbouwing van JRTI. Dit was een testvaart. Als hij al inzetbaar zou zijn, dan zou JRTI nu op zee liggen ipv OCISLY.

Edit:
Gezien de berichten op Twitter is JRTI bijna gereed :)

SpaceXFleet twitterde op zondag 17-05-2020 om 14:10:15 Just Read the Instructions is looking much closer to completion now that the landing platform has been mostly cleared. https://t.co/sweSnw86N8 reageer retweet
Kyle_M_Photo twitterde op zondag 17-05-2020 om 13:59:13 There is a fair bit less on JRTI's deck now. #SpaceXFleet #SpaceX https://t.co/E09pg5N0MK reageer retweet


[ Bericht 41% gewijzigd door Starhopper op 17-05-2020 14:26:41 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 17 mei 2020 @ 11:48:52 #23
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193175973
Hoeveel starlinks komen er nog voor test?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 13:16:06 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193176978
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:48 schreef xzaz het volgende:
Hoeveel starlinks komen er nog voor test?
Welke test bedoel je? Crew Demo? Zo ja, dan nog 1 Starlink missie, als alles meezit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 15:38:29 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193178465
Wegen in Boca Chica zijn afgesloten :)

BocaChicaGal twitterde op zondag 17-05-2020 om 15:12:36 The highway has closed at the hard checkpoint for Starship SN4 testing. The pad is not clear at the moment. 🤩🔥🚀 @NASASpaceflight https://t.co/Q82aueAQyE reageer retweet


Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 17 mei 2020 @ 15:46:21 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193178532
Hoe laat word het vuurwerk verwacht? Ik zie het al over een uur of 4.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 15:52:44 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193178580
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe laat word het vuurwerk verwacht?
Dat is niet bekend. Meer dan de tijden van de wegafsluitingen hebben we niet. Ze hebben tot 21:00 (onze tijd) voor de static fire.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 16:08:26 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193178720
Deze piloot gaat problemen krijgen :T

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2020 @ 16:08:55 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193178724
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:08 schreef Nikonlover het volgende:
Deze piloot gaat problemen krijgen :T

[ afbeelding ]
in b4 dat is Elon Musk met een inspectie
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 16:16:23 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193178806
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

in b4 dat is Elon Musk met een inspectie
Zou heel goed kunnen ja :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 17:12:25 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193179392
NASASpaceflight gaat ook live :D Gezellig *O*

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 19:06:40 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193180920
Er begint zich ijs te vormen, gaat de goede kant op :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2020 @ 19:12:17 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193181008
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:06 schreef Nikonlover het volgende:
Er begint zich ijs te vormen, gaat de goede kant op :)
Roep ff als de sirene klinkt :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 19:13:50 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193181031
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Roep ff als de sirene klinkt :+
Ga ik doen :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 20:26:32 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193182163
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Roep ff als de sirene klinkt :+
Sirene!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2020 @ 20:26:47 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193182168
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 20:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Sirene!
:o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 17 mei 2020 @ 20:28:10 #37
481998 K21
Cappuccino
pi_193182185
Ik hoorde niets, maar ze zeggen het. :P
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zondag 17 mei 2020 @ 20:32:54 #38
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_193182275
Ik hoorde ook niets
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 17 mei 2020 @ 20:33:37 #39
481998 K21
Cappuccino
pi_193182292
Big flare _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2020 @ 20:33:51 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193182295
SN4 liet een scheet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 20:34:19 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193182306
Preburner test -O-

Nog 25 minuten. Hopelijk nog een static fire!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 21:07:13 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193182881
Elon update :D Gaat nog een lange avond worden :T

CMoiClem_ twitterde op zondag 17-05-2020 om 21:03:55 @elonmusk @PPathole Good preburners tests on SN4? Static fire tomorrow? reageer retweet
elonmusk twitterde op zondag 17-05-2020 om 21:04:35 @CMoiClem_ @PPathole Maybe today if we’re lucky reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 21:26:09 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193183263
Ze testen nu de thrusters :) Ze zitten er dus blijkbaar al op.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 00:53 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

