abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:52:51 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193116023
Game on!
KuikenGuppy
pi_193116133
Goeie TT ^O^
pi_193116179
Een tijd geleden zat er iemand bij mij in de auto, en die zei "je kunt wel merken dat je grote-stad rijden gewend bent". Ik ben redelijk wat assertiever gaan rijden.

Hier vlak bij zit een rotonde met 7 uitvalswegen en 4 rijstroken. Zodra mijn oudste merkt dat we daar overheen moeten zegt hij 'mama, daar komt die stomme rotonde weer'. Maar, ik word er steeds ontspannener bij.

Fileparkeren gaat ook goed, aan beide kanten van de straat aangezien we in een 1richtingsstraat wonen waar aan allebei de kanten geparkeerd kan worden en er een chronisch tekort aan parkeerplaatsen is...
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:03:26 #4
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193116243
Ik ben gewend om in de stad te rijden. Als ik ergens in de polder rijd dan vind ik dat lastiger. Moet ik weer gaan nadenken wat de strepen op het wegdek betekenen voor de snelheid enz. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:09:49 #5
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193116389
Ik zit as we speak bij de kapper met een (warm!) mondkapje op. Bij binnenkomst een rits aan gezondheidsvragen moet beantwoorden. Kappers zijn ook allemaal ingepakt. Alleen jammer dat ik nu geen thee krijg :P

O, en autorijden vind ik niets aan. Doe t wel, kan t ook best prima, maar als t even kan ga ik fietsen. Ik rij ook alleen in mijn eigen Ford Ka, bij grotere auto’s heb ik moeite met afstanden inschatten. Gisteren dus geen leenauto bij de garage maar een leenfiets :@

[ Bericht 38% gewijzigd door mousemicky op 14-05-2020 09:19:53 ]
pi_193116464
Haha, goede tt weer!

Ik heb leren rijden in een klein Brabants dorp. Ik kan dus enorm goed op lege wegen rijden _O- Vervolgens naar Utrecht verhuisd en dat is eigenlijk ook een simpele stad om in te rijden. (wel meerdere hellingen....). Een vriendin van mij woont in hartje Rotterdam, vreselijk! En die rondweg om Parijs, de hel!

Ik parkeer ook zo vaak mogelijk achteruit in. De meeste parkeerschades gebeuren bij wegrijden namelijk. Tenminste bij mijn collega's waarvan ik de schades voorbij zie komen :o

Ik heb een paar jaar geleden meerdere presentaties moeten geven aan onze monteurs, stond ik voor een paar honderd van die nuchtere mannen te vertellen dat ze minder schade moesten rijden. De eerste vraag aan mij: Hoe ga jij naar kantoor wijffie? Op de fiets >:) Ze lagen in een deuk.
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:16:20 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_193116532
Was trouwens wel dé manier om te leren autorijden voor mij, paar maanden na behalen rijbewijs gewoon naar Parijs rijden :')
Daarna was de randweg Eindhoven niet meer zo indrukwekkend :P
disclaimer
pi_193116650
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:16 schreef SQ het volgende:
Was trouwens wel dé manier om te leren autorijden voor mij, paar maanden na behalen rijbewijs gewoon naar Parijs rijden :')
Weet je wat leuk is? Die rondweg met een vouwwagen, echt niemand laat je er dan tussen. Maar goed, wij zijn ook meestal zo slim om er in de spits te gaan rijden.

Ik bedenk me nu ineens dat ik jaren geleden in SF heb gereden, wonderbaarlijk dat ik daar nergens een heuvel af ben gerold.
pi_193116673
quote:
Vast wel maar dat durf ik écht niet. Ik vind rondom Blijdorp al niks. Ik zou een paniekaanval krijgen en daarna een ongeluk waarschijnlijk. ;(
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:23:42 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_193116732
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Vast wel maar dat durf ik écht niet. Ik vind rondom Blijdorp al niks. Ik zou een paniekaanval krijgen en een ongeluk krijgen waarschijnlijk. ;(
Echt de enige manier om er overheen te komen is om het te doen. Hoeft echt niet met Parijs te beginnen. Maar angst laat zich graag voeden en groeit daar hard op ;)
Mijn moeder was ook zo angstig achter het stuur. Als ze naar de tandtechniker moest (dat was 1 dorp naast Eindhoven) moest ik mee voor de mentale steun en zodat ik haa r sigaretten kon aansteken. Die zat dat kaarsrecht achter het stuur de ene na de andere sigaret weg te stoken. Op die 8 kilometer had ze er 4 nodig :')
disclaimer
pi_193116781
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Echt de enige manier om er overheen te komen is om het te doen. Hoeft echt niet met Parijs te beginnen. Maar angst laat zich graag voeden en groeit daar hard op ;)
Mijn moeder was ook zo angstig achter het stuur. Als ze naar de tandtechniker moest (dat was 1 dorp naast Eindhoven) moest ik mee voor de mentale steun en zodat ik haa r sigaretten kon aansteken. Die zat dat kaarsrecht achter het stuur de ene na de andere sigaret weg te stoken. Op die 8 kilometer had ze er 4 nodig :')
Zo erg is het gelukkig niet maar ik rij niet naar het buitenland. ;)
Wat wel lastig is trouwens want mijn man heeft dus geen rijbewijs dus zo kom je nergens. -O-
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:26:41 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_193116821
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zo erg is gelukkig niet maar ik rij niet naar het buitenland. ;)
Oh nee, dat is ook helemaal niet nodig om rij-angst te overwinnen hoor ;)
Ik haalde Parijs aan als voorbeeld omdat het wel een soort ultieme vuurdoop is _O-
disclaimer
pi_193116842
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:26 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh nee, dat is ook helemaal niet nodig om rij-angst te overwinnen hoor ;)
Ik haalde Parijs aan als voorbeeld omdat het wel een soort ultieme vuurdoop is _O-
Dat geloof ik! België is ook kut. Antwerpen enzo.
Ik zou wel echt graag willen hoor.
pi_193116852
Mijn moeder heeft op vrij late leeftijd haar rijbewijs gehaald, na 9 keer (!) zakken is ze geslaagd voor een automaten rijbewijs. Ze rijdt geen snelweg en je mag absoluut niet tegen haar praten in de auto. Ze rijdt ook alleen maar auto als ze naar het ziekenhuis moet voor onderzoek etc en naar haar vriend die 30 minuten rijden van haar weg woont.
Ik zit dus niet graag bij haar in de auto en kan me ook niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan.
pi_193116876
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Vast wel maar dat durf ik écht niet. Ik vind rondom Blijdorp al niks. Ik zou een paniekaanval krijgen en daarna een ongeluk waarschijnlijk. ;(
Ja dit... na 30 lessen heb ik het opgegeven, dus ik heb niet eens een rijbewijs. Mijn man wel, maar die is ook altijd supergestresst als hij rijdt, dus doet het ook liever niet. Gelukkig hoeft het ook niet vaak, hoogstens eens per 2 maanden dat we met de auto gaan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:30:23 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_193116894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:28 schreef exode het volgende:
Mijn moeder heeft op vrij late leeftijd haar rijbewijs gehaald, na 9 keer (!) zakken is ze geslaagd voor een automaten rijbewijs. Ze rijdt geen snelweg en je mag absoluut niet tegen haar praten in de auto. Ze rijdt ook alleen maar auto als ze naar het ziekenhuis moet voor onderzoek etc en naar haar vriend die 30 minuten rijden van haar weg woont.
Ik zit dus niet graag bij haar in de auto en kan me ook niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan.
Ja dit klinkt wel als mijn moeder :D Ook alleen maar automaat gereden altijd. God daar zat ik niet graag naast zeg :')
Mijn broertje is nu ook aan het lessen, al 5 jaar ofzo, is nu ook overgestapt naar automaat omdat hij teveel stress krijgt van schakelen (hij is nu 35). Mijn andere broertje heeft wel een normaal rijbewijs maar bedenkt altijd smoezen om niet te hoeven rijden. We zijn er toch wel mee belast denk ik, als kind _O-
disclaimer
pi_193116950
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat geloof ik! België is ook kut. Antwerpen enzo.
Ik zou wel echt graag willen hoor.
Dan zou ik Duitsland eens proberen :Y Daar rijden ze weliswaar op sommige stukken heel hard (maar dat zijn er ook steeds minder) maar alles is wel heel duidelijk opgezet en georganiseerd.

Ik vind autorijden niet bijzonder leuk maar ook niet spannend. Ik reed een paar weken na mijn rijexamen naar Duitsland en een half jaar later met de tent naar Spanje. Een aantal jaar geleden heb ik een heel heftig auto-ongeluk gehad en de ochtend erna stapte ik wel met bibberende benen in de auto, maar gelukkig nooit rijangst ontwikkeld.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193117078
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:28 schreef exode het volgende:
Zo’n tante had ik ook. Na 11 keer zakken haar rijbewijs gehaald met automaat. Later alsnog amper de auto in durven gaan.
Wat doe je jezelf dan aan. :N
pi_193117204
Dat lijkt me wel eng, als je een ongeluk meegemaakt hebt.

Ik vond rijden eerst best spannend, maar als je eenmaal moet, went het snel. Nu werk ik zo dichtbij dat ik zelden meer op de snelweg kom :D dus mijn vriend mopperde al dat ik dan ook (weer) zo'n mutserige rijder zou worden.
pi_193117245
Venco, mijn moeder heeft hem destijds alleen gehaald voor noodgevallen. Ingegeven doordat mijn vader van het dak viel en zijn been brak en ze overal aan moest bellen om een lift naar het ziekenhuis te krijgen. Ja je kan ook de ambulance bellen, maar die situatie heeft haar toen zo beangstigd dat ze toch haar rijbewijs wilde halen. Toen mijn vader nog leefde, reed mijn moeder dus ook gewoon geen auto. Na zijn overlijden hebben we samen met haar een klein autotje gekocht en zijn we met haar gaan rijden. Pfffff, dat waren stress ritjes zeg. Maar goed, ze heeft ooit 1 keer een ongeluk gehad, ze reed haar eigen voortuin in omdat ze ipv op de rem op de gas trapte.

Ik zou het fijn vinden als we beter auto kon rijden, met OV is ze 2 uur onderweg naar ons, met de auto 45 minuten. Dat zou haar wereld een stukje groter maken. Maar ze durft het niet dus ze mag het ook niet van ons. Ze is in staat 50 te gaan rijden op de A2.
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:48:03 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193117262
Wat grappig hoeveel mensen autorijden echt vreselijk vinden. Dat had ik echt nooit kunnen bedenken. Ik vind het leuk, behalve bij donker + heel harde regen, want dan zie ik niks. Maar Parijs, zolang buiten de spits, is best te doen als je maar hondsbrutaal bent.

Ik zat trouwens wel ooit met te huilen bij een tankstation, omdat de vrachtwagen die naast me reed de vangrail opreed en omkiepte. Ik reed er precies naast.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193117310
Duitsland is dan idd een goeie om te proberen.
Maar rijden in het buitenland is soms al vervelend omdat er anders gereageerd wordt. Ik merkte de dag dat ik hier van rood-wit naar zwart-geel nummerbord ging echt een verschil.
En als ik nu de grens overga merk ik het weer.
pi_193117341
Ik heb er geen hekel aan, ik zie er de lol gewoon niet van in. Mijn vriendin vindt het oprecht leuk, ze is alleen nachtblind dus in het donker of bij heel veel regen rijd ik.

Ooit op de terugweg vanaf Italie heb ik haar de auto op de vluchtstrook laten zetten, we hadden net gewisseld nadat ik 2 uur had gereden. Ze reed 40 op de snelweg, 40! Het was donker, er waren tijdelijke gele strepen en het regende heel hard. Ik ben dus weer achter het stuur gekropen en ben naar het eerste de beste snelweghotel gereden. Volgende ochtend weer verder.

Verder is ze vele malen beter in autorijden dan ik, ze rijd heel relaxt, wel gewoon door, maar gewoon zonder stress. Ze moppert niet, scheldt niet, dit in tegenstelling tot mij. :@ Ik moet er echt aan denken dat er kinderen achterin zitten. Ik vloek en scheld nooit, behalve in de auto.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 mei 2020 @ 09:54:20 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193117402
Ik vind autorijden heerlijk! En ik vind het oprecht jammer dat we zoals het er nu uitziet, niet naar Frankrijk gaan met de vouwwagen.
Ik dacht vroeger wel dat rijden bij Antwerpen de hel was, maar dat is het alleen als je achterin zit blijkbaar :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193117483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:45 schreef Hupje het volgende:
Dat lijkt me wel eng, als je een ongeluk meegemaakt hebt.

Ik vond rijden eerst best spannend, maar als je eenmaal moet, went het snel. Nu werk ik zo dichtbij dat ik zelden meer op de snelweg kom :D dus mijn vriend mopperde al dat ik dan ook (weer) zo'n mutserige rijder zou worden.
Gek genoeg heeft het me misschien wel rustiger gemaakt. Ik weet nu wat er gebeurt als je een harde klap maakt, als de airbags open gaan, hoe goed een goede auto je beschermt en dat autostoeltjes doen wat ze moeten doen. Ik vind het nog bijzonder dat mijn baby en ik met nauwelijks een schrammetje (ik had alleen wat brandwonden) uit een total loss wrak kwamen. En ik weet een beetje hoe angst werkt dus ik ben echt meteen weer gaan rijden, dat scheelt een hoop. Mijn nekharen gaan alleen nog rechtop staan als ik zo'n doffe klap van metaal op metaal hoor, huuh.
pi_193117488
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:54 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind autorijden heerlijk! En ik vind het oprecht jammer dat we zoals het er nu uitziet, niet naar Frankrijk gaan met de vouwwagen.
Ik dacht vroeger wel dat rijden bij Antwerpen de hel was, maar dat is het alleen als je achterin zit blijkbaar :D
Heb je wel eens met de vouwwagen straatje gekeerd? Ik kom dan zo'n beetje letterlijk in de knoop. Mijn vriendin doet het zonder nadenken. Straten die er breed genoeg voor zijn dan he. Ik vind dat zo knap als je dat kan.

Antwerpen vind ik ook niet echt een issue eigenlijk, toen ik net mijn rijbewijs had, reden we met vrienden vaak naar de bios in Antwerpen.

Wow Clubsoda dat klinkt wel heftig hoor!
pi_193117524
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Duitsland is dan idd een goeie om te proberen.
Maar rijden in het buitenland is soms al vervelend omdat er anders gereageerd wordt. Ik merkte de dag dat ik hier van rood-wit naar zwart-geel nummerbord ging echt een verschil.
En als ik nu de grens overga merk ik het weer.
:Y mijn vriendin is Duitse en die merkt echt een verschil tussen hoe mensen op haar reageerden toen ze haar eigen, Duitse auto nog had en nu ze met ons NL kenteken rijdt. Bijzonder is dat.
pi_193117558
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:47 schreef exode het volgende:
Venco, mijn moeder heeft hem destijds alleen gehaald voor noodgevallen. Ingegeven doordat mijn vader van het dak viel en zijn been brak en ze overal aan moest bellen om een lift naar het ziekenhuis te krijgen. Ja je kan ook de ambulance bellen, maar die situatie heeft haar toen zo beangstigd dat ze toch haar rijbewijs wilde halen. Toen mijn vader nog leefde, reed mijn moeder dus ook gewoon geen auto. Na zijn overlijden hebben we samen met haar een klein autotje gekocht en zijn we met haar gaan rijden. Pfffff, dat waren stress ritjes zeg. Maar goed, ze heeft ooit 1 keer een ongeluk gehad, ze reed haar eigen voortuin in omdat ze ipv op de rem op de gas trapte.

Ik zou het fijn vinden als we beter auto kon rijden, met OV is ze 2 uur onderweg naar ons, met de auto 45 minuten. Dat zou haar wereld een stukje groter maken. Maar ze durft het niet dus ze mag het ook niet van ons. Ze is in staat 50 te gaan rijden op de A2.
Ik begrijp het wel hoor. Ik vind het gewoon zonde voor de persoon zelf. :)
Zoals ik zei: mijn tante ging na al die pijn en moeite alsnog angstig de weg op.

Ik vind vooral de grote steden eng en in het buitenland überhaupt nog nooit gereden.
Verder gaat het goed, gelukkig. Ook wel lelijke fouten gemaakt maar niks ernstigs gebeurt.

Wel mijn eerste autootje in de prak gereden door 500 meter van mijn huis tegen een lantaarnpaal te botsen doordat ik mijn zonnebril wilde pakken terwijl ik de bocht nam. :')
Ik was zo verdrietig en gegeneerd. :@ Durf niet in de grote stad en krijg een ongeluk 1 straat verderop. :X
Maar goed, daar leer je van. Ik hou zo goed als altijd 2 handen aan het stuur. :P
pi_193117711
Autorijden. O+ Ik ben echt blij dat ik geen rijangst heb. Ik begrijp er eerlijk gezegd ook niet zoveel van, zeker niet van snelwegangst - dat vind ik echt het makkelijkste ooit, gewoon gas geven door blijven rijden, geen gedoe met oppassen voor fietsers en plots overstekende kleuters.

Mijn moeder reed vroeger makkelijk van ons huis naar haar ouders, een paar steden verderop (een goed halfuur over de snelweg), maar nu rijdt ze alleen nog maar in haar eigen stad. Ik begrijp niet wat daar mis is gegaan. (Maar goed, mijn moeder vindt alleen met het OV ook eng, en ik pak in mijn eentje het vliegtuig naar Boedapest, dus misschien ligt dit aan mij :P ).

Heb dus pas sinds eind 2017 mijn rijbewijs, maar ben er zo blij mee, je wereld wordt er zoveel groter van. Zeker met kinderen. Mijn man heeft geen rijbewijs (mag niet om medische redenen) dus het is ook maar goed dat ik het leuk vind. Hij moet alleen niet gaan backseat driven, dan raak ik in de war - de enige keren dat ik (bijna) een ongeluk had, was als hij zich er ineens tegenaan ging bemoeien.
pi_193117814
Autorijden vind ik verder wel leuk trouwens. Ik krijg gewoon een gespannen houding als ik nieuwe wegen op moet.
En lekker hard meezingen met de muziek. 8-)
pi_193117822
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:Y mijn vriendin is Duitse en die merkt echt een verschil tussen hoe mensen op haar reageerden toen ze haar eigen, Duitse auto nog had en nu ze met ons NL kenteken rijdt. Bijzonder is dat.
Een kennis heeft jarenlang regelmatig met een Poolse auto gereden... werd regelmatig aangehouden en gecontroleerd enzo. Nu heeft ie een Nederlandse auto, en is ie ineens een stuk minder interessant :P
pi_193117905
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:08 schreef lunapuella het volgende:

Heb dus pas sinds eind 2017 mijn rijbewijs, maar ben er zo blij mee, je wereld wordt er zoveel groter van. Zeker met kinderen. Mijn man heeft geen rijbewijs (mag niet om medische redenen) dus het is ook maar goed dat ik het leuk vind. Hij moet alleen niet gaan backseat driven, dan raak ik in de war - de enige keren dat ik (bijna) een ongeluk had, was als hij zich er ineens tegenaan ging bemoeien.
Mijn man heeft ook geen rijbewijs. Toen hij destijds bezig was met lessen heeft hij een zwaar ongeluk op de scooter. Daarna een handicap aan het been waardoor hij alleen automaat zou kunnen rijden ipv schakel. Dus is er nooit meer aan begonnen.
Mijn man is ook zo’n bemoeial. Door hem ga ik ook vaker de mist in want ik word dan zenuwachtig. }:|
pi_193117913
Ik ben 4x gezakt in 2018 _O- . Uiteindelijk toen ik 2 maanden zwanger was kotsmisselijk afgereden, tussendoor nog een timeout genomen omdat het echt even niet ging maar wel geslaagd ^O^ .
Autorijden vind ik niet leuk, het is voor mij gewoon om sneller van A naar B te komen omdat het OV hier niet echt handig is en mijn werk te ver is om te fietsen. En ik rij gewoon het liefst altijd dezelfde route want dan weet ik wat ik moet verwachten. Mijn huidige route naar werk is gewoon irritant, op de heenweg moet ik 2x invoegen op de linkerbaan en op de terugweg uitvoegen op de linkerbaan. Ik weet niet wie dat bedacht heeft maar het is gewoon niet chill.
pi_193117924
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:03 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben gewend om in de stad te rijden. Als ik ergens in de polder rijd dan vind ik dat lastiger. Moet ik weer gaan nadenken wat de strepen op het wegdek betekenen voor de snelheid enz. :')
ja dit _O- ik weet nooit hoe hard ik mag en raak in de war van wegversmallingen waar niet bij staat wie er eerst mag.

