Weet je wat leuk is? Die rondweg met een vouwwagen, echt niemand laat je er dan tussen. Maar goed, wij zijn ook meestal zo slim om er in de spits te gaan rijden.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:16 schreef SQ het volgende:
Was trouwens wel dé manier om te leren autorijden voor mij, paar maanden na behalen rijbewijs gewoon naar Parijs rijden
Daarna was de randweg Eindhoven niet meer zo indrukwekkend
Vast wel maar dat durf ik écht niet. Ik vind rondom Blijdorp al niks. Ik zou een paniekaanval krijgen en daarna een ongeluk waarschijnlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:16 schreef SQ het volgende:
Was trouwens wel dé manier om te leren autorijden voor mij, paar maanden na behalen rijbewijs gewoon naar Parijs rijden
Echt de enige manier om er overheen te komen is om het te doen. Hoeft echt niet met Parijs te beginnen. Maar angst laat zich graag voeden en groeit daar hard opquote:Op donderdag 14 mei 2020 09:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Vast wel maar dat durf ik écht niet. Ik vind rondom Blijdorp al niks. Ik zou een paniekaanval krijgen en een ongeluk krijgen waarschijnlijk.
Zo erg is het gelukkig niet maar ik rij niet naar het buitenland.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Echt de enige manier om er overheen te komen is om het te doen. Hoeft echt niet met Parijs te beginnen. Maar angst laat zich graag voeden en groeit daar hard op
Mijn moeder was ook zo angstig achter het stuur. Als ze naar de tandtechniker moest (dat was 1 dorp naast Eindhoven) moest ik mee voor de mentale steun en zodat ik haa r sigaretten kon aansteken. Die zat dat kaarsrecht achter het stuur de ene na de andere sigaret weg te stoken. Op die 8 kilometer had ze er 4 nodig
Oh nee, dat is ook helemaal niet nodig om rij-angst te overwinnen hoorquote:Op donderdag 14 mei 2020 09:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zo erg is gelukkig niet maar ik rij niet naar het buitenland.
Dat geloof ik! België is ook kut. Antwerpen enzo.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh nee, dat is ook helemaal niet nodig om rij-angst te overwinnen hoor
Ik haalde Parijs aan als voorbeeld omdat het wel een soort ultieme vuurdoop is
Ja dit... na 30 lessen heb ik het opgegeven, dus ik heb niet eens een rijbewijs. Mijn man wel, maar die is ook altijd supergestresst als hij rijdt, dus doet het ook liever niet. Gelukkig hoeft het ook niet vaak, hoogstens eens per 2 maanden dat we met de auto gaan.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Vast wel maar dat durf ik écht niet. Ik vind rondom Blijdorp al niks. Ik zou een paniekaanval krijgen en daarna een ongeluk waarschijnlijk.
Ja dit klinkt wel als mijn moederquote:Op donderdag 14 mei 2020 09:28 schreef exode het volgende:
Mijn moeder heeft op vrij late leeftijd haar rijbewijs gehaald, na 9 keer (!) zakken is ze geslaagd voor een automaten rijbewijs. Ze rijdt geen snelweg en je mag absoluut niet tegen haar praten in de auto. Ze rijdt ook alleen maar auto als ze naar het ziekenhuis moet voor onderzoek etc en naar haar vriend die 30 minuten rijden van haar weg woont.
Ik zit dus niet graag bij haar in de auto en kan me ook niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan.
Dan zou ik Duitsland eens proberenquote:Op donderdag 14 mei 2020 09:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat geloof ik! België is ook kut. Antwerpen enzo.
Ik zou wel echt graag willen hoor.
Zo’n tante had ik ook. Na 11 keer zakken haar rijbewijs gehaald met automaat. Later alsnog amper de auto in durven gaan.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:28 schreef exode het volgende:
Mijn moeder heeft op vrij late leeftijd haar rijbewijs gehaald, na 9 keer (!) zakken is ze geslaagd voor een automaten rijbewijs. Ze rijdt geen snelweg en je mag absoluut niet tegen haar praten in de auto. Ze rijdt ook alleen maar auto als ze naar het ziekenhuis moet voor onderzoek etc en naar haar vriend die 30 minuten rijden van haar weg woont.
Ik zit dus niet graag bij haar in de auto en kan me ook niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan.
Gek genoeg heeft het me misschien wel rustiger gemaakt. Ik weet nu wat er gebeurt als je een harde klap maakt, als de airbags open gaan, hoe goed een goede auto je beschermt en dat autostoeltjes doen wat ze moeten doen. Ik vind het nog bijzonder dat mijn baby en ik met nauwelijks een schrammetje (ik had alleen wat brandwonden) uit een total loss wrak kwamen. En ik weet een beetje hoe angst werkt dus ik ben echt meteen weer gaan rijden, dat scheelt een hoop. Mijn nekharen gaan alleen nog rechtop staan als ik zo'n doffe klap van metaal op metaal hoor, huuh.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:45 schreef Hupje het volgende:
Dat lijkt me wel eng, als je een ongeluk meegemaakt hebt.
Ik vond rijden eerst best spannend, maar als je eenmaal moet, went het snel. Nu werk ik zo dichtbij dat ik zelden meer op de snelweg komdus mijn vriend mopperde al dat ik dan ook (weer) zo'n mutserige rijder zou worden.
Heb je wel eens met de vouwwagen straatje gekeerd? Ik kom dan zo'n beetje letterlijk in de knoop. Mijn vriendin doet het zonder nadenken. Straten die er breed genoeg voor zijn dan he. Ik vind dat zo knap als je dat kan.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:54 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind autorijden heerlijk! En ik vind het oprecht jammer dat we zoals het er nu uitziet, niet naar Frankrijk gaan met de vouwwagen.
Ik dacht vroeger wel dat rijden bij Antwerpen de hel was, maar dat is het alleen als je achterin zit blijkbaar
quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Duitsland is dan idd een goeie om te proberen.
Maar rijden in het buitenland is soms al vervelend omdat er anders gereageerd wordt. Ik merkte de dag dat ik hier van rood-wit naar zwart-geel nummerbord ging echt een verschil.
En als ik nu de grens overga merk ik het weer.
Ik begrijp het wel hoor. Ik vind het gewoon zonde voor de persoon zelf.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:47 schreef exode het volgende:
Venco, mijn moeder heeft hem destijds alleen gehaald voor noodgevallen. Ingegeven doordat mijn vader van het dak viel en zijn been brak en ze overal aan moest bellen om een lift naar het ziekenhuis te krijgen. Ja je kan ook de ambulance bellen, maar die situatie heeft haar toen zo beangstigd dat ze toch haar rijbewijs wilde halen. Toen mijn vader nog leefde, reed mijn moeder dus ook gewoon geen auto. Na zijn overlijden hebben we samen met haar een klein autotje gekocht en zijn we met haar gaan rijden. Pfffff, dat waren stress ritjes zeg. Maar goed, ze heeft ooit 1 keer een ongeluk gehad, ze reed haar eigen voortuin in omdat ze ipv op de rem op de gas trapte.
Ik zou het fijn vinden als we beter auto kon rijden, met OV is ze 2 uur onderweg naar ons, met de auto 45 minuten. Dat zou haar wereld een stukje groter maken. Maar ze durft het niet dus ze mag het ook niet van ons. Ze is in staat 50 te gaan rijden op de A2.
Een kennis heeft jarenlang regelmatig met een Poolse auto gereden... werd regelmatig aangehouden en gecontroleerd enzo. Nu heeft ie een Nederlandse auto, en is ie ineens een stuk minder interessantquote:Op donderdag 14 mei 2020 10:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]mijn vriendin is Duitse en die merkt echt een verschil tussen hoe mensen op haar reageerden toen ze haar eigen, Duitse auto nog had en nu ze met ons NL kenteken rijdt. Bijzonder is dat.
