Klopt. Ik denk dat je 'weinig' moet zien als een schaal van 'ervaart geen klachten' tot 'niet meer dan een stevige griep'. Echt heel veel mensen hebben corona zonder dat ze het weten, ofwel dat het nauwelijks te onderscheiden valt van bv. een droog kuchje zoals iedereen dat wel eens heeft.quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van de mensen die ziek zijn/bewezen Covid-19 heeft zo'n 80% weinig klachten. Dat is wat je zegt en wat de plaatjes zeggen, toch?
Klopt ja, had ik gehoord. Argument van smaak- en geurverlies vond ik wel enigszins zwak want dit is ook bij varianten van griep of verkoudheidsvirussen het geval.quote:Op donderdag 14 mei 2020 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zag wel een interview met een arts die zo verbaasd was dat de media het aantal overleden covidpatiënten zo benadrukten. Dat er heel veel restschade was bij de mensen die niet waren overleden. En dat er een neurologische component aan zit die we al helemaal niet goed snappen en niet weten wat de gevolgen kunnen zijn. Hij zei iets als 'je denkt toch niet dat toevallig alleen smaak- en geurverlies de enige neurologische problemen zijn?' - we weten het gewoon nog niet. Tijd zal dat leren, maar ondertussen ben ik liever geen onderzoeksresultaat.
Bij griep en verkoudheid zit meestal je neus verstopt. Dat is bij Covid-19 doorgaans niet het geval.quote:Op donderdag 14 mei 2020 13:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Klopt ja, had ik gehoord. Argument van smaak- en geurverlies vond ik wel enigszins zwak want dit is ook bij varianten van griep of verkoudheidsvirussen het geval.
Dit is toch wel erg goed, of niet!quote:Op donderdag 14 mei 2020 13:55 schreef zoost het volgende:
Positief geteste personen 43.481* (+270)
Ziekenhuisopnames 11.457 (+27)
Overleden personen 5.590** (+28)
Hard naar beneden
Uitstekendquote:Op donderdag 14 mei 2020 13:55 schreef zoost het volgende:
Hard naar beneden
Woensdagdip.quote:Op donderdag 14 mei 2020 13:55 schreef zoost het volgende:
Hard naar beneden
Zeker. En bij die ziekenhuisopnames zitten er ook nog 12 bij van maart en 6 van april.quote:
Inderdaad. Zolang er nog zo weinig duidelijk is over dit virus, krijg ik het liever gewoon niet als het even kan.quote:Op donderdag 14 mei 2020 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tijd zal dat leren, maar ondertussen ben ik liever geen onderzoeksresultaat.
9 ziekenhuisopnames dus gisteren/vandaag .. iemand die daadwerkelijke cijfers op een rijtje van pak 'm beet de afgelopen 2 weken?quote:Op donderdag 14 mei 2020 13:59 schreef Mike het volgende:
[..]
Zeker. En bij die ziekenhuisopnames zitten er ook nog 12 bij van maart en 6 van april.
Staan gewoon in de grafieken op de site van het rivm?quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
9 ziekenhuisopnames dus gisteren/vandaag .. iemand die daadwerkelijke cijfers op een rijtje van pak 'm beet de afgelopen 2 weken?
Niet ontvankelijk dieren kunnen antibodies aanmaken na te zijn geïnjecteerd met het vaccin, maar je kunt bij deze niet ontvankelijk dieren niet testen of het vaccin hen daadwerkelijk bescherming biedt tegen de ziekte, aangezien ze deze niet ontwikkelen.quote:Op donderdag 14 mei 2020 07:31 schreef Pumpalov het volgende:
Het draait erom dat er een reactie getriggerd wordt door het immuunsysteem van het varken tegen het desbetreffende eiwit. Dat staat los van het wel of niet kunnen ontwikkelen van de infectie(ziekte).
Dat zegt geen flikker, want morgen en overmorgen en over 2 weken zitten er vast nog bij van gisteren.quote:Op donderdag 14 mei 2020 13:59 schreef Mike het volgende:
[..]
Zeker. En bij die ziekenhuisopnames zitten er ook nog 12 bij van maart en 6 van april.
Over twee maanden ook nog op deze manier.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:04 schreef vosss het volgende:
Dat zegt geen flikker, want morgen en overmorgen en over 2 weken zitten er vast nog bij van gisteren.
Piek komt nog welquote:Op donderdag 14 mei 2020 13:56 schreef Questular het volgende:
Mooie cijfers vergeleken met een paar weken terug.
Wacht maar straks weer hard omhoogquote:Op donderdag 14 mei 2020 13:55 schreef zoost het volgende:
Hard naar beneden
Hoe laat?quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:06 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Wacht maar straks weer hard omhoog
In elk geval hebben we weer wat ruimte op de IC's; daar liggen er nu nog 373quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:06 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Wacht maar straks weer hard omhoog
Waar vind je de cijfers per dag per gemeente?quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:08 schreef Momo het volgende:
Weer veel nieuwe besmettingen in Dordrecht. 28 besmettingen dit keer.
Pijltje rechts onder het kaartje klikken op RIVM websitequote:Op donderdag 14 mei 2020 14:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waar vind je de cijfers per dag per gemeente?
Getroffen verpleeghuis blijkbaarquote:Op donderdag 14 mei 2020 14:08 schreef Momo het volgende:
Weer veel nieuwe besmettingen in Dordrecht. 28 besmettingen dit keer.
Vast. Maar nergens meer in de buurt van grote aantallen. Het zou kunnen zijn dat er enorm slecht gerapporteerd wordt vanuit de ziekenhuizen, maar het lijkt toch vooral erg rustig nu qua nieuwe patiënten.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zegt geen flikker, want morgen en overmorgen en over 2 weken zitten er vast nog bij van gisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |