abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2020 @ 12:37:27 #251
148247 taxibabe
pi_193417422
Hij is idd best lang, er zit overigens wel een afwijking in de curve met de laatste weging. Hij is wel fors aangekomen, maar dat vind ik niet erg haha. Ik heb nog de papieren van mij van het CB, ik woog pas met 14 maanden 10 kilo :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die schommel is ook favoriet bij Thomas, hij moet altijd schaterlachen in dat ding O+
  maandag 1 juni 2020 @ 12:41:47 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193417481
Aan de andere kant is het een weegmoment met een hele andere minder betrouwbare weegschaal.

Zijn de cb’s niet open voor de normale bezoeken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf maandag 1 juni 2020 @ 12:49:55 #253
148247 taxibabe
pi_193417569
Vooralsnog is het CB hier alleen open voor een aantal afspraken zoals de 11 maanden controle en prik. Veel andere afspraken gaan nog steeds telefonisch.
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 12:59:45 #254
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_193417728
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

Wat een lekkertje :D

hier was t telefoongesprek van t CB hoe gaat het? goed. Super.
geen vraag naar gewicht, lengte of wat dan ook.
alleen nog de bevestiging voor de 11 maanden vaccinatie. welke gepland staat met 11+2

Hoe denken jullie over de situatie nu met vaccineren en corona? als in wil je dat je kind nu even minder weerstand gaat hebben? of stellen jullie uit?

en verder echt t dilemma over schommel. We willen een schommel, maar met of zonder glijbaan? en is t als met, dan verstandig om dat nu al te doen, of kun je dan beter wachten met het geheel tot meneer groter is?
Wij hebben laten inenten. Dat zou je niet moeten uitstellen vind ik.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 13:00:44 #255
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_193417745
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De 11 maanden prik stel ik niet uit. De 14 maanden prik waarschijnlijk wel.
Heb ik ook gewoon gedaan.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  maandag 1 juni 2020 @ 13:24:15 #256
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193418052
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:37 schreef taxibabe het volgende:
Hij is idd best lang, er zit overigens wel een afwijking in de curve met de laatste weging. Hij is wel fors aangekomen, maar dat vind ik niet erg haha. Ik heb nog de papieren van mij van het CB, ik woog pas met 14 maanden 10 kilo :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die schommel is ook favoriet bij Thomas, hij moet altijd schaterlachen in dat ding O+
Bas z'n curve ziet er niet uit. Laatste meting lag hij geen seconde stil dus ik vraag mij af of het wel betrouwbaar is :P

Maar dit dus, WHO
http://imgur.com/a/tzRrn39
Volgens de weegschaal thuis zou hij nu zo'n 9 kg wegen en zit hij weet op -1. Ach, nog anderhalve week en dan mag hij weer :{

CB is hier alleen open voor de afspraken met vaccinatie en echt noodzakelijke afspraken. Rest gaat telefonisch.
  maandag 1 juni 2020 @ 14:14:40 #257
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193418553
Ik vind hem ook helemaal niet “dik“ lijken hoor taxi! Qua eten zit Erwt op een heel ander schema, maar dat is toch bij ieder kindje anders.

Wij hebben 2 juli afspraak op CB, zonder vaccinatie. Tot op heden nog niks gehoord dus we zien wel :) Ik heb hem 25/3 (begin Corona) gewoon laten vaccineren. Ook niet echt bij stil gestaan ofzo :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel maandag 1 juni 2020 @ 18:08:25 #258
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193421434
Leuk al die baby's in het water. Ik hoop dat ons zwembad het baby-zwemmen snel weer opstart. Was net 1x gegaan (voordat alles op slot ging) en dat vond ze superleuk.

Gewoon in het badje overigens ook. Sinds kort zelfs gejammer als ze er weer uit moet.

Is het 'ik stort mezelf van de commode' kamikaze gedrag een fase, of willen ze vanaf een bepaalde leeftijd gewoon niet meer mogelijk om op een commode te verschonen? ;)
Chick on a mission
  maandag 1 juni 2020 @ 18:28:42 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193421762
Ik verschoon in de box of op de grond. Dan kan ik me gewoon even omdraaien.

Eigenlijk eten mijn jongens alleen nog maar fruit en avond eten naast melk.
Ontbijt bieden we wel aan maar beland op de grond. Nu lepel ik er in de ochtend na hun eerste slaap een half fruitpotje in.
Lunch is lastig, meestal slapen ze. Maar als ze dan uit bed komen dan nog eens een halve fruitpot. Als ze wel wakker zijn met lunch gooien ze daar ook nog een boterham op de grond.

En dan de avond gaan er 2 grote potten en griekse yoghurt in. :’)
  maandag 1 juni 2020 @ 18:32:38 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193421845
Oh ! Terwijl ze op de opvang wel brood eten.

Nou ja, zolang ze niet klagen vind ik het wel best allemaal.
pi_193424154
poging tot bijlezen :P

Ik vind je kindje niet te dik ogen Taxibabe, als hij zich goed voelt dan het CB lekker laten kletsen :)
Hou sowieso wel van chunky babies O+

Bedankt voor de tips qua rugzak inhoud; eigen flesjes meegeven vind ik wel een goeie idd, ff niet bij stilgestaan. De rest horen we morgen wel

Heb een leuk rugzakje besteld van Skiphop, wat natuurlijk veel te duur is maar wel cute. Als ik beter georganiseerd had geweest dan had ik op Aliexpress gekeken :+ (al vind ik het moeilijk om daar wat leuks te vinden...er is zoveel en de maatvoering is vaag :X )

Ik heb de eerste (tweede) inenting naar eind juni geschoven (kinkhoestprik had ik al gehad tijdens de zwangerschap), hij was nu gepland voor haar eerste opvangweek en mijn eerste werkweek, vind het even teveel nieuwe dingen in een te kort tijdsbestek. Laten we eerst die eerste week doorkomen :Y

Qua gewicht vind ik het ook tricky hoor, ik weet dat ze rond de 5kg zit en groeit alleen wij ze gaat dus echt eerst de lengte in (supervaag want dan zitten d'r rompers ineens voor geen meter meer, schuiven bijna van dr schouders af) en daarna gaat ze de breedte in (en dan zit 't weer normaal bij d'r schouders :D ) Dus ik weet dat ze groeit maar of het volgens de curve is? :? We kunnen niet bij het CJG tussentijds meten, ik probeer me er niet druk om te maken
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 1 juni 2020 @ 21:38:45 #262
208890 June.
Seriously?
pi_193425794
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:01 schreef taxibabe het volgende:
Heerlijke jongens Ticootje! Maatje 74/80 heeft Thomas ook al. T-shirts heeft hij maat 80, ik vind het qua dikte ook wel meevallen, maar hij is dikker dan op de foto lijkt.

Qua vaccineren, in het begin van de corona moest ik wel vaccineren ivm interval van de vorige, ik had hem liever uitgesteld. De 11 maandenprik duurt nog ff

Wij hebben deze schommel: https://vdxl.im/8718475727620_a_en_hd.jpg
Die schommel heeft onze Thomas ook O+
Shine bright like a diamond.
pi_193431839
Ik vind Thomas ook niet dik :N

Vaccineren stellen wij niet uit. Hij heeft niet overdreven veel last ervan (beetje hangerig, beetje uit z'n hum) en ik wil hem gewoon beschermen tegen alles wat daarbuiten is. We doen aan social distancing dus een korte verminderde weerstand moet niet uitmaken en op lange termijn zijn er veel ergere ziektes dan Corona voor een baby.

Als de slaapkamer 22-23 graden is, is een romper+zomerslaapzak+lakentje dan genoeg? 's Avonds denk ik dat mijn smurfje een warmbloedig exemplaar is, 's ochtends zijn zijn handjes en hoofdje koel. Heb er vannacht om 5 uur toch maar een dekentje bijgelegd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 juni 2020 @ 09:42:58 #264
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193431959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 09:34 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind Thomas ook niet dik :N

Vaccineren stellen wij niet uit. Hij heeft niet overdreven veel last ervan (beetje hangerig, beetje uit z'n hum) en ik wil hem gewoon beschermen tegen alles wat daarbuiten is. We doen aan social distancing dus een korte verminderde weerstand moet niet uitmaken en op lange termijn zijn er veel ergere ziektes dan Corona voor een baby.

Als de slaapkamer 22-23 graden is, is een romper+zomerslaapzak+lakentje dan genoeg? 's Avonds denk ik dat mijn smurfje een warmbloedig exemplaar is, 's ochtends zijn zijn handjes en hoofdje koel. Heb er vannacht om 5 uur toch maar een dekentje bijgelegd.
Ik leg hem in alleen romper en zomerslaapzak in bed en als ik naar bed ga, leg ik een dun dekentje nog op
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:17:53 #265
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193432525
Wij leggen hem in romper, shirtje korte mouw en slaapzak. Geen lakentje.

Wij laten zijn raam open en als wij naar bed gaan, doe ik hem dicht. Hij heeft eigenlijk standaard in de ochtend koude handjes (soms koudere beentjes) en een (lekker) warm nekje. Dat is al vanaf dat hij baby was.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:37:29 #266
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193432853
Bas ligt nu in een romper met korte mouwen en een hydrofiel zomerslaapzak.
pi_193433325
Frum ligt hier in een rompertje en haar Puckababy Piep. En we dekken haar half toe onder een lakentje maar daar ligt ze standaard in de ochtend onderuit.

Ze is nu twee maanden en wat vind ik deze leeftijd leuk zeg. Heel eerlijk vind ik dit zóveel leuker dan toen ze echt net geboren was. Ze begint de wereld te ontdekken, brabbelt, lacht breeduit, en ze kan zichzelf vermaken met de wagenspanner en muziekmobiel. Superleuk om te zien hoe snel ze zich ontwikkelt! 🥰

Wanneer haalden jullie de verkleiner (bij het hoofdje) uit de maxicosi? Ze is nu 4645 gram en 56 centimeter maar ik weet niet wanneer dat moet..
  dinsdag 2 juni 2020 @ 11:23:45 #268
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193433526
QuattroF, welk type heb je? Het staat sowieso in de handleiding en kan per soort MC verschillen.

En het gaat alleen nog maar leuker worden. Bas zwaait en zegt 'hallow' of 'da' O+ . Echt, om op te vreten zo schattig.
pi_193433787
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:23 schreef douche-eendje het volgende:
QuattroF, welk type heb je? Het staat sowieso in de handleiding en kan per soort MC verschillen.

En het gaat alleen nog maar leuker worden. Bas zwaait en zegt 'hallow' of 'da' O+ . Echt, om op te vreten zo schattig.
De Pebble! Ik ga inderdaad even het boekje opzoeken.

Ach wat schattig! O+ Ik kijk daar echt naar uit.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 11:43:52 #270
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193433854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:40 schreef QuattroF het volgende:

[..]

De Pebble! Ik ga inderdaad even het boekje opzoeken.

Ach wat schattig! O+ Ik kijk daar echt naar uit.
Had je die uit de MC gehaald? Zo niet, klepje aan de achterkant openen. Daar zit hij in. Wij hadden de pebble plus, die verkleiner moest er rond 60cm uit geloof ik.

Dat klepje is overigens de ideale plek om een luier en een klein pakje billendoekjes in te bewaren. :+
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:02:26 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193434080
De verkleiner ging eruit toen ze hun koppie echt goed op konden houden.

Tot het echt niet meer gaat is het tijd om m eruit te halen. Bij een ongeluk is het juist de bedoeling dat ze zo vast mogelijk liggen, dat het koppie goed beschermd is.
pi_193434154
Wat een goede tip DE! Daar was ik niet opgekomen nog, haha! De maxicosi staat in de auto maar ik ga straks even kijken.

Ik denk dan inderdaad dat het nog wel eventjes kan. Ze zit er nog niet zodanig in dat het echt niet meer past.
pi_193435258
Haha quattro! Ik moest echt even kijken naae het gewicht van jouw kleine. Mijnes is 11 weken en 6.45 kg gisteren 😂 Maar die was al 4,6 bij geboorte.

Fijn die discussie over wat aan in bed. Ik was ook aan het twijfelen. Het is hier nu al 24 graden in de kamer. Ik heb zo’n puckababy ‘cool’, van tencel materiaal. En daar leg ik haar dan met een rompertje in. We doen het liefst ook nog een lakentje over haar beentjes, anders gaan die steeds de lucht in en slaapt ze nog niet 😂
pi_193437603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:17 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Haha quattro! Ik moest echt even kijken naae het gewicht van jouw kleine. Mijnes is 11 weken en 6.45 kg gisteren 😂 Maar die was al 4,6 bij geboorte.

Fijn die discussie over wat aan in bed. Ik was ook aan het twijfelen. Het is hier nu al 24 graden in de kamer. Ik heb zo’n puckababy ‘cool’, van tencel materiaal. En daar leg ik haar dan met een rompertje in. We doen het liefst ook nog een lakentje over haar beentjes, anders gaan die steeds de lucht in en slaapt ze nog niet 😂
Haha wauw, dat is een verschil! Mijn meisje is niet zo groot. Met de geboorte was ze ongeveer 3300 gram denken we (moeilijk in te schatten omdat ze pas na haar operatie en dus vol vocht en slangetjes gewogen werd). Ze zit iets onder de 0-lijn. Maar de laatste meting was vorige week en sindsdien lijkt ze echt een heel stuk zwaarder dus ik denk dat ze een groeispurtje aan het maken is!
pi_193437755
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:01 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Haha wauw, dat is een verschil! Mijn meisje is niet zo groot. Met de geboorte was ze ongeveer 3300 gram denken we (moeilijk in te schatten omdat ze pas na haar operatie en dus vol vocht en slangetjes gewogen werd). Ze zit iets onder de 0-lijn. Maar de laatste meting was vorige week en sindsdien lijkt ze echt een heel stuk zwaarder dus ik denk dat ze een groeispurtje aan het maken is!
Mooizo😃 hoe gaat het nu met jullie? Zo te horen doet ze het heel goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')