:P

Als dit klopt, is het wel sneller dan ik had verwacht. Neem aan dat we nu ook snel installatie van de ACS thrusters moeten gaan zien.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 17 mei 2020 @ 21:36:18 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_193183504
Morgen om 6 u static test, hoorde ik dat goed op YouTube?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 21:39:03 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193183589
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Morgen om 6 u static test, hoorde ik dat goed op YouTube?
Testwindow is open tussen 6am en 2pm. 13:00-21:00 onze tijd :) Hopelijk gaan we dan een static fire zien :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193183727
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:12 schreef Nikonlover het volgende:
NASASpaceflight gaat ook live :D Gezellig *O*

De LabPadre stream is wel wat beter en heeft een kek checklistje. :P


Heb nu die aan met geluid van NASASpaceflight.

Oh en Tim Dodd heeft ook een stream:
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 mei 2020 @ 22:02:03 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193184177
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De LabPadre stream is wel wat beter en heeft een kek checklistje. :P


Heb nu die aan met geluid van NASASpaceflight.

Oh en Tim Dodd heeft ook een stream:
Genoeg keuzes wat betreft livestreams :P Mijn voorkeur gaat uit naar NASASpaceflight, het commentaar vind ik tof :) Al hadden ze deze keer een mindere kwaliteit beeld vanwege de hitte. Labpadre, daar kan ik niet lang naar kijken vanwege al die trillingen (en chatten was allen mogelijk voor members ;( ) en EA kan ik niet naar luisteren :P Zijn video's zijn tof maar de livestreams vind ik niks :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 18 mei 2020 @ 00:29:56 #48
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193186888
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 22:02 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Genoeg keuzes wat betreft livestreams :P Mijn voorkeur gaat uit naar NASASpaceflight, het commentaar vind ik tof :) Al hadden ze deze keer een mindere kwaliteit beeld vanwege de hitte. Labpadre, daar kan ik niet lang naar kijken vanwege al die trillingen (en chatten was allen mogelijk voor members ;( ) en EA kan ik niet naar luisteren :P Zijn video's zijn tof maar de livestreams vind ik niks :T
Hoe komt jouwn interesse in dit onderwerp?
  maandag 18 mei 2020 @ 00:41:28 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_193186976
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Welke test bedoel je? Crew Demo? Zo ja, dan nog 1 Starlink missie, als alles meezit.
Nee starlink. De huidige sats zijn toch beta?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 18 mei 2020 @ 13:12:55 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193191372
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 00:41 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee starlink. De huidige sats zijn toch beta?
Met de huidige Starlink satellieten is het al de bedoeling dat SpaceX internet gaat aanbieden. Maar dat gaat pas gebeuren als er zo'n 1200 satellieten in een baan rond de aarde zitten, dit om een stabiele verbinding te garanderen. Dit zal op zn vroegst eerste helft volgend jaar zijn.

Over enkele maanden kunnen de betatesters aan de slag als we Elon op Twitter mogen geloven.
elonmusk twitterde op donderdag 23-04-2020 om 02:17:25 @flcnhvy Private beta begins in ~3 months, public beta in ~6 months, starting with high latitudes reageer retweet
Lancering van Starlink morgen is overigens uitgesteld!

SpaceXFleet twitterde op maandag 18-05-2020 om 01:01:29 GO Quest is leaving Cape Fear and has set a destination of Cape Canaveral with an ETA of Tuesday 19th.

The Starlink launch might be canceled. Rough seas are forecasted for the 19th and they cannot delay further without conflicting with DM-2 recovery.

Wait for SpaceX to confirm. https://t.co/h1L1k5l9Qx reageer retweet
nextspaceflight twitterde op maandag 18-05-2020 om 01:23:27 SpaceX's next launch will have crew onboard. The Starlink launch is in fact now postponed until after Demo-2 due to not enough time to turnaround OCISLY.

JRTI still has several weeks of trials ahead of it before it will be ready. https://t.co/hACVpNa7cT reageer retweet


[ Bericht 41% gewijzigd door Starhopper op 18-05-2020 14:41:45 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')