Mijn man heeft ook geen rijbewijs. Toen hij destijds bezig was met lessen heeft hij een zwaar ongeluk op de scooter. Daarna een handicap aan het been waardoor hij alleen automaat zou kunnen rijden ipv schakel. Dus is er nooit meer aan begonnen.quote:Op donderdag 14 mei 2020 10:08 schreef lunapuella het volgende:
Heb dus pas sinds eind 2017 mijn rijbewijs, maar ben er zo blij mee, je wereld wordt er zoveel groter van. Zeker met kinderen. Mijn man heeft geen rijbewijs (mag niet om medische redenen) dus het is ook maar goed dat ik het leuk vind. Hij moet alleen niet gaan backseat driven, dan raak ik in de war - de enige keren dat ik (bijna) een ongeluk had, was als hij zich er ineens tegenaan ging bemoeien.
ja ditquote:Op donderdag 14 mei 2020 09:03 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben gewend om in de stad te rijden. Als ik ergens in de polder rijd dan vind ik dat lastiger. Moet ik weer gaan nadenken wat de strepen op het wegdek betekenen voor de snelheid enz.
Is dat net na de tunnel? Die afslag vanaf de A2 naar het centrum? Die is naar ja...quote:Op donderdag 14 mei 2020 10:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Je kan pas goed rijden als je heelhuids uit het verkeer in Adana, Turkije komt. Niemand, maar dan ook niemand houdt zich aan de verkeersregels. Als je over wil steken met groen licht over een zebrapad, word je zelfs bijna aangereden door de politie. Krijg je een snauw dat je op moet passen.
Iedere rotonde ziet er zo uit. Op banen met 3 stroken staan minimaal 5 auto’s naast elkaar. Iedereen probeert zich overal tussen te proppen. Voordat het lichtnop groen springt is iedereen al aan het toeteren.
Nadat ik hier in m’n eentje auto heb gereden zonder ongelukken werd ik pas zelfverzekerd over m’n rijskills.
0 boetes overigens, wel twee keer vergeten ParkMobile aan te zetten. Dat vind ik pijnlijker.
@:exode Utrecht is inderdaad een fijne stad om te rijden! Rij er dagelijks. Op de snelweg is alleen één stuk dat ik haat. Een X-baan. Waar links rechts moet invoegen en rechts links. Er rijden altijd auto’s in de weg en dat stuk is veel te kort.
Wel rijangst hier.quote:Op donderdag 14 mei 2020 10:08 schreef lunapuella het volgende:
Autorijden.Ik ben echt blij dat ik geen rijangst heb. Ik begrijp er eerlijk gezegd ook niet zoveel van, zeker niet van snelwegangst - dat vind ik echt het makkelijkste ooit, gewoon gas geven door blijven rijden, geen gedoe met oppassen voor fietsers en plots overstekende kleuters.
Wat heftig zeg. Maar wel fijn dat je er meteen weer in bent gaan stappen.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gek genoeg heeft het me misschien wel rustiger gemaakt. Ik weet nu wat er gebeurt als je een harde klap maakt, als de airbags open gaan, hoe goed een goede auto je beschermt en dat autostoeltjes doen wat ze moeten doen. Ik vind het nog bijzonder dat mijn baby en ik met nauwelijks een schrammetje (ik had alleen wat brandwonden) uit een total loss wrak kwamen. En ik weet een beetje hoe angst werkt dus ik ben echt meteen weer gaan rijden, dat scheelt een hoop. Mijn nekharen gaan alleen nog rechtop staan als ik zo'n doffe klap van metaal op metaal hoor, huuh.
Tenzij 4-wiel besturing hebt (dat je achterwielen dus ook links en rechts draaien) heb je veel meer ruimte nodig om een auto vooruit een parkeervak in te krijgen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 22:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. Deze logica heb ik nooit begrepen. Zeker in smalle parkeervakken wil ik kunnen zien waar ik ruimte heb, dus die doe ik vooruit.
Dit idd, in mijn geval niet een paar maanden na het halen van mijn rijbewijs maar toen ik op mijn 21ste een maand mijn eerste eigen auto had (een 3 jaar oude Civic) dwars door Parijs geredenquote:Op donderdag 14 mei 2020 09:16 schreef SQ het volgende:
Check!quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind autorijden echt ččn van de allerleukste dingen.
Al vanaf de eerste keer lessen![]()
Dan reed je waarschijnlijk in een automaat, die rollen niet naar benedenquote:Op donderdag 14 mei 2020 09:21 schreef exode het volgende:
[..]
Weet je wat leuk is? Die rondweg met een vouwwagen, echt niemand laat je er dan tussen. Maar goed, wij zijn ook meestal zo slim om er in de spits te gaan rijden.
Ik bedenk me nu ineens dat ik jaren geleden in SF heb gereden, wonderbaarlijk dat ik daar nergens een heuvel af ben gerold.
Als je bang bent voor anderen in het verkeer ben je dan niet sowieso bang in de auto? Je man kan het ook niet voorkomen als iemand moe/dronken etc is.quote:Op donderdag 14 mei 2020 10:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wel rijangst hier.![]()
Zo ingewikkeld is dat niet hoor, ik wil gewoon nog niet dood.Ik vind het heel eng dat mijn lot voor een deel in de handen van een ander ligt, die een voor mij fatale fout kan maken door vermoeidheid, alcohol, roekeloosheid, etc. En daarom rij ik niet of nauwelijks, en leer ik niet optimaal te anticiperen/reageren op andermans fouten, en wordt het er dus alleen maar riskanter op, en wordt de drempel nog hoger.
Mijn wereld is gelukkig wel heel groot, omdat mijn man juist enorm van autorijden houdt en er heel goed in is. Keuze tussen een bergpas of een tunnel? Bergpas it is! Hij zoekt zelfs op https://www.dangerousroads.org/ naar de meest onmogelijke weggetjes om te rijden op vakantie.Met hem aan het stuur ben ik nergens bang voor.
Aan de andere kant vraag ik me wel af hoe mensen met zo'n ecohokje daar veilig kunnen invoegen want de invoegstroken zijn in Duitsland wel erg kort en nou is dat met mijn 200 pk geen probleem maar ik zie met zo'n autootje dat 20 seconden nodig heeft om op de 100 te komen niet hoe je daar veilig zou kunnen invoegen, hoewel andere bestuurders daar wellicht wel eerder ruimte voor maken, wat hier in NL officieel niet mag en onder "onnodig links rijden" zou vallen. Terwijl het verkeer zoveel prettiger is als je een ander ook gewoon de ruimte gunt, je moet het toch met z'n allen op dezelfde weg doen en wat win je ermee als je stug op je baan blijft en een ander daardoor niet veilig kan invoegen?quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dan zou ik Duitsland eens proberenDaar rijden ze weliswaar op sommige stukken heel hard (maar dat zijn er ook steeds minder) maar alles is wel heel duidelijk opgezet en georganiseerd.
Ik vind autorijden niet bijzonder leuk maar ook niet spannend. Ik reed een paar weken na mijn rijexamen naar Duitsland en een half jaar later met de tent naar Spanje. Een aantal jaar geleden heb ik een heel heftig auto-ongeluk gehad en de ochtend erna stapte ik wel met bibberende benen in de auto, maar gelukkig nooit rijangst ontwikkeld.
Keren ja, alleen was ik vergeten dat we een fietsenrek op de dissel hadden. Dus dat resulteerde in een mooie deuk in de bumperquote:Op donderdag 14 mei 2020 09:59 schreef exode het volgende:
[..]
Heb je wel eens met de vouwwagen straatje gekeerd? Ik kom dan zo'n beetje letterlijk in de knoop. Mijn vriendin doet het zonder nadenken. Straten die er breed genoeg voor zijn dan he. Ik vind dat zo knap als je dat kan.
Antwerpen vind ik ook niet echt een issue eigenlijk, toen ik net mijn rijbewijs had, reden we met vrienden vaak naar de bios in Antwerpen.
Wow Clubsoda dat klinkt wel heftig hoor!
Daar wordt idd veel ruimte gegeven. Wij komen zelf ook altijd hoffelijker terug van vakantiequote:Op donderdag 14 mei 2020 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant vraag ik me wel af hoe mensen met zo'n ecohokje daar veilig kunnen invoegen want de invoegstroken zijn in Duitsland wel erg kort en nou is dat met mijn 200 pk geen probleem maar ik zie met zo'n autootje dat 20 seconden nodig heeft om op de 100 te komen niet hoe je daar veilig zou kunnen invoegen, hoewel andere bestuurders daar wellicht wel eerder ruimte voor maken, wat hier in NL officieel niet mag en onder "onnodig links rijden" zou vallen. Terwijl het verkeer zoveel prettiger is als je een ander ook gewoon de ruimte gunt, je moet het toch met z'n allen op dezelfde weg doen en wat win je ermee als je stug op je baan blijft en een ander daardoor niet veilig kan invoegen?
4.quote:Op donderdag 14 mei 2020 10:35 schreef Declan-Harp het volgende:
Nieuw lijstje; hoeveel verkeersboetes hebben jullie gehad?![]()
Hier 2, beide voor niet betalen bij een parkeerautomaat.
Ik heb daar op de Route 66 gereden!quote:Op donderdag 14 mei 2020 12:14 schreef MaJo het volgende:
en natuurlijk meerdere keren in de VS. Maar als ergens rijden makkelijk is dan is het daar wel
Nee. Zoals gezegd is mijn man er heel erg goed in. Denkt als een meesterschaker 20 stappen vooruit, anticipeert continu op eventuele domme acties van anderen, etc. Daarmee wordt de kans op een fatale afloop niet nul, maar voor mij wel acceptabel.quote:Als je bang bent voor anderen in het verkeer ben je dan niet sowieso bang in de auto? Je man kan het ook niet voorkomen als iemand moe/dronken etc is.
Dit heb ik een keer bijna gehad, met een bestelwagen versus een oude Nissan Micraquote:Op donderdag 14 mei 2020 12:55 schreef Nijna het volgende:
En we hebben een keer een aanrijding gehad in Duitsland. We reden een file in en ik remde wat laat en dus aardig hard, de duitser achter ons reed achterop. Zijn auto lag behoorlijk in de kreukels. Wij hadden toen een cabrio en die was blijkbaar behoorlijk stevig.
oh ja, ik ook. Wij hadden eerst een duitse auto, nu een belgische. Ook daar zit nog onderscheid tussen...quote:Op donderdag 14 mei 2020 10:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]mijn vriendin is Duitse en die merkt echt een verschil tussen hoe mensen op haar reageerden toen ze haar eigen, Duitse auto nog had en nu ze met ons NL kenteken rijdt. Bijzonder is dat.
Je hebt natuurlijk fysiek total loss en economisch total loss. Zo hebben wij eens winst gemaakt op een auto. Kennelijk hadden we bij aanschaf een super goede deal, toen we een paar maanden later een boom op het dak kregen en de auto total loss werd verklaard, kregen we van de verzekering de dagwaarde terug. En die was dus een aantal k hoger dan de aanschafprijsquote:Op donderdag 14 mei 2020 13:00 schreef SaskiaR het volgende:
De auto was total loss (bizar hoe je auto total loss kan zijn als je eigenlijk alleen een kapotte achterkant hebt, maargoed)
1, 7 km te hard, gecorrigeerd was dat dus 4. En dat was op een 50 km weg in Eindhoven, op zondagochtend om half 8 terwijl de klok net vooruit was gezet. Ik ben toen in een uur letterlijk niemand tegen gekomen, maar wel een boetequote:Op donderdag 14 mei 2020 10:35 schreef Declan-Harp het volgende:
Nieuw lijstje; hoeveel verkeersboetes hebben jullie gehad?![]()
Hier 2, beide voor niet betalen bij een parkeerautomaat.
Ik heb net een klein nieuw autootje en die heeft zoveel meer power als de auto die ik hiervoor had (2x zo groot). Ik zit zelf liever hoger en groter, maar kleiner rijdt wel lekkerder ofzo. Ik heb vaak genoeg in de werkbus van mijn vriend geredenquote:Op donderdag 14 mei 2020 12:11 schreef BE het volgende:
[..]
Check!Ik vind het echt heel leuk!
Neig wel naar 'sportief rijden' zoals ze dat dan noemen.Boetes zijn me daarom niet vreemd. Goddank is mijn eigen auto'tje niet zo heel snel, daarentegen moet ik dan weer enorm uitkijken als ik eens in de bak van F. stap.
Lancia Ypsilon vs Volvo V70, is ook bijna 2x zo groot. Goddank zitten er parkeersensoren op de Volvo.![]()
Hellingen, drukke steden, mij maak je niet gek.Ik durf wel iets meer met de Volvo trouwens. Die duw je niet zo makkelijk weg.
![]()
Ooit tijdens mijn stage in Engeland een Amerikaans vriendinnetje uit de brand geholpen die een schakel-bak helemaal niet gewend was en derhalve echt niet weg kwam van een heuvel.![]()
grappig! Mijn laatste bekeuring dateert van de dag voor ik beviel van de puber. Geflitst met 56quote:Op donderdag 14 mei 2020 12:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
4.
Eerste in 1989 op Singer Island in Florida omdat ik "tegen de richting in" op een schuine parkeerplaats geparkeerd stond. Met een Honda Civic overigens, die je qua formaat bijna overdwars op een Amerikaans parkeervak kunt zetten. Argument: ik had achteruit moeten rijden om de auto zo te parkeren en dat mag niet op een éénrichting parkeerplaats (dat je bij "normaal parkeren" ook achteruit moet rijden om het parkeervak te verlaten deed er niet toe)
Tweede in juni 1991 toen ik zwanger was van mijn oudste, met mijn vaders auto, mijn ouders waren er ook bij maar we hadden geen van drieën gezien dat het betaald parkeren was, sterker nog; we waren oa naar Ede gegaan omdat we daar een paar maanden eerder gratis konden parkeren en we dat nog nagevraagd hadden bij het naastgelegen politiebureau
Derde in Barneveld voorjaar 1998, parkeertijd vergeten, ik was een kwartiertje te laat bij de auto.
Vierde was begin deze eeuw; een tweebaansweg die altijd 100 was geweest was 80 geworden en dat had ik gemist, want gewoonte maar reed niet vaak op dat deel van de weg, geflitst dus, waarbij ik mazzel had dat ik vol in de ankers moest voor een vrachtwagen op mijn weghelft, anders was de boete veel hoger geweestnu maar iets van 5 km te hard ofzo, na correctie.
Stats:
Amerikaans rijbewijs juni 1985
NL rijbewijs juni 1987 (afgereden, niet omgewisseld).
Edit: ik vergeet een parkeerboete trouwens in 2010 toen ik zwanger was van de jongste; verloskundige was net naar een andere locatie gegaan en daar was het parkeerbeleid wat onduidelijk, ik geloof dat ik zelfs wel betaald had maar op een plek voor vergunninghouders stond, zoiets was het iig.
Best bijzonder dat beide zwangerschappen een parkeerboete opgeleverd hebben![]()
Het moge duidelijk zijn dat ik ze niet verzamel zeg maar
ik ben niet vaak in Griekenland geweest, maar ooit op vakantie in Kreta vond ik het verkeer ook bizar. Degene die 't hardst toeterde kreeg voorrang, leek het wel.quote:Op donderdag 14 mei 2020 16:04 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb echt heel veel boetes gehad. Gisteren de laatste.
Toen ik in Griekenland woonde ben ik staande gehouden door de politie, omdat ik te hard had gereden. Ik herkende het gebaar van stoppen niet en reed door. Toen kwamen ze met sirenes achter mij aan. Gelukkig helpt de grote blauwe ogen truc bij Grieken heel goed!
Heel veel enge dingen meegemaakt in Griekenland op de weg. Rare Grieken.
Ik heb zelfs een scooter omver gereden daar (niet mijn schuld) en dat we daar met alleen een kapotte spiegel van mijn auto van af kwamen dank ik God nog voor.
LOLquote:Op donderdag 14 mei 2020 15:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
grappig! Mijn laatste bekeuring dateert van de dag voor ik beviel van de puber. Geflitst met 56![]()
Mijn vader werd op de dag dat ze geboren is, heen en terug geflitst bij werkzaamheden. Hij heeft de foto’s opgevraagd
Ai, dat is echt wel heel griezelig. Een vriendin van me heeft ooit ook zoiets meegemaakt. Niet dat de vrachtwagen omkiepte, maar hij ging wel zomaar een baan naar links, waar zij reed (en hij had haar niet gezien). Zij kon niet zomaar nog een baan naar links, want daar reden ook auto's, dus ze bleef stug rechtdoor sturen. Ze is toen als 't ware meegesleurd door die vrachtwagen en zelf uiteindelijk over de kop in de berm beland. Echt doodeng. Gelukkig heeft ze het overleefd.quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik zat trouwens wel ooit met te huilen bij een tankstation, omdat de vrachtwagen die naast me reed de vangrail opreed en omkiepte. Ik reed er precies naast.
Oh darn, wat een drama moet dat zijn, zo'n rit in de winter onder zulke stressquote:Op donderdag 14 mei 2020 16:53 schreef Phaidra het volgende:
Engste situatie waarin ik zelf reed: zware sneeuwval ca. 10 jaar geleden. Mijn moeder lag in coma in een ziekenhuis in Zaandam, ongeveer 30 min rijden van mijn woonplaats (in het ziekenhuis dichtbij was geen plaats op de IC). Ik reed in een aftandse Daewoo Matiz, zonder winterbanden. Op de ring A10 stonden verschillende vrachtwagens dwars op de weg, of kwamen de viaducten niet meer omhoog gereden. En daar reed ik in mijn postzegelautootje naast. Ritje duurde 2,5 uur ongeveer, wel zonder ongelukken de eindstreep behaald.
Enge situaties als bijrijder: Taxi's in Turkije (Istanbul) en Iran (Teheran), in Ierland naast mijn vriend zitten op landelijke kronkelweggetjes waar de struiken en bomen op 1 mm van de weg staan en je toch 100 km/h mag rijden. Geen overzicht en elk moment kan je een schaap midden op de weg tegenkomen. Verkeerde kant van de weg helpt ook niet mee. Busreis in Iran in de bergen waar het ijzelt en de bus een mankement bleek te hebben. Doodeng, zeker als je zag dat bij scherpe bochten met ravijn steevast de vangrail ontbrak.
Boetes: 1x door rood gereden, stomme actie want ik zag het stoplicht echt over het hoofd.
Wel nog 1x geflitst in Tsjechië, maar die boete heeft Nederland nooit bereikt.
Gelukkig zat mijn zus naast me, anders had ik het heel anders beleefd denk ik. Achteraf gezien gekkenwerk dat we erheen gegaan zijn. Ik geloof dat ze die dag juist een beetje uit coma gehaald werd en/of aanspreekbaar was, dus we vonden dat we écht langs moesten gaan. Later bleek dat ze zich niks meer kon herinneren van die eerste dagen uit comaquote:Op donderdag 14 mei 2020 17:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh darn, wat een drama moet dat zijn, zo'n rit in de winter onder zulke stress
Een vriendin van me is met een man uit Egypte getrouwd en die vertelde ook dat je daar je rijbewijs gewoon kunt kopen. Mensen doen gewoon allemaal maar wat inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2020 17:00 schreef exode het volgende:
Waar ik echt nooit auto ga rijden: Egypte! Is denk ik wel met Turkije te vergelijken DUMAN. Een goede vriendin komt uit Egypte, ze woont haar hele leven al in Nederland maar gaat er regelmatig heen. Ik ben 1 keer mee geweest en heb bij vrienden en familie van haar in de auto gezeten....OMG. Echt...2 baans wegen zijn daar gewoon 4 baans wegen, je gaat rijden waar het past en vooral HEEL VEEL toeteren. Eigenlijk toeteren ze gewoon non stop. Vooral in Alexandrië vond ik het echt bizar, ik durfde daar ook nergens over te steken lopend. Ze stoppen nergens voor.
Dan zijn wij in Nederland echt braaf.
Is dat met of zonder bakje boter?quote:Op donderdag 14 mei 2020 17:06 schreef trui het volgende:
[..]
Een vriendin van me is met een man uit Egypte getrouwd en die vertelde ook dat je daar je rijbewijs gewoon kunt kopen. Mensen doen gewoon allemaal maar wat inderdaad.
Daar heb ik ook in gereden (als bijrijder). Wij deden uiteindelijk ongeveer 4 uur over een ritje van normaal een uur. We waren bijna gestrand bij een benzinestation, maar toen stapten er uit een andere auto wat mensen uit die ons een stukje hebben geduwdquote:Op donderdag 14 mei 2020 16:53 schreef Phaidra het volgende:
Engste situatie waarin ik zelf reed: zware sneeuwval ca. 10 jaar geleden. Mijn moeder lag in coma in een ziekenhuis in Zaandam, ongeveer 30 min rijden van mijn woonplaats (in het ziekenhuis dichtbij was geen plaats op de IC). Ik reed in een aftandse Daewoo Matiz, zonder winterbanden. Op de ring A10 stonden verschillende vrachtwagens dwars op de weg, of kwamen de viaducten niet meer omhoog gereden. En daar reed ik in mijn postzegelautootje naast. Ritje duurde 2,5 uur ongeveer, wel zonder ongelukken de eindstreep behaald.
Dat verbaast me inderdaad niets. Alles is er sowieso te koop, als je geld hebt, ben je echt de King in Egypte. Dan gelden regels ook niet.quote:Op donderdag 14 mei 2020 17:06 schreef trui het volgende:
[..]
Een vriendin van me is met een man uit Egypte getrouwd en die vertelde ook dat je daar je rijbewijs gewoon kunt kopen. Mensen doen gewoon allemaal maar wat inderdaad.
oh hell, die dagen heb ik gelukkig niet meegemaakt in Brussel. Maar echt de helft van de tijd is half Brussel op slot voor een demonstratie/betoging of Europeese top of weet ik het waarbij belangrijke mensen moeten komen opdraven...quote:Op donderdag 14 mei 2020 19:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik denk dat er bedoeld wordt dat het niet ligt aan een buitenlands kenteken.
Brussel is soms een beetje opgefokt. Ook harder rijden en een beetje tussenduwen helpt dan. Ik had meer issues met een europese top of hoog bezoek en een half afgesloten stad. 2 uur doen over 3km ofzo![]()
En sowieso Antwerpenaren![]()
Nog eentje voor de stats: rijbewijs in 2002. Amper gereden tot 2007 want student. Sindsdien aso leaserijder.
Oh echt!quote:Op donderdag 14 mei 2020 18:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Daar heb ik ook in gereden (als bijrijder). Wij deden uiteindelijk ongeveer 4 uur over een ritje van normaal een uur. We waren bijna gestrand bij een benzinestation, maar toen stapten er uit een andere auto wat mensen uit die ons een stukje hebben geduwd. Daarna konden we weer op eigen kracht verder.
Overigens gleed de auto toen we onze oprit op draaiden ineens tegen een paal in onze tuin aan. Zul je altijd zien..
Is het overigens goed gekomen met je moeder?.
De auto zelf is prettig vind ik! Heb er ook nooit wat mee. Behalve dingen die ik op de een of andere manier zelf veroorzaak. Zo mis ik nu een wieldop en heeft mijn nummerbord een 2tje na 2x het verliezen van de nummerplaat in 1 jaar tijd. Ik klink hier echt als een waardeloze chauffeur maar het valt echt mee. Echt.quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:55 schreef Roosgeluk het volgende:
@:LaBelleFleur27 rijdt zo te zien het zelfde model als mijn C1 alleen dan van het andere merk ;-)
Daar zijn 2 andere merken van hčquote:Op donderdag 14 mei 2020 20:55 schreef Roosgeluk het volgende:
@:LaBelleFleur27 rijdt zo te zien het zelfde model als mijn C1 alleen dan van het andere merk ;-)
quote:Op donderdag 14 mei 2020 21:15 schreef Roosgeluk het volgende:
I know :-) daar komt die toyota onder de motorkap vandaan
Ik rijd (buiten Coronatijd) al jaren zeker 400 km per week voor mijn werk maar heb gelukkig nog niet zo vaak een boete gekregen. *klopt af* het is wel eens voorgekomen hoor, maar niet vaak. Van die stomme situaties in een stad waar ik de weg niet ken, achter een busje aanrijden en net te laat zien dat hij al door donkeroranje ging, dat soort dingen. Toch rijd ik niet overdreven voorzichtig, vaak best op het randje van de toegestane limiet. Zal straks wel weer even wennen worden die 100km/u.quote:Op donderdag 14 mei 2020 17:47 schreef laziness het volgende:
Wat braaf zijn de meesten hier![]()
Ik heb best wat bekeuringen in mijn leven mogen ontvangen. Geen tientallen maar rond de 10 toch zeker wel minimaal. Ik rij ook wel sportief.
Maakt ook wel uit hoeveel je op de weg zit denk ik. Ik rij voor werk al 150-200km per week.
Hoewel ik meestal lullige boetes heb voor flitspalen die je kan dromen en dan let je toch een keertje niet op en bam, niet op tijd afgeremd.
U-turn maken waar het niet bleek te mogen was ook wel een dureEcht zo’n weg vlak bij huis en bord nooit opgevallen. Voorste in het rijtje deed het ook maar de politie zag hem over het hoofd en mij niet.
Ja, ik ook. En dat vind ik echt niet fijn, maar ja. Volgende auto toch maar cruise controlquote:Op vrijdag 15 mei 2020 10:30 schreef BE het volgende:
Mijn auto heeft geen cruise-control. Dat is wel een dingetje zeg maar.![]()
Zeker omdat ik echt nog niet aan die 100 gewend ben. Ik was er net achter waar je 130 mocht.
Dus ik rij dan idd ook op de gps snelheid van mijn navigatie.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, ik ook. En dat vind ik echt niet fijn, maar ja. Volgende auto toch maar cruise control
Soms rij ik in de Tesla van schaap, maar dat is dus echt zalig <3
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 10:33 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik had begrepen dat je overal tussen 6-19h 100km/u moet en tussen 19-6h 120/130?
Ik mis climate control ook wel, inderdaad. En ben erg blij met de camera bij achteruit rijden.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 10:42 schreef BE het volgende:
[..]Het is het enige dat ik echt mis in mijn auto'tje. Die parkeersensoren kan ik wel zonder, dat vind ik allemaal niet zo spannend.
Oh nou ja, climate control is ook leuk, ik heb nu alleen airco standje vriezer, maar goed, ook daar kan ik wel mee leven.
Ik herken dat wel van de tijd dat we een (nieuwe) Mini Cooper hadden. Altijd even lachen naar andere Mini-rijders en een boel bekijks. Zeker op vakantie in Denemarken, daar stonden steeds nieuwsgierige mensen om de auto als we terugkwamen uit de supermarktquote:Op vrijdag 15 mei 2020 08:18 schreef LeSage het volgende:
Wat jij van die Saab zegt, Leandra, dat herken ik van de kever. Daar laten mensen je gewoon mee voor, zwaaien naar je. Heel leuk is dat.
We kregen ook altijd veel positief commentaar op onze fiat panda. Die hadden we bredere wielen gegeven, andere uitlaat, mooi grijs met dakraam. Dat was echt een hele sportieve auto om te zien. Daar kwamen regelmatig mensen op de camping of bij de benzinepomp vragen hoe we die zo hadden gekregen, want dat gingen ze dan ook doen bij de panda.
We zijn daar zelfs ooit met 4 volwassenen mee naar Hongarije gereden en dat ging verbazingwekkend goed, ondanks dat het eigenlijk maar een koekblikje is.
Die intervalstand heb ik wel, kan ik traploos aanpassen van heel af en toe tot bijna net zo vaak als de laagste normale ruitenwisser stand.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:27 schreef Hupje het volgende:
Ik ben verwend. In mijn eigen auto mis ik de regensensor die ik in mijn vorige auto had. Of nee, eigenlijk mis ik keuze uit handige intervallen voor de wisser, dat zou ook goed zijn.
In de andere auto hebben we adaptieve cruise controlDat rijdt zķ fijn.
Het maakt inderdaad echt uit met wat voor auto je rijdt. Mensen handelen dan echt anders, terwijl je zelf hetzelfde doet.
In onze vorige auto gebruikte ik dat ook. Nu hebben we een ander model en daar zijn de commando's nét anders. En ik kan ze niet onthoudenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Leukste optie vind ik de bediening met stem (die ook echt vlot werkt).
Jullie hebben er een gekocht?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, ik ook. En dat vind ik echt niet fijn, maar ja. Volgende auto toch maar cruise control
Soms rij ik in de Tesla van schaap, maar dat is dus echt zalig <3
Schaap heeft hem als leaseauto.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:07 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Jullie hebben er een gekocht?
Fijne auto he
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier gaat de vakantie definitief niet door - Noorwegen staat het niet toe. Dik kut dus, want vanantie is ook thuis, voor mij (Nederland). In Noorwegen op vakantie is geen straf, maar ik wilde naar huis
Op zich kan het wel, maar twee weken quarantaine hebben we geen vakantiedagen meer voor. En de reisverzekering dekt niets o derweg als je negatief reisadvies negeert.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 09:40 schreef Gaoxing het volgende:
[..]Same here. Maar hebben jullie op zich niet de mogelijkheid om nadien twee weken in quarantaine te gaan, of is dat alleen voor essentiële reizen?
Grappig wel dat jij Nederland "thuis" noemt. Ik doe dat denk ik al heel lang niet meer. "Thuis" is waar mijn spullen wonen op dat moment. Toen het heel onduidelijk was (man woonde in Dubai, wij in NL, maar ook daar waren we aan het verhuizen, en een paar weken later zouden we terug gaan naar Dubai) kwamen de kinderen met "Home is where the cats are". Dit jaar voor moederdag kreeg ik een geschilderde kaart van ze: "Home is where mam is"![]()
En oh.... rijden...Ik heb nooit een Nederlands rijbewijs gehaald (een keer afgereden, gezakt, en de volgende dag verhuisde ik naar Frankrijk; dat was de eerste van veel internationale verhuizingen) dus ik moet altijd zorgen dat ik een rijbewijs heb van het land waar we wonen, en dan is het altijd maar afwachten wat de regels zijn voor het volgende land. Voor Dubai moest ik een minimum aantal lessen doen, en alle examens (8 uur theorieles + examens, bijzondere verrichtingen examen en wat proefexamens). Kennelijk is het vrij zeldzaam dat mensen in 1 keer slagen, maar dat lukte gelukkig. Op zich wel een belevenis: met twee andere kandidaten in de auto, en dan steeds even wisselen. En we reden in een industrieel gebied, waar 98% van de chauffeurs uit Pakistan, India of Bangladesh komt. En terwijl die andere twee aan het afrijden waren, zag ik het steeds drukker en drukker worden, want het werd lunchpauzeOp een gegeven moment reed ik op een voorrangsweg, en zag een auto twijfelen of hij voor me langs zou schieten. Ik keek de goede man zo vuil aan dat hij het maar liet. Volgende zijstraat precies hetzelfde, maar chauffeur was wat minder gevoelig voor mijn blik, en ik maakte een noodstop. Toen we aankwamen bij de rijschool kreeg eerst de eerste examenkandidaat een enorme preek (in het Arabisch; dat klinkt ook nog veel erger
). Gezakt. Toen de tweede.... nét geslaagd. Toen ik.... geen preek, alleen maar "Gefeliciteerd. U kunt rijden."
Ik heb hier echt leren rijden. Heel defensief, en met heel veel stereotypen, want die zijn er nou eenmaal. Gelukkig zijn de straffen voor veel te hard rijden wat toegenomen, want toen we hier net waren moest je eigenlijk net zo'n goed beeld van de weg voor je als achter je hebben. Ik ben me wel eens doodgeschrokken als er een idioot met 200km+ voorbij kwam. Tegenwoordig word ik ook niet meer zenuwachtig van de oudere, behoorlijk beruchte, delen van de stad. Alleen Abu Dhabi naar Dubai 's avonds vind ik een uitdaging. Dan zijn er veel hele grote, hele dure auto's met veel te jonge chauffeurs die vinden dat ze heel goed kunnen rijden. Dat vind ik niet
Gezellig.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Kinderziekteskwartet? Welke heeft jouw kind gehad?
*Trapt af*
-waterpokken
En dat was t geloof ik
Iets met kleine stippies en koorts.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:12 schreef littledrummergirl het volgende:
*Trapt af*
-waterpokken
En dat was t geloof ik
Verder dan eens in de zoveel tijd een koortslip kom ik niet.quote:Op zondag 17 mei 2020 21:19 schreef SQ het volgende:
Kunnen we het niet lekker over onszelf hebben? Gekke ziektes die je zélf hebt gehad?
Ik begin!
Schurft
Beide waterpokken en 5e of 6e ziektequote:Op zondag 17 mei 2020 21:12 schreef littledrummergirl het volgende:
*Trapt af*
-waterpokken
En dat was t geloof ik
Je persoonlijke (auto)correct hoekjequote:Op maandag 18 mei 2020 07:53 schreef Tink89 het volgende:
Effe iets anders tussendoor: ik heb zo een digitaal sollicitatiegesprek en ga me nu netjes aankleden om in de klusrommel hier in m'n nette opgeruimde hoekje achter m'n laptop te gaan zitten. Best maf!
quote:Op maandag 18 mei 2020 07:53 schreef Tink89 het volgende:
Effe iets anders tussendoor: ik heb zo een digitaal sollicitatiegesprek en ga me nu netjes aankleden om in de klusrommel hier in m'n nette opgeruimde hoekje achter m'n laptop te gaan zitten. Best maf!
Heel veel succes!quote:Op maandag 18 mei 2020 07:53 schreef Tink89 het volgende:
Klinkt heerlijk! Wij zijn toch nog voor twee daagjes Landal gegaan. Ik wil er gewoon écht graag even tussenuit, ook al kunnen we dan minder zwemmen enzo. En we hadden toch nog een voucher, waar we nu nog steeds de helft van over hebben.quote:Op maandag 18 mei 2020 09:12 schreef exode het volgende:
Tink, succes! Raar lijkt me om zo te solliciteren.
Ik had vorige week via VC een kennismaking met een nieuwe collega, ook zo raar.
Waterpokken zijn wel echt DE hit he?![]()
Wij hebben gisteren last minute een paar dagen zee geboekt, op een vakantiepark/camping in een luxe chalet.Aan zee letterlijk, dus hoppa zo met de voetjes in het zand. Ik heb met mijn ogen dicht afgerekend. Het is een camping waar we normaal nooit heen zouden gaan, veel te massaal en met lawaai animatie. Maar nu is dat park natuurlijk zo goed als leeg. Ze mogen maar 15% bezetting hebben en er is geen animatie.
Er staan een paar chalets in de duinen met speeltuintjes ertussen, ik heb er zo'n zin in. Oh we gaan woensdagmiddag al, dus hoppa kom maar door met die zon.
Fijn! Toch even echt weg, zo'n behoefte aan.quote:Op maandag 18 mei 2020 09:23 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk! Wij zijn toch nog voor twee daagjes Landal gegaan. Ik wil er gewoon écht graag even tussenuit, ook al kunnen we dan minder zwemmen enzo. En we hadden toch nog een voucher, waar we nu nog steeds de helft van over hebben.
Ik heb je en dm gestuurd.quote:Op maandag 18 mei 2020 09:12 schreef exode het volgende:
Tink, succes! Raar lijkt me om zo te solliciteren.
Ik had vorige week via VC een kennismaking met een nieuwe collega, ook zo raar.
Waterpokken zijn wel echt DE hit he?![]()
Wij hebben gisteren last minute een paar dagen zee geboekt, op een vakantiepark/camping in een luxe chalet.Aan zee letterlijk, dus hoppa zo met de voetjes in het zand. Ik heb met mijn ogen dicht afgerekend. Het is een camping waar we normaal nooit heen zouden gaan, veel te massaal en met lawaai animatie. Maar nu is dat park natuurlijk zo goed als leeg. Ze mogen maar 15% bezetting hebben en er is geen animatie.
Er staan een paar chalets in de duinen met speeltuintjes ertussen, ik heb er zo'n zin in. Oh we gaan woensdagmiddag al, dus hoppa kom maar door met die zon.
Succes!quote:Op maandag 18 mei 2020 07:53 schreef Tink89 het volgende:
ik zie nu zo'n giraffengeboorte voor mequote:Op maandag 18 mei 2020 11:10 schreef littledrummergirl het volgende:
@:exode: een hersenschudding bij de geboorte, hoe gaat dat in zn werkVanwege een tang of vaccuumverlossing oid?
quote:
Mannenquote:
Succes!!quote:Op maandag 18 mei 2020 07:53 schreef Tink89 het volgende:
Aiii ook echt op t meest pijnlijke puntquote:Op maandag 18 mei 2020 11:41 schreef exode het volgende:
[..]![]()
Ik zal jullie de details besparen, maar na 45 minuten persen zijn we alsnog met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. B zijn hoofd heeft een tijdje vastgezetenMeteen nagekeken door kinderarts en hoppa aan de pcm.
Ja, mijn vriendin is een held.quote:Op maandag 18 mei 2020 12:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Aiii ook echt op t meest pijnlijke punt
Alle vrouwen die een bevalling hebben meegemaakt overigens, maar bij deze was ik uiteraard aanwezig. Wat een kracht, wat een pijn, wat een geluk dat ik niet zwanger wilde worden zij welquote:
Goeie deal welquote:Op maandag 18 mei 2020 12:13 schreef exode het volgende:
[..]
Alle vrouwen die een bevalling hebben meegemaakt overigens, maar bij deze was ik uiteraard aanwezig. Wat een kracht, wat een pijn, wat een geluk dat ik niet zwanger wilde worden zij wel
Ja, het kwam naar boven bij 1 van de medische testen in de kliniek voor een sperma donor. Eigenlijk konden we daardoor niet verder met het traject, maar ze hadden 1 donor die getest was en die een match was. Anders hadden ze donoren extra moeten gaan testen op onze kosten.quote:Op maandag 18 mei 2020 12:15 schreef trui het volgende:
wat klinkt dat naar, ook voor de kleine B.
en aha, bloedgroep antistoffen, dan snap ik het wat beter. Maar gek inderdaad, dat zoiets zomaar spontaan kan optreden!
Kun je dat niet al van je moeder krijgen?quote:Op maandag 18 mei 2020 12:15 schreef trui het volgende:
wat klinkt dat naar, ook voor de kleine B.
en aha, bloedgroep antistoffen, dan snap ik het wat beter. Maar gek inderdaad, dat zoiets zomaar spontaan kan optreden!
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Ik weet wel dat haar moeder destijds verbaasd reageerde. Maar misschien weet ze het zelf niet eens.quote:Op maandag 18 mei 2020 12:32 schreef F_r het volgende:
[..]
Kun je dat niet al van je moeder krijgen?
Ik ben Rhesus negatief en moest dus een spuit tijgertjes tijdens mijn zwangerschappen. Vroeger deden ze dat niet. Een dan kon het bloed met dat van de moeder vermengen wat niet de bedoeling was. Of zoiets het fijne weet ik er ook niet meer van.
Mijn moeder niet Ik ben o negatief en zij positiefquote:Op maandag 18 mei 2020 12:42 schreef Vicky het volgende:
Ik ben een Rhesus kindje..
Mijn moeder O negatief ik O positief.
Mijn moeder heeft vroeger wel een prik gehad.
Dat geeft dan ook geen problemen geloof ik, alleen andersomquote:Op maandag 18 mei 2020 13:04 schreef F_r het volgende:
[..]
Mijn moeder niet Ik ben o negatief en zij positief
Teigertjesquote:Op maandag 18 mei 2020 12:32 schreef F_r het volgende:
[..]
Kun je dat niet al van je moeder krijgen?
Ik ben Rhesus negatief en moest dus een spuit tijgertjes tijdens mijn zwangerschappen. Vroeger deden ze dat niet. Een dan kon het bloed met dat van de moeder vermengen wat niet de bedoeling was. Of zoiets het fijne weet ik er ook niet meer van.
Maakt niet uit, we zijn inmiddels aan het opsommen welke Rhesus-factor je hebt, welke je kind heeft, en of je wel of geen prik gehad hebt.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:30 schreef exode het volgende:
Het is geen rhesus overigens, je hebt rhesus en irregulaire antistoffen. Dat laatste heeft ze. Het hoort iig niet in je bloed.
Ik vind het maar irritantquote:Op maandag 18 mei 2020 13:42 schreef SQ het volgende:
ik vind die opsomtopics altijd wel chill, kan ik zo door het topic scrollen en hoef ik niks echt te lezen en nergens op te reageren![]()
Veel makkelijker dan moeilijke levensverhalen enzo
Hahaha, ik heb geen idee. Weet mijn eigen bloedgroep niet eens.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Maakt niet uit, we zijn inmiddels aan het opsommen welke Rhesus-factor je hebt, welke je kind heeft, en of je wel of geen prik gehad hebt.
Ik: Rhesus D-negatief, kind: Rhesus D-positief, prik gehad: Ja, 2 stuks (in het derde trimester en kort na de bevalling).
Same. Ik doe alleen maar aan ellenlange topickillersquote:Op maandag 18 mei 2020 13:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik vind het maar irritantheb al bijna op "stop volgen" geklikt!
Hier ookquote:Op maandag 18 mei 2020 14:09 schreef Leandra het volgende:
O-positief, wel zo makkelijk.
Beide ouders A-positief trouwens
Slinger er eens een goed onderwerp in danquote:Op maandag 18 mei 2020 13:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik vind het maar irritantheb al bijna op "stop volgen" geklikt!
Waarom makkelijk, omdat het veel voorkomt, of heeft het stiekeme voordelen?quote:Op maandag 18 mei 2020 14:09 schreef Leandra het volgende:
O-positief, wel zo makkelijk.
Beide ouders A-positief trouwens
O + kan ook door A+, B+ en AB+ ontvangen worden.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waarom makkelijk, omdat het veel voorkomt, of heeft het stiekeme voordelen?
Ik ben B negatief trouwens, lekker zeldzaam![]()
Was het niet heel druk? Ik 'moet' er ook nog heen voor extra planken voor de Billy en een bureaustoel en als ik er toch ben bloempotten. Ik heb vorige week 12 planten uit de kneusjes box gekregen maar had nog 0 bloempotten overquote:Op maandag 18 mei 2020 14:12 schreef Leandra het volgende:
Ik zit bij Ikea met een paar Besta kasten in de auto trouwens, maar ik heb geen zin om de auto te starten en naar huis te rijden
Neuh, prima te doen, ik draag er de laatste tijd wel een mondkapje en handschoenen, men wordt steeds lakser.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:26 schreef exode het volgende:
[..]
Was het niet heel druk? Ik 'moet' er ook nog heen voor extra planken voor de Billy en een bureaustoel en als ik er toch ben bloempotten. Ik heb vorige week 12 planten uit de kneusjes box gekregen maar had nog 0 bloempotten over
Ik was er vorige in de ochtend (in Barendrecht for the record) en dat was echt prima te doen, geen wachtrij buiten, drie mensen voor me bij de kassa, ruimte genoeg in de winkelquote:Op maandag 18 mei 2020 14:26 schreef exode het volgende:
[..]
Was het niet heel druk? Ik 'moet' er ook nog heen voor extra planken voor de Billy en een bureaustoel en als ik er toch ben bloempotten. Ik heb vorige week 12 planten uit de kneusjes box gekregen maar had nog 0 bloempotten over
Ik wil ook vooraf de schappen opschrijven zodat ik niet de hele winkel door hoef. Maar op een bureaustoel wil ik wel even zitten eigenlijk.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neuh, prima te doen, ik draag er de laatste tijd wel een mondkapje en handschoenen, men wordt steeds lakser.
Ik ga ook alleen naar mijn doel, niet de hele winkel door.
Was in Amersfoort trouwens.
Zitten we daar niet in dan?quote:Op maandag 18 mei 2020 14:55 schreef SQ het volgende:
Ik dacht even dat ik in het ikea topic zat![]()
Ik denk toch dat ik weer voor thuisbezorgen ga.
Ik heb al weken geleden een bestelling geplaatst, komen ze volgende week eindelijk brengenquote:Op maandag 18 mei 2020 14:55 schreef SQ het volgende:
Dat wou ik ook doen, maar bezorging is ¤39,00.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:55 schreef SQ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen en afhalen? Kost ¤9,95.quote:Op maandag 18 mei 2020 15:27 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat wou ik ook doen, maar bezorging is ¤39,00.Voor mijn bestelling van ¤102,- dus dat vind ik wat te gortig. Ik kan het naar IKEA gaan ook wel uitstellen. Maar doordat ik zoveel thuis zit stoor ik me aan de zooi, waar ik dus een kastje en opbergbankje voor wil kopen. Dilemma.
Ikea-boks. Ik kon vanmorgen alleen naar de Ikeaquote:Op maandag 18 mei 2020 14:12 schreef Leandra het volgende:
Ik zit bij Ikea met een paar Besta kasten in de auto trouwens, maar ik heb geen zin om de auto te starten en naar huis te rijden
Ik was vrijdag in IKEA Delft (ben ook slecht in dingen uitstellen die ik echt NU NU NU wilquote:Op maandag 18 mei 2020 15:27 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat wou ik ook doen, maar bezorging is ¤39,00.Voor mijn bestelling van ¤102,- dus dat vind ik wat te gortig. Ik kan het naar IKEA gaan ook wel uitstellen. Maar doordat ik zoveel thuis zit stoor ik me aan de zooi, waar ik dus een kastje en opbergbankje voor wil kopen. Dilemma.
Ach jeetje, dat is ook onverwacht danquote:Op maandag 18 mei 2020 18:08 schreef Vicky het volgende:
Waar oma 2 weken geleden terug ging naar de afdeling omdat ze Corona overleefd had, is ze toch vandaag overleden aan de nasleep hiervan... 😢
Ze at en dronk niet meer, was heel erg angstig en had ergens pijn.quote:Op maandag 18 mei 2020 19:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ach jeetje, dat is ook onverwacht dan. Gecondoleerd en heel veel sterkte
.
Nice!!quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:08 schreef BE het volgende:
Over kasten en opruimen gesproken, morgen komen ze hier nog een ‘handige kast’ plaatsen.
Kan ik wat meer van mijn werkspullen opruimen.
Ben nog steeds zo blij met de kast in de trapkast beneden. Deze komt boven.
@:Claudia_X je had echt aandelen moeten kopen.
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:51 schreef BE het volgende:
Mooi hoor Vicky! En het is blijft ook gewoon een onwijs leuk appartement. Jullie zijn het vast snel kwijt!
Ja!quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:07 schreef SQ het volgende:
Kijken jullie wel eens "Kopen zonder kijken"?
Ik vind dat echt heel leuk. En ook gaaf hoe ze die huizen vaak getransformeerd krijgen!
Nog nooit gezienquote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:07 schreef SQ het volgende:
Ik vind dat echt heel leuk. En ook gaaf hoe ze die huizen vaak getransformeerd krijgen!
Ik zeker weten niet, ik vind de locatie veel te belangrijk. En in Amersfoort kan zelfs het ene deel van een straat wel goed liggen en het andere deel niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja!
Zo leuk om te zien hoe ze huizen toch naar de wensen van de kopers kunnen veranderen. Huizen die de kopers zelf voorbij zouden lopen of zelfs voorbijgelopen zijn.
Ik weet niet of ik er zelf geschikt voor zou zijn om op die manier een huis te kopen.
Heb je die aflevering met die “kleine man” gezien? En daar bedoel ik niet mee Martijn Krabbé. Met het stel uit Tilburg. Zij was 3 koppen groter. Hij is een vriend van mex_quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:07 schreef SQ het volgende:
Kan het me zo snel niet heugen. Soort zoekt soort?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je die aflevering met die “kleine man” gezien? En daar bedoel ik niet mee Martijn Krabbé. Met het stel uit Tilburg. Zij was 3 koppen groter. Hij is een vriend van mex_
Sorry, Den Bosch. Hij komt oorspronkelijk uit Tilburg.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Kan het me zo snel niet heugen. Soort zoekt soort?
Leuk programma! Ik heb alle afleveringen gezien, ook die dus. Lengteverschil was best flink ja.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je die aflevering met die “kleine man” gezien? En daar bedoel ik niet mee Martijn Krabbé. Met het stel uit Tilburg. Zij was 3 koppen groter. Hij is een vriend van mex_
Haha, dit is zo herkenbaar. Ik woon al mijn hele leven in hetzelfde dorp en wilde aan de ‘goede kant van de doorlopende weg’ wonen. Mijn vriend snapte het niet echt, maar ik heb nu wel mijn zinquote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zeker weten niet, ik vind de locatie veel te belangrijk. En in Amersfoort kan zelfs het ene deel van een straat wel goed liggen en het andere deel niet.
En dat is dan binnen de enige twee wijken waar ik in Amersfoort wel zou willen wonen
Hier zijn ook zat plekken waar ik niet voor bedrag X zou willen zitten trouwens.
Toen wij in 2012 in Amersfoort keken kwam N ook met van die leuke jaren 30 woningen... in een wijk waar ik echt niet wilde wonen maar mijn huisje in het dorp op de Veluwe zeker niet voor zou inruilen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 19:32 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha, dit is zo herkenbaar. Ik woon al mijn hele leven in hetzelfde dorp en wilde aan de ‘goede kant van de doorlopende weg’ wonen. Mijn vriend snapte het niet echt, maar ik heb nu wel mijn zin
Soesterkwartier?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 20:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen wij in 2012 in Amersfoort keken kwam N ook met van die leuke jaren 30 woningen... in een wijk waar ik echt niet wilde wonen maar mijn huisje in het dorp op de Veluwe zeker niet voor zou inruilen.
2 jaar geleden liep N als begeleider mee met de avondvierdaagse van school op de avond dat ze door die wijk moesten.
Toen was hij me heel dankbaar dat ik geweigerd had er zelfs maar over na te denken.
Ik ken ook verschillende mensen die van buiten Amersfoort kwamen en diezelfde fout maakten; leuk, jaren 30, betaalbaar...
Ze wonen er inmiddels niet meer.
Het is ook geen wijk waar je jezelf in moet importeren, je moet er vandaan komen of er verkering krijgen.
Soneal heeft klasgenoten die in die wijk tegenover een school wonen maar de halve stad doorfietsen om naar zijn school te gaan
Waarom dan? Vanwege bepaald volk ofzo? Sfeertje?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 20:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen wij in 2012 in Amersfoort keken kwam N ook met van die leuke jaren 30 woningen... in een wijk waar ik echt niet wilde wonen maar mijn huisje in het dorp op de Veluwe zeker niet voor zou inruilen.
2 jaar geleden liep N als begeleider mee met de avondvierdaagse van school op de avond dat ze door die wijk moesten.
Toen was hij me heel dankbaar dat ik geweigerd had er zelfs maar over na te denken.
Ik ken ook verschillende mensen die van buiten Amersfoort kwamen en diezelfde fout maakten; leuk, jaren 30, betaalbaar...
Ze wonen er inmiddels niet meer.
Het is ook geen wijk waar je jezelf in moet importeren, je moet er vandaan komen of er verkering krijgen.
Soneal heeft klasgenoten die in die wijk tegenover een school wonen maar de halve stad doorfietsen om naar zijn school te gaan
Nou ja, wij komen nu helemaal van de Veluwe, maar dat is meer omdat hij er niet meer weg wil, en het is qua reistijd te doen.
Die bepaalde wijk? Ik pas daar echt niet tussen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 21:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waarom dan? Vanwege bepaald volk ofzo? Sfeertje?
Beide. Bepaalde delen zijn ex-woonwagenkampbewoners. Veel simpelere mensen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 21:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waarom dan? Vanwege bepaald volk ofzo? Sfeertje?
Spannend! Jullie zijn het vast zo kwijt, want het is echt een tof huis. Ik vind de verhoging in de woonkamer/keuken heel leuk!quote:Op woensdag 20 mei 2020 07:56 schreef Vicky het volgende:
huis staat op Funda
![]()
Nu duimen voor kijkers en een goed bod
Daar zijn wij destijds op gevallenquote:Op woensdag 20 mei 2020 08:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Spannend! Jullie zijn het vast zo kwijt, want het is echt een tof huis. Ik vind de verhoging in de woonkamer/keuken heel leuk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |