abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2020 @ 07:58:36 #201
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193332897
Poging tot bijlees.

Sicilia, wat een droppie O+

B_u wij hadden een stoel zonder newborninsert. Bas zat daar met een verkleiner in. We hebben later nog een IKEA antilop gekocht voor mee op vakantie, daar bleek Bas beter in te zitten dus die gebruiken we nu gewoon. De andere stoel staat boven _O- .

Hier is de opvang ook nog niet heel moeilijk met Bas zijn happy wheezing. Maar dat zijn bekende klachten.

Bobby, goede stats! Heeft hij nog last gehad van de vaccinaties? Wij mogen de 11e.
Met Bas gaat het heel goed op de opvang. Kreeg gisteren foto's, hij was lekker aan het spelen met 2 dreumessen. Allemaal blije koppies O+ . Wel gisteravond na een uur in bed ineens heel hard huilen, even lekker geknuffeld en toen was alles weer goed. Bij Bas komt het er vaak 's nachts uit, al die prikkels.

[ Bericht 7% gewijzigd door douche-eendje op 27-05-2020 08:20:12 ]
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:19:53 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193333021
Hier ook team antilop! Zeker met kussentje kunnen ze daar al best snel stevig in zitten. Ook een ideale rapleystoel.
En euh, vanaf een maand of 5 denk ik.
Als ze meer aan tafel zit en het blad niet meer nodig heeft zit ze in een stokke trippttrapp. Die kan je zo fijn aanschuiven.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:36:29 #203
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193333176
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:19 schreef pinquit het volgende:
Hier ook team antilop! Zeker met kussentje kunnen ze daar al best snel stevig in zitten. Ook een ideale rapleystoel.
En euh, vanaf een maand of 5 denk ik.
Als ze meer aan tafel zit en het blad niet meer nodig heeft zit ze in een stokke trippttrapp. Die kan je zo fijn aanschuiven.
Ik kreeg mijn man niet overtuigd van een antilop als eerste stoel :'). Moest en zou een meegroeistoel zijn. Lekkere eigenwijze drol is het soms. O+
pi_193333837
Lijkt me heel vervelend als ze bij elk klein snotje een kind naar huis sturen, ook al zijn dat de regels (en is het begrijpelijk). Hopelijk snel weer beter!

Hier ging het gisteren wat beter bij de opvang. Hij heeft redelijk gedronken en geslapen en nog belangrijker: we hebben geen zombie opgehaald. Vorige week wou hij nog niet eens oogcontact maken zo moe was hij. Dat voelde niet fijn. Nu was hij gewoon vrolijk. Ik hoop dat dat niet eenmalig was.

Hij zou misschien even rechtop in een stoel kunnen zitten maar ik ben bang om het te forceren door hem met kussens erin te proppen. Hij past nog goed in de newbornset. Het is alleen irritant dat die niet goed aan te schuiven is en geen blad heeft. Hij kan daarin ook afduwen en de stoel naar achter schuiven.

Ik wist niet dat die antilop zo populair was. We hebben de stokke gekregen en de newbornset kunnen lenen. Babyset ligt al klaar, die hebben we wat te vroeg gekocht. We hebben wel de gliders er al opgezet want op de ruwe tegels buiten weet ik niet of hij zonder zou blijven staan. Hij duwt echt met volle kracht naar achter :X
pi_193334112
Ja, dat naar huis sturen ivm snotneus lijkt me ook niet fijn. Want waar is dan de grens? En dan moet 't nog herfst/winter worden :X

En herkenbaar qua gevoel mbt moeheid en langs me heen kijken.

Qua kinderstoelen moet ik nog even kijken, we hebben nu dus het wippertje en ik heb voor als ze rechtop kan zitten zo'n bumbo stoel met tafeltje.

Kunnen jullie me ajb. ff wat advies geven, Miepie is 10 weken en zit met de volgende 2 dingen:

1) Merk dat onze dame overdag moeite heeft met inslapen, ze gaat langs je heen kijken, op vuistjes sabbelen, af en toe gapen. Als ik haar dan in de box leg of in 't wippertje (wat vast staat, dus ze kan niet wippen maar ligt alleen achterover), dan zie ik aan de blik in d'r ogen dat ze zit te vechten tegen de slaap. Als ik haar laat liggen dan gaat ze huilen >> maar niet slapen. Laten liggen betekent harder huilen >> niet slapen.

Als ik haar oppak en bij me heb, dus ik zit bijv. op de bank een blaadje te lezen en Miepie heb ik op schoot/in mijn armen, dan is ze met 5 mins vertrokken.

Is dit een fase? Kan ik iets op een andere manier doen? Bijv. echt boven in dr ledikant leggen? Of iets anders? :s)

2) ze gaat binnenkort naar de opvang ; 0800 tot uiterlijk 1800. Ik struggle met de dagindeling :D

Voeden gebeurt normaal tussen 0615-0700.
Stel dat ze om 0615 komt, dan voed ik meestal 30 mins.
0645 klaar, dan leg ik haar normaal nog terug voor een tweede tukkie. Dat zou nu dus betekenen dat ik haar nu aankleed en dan wakker houd tot 0745 of laat ik haar slapen?
0745 deur uit naar kinderopvang

En 's avonds,uiterlijk 1800 ophalen en dan?
Hoelaat stop je je kindje normaal op bed? Ze moet iig nog gewassen worden en gevoed, mis ik nog iets? Nog aanraders/suggesties?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_193334408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:14 schreef _aurum_ het volgende:
Als ik haar oppak en bij me heb, dus ik zit bijv. op de bank een blaadje te lezen en Miepie heb ik op schoot/in mijn armen, dan is ze met 5 mins vertrokken.
Ik zou haar lekker in je armen in slaap laten vallen dan. 10 weken is nog zo jong joh. Als dat werkt, waarom dan iets anders zoeken?

quote:
2) ze gaat binnenkort naar de opvang ; 0800 tot uiterlijk 1800. Ik struggle met de dagindeling :D
Op deze leeftijd hield ik mijn baby 's avonds meestal bij me tot ik zelf naar bed ging. Kon hij gewoon op me slapen, en dan in de cosleeper naast ons bed als ik zelf ging slapen.

Maar eerlijk, ik zou me er nu nog niet druk om maken hoe je het straks precies gaat doen. De opvang zorgt voor allemaal nieuwe indrukken, dat gooit haar ritme sowieso om. Wacht af hoe het gaat en veer mee, dat is makkelijker dan nu al een hele planning op willen stellen.
pi_193334494
Wat Luna zegt. Wat is het probleem met haar vasthouden tot ze slaapt? Ik voed Lily nog steeds in slaap, dat is voor ons allebei de minst stressvolle en snelste manier. Zie dus niet hoe dat een 'slechte slaapassociatie' zou zijn. Ze geeft je aan wat ze nodig heeft om in te slapen, waarom dat niet volgen?

En qua opvang moet je het echt even afwachten hoe ze reageert. Lily slaapt bvb maar 1x op een dag bij de opvang, want ze vindt het veel te gezellig. Die dagen eten we dus eerder zodat ze vroeger kan slapen. Thuis slaapt ze nog steeds twee keer.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_193334516
Punt 1 had over prot kunnen gaan. Helemaal hetzelfde. Hij heeft heel veel op mij geslapen. Of samen dutjes op de bank (die mis ik nu, zo knus!). Op een bepaald moment wilde hij beneden nergens meer slapen want teveel indrukken. Vanaf toen boven in bed. Na weken geworstel merkte ik dat het met nabijheid wel lukte om in bed in slaap te vallen. Maar dan moet ik echt wang tegen wang gaan liggen met hem en hem over zijn hoofd strelen. In de cosleeper valt dat nog mee want dan kan ik op bed zitten en vooroverbuigen. In een ledikant is nefast voor mijn rug. Ik hoop dat die fase over is als het ledikant naar beneden moet :)
Maar vaak voed ik hem in slaap en leg ik hem over. Met wisselend succes.

Met de opvang heb ik niet veel gepland. Ik had geen verwachtingen van de avonden. De eerste dagen was zo snel mogelijk eten erin en gewoon op bed. Of op ons slapen. Dat ritme komt dan wel een keer. Maar misschien heb ik makkelijk praten omdat we allebei nog een tijd thuiswerken.
pi_193334537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:14 schreef _aurum_ het volgende:
1) Merk dat onze dame overdag moeite heeft met inslapen, ze gaat langs je heen kijken, op vuistjes sabbelen, af en toe gapen. Als ik haar dan in de box leg of in 't wippertje (wat vast staat, dus ze kan niet wippen maar ligt alleen achterover), dan zie ik aan de blik in d'r ogen dat ze zit te vechten tegen de slaap. Als ik haar laat liggen dan gaat ze huilen >> maar niet slapen. Laten liggen betekent harder huilen >> niet slapen.

Is dit een fase? Kan ik iets op een andere manier doen? Bijv. echt boven in dr ledikant leggen? Of iets anders? :s)
Mijne slaapt overdag goed in d'r bed, maar doet ongeveer dit 's avonds.

Ze slaapt nu overdag in haar eigen kamer, en 's nachts in de co-sleeper. Overdag gaat helemaal prima, 's avonds niet. Dan wil ze bij ons zijn. Pas als ze zeker weet dat ik ook naast haar lig, gaat ze slapen.

Ik vind het ook lastig, met een reden. Over 2,5 week zal ze bij opa en oma (beide kanten) gaan logeren, een nachtje in de week. Ze zal dan ineens - net als nu overdag - in haar eentje op een kamer liggen. Hoop zo dat die twee weken nog wat verschil gaan maken, het is nu al een wereld van verschil met een week geleden.

Edit: als het aan mij lag zou ik het trouwens gewoon zo laten. 's Avonds lekker bij me laten slapen, ik geloof dat we vanzelf weer een stap verder komen. Maarrr het nadeel is natuurlijk dat je dan zelf ook vast zit. Kan me goed voorstellen dat je het daarom liever anders zou zien!

[ Bericht 7% gewijzigd door LastRequest op 27-05-2020 11:03:36 (aanvulling) ]
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:03:11 #210
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_193337714
10 weken is echt nog zo klein. Mijn dochter sliep op die leeftijd ook bijna alleen maar op mij of dicht tegen me aan. Het lijkt mij logisch babygedrag en ondanks zwaar soms om zo "gegijzeld" te zijn, zou ik er maar gewoon van genieten :)

Op dit moment, met haar 9,5 maand, ligt ze weer op mij te slapen. In de draagdoek in een hangstoel aan de lindeboom in de tuin O+
Ondanks vaak wakker worden kan ze nu wel prima alleen slapen 's middags en begin vd avond. Maar vandaag was ze heel hangerig en vannacht onrustig. Ik denk dat ze wat last heeft van boventandjes die binnenkort doorkomen.
Ik had andere plannen met mijn dag, maar als ik er eenmaal aan toegeef vind ik het ook wel fijn met zo'n lief mensje tegen me aan gekleefd :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_193339083
Thanks allemaal! Even ter toevoeging: Ik weet niet wat ik niet weet :)

We hebben een corona baby, dus ondanks alles is het contact met moeders of laat staan gewone mensen nog steeds minimaal en sowieso heb ik voor onze dochter geboren werd max 3 babies in mijn handen gehad. Het is voor mij allemaal supernieuw.

Het is niet zo dat ik me zorgen maak, maar me afvraag of ik het op de beste manier doe. Wellicht herkent iemand het en dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te gaan vinden. Dat is vooral de reden waarom ik de vragen stel.

Dus bijv. met inslapen dan vind ik het sneu voor dr dat het niet lukt en wellicht is er een betere manier. Dat blijkt lekker bij mama liggen te zijn, nou, da's prima :D

Bedankt voor jullie input, kan er zeker wat mee ^O^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_193339137
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:56 schreef _aurum_ het volgende:
Dus bijv. met inslapen dan vind ik het sneu voor dr dat het niet lukt en wellicht is er een betere manier. Dat blijkt lekker bij mama liggen te zijn, nou, da's prima :D
^O^
  donderdag 28 mei 2020 @ 07:12:15 #213
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193348004
Erwt viel vaak aan de borst in slaap. Vanaf ongeveer 5 maanden merkte ik dat hij kort nadat hij in bed werd gelegd onrustig wakker werd. Hij leek dan het momentje te missen dat hij in bed is gelegd. We proberen hem nu half wakker in bed te leggen, zodat hij dat wel mee maakt.

Ik schrok vannacht om 5 uur wakker... Meneer was nog jet gekomen. Hij heeft van 19.30 tot 6.20 geslapen. Was er een beetje bang voor, want gisteren overdag 3 korte slaapjes gedaan (auto en wandelwagen).

Mbt de opvang.
Misschien slaapt ze dan net iets langer. Dat was hier het geval. Hij kwam dan in de nacht eerder en daarna rond 7.00 uur.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel donderdag 28 mei 2020 @ 09:49:01 #214
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193349771
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 07:12 schreef automatic_ het volgende:
Erwt viel vaak aan de borst in slaap. Vanaf ongeveer 5 maanden merkte ik dat hij kort nadat hij in bed werd gelegd onrustig wakker werd. Hij leek dan het momentje te missen dat hij in bed is gelegd. We proberen hem nu half wakker in bed te leggen, zodat hij dat wel mee maakt.
Ja zoiets hadden wij hier ook (maar dan al met drie maanden ofzo). Als ze overdag na het drinken indommelde en op bed gelegd was ze binnen no-time weer wakker. (Daarvoor voedde ik haar regelmatig in slaap). Maar als we haar dan een beetje wakker maakten en na vijf minuten op bed legde, ging het wel goed.

Het heeft hier even geduurd maar we voelen nu dat hier 2 tandjes aan het doorkomen zijn :D

(En nog steeds een paar keer per dag een beetje snot, volgende week woensdag gaat ze weer naar de opvang en ik hoop dat het dan na 2,5 week wel klaar is. Ik vind het alleen wel sneu dat ze dan waarschijnlijk weer een paar dagen moet wennen, ze was net 3,5 dag weer geweest en dan weer gelijk zo lang thuis).
Chick on a mission
pi_193350452
Geen enkele baby is hetzelfde maar onze kleine is nu 7 maanden en geen probleem met slapen.

Na 2,5 week hebben we de wieg op onze slaapkamer naar haar eigen kamer verhuisd. Deze stond in het ledikantje waar ze nu in slaapt. In het begin was het lastig om haar 's avonds te laten slapen in het wiegje. Na de fles, die ze op haar kamer krijgt, legden we haar zo wakker mogelijk weg. Soms/vaak sliep ze op onze arm. Na wegleggen wakker en huilen. Troosten en wanneer ze rustig was, de kamer verlaten. Werd ze weer wakker en huilen? Dan weer troosten. Was het meer murmelen en klagerig huilen? dan wachtten we. Op een gegeven moment, viel ze zelf in slaap. neerleggen en ze sliep :) Na een maand of 4 kon ze niet zonder speen in slaap vallen. Dus die geven we sindsdien voor het slapengaan. Afgezien van de sprongetjes e.d. slaapt ze prima. Wordt 's nachts vrijwel nooit meer wakker, ook omdat we nachtvoeding vrij snel afgebouwd hebben door steeds minder te geven. Van 200 ml naar 150, naar 90 naar 40. Je moet soms even doorpakken en vooral doorbijten. Maar nu is het heerlijk als ze gewoon van 18:30/19:00 tot 06:30 slaapt,

Lang verhaal kort: haar op haar eigen kamer laten slapen zo snel mogelijk was de beste beslissing voor zowel ons als haar :) Ik kan het aanraden!
s_a
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:53:48 #216
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193350850
quote:

We hebben een corona baby, dus ondanks alles is het contact met moeders of laat staan gewone mensen nog steeds minimaal en sowieso heb ik voor onze dochter geboren werd max 3 babies in mijn handen gehad. Het is voor mij allemaal supernieuw.

Het is niet zo dat ik me zorgen maak, maar me afvraag of ik het op de beste manier doe. Wellicht herkent iemand het en dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te gaan vinden. Dat is vooral de reden waarom ik de vragen stel.

Je corona-baby doet het hartstikke goed! Rond die periode viel Bas geloof ik graag bovenop mij in slaap, heerlijk O+. In zijn eigen bedje overdag slapen deden we pas toen hij actiever ging spelen en ook ging rollen/tijgeren denk ik, dat was met een maand of 5?

Met je dagindeling voor de opvang straks, ik zette voor mijzelf een wekker en liet Bas zo lang mogelijk nog liggen inderdaad. Ervoor zorgen dat ik zelf aangekleed en ontbeten had, alle spullen klaarstonden. Bas wakker maken, voeden, even nog een minuut of 10 knuffelen en samen spelen en dan naar de opvang brengen. Maar hij sliep toen nog uit tot laat :').
pi_193352399
Hier ook een baby die overdag het beste slaapt op mij. In de nachten gaat het gek genoeg prima. Meestal slaapt ze van 23.00 tot 06.00 ongeveer. Ze is a.s. zondag 2 maanden oud. Overdag zijn het meer hazenslaapjes. Ze slaapt nog wel bij ons op de slaapkamer in haar ledikant, maar niet heel lang meer denk ik.

Frum krijgt nu afgekolfde borstvoeding. Sinds gisteren zijn we begonnen met het ‘oefenen’ met kunstvoeding erbij voor 1 voeding. Mijn productie is sinds haar ziekenhuisopname flink teruggelopen en aangezien ik natuurlijk ook weer een keer moet gaan werken hebben we de keuze gemaakt niet te proberen mijn productie weer op te hogen. Dus gisteren hebben we het eerste flesje kunstvoeding gemixt met moedermelk en dat ging er gelukkig met smaak in! Ik merk dat ik heel voorzichtig nog ben met haar maar ze doet het zo ontzettend goed.
pi_193352444
Oh en kan het lijstje nog in de OP?
  donderdag 28 mei 2020 @ 13:39:23 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193352978
Mijn minies sliepen gewoon bij me op het voedingskussen toen ze zo klein waren. Pas toen ze daar alleen maar gingen wurmen omdat ze behoefte kregen aan een rustigere omgeving ben ik ze in bed gaan leggen.

Dat was denk ik bij een maand of 3-4?

Nu zijn ze 9 maanden en ze slapen naast mn bed. Zolang ze in de nacht nog een aai van me willen vind ik het vervelend om ze naar een eigen kamer te verhuizen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_193354619
quote:

Mijne is nu 9 weken en is hetzelfde als Miepie; overdag kan ik haar echt niet wegleggen. Toevallig probeerde ik het vanmorgen weer, maar nope, geen succes. Ben erg blij met de draagzak :D 's nachts ligt ze tegenwoordig wel in haar ledikant (naast ons) en dat gaat dan weer heel goed! Het blijven aparte wezens.. Maar goed, met de andere twee was het precies hetzelfde en gingen ze overdag op een gegeven moment ook in hun bedje liggen in plaats van in de draagzak. Ik probeer het gewoon af en toe. Wanneer gaat ze naar de opvang trouwens?
Oh en wat is een corona-baby? Geboren in deze tijd of heb jij corona gehad?

Ik ben hier niet echt actief verder, veel te druk met het genieten van T! Het is zo heerlijk met d'r (zeker nu school en opvang deels weer open zijn ;) ). Ik heb deze (laatste) verlofperiode uitgerekt tot september dus ik kan extra lang van d'r genieten voordat ze naar de opvang gaat.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 15:56:47 #221
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193384291
Nou, 2x op het kinderdagverblijf geweest en meneer is weer verkouden. Top.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 16:46:49 #222
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193384986
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:56 schreef douche-eendje het volgende:
Haha. Welkom terug cadeautje van KDV :P
  zaterdag 30 mei 2020 @ 16:51:15 #223
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193385051
quote:
Hier 2 verkouden met koorts in de avond. Uhuh.

Oh en ik hou ze dus netjes thuis en de rest van de kinderen ook.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 18:23:52 #224
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193386287
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier 2 verkouden met koorts in de avond. Uhuh.

Oh en ik hou ze dus netjes thuis en de rest van de kinderen ook.
Ja Bas blijft dinsdag dus ook thuis. Geen koorts nog, maar het loopt gewoon zijn neus uit.
pi_193388205
Inslapen gaat overdag een stuk beter, hou d'r gewoon lekker bij mij O+

OIT: Ze is aan het begin van onze intelligente lockdown geboren, dus geen kraamvisite, kraamzorg die dagelijks de regels aanscherpte en we hebben tot 2 weken geleden bijna geen mensen gezien. Beginnen nu meer het normale leven in te stappen want mjaah, hoe lang kan een mens dit volhouden.

We zijn begonnen met naast borst ook flesvoeding te geven, alleen wilde ze van de week dus niet aan de borst. Als in; sputteren, tepel constant uitspugen (dus paar slokken en dan tepel uitspugen), handjes die rondwapperen en een kindje wat steeds gefrustreerder werd (en ik ook -O- ). Manlief was natuurlijk die avond net weg :')

Kreeg het niet opgelost en uiteindelijk maar een flesje met melk gemaakt en dat gegeven, toen was ze binnen no time tevreden en lag ze te slapen.

Was er zo zat van, denk als het zo'n strijd moet worden om de borst te geven (toen ben ik maar naar bed gegaan :+ )

Volgende morgen maar even met lactatiekundige gebeld, schijnt dat ze met flesjes net makkelijker drinken dus onze dame wilde de weg van de minste weerstand. De volgende keer moest ik 'r als ze begint te sputteren omleggen van de ene naar de andere borst, dat heb ik gister dus gedaan en dat werkte als een tiet :P Gelukkig maar! Ging zo aan mezelf twijfelen, of ik iets verkeerd deed of dat ik niet genoeg melk aanmaakte ofzo

Heb trouwens zelf onze kinderopvang moeten bellen wanneer we langs konden komen voor kennismaking, "ze had ons telefoonnummer net voor haar liggen". Mijn man gaat iig dinsdag langs (mag maar 1 persoon komen) en woensdag gaat ze een dagdeel proefdraaien *O*

Nu mag ik op zoek naar een leuk kinderrugzakje wat niet de hoofdprijs kost (iemand nog tips? ) En wat stop ik in het rugzakje? Ik kom niet verder dan reservekleding en gekolfde melk :)
pi_193388381
Bulbby heeft leuke rugzakjes. Een knuffeltje of een doekje dat naar jou ruikt in de tas? Haar eigen fles lijkt me ook handig, tenminste: hier moest dat wel, omdat al die kinderen hun eigen merk hebben.
pi_193389085
Wij hebben een skip hop rugzakje. Past net alles in:
- fles
- melk (bv en kv als reserve)
- slaapzakje
- hoeslaken ledikant
- reservekleding
- zonnehoedje
- knuffeldoekje
- schriftje
- grote hydrofiel (werd gevraagd wegens corona, om op wipstoeltjes en dergelijke te leggen. Geen idee of dat ook iets uitmaakt)

Wij kregen gewoon een lijst met alles wat we moesten meegeven. Anders even vragen of ze dat ook hebben?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:56:38 #228
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193389108
_aurum_ , hier gaat er naast reservekleding ook een slaapzak en een knuffeltje mee. Bas heeft een speen daar liggen. Knuffeltje (Bas heeft een knuffeldoekje) eventueel de nacht voordat ze naar de opvang gaat in je bh/shirt doen met slapen zodat het naar jou ruikt, er zijn baby's die dat heel fijn vinden.

Hier is het zoiets nu:
- gekolfd melk
- fles
- reservekleding
- leren slofjes
- wasbare luiers (momenteel even niet)
- tube Bepanthen (ze hebben daar alleen sudo en daar krijgt hij uitslag van)
- slaapzak
- knuffeltje
- afhankelijk van weer, pet en zonnebril
  zondag 31 mei 2020 @ 06:52:35 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193396334
Gekolfde melk en bekers
2 sets kleding
Spenen en knuffels en slaapzakken.

Meer krijg ik niet in de tas gepropt ook.
  zondag 31 mei 2020 @ 07:19:23 #230
208890 June.
Seriously?
pi_193396381
Hier ook zoiets qua inhoud. We hebben overigens geen aparte rugzak, alleen gaat gewoon in zo'n netje.
Wilde er eentje aanschaffen als hij straks gaat lopen of in elk geval meer bewust is daarvan.

Zag echt hele leuke op Ali, bijvoorbeeld deze:
https://a.aliexpress.com/_dZoYEON

quote:
Hier ook.. Ze zijn wel redelijk makkelijk, dus als hij geen koorts heeft en nog 1-2x per dag een milde loopneus mag hij komen..

[ Bericht 22% gewijzigd door June. op 31-05-2020 07:48:26 ]
Shine bright like a diamond.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:21:29 #231
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193397001
Ik heb ooit een goedkoop rugzakje gekocht bij de Hema. Hier gaat alleen de Philley met poeder mee en een flesje. Soms nog een vestje en sokjes.

Hij heeft op kdv een eigen bak en daarin liggen; speentje, knuffeltje, slaapzak (van KDV) en reserve kleding. En luiers ook van daar.
pi_193397340
Bij ons wordt melk geleverd door het kdv en zijn flesje en speen liggen gewoon permanent daar, dus eigenlijk gaat alleen de knuffel mee. En schone kleding indien nodig.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:13:43 #233
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193402471
Oh ja. Tegenwoordig gaat ook de hele kinderwagen mee. :’)
  FOK!fossiel zondag 31 mei 2020 @ 17:31:15 #234
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193403681
Reserve-kleding, flessen, speen en knuffel liggen allemaal gewoon op het kdv. En ik hoefde ook nog eens niets te labelen, de fles hebben ze zelf gelabeld, de rest ligt in haar eigen bakje. Slaapzakje krijgen ze vanuit het kdv :)
Chick on a mission
  zondag 31 mei 2020 @ 17:36:06 #235
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193403759
Misschien moet ik gewoon ff extra bekers kopen zodat die niet heen en weer hoeven.

Slaapzakken idem.

Knuffels: ik vind het altijd zo vies als zo’n knuffel lang niet gewassen is met met zwarte vlekken van het erop sabbelen. Dus ik heb extra, maar dat is zodat ik ze kan wassen.
  zondag 31 mei 2020 @ 20:10:15 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193406650
Hier gaf ik mee toen ze nog kleiner was: flessen (een voor elke voeding + 1 extra, dat moest), bv per voeding in een flesje. Ze hadden een reserve in de diepvries. Speen, slaapzak, kleertjes en knuffel lagen standaard daar en nam ik af en toe mee naar huis om te wassen.

Later ook muts en wantjes btw.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2020 @ 09:38:25 #237
148247 taxibabe
pi_193414828
Ff een bijleespoging..
Geen kdv-ervaring, Thomas gaat niet naar de opvang, wij hebben geen recht op de toeslag en aangezien ik toch thuis moet werken maakt dat ook niet zoveel uit. Ik lees en hoor dat veel kindjes vaak snotterig zijn van de kdv, Thomas is gelukkig nog nooit snotterig geweest, maar dat zal ook daar wel mee te maken hebben.

Oh ja slaapissues, Thomas is veel te nieuwsgierig om te gaan slapen. Hij heeft wel de slaap nodig, we moeten hem dus echt naar bed brengen als hij moet slapen. Vooral het ochtenddutje was een drama, maar na 2 weken hem echt in zijn bedje stoppen durf ik te zeggen dat hij eindelijk toegeeft aan zijn slaap en goed slaapt.

Vorige week een videogesprek gehad met het CB. Ze vroeg naar Thomas zijn gewicht, op onze niet betrouwbare weegschaal weegt hij ongeveer 10 kilo. Hiermee zit hij op de +2 lijn.. :@ Volgens het CB moet ik minder in de papfles doen (hij krijgt 's avonds voor het slapengaan 240 cc melk met 2 schepjes rijstebloem, als het pak op is dan krijgt hij alleen melk). Daarnaast krijgt hij 's morgens de borst (maar dat drinkt hij maar kort, dus krijgt hij niet veel binnen) en een fles granenpap, 180 cc, maar drinkt hij niet altijd helemaal op. 's Middags een fles 150 cc + boterham, na het middagslaapje nog de borst en 's avonds warm eten. Tussendoor ook nog een fruithapje of een maisvinger/soepstengel.
Ik heb 1 avond minder in de fles gedaan, nou.. die nacht was drama, dus ik blijf hem lekker 240 cc geven, hij lijkt het nodig te hebben. Als hij straks gaat lopen, loopt hij het er vast wel weer af.

Afgelopen vrijdag zijn opa en oma na 3 maanden weer geweest, die waren helemaal blij dat ze hun kleinzoon weer zagen! O+ Ik was een beetje bang dat Thomas er wat moeite mee zou hebben doordat hij een beetje eenkennig is door de coronamaatregelen, maar het ging hartstikke goed en hij was supervrolijk en blij. Wel een onrustige nacht door alle indrukken en drukte, maar ik vind het zo fijn dat hij opa en oma weer heeft gezien.

Volgende week is hij alweer 8 maanden, wat gaat het hard! :o
pi_193415235
Niks mis met de +2 lijn hoor! Dus inderdaad lekker de oude hoeveelheden blijven geven als hij daarmee beter in zijn vel zit.

Ik word gewoon een beetje boos van dat advies, je doet een kind van 8 maanden toch niet op dieet?!
  maandag 1 juni 2020 @ 10:12:45 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193415243
Kun je niet kijken of hij qua warm eten wat meer wilt?

Hier eten ze de potjes voor 12 maanden, en gaat er nog een lepel griekse yoghurt achteraan. Als ze dan naar bed gaan drinken ze nog een paar slokken, maar bij lange na geen volledige voeding.
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2020 @ 10:28:34 #240
148247 taxibabe
pi_193415441
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:12 schreef lunapuella het volgende:
Niks mis met de +2 lijn hoor! Dus inderdaad lekker de oude hoeveelheden blijven geven als hij daarmee beter in zijn vel zit.

Ik word gewoon een beetje boos van dat advies, je doet een kind van 8 maanden toch niet op dieet?!
Dat precies..
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:12 schreef Ticootje het volgende:
Kun je niet kijken of hij qua warm eten wat meer wilt?

Hier eten ze de potjes voor 12 maanden, en gaat er nog een lepel griekse yoghurt achteraan. Als ze dan naar bed gaan drinken ze nog een paar slokken, maar bij lange na geen volledige voeding.
Volgens mij eet hij al best veel. Als ik eten uit de vriezer haal voor hem dan is het 4 ijsblokjes aardappel of rijst, 4 blokjes groente. Soms krijgt hij er nog wat witvis, een ei of mager rundergehakt (flinke eetlepel). Dat gaat niet helemaal op en laat hij soms 2 babylepeltjes van over.
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2020 @ 10:38:04 #241
148247 taxibabe
pi_193415619
Zaterdag heeft hij voor het eerst in het zwembadje gezeten, hij vond het superleuk! Lekker badeendjes vangen :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:45:12 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193415755
Zwemmen vinden ze echt heel leuk hier. Totaal niet bang van water.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 juni 2020 @ 10:46:32 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193415776
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:38 schreef taxibabe het volgende:
Zaterdag heeft hij voor het eerst in het zwembadje gezeten, hij vond het superleuk! Lekker badeendjes vangen :D
SPOILER
Wat een lekkertje :D

hier was t telefoongesprek van t CB hoe gaat het? goed. Super.
geen vraag naar gewicht, lengte of wat dan ook.
alleen nog de bevestiging voor de 11 maanden vaccinatie. welke gepland staat met 11+2

Hoe denken jullie over de situatie nu met vaccineren en corona? als in wil je dat je kind nu even minder weerstand gaat hebben? of stellen jullie uit?

en verder echt t dilemma over schommel. We willen een schommel, maar met of zonder glijbaan? en is t als met, dan verstandig om dat nu al te doen, of kun je dan beter wachten met het geheel tot meneer groter is?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 1 juni 2020 @ 10:47:32 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193415790
Oh als ik zo naar de foto van taxi kijk denk, dan denk ik niet meteen, jeetje dikke baby.

Die van mij zijn ook gewoon wel stevig. Maat 74 gaat nu uit de kast en 80 ligt erin. Voor tshirts heb ik 86 gekocht, dan kunnen ze tenminste de hele zomer ermee doen.
  maandag 1 juni 2020 @ 10:48:50 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193415805
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

alleen nog de bevestiging voor de 11 maanden vaccinatie. welke gepland staat met 11+2

Hoe denken jullie over de situatie nu met vaccineren en corona? als in wil je dat je kind nu even minder weerstand gaat hebben? of stellen jullie uit?

en verder echt t dilemma over schommel. We willen een schommel, maar met of zonder glijbaan? en is t als met, dan verstandig om dat nu al te doen, of kun je dan beter wachten met het geheel tot meneer groter is?
De 11 maanden prik stel ik niet uit. De 14 maanden prik waarschijnlijk wel.
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2020 @ 11:01:31 #246
148247 taxibabe
pi_193416024
Heerlijke jongens Ticootje! Maatje 74/80 heeft Thomas ook al. T-shirts heeft hij maat 80, ik vind het qua dikte ook wel meevallen, maar hij is dikker dan op de foto lijkt.

Qua vaccineren, in het begin van de corona moest ik wel vaccineren ivm interval van de vorige, ik had hem liever uitgesteld. De 11 maandenprik duurt nog ff

Wij hebben deze schommel: https://vdxl.im/8718475727620_a_en_hd.jpg
  maandag 1 juni 2020 @ 11:14:07 #247
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193416250
@taxibabe, hij ziet er echt alles behalve dik uit joh. Hij is voor zover ik onthouden heb, toch ook best lang? Hij kruipt en loopt het er straks wel weer af joh. Ik had de vorige keer dat gemiep over Bas zijn gewicht ook. Een week later tijgerde hij naar de tafel en ging staan en lopen.Hij loopt het er straks echt wel weer af.
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:36 schreef Ticootje het volgende:

Knuffels: ik vind het altijd zo vies als zo’n knuffel lang niet gewassen is met met zwarte vlekken van het erop sabbelen. Dus ik heb extra, maar dat is zodat ik ze kan wassen.
Dito. Hier zitten ze nu in de wasmachine :s)

@Ynske, ik stel niks uit met vaccinaties. De 11maanden moest al later omdat we de eerste later hadden en er moet echt telkens een minimale periode tussen zitten. 11 juni is hij aan de beurt. 14maanden doen wij ook gewoon.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 juni 2020 @ 11:30:32 #248
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193416484
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:01 schreef taxibabe het volgende:
neren ivm interval van de vorige, ik had hem liever uitgesteld. De 11 maandenprik duurt nog ff

dies leuk :D

hier zitten we in maat 74 qua kleding.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_193416827
Bah die metingen. Ik ben al een hele tijd curvemoe.
SPOILER
@taxibabe hij was toch ook geen kleintje? CB geeft ook maar advies dus gewoon doen wat goed voelt voor jullie.
Hier zijn ze gelukkig niet zo stellig. Is meer van "jullie zouden x kunnen doen".
Ze letten ook minder op welke lijn hij zit en meer naar de evolutie. Als mijn -1.5je ineens op +1 zou zitten zou maar raar zijn.
Sowieso dat mensen commentaar geven op het gewicht van baby's. Hier krijgen we het omgekeerde. Iemand op kraamvisite had zelfs het lef om hem ielig te noemen :(

Vaccinaties: zo lang hij niet ziek is gaat alles volgens schema.
We wachten nog op de eerste kdv snotneus.

Baby's in het water O+
Prot zit ook graag in water maar hij is altijd zo wild. Ik kan mij niet voorstellen dat hij rustig in een badje gaat zitten. Eerder zichzelf proberen te verzuipen :)
  maandag 1 juni 2020 @ 12:22:46 #250
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_193417217
Hier beide baby’s boven de curve uit :D grote broer wordt nu bijna drie en heeft een compleet ander model dan toen hij 1 werd, ze lopen het er écht af zoals met toen beloofd werd :o dus dat zal met grote kleine zus vast ook gebeuren. Ondertussen geniet ik van al haar spek en de putjes op d’r billen O+ Maatje 68 al, ze heeft haar geboorte gewicht precies verdubbeld in 3 maanden :D

Vaccinaties stel ik niet uit, júist nu niet. Zo zijn ze in ieder geval daarvoor wél beschermd. Nu komt ze nog steeds weinig in contact met andere, ze vindt bijvoorbeeld bij papa en opa en oma in plaats van de gastouder nu nog, kdv hadden we toch al niet.

Wat een toffe schommel zag ik voorbij komen! O+
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2020 @ 12:37:27 #251
148247 taxibabe
pi_193417422
Hij is idd best lang, er zit overigens wel een afwijking in de curve met de laatste weging. Hij is wel fors aangekomen, maar dat vind ik niet erg haha. Ik heb nog de papieren van mij van het CB, ik woog pas met 14 maanden 10 kilo :+
SPOILER
Die schommel is ook favoriet bij Thomas, hij moet altijd schaterlachen in dat ding O+
  maandag 1 juni 2020 @ 12:41:47 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193417481
Aan de andere kant is het een weegmoment met een hele andere minder betrouwbare weegschaal.

Zijn de cb’s niet open voor de normale bezoeken?
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2020 @ 12:49:55 #253
148247 taxibabe
pi_193417569
Vooralsnog is het CB hier alleen open voor een aantal afspraken zoals de 11 maanden controle en prik. Veel andere afspraken gaan nog steeds telefonisch.
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 12:59:45 #254
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_193417728
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

Wij hebben laten inenten. Dat zou je niet moeten uitstellen vind ik.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 13:00:44 #255
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_193417745
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De 11 maanden prik stel ik niet uit. De 14 maanden prik waarschijnlijk wel.
Heb ik ook gewoon gedaan.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  maandag 1 juni 2020 @ 13:24:15 #256
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193418052
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:37 schreef taxibabe het volgende:
Hij is idd best lang, er zit overigens wel een afwijking in de curve met de laatste weging. Hij is wel fors aangekomen, maar dat vind ik niet erg haha. Ik heb nog de papieren van mij van het CB, ik woog pas met 14 maanden 10 kilo :+
SPOILER
Die schommel is ook favoriet bij Thomas, hij moet altijd schaterlachen in dat ding O+
Bas z'n curve ziet er niet uit. Laatste meting lag hij geen seconde stil dus ik vraag mij af of het wel betrouwbaar is :P

Maar dit dus, WHO
http://imgur.com/a/tzRrn39
Volgens de weegschaal thuis zou hij nu zo'n 9 kg wegen en zit hij weet op -1. Ach, nog anderhalve week en dan mag hij weer :{

CB is hier alleen open voor de afspraken met vaccinatie en echt noodzakelijke afspraken. Rest gaat telefonisch.
  maandag 1 juni 2020 @ 14:14:40 #257
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193418553
Ik vind hem ook helemaal niet “dik“ lijken hoor taxi! Qua eten zit Erwt op een heel ander schema, maar dat is toch bij ieder kindje anders.

Wij hebben 2 juli afspraak op CB, zonder vaccinatie. Tot op heden nog niks gehoord dus we zien wel :) Ik heb hem 25/3 (begin Corona) gewoon laten vaccineren. Ook niet echt bij stil gestaan ofzo :@
  FOK!fossiel maandag 1 juni 2020 @ 18:08:25 #258
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193421434
Leuk al die baby's in het water. Ik hoop dat ons zwembad het baby-zwemmen snel weer opstart. Was net 1x gegaan (voordat alles op slot ging) en dat vond ze superleuk.

Gewoon in het badje overigens ook. Sinds kort zelfs gejammer als ze er weer uit moet.

Is het 'ik stort mezelf van de commode' kamikaze gedrag een fase, of willen ze vanaf een bepaalde leeftijd gewoon niet meer mogelijk om op een commode te verschonen? ;)
Chick on a mission
  maandag 1 juni 2020 @ 18:28:42 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193421762
Ik verschoon in de box of op de grond. Dan kan ik me gewoon even omdraaien.

Eigenlijk eten mijn jongens alleen nog maar fruit en avond eten naast melk.
Ontbijt bieden we wel aan maar beland op de grond. Nu lepel ik er in de ochtend na hun eerste slaap een half fruitpotje in.
Lunch is lastig, meestal slapen ze. Maar als ze dan uit bed komen dan nog eens een halve fruitpot. Als ze wel wakker zijn met lunch gooien ze daar ook nog een boterham op de grond.

En dan de avond gaan er 2 grote potten en griekse yoghurt in. :’)
  maandag 1 juni 2020 @ 18:32:38 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193421845
Oh ! Terwijl ze op de opvang wel brood eten.

Nou ja, zolang ze niet klagen vind ik het wel best allemaal.
pi_193424154
poging tot bijlezen :P

Ik vind je kindje niet te dik ogen Taxibabe, als hij zich goed voelt dan het CB lekker laten kletsen :)
Hou sowieso wel van chunky babies O+

Bedankt voor de tips qua rugzak inhoud; eigen flesjes meegeven vind ik wel een goeie idd, ff niet bij stilgestaan. De rest horen we morgen wel

Heb een leuk rugzakje besteld van Skiphop, wat natuurlijk veel te duur is maar wel cute. Als ik beter georganiseerd had geweest dan had ik op Aliexpress gekeken :+ (al vind ik het moeilijk om daar wat leuks te vinden...er is zoveel en de maatvoering is vaag :X )

Ik heb de eerste (tweede) inenting naar eind juni geschoven (kinkhoestprik had ik al gehad tijdens de zwangerschap), hij was nu gepland voor haar eerste opvangweek en mijn eerste werkweek, vind het even teveel nieuwe dingen in een te kort tijdsbestek. Laten we eerst die eerste week doorkomen :Y

Qua gewicht vind ik het ook tricky hoor, ik weet dat ze rond de 5kg zit en groeit alleen wij ze gaat dus echt eerst de lengte in (supervaag want dan zitten d'r rompers ineens voor geen meter meer, schuiven bijna van dr schouders af) en daarna gaat ze de breedte in (en dan zit 't weer normaal bij d'r schouders :D ) Dus ik weet dat ze groeit maar of het volgens de curve is? :? We kunnen niet bij het CJG tussentijds meten, ik probeer me er niet druk om te maken
  maandag 1 juni 2020 @ 21:38:45 #262
208890 June.
Seriously?
pi_193425794
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:01 schreef taxibabe het volgende:
Heerlijke jongens Ticootje! Maatje 74/80 heeft Thomas ook al. T-shirts heeft hij maat 80, ik vind het qua dikte ook wel meevallen, maar hij is dikker dan op de foto lijkt.

Qua vaccineren, in het begin van de corona moest ik wel vaccineren ivm interval van de vorige, ik had hem liever uitgesteld. De 11 maandenprik duurt nog ff

Die schommel heeft onze Thomas ook O+
pi_193431839
Ik vind Thomas ook niet dik :N

Vaccineren stellen wij niet uit. Hij heeft niet overdreven veel last ervan (beetje hangerig, beetje uit z'n hum) en ik wil hem gewoon beschermen tegen alles wat daarbuiten is. We doen aan social distancing dus een korte verminderde weerstand moet niet uitmaken en op lange termijn zijn er veel ergere ziektes dan Corona voor een baby.

Als de slaapkamer 22-23 graden is, is een romper+zomerslaapzak+lakentje dan genoeg? 's Avonds denk ik dat mijn smurfje een warmbloedig exemplaar is, 's ochtends zijn zijn handjes en hoofdje koel. Heb er vannacht om 5 uur toch maar een dekentje bijgelegd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 juni 2020 @ 09:42:58 #264
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193431959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:34 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind Thomas ook niet dik :N

Vaccineren stellen wij niet uit. Hij heeft niet overdreven veel last ervan (beetje hangerig, beetje uit z'n hum) en ik wil hem gewoon beschermen tegen alles wat daarbuiten is. We doen aan social distancing dus een korte verminderde weerstand moet niet uitmaken en op lange termijn zijn er veel ergere ziektes dan Corona voor een baby.

Als de slaapkamer 22-23 graden is, is een romper+zomerslaapzak+lakentje dan genoeg? 's Avonds denk ik dat mijn smurfje een warmbloedig exemplaar is, 's ochtends zijn zijn handjes en hoofdje koel. Heb er vannacht om 5 uur toch maar een dekentje bijgelegd.
Ik leg hem in alleen romper en zomerslaapzak in bed en als ik naar bed ga, leg ik een dun dekentje nog op
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:17:53 #265
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193432525
Wij leggen hem in romper, shirtje korte mouw en slaapzak. Geen lakentje.

Wij laten zijn raam open en als wij naar bed gaan, doe ik hem dicht. Hij heeft eigenlijk standaard in de ochtend koude handjes (soms koudere beentjes) en een (lekker) warm nekje. Dat is al vanaf dat hij baby was.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:37:29 #266
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193432853
Bas ligt nu in een romper met korte mouwen en een hydrofiel zomerslaapzak.
pi_193433325
Frum ligt hier in een rompertje en haar Puckababy Piep. En we dekken haar half toe onder een lakentje maar daar ligt ze standaard in de ochtend onderuit.

Ze is nu twee maanden en wat vind ik deze leeftijd leuk zeg. Heel eerlijk vind ik dit zóveel leuker dan toen ze echt net geboren was. Ze begint de wereld te ontdekken, brabbelt, lacht breeduit, en ze kan zichzelf vermaken met de wagenspanner en muziekmobiel. Superleuk om te zien hoe snel ze zich ontwikkelt! 🥰

Wanneer haalden jullie de verkleiner (bij het hoofdje) uit de maxicosi? Ze is nu 4645 gram en 56 centimeter maar ik weet niet wanneer dat moet..
  dinsdag 2 juni 2020 @ 11:23:45 #268
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193433526
QuattroF, welk type heb je? Het staat sowieso in de handleiding en kan per soort MC verschillen.

En het gaat alleen nog maar leuker worden. Bas zwaait en zegt 'hallow' of 'da' O+ . Echt, om op te vreten zo schattig.
pi_193433787
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:23 schreef douche-eendje het volgende:
QuattroF, welk type heb je? Het staat sowieso in de handleiding en kan per soort MC verschillen.

En het gaat alleen nog maar leuker worden. Bas zwaait en zegt 'hallow' of 'da' O+ . Echt, om op te vreten zo schattig.
De Pebble! Ik ga inderdaad even het boekje opzoeken.

Ach wat schattig! O+ Ik kijk daar echt naar uit.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 11:43:52 #270
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193433854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:40 schreef QuattroF het volgende:

[..]

De Pebble! Ik ga inderdaad even het boekje opzoeken.

Ach wat schattig! O+ Ik kijk daar echt naar uit.
Had je die uit de MC gehaald? Zo niet, klepje aan de achterkant openen. Daar zit hij in. Wij hadden de pebble plus, die verkleiner moest er rond 60cm uit geloof ik.

Dat klepje is overigens de ideale plek om een luier en een klein pakje billendoekjes in te bewaren. :+
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:02:26 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193434080
De verkleiner ging eruit toen ze hun koppie echt goed op konden houden.

Tot het echt niet meer gaat is het tijd om m eruit te halen. Bij een ongeluk is het juist de bedoeling dat ze zo vast mogelijk liggen, dat het koppie goed beschermd is.
pi_193434154
Wat een goede tip DE! Daar was ik niet opgekomen nog, haha! De maxicosi staat in de auto maar ik ga straks even kijken.

Ik denk dan inderdaad dat het nog wel eventjes kan. Ze zit er nog niet zodanig in dat het echt niet meer past.
pi_193435258
Haha quattro! Ik moest echt even kijken naae het gewicht van jouw kleine. Mijnes is 11 weken en 6.45 kg gisteren 😂 Maar die was al 4,6 bij geboorte.

Fijn die discussie over wat aan in bed. Ik was ook aan het twijfelen. Het is hier nu al 24 graden in de kamer. Ik heb zo’n puckababy ‘cool’, van tencel materiaal. En daar leg ik haar dan met een rompertje in. We doen het liefst ook nog een lakentje over haar beentjes, anders gaan die steeds de lucht in en slaapt ze nog niet 😂
pi_193437603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:17 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Haha quattro! Ik moest echt even kijken naae het gewicht van jouw kleine. Mijnes is 11 weken en 6.45 kg gisteren 😂 Maar die was al 4,6 bij geboorte.

Fijn die discussie over wat aan in bed. Ik was ook aan het twijfelen. Het is hier nu al 24 graden in de kamer. Ik heb zo’n puckababy ‘cool’, van tencel materiaal. En daar leg ik haar dan met een rompertje in. We doen het liefst ook nog een lakentje over haar beentjes, anders gaan die steeds de lucht in en slaapt ze nog niet 😂
Haha wauw, dat is een verschil! Mijn meisje is niet zo groot. Met de geboorte was ze ongeveer 3300 gram denken we (moeilijk in te schatten omdat ze pas na haar operatie en dus vol vocht en slangetjes gewogen werd). Ze zit iets onder de 0-lijn. Maar de laatste meting was vorige week en sindsdien lijkt ze echt een heel stuk zwaarder dus ik denk dat ze een groeispurtje aan het maken is!
pi_193437755
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:01 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Haha wauw, dat is een verschil! Mijn meisje is niet zo groot. Met de geboorte was ze ongeveer 3300 gram denken we (moeilijk in te schatten omdat ze pas na haar operatie en dus vol vocht en slangetjes gewogen werd). Ze zit iets onder de 0-lijn. Maar de laatste meting was vorige week en sindsdien lijkt ze echt een heel stuk zwaarder dus ik denk dat ze een groeispurtje aan het maken is!
Mooizo😃 hoe gaat het nu met jullie? Zo te horen doet ze het heel goed!
pi_193438055
Oeps, prot zit er nog altijd met verkleiner in de MC :@
Straks maar eens kijken om die eruit te halen want hij is al een tijdje boven de 60cm. Hoofdkussen laten we nog wel ff zitten.

Hij rolt eindelijk om naar zijn buik! Vrijdag was het ineens zover. Nu overmorgen het op commando doen en dan zijn we eindelijk van de fysio af. Maar nu is hij ineens een heel stuk mobieler en kan hij in principe de hele kamer doorrollen. Gelukkig is hij voorlopig nog een beetje lui.

Vorig weekend eindelijk nog eens langs de grootouders kunnen gaan (want grenzen open). Wat waren die blij! Ze hadden hem 3 maanden niet gezien. Half zijn leven dus :)

En ik word voor de eerste keer weer ongesteld. Het heeft even geduurd. Het is van eind februari vorig jaar geleden :)
Ik merk helaas wel een dipje in mijn productie.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:55:37 #277
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193439478
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:29 schreef Bottoms_up het volgende:
Oeps, prot zit er nog altijd met verkleiner in de MC :@
Straks maar eens kijken om die eruit te halen want hij is al een tijdje boven de 60cm. Hoofdkussen laten we nog wel ff zitten.
Check wel je handleiding hè, het is wisselend per stoel.
*O* voor de omrol! De dipjes in je productie zijn normaal met menstruatie (helaas }:| ). Eventueel wat vaker aanleggen.
pi_193440422
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Check wel je handleiding hè, het is wisselend per stoel.
*O* voor de omrol! De dipjes in je productie zijn normaal met menstruatie (helaas }:| ). Eventueel wat vaker aanleggen.
Ah ik was niet duidelijk: we hebben ook een pebble. Pro maar die is hetzelfde als de plus. Daarmee :)
We hebben het geprobeerd maar hij zit aan de heupen meer ondersteund met verkleiner. Dus die blijft er nog even in. Ik dacht al dat wij hem aan het mishandelen waren door hem er met verkleiner erin te blijven proppen :')
pi_193444213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:10 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Mooizo😃 hoe gaat het nu met jullie? Zo te horen doet ze het heel goed!
Het gaat ontzettend goed, lief dat je het vraagt. Ze is super vrolijk en drinkt heel goed. Het genieten is nu echt begonnen. O+
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:16:16 #280
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_193444535
Zo hee, die 9 maanden ontzwangeren gaan hier echt op. Vandaag realiseerde ik me ineens hoe hormonaal ik eigenlijk ben geweest de afgelopen tijd :')
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_193444865
Fijn dat het zo goed gaat Quattro! En yay voor rollende babies 🥰

@mellow: waardoor stond je er vandaag bij stil?

Wij hebben een wisselende dag gehad, Miepie heeft denk ik een regeldag want sinds 0500 vanmorgen hangt ze om de max 2 uur aan mijn tiet 😬 vanmiddag ook intake kdv gehad, alles prima, goed gehumd en ze glimlacht echt naar ons als we tegen haar praten, zo cute 😍

Ze had superveel energie dus even tummy time gedaan;
Ze kan als ze niet te moe is van haar zij naar haar rug rollen of naar haar buik en dan kan ze ook haar handjes onder haar lijfje vandaan frutten zodat ze haar hoofdje op kan tillen. Als ze moe is gaat ze de deken aflikken 😋

Inslapen was wel ff drama,want ze schrok tijdens het verschonen. Volgens mijn man net alsof ze achterover viel; dus armpjes uitgestrekt, grote ogen en keihard huilen. Ze was niet rustig te krijgen, dus ik ben maar ff van knuffelen en heb haar een troostborst gegeven, ze heeft even gedronken en is uiteindelijk slaperig in bed gelegd. We zijn de trap echt afgeslopen😅

Komt dat vaker voor dat ze voor het slapen gaan zo kunnen schrikken/van de leg kunnen zijn?

Oh en morgenmiddag proefdraaien op de kdv, ben benieuwd!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:36:15 #282
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_193444986
Geen idee waarom ik er op eens aan dacht aurum, maar ik was met mijn dochter aan het wandelen en was me er ineens van bewust hoe normaal ik me weer voelde.
pi_193450159
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:36 schreef -Mellow- het volgende:
Geen idee waarom ik er op eens aan dacht aurum, maar ik was met mijn dochter aan het wandelen en was me er ineens van bewust hoe normaal ik me weer voelde.
Fijn dat je je iig beter voelt 👍🏼

Qua dochter; realiseerde me vanmorgen dat ze 12 weken is, dus die zit in een sprongetje 😬

Denk dat ze beseft dat ze handjes en voetjes heeft. Haalde vanmorgen het laken van haar af ze gaf gelijk een Moro reactie om daarna verschrikt mij aan te kijken. Heb haar gesust en toen was het ok, geen gehuil meer 🥳
pi_193460442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:31 schreef _aurum_ het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Quattro! En yay voor rollende babies 🥰

@:mellow: waardoor stond je er vandaag bij stil?

Wij hebben een wisselende dag gehad, Miepie heeft denk ik een regeldag want sinds 0500 vanmorgen hangt ze om de max 2 uur aan mijn tiet 😬 vanmiddag ook intake kdv gehad, alles prima, goed gehumd en ze glimlacht echt naar ons als we tegen haar praten, zo cute 😍

Ze had superveel energie dus even tummy time gedaan;
Ze kan als ze niet te moe is van haar zij naar haar rug rollen of naar haar buik en dan kan ze ook haar handjes onder haar lijfje vandaan frutten zodat ze haar hoofdje op kan tillen. Als ze moe is gaat ze de deken aflikken 😋

Inslapen was wel ff drama,want ze schrok tijdens het verschonen. Volgens mijn man net alsof ze achterover viel; dus armpjes uitgestrekt, grote ogen en keihard huilen. Ze was niet rustig te krijgen, dus ik ben maar ff van knuffelen en heb haar een troostborst gegeven, ze heeft even gedronken en is uiteindelijk slaperig in bed gelegd. We zijn de trap echt afgeslopen😅

Komt dat vaker voor dat ze voor het slapen gaan zo kunnen schrikken/van de leg kunnen zijn?

Oh en morgenmiddag proefdraaien op de kdv, ben benieuwd!
Dat kan.Kunnen volwassenen oom hebben.Dan zit je tussen slaap en wakker zijn in.Ook wel een slaapstuit genoemd.
pi_193492902
Hoe was het op het kdv Aurum?

Hier is het tegenwoordig elke avond kotsen. Meestal wanneer het hele avondritueel erop zit en ik hem in het schemerdonker wil gaan voeden en dan ook meteen over zijn pyjama, romper en mij als ik het niet op tof door heb. Soms al daarvoor, beneden, uit het niets.

Ik denk zelf dat het oververmoeidheid/overprikkeling is maar hij slaapt gewoon echt niet en we houden hem al zo rustig mogelijk dus wat kan ik er in vredesnaam tegen doen?!
  zaterdag 6 juni 2020 @ 07:32:09 #286
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193499721
Hmm geen idee B.ertha. Want eerder naar bed is geen optie? Of hoe zijn de middagdutjes?

Oh men... Onze erwt slaapt tegenwoordig grotendeels door. Super fijn, maar z’n dag begint nu om 6.15 uur ;( Ik ben daar zo niet voor gemaakt.... Hij is dan ook meteen vrolijk en 'aan', haha.
Met nog de extra voeding tussen 23.00 en 1.00 uur sliep hij tot 7.30 Merk ook dat ik hem moet entertainen om zeker tot 8.00 wakker te blijven. Wij zijn nu een weekje weg, dus KDV hoeft even niet. Het liefst gaat hij om 7.30 al weer slapen, maar dat is met KDV etc super onhandig.

Hoe is het ritme bij andere vroege vogels...?
Ik "weet" overigens dat na 6 uur voor een baby normaal is, maar toch :P
pi_193499866
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 07:32 schreef automatic_ het volgende:
Hmm geen idee B.ertha. Want eerder naar bed is geen optie? Of hoe zijn de middagdutjes?

Oh men... Onze erwt slaapt tegenwoordig grotendeels door. Super fijn, maar z;n dag begint nu om 6.15 uur ;( Ik ben daar zo niet voor gemaakt.... Hij is dan ook meteen vrolijk en 'aan', haha.
Met nog de extra voeding tussen 23.00 en 1.00 uur sliep hij tot 7.30 Merk ook dat ik hem moet entertainen om zeker tot 8.00 wakker te blijven. Wij zijn nu een weekje weg, dus KDV hoeft even niet. Het liefst gaat hij om 7.30 al weer slapen, maar dat is met KDV etc super onhandig.

Middagdutjes doet hij niet aan, tenzij in de wandelwagen, draagzak of auto :{ En 's avonds trapt hij daar zelfs niet in, zelfs wanneer hij er als een zombie bij ligt wil hij niet slapen. Zo raar, want rond 20.00 uur gaat ie gewoon heel goed slapen in zijn bed.

Geen antwoord voor jou maar ik kan me voorstellen dat het lastig is met het kdv zo. Zou het heel erg zijn als hij alvast in de maxi cosi slaapt en dan op het kdv even wakker wordt en verder slaapt?
  zaterdag 6 juni 2020 @ 08:17:55 #288
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193499980
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:00 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Middagdutjes doet hij niet aan, tenzij in de wandelwagen, draagzak of auto :{ En 's avonds trapt hij daar zelfs niet in, zelfs wanneer hij er als een zombie bij ligt wil hij niet slapen. Zo raar, want rond 20.00 uur gaat ie gewoon heel goed slapen in zijn bed.

Geen antwoord voor jou maar ik kan me voorstellen dat het lastig is met het kdv zo. Zou het heel erg zijn als hij alvast in de maxi cosi slaapt en dan op het kdv even wakker wordt en verder slaapt?
Hmm... Want dat zou misschien de over vermoeidheid verklaren. Te weinig slaap overdag en zodoende in de avond oververmoeid zijn. Maar inderdaad apart dat het om 20.00 uur dan vanzelf gaat.
Soms zijn het gekke wezentjes :P

Ons KDV is 5min lopen, haha. Dus dat trucje gaat hier niet werken. Voordeel van zo vroeg wakker is wel dat we hem bij het openen meteen kunnen brengen (7.30uur haha).

Als ik hem naar opa en oma breng, dan moeten we wel met de auto. Al heeft meneer ook de gave dat hij net voor je er bent wakker wordt.
pi_193500077
Kun je hem niet alvast in de wandelwagen/buggy leggen, desnoods met een doek om het donker te maken, en dan de wandelwagen daar achterlaten? Bij ons mag dat soms (maar niet in coronatijd helaas)
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:02:27 #290
208890 June.
Seriously?
pi_193500366
quote:

Oh men... Onze erwt slaapt tegenwoordig grotendeels door. Super fijn, maar z’n dag begint nu om 6.15 uur ;( Ik ben daar zo niet voor gemaakt.... Hij is dan ook meteen vrolijk en 'aan', haha.

Hier is hij soms ook zo vroeg wakker, soms kan hij in ons bed nog even verder slapen als hij net wakker is. Alleen meestal idd ook vol aan vrolijk en aan het kletsen, dan gaat weer slapen niet meer lukken. Wij houden hem dan gewoon wakker en op het kdv leggen ze hem dan meteen op bed.
  FOK!fossiel zaterdag 6 juni 2020 @ 09:30:13 #291
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193500737
quote:

Kwart over 6 noemen we hier uitslapen ;). Maar zelfs met nachtvoeding is het een tijdje 5.00 geweest, dus dan ligt de lat vrij laag.

Ik heb een boekje van zo’n slaapexpert zien langskomen over hoe je de wakkertijd zou kunnen rekken. Maar dat was vooral met laten huilen en dan steeds een kwartiertje later uit bed halen. Zoiets moet je maar liggen.

Wij hebben er niets actiefs aan gedaan, de factor tijd/ouder worden loste een hoop op. En op werkdagen moet ik toch om 6.00 op, dus...

Wat wij wel doen is wanneer ze wakker is maar vrolijk in bed ligt te ‘keten’, dan laten we haar gewoon haar gang gaan. Pas als ze begint te jammeren, dan gaan we naar haar toe en halen we haar uit bed.

Soms nemen we haar even bij ons even in bed, maar zoals jouw kindje is ze dan ‘aan’, dus dat resulteert dan vooral in klauteren en klimmen. Niet dat ze dan rustig bij ons nog even chillt ofzo ;(
Chick on a mission
pi_193504526
Ik heb het boek "Baby in een droomritme" gekocht en gelezen deze week, na veel enthousiaste mensen op het 24baby forum. Inhoudelijk is het niet veel wat ik niet al deed, maar het is wel fijn wat handvatten te hebben. Het draait vooral om het aanhouden van een voorspelbaar ritme, daar zou ze dan rustiger van moeten worden en voorspelbaarder in d'r slapen.

Is er hier iemand die het heeft toegepast? Het stukje info dat ik bijvoorbeeld mis is wat als ik ergens naartoe moet? Het boek gaat er vanuit dat je 24/7 thuis bent. Als ik een stukje van 20 min moet rijden, doe ik dat dan het beste direct na de fles na het wakker worden, of juist op het moment dat ze al slaapt, etc. Ze slaapt in de auto goed, maar als we ergens aankomen wil ze niet meer verder slapen, dan is het ritme dus alweer onderbroken.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  zaterdag 6 juni 2020 @ 15:18:20 #293
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193504973
Vroeg vind ik 5 uur. 6 is normale tijd hier. Dan zijn ook 2 andere kinderen gewoon wakker.

Maar ik ben zelf ook meer een ochtend mens. Avonden stoppen bij mij max om 22:00.
pi_193526893
Kdv is goed gegaan B.ertha! Ze was wel moe, dus lag er rond 1830 al in en iedereen vond het een schatje. Ze is ook echt een blij ei dus dat maakt het een stuk makkelijker.

Voor mij was het ook wel even een dingetje om haar daar te laten, maar heb d'r eigenlijk vrij vlot afgegeven en ben in een rechte lijn naar buiten gelopen. Denk als ik achterom ga kijken of ga zwaaien dan maak ik er iets groots van, kreeg later nog een complimentje van de medewerker daar :)

Wat ik ook fijn vond om te horen is dat ik naar de opvang toe mag om live te voeden, dus ik zou mijn kolftijd kunnen gebruiken om even naar KDV te gaan, te voeden en weer naar huis te gaan.

Morgen eerste werkdag, heb er wel zin in (en als ik Miepie mis dan hoef ik morgen iig een paar trappen af om dr een kus of een knuffel te kunnen geven. Brengt corona ook nog iets positiefs :Y )
pi_193527016
Ik breek even in met een vraagje. Vorige keer had ik badolie van rituals, vond ik erg fijn. Ik las hier dat die niet meer verkocht wordt. Welke badolie vinden jullie fijn om te gebruiken?
  FOK!fossiel zondag 7 juni 2020 @ 21:06:13 #296
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193527041
Pfff een week of wat geleden dacht ik: “Ha, het loopt nu echt lekker zeg. En ik heb echt een hoop geleerd de afgelopen maanden. Bijvoorbeeld dat vaak geen invloed hebt en dat dingen vaak maar een fase zijn. Nou, nu kan ik dat gewoon relativeren”.

Also me: “Ze heeft gisteren al maar twee keer kort geslapen en vandaag maar 2x een half uur. Zou het komen omdat ze nu weer naar het KDV gaat? Want voor de sluiting hadden we dit ook. Dit is echt veeeel te kort voor haar leeftijd. En ze was vanochtend vroeg wakker... Het ging zo goed en nu gaat alles weer de verkeerde kant op <insert drama>.

*Zucht* -O-
Chick on a mission
pi_193527357
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:06 schreef Keroppi het volgende:
Pfff een week of wat geleden dacht ik: “Ha, het loopt nu echt lekker zeg. En ik heb echt een hoop geleerd de afgelopen maanden. Bijvoorbeeld dat vaak geen invloed hebt en dat dingen vaak maar een fase zijn. Nou, nu kan ik dat gewoon relativeren”.

Also me: “Ze heeft gisteren al maar twee keer kort geslapen en vandaag maar 2x een half uur. Zou het komen omdat ze nu weer naar het KDV gaat? Want voor de sluiting hadden we dit ook. Dit is echt veeeel te kort voor haar leeftijd. En ze was vanochtend vroeg wakker... Het ging zo goed en nu gaat alles weer de verkeerde kant op <insert drama>.

*Zucht* -O-
Zo herkenbaar! :') |:(
pi_193527381
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 21:05 schreef Nolita het volgende:
Ik breek even in met een vraagje. Vorige keer had ik badolie van rituals, vond ik erg fijn. Ik las hier dat die niet meer verkocht wordt. Welke badolie vinden jullie fijn om te gebruiken?
Geen uitgebreide ervaring maar wij hadden zo'n proefzakjes van inolie(?) En dat beviel prima.
pi_193527489
Ik gooi hem maar even dicht :s)
pi_193527499
En nu echt :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')