Ik ben door t stadsrijden ook een wat opgefokte toeteraar geworden :@ en het verbaast me dan als ik in een dorp ben en voorrang krijg terwijl dat helemaal niet nodig was, of wanneer iemand even vriendelijk zwaait _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193118170
Autorijden, gaat prima hier. Soms een beetje te snel, maar meestal gedraag ik me braafjes.
Alleen parkeren kies ik toch liever een plek verderop waar meer ruimte is :D gelukkig voor de deur plek zat, dus ik hoef ook niet te oefenen..
Het ging wel een poos beter, toen we van onze laguna naar een clio gingen. Dat scheelt een halve meter :P

In Engeland rijden is ook leuk. Ik wende daar steeds heel snel aan dat links rijden. Paar minuten en dan was het oke. Weer terug in NL nog na een uur de rotonde andersom proberen te nemen :o

(nu maar hopen dat het deze zomervakantie weer mag, maar bootje vaart nog niet, dus wordt spannend)
pi_193118251
Ik irriteer me aan slome mensen in het verkeer 🤣
Ik hou van doorrijden. Soms rij ik iets te hard, maar verder gedaan ik me netjes 🤣🤣
Rijden in het buitenland doe ik liever niet, dat laat ik aan mijn echtgenoot over. Die kan dat veel beter.
In Engeland rijden lijkt me doodeng.

En ik blijf autorijden na 23 jaar rijbewijs, nog steeds bijzonder vinden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_193118300
Nieuw lijstje; hoeveel verkeersboetes hebben jullie gehad? })

Hier 2, beide voor niet betalen bij een parkeerautomaat.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193118465
Ik heb denk ik 1 of 2 boetes voor te hard rijden (de laagste categorie, net een paar kilometer te hard) en een parkeerboete omdat mijn kaartje om was gewaaid }:| . Rijbewijs sinds 2001 en ik rij niet dagelijks maar wel regelmatig.

In Engeland rijden vond ik enorm meevallen, in het begin moet je goed opletten en het helpt als je een bijrijder hebt die even met je meedenkt en -kijkt. Hoewel ik wel merkte dat als je snel moet handelen, je toch snel in een automatisme schiet en de bochten verkeerd neemt.
pi_193118529
Declan: ikzelf 0, op mijn naam 4. De auto staat op mijn naam en mijn vriendin rijdt er vrijwel altijd in.

Over links rijden gesproken: ik heb in Zuid Afrika de rotonde de verkeerde kant op genomen. _O- Gelukkig was er geen ander verkeer.

Ik heb een jaar lang in een auto van mijn werk gereden. Ik wilde alleen zakelijk rijden omdat ik geen zin had in de bijtelling. Ik moest er 1 uit de pool kiezen, daar zaten alleen pooierbakken in, van die enorme slagschepen. Ik heb toen het kleinste model gekozen. Dacht ik, ik heb een jaar lang in een enorme BMW gereden met zoveel knopjes dat ik ervan in de war raakte. In de straat hadden ze eerst niet door dat die auto bij mij hoorde. Iedereen wilde weten van wie die auto was. _O-
pi_193118604

Je kan pas goed rijden als je heelhuids uit het verkeer in Adana, Turkije komt. Niemand, maar dan ook niemand houdt zich aan de verkeersregels. Als je over wil steken met groen licht over een zebrapad, word je zelfs bijna aangereden door de politie. Krijg je een snauw dat je op moet passen. :')
Iedere rotonde ziet er zo uit. Op banen met 3 stroken staan minimaal 5 auto’s naast elkaar. Iedereen probeert zich overal tussen te proppen. Voordat het lichtnop groen springt is iedereen al aan het toeteren.

Nadat ik hier in m’n eentje auto heb gereden zonder ongelukken werd ik pas zelfverzekerd over m’n rijskills. :P

0 boetes overigens, wel twee keer vergeten ParkMobile aan te zetten. Dat vind ik pijnlijker.

@exode Utrecht is inderdaad een fijne stad om te rijden! Rij er dagelijks. Op de snelweg is alleen één stuk dat ik haat. Een X-baan. Waar links rechts moet invoegen en rechts links. Er rijden altijd auto’s in de weg en dat stuk is veel te kort.
Protčge moi de mes désirs.
pi_193118635
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]

Je kan pas goed rijden als je heelhuids uit het verkeer in Adana, Turkije komt. Niemand, maar dan ook niemand houdt zich aan de verkeersregels. Als je over wil steken met groen licht over een zebrapad, word je zelfs bijna aangereden door de politie. Krijg je een snauw dat je op moet passen. :')
Iedere rotonde ziet er zo uit. Op banen met 3 stroken staan minimaal 5 auto’s naast elkaar. Iedereen probeert zich overal tussen te proppen. Voordat het lichtnop groen springt is iedereen al aan het toeteren.

Nadat ik hier in m’n eentje auto heb gereden zonder ongelukken werd ik pas zelfverzekerd over m’n rijskills. :P

0 boetes overigens, wel twee keer vergeten ParkMobile aan te zetten. Dat vind ik pijnlijker.

@:exode Utrecht is inderdaad een fijne stad om te rijden! Rij er dagelijks. Op de snelweg is alleen één stuk dat ik haat. Een X-baan. Waar links rechts moet invoegen en rechts links. Er rijden altijd auto’s in de weg en dat stuk is veel te kort.
Is dat net na de tunnel? Die afslag vanaf de A2 naar het centrum? Die is naar ja...
pi_193118639
Boetes.. te snel rijden stuk of 5 denk ik. Of iets meer, maar dan konden we ons niet herinneren wie achter het stuur zat. Wel allemaal max 10 kmpu. Ik heb mijn rijbewijs sinds 2001.

En nog ergens rond 2005 eentje voor rood licht. Iets met een vol beladen auto met een verhuizing en remmen was enger dan doorrijden :X
In 2013 ook nog een duitse parkeerwaarschuwing, dat was 5 euro ofzo. Charmante actie.

De auto staat voor de deur voor langere ritjes. Normaal eens per maand naar mijn ouders 2x100km. En eens in de 3 maand naar mijn schoonouders 2x125km. Vaak doen mijn man en ik elk eentje daarvan.
En verder wat stadsritjes. Voorheen was dat elke week de zwemles, nu doe ik de boodschappen met de auto, omdat ik het anders niet op de fiets redt. Maar dat is ook geen km's. Ik heb hem voor de dagelijkse dingen eigenlijk niet nodig.
pi_193118691
Een van de redenen waarom we niet graag autorijden is dat we vaak boetes krijgen. Meestal van die dingen als '120 rijden waar 100 mag'. Vaak is de maximumsnelheid niet duidelijk aangegeven en als je dan de route niet vaak rijdt (wat dus altijd zo is, omdat we zelden rijden) ben je vrij vaak de sigaar. Ik denk dat we ieder jaar wel zo'n boete krijgen... wat best vaak is als je maar 10 keer per jaar autorijdt.
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:54:12 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_193118714
Gelukkig mag je nu overal soberso maar 100. Scheelt een hoop boetes dan ;)
disclaimer
pi_193118724
Nou, dat probleem heeft zichzelf opgelost nu je geen 120 meer mag :P Meestal staat de limiet aangegeven op de hectometerpaaltjes en anders vertelt googlemaps het je ook, als je die aanzet.
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:55:23 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_193118744
Ik ben 2 keer geflitst in mijn leven. Op weg naar Groningen en op de terugweg. Zelfde paal :')

Stomme uitgestorven snelwegen in het noorden die uitnodigen tot flink gas geven :P
disclaimer
  Manager PR/Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 10:55:52 #47
269689 crew  Viv
pi_193118758
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:08 schreef lunapuella het volgende:
Autorijden. O+ Ik ben echt blij dat ik geen rijangst heb. Ik begrijp er eerlijk gezegd ook niet zoveel van, zeker niet van snelwegangst - dat vind ik echt het makkelijkste ooit, gewoon gas geven door blijven rijden, geen gedoe met oppassen voor fietsers en plots overstekende kleuters.
Wel rijangst hier. w/
Zo ingewikkeld is dat niet hoor, ik wil gewoon nog niet dood. :) Ik vind het heel eng dat mijn lot voor een deel in de handen van een ander ligt, die een voor mij fatale fout kan maken door vermoeidheid, alcohol, roekeloosheid, etc. En daarom rij ik niet of nauwelijks, en leer ik niet optimaal te anticiperen/reageren op andermans fouten, en wordt het er dus alleen maar riskanter op, en wordt de drempel nog hoger.

Mijn wereld is gelukkig wel heel groot, omdat mijn man juist enorm van autorijden houdt en er heel goed in is. Keuze tussen een bergpas of een tunnel? Bergpas it is! Hij zoekt zelfs op https://www.dangerousroads.org/ naar de meest onmogelijke weggetjes om te rijden op vakantie. :D Met hem aan het stuur ben ik nergens bang voor.
pi_193118889
Toen we deze auto kosten kregen we een paar weken later een brief van de garage.. of we nog even wilden bijbetalen.. 5 km te hard gereden tijdens de proefrit. Hele ring is hier 70, behalve een klein stuk 50. Dat bleek toch mijn man geweest te zijn, meestal ben ik het :')

Zaterdagavond nog ergens 130 gereden. In Friesland mag dat hier en daar nog.. Dat hebben we(ik als bijrijder) wel even ter plekke opgezocht om er zeker van te zijn
pi_193119041
Autorijden geen issues hier. Alleen de bergpassen in Noorwegen vond ik soms een uitdaging. We hadden ook de auto van mijn schoonouders mee en die wilde ik wel heel terug brengen. Lukt niet helemaal want de dynamo ging kapot.

Mijn schoonmoeder verzint allemaal smoesjes om niet te hoeven rijden. Ze rijdt ook 80 op de snelweg echt een gevaar op de weg.

Hier was in de badkamer een nieuwe bus doucheschuim ontploft. Mijn man had sac al de schuld gegeven dat ze weer met iets gespoten had. Echt een heel schuimspoor vanuit het kastje naar de wasbak en hup de vloer op.
pi_193119046
Parkeerboetes volgens mij 3, waarvan 2 aangevochten en gelijk gekregen.

Te hard rijden: ik denk 6, waarvan 3 op 1 dag... Ik wist niet dat er een flitser stond, 2 in de ochtend, 1 in de middag. Volgens mij voor 3 en 5 km te hard.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:08:07 #51
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193119049
Ik vind autorijden echt ččn van de allerleukste dingen.
Al vanaf de eerste keer lessen :D

Ik heb wel de neiging om op plekken waar ik vaak kom wat te hard te rijden.
Sowieso heb ik de auto iedere dag nodig voor werk en daarnaast in het weekend of op vrije dagen zit ik er eigenlijk ook altijd wel in.

Heb ččn keer een fietser aangereden die aan de verkeerde kant zat in een bocht, ik kon hem dus niet zien (hij had niets en beloofde voortaan aan de juiste kant te fietsen :') ). En ben ččn keer van achter aangereden door een suv :')
pi_193119093
Boetes... 2 x voor fout parkeren.
Verder niet. *) Ik heb alleen weleens inschattingsfouten gemaakt maar dat hebben we allemaal weleens gedaan.

De foto van Duman Met dat verkeer is trouwens echt een nachtmerrie.
Ik heb regelmatig dromen dat ik een auto ongeluk krijg. -O-
pi_193119159
Wij hebben hier langs onze wijk een weg waar je 50 mag, maar die uitnodigt tot harder rijden. Heel vaak heb je daar van die mannen met enorme auto's in je achterbak hangen. Daar heb ik echt een schufthekel aan. En dan zodra je afslaat nog even extra gas geven om je te laten zien hoe sloom je wel niet reed... Tja.

Ik ben echt geen heilige en rijd ook wel eens wat te hard hoor O-) .
Parkeren doe ik bij voorkeur achteruit, rijdt een stuk makkelijker weg. En met mijn autootje gaat dat prima, die trek ik aan als het ware.
De grote auto heb ik dat gevoel wat minder mee, maar daar rijd ik ook veel minder in.

Ik heb mijn rijbewijs sinds 1997, wel 3x examen gedaan. Het was maar goed dat ik de 1e keer niet slaagde, het lukte me niet om uit te voegen op de snelweg. Ik denk dat ik nooit meer was gaan rijden, in elk geval niet op de snelweg :') .
Ik rijd liever niet echt lange stukken, maar het is niet dat ik het vermijd ofzo.
Fake it till you make it...
pi_193119199
Ik durfde pas op mijn 26e rijlessen te nemen, omdat ik het altijd veel te eng vond, maar sinds ik mijn rijbewijs heb (in één keer geslaagd, ondanks dat het me tijdens het afrijden niet lukte om te fileparkeren :D), vind ik autorijden heerlijk. Links rijden in Australië vond ik ook geen probleem, daar ben je na 200 meter aan gewend. Alleen was onze huurauto daar ENORM, dat vond ik enger. :+.

Nul boetes, hoewel ik buiten de bebouwde kom eigenlijk standaard te hard rijd. :@ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_193119251
Rectificatie: 6 boetes op mijn naam. Allemaal van mijn vriendin :D

- Duitsland, ondanks verwoed roepen van mij 'Flitspaaaaal!' bleef mijn vriendin 140 rijden ipv 130. Het is een runnig gag in mijn vriendengroep aangezien de auto volgeladen was met vrienden voor een weekend Keulen. Als iemand een flitspaal ziet, roepen ze standaard 'Flitspaaaaal!'
- Op de stoep parkeren in Lombok (Utrecht), iedereen staat er op de stoep, maar onze Nissan uit 1986 viel op tussen de patserbakken blijkbaar.
- Aangehouden in Utrecht centrum met 60 ipv 50 km.
- Zonder tolkastje op een tolweg in Noorwegen rijden.
- 110 op de rondweg Parijs.
- Deze was heel naar: met 130 op de A27 waar je 100 mocht als een gek naar het ziekenhuis rijden voor mijn vader. Middenin de nacht ook nog. We hebben hem aangevochten kan ik me herinneren.
pi_193119280
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Gek genoeg heeft het me misschien wel rustiger gemaakt. Ik weet nu wat er gebeurt als je een harde klap maakt, als de airbags open gaan, hoe goed een goede auto je beschermt en dat autostoeltjes doen wat ze moeten doen. Ik vind het nog bijzonder dat mijn baby en ik met nauwelijks een schrammetje (ik had alleen wat brandwonden) uit een total loss wrak kwamen. En ik weet een beetje hoe angst werkt dus ik ben echt meteen weer gaan rijden, dat scheelt een hoop. Mijn nekharen gaan alleen nog rechtop staan als ik zo'n doffe klap van metaal op metaal hoor, huuh.
Wat heftig zeg. Maar wel fijn dat je er meteen weer in bent gaan stappen.

Ik heb 2 keer een kleine aanrijding meegemaakt, maar dat geluid en dat gevoel, brrrr.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193119304
boetes: 3. Allemaal voor 5-10 km te hard. Waaronder 1 om 5 uur s ochtends op een totaal uitgestorven stuk utrecht waar het overging van 70 naar 50 km/uur..

Geen rijangst hier, vind het wel leuk.. Doe het alleen niet vaak want kan vrijwel overal op de fiets heen.. Zuid-Afrika was wel even wennen.. In kaapstad van het vliegveld een achtbaans snelweg op, links rijden en dat er dan ineens mensen wandelend oversteken.. totale chaos.. Maar op een gegeven moment was ik zelfs gewend dat je op een 2-baansweg 5 auto s naast elkaar op je af ziet komen.. Komt goed, iedereen voegt op tijd weer i n..Maar heb daar wel eens de afslag verkeerd genomen..
ongelukken: 2
1e een te grote verhuisbus meegekregen van de verhuur en die achteruit tegen een paaltje geparkeerd en 2e iets te enthousiast de bocht genomen na een wijnproeverij in Z-A en toen de bumper geschaafd langs een hoge stoeprand.. Sindsdien rijd ik ook niet meer met 1 glaasje alcohol..
pi_193119488
oh en mijn moeder rijdt overal zķ naar toe, buitenland ook. Ze heeft altijd veel gereden voor haar werk. Ook een stuk of 3 ongelukken gehad waarbij de auto total-loss was. Niet haar schuld, máár ze zegt wel dat ze t had kunnen voorkomen als ze niet zo veeel te moe was geweest (alleenstaand ouder en ze leefde op koffie).. Ook 1 naar ongeluk gehad waarbij een vrachtauto door haar heen probeerde in te voegen op een 2 baansweg.. 3 maal over de kop met het steeds fijnere geruis van het servies van opa en oma dat ze aan t verhuizen was..
Maar ze rijdt nog steeds prima (78 nu en niet meer zo moe als toen 😀)
pi_193119848
0 boetes :D .

Mijn moeder heeft al jaren niet meer gereden en mag ook niet vanwege haar medicatie. Maar ze heeft zo af en toe een bevlieging dat ze denkt dat ze wel op een zondag op een industrieterrein kan gaan oefenen en het dan zo weer kan. Gelukkig mag ze niet van haar vriend :X. Laat ik het er maar op houden dat ze niet durft te fietsen en lopend oversteekt zonder te kijken.
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:55:40 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193120023
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, nee, nee. Deze logica heb ik nooit begrepen. Zeker in smalle parkeervakken wil ik kunnen zien waar ik ruimte heb, dus die doe ik vooruit.
Tenzij 4-wiel besturing hebt (dat je achterwielen dus ook links en rechts draaien) heb je veel meer ruimte nodig om een auto vooruit een parkeervak in te krijgen.

Maar los daarvan vind ik veiligheid een belangrijker argument.
Zeker toen ik in een kinderrijke buurt woonde waar een hoop vaders een werkbus hadden, als dat naast je auto staat heb je aan die kant pas zicht op het verkeer als je auto voor meer dan de helft op de weg staat als je vooruit ingeparkeerd hebt en dus achteruit uit moet rijden.

Fileparkeren is links noch rechts een probleem, maar zo te zien wordt onze toekomstige straat 1 richting met parkeervlakken links van de weg, en dat vind ik, wederom op basis van veiligheid, een bizar domme combinatie.
Had de rijrichting dan omgedraaid, dan zouden de parkeervlakken rechts liggen en kun je veiliger wegrijden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193120077
2 boetes, voor snelheid. Beide keren was ik moe:
- net voor 7u. De weg na een afrit ging snel van 90-70-50-flitspaal. Ik reed nog 56 ofzo.
- op vakantie in Duitsland op de terugweg van een hele dag wandelen. Ook waar je 50 mocht, en reed ook rond de 56.
De eerste heeft mij 70 gekost en de tweede 10 _O-

1 keer een klein ongelukje (zelf de spiegel eraf gereden). Wel een paar keer bijna iemand achter tegen gehad die dacht mee door oranje/rood te rijden. Ik stop altijd voor oranje.
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:08:38 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193120321
quote:
Dit idd, in mijn geval niet een paar maanden na het halen van mijn rijbewijs maar toen ik op mijn 21ste een maand mijn eerste eigen auto had (een 3 jaar oude Civic) dwars door Parijs gereden :D

Overigens had ik er toen al 2 jaar rijden in de VS op zitten, waaronder met een jaren 70 Chevrolet Caprice en toen ik in de binnenstad van Philadelphia woonde een Volvo 264 :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:11:34 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193120362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind autorijden echt ččn van de allerleukste dingen.
Al vanaf de eerste keer lessen :D
Check! :Y Ik vind het echt heel leuk!
Neig wel naar 'sportief rijden' zoals ze dat dan noemen. :@ Boetes zijn me daarom niet vreemd. Goddank is mijn eigen auto'tje niet zo heel snel, daarentegen moet ik dan weer enorm uitkijken als ik eens in de bak van F. stap.
Lancia Ypsilon vs Volvo V70, is ook bijna 2x zo groot. Goddank zitten er parkeersensoren op de Volvo. :@ :D

Hellingen, drukke steden, mij maak je niet gek. :N Ik durf wel iets meer met de Volvo trouwens. Die duw je niet zo makkelijk weg. :7
Ooit tijdens mijn stage in Engeland een Amerikaans vriendinnetje uit de brand geholpen die een schakel-bak helemaal niet gewend was en derhalve echt niet weg kwam van een heuvel. :D _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 14-05-2020 12:19:08 ]
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:13:38 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193120412
De Périphérique vind ik trouwens geen probleem, je moet je alleen realiseren dat de rechterbaan eigenlijk alleen op- en afrit is.
De ring van Amsterdam rij ik ook gewoon zo; zolang ik er niet af hoef blijf ik op de volgende baan zitten.

En ik ben verder extreem van het rechts houden, nooit bang er niet tussen te kunnen komen, vluchtstrook als spitsstrook open betekent 99 van de 100 keer ook dat ik daar rijd, maar bij de Périphérique en de ring van Amsterdam niet, daar zie ik de rechterbaan echt als de baan voor in- en uitvoegend verkeer.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 12:14:36 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193120435
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:21 schreef exode het volgende:

[..]

Weet je wat leuk is? Die rondweg met een vouwwagen, echt niemand laat je er dan tussen. Maar goed, wij zijn ook meestal zo slim om er in de spits te gaan rijden.

Ik bedenk me nu ineens dat ik jaren geleden in SF heb gereden, wonderbaarlijk dat ik daar nergens een heuvel af ben gerold.
Dan reed je waarschijnlijk in een automaat, die rollen niet naar beneden ;)

Bizar dat zoveel van jullie rijden blijkbaar niet leuk/zo eng vinden :o Ik vind het heerlijk! Ik heb heel Europa rond gereden, Engeland ook geen enkel probleem, en natuurlijk meerdere keren in de VS. Maar als ergens rijden makkelijk is dan is het daar wel :D

Mijn moeder heeft me altijd aangemoedigd om zoveel mogelijk te rijden en ook in verschillende auto’s. Zo gebeurde het dat ik in een grote bestelbus mijn zus verhuisde die ook een rijbewijs heeft maar dat echt niet durfde. En in Engeland rij ik in plaats van mijn man omdat hij dat niet durft. Die foto van Duman beangstigt me ook helemaal niet :D

Rijden O+
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wel rijangst hier. w/
Zo ingewikkeld is dat niet hoor, ik wil gewoon nog niet dood. :) Ik vind het heel eng dat mijn lot voor een deel in de handen van een ander ligt, die een voor mij fatale fout kan maken door vermoeidheid, alcohol, roekeloosheid, etc. En daarom rij ik niet of nauwelijks, en leer ik niet optimaal te anticiperen/reageren op andermans fouten, en wordt het er dus alleen maar riskanter op, en wordt de drempel nog hoger.

Mijn wereld is gelukkig wel heel groot, omdat mijn man juist enorm van autorijden houdt en er heel goed in is. Keuze tussen een bergpas of een tunnel? Bergpas it is! Hij zoekt zelfs op https://www.dangerousroads.org/ naar de meest onmogelijke weggetjes om te rijden op vakantie. :D Met hem aan het stuur ben ik nergens bang voor.
Als je bang bent voor anderen in het verkeer ben je dan niet sowieso bang in de auto? Je man kan het ook niet voorkomen als iemand moe/dronken etc is.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:21:49 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193120552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dan zou ik Duitsland eens proberen :Y Daar rijden ze weliswaar op sommige stukken heel hard (maar dat zijn er ook steeds minder) maar alles is wel heel duidelijk opgezet en georganiseerd.

Ik vind autorijden niet bijzonder leuk maar ook niet spannend. Ik reed een paar weken na mijn rijexamen naar Duitsland en een half jaar later met de tent naar Spanje. Een aantal jaar geleden heb ik een heel heftig auto-ongeluk gehad en de ochtend erna stapte ik wel met bibberende benen in de auto, maar gelukkig nooit rijangst ontwikkeld.
Aan de andere kant vraag ik me wel af hoe mensen met zo'n ecohokje daar veilig kunnen invoegen want de invoegstroken zijn in Duitsland wel erg kort en nou is dat met mijn 200 pk geen probleem maar ik zie met zo'n autootje dat 20 seconden nodig heeft om op de 100 te komen niet hoe je daar veilig zou kunnen invoegen, hoewel andere bestuurders daar wellicht wel eerder ruimte voor maken, wat hier in NL officieel niet mag en onder "onnodig links rijden" zou vallen. Terwijl het verkeer zoveel prettiger is als je een ander ook gewoon de ruimte gunt, je moet het toch met z'n allen op dezelfde weg doen en wat win je ermee als je stug op je baan blijft en een ander daardoor niet veilig kan invoegen?
Wullie bin KOEL Š Soneal
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 mei 2020 @ 12:22:38 #67
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193120575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:59 schreef exode het volgende:

[..]

Heb je wel eens met de vouwwagen straatje gekeerd? Ik kom dan zo'n beetje letterlijk in de knoop. Mijn vriendin doet het zonder nadenken. Straten die er breed genoeg voor zijn dan he. Ik vind dat zo knap als je dat kan.

Antwerpen vind ik ook niet echt een issue eigenlijk, toen ik net mijn rijbewijs had, reden we met vrienden vaak naar de bios in Antwerpen.

Wow Clubsoda dat klinkt wel heftig hoor!
Keren ja, alleen was ik vergeten dat we een fietsenrek op de dissel hadden. Dus dat resulteerde in een mooie deuk in de bumper :')
Maar onze vouwwagen is zo licht dat ik de optie om ‘m even af te koppelen en met de hand te verplaatsen altijd in mijn hoofd achter de hand heb :P
pi_193120735
oh vergeet ik nog dat ik een keer stilstond op een bospad in een file (tje). Er wilde van een andere kant een busje langs en die deden heel moeilijk.. dus de camper voor mij ging behulpzaam achteruit.. ik toeteren! Maar evengoed zat ie er wel op (en ik kon niet achteruit, want dan zou ik ook botsen)..
wordt die bestuurder van t busje toch boos op mij omdat ik toeter! Wat ongelooflijk asociaal van mij..
(hij heeft niet gezien dat mijn motorkap een stuk korter was denk ik)
pi_193120873
Ik begon op mijn 23e met rijlessen en haalde mijn examen de 2e keer, ruim een jaar later. Dan waren we wel zo’n 75 lessen á 45 min. verder. :P
Ik vond lessen trouwens vreselijk want eigenlijk klikte het gewoon niet met de instructeur.
Ben bepaald geen natuurtalent ofzo.
pi_193120951
Ik heb 1x schade gehad. Net m'n eerste auto, nog maar weinig km's gehad. Ik reed achteruit een parkeervak uit en precies op dat moment ging de taxi die daar al lang stilstond zonder alarmlichten uit te zetten ook ineens achteruit rijden. Ik kon in de stress de toeter niet vinden om hem te waarschuwen en was nog niet zo snel dat ik weer vooruit het vak in kon. :( Zou me nu niet meer op die manier overkomen, ervaring maakt dat je echt sneller kunt handelen.

Geen boetes, ik ben een ontzettende Brave Hendrik op de weg.
pi_193120967
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aan de andere kant vraag ik me wel af hoe mensen met zo'n ecohokje daar veilig kunnen invoegen want de invoegstroken zijn in Duitsland wel erg kort en nou is dat met mijn 200 pk geen probleem maar ik zie met zo'n autootje dat 20 seconden nodig heeft om op de 100 te komen niet hoe je daar veilig zou kunnen invoegen, hoewel andere bestuurders daar wellicht wel eerder ruimte voor maken, wat hier in NL officieel niet mag en onder "onnodig links rijden" zou vallen. Terwijl het verkeer zoveel prettiger is als je een ander ook gewoon de ruimte gunt, je moet het toch met z'n allen op dezelfde weg doen en wat win je ermee als je stug op je baan blijft en een ander daardoor niet veilig kan invoegen?
Daar wordt idd veel ruimte gegeven. Wij komen zelf ook altijd hoffelijker terug van vakantie :)
Daar wordt ook vaak ruimte gegeven zodat je naar links kan zodat je niet achter een vrachtwagen blijft hangen.
Wij hebben geen 200pk auto (ook geen super slome) maar nooit een probleem gehad.
Ik wist niet dat het officieel niet zou mogen om naar links te gaan om iemand te laten invoegen. Maar ik doe het zelf wel. Ik heb zo ook leren rijden. Je gaat toch maar heel kort naar links en alleen als je niemand hindert, als iemand daar een boete voor geeft zou ik het heel flauw vinden.
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:45:42 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193121134
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:35 schreef Declan-Harp het volgende:

4.
Eerste in 1989 op Singer Island in Florida omdat ik "tegen de richting in" op een schuine parkeerplaats geparkeerd stond. Met een Honda Civic overigens, die je qua formaat bijna overdwars op een Amerikaans parkeervak kunt zetten. Argument: ik had achteruit moeten rijden om de auto zo te parkeren en dat mag niet op een éénrichting parkeerplaats (dat je bij "normaal parkeren" ook achteruit moet rijden om het parkeervak te verlaten deed er niet toe :'))
Tweede in juni 1991 toen ik zwanger was van mijn oudste, met mijn vaders auto, mijn ouders waren er ook bij maar we hadden geen van drieën gezien dat het betaald parkeren was, sterker nog; we waren oa naar Ede gegaan omdat we daar een paar maanden eerder gratis konden parkeren en we dat nog nagevraagd hadden bij het naastgelegen politiebureau :D
Derde in Barneveld voorjaar 1998, parkeertijd vergeten, ik was een kwartiertje te laat bij de auto.
Vierde was begin deze eeuw; een tweebaansweg die altijd 100 was geweest was 80 geworden en dat had ik gemist, want gewoonte maar reed niet vaak op dat deel van de weg, geflitst dus, waarbij ik mazzel had dat ik vol in de ankers moest voor een vrachtwagen op mijn weghelft, anders was de boete veel hoger geweest :X nu maar iets van 5 km te hard ofzo, na correctie.

Stats:
Amerikaans rijbewijs juni 1985
NL rijbewijs juni 1987 (afgereden, niet omgewisseld).

Edit: ik vergeet een parkeerboete trouwens in 2010 toen ik zwanger was van de jongste; verloskundige was net naar een andere locatie gegaan en daar was het parkeerbeleid wat onduidelijk, ik geloof dat ik zelfs wel betaald had maar op een plek voor vergunninghouders stond, zoiets was het iig.

Best bijzonder dat beide zwangerschappen een parkeerboete opgeleverd hebben :') :D
Het moge duidelijk zijn dat ik ze niet verzamel zeg maar ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door Leandra op 14-05-2020 12:56:22 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
  Manager PR/Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 12:49:11 #73
269689 crew  Viv
pi_193121211
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:14 schreef MaJo het volgende:
en natuurlijk meerdere keren in de VS. Maar als ergens rijden makkelijk is dan is het daar wel :D
Ik heb daar op de Route 66 gereden! *O*
quote:
Als je bang bent voor anderen in het verkeer ben je dan niet sowieso bang in de auto? Je man kan het ook niet voorkomen als iemand moe/dronken etc is.
Nee. Zoals gezegd is mijn man er heel erg goed in. Denkt als een meesterschaker 20 stappen vooruit, anticipeert continu op eventuele domme acties van anderen, etc. Daarmee wordt de kans op een fatale afloop niet nul, maar voor mij wel acceptabel.

Dat hij er zo goed in is en er zo'n plezier in heeft, houdt mijn niet/nauwelijks-rijden ook wel in stand natuurlijk. :@ Er is nu geen noodzaak voor mij om die stap te zetten. Op vakantie rijden we door heel Europa/Amerika. Mijn woonplaats en mijn werk is goed bereikbaar met het OV.

Maar indirect beperkt het mij wel wat hoor. Zo zag ik gisteren een vacature in Leusden: 45 minuten met de auto, 136 minuten met het OV (dus 3 uur extra reistijd per werkdag). De kans is op dit moment bijna nul dat ik op zoiets zou solliciteren.
pi_193121343
Ik ging een keer naar het bos, dacht de kortste route te nemen, maar het was wat drassig en toen kwam ik vast te staan ergens achteraf, naast een weiland met een bijna lege telefoon en ik moest weer op tijd bij school staan.
Uiteindelijk heeft mijn man vanaf zijn werk wat belletjes gedaan en was iemand van de verderop gelegen manege zo lief om mij te komen redden ;). Moeder van een klasgenootje wilde de kinderen wel uit school halen.
Ben later mijn redder nog een doos chocolade gaan brengen.

En we hebben een keer een aanrijding gehad in Duitsland. We reden een file in en ik remde wat laat en dus aardig hard, de duitser achter ons reed achterop. Zijn auto lag behoorlijk in de kreukels. Wij hadden toen een cabrio en die was blijkbaar behoorlijk stevig.
pi_193121368
Ik heb drie keer schade gereden. De eerste keer ongeveer twee weken na mijn rijbewijs, ik was alleen en er was een stressige situatie met iemand ophalen van het station wat opeens veranderde en ik wilde te gehaast wegrijden uit het parkeervak, draaide te vroeg en raakte de auto naast mij. Paar kleine krasjes. Daarna jaaaaren later toen ik, wederom gestresst, in onze volle straat wilde fileparkeren en heel zachtjes de caravan van een buurman raakte. Was het een auto met bumper geweest dan was er niets aan de hand geweest maar nu zat er een barst in. En tot slot dus een 1,5 jaar oude stationwagon total loss gereden. De man van het autoschadeherstelbedrijf vond dat een prestatie. Alles overigens netjes afgehandeld met verzekering.
pi_193121407
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:55 schreef Nijna het volgende:
En we hebben een keer een aanrijding gehad in Duitsland. We reden een file in en ik remde wat laat en dus aardig hard, de duitser achter ons reed achterop. Zijn auto lag behoorlijk in de kreukels. Wij hadden toen een cabrio en die was blijkbaar behoorlijk stevig.
Dit heb ik een keer bijna gehad, met een bestelwagen versus een oude Nissan Micra :X Goddank wijkt hij op het laatste moment uit (waarbij hij bijna kapseisde) geen idee hoe het anders afgelopen was :o
pi_193121433
Ik heb 1 keer een ongeluk meegemaakt. In de Highlands in Schotland... alle drie de auto's in Schotland kregen het voor elkaar om een kettingbotsing te veroorzaken :D De auto voor ons (Italiaanse toeristen) stopte voor overstekende vogels, wij remden net op tijd, maar de auto achter ons botste tegen ons aan. De auto was total loss (bizar hoe je auto total loss kan zijn als je eigenlijk alleen een kapotte achterkant hebt, maargoed) en verder was iedereen ok. Ik heb toen nog 1000 pond schadevergoeding gekregen, terwijl ik niks had. Geen wonder dat die premies zo hoog zijn!
pi_193121558
1x schade, had net mijn rijbewijs en reed sochtends in het donker in de stromende regen tegen een zwart bestelbusje aan wat scheef in een parkeervak stond, hij stond voor een deel op de weg }:| . Zijn achterlicht kapot, mijn spiegel eraf.
pi_193121606
0 schades.....wel veel bijna ongelukjes. Oh wacht, 1 keer voorruit moeten laten vervangen vanwege doorgescheurde ster in de ruit.
Nog even en de verzekering moet mij gaan betalen ;)

Maar dat is geen wonder of zo, wij maken gewoon niet zoveel kilometers en wonen in een rustige straat waar ik zo het parkeervak uit kan rijden.
pi_193121610
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

oh ja, ik ook. Wij hadden eerst een duitse auto, nu een belgische. Ook daar zit nog onderscheid tussen...
  donderdag 14 mei 2020 @ 13:12:16 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193121636
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:00 schreef SaskiaR het volgende:
De auto was total loss (bizar hoe je auto total loss kan zijn als je eigenlijk alleen een kapotte achterkant hebt, maargoed)
Je hebt natuurlijk fysiek total loss en economisch total loss. Zo hebben wij eens winst gemaakt op een auto. Kennelijk hadden we bij aanschaf een super goede deal, toen we een paar maanden later een boom op het dak kregen en de auto total loss werd verklaard, kregen we van de verzekering de dagwaarde terug. En die was dus een aantal k hoger dan de aanschafprijs :P.
Desondanks zou ik het niet als businessmodel aanraden :').
KuikenGuppy
pi_193121638
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:35 schreef Declan-Harp het volgende:

1, 7 km te hard, gecorrigeerd was dat dus 4. En dat was op een 50 km weg in Eindhoven, op zondagochtend om half 8 terwijl de klok net vooruit was gezet. Ik ben toen in een uur letterlijk niemand tegen gekomen, maar wel een boete :') :'(
pi_193121689
Ik heb in Zimbabwe gereden, daar heb ik 2 maanden een truck gehuurd. Hier heb ik een keertje een laag muurtje mee omver gereden, ik had het hele muurtje niet gezien en kon het in de spiegels ook niet zien.

Daar rijden is ook een interessante ervaring. Vaak is de stroom uitgevallen en doen de stoplichten het niet, en veel auto's doen de richtingaanwijzers het niet. Dan steken ze net als hier hun hand uit, zoals wij op de fiets doen....
pi_193121781
Autorijden: pure liefde O+. Ik rijd graag, ik rijd altijd en vind het heerlijk. Ik haalde mijn rijbewijs dan ook direct na mijn 18e verjaardag, dat was in 2003.

Boetes: 1 (4 km te hard na correctie).

Parijs, Engeland, drukke stad of afgelegen rotsweggetje, ik hou ervan.
pi_193121967
Oh, nog een boete, maar daar hebben we binnen de schoonfamilie inmiddels een hele verzameling van, in Duitsland bij Keulen. Daar rijden we allemaal wel een paar keer per jaar, na een reis van 1000 km het laatste stukkie en daar wisselt de snelheid echt zķ vaak.
Om de paar honderd meter van 130 naar 100 naar 120 en weer 80. Dan gaat het wel eens mis.
Wel een vakantiekiekje rijker en de boetes vallen daar gelukkig mee.

Mijn schoonvader kwam er ooit per ongeluk achter dat je in Boedapest beter een parkeerboete kon krijgen dan in de garage gaan staan. Die garages hanteren west-Europese prijzen, de parkeerboete voor een hele dag midden in Boedapest centrum (hij dacht dat je daar mocht parkeren, bleek dus niet zo) was ¤8 _O-

Engste auto ervaring was Indonesië. We hadden een chauffeur gelukkig, maar je moet daar dus links rijden en zoveel mensen en auto’s en fietsers, niet te doen. Ook brommers met hele gezinnen erop, kippenkooien inclusief kippen, bedombouwen 8)7
pi_193122399
Ik vind autorijden ook echt eng. Als ik stukjes vaker rijd dan durf ik t nog wel, maar als ik onbekende wegen moet rijden kan ik echt al dagen vooraf wakker liggen.
Voor het werk wel een paar keer per week naar Eindhoven op en neer met de auto dus dat ben ik gelukkig wel gewend.

Boetes helaas regelmatig. Ook steeds door het heen en weer reizen naar het werk. Vaak ook op een 50 weg en dan net iets te hard rijden.
pi_193122504
Engste auto ervaring... ik kan niet goed kiezen tussen de taxi waar ik in zat die stil ging staan midden op de snelweg in Polen om de weg te vragen, ķf de frontale botsing die we bijna hadden op een heuvelachtig weggetje in Tsjechië waar de tegenligger veel te hard middenop overheen scheurde.
pi_193123120
Oja, ik bedenk me opeens dat een vriendin mijn kentekenplaat eraf heeft gereden..
We waren allebei op weg naar school (andere stad, vaak wel met de auto). Er was een bus voor ons, zij erachter en ik daarachter. Middenop een kruising blijft die bus staan en rijdt achteruit. Mijn vriendin zag het en begon ook achteruit te rijden. Ik zag het ook en had mijn auto al uit de versnelling, maar kan hem niet snel genoeg in de achteruit krijgen. Dus een klein duwtje en een trekhaakdeuk in mijn nummerbord.
Achteraf bleek dat de buschauffeur het koekblik van vriendin niet tussen ons in gezien had. :P
Het was voor haar ook niet de eerste keer dat het misging in de auto. Ze zat altijd wat kort op de voorgangers.
pi_193123194
Ik rij ook wel graag, dar komt vooral omdat ik snel zo'n misselijke hoofdpijn krijg als bijrijder. Man rijdt juist helemaal niet graag valt bijna in slaap omdat hij het saai vindt.

Vorig jaar gingen we op vakantie naar Kroatië, we deden er inclusief files 20 uur over, daarvan heeft man er welgeteld 1 (file)gereden, omdat ik echt even pauze nodig had. :D

Boetes: 3. Twee op hetzelfde punt, binnen een week. De maximumsnelheid lag in de ene rijrichting net wat anders dan in de andere en ik dacht dus dat ik 70 mocht, ipv 50. Bij het inrijden van Almelo (west) is dat, mensen die daar bekend zijn weten direct over welk stuk ik het heb. :D Wel twee keer bijna 200 euro trouwens. :X

De andere op de snelweg in Duitsland, 15 km te hard of zo, 20 euro.
  donderdag 14 mei 2020 @ 15:05:04 #90
298315 SacreCoeur
pi_193123957
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:11 schreef BE het volgende:

[..]

Check! :Y Ik vind het echt heel leuk!
Neig wel naar 'sportief rijden' zoals ze dat dan noemen. :@ Boetes zijn me daarom niet vreemd. Goddank is mijn eigen auto'tje niet zo heel snel, daarentegen moet ik dan weer enorm uitkijken als ik eens in de bak van F. stap.
Lancia Ypsilon vs Volvo V70, is ook bijna 2x zo groot. Goddank zitten er parkeersensoren op de Volvo. :@ :D

Hellingen, drukke steden, mij maak je niet gek. :N Ik durf wel iets meer met de Volvo trouwens. Die duw je niet zo makkelijk weg. :7
Ooit tijdens mijn stage in Engeland een Amerikaans vriendinnetje uit de brand geholpen die een schakel-bak helemaal niet gewend was en derhalve echt niet weg kwam van een heuvel. :D _O-
Ik heb net een klein nieuw autootje en die heeft zoveel meer power als de auto die ik hiervoor had (2x zo groot). Ik zit zelf liever hoger en groter, maar kleiner rijdt wel lekkerder ofzo. Ik heb vaak genoeg in de werkbus van mijn vriend gereden :P dus parkeren kan ik ondertussen wel.

Ik heb alleen moeite met links fileparken en rechts totaal niet :') echt zo raar.

Mijn auto hiervoor had een automatische handrem en dat is wel echt super handig met heuveltje rijden. Maar verder nooit echt problemen gehad ermee ofzo. Moet nu alleen na het parkeren mijn handrem niet vergeten in de nieuwe auto :')
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 mei 2020 @ 15:17:19 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193124190
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

4.
Eerste in 1989 op Singer Island in Florida omdat ik "tegen de richting in" op een schuine parkeerplaats geparkeerd stond. Met een Honda Civic overigens, die je qua formaat bijna overdwars op een Amerikaans parkeervak kunt zetten. Argument: ik had achteruit moeten rijden om de auto zo te parkeren en dat mag niet op een éénrichting parkeerplaats (dat je bij "normaal parkeren" ook achteruit moet rijden om het parkeervak te verlaten deed er niet toe :'))
Tweede in juni 1991 toen ik zwanger was van mijn oudste, met mijn vaders auto, mijn ouders waren er ook bij maar we hadden geen van drieën gezien dat het betaald parkeren was, sterker nog; we waren oa naar Ede gegaan omdat we daar een paar maanden eerder gratis konden parkeren en we dat nog nagevraagd hadden bij het naastgelegen politiebureau :D
Derde in Barneveld voorjaar 1998, parkeertijd vergeten, ik was een kwartiertje te laat bij de auto.
Vierde was begin deze eeuw; een tweebaansweg die altijd 100 was geweest was 80 geworden en dat had ik gemist, want gewoonte maar reed niet vaak op dat deel van de weg, geflitst dus, waarbij ik mazzel had dat ik vol in de ankers moest voor een vrachtwagen op mijn weghelft, anders was de boete veel hoger geweest :X nu maar iets van 5 km te hard ofzo, na correctie.

Stats:
Amerikaans rijbewijs juni 1985
NL rijbewijs juni 1987 (afgereden, niet omgewisseld).

Edit: ik vergeet een parkeerboete trouwens in 2010 toen ik zwanger was van de jongste; verloskundige was net naar een andere locatie gegaan en daar was het parkeerbeleid wat onduidelijk, ik geloof dat ik zelfs wel betaald had maar op een plek voor vergunninghouders stond, zoiets was het iig.

Best bijzonder dat beide zwangerschappen een parkeerboete opgeleverd hebben :') :D
Het moge duidelijk zijn dat ik ze niet verzamel zeg maar ;)
grappig! Mijn laatste bekeuring dateert van de dag voor ik beviel van de puber. Geflitst met 56 :P
Mijn vader werd op de dag dat ze geboren is, heen en terug geflitst bij werkzaamheden. Hij heeft de foto’s opgevraagd :D
pi_193125124
Ik heb echt heel veel boetes gehad. Gisteren de laatste.

Toen ik in Griekenland woonde ben ik staande gehouden door de politie, omdat ik te hard had gereden. Ik herkende het gebaar van stoppen niet en reed door. Toen kwamen ze met sirenes achter mij aan. Gelukkig helpt de grote blauwe ogen truc bij Grieken heel goed!

Heel veel enge dingen meegemaakt in Griekenland op de weg. Rare Grieken.
Ik heb zelfs een scooter omver gereden daar (niet mijn schuld) en dat we daar met alleen een kapotte spiegel van mijn auto van af kwamen dank ik God nog voor.
  donderdag 14 mei 2020 @ 16:45:35 #93
298315 SacreCoeur
pi_193125759
Ik heb altijd het idee dat ik overal te hard rijd, maar nog nooit een boete gehad :') dus het zal wel meevallen.
  donderdag 14 mei 2020 @ 16:47:35 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193125785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 16:04 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb echt heel veel boetes gehad. Gisteren de laatste.

Toen ik in Griekenland woonde ben ik staande gehouden door de politie, omdat ik te hard had gereden. Ik herkende het gebaar van stoppen niet en reed door. Toen kwamen ze met sirenes achter mij aan. Gelukkig helpt de grote blauwe ogen truc bij Grieken heel goed!

Heel veel enge dingen meegemaakt in Griekenland op de weg. Rare Grieken.
Ik heb zelfs een scooter omver gereden daar (niet mijn schuld) en dat we daar met alleen een kapotte spiegel van mijn auto van af kwamen dank ik God nog voor.
ik ben niet vaak in Griekenland geweest, maar ooit op vakantie in Kreta vond ik het verkeer ook bizar. Degene die 't hardst toeterde kreeg voorrang, leek het wel.
in de haak.
pi_193125885
Engste situatie waarin ik zelf reed: zware sneeuwval ca. 10 jaar geleden. Mijn moeder lag in coma in een ziekenhuis in Zaandam, ongeveer 30 min rijden van mijn woonplaats (in het ziekenhuis dichtbij was geen plaats op de IC). Ik reed in een aftandse Daewoo Matiz, zonder winterbanden. Op de ring A10 stonden verschillende vrachtwagens dwars op de weg, of kwamen de viaducten niet meer omhoog gereden. En daar reed ik in mijn postzegelautootje naast :X. Ritje duurde 2,5 uur ongeveer, wel zonder ongelukken de eindstreep behaald.

Enge situaties als bijrijder: Taxi's in Turkije (Istanbul) en Iran (Teheran), in Ierland naast mijn vriend zitten op landelijke kronkelweggetjes waar de struiken en bomen op 1 mm van de weg staan en je toch 100 km/h mag rijden. Geen overzicht en elk moment kan je een schaap midden op de weg tegenkomen. Verkeerde kant van de weg helpt ook niet mee. Busreis in Iran in de bergen waar het ijzelt en de bus een mankement bleek te hebben. Doodeng, zeker als je zag dat bij scherpe bochten met ravijn steevast de vangrail ontbrak.

Boetes: 1x door rood gereden, stomme actie want ik zag het stoplicht echt over het hoofd :').
Wel nog 1x geflitst in Tsjechië, maar die boete heeft Nederland nooit bereikt :+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 14 mei 2020 @ 16:57:32 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193125940
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 15:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

grappig! Mijn laatste bekeuring dateert van de dag voor ik beviel van de puber. Geflitst met 56 :P
Mijn vader werd op de dag dat ze geboren is, heen en terug geflitst bij werkzaamheden. Hij heeft de foto’s opgevraagd :D
LOL :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 14 mei 2020 @ 16:59:55 #97
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193125973
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik zat trouwens wel ooit met te huilen bij een tankstation, omdat de vrachtwagen die naast me reed de vangrail opreed en omkiepte. Ik reed er precies naast.
Ai, dat is echt wel heel griezelig. Een vriendin van me heeft ooit ook zoiets meegemaakt. Niet dat de vrachtwagen omkiepte, maar hij ging wel zomaar een baan naar links, waar zij reed (en hij had haar niet gezien). Zij kon niet zomaar nog een baan naar links, want daar reden ook auto's, dus ze bleef stug rechtdoor sturen. Ze is toen als 't ware meegesleurd door die vrachtwagen en zelf uiteindelijk over de kop in de berm beland. Echt doodeng. Gelukkig heeft ze het overleefd.
in de haak.
  donderdag 14 mei 2020 @ 17:00:17 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193125985
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 16:53 schreef Phaidra het volgende:
Engste situatie waarin ik zelf reed: zware sneeuwval ca. 10 jaar geleden. Mijn moeder lag in coma in een ziekenhuis in Zaandam, ongeveer 30 min rijden van mijn woonplaats (in het ziekenhuis dichtbij was geen plaats op de IC). Ik reed in een aftandse Daewoo Matiz, zonder winterbanden. Op de ring A10 stonden verschillende vrachtwagens dwars op de weg, of kwamen de viaducten niet meer omhoog gereden. En daar reed ik in mijn postzegelautootje naast :X. Ritje duurde 2,5 uur ongeveer, wel zonder ongelukken de eindstreep behaald.

Enge situaties als bijrijder: Taxi's in Turkije (Istanbul) en Iran (Teheran), in Ierland naast mijn vriend zitten op landelijke kronkelweggetjes waar de struiken en bomen op 1 mm van de weg staan en je toch 100 km/h mag rijden. Geen overzicht en elk moment kan je een schaap midden op de weg tegenkomen. Verkeerde kant van de weg helpt ook niet mee. Busreis in Iran in de bergen waar het ijzelt en de bus een mankement bleek te hebben. Doodeng, zeker als je zag dat bij scherpe bochten met ravijn steevast de vangrail ontbrak.

Boetes: 1x door rood gereden, stomme actie want ik zag het stoplicht echt over het hoofd :').
Wel nog 1x geflitst in Tsjechië, maar die boete heeft Nederland nooit bereikt :+.
Oh darn, wat een drama moet dat zijn, zo'n rit in de winter onder zulke stress :{
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193125996
Waar ik echt nooit auto ga rijden: Egypte! Is denk ik wel met Turkije te vergelijken DUMAN. Een goede vriendin komt uit Egypte, ze woont haar hele leven al in Nederland maar gaat er regelmatig heen. Ik ben 1 keer mee geweest en heb bij vrienden en familie van haar in de auto gezeten....OMG. Echt...2 baans wegen zijn daar gewoon 4 baans wegen, je gaat rijden waar het past en vooral HEEL VEEL toeteren. Eigenlijk toeteren ze gewoon non stop. Vooral in Alexandrië vond ik het echt bizar, ik durfde daar ook nergens over te steken lopend. Ze stoppen nergens voor.

Dan zijn wij in Nederland echt braaf.
pi_193126042
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh darn, wat een drama moet dat zijn, zo'n rit in de winter onder zulke stress :{
Gelukkig zat mijn zus naast me, anders had ik het heel anders beleefd denk ik. Achteraf gezien gekkenwerk dat we erheen gegaan zijn. Ik geloof dat ze die dag juist een beetje uit coma gehaald werd en/of aanspreekbaar was, dus we vonden dat we écht langs moesten gaan. Later bleek dat ze zich niks meer kon herinneren van die eerste dagen uit coma }:| _O- .
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 14 mei 2020 @ 17:06:06 #101
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193126089
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:00 schreef exode het volgende:
Waar ik echt nooit auto ga rijden: Egypte! Is denk ik wel met Turkije te vergelijken DUMAN. Een goede vriendin komt uit Egypte, ze woont haar hele leven al in Nederland maar gaat er regelmatig heen. Ik ben 1 keer mee geweest en heb bij vrienden en familie van haar in de auto gezeten....OMG. Echt...2 baans wegen zijn daar gewoon 4 baans wegen, je gaat rijden waar het past en vooral HEEL VEEL toeteren. Eigenlijk toeteren ze gewoon non stop. Vooral in Alexandrië vond ik het echt bizar, ik durfde daar ook nergens over te steken lopend. Ze stoppen nergens voor.

Dan zijn wij in Nederland echt braaf.
Een vriendin van me is met een man uit Egypte getrouwd en die vertelde ook dat je daar je rijbewijs gewoon kunt kopen. Mensen doen gewoon allemaal maar wat inderdaad.
in de haak.
pi_193126654
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:06 schreef trui het volgende:

[..]

Een vriendin van me is met een man uit Egypte getrouwd en die vertelde ook dat je daar je rijbewijs gewoon kunt kopen. Mensen doen gewoon allemaal maar wat inderdaad.
Is dat met of zonder bakje boter? :P
  donderdag 14 mei 2020 @ 17:47:47 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193126859
Wat braaf zijn de meesten hier :D

Ik heb best wat bekeuringen in mijn leven mogen ontvangen. Geen tientallen maar rond de 10 toch zeker wel minimaal. Ik rij ook wel sportief.
Maakt ook wel uit hoeveel je op de weg zit denk ik. Ik rij voor werk al 150-200km per week.
Hoewel ik meestal lullige boetes heb voor flitspalen die je kan dromen en dan let je toch een keertje niet op en bam, niet op tijd afgeremd.
U-turn maken waar het niet bleek te mogen was ook wel een dure ;( Echt zo’n weg vlak bij huis en bord nooit opgevallen. Voorste in het rijtje deed het ook maar de politie zag hem over het hoofd en mij niet.

De duitsers zijn aardig met idd een boete van 10 euro als je direct betaalt.
Dat ligt in NL wel wat hoger :')

Wij rijden sinds een aantal jaar in een automaat omdat mijn verrotte knie gek werd van de koppeling in de dagelijkse file.
Die knie is ook de reden dat manlief rijdt op vakantie. Die durft de steilste en krapste bergweggetjes incl vouwwagen.
Maakt wel dat ik het echte lange rijden en het buitenland niet meer gewend ben. Dat doet hij altijd.
Maar ik durf het wel gewoon als het zou moeten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 14 mei 2020 @ 18:08:15 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193127176
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 16:53 schreef Phaidra het volgende:
Daar heb ik ook in gereden (als bijrijder). Wij deden uiteindelijk ongeveer 4 uur over een ritje van normaal een uur. We waren bijna gestrand bij een benzinestation, maar toen stapten er uit een andere auto wat mensen uit die ons een stukje hebben geduwd :D. Daarna konden we weer op eigen kracht verder.
Overigens gleed de auto toen we onze oprit op draaiden ineens tegen een paal in onze tuin aan. Zul je altijd zien. :').
Is het overigens goed gekomen met je moeder? :*.
KuikenGuppy
pi_193127780
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:06 schreef trui het volgende:

[..]

Dat verbaast me inderdaad niets. Alles is er sowieso te koop, als je geld hebt, ben je echt de King in Egypte. Dan gelden regels ook niet.

Die vriendin van mij rijdt daar ook geen auto. Je moet het echt gewend zijn om in de ultieme chaos te rijden.
pi_193127797
Ik heb tijdens mijn studententijd mijn rijbewijs gehaald in België, maar tijdens mn rij examens zo paniek gehad (fijn faalangst). En vervolgens 4 jaar niet gereden, dikke stress bij t idee al. Had zelf geen auto.
Ik was het ov ondertussen beu en had geld gespaard en wat meer rust in mn kop. Dus autotje gekocht. En rustig aan begonnen en met kms maken minder stress gekregen.

Brussel is ook een leuke. In die $%%$^## tunnels in Brussel liggen afslagen in. Je mag er 50, wordt harder gereden en ze laten je er niet tussen. Note: ik rij wit-met rood kenteken.

Antwerpen draai ik mijn hand niet meer voor om. De drukte boeit mij niet meer zo, maar hoffelijkheid staat bij een Antwerpenaar niet in t boekje. Dus duw mn auto er dan ook tussen tov boerenbuiten hoffelijkheid.

Voor de stats: 2009 rijbewijs, 2014 gaan rijden en 1 parkeerboete in mn eigen straat.

Ben benieuwd als dit onderwerp zou lopen in een mannen-sub-forum wat de verhalen en de stats zouden zijn.
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:27:09 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193128627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 18:44 schreef Roosgeluk het volgende:
Note: ik rij wit-met rood kenteken.
Wat betekent dat?
KuikenGuppy
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:30:14 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_193128722
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat betekent dat?
Belg.
disclaimer
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:37:06 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193128957
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Belg.
Dat snap ik, ik dacht dat ze het misschien noemde omdat het iets bijzonders betekende.
KuikenGuppy
pi_193129321
Ik denk dat er bedoeld wordt dat het niet ligt aan een buitenlands kenteken.
Brussel is soms een beetje opgefokt. Ook harder rijden en een beetje tussenduwen helpt dan. Ik had meer issues met een europese top of hoog bezoek en een half afgesloten stad. 2 uur doen over 3km ofzo :{
En sowieso Antwerpenaren :{w

Nog eentje voor de stats: rijbewijs in 2002. Amper gereden tot 2007 want student. Sindsdien aso leaserijder.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:05:02 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193129843
Overigens merkte ik al hoe verschillend er op de verschillende merken gereageerd wordt toen ik nog een Civic had maar soms ook in de leaseAudi van N reed.
Mensen die moeten oversteken nemen geen risico als er een Audi aankomt, op de snelweg gaan ze ook sneller aan de kant voor een Audi dan voor een Honda.

Overigens is de reactie op een Saab nog weer anders, daar verwacht men wel correct verkeersgedrag van en de cabrio krijgt nogal eens een vertederende blik.
Aan de andere kant denken vooral VAG-rijders dat je niet doorrijdt op de linkerbaan omdat je niet harder wilt ofzo en lijken ze niet te zien dat je zelf ook achter een andere auto vastzit.

Dat is trouwens wel leuk zodra die voorganger weg is, want dan ben ik ook zo weg en duurt het vaak even voor de VAG-rijder mij weer ingehaald heeft, daarbij zijn de petjes in een oude Golf of Seat net zo irritant als de Seat en Skoda leaserijders die een bluemotion gebakje hebben dat amper op snelheid kan komen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193130411
haha, herkenbaar..
Als ik mensen inhaal in de leenauto van mijn werk wordt daar heel anders op gereageerd dan als ik dat doe in de suzuki swift van mijn moeder.. In dat laatste geval zijn er héél veel mensen die dan snel harder gaan rijden om mij in te halen en daarna weer te vertragen.. héél irritant!😠
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:28:19 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193130547
Ja raar hč, ik rij zoals ik rij: rustig maar als het nodig is maak ik wel vaart (ik haal niet met 101 km pu een auto in die 98 rijdt), inhalen doe ik in principe vrij vlot, zeker als er meer verkeer op de linkerbaan zit, verder rijd ik rustig en zelf meestal rechts, maar zo bijzonder dat er gewoon anders gereageerd wordt op een andere auto.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:33:07 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193130679
Oh, en ik hou van autorijden O+
Ik word er ook rustig van, ik kan met een kwaaie kop in de auto stappen en daar ga ik niet roekeloos van rijden, ik ben juist extra snel gekalmeerd.
Verder rijdt N niet voor z'n lol op de snelweg, dus meestal rij ik, tenzij we een beetje gaan touren, dan rijdt N wel, maar we hebben dan ook een auto die gemaakt is voor pleziertjes.

Ik heb er wel een hekel aan ernaast te zitten trouwens dus niet heel vreemd dat ik meestal rij ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193130855
Ik vind het heerlijk als een ander rijdt 😀

Wij rijden zelf Twingo en Spark.
Mijn man heeft 2x per maand piket en krijgt dan een auto van de zaak met zwaailicht en sirene.. en dat is een auto die zo ontzettend lekker op de weg ligt. Echt andere koek vergeleken met onze barrels😂😂

Een aantal jaar geleden hadden we een Chevrolet Trans Sport, 6 kleppen, 3.6 en kickdown.
Heerlijke grote auto en altijd lachen bij het stoplicht. Er stond dan wel eens een opgefokte gozer met een Golf naast ons en die wilde dan sporten. 1x de kickdown intrappen en hij was in geen velden of wegen te bekennen 😂😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_193130863
Anders reageren op een andere auto heb ik ook wel gemerkt. Mijn moeder had vroeger 'de zebra'. Een oude Japanse auto met daarop zebrastrepen geverfd, roze gordijntjes aan de binnenkant en nog wat ehm 'aparte' dingen. Als ik daarin reed hield iedereen automatisch al wat meer afstand :D Net als dat mensen me nu met onze grote Toyota Verso vaker voor laten gaan dan met onze kleine (toen gloednieuwe) Ford Fiesta. Terecht ook wel btw, met de (2e hands) Toyota rij ik iedereen zo voorbij terwijl ik soms het gevoel had dat ik de Fiësta zelf omhoog moest duwen.
pi_193131034
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik denk dat er bedoeld wordt dat het niet ligt aan een buitenlands kenteken.
Brussel is soms een beetje opgefokt. Ook harder rijden en een beetje tussenduwen helpt dan. Ik had meer issues met een europese top of hoog bezoek en een half afgesloten stad. 2 uur doen over 3km ofzo :{
En sowieso Antwerpenaren :{w

Nog eentje voor de stats: rijbewijs in 2002. Amper gereden tot 2007 want student. Sindsdien aso leaserijder.
oh hell, die dagen heb ik gelukkig niet meegemaakt in Brussel. Maar echt de helft van de tijd is half Brussel op slot voor een demonstratie/betoging of Europeese top of weet ik het waarbij belangrijke mensen moeten komen opdraven...

Het helpt ook niet dat ik in een C1 rijd, je weet wel een auto die je aantrekt. Maakt niet zo heel veel indruk.
pi_193131071
Zo dacht ik na het uitstappen vanmorgen dat ik gewoon netjes in t vak stond :') Ik kan gewoon niet fileparkeren en rij liever een paar straten verder voor een normale parkeerplek :@

pi_193131172
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 18:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar heb ik ook in gereden (als bijrijder). Wij deden uiteindelijk ongeveer 4 uur over een ritje van normaal een uur. We waren bijna gestrand bij een benzinestation, maar toen stapten er uit een andere auto wat mensen uit die ons een stukje hebben geduwd :D. Daarna konden we weer op eigen kracht verder.
Overigens gleed de auto toen we onze oprit op draaiden ineens tegen een paal in onze tuin aan. Zul je altijd zien. :').
Is het overigens goed gekomen met je moeder? :*.
Oh echt! :D Wat toevallig! En balen dat jullie nou nog nét dat paaltje moest raken...

Het is toen wel goed gekomen nog idd. Ze had COPD, en had een hartstilstand door zuurstofgebrek. Mijn zus was erbij en kon godzijdank reanimeren. Dat heeft haar toen gered. Het heeft ons nog 3 bonusjaren opgeleverd, waarin ze in ieder geval mijn oudste zoon nog heeft kunnen leren kennen O+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_193131191
@LaBelleFleur27 rijdt zo te zien het zelfde model als mijn C1 alleen dan van het andere merk ;-)
pi_193131320
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:55 schreef Roosgeluk het volgende:
@:LaBelleFleur27 rijdt zo te zien het zelfde model als mijn C1 alleen dan van het andere merk ;-)
De auto zelf is prettig vind ik! Heb er ook nooit wat mee. Behalve dingen die ik op de een of andere manier zelf veroorzaak. Zo mis ik nu een wieldop en heeft mijn nummerbord een 2tje na 2x het verliezen van de nummerplaat in 1 jaar tijd. Ik klink hier echt als een waardeloze chauffeur maar het valt echt mee. Echt. :')
pi_193131552
De mijne slaat zich er ook goed door, (ssst: liggen stiekem toyota onderdelen onder de motorkap). En idd heb 1x lekkage gehad in de kofferbak, wieldoppen en bumper achter hebben wat parkeerschade. Maar soit toch plastic. En bij verkoop krijg ik er geen euro meer of minder voor.
Ik mis alleen wel wat power om in te voegen op een korte invoegstrook met een 1.0 motortje en 68? pk.

Ohja mijn mannelijke collega's konden niet geloven dat er geen toerenteller in mijn auto zit, was een optie in dit bouwjaar (heb hem 2e hands).
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:14:21 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193131680
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:55 schreef Roosgeluk het volgende:
@:LaBelleFleur27 rijdt zo te zien het zelfde model als mijn C1 alleen dan van het andere merk ;-)
Daar zijn 2 andere merken van hč ;)
Maar van de Toyota valt het niet zo op, de C1 en 107 zijn echt vrijwel uitwisselbaar.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193131706
I know :-) daar komt die toyota onder de motorkap vandaan
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:16:31 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193131737
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:15 schreef Roosgeluk het volgende:
I know :-) daar komt die toyota onder de motorkap vandaan

:D
En maar goed ook waarschijnlijk, dat maakt ze zo probleemloos en daarmee waardevast.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193132047
Toerentellers zijn overrated! :P
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:56:14 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193132713
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:47 schreef laziness het volgende:
Wat braaf zijn de meesten hier :D

Ik heb best wat bekeuringen in mijn leven mogen ontvangen. Geen tientallen maar rond de 10 toch zeker wel minimaal. Ik rij ook wel sportief.
Maakt ook wel uit hoeveel je op de weg zit denk ik. Ik rij voor werk al 150-200km per week.
Hoewel ik meestal lullige boetes heb voor flitspalen die je kan dromen en dan let je toch een keertje niet op en bam, niet op tijd afgeremd.
U-turn maken waar het niet bleek te mogen was ook wel een dure ;( Echt zo’n weg vlak bij huis en bord nooit opgevallen. Voorste in het rijtje deed het ook maar de politie zag hem over het hoofd en mij niet.
Ik rijd (buiten Coronatijd) al jaren zeker 400 km per week voor mijn werk maar heb gelukkig nog niet zo vaak een boete gekregen. *klopt af* het is wel eens voorgekomen hoor, maar niet vaak. Van die stomme situaties in een stad waar ik de weg niet ken, achter een busje aanrijden en net te laat zien dat hij al door donkeroranje ging, dat soort dingen. Toch rijd ik niet overdreven voorzichtig, vaak best op het randje van de toegestane limiet. Zal straks wel weer even wennen worden die 100km/u.
in de haak.
  donderdag 14 mei 2020 @ 22:12:09 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193133151
Wij kregen de sleutel van het appartement op de dag dat de snelheid verlaagd werd naar 100, dus ik reed vanaf dat moment eigenlijk altijd met Google als routemiep, want die weet heel goed waar de vertragingen op een route zijn, maar geeft ook de snelheid aan die je rijdt (en die je mag rijden, maar dat klopt niet altijd), dus meestal zet ik nu de cruisecontrol op 102/103 volgens Google, dan zit ik met een correctie altijd binnen de marge.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193137343
Wat jij van die Saab zegt, Leandra, dat herken ik van de kever. Daar laten mensen je gewoon mee voor, zwaaien naar je. Heel leuk is dat.

We kregen ook altijd veel positief commentaar op onze fiat panda. Die hadden we bredere wielen gegeven, andere uitlaat, mooi grijs met dakraam. Dat was echt een hele sportieve auto om te zien. Daar kwamen regelmatig mensen op de camping of bij de benzinepomp vragen hoe we die zo hadden gekregen, want dat gingen ze dan ook doen bij de panda.
We zijn daar zelfs ooit met 4 volwassenen mee naar Hongarije gereden en dat ging verbazingwekkend goed, ondanks dat het eigenlijk maar een koekblikje is.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 10:12:15 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193138647
Met een kever nog meer waarschijnlijk, want die is al een stuk ouder en echt een jeugdherinnering voor een hoop mensen, onze auto is 21 jaar oud, net niet oud genoeg voor de jeugdherinneringen, maar dat komt vanzelf wel.

Ik ben absoluut geen VW-fan, maar als de vader van een vriendje van Soneal hem met zijn Kever komt halen staan N en ik ook bij dat ding te kwijlen van "Ah, zo leuk O+"
Wullie bin KOEL Š Soneal
  vrijdag 15 mei 2020 @ 10:30:09 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193138891
Mijn auto heeft geen cruise-control. Dat is wel een dingetje zeg maar. :+ :D Zeker omdat ik echt nog niet aan die 100 gewend ben. Ik was er net achter waar je 130 mocht. :s)
Dus ik rij dan idd ook op de gps snelheid van mijn navigatie.
pi_193138942
Ik had begrepen dat je overal tussen 6-19h 100km/u moet en tussen 19-6h 120/130?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 10:40:14 #133
5428 crew  miss_sly
pi_193139019
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:30 schreef BE het volgende:
Mijn auto heeft geen cruise-control. Dat is wel een dingetje zeg maar. :+ :D Zeker omdat ik echt nog niet aan die 100 gewend ben. Ik was er net achter waar je 130 mocht. :s)
Dus ik rij dan idd ook op de gps snelheid van mijn navigatie.
Ja, ik ook. En dat vind ik echt niet fijn, maar ja. Volgende auto toch maar cruise control :)

Soms rij ik in de Tesla van schaap, maar dat is dus echt zalig <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193139026
Ik mocht naar mijn moeder altijd grote stukken 130 en nu dus 100. Zo dat scheelt wel even op een rit van 70 kilometer hoor. Helemaal omdat mensen dan ineens met 90 gaan inhalen waar ze bij 130 gewoon rechts bleven rijden.

Onze auto heeft cruise control dat gebruiken we alleen bij echt lange ritten en vooral als de vouwwagen erachter hangt. Als we eenmaal de perfecte snelheid te pakken hebben waarbij dat ding niet slingert of aan de auto 'trekt' gaat ie meteen op cruise control.

Nou B is naar de kapper geweest hoor en hij is happy. 8-)

Ik heb einde middag een video borrel met vrienden. Zo leuk, 2 vriendinnen hadden als verrassing iedereen een borrel box gestuurd en de uitnodiging om vandaag dus te video borrelen. Ik heb er helemaal zin in B:)B
  vrijdag 15 mei 2020 @ 10:42:38 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193139048
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, ik ook. En dat vind ik echt niet fijn, maar ja. Volgende auto toch maar cruise control :)

:Y Het is het enige dat ik echt mis in mijn auto'tje. Die parkeersensoren kan ik wel zonder, dat vind ik allemaal niet zo spannend.
Oh nou ja, climate control is ook leuk, ik heb nu alleen airco standje vriezer, maar goed, ook daar kan ik wel mee leven.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 10:43:14 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193139052
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:33 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik had begrepen dat je overal tussen 6-19h 100km/u moet en tussen 19-6h 120/130?
:Y
Maar er waren stukken hier op de A12 waar je dan sinds een paar jaar overdag ook 130 mocht. En nu dus niet meer. Dat is even wennen. ;)
  vrijdag 15 mei 2020 @ 10:45:48 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_193139083
ik ben laatst nog eens een stukkie over de snelweg gegaan maar ik merkte weinig van die 100 :')
Werd continu met 140+ ingehaald door audi's, BMW's en Golf GTI's :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 11:03:55 #138
5428 crew  miss_sly
pi_193139334
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:42 schreef BE het volgende:

[..]

:Y Het is het enige dat ik echt mis in mijn auto'tje. Die parkeersensoren kan ik wel zonder, dat vind ik allemaal niet zo spannend.
Oh nou ja, climate control is ook leuk, ik heb nu alleen airco standje vriezer, maar goed, ook daar kan ik wel mee leven.
Ik mis climate control ook wel, inderdaad. En ben erg blij met de camera bij achteruit rijden.
Het is echt maar een koekblikje, maar ik ben er toch wel erg blij mee. Geeft zoveel meer mogelijkheden, gevoel van vrijheid.
pi_193140626
Ik ben verwend. In mijn eigen auto mis ik de regensensor die ik in mijn vorige auto had. Of nee, eigenlijk mis ik keuze uit handige intervallen voor de wisser, dat zou ook goed zijn.
In de andere auto hebben we adaptieve cruise control O+ Dat rijdt zķ fijn.

Het maakt inderdaad echt uit met wat voor auto je rijdt. Mensen handelen dan echt anders, terwijl je zelf hetzelfde doet.
pi_193140733
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:18 schreef LeSage het volgende:
Wat jij van die Saab zegt, Leandra, dat herken ik van de kever. Daar laten mensen je gewoon mee voor, zwaaien naar je. Heel leuk is dat.

We kregen ook altijd veel positief commentaar op onze fiat panda. Die hadden we bredere wielen gegeven, andere uitlaat, mooi grijs met dakraam. Dat was echt een hele sportieve auto om te zien. Daar kwamen regelmatig mensen op de camping of bij de benzinepomp vragen hoe we die zo hadden gekregen, want dat gingen ze dan ook doen bij de panda.
We zijn daar zelfs ooit met 4 volwassenen mee naar Hongarije gereden en dat ging verbazingwekkend goed, ondanks dat het eigenlijk maar een koekblikje is.
Ik herken dat wel van de tijd dat we een (nieuwe) Mini Cooper hadden. Altijd even lachen naar andere Mini-rijders en een boel bekijks. Zeker op vakantie in Denemarken, daar stonden steeds nieuwsgierige mensen om de auto als we terugkwamen uit de supermarkt :D Toen er een kind kwam toch maar verkocht en ingeruild voor een grijze Peugeot, dat rijdt een stuk anoniemer :D Qua weglegging en vermogen is dat een geweldige auto trouwens. Helaas qua stoelen wat minder comfortabel, nul kofferbakruimte en verder gierend duur in onderhoud. En inmiddels hecht ik sinds we een halve SUV hebben ook wel aan wat hoger op de weg zitten.

Ik gebruik geen cruise control maar wel de snelheidsbegrenzer, zodat je niet harder dan 100 kan. Heel prettig vind ik dat.
pi_193140881
Snelheidsbegrenzer gebruikte ik eerst inderdaad altijd, ook erg fijn.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 13:11:22 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193141236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 12:27 schreef Hupje het volgende:
Ik ben verwend. In mijn eigen auto mis ik de regensensor die ik in mijn vorige auto had. Of nee, eigenlijk mis ik keuze uit handige intervallen voor de wisser, dat zou ook goed zijn.
In de andere auto hebben we adaptieve cruise control O+ Dat rijdt zķ fijn.

Het maakt inderdaad echt uit met wat voor auto je rijdt. Mensen handelen dan echt anders, terwijl je zelf hetzelfde doet.
Die intervalstand heb ik wel, kan ik traploos aanpassen van heel af en toe tot bijna net zo vaak als de laagste normale ruitenwisser stand.
Onze andere Saab, die in 2017 overleden is, was een "Launch edition" van dat model, daar zat echt alles op en aan wat je maar kon bedenken, ik mis niet veel dingen van die auto, maar de automatisch dimmende spiegel wel, dat is echt wel prettig.
Die had ook een regensensor trouwens, die miste ik in het begin heel erg maar daar ben ik nu wel overheen. En de af-fabriek Xenon koplampen miste ik in het begin ook, wat een bak licht gaven die.
De parkeersensoren mis ik nauwelijks, ik merk alleen in de herfst wel dat m'n zicht rondom een tikkie anders is dan in de zomer als we nagenoeg altijd open rijden, ik heb wel overwogen parkeersensoren op deze te laten zetten, maar dat blijft ook eigenlijk altijd een net-niet situatie, sommige dingen moeten gewoon af-fabriek op een auto zitten en anders maar niet.

Het scheelt gewoon dat dit ook een heel erg complete auto is, zeker voor 1999, dat maakt het wat prettiger allemaal.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193142132
Ik ben echt van de snufjes in de auto. Ik heb liever een maatje kleiner met alles erop dan een groter model kaal. Ik mis nu alleen de elektrische handrem van mijn vorige auto. En de adaptieve cruise control maar dat gebruikte ik nooit.
Ik heb nu ook park assist maar met de camera en sensoren kan ik het wel zelf.
Leukste optie vind ik de bediening met stem (die ook echt vlot werkt). Geen geneuzel met knopjes voor muziek of navigatie _O_
  vrijdag 15 mei 2020 @ 14:18:20 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193142418
Hier liefst een maatje groter én alle snufjes. Ik haat koekblikken, echt niet mijn ding. We hebben nu dus ook een grote auto met alle beschikbare opties, vooral adaptive cruise control vind ik ideaal O+.
KuikenGuppy
pi_193143086
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Leukste optie vind ik de bediening met stem (die ook echt vlot werkt).
In onze vorige auto gebruikte ik dat ook. Nu hebben we een ander model en daar zijn de commando's nét anders. En ik kan ze niet onthouden :')
  vrijdag 15 mei 2020 @ 15:20:04 #146
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193143355
Wij hebben een volkswagen station automaat en we moesten een nieuwe vlak voor de zomervakantie dus we hadden geen tijd om maanden rond te kijken en de spoeling automaten is wat dunner.
Ik wilde persé parkeersensoren :@ dus die hebben we achteraf in laten bouwen.
Het valt inderdaad niet aan te raden. Hij gaat vaker af dan de bedoeling is :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193143736
Toen ik mijn eerste echte auto ging kopen, vonden ze mij erg grappig bij de garage blijkbaar. Het zou mijn 3e auto worden, mijn eerste auto was gratis geregeld door mijn broer, mijn tweede kostte ¤ 200 via wederom mijn broer. Ik wilde een auto die niet tochtte en die op slot kon. Kortom ik was niet veeleisend. :+

Toen ik een paar jaar geleden een tijdje een auto reed van mijn werk, dacht ik dat het scherm op het dashboard een tv was. Het is een wonder dat mensen mij nog serieus nemen op het werk. Zeker als ik ze toespreek over schades aan auto's _O-

Ik stond net serieus op het punt via Farmcamps een leuke tent op een leuke boerderij in Zeeland te boeken. Allemaal helemaal enthousiast, klink ik op 'boeken' is ie net onder mijn neus zo hop al door iemand anders gereserveerd. ;(
Hemelvaart wordt gewoon 23 graden! En deze tent had zelfs een ligbad....Het is niet eerlijk! :6
pi_193144570
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jullie hebben er een gekocht?
Fijne auto he O+
pi_193144616
Hier gaat de vakantie definitief niet door - Noorwegen staat het niet toe. Dik kut dus, want vanantie is ook thuis, voor mij (Nederland). In Noorwegen op vakantie is geen straf, maar ik wilde naar huis :'(
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:04:11 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193145211
Meh dat is wel rot, Room :*.
KuikenGuppy
pi_193146028
Ik doe niet aan snelheidsboetes. Wel een keer een parkeerboete (had niet gezien dat er automaten stonden).

Aanrijdingen etc heb ik wel. 1 keer de zijkant in de prak van onze Agila omdat ik uitweek voor een Audi die de binnenbocht nam, van diezelfde Agila een spiegel eraf gereden. Vlak voor we hem inruilden reed ik achterop een stadbus met 5 km/u dus hij kon met nieuwe motorkap worden ingeruild. De Clio die we erna kregen heb ik zijwaarts tegen een vrachtwagen aangezet (verkeerde inschatting bij het invoegen en onze huidige auto... tsja.... parkeersensor rechts. was hyperactief dus corrigeerde naar links... muurtje.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_193146235
Over bizarre boetes gesproken..

Wij werden in Zuid Afrika aangehouden omdat we niet zouden zijn gestopt bij een stopstreep (wij vonden van wel, maar de politie van niet ;) ).

Het bedrag dat ze vroegen hadden we niet contant bij ons en we hadden van de reisorganisatie gehoord dat we dan moesten zeggen dat we mee zouden rijden naar het dichtstbijzijnde politiebureau.

Toen we dat voorstelde kregen we een andere boete... two cold drinks _O- . Op de terugweg van het dorpje moesten we dat meenemen ;) Toch maar gedaan :D
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 19:53:07 #153
5428 crew  miss_sly
pi_193146827
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:07 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Jullie hebben er een gekocht?
Fijne auto he O+
Schaap heeft hem als leaseauto.
En hij is echt zalig. Ik dacht dat schaap en S overdreven toen ze zeiden dat hij zo fijn reed, maar meteen de eerste keer was ik al verkocht ❤
  vrijdag 15 mei 2020 @ 20:11:04 #154
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_193147194
Boetes... Sinds ik mijn rijbewijs haalde in 2005, staat de teller op 2. Mijn laatste is van 2 maanden geleden. Ik ben er ook voor in bezwaar gegaan. De andere is van 2 jaar geleden. Ik stak de metrobaan over, nadat de rode lichten waren gedoofd. Het stoplicht vergat ik echter, waardoor ik dus 2 weken later een boete van ¤370,00 kon overmaken naar het CJIB.

Verder parkeerde ik onze auto, naar wat ik dacht wel een ruime plaats was. Niet dus. Dus ik schoof hem zo langs de lantaarnpaal die daar naast stond. Krssssshhhh. :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 01:28:38 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193152805
Ik heb een keer een proces-verbaal gekregen uit Duitsland omdat ik een auto aangereden zou hebben in de parkeergarage. Was echt dikke onzin, ze probeerden gewoon eerdere schade op mij te verhalen. Deuken kwamen ook totaal niet overeen met het verhaal. Rechtsbijstandsverzekering heeft dat toen prima opgepakt ^O^

Andere keer een aanrijding gehad in de VS, ik reed naar achteren tegen een pickup aan. Niet goed geanticipeerd dat die laadbak best lang was (pickups in de VS zijn ook gelijk een paar maten groter _O- ) Aangegeven bij de verhuurder maar nooit meer iets van gehoord _O_
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 16 mei 2020 @ 09:40:59 #156
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193155186
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier gaat de vakantie definitief niet door - Noorwegen staat het niet toe. Dik kut dus, want vanantie is ook thuis, voor mij (Nederland). In Noorwegen op vakantie is geen straf, maar ik wilde naar huis :'(
:W Same here. Maar hebben jullie op zich niet de mogelijkheid om nadien twee weken in quarantaine te gaan, of is dat alleen voor essentiële reizen?

Grappig wel dat jij Nederland "thuis" noemt. Ik doe dat denk ik al heel lang niet meer. "Thuis" is waar mijn spullen wonen op dat moment. Toen het heel onduidelijk was (man woonde in Dubai, wij in NL, maar ook daar waren we aan het verhuizen, en een paar weken later zouden we terug gaan naar Dubai) kwamen de kinderen met "Home is where the cats are". Dit jaar voor moederdag kreeg ik een geschilderde kaart van ze: "Home is where mam is" O+

En oh.... rijden...Ik heb nooit een Nederlands rijbewijs gehaald (een keer afgereden, gezakt, en de volgende dag verhuisde ik naar Frankrijk; dat was de eerste van veel internationale verhuizingen) dus ik moet altijd zorgen dat ik een rijbewijs heb van het land waar we wonen, en dan is het altijd maar afwachten wat de regels zijn voor het volgende land. Voor Dubai moest ik een minimum aantal lessen doen, en alle examens (8 uur theorieles + examens, bijzondere verrichtingen examen en wat proefexamens). Kennelijk is het vrij zeldzaam dat mensen in 1 keer slagen, maar dat lukte gelukkig. Op zich wel een belevenis: met twee andere kandidaten in de auto, en dan steeds even wisselen. En we reden in een industrieel gebied, waar 98% van de chauffeurs uit Pakistan, India of Bangladesh komt. En terwijl die andere twee aan het afrijden waren, zag ik het steeds drukker en drukker worden, want het werd lunchpauze :{ Op een gegeven moment reed ik op een voorrangsweg, en zag een auto twijfelen of hij voor me langs zou schieten. Ik keek de goede man zo vuil aan dat hij het maar liet. Volgende zijstraat precies hetzelfde, maar chauffeur was wat minder gevoelig voor mijn blik, en ik maakte een noodstop. Toen we aankwamen bij de rijschool kreeg eerst de eerste examenkandidaat een enorme preek (in het Arabisch; dat klinkt ook nog veel erger :P ). Gezakt. Toen de tweede.... nét geslaagd. Toen ik.... geen preek, alleen maar "Gefeliciteerd. U kunt rijden."

Ik heb hier echt leren rijden. Heel defensief, en met heel veel stereotypen, want die zijn er nou eenmaal. Gelukkig zijn de straffen voor veel te hard rijden wat toegenomen, want toen we hier net waren moest je eigenlijk net zo'n goed beeld van de weg voor je als achter je hebben. Ik ben me wel eens doodgeschrokken als er een idioot met 200km+ voorbij kwam. Tegenwoordig word ik ook niet meer zenuwachtig van de oudere, behoorlijk beruchte, delen van de stad. Alleen Abu Dhabi naar Dubai 's avonds vind ik een uitdaging. Dan zijn er veel hele grote, hele dure auto's met veel te jonge chauffeurs die vinden dat ze heel goed kunnen rijden. Dat vind ik niet :N
pi_193156557
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:40 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:W Same here. Maar hebben jullie op zich niet de mogelijkheid om nadien twee weken in quarantaine te gaan, of is dat alleen voor essentiële reizen?

Grappig wel dat jij Nederland "thuis" noemt. Ik doe dat denk ik al heel lang niet meer. "Thuis" is waar mijn spullen wonen op dat moment. Toen het heel onduidelijk was (man woonde in Dubai, wij in NL, maar ook daar waren we aan het verhuizen, en een paar weken later zouden we terug gaan naar Dubai) kwamen de kinderen met "Home is where the cats are". Dit jaar voor moederdag kreeg ik een geschilderde kaart van ze: "Home is where mam is" O+

En oh.... rijden...Ik heb nooit een Nederlands rijbewijs gehaald (een keer afgereden, gezakt, en de volgende dag verhuisde ik naar Frankrijk; dat was de eerste van veel internationale verhuizingen) dus ik moet altijd zorgen dat ik een rijbewijs heb van het land waar we wonen, en dan is het altijd maar afwachten wat de regels zijn voor het volgende land. Voor Dubai moest ik een minimum aantal lessen doen, en alle examens (8 uur theorieles + examens, bijzondere verrichtingen examen en wat proefexamens). Kennelijk is het vrij zeldzaam dat mensen in 1 keer slagen, maar dat lukte gelukkig. Op zich wel een belevenis: met twee andere kandidaten in de auto, en dan steeds even wisselen. En we reden in een industrieel gebied, waar 98% van de chauffeurs uit Pakistan, India of Bangladesh komt. En terwijl die andere twee aan het afrijden waren, zag ik het steeds drukker en drukker worden, want het werd lunchpauze :{ Op een gegeven moment reed ik op een voorrangsweg, en zag een auto twijfelen of hij voor me langs zou schieten. Ik keek de goede man zo vuil aan dat hij het maar liet. Volgende zijstraat precies hetzelfde, maar chauffeur was wat minder gevoelig voor mijn blik, en ik maakte een noodstop. Toen we aankwamen bij de rijschool kreeg eerst de eerste examenkandidaat een enorme preek (in het Arabisch; dat klinkt ook nog veel erger :P ). Gezakt. Toen de tweede.... nét geslaagd. Toen ik.... geen preek, alleen maar "Gefeliciteerd. U kunt rijden."

Ik heb hier echt leren rijden. Heel defensief, en met heel veel stereotypen, want die zijn er nou eenmaal. Gelukkig zijn de straffen voor veel te hard rijden wat toegenomen, want toen we hier net waren moest je eigenlijk net zo'n goed beeld van de weg voor je als achter je hebben. Ik ben me wel eens doodgeschrokken als er een idioot met 200km+ voorbij kwam. Tegenwoordig word ik ook niet meer zenuwachtig van de oudere, behoorlijk beruchte, delen van de stad. Alleen Abu Dhabi naar Dubai 's avonds vind ik een uitdaging. Dan zijn er veel hele grote, hele dure auto's met veel te jonge chauffeurs die vinden dat ze heel goed kunnen rijden. Dat vind ik niet :N
Op zich kan het wel, maar twee weken quarantaine hebben we geen vakantiedagen meer voor. En de reisverzekering dekt niets o derweg als je negatief reisadvies negeert.

Nu hebben we een tent gekocht en gaan we door hwt land trekken. Niets mis mee, maar ik wil gewoon even naar huis.

En als ik in NL ben dan gaan we ook weer naar huis, haha. Scheelt dat we altijd naar een camping gaan waar ik vroeger kwam. Mijn ouders zijn er niet meer dus mijn ouderlijk huis is voor mij ook weg. Maar op deze plek in Drenthe is het toch thuis O+
pi_193182597
Topic-killer.

Zullen we iets op gaan sommen?
  zondag 17 mei 2020 @ 21:12:45 #159
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193182983
Kinderziekteskwartet? Welke heeft jouw kind gehad?

*Trapt af*

-waterpokken

En dat was t geloof ik :P
pi_193183062
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:12 schreef littledrummergirl het volgende:

*Trapt af*

-waterpokken

Gezellig. :+
  zondag 17 mei 2020 @ 21:19:18 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_193183109
Kunnen we het niet lekker over onszelf hebben? Gekke ziektes die je zélf hebt gehad?

Ik begin!

Schurft :9
disclaimer
pi_193183123
quote:

*Trapt af*

-waterpokken

Iets met kleine stippies en koorts.

En handvoetmond-ziekte. Dat was vooral mijn volwassen kind ( (8> )
  zondag 17 mei 2020 @ 21:22:15 #163
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193183171
Dat handvoetmond doet me altijd aan mond en klauwzeer denken :')
  zondag 17 mei 2020 @ 21:22:21 #164
298315 SacreCoeur
pi_193183175
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:19 schreef SQ het volgende:
Kunnen we het niet lekker over onszelf hebben? Gekke ziektes die je zélf hebt gehad?

Ik begin!

Schurft :9
Verder dan eens in de zoveel tijd een koortslip kom ik niet.
Heb niet eens waterpokken gehad :')
pi_193183179
Ikzelf:
de bof
waterpokken
gebroken pols

N:
waterpokken (maar niet erg)
pseudo-kroep (echt niet leuk om te zien :'( )
waterwratjes heeft ze nu, maar dat is niet echt een ziekte. Ook wel vaker rare vlekjes gehad eerder.
pi_193183572
quote:

*Trapt af*

-waterpokken

Beide waterpokken en 5e of 6e ziekte
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_193183771
Ik heb rode hond gehad geloof ik. En volgens mij de waterpokken. Maar niemand kan het me navertellen :')

We mijn poot gebroken toen ik op 11 jarige leeftijd werd aangereden op de fiets. 24u geheugenverlies door dr knal met mijn hoofd op de voorruit (die lag door mijn hoofd aan diggelen).

En galstenen 5 dagen na S’s geboorte.
pi_193184051
Mijn zevenjarige heeft nog geen waterpokken gehad.
Wel de zesde ziekte en een blaasontsteking.

Ik heb een liesbreuk gehad waar ik aan geholpen ben als vierjarige.
  zondag 17 mei 2020 @ 21:59:09 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_193184104
Ah jongens jullie hebben vast wel meer. Opsommen die handel!

Ik heb gehad:
De bof
Waterpokken
Cytomegalovirus
Lyme
Schurft
Syndroom van Quervain
Ik ben 2 keer geopereerd aan keelamandelen
Hoofdluis!
Spit
Verder heb ik chronische voetschimmel :9

Ik vind mezelf heel vies klinken zo O+
disclaimer
pi_193184202
Waterpokken heb ik wel gehad. En ik heb een keer mijn voet gekneusd. En een keer een auto op mijn been gehad toen ik naar huis fietste.
En ik ben ook geopereerd aan mijn ogen. En volgens mij was dat het wel zo ongeveer. (Koorts lip, verkoudheid en griep tel ik niet echt mee)
  zondag 17 mei 2020 @ 22:12:59 #171
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193184474
SQ _O-

Oogoperatie, dubbel ingegroeide teennagel die verwijderd moest worden. Niet echt heel spannende dingen als we het bevallen even vergeten :+.
Verder de gewone dingen als verkouden, koortslip maar ook longontsteking, mexicaanse griep en noro. Echt, noro :r. Gadver die was naar.

Ow en ik vergeet mijn maffe rugbultje wat keloid bleek te zijn :'). Was niet zo handig om dat weg te laten snijden :X
pi_193184477
Ik heb vast genoeg gehad, maar wat ik weet:

Waterpokken
De bof
2 jaar met gebroken knieschijf gelopen
Gebroken pols
Knobbeltje op mijn tong die verwijderd moest worden
2 x pfeiffer

Verder echt geen idee, als volwassene kom ik het leven aardig zonder kleerscheuren door.
pi_193184660
Sjaak:
- RS virus
- waterpokken
- 5e ziekte
- 6e ziekte
- pseudokroep (5x)
- 12x oorontsteking
- krentenbaard
En vast nog veel meer wat ik heb geblokt uit mijn geheugen, want hij had in zijn eerste jaar al een volle bingokaart van kinderziektes.

Ikzelf:
- waterpokken
- 6x longontsteking
- pseudokroep
- geelzucht
- bronchitis
- astma
- hooikoorts
pi_193184667
• De rode hond
• Keelamandelen laten verwijderen wat niet helemaal soepel ging
• Pfeiffer
• Mijn schouder uit de kom en de schouderkom zelf op 3 plaatsen gebroken. Niemand weet of hij al gebroken was of door het zetten gebroken is. Ook niet goed hersteld 3 operaties gehad en ik blijf een lamme vlerk houden
• een eiwit aanval op mijn spieren in mijn benen de dokter dacht aan acuut jeugdreuma ik alleen maar aan de pijn.
• een duim die omklapte op mijn werk blijft ook pijnlijk. Knippen kan ik nog steeds amper
pi_193185737
Ik geloof dat we hier heel veel mazzel hebben, want de kinderen hebben alleen waterpokken gehad en ikzelf waterpokken + op mijn 11e een gebroken arm.
  zondag 17 mei 2020 @ 23:28:43 #176
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_193186139
Ikzelf:
-Waterpokken op m'n 28e, inclusief 5dgn ziekenhuisopname in quarantaine :').
-Uit beide voeten de 'os naviculaire accessoire' laten verwijderen (met erna nog 6 weken gips)
-Preauriculaire fistel laten verwijderen

T.:
-Waterpokken :s)
En heeft ook 2 preauriculaire fistels, maar die laten we maar met rust zolang het gaat.
  zondag 17 mei 2020 @ 23:35:32 #177
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193186228
Ik:
Kinkhoest
Waterpokken
3 x amandelen laten verwijderen
De adertjes in m’n neus zijn dichtgeschroeid omdat ik bij iedere zucht een bloedneus kreeg door m’n allergieën

U:
Waterpokken
Hand-, voet-, mondziekte
7262527 oorontstekingen ->
Buisjes gekregen
pi_193187937
Ik:
Pfeiffer
Waterpokken
Kinkhoest
Hellp
Chronisch verkouden (fijn in deze tijd)
Hooikoorts
Longontsteking
Gebroken kaak

Ow:
Waterpokken
Waterwratjes
Sensorische integratieproblemen
Zwaar ondergewicht

Js:
Waterpokken
Waterwratjes (nu, hij zit echt helemaal onder)
7262527 ;) oorontstekingen —> buisjes x2 na een daaropvolgende rotsbeenontsteking
Neusmandelen
Gebroken sleutelbeen.
Oh en hij heeft 6 tenen, geldt dat ook?

Li:
Niets ;)

Ik hou van lijstjes O+
pi_193187970
Ik heb gehad:

- dubbele gebroken arm
- waterpokken
- nierstenen :X
- hernia
- een leven lang spierpijn
- botgroei in mijn voet door platvoeten
pi_193188008
Leuk die lijstjes O+

Ik: waterpokken

L:
3x koortsstuip
Krentenbaard waar twee antibioticakuren voor nodig waren om het weg te krijgen
Waterwratten
Gewone wrat die met stikstof weggehaald is
Gat in haar voorhoofd gevallen wat geplakt moest
Waterpokken

T:
Amandelen geknipt omdat hij ademstops had door de grootte ervan
Ook een gat in zijn voorhoofd gevallen
Waterpokken
4 kroontjes op zijn kiezen ivm extreme kaaskiezen
Krentenbaard

S:
Maagvernauwing
Waterpokken
Gat in zijn kin gevallen, ook geplakt
4 kroontjes op zijn kiezen ivm nog ernstigere kaaskiezen dan T
Ontstoken piemel omdat hij er een stukje wc papier tussen had gedaan
Krentenbaard
  maandag 18 mei 2020 @ 07:53:29 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193188198
Effe iets anders tussendoor: ik heb zo een digitaal sollicitatiegesprek en ga me nu netjes aankleden om in de klusrommel hier in m'n nette opgeruimde hoekje achter m'n laptop te gaan zitten. Best maf!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193188241
Ha :D

Kind:
Waterpokken
Milde versie van de bof :?
Iets met vlekjes

Ik:
Waterpokken
Bof
Vast nog wel meer kinderziektes
Hondenbeet in mijn gezicht als peuter
Tongriempje verwijders op mijn 6e
300 keelontstekingen + amandelen verwijderd
2 hernia's + operatie
Hartritmestoornis + operatie
Twee keer gevallen met grind in je vel en dat de huisarts het moest verbinden, dat was op mijn 7e minder genant dan op mijn 27e :')
En dankzij @LeSage denk ik ook aan mijn platvoeten, levenslang steunzolen :+
  maandag 18 mei 2020 @ 08:33:43 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193188562
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:53 schreef Tink89 het volgende:
Effe iets anders tussendoor: ik heb zo een digitaal sollicitatiegesprek en ga me nu netjes aankleden om in de klusrommel hier in m'n nette opgeruimde hoekje achter m'n laptop te gaan zitten. Best maf!
Je persoonlijke (auto)correct hoekje ;)
Succes! :*
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193188607
Wat doen we nu toch voor opsomming :')
pi_193188677
Succes met je sollicitatiegesprek @Tink89!
  maandag 18 mei 2020 @ 08:52:29 #186
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193188685
quote:
_O-

En boks, ik zit met een tuinstoel en tafel in mn nieuwe huis (met giga echo-o-o omdat we nog geen meubels en gordijnen hebben) te videovergaderen. Ze komen hier straks de koelkast afleveren :')
pi_193188699
Oh ik had ook keelamandelengedoe en een depressie en pfeiffer en nog een depressie.

Sollicitatiegesprekken over internet is echt heel raar! Ik heb er nu 7 gehouden ofzo en ik kan er niet aan wennen :')
pi_193188845
Tink, succes! Raar lijkt me om zo te solliciteren.
Ik had vorige week via VC een kennismaking met een nieuwe collega, ook zo raar.

Waterpokken zijn wel echt DE hit he? _O-

Wij hebben gisteren last minute een paar dagen zee geboekt, op een vakantiepark/camping in een luxe chalet. O+ Aan zee letterlijk, dus hoppa zo met de voetjes in het zand. Ik heb met mijn ogen dicht afgerekend. Het is een camping waar we normaal nooit heen zouden gaan, veel te massaal en met lawaai animatie. Maar nu is dat park natuurlijk zo goed als leeg. Ze mogen maar 15% bezetting hebben en er is geen animatie. *O* Er staan een paar chalets in de duinen met speeltuintjes ertussen, ik heb er zo'n zin in. Oh we gaan woensdagmiddag al, dus hoppa kom maar door met die zon.
pi_193188903
quote:
Heel veel succes! ^O^
pi_193188958
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:12 schreef exode het volgende:

Wij hebben gisteren last minute een paar dagen zee geboekt, op een vakantiepark/camping in een luxe chalet. O+ Aan zee letterlijk, dus hoppa zo met de voetjes in het zand. Ik heb met mijn ogen dicht afgerekend. Het is een camping waar we normaal nooit heen zouden gaan, veel te massaal en met lawaai animatie. Maar nu is dat park natuurlijk zo goed als leeg. Ze mogen maar 15% bezetting hebben en er is geen animatie. *O* Er staan een paar chalets in de duinen met speeltuintjes ertussen, ik heb er zo'n zin in. Oh we gaan woensdagmiddag al, dus hoppa kom maar door met die zon.
Klinkt heerlijk! Wij zijn toch nog voor twee daagjes Landal gegaan. Ik wil er gewoon écht graag even tussenuit, ook al kunnen we dan minder zwemmen enzo. En we hadden toch nog een voucher, waar we nu nog steeds de helft van over hebben. :P
pi_193189000
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:23 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Klinkt heerlijk! Wij zijn toch nog voor twee daagjes Landal gegaan. Ik wil er gewoon écht graag even tussenuit, ook al kunnen we dan minder zwemmen enzo. En we hadden toch nog een voucher, waar we nu nog steeds de helft van over hebben. :P
Fijn! Toch even echt weg, zo'n behoefte aan.
  maandag 18 mei 2020 @ 09:43:31 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193189143
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:12 schreef exode het volgende:

Ik heb je en dm gestuurd. O-)
  maandag 18 mei 2020 @ 09:54:28 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_193189252
quote:
Succes! ^O^
  maandag 18 mei 2020 @ 10:26:58 #194
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_193189601
Ondergetekende:

Waterpokken
Keel en neusamandelen verwijderen
Hechting in mijn knie
Hechtingen nabij de slagader van mijn pols. (Ik wilde de deurklink een duw geven, omdat die klemde door vorst), ipv van de klink sloeg ik het raam in.
Diverse keren moedervlekken laten verwijderen, 2 jaar geleden had ik bijna melanoom. :{
Lang en veel tergende momenten van hoofdpijn gekend, sinds 4 jaar ben ik daarvan verlost door mijn allerliefste fysio.

Kind

Waterpokken
Een snotvloed aan snotneuzen en keelontstekingen, dus neus en keelamandelen laten verwijderen.
Hechtingen in der wenkbrauw, want ondersteboven aan een klimrek hangen werkt gewoon niet altijd.
Krentenbaard en eczeem

Man
Een zonnesteek
3 keer liesbreuk
Hemiparese, als gevolg van een hersenbloeding, dus structurele en functionele beperking in arm/schouder/hand/loop functie. Veel spanning in gehele keten.
PTSS

;(

[ Bericht 6% gewijzigd door Rijstebuiltje op 18-05-2020 10:42:32 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_193189726
Voor de statistieken:

B
Liesbreuk
Waterpokken
Hersenschudding (bij geboorte)
Lichte longontsteking
Hooikoorst
Waarschijnlijk allergisch voor stof en alles waar parfum in zit
Ik laat alle bulten etc even weg :@

Juul
Niets

Vriendin
Geen idee, in de 15 jaar dat ik haar ken: antistoffen in haar bloed. De artsen hebben geen idee hoe het in haar lichaam komt. Maakte het zoeken naar een donor voor wat uiteindelijk in B resulteerde extra moeilijk. Ze heeft ook zo'n pasje bij zich voor als er iets met haar gebeurt.
Ze is nooit ziek, dondert nooit ergens overheen en had 2 probleemloze zwangerschappen.
  maandag 18 mei 2020 @ 11:06:00 #196
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193189997
antistoffen voor wat?
in de haak.
pi_193190028
voor de statistiek:
ik:
waterpokken
roodvonk
geelzucht (dwz geheel geel geworden plotseling als puber, maar het was géén hepatitis en geen pfeiffer, wat wel geen idee)
noro
blinde darmontsteking kort na L's geboorte

W:
waterpokken
heel beroerd door de hitte (boven de 30 graden wordt ze er letterlijk ziek van)

L:
waterpokken
paar groeicurve lijnen overgestoken naar ondergewicht.. (en gelukkig nu weer ok)
behoorlijke uitslag inclusief nare scheuren in zijn huid toen ie een half was, is ba eindeloos smeren nu helemaal over
oorontsteking
  maandag 18 mei 2020 @ 11:10:35 #198
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193190055
@exode: een hersenschudding bij de geboorte, hoe gaat dat in zn werk :? Vanwege een tang of vaccuumverlossing oid?
  maandag 18 mei 2020 @ 11:23:53 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_193190195
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:10 schreef littledrummergirl het volgende:
@:exode: een hersenschudding bij de geboorte, hoe gaat dat in zn werk :? Vanwege een tang of vaccuumverlossing oid?
ik zie nu zo'n giraffengeboorte voor me :D
disclaimer
pi_193190442
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:23 schreef SQ het volgende:

[..]

ik zie nu zo'n giraffengeboorte voor me :D
_O-

Ik zal jullie de details besparen, maar na 45 minuten persen zijn we alsnog met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. B zijn hoofd heeft een tijdje vastgezeten :o Meteen nagekeken door kinderarts en hoppa aan de pcm.
pi_193190444
Wat een gek lijstje :)

Ik:
- het hele lijstje kinderziektes
- gebroken been
- gebroken arm
- gebroken voet
- gebroken arm
- gebroken pols
- afgescheurde kniebanden
- nierstenen
- burn out
- enorm allergische reacties op diverse metalen (vooral nikkel en cobalt)

Man
- kinderziektes
- gebroken hand

Willem
- waterpokken
- vluchtige heupontsteking

Kevin
- waterpokken

Verder zijn we alle vier geboren Helmonders

[ Bericht 4% gewijzigd door Adrian4 op 18-05-2020 11:49:47 ]
pi_193190489
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:06 schreef trui het volgende:
antistoffen voor wat?
Mannen ;)

Officieel noemen ze het bloedgroepantistoffen of irregulaire antistoffen:

Irregulaire antistoffen zijn normaal niet in het bloed aanwezig. Het
zijn afweerstoffen tegen andere bloedgroepen dan A en B. Ze kunnen
ontstaan na een bloedtransfusie of na een zwangerschap

Zij was nog nooit zwanger geweest en heeft nooit een bloedtransfusie gehad. Dus dat was best bijzonder. Stel dat ze nu een bloedtransfusie nodig heeft, mag de bloeddonor niet haar anti bloedgroep hebben. Tenminste zo begrijpt deze leek het.
pi_193190500
quote:
Succes!!

Man had dat vrijdag. Ging zich spontaan scheren voor het eerst sinds heel lang!
  maandag 18 mei 2020 @ 12:04:57 #204
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193190678
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 11:41 schreef exode het volgende:

[..]

_O-

Ik zal jullie de details besparen, maar na 45 minuten persen zijn we alsnog met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. B zijn hoofd heeft een tijdje vastgezeten :o Meteen nagekeken door kinderarts en hoppa aan de pcm.
Aiii ook echt op t meest pijnlijke punt :X
pi_193190721
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Aiii ook echt op t meest pijnlijke punt :X
Ja, mijn vriendin is een held.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:11:11 #206
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193190757
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:08 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, mijn vriendin is een held.
Minstens :D
pi_193190773
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:11 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Minstens :D
Alle vrouwen die een bevalling hebben meegemaakt overigens, maar bij deze was ik uiteraard aanwezig. Wat een kracht, wat een pijn, wat een geluk dat ik niet zwanger wilde worden zij wel :7
  maandag 18 mei 2020 @ 12:15:25 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193190786
wat klinkt dat naar, ook voor de kleine B. :'(

en aha, bloedgroep antistoffen, dan snap ik het wat beter. Maar gek inderdaad, dat zoiets zomaar spontaan kan optreden!
in de haak.
  maandag 18 mei 2020 @ 12:16:35 #209
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193190805
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:13 schreef exode het volgende:

[..]

Alle vrouwen die een bevalling hebben meegemaakt overigens, maar bij deze was ik uiteraard aanwezig. Wat een kracht, wat een pijn, wat een geluk dat ik niet zwanger wilde worden zij wel :7
Goeie deal wel :D
pi_193190836
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:15 schreef trui het volgende:

en aha, bloedgroep antistoffen, dan snap ik het wat beter. Maar gek inderdaad, dat zoiets zomaar spontaan kan optreden!
Ja, het kwam naar boven bij 1 van de medische testen in de kliniek voor een sperma donor. Eigenlijk konden we daardoor niet verder met het traject, maar ze hadden 1 donor die getest was en die een match was. Anders hadden ze donoren extra moeten gaan testen op onze kosten.
MAAR als wij een hetero stel waren geweest, hadden we een groter probleem gehad. Wij konden switchen.

De oorzaak maakt nu ook niet meer uit natuurlijk, maar raar is het wel inderdaad. Ze moest tijdens beide zwangerschappen ook vaak bloedtesten doen.
pi_193190840
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Goeie deal wel :D
:D
Vond ik ook :+
pi_193190951
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:15 schreef trui het volgende:

Kun je dat niet al van je moeder krijgen?
Ik ben Rhesus negatief en moest dus een spuit tijgertjes tijdens mijn zwangerschappen. Vroeger deden ze dat niet. Een dan kon het bloed met dat van de moeder vermengen wat niet de bedoeling was. Of zoiets het fijne weet ik er ook niet meer van.
pi_193191007
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:32 schreef F_r het volgende:

[..]

Ik ben Rhesus negatief en moest dus een spuit tijgertjes tijdens mijn zwangerschappen. Vroeger deden ze dat niet. Een dan kon het bloed met dat van de moeder vermengen wat niet de bedoeling was. Of zoiets het fijne weet ik er ook niet meer van.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Ik weet wel dat haar moeder destijds verbaasd reageerde. Maar misschien weet ze het zelf niet eens.
pi_193191053
Ik ben een Rhesus kindje..
Mijn moeder O negatief ik O positief.
Mijn moeder heeft vroeger wel een prik gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_193191287
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:42 schreef Vicky het volgende:
Ik ben een Rhesus kindje..
Mijn moeder O negatief ik O positief.
Mijn moeder heeft vroeger wel een prik gehad.
Mijn moeder niet Ik ben o negatief en zij positief
pi_193191289
Ik heb drie rhesusbabies op de wereld gezet *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_193191366
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:04 schreef F_r het volgende:

[..]

Mijn moeder niet Ik ben o negatief en zij positief
Dat geeft dan ook geen problemen geloof ik, alleen andersom
pi_193191502
Ik ben rhesus C negatief, maar daar hebben ze geen spuitje voor helaas. Ze checken wel een keertje extra of je antistoffen tegen je baby aanmaakt. Ik deed dat gelukkig niet, dus dan maakt het verder ook niet uit :s)
pi_193191547
Het is geen rhesus overigens, je hebt rhesus en irregulaire antistoffen. Dat laatste heeft ze. Het hoort iig niet in je bloed.
pi_193191638
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 12:32 schreef F_r het volgende:

[..]

Teigertjes :{
  Manager PR/Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:40:35 #221
269689 crew  Viv
pi_193191649
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:30 schreef exode het volgende:
Het is geen rhesus overigens, je hebt rhesus en irregulaire antistoffen. Dat laatste heeft ze. Het hoort iig niet in je bloed.
Maakt niet uit, we zijn inmiddels aan het opsommen welke Rhesus-factor je hebt, welke je kind heeft, en of je wel of geen prik gehad hebt. *O*

Ik: Rhesus D-negatief, kind: Rhesus D-positief, prik gehad: Ja, 2 stuks (in het derde trimester en kort na de bevalling).
  maandag 18 mei 2020 @ 13:42:24 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_193191660
ik vind die opsomtopics altijd wel chill, kan ik zo door het topic scrollen en hoef ik niks echt te lezen en nergens op te reageren O+

Veel makkelijker dan moeilijke levensverhalen enzo :{w
disclaimer
  Manager PR/Moderator maandag 18 mei 2020 @ 13:43:42 #223
269689 crew  Viv
pi_193191671
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:42 schreef SQ het volgende:
ik vind die opsomtopics altijd wel chill, kan ik zo door het topic scrollen en hoef ik niks echt te lezen en nergens op te reageren O+

Veel makkelijker dan moeilijke levensverhalen enzo :{w
Ik vind het maar irritant :D heb al bijna op "stop volgen" geklikt!
pi_193191707
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maakt niet uit, we zijn inmiddels aan het opsommen welke Rhesus-factor je hebt, welke je kind heeft, en of je wel of geen prik gehad hebt. *O*

Ik: Rhesus D-negatief, kind: Rhesus D-positief, prik gehad: Ja, 2 stuks (in het derde trimester en kort na de bevalling).
Hahaha, ik heb geen idee. Weet mijn eigen bloedgroep niet eens.
  maandag 18 mei 2020 @ 13:54:50 #225
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193191788
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Same. Ik doe alleen maar aan ellenlange topickillers :P
  maandag 18 mei 2020 @ 14:09:42 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193191951
O-positief, wel zo makkelijk.
Beide ouders A-positief trouwens :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
  maandag 18 mei 2020 @ 14:10:51 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193191965
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:09 schreef Leandra het volgende:
Hier ook O+. Manlief ook O+ Dus als het goed is hebben we allemaal O+. Gezellige bloedgroep, vind ik.

O+.
KuikenGuppy
  maandag 18 mei 2020 @ 14:11:48 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193191974
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Slinger er eens een goed onderwerp in dan :7.
KuikenGuppy
  maandag 18 mei 2020 @ 14:12:12 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193191976
Ik zit bij Ikea met een paar Besta kasten in de auto trouwens, maar ik heb geen zin om de auto te starten en naar huis te rijden :')
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193192041
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:09 schreef Leandra het volgende:
Waarom makkelijk, omdat het veel voorkomt, of heeft het stiekeme voordelen?

Ik ben B negatief trouwens, lekker zeldzaam *O* :+
  maandag 18 mei 2020 @ 14:23:15 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193192095
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Waarom makkelijk, omdat het veel voorkomt, of heeft het stiekeme voordelen?

Ik ben B negatief trouwens, lekker zeldzaam *O* :+
O + kan ook door A+, B+ en AB+ ontvangen worden.
Plus dat het de meest voorkomende bloedgroep in NL is, maar lekker multifunctioneel inzetbaar dus ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193192125
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:12 schreef Leandra het volgende:
Ik zit bij Ikea met een paar Besta kasten in de auto trouwens, maar ik heb geen zin om de auto te starten en naar huis te rijden :')
Was het niet heel druk? Ik 'moet' er ook nog heen voor extra planken voor de Billy en een bureaustoel en als ik er toch ben bloempotten. Ik heb vorige week 12 planten uit de kneusjes box gekregen maar had nog 0 bloempotten over :D
  maandag 18 mei 2020 @ 14:35:25 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193192220
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:26 schreef exode het volgende:

[..]

Was het niet heel druk? Ik 'moet' er ook nog heen voor extra planken voor de Billy en een bureaustoel en als ik er toch ben bloempotten. Ik heb vorige week 12 planten uit de kneusjes box gekregen maar had nog 0 bloempotten over :D
Neuh, prima te doen, ik draag er de laatste tijd wel een mondkapje en handschoenen, men wordt steeds lakser.
Ik ga ook alleen naar mijn doel, niet de hele winkel door.
Was in Amersfoort trouwens.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  maandag 18 mei 2020 @ 14:37:08 #234
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193192235
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:26 schreef exode het volgende:

[..]

Ik was er vorige in de ochtend (in Barendrecht for the record) en dat was echt prima te doen, geen wachtrij buiten, drie mensen voor me bij de kassa, ruimte genoeg in de winkel ^O^
pi_193192251
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neuh, prima te doen, ik draag er de laatste tijd wel een mondkapje en handschoenen, men wordt steeds lakser.
Ik ga ook alleen naar mijn doel, niet de hele winkel door.
Was in Amersfoort trouwens.
Ik wil ook vooraf de schappen opschrijven zodat ik niet de hele winkel door hoef. Maar op een bureaustoel wil ik wel even zitten eigenlijk.

Mondkapjes, die ga ik ook maar eens kopen. Uitwasbare, toch wel handig.

Thanks, valt drukte dus reuze mee. Ik denk dat ik gewoon 's ochfends ga dan is het vast rustig.
pi_193192395
Doordeweeks in de ochtend zal het wel meevallen ja. Vriendin van mij ging zondag (naar Barendrecht) en is meteen weer omgedraaid omdat er een heeeeeeele lange rij buiten stond :D
  maandag 18 mei 2020 @ 14:55:00 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_193192449
Ik dacht even dat ik in het ikea topic zat _O-

Ik denk toch dat ik weer voor thuisbezorgen ga.
disclaimer
pi_193192524
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:55 schreef SQ het volgende:

Zitten we daar niet in dan? ;)
Ik ga er gewoon binnenkort een keer doordeweeks heen meteen bij openingstijd. Snel stoel zitten, rennend naar het magazijn en hup de auto weer in.
  maandag 18 mei 2020 @ 15:04:37 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193192562
quote:

Ik heb al weken geleden een bestelling geplaatst, komen ze volgende week eindelijk brengen :P :') .
KuikenGuppy
  maandag 18 mei 2020 @ 15:27:49 #240
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193192815
quote:

Dat wou ik ook doen, maar bezorging is ¤39,00. :o Voor mijn bestelling van ¤102,- dus dat vind ik wat te gortig. Ik kan het naar IKEA gaan ook wel uitstellen. Maar doordat ik zoveel thuis zit stoor ik me aan de zooi, waar ik dus een kastje en opbergbankje voor wil kopen. Dilemma.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_193192938
Ik ben in Haarlem geweest twee weken geleden, op vrijdagavond. Dat was ook erg goed te doen, sterker nog het was zo rustig dat er zelfs een vozend stelletje op de keukenafdeling in een hoekje stond. :D
Vorige week vrijdagavond ben ik teruggeweest naar Delft omdat ik iets niet had en dat was drama. Lange rij en erg druk in de winkel. Gelukkig kwam ik alleen maar één artikel halen, maar het was echt niet fijn door de drukte.

Ik begin sowieso een beetje allergie te ontwikkelen voor mensen die geen afstand houden. Afgelopen zaterdag probeerde iemand bijna door me heen te lopen in de wachtrij van de hema. Toen ik haar vroeg of ze iets meer afstand wilde houden omdat ze wel erg dichtbij kwam zei ze: 'zo mevrouw u bent ook lekker opgestaan vanmorgen zeker'. :? Mijn mond viel open, zeg gewoon dat je het afstand houden even vergeten was, dat kan gebeuren, maar deze opmerking snap ik nog steeds niet. En ik vroeg haar gewoon op een nette manier of ze alstublieft iets meer afstand zou willen houden. Dat was een oudere dame van 70+, de doelgroep die we moeten beschermen. :X
  maandag 18 mei 2020 @ 16:00:18 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193193166
Dat is best een lompe reactie inderdaad, NIKKI. :o
in de haak.
pi_193193332
Jeetje Nikki, dat is altijd al lomp en in deze tijd helemaal.

Ikea is natuurlijk nooit moeten, maar als ik niet snel een fatsoenlijke stoel heb om in te werken, ga ik scheefgroeien denk ik. Online bestellen wil ik eigenlijk niet omdat ik er wil zitten.

Ik ben zojuist naar de huisarts geweest en moet allerlei testen gaan doen (bloed, foto's etc) en als daar niets uitkomt, mag ik mezelf tot de Corona statistieken rekenen. Verder geblablabla daarover in de spolier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193193362
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat wou ik ook doen, maar bezorging is ¤39,00. :o Voor mijn bestelling van ¤102,- dus dat vind ik wat te gortig. Ik kan het naar IKEA gaan ook wel uitstellen. Maar doordat ik zoveel thuis zit stoor ik me aan de zooi, waar ik dus een kastje en opbergbankje voor wil kopen. Dilemma.
Bestellen en afhalen? Kost ¤9,95.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_193193755
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:12 schreef Leandra het volgende:
Ikea-boks. Ik kon vanmorgen alleen naar de Ikea O+
Heul veul bakken gehaald om onze pax in de bijkeuken goed te kunnen ordenen en gordijnen voor in de overkapping, zodat de warmte van de warmtelamp beter blijft hangen.
pi_193193887
Ja dan kan ik niet achterblijven, de eerste mogelijkheid voor mij is volgende week dinsdag, dus hoppa, doe ik gewoon.
pi_193194659
Waar oma 2 weken geleden terug ging naar de afdeling omdat ze Corona overleefd had, is ze toch vandaag overleden aan de nasleep hiervan... 😢
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Manager PR/Moderator maandag 18 mei 2020 @ 18:09:15 #248
269689 crew  Viv
pi_193194678
Wat verdrietig Vicky, gecondoleerd. :*
pi_193194700
Oh @Vicky, wat verdrietig. Veel sterkte :*
  maandag 18 mei 2020 @ 18:14:42 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193194732
Och, Vicky toch... ;(
Gecondoleerd :*
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193195124
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 15:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik was vrijdag in IKEA Delft (ben ook slecht in dingen uitstellen die ik echt NU NU NU wil ;)), was heel rustig!

Gecondoleerd Vicky! ;(
pi_193195566
Gecondoleerd Vicky.
pi_193195931
Gecondoleerd Vicky
pi_193196011
Gecondoleerd Vicky :* ;(
pi_193196292
Sterkte Vicky ;(
pi_193196311
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:08 schreef Vicky het volgende:
Waar oma 2 weken geleden terug ging naar de afdeling omdat ze Corona overleefd had, is ze toch vandaag overleden aan de nasleep hiervan... 😢
Ach jeetje, dat is ook onverwacht dan ;(. Gecondoleerd en heel veel sterkte :*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_193196896
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ach jeetje, dat is ook onverwacht dan ;(. Gecondoleerd en heel veel sterkte :*.
Ze at en dronk niet meer, was heel erg angstig en had ergens pijn.
Ze had een aardig jasje uitgedaan toen ze terug op haar eigen afdeling kwam.
Gister hebben we nog afscheid kunnen nemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 20:30:02 #259
5428 crew  miss_sly
pi_193196981
Ach Vicky, wat verdrietig. Gecondoleerd. 😘
pi_193197181
vel sterke Vicky
  maandag 18 mei 2020 @ 20:50:48 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193197312
Sterkte vicky!
  maandag 18 mei 2020 @ 20:50:58 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_193197315
Vicky gecondoleerd.
disclaimer
  maandag 18 mei 2020 @ 20:52:34 #263
344469 Amsel
zonder t
pi_193197347
Ach Vicky, wat treurig. Gecondoleerd :*
pi_193197592
Gecondoleerd Vicky :*
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:07:45 #265
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193201707
Ach Vicky, gecondoleerd.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:46:50 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193202110
Wat verdrietig, Vicky. Gecondoleerd!
in de haak.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:07:20 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193203134
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:08:57 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193203151
Over kasten en opruimen gesproken, morgen komen ze hier nog een ‘handige kast’ plaatsen. *O*
Kan ik wat meer van mijn werkspullen opruimen.

Ben nog steeds zo blij met de kast in de trapkast beneden. Deze komt boven.
@Claudia_x je had echt aandelen moeten kopen. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 19-05-2020 10:14:06 ]
pi_193203177
Oh, ik ben net klaar met alle houten treinbaan spullen uit te zoeken. Wat kapotte dingen eruit, alle rails in een grote bak en een iets kleinere bak voor treinen, poppetjes en stations. Heerlijk O+

Komende tijd de rest van de kast uitmesten. Zo fijn als het allemaal wat beter opgeruimd is _O_
pi_193203259
Bedankt voor de condoleances 😘

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:08 schreef BE het volgende:
Over kasten en opruimen gesproken, morgen komen ze hier nog een ‘handige kast’ plaatsen. *O*
Kan ik wat meer van mijn werkspullen opruimen.

Ben nog steeds zo blij met de kast in de trapkast beneden. Deze komt boven.
@:Claudia_X je had echt aandelen moeten kopen. ;)
Nice!!

Ons huis komt morgen op Funda. Gister de foto's gezien, ik zou het bijna zelf kopen 🤣🤣

[ Bericht 3% gewijzigd door Vicky op 19-05-2020 10:35:37 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:51:34 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193203644
Mooi hoor Vicky! En het is blijft ook gewoon een onwijs leuk appartement. Jullie zijn het vast snel kwijt!
pi_193203666
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:51 schreef BE het volgende:
Mooi hoor Vicky! En het is blijft ook gewoon een onwijs leuk appartement. Jullie zijn het vast snel kwijt!
Ik hoop het :)

Vind het echt spannend
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_193203840
Goeie foto’s, Vicky! Is ook super spannend, verkopen. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet verkocht gaat worden.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:07:58 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_193203860
Kijken jullie wel eens "Kopen zonder kijken"?
Ik vind dat echt heel leuk. En ook gaaf hoe ze die huizen vaak getransformeerd krijgen!
disclaimer
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 11:11:58 #275
5428 crew  miss_sly
pi_193203913
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:07 schreef SQ het volgende:
Ik vind dat echt heel leuk. En ook gaaf hoe ze die huizen vaak getransformeerd krijgen!
Ja!
Zo leuk om te zien hoe ze huizen toch naar de wensen van de kopers kunnen veranderen. Huizen die de kopers zelf voorbij zouden lopen of zelfs voorbijgelopen zijn.

Ik weet niet of ik er zelf geschikt voor zou zijn om op die manier een huis te kopen.
pi_193203968
quote:
Nog nooit gezien

Ik zou daar echt niet geschikt voor zijn... te veel controlfreak
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:19:29 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193204008
Sterkte Vicky!
KuikenGuppy
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:29:17 #278
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193204092
Gecondoleerd, Vicky! Wat verdrietig.
pi_193204169
Ons eerste huisje was een huren zonder kijken....mijn vriendin stond al jaren op de wachtlijst in Utrecht en toen er eindelijk een appartement naar onze zin voorbij kwam en we daarvoor nummer 2 waren, was de bezichtiging terwijl wij op vakantie waren. Mijn zwager is toen voor ons gegaan en die heeft er ja op gezegd namens ons. Hij heeft de andere kijkers zo'n beetje weggejaagd door in zijn kluskleren te klagen over hoeveel werk er gedaan moest worden om het leefbaar te maken.
Daar had ie overigens ook nog eens gelijk in.

Succes met de verkoop Vicky, het ziet er mooi uit zeg op die foto.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:51:36 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193204325
De meeste van onze huizen de laatste jaren heeft een van ons zonder te kijken gehuurd of gekocht. Met als hoogtepunt wel ons huis in Nederland. Daarvoor heb ik de volledige koop voorbereid (man moest wel overvliegen om te tekenen) zonder dat hij het had gezien.
pi_193208685
Gecondoleerd Vicky :*
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:18:57 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193208816
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja!
Zo leuk om te zien hoe ze huizen toch naar de wensen van de kopers kunnen veranderen. Huizen die de kopers zelf voorbij zouden lopen of zelfs voorbijgelopen zijn.

Ik weet niet of ik er zelf geschikt voor zou zijn om op die manier een huis te kopen.
Ik zeker weten niet, ik vind de locatie veel te belangrijk. En in Amersfoort kan zelfs het ene deel van een straat wel goed liggen en het andere deel niet.
En dat is dan binnen de enige twee wijken waar ik in Amersfoort wel zou willen wonen :+

Hier zijn ook zat plekken waar ik niet voor bedrag X zou willen zitten trouwens.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:38:21 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193209130
quote:
Heb je die aflevering met die “kleine man” gezien? En daar bedoel ik niet mee Martijn Krabbé. Met het stel uit Tilburg. Zij was 3 koppen groter. Hij is een vriend van mex_
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:38:48 #284
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193209146
Vicky gecondoleerd
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:40:47 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_193209188
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb je die aflevering met die “kleine man” gezien? En daar bedoel ik niet mee Martijn Krabbé. Met het stel uit Tilburg. Zij was 3 koppen groter. Hij is een vriend van mex_
Kan het me zo snel niet heugen. Soort zoekt soort? ;)
disclaimer
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:43:11 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193209228
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Kan het me zo snel niet heugen. Soort zoekt soort? ;)
Sorry, Den Bosch. Hij komt oorspronkelijk uit Tilburg.

https://www.rtlboulevard.(...)-kopen-zonder-kijken
pi_193211384
Vicky, gecondoleerd!

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Leuk programma! Ik heb alle afleveringen gezien, ook die dus. Lengteverschil was best flink ja.
pi_193211405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zeker weten niet, ik vind de locatie veel te belangrijk. En in Amersfoort kan zelfs het ene deel van een straat wel goed liggen en het andere deel niet.
En dat is dan binnen de enige twee wijken waar ik in Amersfoort wel zou willen wonen :+

Hier zijn ook zat plekken waar ik niet voor bedrag X zou willen zitten trouwens.
Haha, dit is zo herkenbaar. Ik woon al mijn hele leven in hetzelfde dorp en wilde aan de ‘goede kant van de doorlopende weg’ wonen. Mijn vriend snapte het niet echt, maar ik heb nu wel mijn zin :+
  dinsdag 19 mei 2020 @ 20:55:38 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193213610
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:32 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, dit is zo herkenbaar. Ik woon al mijn hele leven in hetzelfde dorp en wilde aan de ‘goede kant van de doorlopende weg’ wonen. Mijn vriend snapte het niet echt, maar ik heb nu wel mijn zin :+
Toen wij in 2012 in Amersfoort keken kwam N ook met van die leuke jaren 30 woningen... in een wijk waar ik echt niet wilde wonen maar mijn huisje in het dorp op de Veluwe zeker niet voor zou inruilen.
2 jaar geleden liep N als begeleider mee met de avondvierdaagse van school op de avond dat ze door die wijk moesten.
Toen was hij me heel dankbaar dat ik geweigerd had er zelfs maar over na te denken.

Ik ken ook verschillende mensen die van buiten Amersfoort kwamen en diezelfde fout maakten; leuk, jaren 30, betaalbaar...
Ze wonen er inmiddels niet meer.

Het is ook geen wijk waar je jezelf in moet importeren, je moet er vandaan komen of er verkering krijgen.

Soneal heeft klasgenoten die in die wijk tegenover een school wonen maar de halve stad doorfietsen om naar zijn school te gaan :X

Nou ja, wij komen nu helemaal van de Veluwe, maar dat is meer omdat hij er niet meer weg wil, en het is qua reistijd te doen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_193213980
Ben wel erg benieuwd welke wijk je bedoelt @Leandra :)
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:18:56 #291
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193214106
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Toen wij in 2012 in Amersfoort keken kwam N ook met van die leuke jaren 30 woningen... in een wijk waar ik echt niet wilde wonen maar mijn huisje in het dorp op de Veluwe zeker niet voor zou inruilen.
2 jaar geleden liep N als begeleider mee met de avondvierdaagse van school op de avond dat ze door die wijk moesten.
Toen was hij me heel dankbaar dat ik geweigerd had er zelfs maar over na te denken.

Ik ken ook verschillende mensen die van buiten Amersfoort kwamen en diezelfde fout maakten; leuk, jaren 30, betaalbaar...

Het is ook geen wijk waar je jezelf in moet importeren, je moet er vandaan komen of er verkering krijgen.

Soneal heeft klasgenoten die in die wijk tegenover een school wonen maar de halve stad doorfietsen om naar zijn school te gaan :X

Soesterkwartier? :P
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:30:45 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193214379
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Soesterkwartier? :P
Wullie bin KOEL Š Soneal
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 mei 2020 @ 21:34:25 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193214453
Zo wilden wij graag aan de ‘goede’ kant van de Maas wonen. Maar onze ‘goede’ kant is niet de kant die de echte Maastrichtenaren als goede kant beschouwen :P Voor ons ging het er voornamelijk om dat we niet een van de bruggen over hoeven om heuvelland en snelweg te bereiken.
pi_193214826
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, wij komen nu helemaal van de Veluwe, maar dat is meer omdat hij er niet meer weg wil, en het is qua reistijd te doen.
Waarom dan? Vanwege bepaald volk ofzo? Sfeertje?
pi_193215530
Ik snap dat wel als het een ‘slechte’ wijk is.
Dat is bij ons dus helemaal niet het geval, ik sluit het halve dorp eigenlijk gewoon uit.
Geen idee waarom dat nou eigenlijk is, maar ‘echte’ dorpsgenoten snappen het allemaal :D

We hebben inmiddels met vrienden een groepsapp, de club van 500. We wonen allemaal binnen een kring van 500 meter van onze favoriete kroeg, aan de goede kant dus O+ :')
  woensdag 20 mei 2020 @ 05:25:52 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193218658
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Die bepaalde wijk? Ik pas daar echt niet tussen.
Ik heb ook geen zin op de stoep tussen de niet-opgeruimde dalmatierdrollen te moeten laveren.

Een deel van de wijk was een van de eerste wijken in de "Typisch" reeks van de EO, en daar zegt een bewoner het ook; "mensen kopen hier een huisje maar passen er niet tussen, en dan zijn ze zo weer weg".

De rest van Amersfoort (op 2 postcodes na) simpelweg omdat ik heel prettig woonde waar ik woonde, en ik dat niet wilde opgeven voor Amersfoort, tenzij een van die 2 postcodes.

Uiteindelijk werd het dus wel een van de 2 postcodes en hebben we het huis nu net verkocht en wonen we nu weer op de Veluwe, alleen een dorp verderop dan ik destijds woonde, want daar wilde N. echt niet wonen (behalve ergens in het buitengebied).
Wullie bin KOEL Š Soneal
  woensdag 20 mei 2020 @ 06:47:54 #297
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193218963
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Beide. Bepaalde delen zijn ex-woonwagenkampbewoners. Veel simpelere mensen.
Ik ben zo blij dat ik daar weg ben. Bepaalde delen van de wijk (oa waar wij woonden) waren nog enigszins ok. Mijn moeder woont er nog in de meest bekende senioren/bejaardenflat en ik kom er echt niet graag.

Nu woon ik in een dorp waar ik echt nooit meer weg ga. Mijn man komt hier vandaan, mijn moeder is hier opgegroeid en heel veel familie woont hier op loop/fiets-afstand. Ik ben zo in de duinen en op het strand O+ .

[ Bericht 9% gewijzigd door douche-eendje op 20-05-2020 07:14:42 ]
pi_193219321
*O* huis staat op Funda *O*

Nu duimen voor kijkers en een goed bod :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_193219828
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 07:56 schreef Vicky het volgende:
*O* huis staat op Funda *O*

Nu duimen voor kijkers en een goed bod :)
Spannend! Jullie zijn het vast zo kwijt, want het is echt een tof huis. Ik vind de verhoging in de woonkamer/keuken heel leuk! O+
pi_193219863
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:59 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Spannend! Jullie zijn het vast zo kwijt, want het is echt een tof huis. Ik vind de verhoging in de woonkamer/keuken heel leuk! O+
Daar zijn wij destijds op gevallen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 20 mei 2020 @ 09:10:44 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_193219937
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:03 schreef Vicky het volgende:

[..]

Daar zijn wij destijds op gevallen
Oh hier zijn zoveel matige grappen op mogelijk :D
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties